Balaton 24, spoluvlastnictví formou spolku
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
Členství
Ahoj i mě to zajímá, prosím o zaslání ceníku, variant a stanov jako SZ. Díky Honza
Ahoj Henry, po 22 hodinách cesty jsme dorazili do Biogradu a dali loď na moře. Cesta byla pomalá ale klidná. Rychleji než 70km/hod to nešlo. Vlek měl 2700 kg a Pajero mělo v kopcích co dělat.
http://vikigach.rajce.idnes.cz/lodka#100_1374.jpg
http://vikigach.rajce.idnes.cz/lodka#100_1374.jpg
Ne nachytat a ne z Chorvatska. Jsem doma a věřil jsem že to lidi znalí moře, dají.
Je to snad nějaká deformace, pořád se dívám jestli je všechno jak má být.
Osobně si myslím že to rybáři nejsou. Neodpovídá tomu nádstavba, výbava na palubě a nakonec ani úhel vlečného lana. Věřím tomu že to je vlečná loď a táhne sádky na nové stanoviště. Teď na jaro to je vidět často.
Nemyslím si Jardo že to mají zašité za tím stožárem. Myslím že se na to vyflákli. většinou to mají spuštěné z toho předního stěhu v místě nad kormidelnou. Musí to být přeci vidět hlavně z bočního pohledu. A kolule-kosočtverec-koule je dost dlouhé značení, než aby to byl ten malý flek...
Tak jo pánové, díky za odpovědi.
Je to snad nějaká deformace, pořád se dívám jestli je všechno jak má být.
Osobně si myslím že to rybáři nejsou. Neodpovídá tomu nádstavba, výbava na palubě a nakonec ani úhel vlečného lana. Věřím tomu že to je vlečná loď a táhne sádky na nové stanoviště. Teď na jaro to je vidět často.
Nemyslím si Jardo že to mají zašité za tím stožárem. Myslím že se na to vyflákli. většinou to mají spuštěné z toho předního stěhu v místě nad kormidelnou. Musí to být přeci vidět hlavně z bočního pohledu. A kolule-kosočtverec-koule je dost dlouhé značení, než aby to byl ten malý flek...
Tak jo pánové, díky za odpovědi.
-
martinptacek
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
přesně tak Martine,
loď stojí v Bibinje u mola a bude tam stát celé léto. Tvoje rada mě opět pomohla. Budu tam na několik dní od 6.června.
http://vikigach.rajce.idnes.cz/lodka#100_1401.jpg
loď stojí v Bibinje u mola a bude tam stát celé léto. Tvoje rada mě opět pomohla. Budu tam na několik dní od 6.června.
http://vikigach.rajce.idnes.cz/lodka#100_1401.jpg
- Jarda885
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Baharis píše:................. A kolule-kosočtverec-koule je dost dlouhé značení................
Na vlečení stačí kosočtverec.
Vlečení lodí jsem v dlouho neviděl. Rybářské označení jsem viděl před měsícem právě v místech, kde měli světla. Tahle loď těch světel má hodně. Usuzoval jsem z toho.
Stačí vyfotit kousek dříve nebo později a značení se dostane z bočního zákrytu.
Obecně máme zažito, že chorvati na značení kašlou. V posledních letech se na rybáře zaměřuji a nacházím kužele často v místech, které neodpovídají obrázkům ze skript Colregu. Často je tam mají natrvalo. I v přístavech.
Jirko, můžeš mít samozřejmě pravdu.
EDIT:
Zkusil jsem obrázek zvětšit na 400%. V tomto rozlišení to ty kužele základnama proti sobě hodně připomíná.
- HenryD
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 21
- Registrován: sob bře 29, 2014 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Ahoj vsichni, kteri mate zajem o dalsi osud Balatonu 24! Se dvema kamosema z vejsky sme si pronajali sezonni clenstvi za pro nas stravitelnou castku (ve trech platime 10 t korun za tyden). Kazdy z nas uz par mil po mori v minulosti uplul a to na charteru s vice lidmi.
Tentokrat sme se tesili o neco vic, z toho prosteho duvodu, ze lod mame konecne v nasich rukou. Mozna to znate ten pocit, kdyz treba chcete pozmenit kurz nebo upravit plachty podle sveho a bojite se ze s vami aktualni kapitan vybehne ze vite houby! Ono proti zkusenostem zadna, ale clovek si na to kormidlovani a trimovani chce taky trochu prijit sam, je to lepsi pocit. Se zasobami sme si hrave poradili v podobe cca 100 piv, rum, kvanta rybicek a ryze.
Do Bibinje jsme dorazili v sobotu casne rano a hned v 8h sme vyrazili . Foukala bora, bylo oblacno ale teplo asi 24C. Plachetnice ma zavesny motory Honda, ctyrtakt s el. startem. Chytil na prvni skrtnuti a zere asi 1.5litru. Dopluli jsme na ostrov Zverinac a zakotvili v malickem mestskem pristavu Zverinac kde bylo nahodou volno.
V nedeli foukala zase bora asi 15kt. Vlnky do 1m. Dopluli jsme na molat. V zatoce jme se chytili na boji, zaplatili vybercimu 120kuna a sup do hospody.
V pondeli jsme se vydali na Olib. Bylo to trochu pres otevrene more a vitr foukal proti nam. Plachty jsme meli na prvni ref a truchu jsme si pomohli motorem na takze se nam lip stoupalo. Vecer jsme zakotvili u Olibu. Uvarili jsme bujabezu z rybicek z Kauflandu a pivo do nas teklo tak, ze se kamos notne pripijejic Neptunovi racil odebrat do cerne vody, tam jak plaval, rozceril plankton, za coz sme byli odmeneni krasnym fosforeskujicim představenim.
Dnes jsme pluli po vetru z Olibu uzinou okolo Molatu a ted kotvime v zatoce Veli rat na severnim konci Dugi otoku. Jsme na boji mezi dvaceti plachetnicema.
Je teplo a fouka bora. Hospoda je daleko takze se spolehneme na vlastni zasoby. Zitra se stavime vraku lode.
Lod se snazi a my se snazime taky. Je tady wifi signal zdarma tekouci voda. Wifi pouzivame zhusta a tekouci vodu malo, nebot spravny namornik vodu nepije.
Tentokrat sme se tesili o neco vic, z toho prosteho duvodu, ze lod mame konecne v nasich rukou. Mozna to znate ten pocit, kdyz treba chcete pozmenit kurz nebo upravit plachty podle sveho a bojite se ze s vami aktualni kapitan vybehne ze vite houby! Ono proti zkusenostem zadna, ale clovek si na to kormidlovani a trimovani chce taky trochu prijit sam, je to lepsi pocit. Se zasobami sme si hrave poradili v podobe cca 100 piv, rum, kvanta rybicek a ryze.
Do Bibinje jsme dorazili v sobotu casne rano a hned v 8h sme vyrazili . Foukala bora, bylo oblacno ale teplo asi 24C. Plachetnice ma zavesny motory Honda, ctyrtakt s el. startem. Chytil na prvni skrtnuti a zere asi 1.5litru. Dopluli jsme na ostrov Zverinac a zakotvili v malickem mestskem pristavu Zverinac kde bylo nahodou volno.
V nedeli foukala zase bora asi 15kt. Vlnky do 1m. Dopluli jsme na molat. V zatoce jme se chytili na boji, zaplatili vybercimu 120kuna a sup do hospody.
V pondeli jsme se vydali na Olib. Bylo to trochu pres otevrene more a vitr foukal proti nam. Plachty jsme meli na prvni ref a truchu jsme si pomohli motorem na takze se nam lip stoupalo. Vecer jsme zakotvili u Olibu. Uvarili jsme bujabezu z rybicek z Kauflandu a pivo do nas teklo tak, ze se kamos notne pripijejic Neptunovi racil odebrat do cerne vody, tam jak plaval, rozceril plankton, za coz sme byli odmeneni krasnym fosforeskujicim představenim.
Dnes jsme pluli po vetru z Olibu uzinou okolo Molatu a ted kotvime v zatoce Veli rat na severnim konci Dugi otoku. Jsme na boji mezi dvaceti plachetnicema.
Je teplo a fouka bora. Hospoda je daleko takze se spolehneme na vlastni zasoby. Zitra se stavime vraku lode.
Lod se snazi a my se snazime taky. Je tady wifi signal zdarma tekouci voda. Wifi pouzivame zhusta a tekouci vodu malo, nebot spravny namornik vodu nepije.
- HenryD
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 21
- Registrován: sob bře 29, 2014 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Tak s malým zpožděním jsem se nakonec slavně dokopal sem naservírovat události další. Abych nějak navázal, ve středu jsme dopluli k vraku u majáku Veli Rat, ale plánovaná návštěva jeho zarezlých dutin se smrskla na pouhý výprask od vln, s takovou bychom se tam ještě na něco napíchli dole. Plavba tedy pokračovala dále, konkrétně na jih, podél Dugiho a večer sme mohli slavit štastný, zdravý příjezd do Sali. Slavení vydrželo pouze do té doby než jsme zjistili cenu 300 kuna a tak jsme hodili kotvu v zátoce Vodenjak na Ižu. Relativně klidná noc přinesla nápad plouti do parku Teleščica. Propluli jsme Malou proversou až do zátoky u jezera Mir. Stáli jsme na placené bóji, ale vsadili na to, že výběrčí přijde až večer, takže jsme spolu s ostatními návštěvníky skoukli slanovodní jezero a skály na západní straně ostrova. Sázka se vyplatila, a tak jsme mohli odpoledne odplout a večer proslídit loď v zátoce Lavrada kvůli zbylým nápojům,jimiž jsme také vzdali čest bohu Neptunovi, že na nás zatím dohlížel, a taky si přáli, aby v tom tak pěkně pokračoval. Páteční rozbřesk byl obohacen o nadávky časně vstávající zmačkané crew, která se vydala na Kornati s větrem do zad. Abychom se vyhnuli placení poplatku zastavili jsme jen na oběd v zátoce Lopatica a pokračovali na jih. . Odpoledne jsme pak obepluli jižní cíp Kornat a vydali se směrem Žut. To už nefoukalo takže jsme dopluli na motor a zakotvili u ostrůvku na jihu Žutu. Sobota už byla ve znamení návratu do Bibinje. Celou cestu jsme křizovali směrem k průplavu Zdrelac mezi Pašmanem a Ugljanem a nakonec jsme dorazili do Bibinje.
Naše cíle se naplnily, užít si týden na moři s kámošema s omezenýma financema. Na počasí sme měli štěstí, za kotvení jsme dali 200 kuna každý a Kornati projeli zadaks
Naše cíle se naplnily, užít si týden na moři s kámošema s omezenýma financema. Na počasí sme měli štěstí, za kotvení jsme dali 200 kuna každý a Kornati projeli zadaks

zdar, jediným dalším členem byl HenryD. Bylo to ale sezonní členství tzn. že platil 20t. před nástupem na loď a 10t. jsme mu vrátili po zakončení akce. Takže pouze 10t. Byl na moři 9dní a myslím, že se mu to líbilo. Viz jeho článek výše. Teď je plachetnice dost obsazená rodinnými účastníky. Volno je vlastně až od 15.8. nebo 22.8. Jinak děkuju za Tvůj zájem a promysli si to
Po téměř neúspěšném shánění členů spolku ( našel jsem pouze HenryhoD ) jsem se rozhodl nabídnout 50% spoluvlastnictví plachetnice Balaton 24. Minulou sezonu jsem s ní byl šest týdnů v okolí Zadaru a procestoval všechny ostrovy střední dalmácije od Olibu až po Kaprije. Další tři týdny s lodí pluli moji synové, ale i tak zůstala skoro 8 týdnů nevyužitá. A to je podle mě škoda. Určitě najde někdo kdo chce být na lodi 4-8 týdnů a bude se u ní starat jako o vlastní. Na termínech se dohodneme nebo je rovnou smluvně stanovíme, vyplout se může už v květnu. Loď je v Chorvatsku. Místo je zaplacené v městském přístavu Bibinje. První plavbu plánuji na duben. Motory jsem na zimu odmontoval a dal jsem je v Čechách do odborného servisu Honda ( na lodi jsou dva závěsné 4t motory ). Takže ty jsou teď po servise. Přikládám link na galerii s několika fotkami. Náklady na údržbu na sezónu jsou asi 40t.
http://vikigach.rajce.idnes.cz/lodka/
http://vikigach.rajce.idnes.cz/lodka/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů




