Nafukovacie člny do Chorvátska
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Niekde na webe som videl foto Parsuna po pár týždňoch - na mnohych miestach korózia.
Predajca tej Selvy mi radil nosiť so sebou štartovací sprej, ešte by možno stálo za úvahu doplatiť si za elektrický štart, len to bu odpadla jedna z výhod tohoto motora (príplatok 346EUR).
Teraz sa ešte modlím, nech chorváti zvýšia ten 300cm limit aspoň na 330cm.
Predajca tej Selvy mi radil nosiť so sebou štartovací sprej, ešte by možno stálo za úvahu doplatiť si za elektrický štart, len to bu odpadla jedna z výhod tohoto motora (príplatok 346EUR).
Teraz sa ešte modlím, nech chorváti zvýšia ten 300cm limit aspoň na 330cm.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 570
- Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Frýdek-Místek
Do levných motorů typu Parsun, Selva půjdeš jednou a vydrží Ti to do doby, než začneš hledat první servis... Měl jsem vždycky Mercury (od 2,5 do 135 hp), servis na každém rohu, bez problémů, po x letech vevnitř jako nový (konzervuju na radu dovozce pár kapkami WD40). Teď jsem šel do Yamahy (9,9, el start) a zkušenost obdobná jako s Mercury.
Ešte som Selvu nekúpil, počkám do jari.
Za Selvu hovoria nielen peniaze, za 10HP motor (1600 Selva vs 2500 Honda, 2950 Yamaha, 3670 Suzuki),
ale aj o hmotnosť (31kg Selva vs 42kg Honda, 40kg Yamaha, 40kg Suzuki),
a hlavne to, že čln potom netreba registrovať na ŠPS, lepiť naň značky, platiť poistenie, STK,
v Chorvátsku zas hľadať kapitanát a platiť vinetu.
Tych 330cm som myslel to, že by mohli v Chorvátsku zvýšiť súčastnú dĺžku 300cm, od ktorej je loď povinná mať vignetu.
Za Selvu hovoria nielen peniaze, za 10HP motor (1600 Selva vs 2500 Honda, 2950 Yamaha, 3670 Suzuki),
ale aj o hmotnosť (31kg Selva vs 42kg Honda, 40kg Yamaha, 40kg Suzuki),
a hlavne to, že čln potom netreba registrovať na ŠPS, lepiť naň značky, platiť poistenie, STK,
v Chorvátsku zas hľadať kapitanát a platiť vinetu.
Tych 330cm som myslel to, že by mohli v Chorvátsku zvýšiť súčastnú dĺžku 300cm, od ktorej je loď povinná mať vignetu.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
to ře ten motor je lehčí o 10kg o proti jiným svědčí také o něčem. možná je z papíru a tím je to vysvětleno.. Taky si poslechni zvuk motoru a vibrace. Třeba takový Suzuki je radost poslouchat tichý nic nedrnčí i Yamaha krásný zvuk. A selva stačí nastartovat a nemusím vidět jen slyšet plechovej zvuik . O životnosti ani nemulvě Měl jserm všechny světové značky ,ale do toho bych nikdy nešel můj názor A navíc není náhodou ta 10hp jednoválec???
Nevím jaké máte ceny ,ale Suzuki se v ČR sežene u origo dealera za 3000,- eur a to rovnou 20HP. Je pravda ,že kupovat 10 hp ( 2500,- eur ) se moc nevyplatí jelikož přidáš 500 euro a máš 20 hp. Rozdíl v penezích už je zanedbatelný (10hp-20hp) ale máš jednou takovej motor Osobně bych asi šel radši do staršího motoru ,ale značkového. Nebo bych chvíli počkal a přišetřil na novej a to rovnou alspoň 15hp. Jenže rozdíl mezi 15 - 20hp je většinou pár euro ... u Suzuki asi 150 euro . Takže bych šel rovnou do 20hp. A konkrétně Suzuki s váhou 44kg je podle mě super hodnota.
- indianajones
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 207
- Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Slovensko
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Ono taky 20HP nejde dát na každý člun 3,30m. To by si měl uvědomit ten kdo tady takto blábolí. A ta váha o 13kg může být problém i s instalací na člunu.
Chtěl bych vidět toho, kdo na člun na vodě dává sám motor 43kg. Potom taky v kompletu s člunem v kufru auta se dostává hodně přez uvedené zatížení běžných osobáků. Jinak k tomu 1válci by si měl Geus zjistit, kde všude se motory s 1ním válcem 4T používají. Mají je skoro všechny scootry a třeba Burgmany až do obsahu 600ccm. A nikomu to nepřipadá zvláštní. To klepání motorů na volnoběh je běžné a třeba 2T tím byli pověstné i víceválce
(třeba Trabant, Wartburg o přívěsných motorech všech značek ani nemluvě) a všichni to brali normálně. On také nikdo nejede na volnoběh a ve
větších otáčkách se již neklepe. A hodně dieslů na malých bárkách jsou také 1válce akorát, že mají těžší setrvák.
Ony ty bláboly o super značkách motorů a člunů se tady objevují stále hlavně od nabobů, kteří mají na něco dražšího a ohrnují nos nad levnějšími
značkami. Jezdit chce kde kdo a na super značky hodně normálních lidí nemá zbytečné peníze. Pokud by ty "šunty" byli tak hodně špatné, tak by to
asi nikdo nekupoval a firmy by dávno zkrachovali.
Chtěl bych vidět toho, kdo na člun na vodě dává sám motor 43kg. Potom taky v kompletu s člunem v kufru auta se dostává hodně přez uvedené zatížení běžných osobáků. Jinak k tomu 1válci by si měl Geus zjistit, kde všude se motory s 1ním válcem 4T používají. Mají je skoro všechny scootry a třeba Burgmany až do obsahu 600ccm. A nikomu to nepřipadá zvláštní. To klepání motorů na volnoběh je běžné a třeba 2T tím byli pověstné i víceválce
(třeba Trabant, Wartburg o přívěsných motorech všech značek ani nemluvě) a všichni to brali normálně. On také nikdo nejede na volnoběh a ve
větších otáčkách se již neklepe. A hodně dieslů na malých bárkách jsou také 1válce akorát, že mají těžší setrvák.
Ony ty bláboly o super značkách motorů a člunů se tady objevují stále hlavně od nabobů, kteří mají na něco dražšího a ohrnují nos nad levnějšími
značkami. Jezdit chce kde kdo a na super značky hodně normálních lidí nemá zbytečné peníze. Pokud by ty "šunty" byli tak hodně špatné, tak by to
asi nikdo nekupoval a firmy by dávno zkrachovali.
Naposledy upravil(a) tataS dne úte lis 19, 2013 9:32 pm, celkem upraveno 1 x.
tataS > Jestli dovolíš budu tě citovat
"Je taková hrachovina a je tam dosti odfláktutých mechanických dílů. Moc jsem po něm toužil ale po osobní zkušenosti...
Samozřejmě pokud člověk neměl nic jiného tak mu to tolik nevadí. Je to asi tak jako Parsun a pod značky -- taky to jezdí a na několik jízd v roce to stačí. Asi jsem již zmlsaný"
Takže asi tolik k tvému názoru na tyto motory. Za druhé si myslím ,že pokud se bavíme o ježdění na moři a ne na Orlíku ,měl by člověk brát na zřetel taky nějaký faktor bezpečnosti. A to podle mě Parsun ani Selva rozhodně nabídnout nemůžou (tím netvrdím ,že to jsou špatné motory) jen tvrdím ,že jsou vhodné spíš pro někoho kdo se v tom umí trochu pohrabat-opravit sám. Což se přiznávám ,že já nejsem. Proto radši našetřím na něco o čem mám pocit že do toho nebudu muset jakkoliv vrtat popřípadě mám po celé EU servisy. Dále, motor 44kg určitě průměrně zdatný člověk nasadí sám. Měl jsem tu čest s Parsunem 15 (50kg) a uznávám že to byla celkem fuška ,ale i na to jsem si našel grif a ,když jsem to dělal po desáté bylo to na poprvé a bez komplikací. Takže 44kg by neměl být problém. Ale to je indiviuální a nemá cenu to rozebírat to si každý musí vyzkoušet sám jestli na to má tělesné dispozice . A 20hp na 330cm -- určitě pravda to mě nenapadlo.
"Je taková hrachovina a je tam dosti odfláktutých mechanických dílů. Moc jsem po něm toužil ale po osobní zkušenosti...
Samozřejmě pokud člověk neměl nic jiného tak mu to tolik nevadí. Je to asi tak jako Parsun a pod značky -- taky to jezdí a na několik jízd v roce to stačí. Asi jsem již zmlsaný"
Takže asi tolik k tvému názoru na tyto motory. Za druhé si myslím ,že pokud se bavíme o ježdění na moři a ne na Orlíku ,měl by člověk brát na zřetel taky nějaký faktor bezpečnosti. A to podle mě Parsun ani Selva rozhodně nabídnout nemůžou (tím netvrdím ,že to jsou špatné motory) jen tvrdím ,že jsou vhodné spíš pro někoho kdo se v tom umí trochu pohrabat-opravit sám. Což se přiznávám ,že já nejsem. Proto radši našetřím na něco o čem mám pocit že do toho nebudu muset jakkoliv vrtat popřípadě mám po celé EU servisy. Dále, motor 44kg určitě průměrně zdatný člověk nasadí sám. Měl jsem tu čest s Parsunem 15 (50kg) a uznávám že to byla celkem fuška ,ale i na to jsem si našel grif a ,když jsem to dělal po desáté bylo to na poprvé a bez komplikací. Takže 44kg by neměl být problém. Ale to je indiviuální a nemá cenu to rozebírat to si každý musí vyzkoušet sám jestli na to má tělesné dispozice . A 20hp na 330cm -- určitě pravda to mě nenapadlo.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Já si nikdy nekoupil novej motor zbytečně vyhozené peníze. Ale raději si koupím kvalitní ojetý. A jednoválec diesel v bárkách je jiná třída ten má nádherný klapavý zvuk. a hlavně je to na výtlačnou plavbu v malejch votáčách. kdysi i Johnson dělal 4hp dvojválce a měl krásný kultivivaný chod. A pokud chce někdo 10hp a papírově psáno 5hp jen kvúli tomu aby nemusel mít VMP tak je to u mě (si každý domyslí) pak to má na vodě vypadat když takovej nezná ani předpisy.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Někdy se podívej co všechno za motory a jak staré třeba v tom HR jezdí a nikdo tam netvrdí, nic o nějaké super bezpečnosti. A ti místní lidé na
těch bárkách s motory značek a stavu takovém, že by sis o ně neopřel ani žebráckou hůl, na nich za rok najezdí o tisíce procent víc jak ty.
Já jsem již krapet starší a těch třeba 43kg s mojí invalidní páteří je mimo moje možnosti. Těch cca 35kg ještě tak a proto mám toho Suzuki 6HP.
K těm motorům jsem napsal osobní zkušenost ale nikde jsem nepsal aby si je někdo nekoupit. Každý dle svých možností.
těch bárkách s motory značek a stavu takovém, že by sis o ně neopřel ani žebráckou hůl, na nich za rok najezdí o tisíce procent víc jak ty.
Já jsem již krapet starší a těch třeba 43kg s mojí invalidní páteří je mimo moje možnosti. Těch cca 35kg ještě tak a proto mám toho Suzuki 6HP.
K těm motorům jsem napsal osobní zkušenost ale nikde jsem nepsal aby si je někdo nekoupit. Každý dle svých možností.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Jo ale ty Johnsony 4HP 2válce byli 2T také jsem jej měl a potom jim Suzuki pod značkou Johnson dělal 1válec 2T jako levnější provedení.
Ten jsem měl také takřka nový. Mě na těch 2T vadil ten smrad (i když jsem měl dlouho Barkase 1000) a jak se snadno uchlastávali.
Jinak vlastnění nějakých řidičáků ať na člun, nebo auto ještě neznamená, že se dotyčný bude chovat nějak lépe viz všichni ti vybržďovači a
na vodě frajeři na scootrech a pod. Spíše lidé bez papírů jezdějí slušně, protože se bojí.
Ten jsem měl také takřka nový. Mě na těch 2T vadil ten smrad (i když jsem měl dlouho Barkase 1000) a jak se snadno uchlastávali.
Jinak vlastnění nějakých řidičáků ať na člun, nebo auto ještě neznamená, že se dotyčný bude chovat nějak lépe viz všichni ti vybržďovači a
na vodě frajeři na scootrech a pod. Spíše lidé bez papírů jezdějí slušně, protože se bojí.
To je pravda ,že tam jezděj na pěknejch střepech. Já to spíš beru ze svýho pohledu. A to je tak ,že jsem na moři jak ryba na suchu. Neumím moře číst. Nevyznám se v proudech ve změnách počasí a už vůbec ne v motorech. Pro někoho jako jsem já je opravdu nutnost vlastnit motor na který je spolehnutí. Jelikož ten chorvatský rybář na tom "šrotu" ví podle mě stokrát líp jak na tom ten jeho motor je a co si může dovolit. Já poznám úplný prd protože se musím spoléhat jen na to co mi řekne servisní technik. Krom toho chorvatský rybář uvidí mráček a pozná jestli se má vydat ke břehu kvůli větru-bouřce nebo pokračovat dál. Také na těch bárkách většinou nejezdí s celýma rodinama což většina turistů dělá. Je to jen můj názor ,ale pokavaď se někdo pasuje na úplného amatéra-technika (já) a moře zná a vidí jednou za rok na dovolený tak takový člověk by si měl dobře rozmyslet s jakým motorem se vydá na moře. Mír všem
- indianajones
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 207
- Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Slovensko
To ze niekto ma VMP a pozna predpisy este neznamena, ze sa podla nich aj sprava. Okolo vody sa pohybujem stale a este sa mi nestalo aby niekto lietal ako blazon s 5 konovym motorom. Zato na rychlych skutroch a clnoch sa to stava bezne. Dajme tomu, ze mam VMP. Hadam si nebudu vsetci moji kamarati a rodina robit VMP len preto, aby so im dvakrat do roka pozical cln. Toto vsetko pri tomto motore odpada.
- MatMates
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř bře 20, 2013 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kongeriket Norge
Ja len zopakujem ze tu selvu mam a problemy ktore som mal boli skor mojou vinou ako vinou motoru. Okrem odpadnuteho propeleru na mori
, ale to vinim mechanika co pripravoval motor na prevadzku ktoremu som doveroval ako odbornikovi a nekontroloval som nim vykonanu pracu co je zase len moja vina, ale aj z toho som sa dostal
(samozrejme uvidime ako sa bude motor drzat dalej, pouzivam ho dost casto). Ostatne uz spriadam plany na toto: http://www.boat007.cz/lode-cluny/lamina ... -lode.html
a sem sa Selva fakt nehodi



- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Ty Selvy jsou i větší (víceválce) a jsou skládané z orig. dílů Yamaha akorád cena je menší. http://www.czmarine.cz/03-1-4-takty.html
- lebon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 351
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Ostrava
Jó,jó,ti japončíci to je banda.Svoje zboží prodají draho a talošům to dají za dáču,aby obsadili trh.Ještě že to zpětně nevykupujou.V těch obchodech,aby se čert vyznal.Teď u Yammahy nikdo nic za tý prachy nekoupí.Nemohli jste mi to sladké tajemství prozradit předloni,když jsem Yamahu kupoval?Ještě,že jsem se nedal oblbnout a mám japončíka.
- indianajones
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 207
- Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Slovensko
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
A o co ti vlastně jde. Jseš snad díler, který chce prodat motor, nebo se vytahuješ, že jej máš? Mě osobně to je fuk. Já jsem se snažil držet
daného tématu a ty tady vnucuješ něco o co nebyl zájem. Co má 20HP motor společného s člunem do 3m? Cenou je dražší než ten 3m člun
s motorem 5sx. Mě se ta nová 20HP Suzuki se špricem taky líbí a nemám ani problém s cenou ale stojím na zemi a kvůli těm 3 týdnům v HR
jednou za rok si ji kupovat nebudu. A ten hoch co to tady začal asi také ne.
daného tématu a ty tady vnucuješ něco o co nebyl zájem. Co má 20HP motor společného s člunem do 3m? Cenou je dražší než ten 3m člun
s motorem 5sx. Mě se ta nová 20HP Suzuki se špricem taky líbí a nemám ani problém s cenou ale stojím na zemi a kvůli těm 3 týdnům v HR
jednou za rok si ji kupovat nebudu. A ten hoch co to tady začal asi také ne.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti