ELBA + KORSIKA

Seznamka pro zájemce o společnou plavbu několika lodí. Ne volná místa na lodi!

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » úte lis 03, 2009 10:00 am

K aretaci ploutve ... dřevěné klínky mají nevýhodu (používal jsem je avšak důvod byl jiný - při stání v maríně či na kotvě ploutev klepala, zejména v noci, o hranu otvoru ve dně). Pokud plutev zavadí o dno, pak se klínky, které jsou zasunuty zvenčí (jak jinak, že), vklíní více - je problém je uvolnit. Navíc - dřevo bobtná :)
Aretace skrze plotvovou skříň bych se nebál - horní hrana skříně je dozajista nad vodoryskou a stačilo by jednoduché utěsnění (pro případ náklonu). Otázkou je, jaký důsledek by mělo případné najetí kýlem na překážku - skříně, vyjma závěsu (kloubu - osy) kýlu, nejsou, myslím, na takový případ dimenzovány.
Zasunutí ploutve hrozí, dle mého míněníl, až při úplném převrácení lodě a u ploutvové lodě je hlavní hmotnost zátěže situována do dna, (nehledě na vodu, proviant, palivo, kotvy, řetězy akumulátor ...a způsob jejich uložení), ploutev není svými 80 - 150 Kg (pokud vůbec) u tohoto typu lodě a při takové nehodě, tím rozhodujícím. Přijměte to, prosím, jako názor a volné mudrování laika :)

A ještě k vysílačce ... nikomu neříkejte, že mám propadlé papíry na stacionární námořní vysílačku - běžně ji vůbec nepoužívám, stále plije se mnou, ale kdyby šlo do tuhého chci ji na lodi mít.
Jura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 183
Registrován: sob úno 25, 2006 10:10 am
Reputace: 20
Bydliště: Brno, Motor sailer Tralaren 31

Příspěvekod Jura » stř lis 04, 2009 12:31 am

Ahoj "korsická" flotilo,
vrátil jsem se po 3 dnech ze služebky a nestačím se divit. Nejprve, že je tady sníh (přijel jsem ze Španělska - v poledne +26 C), ale hlavně těch příspěvků na tema Korsika - úžasný.
Moc rád bych se sešel v sobotu s Ivanem a Liborem a probral vše co nás zajímá.
Pár mých poznatků k tomu co zde proběhlo:
Vysílačka (mimo to, co zde již pověsil Pik): ano je potřeba (info od zkušeného kapitána, který se tam dlouhodobě pohybuje). Dá se to dle něj i ukecat, ale připravte se, že při kontrole budou chtít vidět: 1. pojištění lodi 2. papíry na vysílačku, nic dalšího prý není potřeba, myslím kapitánský papíry atd.. Mám pevnou vysílačku v lodi i ručku, takže tomu kdo nebude mít jsem ochoten ručku zapůjčit
Aretace ploutve: mám stejnou loď jak Richard, tudíž se ztotožňuji s jeho názorem. Klínky používám z dubového dřeva, aby mi neklepal na noc kýl. Občas se stane, že při hodně neklidným moři vypadnou, ale jinak OK. Při najetí do mělkých vod ale v mým případě mohu bez problému kýl okamžitě vytáhnout a stejně tak se mi ještě nestalo, že by se mi kýl s klíny kousl.
Termín: navrhoval jsem odjezd cca 20.6.(já na 4 týdny), ale pokud se pojede okolo Korsiky a většina se shodne na pozdějším, tak se klidně přizpůsobím. Jenom ten srpen bych považoval za dost nešťastný termín....
Ahoj v sobotu...
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » stř lis 04, 2009 7:33 am

asi záleží na rodině :D
některá rodina si to užije a jiná (po přečtení Baharisova popisu) se zdaleka vyhne.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř lis 04, 2009 7:55 am

Nějak jsem to Ivane nepobral :)
Ty obrázky, to že jsem někomu doporučoval na rodinnou dovolenou? Vždyť to je jen to, co mě "nakreslila GPS a stránky mého pokusu o lodní deník. Pokud vynechám plavbu mezi Lavezzi a Cavallo, je to naprosto běžná plavba, kterou Libor určitě zvládne. A i každý ten, kdo má dostatek zkušeností z Jadranu a pro tuto oblast se rozhodne. Mezi Sardínií a Corsikou pendluje denně stovky plachetnic a člunů.
Pilot je dobrá věc a je potřeba jej brát vážně. Ale je snad oblast Velebitského kanálu, kde větší část roku předpovídají 40-50 knt boru bez lodí?
Tam kam jsem plul, jsem plul proto že jsem si to prostě v danou chvíli za daných podmínek troufnul. Kdyby fučelo 8 bf, asi bych si netroufl. Navíc mám pocit že jsem někde psal, že bez kvalitních mapových podkladů v GPS bych si to netroufnul vůbec. Pokud ne, potvrzuji to nyní.
Ona ta oblast patří mezi to nejhezčí co jsem zatím kde viděl. Proto si ji dovoluji doporučit, proto ji popisuji aby si každý udělal obrázek a rozhodnul se. Mohu doporučit, upozornit na nebezpečí, ale za loď už nese odpovědnost její kapitán.
Co tě tedy tak rozhodilo? Že jsem tam plul, nebo že jsem se o to podělil? ;)

EDIT: Ještě bych chtěl doplnit, že jsem měl před premiérou v Ligurském moři velké obavy (to je patrné i v původním vlákně). Že jsem plul s jedním nemanželským párem (poprvé na plachetnici) který o kormidlo neměl žádný zájem, téměř všechny manévry a nastavování plachet jsem si dělal sám. Pomoc jsem vyžadoval pouze při přistávacích manévrech v marínách. Oni si užívali po svém, já taky a všichni jsme byli spokojeni. Velkou měrou i proto, že Poseidon k nám byl milostivý. Ať je tak i nadále...
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř lis 04, 2009 11:58 am

V pohodě Ivane, v pohodě. :)
Abych předešel nejasnostem, já se nepasuji na znalce Korsiky. Pokud jsem to v předchozích příspěvcích dostatečně nezdůraznil, činím tak teď. Nejsem znalcem Korsiky! Napsal jsem už dříve:
Baharis píše:Ty to tam znáš (Ivan), já pouze jeden týden proplul.

Nevím zda jsem už snad moudrý, ale určitě jsem dost starý na to, abych naslouchal dobře míněným radám a měl je uložené v paměti. Díky.
Máš pravdu v tom, že pokud jsem napsal že "západní pobřeží mám sjeté míli po míli" (nebudu to hledat), nebyla to korektní informace. To nemám a trochu jsem přeháněl a omlouvám se. Ale také jsem tě myslím žádal o typy na zátokové kotvení při západním větru. To jsem se myslím odpovědi nedočkal.
Uznávám že jsme měli štěstí, respektive jsem přiznal, že jsme měli štěstí na počasí. Ale také dokonalý přehled o předpovědi počasí! A také jsem napsal, že jsem konal v dané situaci za daného počasí.

Ale pokud v obecné formulaci doporučuji tu inkriminovanou oblast jako velmi atraktivní, tak na tom si dovolím trvat. Znovu říkám obecná informace. Pokud by někdo zatoužil tam plout, napsal to sem, nebo obrátil se s dotazem, sdělím veškeré mé chabé zkušenosti, abych dotyčnému pomohl.
Není přeci potřeba proplouvat tama kudy jsem v dané situaci plul já. Do Ile Piana a Cala Giuno se přeci dá zaplout bezpečně z moře. Byly tam desítky a desítky lodí nemyslím si, že to byli hazardéři.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » stř lis 04, 2009 12:14 pm

Se zájmem sleduji tuto diskuzi ... mám k tomu dva důvody - tím prvním je, že oblast TROCHU znám a tím druhým, že je mým horkým favoritem pro příští rok. Neodvažuji se však slibovat svou účast, neboť sám nevím, co bude. V duchu se však už chystám :)
Až přijde čas (a já si navíc udělám pořádek v papírech a fotkách) popíši zde místa, kde jsem kotvil (není jich mnoho). Plavbu v rozmezí tří až čtyř týdnů kolem Korsiky s rodinou bych si troufl a užil.

A ... Bonifacio je nádherné a sever Sardinie je úžasný a západní pobřeží Korsiky je famozní :)
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř lis 04, 2009 12:22 pm

Souhlasím Richarde a přeji mnoho štěstí.
Chci věřit tomu, že naše společná přátelská diskuze vytříbí názory a každý kdo bude potřebovat si z ní něco vezme. Jiný důvod této (snad nejen) diskuze není.
Pokud se někdo chce podívat na ucelenou fotogalerii z plavby, uváděl jsem na ni odkaz 26.8.09 v mém původním vlákně. Dá se udělat obrázek o krásách tamní přírody a také o podmínkách v jakých jsme pluli.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř lis 04, 2009 1:15 pm

No to by bylo určitě vynikající!!! Osobní zážitky jsou k nezaplacení. On MapSource opravdu dokáže člověku přiblížit, jak to tam vypadá. A pokud jsem připojený na net, jednoduchým klikem mě ukáže i to místo v GoogleMaps. Právě proto a také že jsem do několika zátok nahlížel jsem si dovolil tvrdit, že při tom zápaďáku se není kam schovat, pouze do maríny. Když se dozvím že to není pravda, budu jen rád a klidnější.
O přepisování ručně psaného deníku mě něco vykládej... :smash: Já se k tomu kopal dva roky a pak jsem si musel natvrdo říct: co jeden večer - jeden den deníku. Naskenovat je také možné, ale jde o ne/čitelnost textu. No ale pokud nebudeš chtít jít do přepisu, s vystavením kopií ti pomůžu (přes SZ).
Jura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 183
Registrován: sob úno 25, 2006 10:10 am
Reputace: 20
Bydliště: Brno, Motor sailer Tralaren 31

Příspěvekod Jura » stř lis 04, 2009 4:02 pm

Vstupuji do diskuze po ukidnění střelby rychlopalných zbraní a jsem moc rád, že jsem se zdržel komentáře po Baharisově příspěvcích. Možná se ale zase začne střílet...
Jsem na tomto fóru zaregistrován poměrně dlouho, ale s minimem příspěvků. Ivan je na obdobně. Přestože fórum je "jen diskuze na internetu", tak si troufám tvrdit, že příspěvků Ivanova typu se tu moc za celý rok moc neobjeví.
Tak jsou podle mne jen dvě možnosti, buď je to podvodník typu asistenta poslance Kavana ve sněmovně, anebo jachtař co je ochoten se podělit o své zkušenosti. Já jsem přesvědčen o tom druhém a proto dost nechápu Baharisovu reakci a ostrost tónu v jeho příspěvcích na tomto vláknu. Trochu mi to připomíná úspešného houbaře, který je najednou vystaven riziku prozrazení jeho nalezišť. Toto vlákno se ve vší úctě věnuje majitelům vlastních lodí, jejich zkušenostem a plánům na společnou plavbu.
Zkušenosti kapitánů z chartrů jsou v mnohém dost odlišné od zkušeností kapitánů vlastní lodi.
Ti první považují v mnoha případech za rizikoví i samotný vstup na loď pod 30 stop. A to už ani neberu v potaz vzít na takovou skořápku svou rodinu s dětmi. Druhá skupina kapitánů se ale naučila čelit nepřízni počasí ne čelem, ale opatrností a využitím menších rozměrů a odlišných vlastností lodí než mají chartrovky. Tam, kde zkušený kapitan ani oko "nepoloží" my dokážeme projet anebo zakotvit a počkat až se Poseidon uklidní.
Předem zpochybňovat zkušenosti někoho, kdo se v této oblasti několikrát pohyboval na vlastní lodi a přitom mít vlastní zkušenosti ze dvou chartrů na Korsice a Elbě, tak to se mi zdá neuvážené. Jadran je přece trochu jiný než Thyrénské moře. Pokud je to myšleno pro naše dobro a aby jsme nenaletěli, budiž. Taky by to mohlo ale vést nedejbože k tomu, že se na to Ivan s prominutím vyprdne, aby tady neco dokazoval.
Doufám, že se to nestane a těším se na Ivanovi příspěvky jak už dlouho ne.
Ahoj Jirka
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř lis 04, 2009 5:45 pm

Když jsem po poledni odcházel od PC, měl jsem dobrý pocit, že jsme si celkem civilizovaně a chlapsky pokecali, že jsme si v klidu ujasnili svá stanoviska a názory že jsme snad našli společnou notu.

To co tu ale teď čtu, z toho mě spadla čelist. Nevěřícně pročítám své příspěvky ve vlákně a hledám. Rychlopalné zbraně - ostrost tónu - zpochybňování zkušeností druhého - houbař co se bojí o svá místa ....
Tak si říkám, že se mě to jenom zdá. Že procitnu a bude to zase v pořádku. Ale já jsem hore! To znamená jediné. Časoprostorem jsme se posunuli každý do jiné dimenze a čteme rozdílné příspěvky.
Ivana jsem zde oslovil všehovšudy čtyřikrát (to není tak těžké znovu přečíst) a dle mého nejhlubšího přesvědčení vždy slušně a s úctou. Nenašel jsem jediný náznak že bych na něj ostře útočil, či jej zpochybňoval. Neměl jsem to v úmyslu a ani to tak necítím. Průběžně jsem dával najevo že já nejsem znalec teritoria, kdežto on ano. Některé věci jsem chtěl vysvětlit, něco poradit.

Nevím. Do kurzu háčkování jsem nechodil, jemnějšímu chování jsem se nenaučil. Dříve bych se tvrdohlavě dožadoval argumentů, příkladů, citací. Po několikaletých zkušenostech s diskusních fór už vím, že to je zbytečné.

Uzavírám toto "mé" téma bez jakýchkoliv žádostí na vysvětlení. Nezajímá mě to, nechci to slyšet. Budu se bavit s lidmi co se bavit chtějí. Snad jich ještě pár zůstalo. Ti kdo chtějí jen číst - ať čtou. Nic mě do nich není. Uzavřeno.
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

2 Baharis

Příspěvekod pecho » stř lis 04, 2009 6:18 pm

2 Baharis
Jirko, tak si to tak neber, radši to nebudu dál rozebírat (beru si z tebe příklad) a při téhle příležitosti bych ti chtěl poděkovat za tvé množství příspěvků ve všech možných vláknech, z kterých můžeme další čerpat a jsou pro nás nejen zajímavé, ale i poučné.
To píšu ne proto, že bych se chtěl s Tebou loučit, ale abys vytrval a dál nám dával ty "správné rozumy". :good: Zdraví Pecho
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř lis 04, 2009 10:05 pm

Jo, skvělé! :good:
Měl jsem na vedlejším monitoru MapSource a putoval s vámi (stejně jako s Lynxem). Některé zátoky jsem sice nedohledal, ale nevadí.
Vidím že jste si s kotvením užili své. :(
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv lis 05, 2009 2:02 pm

Díky, díky :)
Korsika za to stoprocentně stojí, to bez debat. Tvá rekognoskace terénu je velmi zajímavá a pro mě fakt nová. Pokusím se ji napříště aplikovat v praxi.

V souvislosti s návětrnými (i částečně) zátokami, nemohu ale nevzpomenout některé nepříjemné situace. Už se mě několikrát stalo, i letos, že jsem byl v takovém částečném závětří, vlnky co se k nám dostaly v původním směru nebyly velké. Ale vítr, jak se do zátoky dostal, točil se v ní a k nám už se dostal v 90° oproti vlnám. Samozřejmě nás natočil k vlnám bokem a příčné houpání, i když slabé, je hodně nepříjemné.

Co se týká množství lodí v zátoce na kotvení, rozlišuji motorové a plachetnice. Pokud jsou v zátoce motoráky, na 99,99% pojedou na noc domů. Dělají pouze hvězdicové výlety a denně se vrací do své maríny. Málokdy se stane, aby nějaký motorák dělal týdenní výlet a skákal ze zátoky do zátoky. Když už tak od maríny k maríně. Zátoky mívají jen na koupání. A Italové - tam to platí na 100%.
Naopak pokud je v zátoce plachetnice, na 80-90% si mohu být jistý, že zůstane. To jsou mé zkušenosti.

Mapka větrů - výborná. Už ji mám uloženou, až tam pojedu příště. :D
Škoda že nejedeš do Brna ani Hodonína. Mohli jsme pošpitat.
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod wasserwolf » sob lis 07, 2009 9:45 am

Náš všemoudrý Baharisi, námořníku bez lodě! V souvislosti s tímto vláknem použiji kopii tvých slov o chlívek vedle, kde jsi pro změnu zaútočil na papita:

Já jen ale že jsme v oddělení Spoluplavba a neočekávám zkušenosti druhých či rady. Očekávám posádky, co se k nám příští rok v září přidají.
Promiň, nezlob se na mě, ale je to tak.


Baharisi nevšiml jsem si ani v jednom tvém příspěvku, že bys také plánoval spoluplavbu kolem Elby a Korsiky s někým ze zde zúčastněných.

Já jsem se především díky tobě zařekl, že už sem nikdy nevlezu. Teď mne však dochází, že ten kdo zde dle tvých vlastních slov jen opruzuje jsi vlastně ty sám.

Takže si Baharisi založ své vlastní vlákno - třeba OPRUZ a VŠUDYBYL a tam si myslím budeš moci zcela správně zařazen rozvíjet své myšlenkové spirály mouder.

Pepik.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » sob lis 07, 2009 2:14 pm

:rofl: :rofl: :rofl:
Už dlouho jsem se tak nezasmál. Na to se snad ani nedá reagovat. :crazy:
Pokud schází argumenty a začne se nesmyslně napadat, proti tomu se nedá bránit. Podobně jako proti bulváru. Takže to vzdávám a klidně pokračuj. Já to snesu.

Jsem na našem stánku v Brně a setkávám se s velkou spoustou přátelských lidí - u nás zaregistrovaných, kteří jsou přístupni slušné a konstruktivní diskusi, přátelskému popovídání a děkují nám za naši práci. To zahřeje a potěší. To jsou lidé, kteří mě zajímají.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9351
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pon lis 09, 2009 1:39 pm

ivane jak jsi to říkal s tím řetězem?
Kolik 6mm, nebo kolik 8mm? Přes zimu musím doplnit základní výbavu...
Dal bych např. 30m 6mm, ale má jen nosnost 1800kg. Bude stačit?
Nebo raději 8mm?
Uživatelský avatar
JK
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 289
Registrován: pát kvě 11, 2007 2:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod JK » pon lis 09, 2009 2:53 pm

Libore 1.800 kg v tahu .... pokud na to pověsíš svojí loď určitě uletí něco dřív než ten řetěz.
A počítej že i v 6tce je to asi 30kg železa.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů