AA a AAA
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- heavy
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 286
- Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Promíň nexi, máš jistě talent na slohová cvičení, jenže to mně a možná i jiným dělá problém z té kupy slov vysekat tu podstatu.
Uvedu můj příklad..
Jak jsem již dříve psal používám "inteligentní" nabíječku 5/12/220V, každý slot/baterka samostatné nabíjení.
GPS - 2ks AA 3 sady AA Eneloop 2500
čelovka1 - 3ks 2 sady AAA Eneloop 800
svítilna led 3W -2ks AA 1 sada výrobce - Activ Energy 1450 (no name ALDI DE)
malé rádio - 2ks AA Activ Energy 1450 (no name ALDI DE)
Vždy jsou jen v tom daným zařízení....
Možná, že bys svým přístupem dokázal dostat o pár minut delší funkčnosti jednotlivých zařízení.
Mne to však ani neláká, baví mne něco jiného.
Tohle mi funguje. Základem je dle mého kvalitní nabíječka a baterie, které mi byly doporučeny.
A to né žádným "pokladním".
Uvedu můj příklad..
Jak jsem již dříve psal používám "inteligentní" nabíječku 5/12/220V, každý slot/baterka samostatné nabíjení.
GPS - 2ks AA 3 sady AA Eneloop 2500
čelovka1 - 3ks 2 sady AAA Eneloop 800
svítilna led 3W -2ks AA 1 sada výrobce - Activ Energy 1450 (no name ALDI DE)
malé rádio - 2ks AA Activ Energy 1450 (no name ALDI DE)
Vždy jsou jen v tom daným zařízení....
Možná, že bys svým přístupem dokázal dostat o pár minut delší funkčnosti jednotlivých zařízení.
Mne to však ani neláká, baví mne něco jiného.
Tohle mi funguje. Základem je dle mého kvalitní nabíječka a baterie, které mi byly doporučeny.
A to né žádným "pokladním".
- bokal
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Nexi vážím si tvých cenných informací o tužkových a jiných baterkách, takovou zkušenost nemá asi nikdo, kdo není modelář. A o tom nemám v úmyslu polemizovat
Nevím jaké máš znalosti z elektrotechniky, ale pro mne jsou jasné pojmy takto:
Tvrdá baterie je ta, co dá velký proud do malého odporu nebo zkratu
Takže když dá do zkratu 4Ah NICD třeba 10A je měkká
v porovnání s olověnou o stejné kapacitě dá 60A tak ji považuji za tvrdou. A za tím si stojím.
Nebavím se o vztahu k životnosti apod. Jde jen o pojem
A to startování si jednou změř -
takový větší diesel 3litry má startér 2,5kW, baterku 90 Ah, s Ohmovým zákonem si to spočítej.
na těch olověných autobateriích je ještě jeden důležitý údaj, který právě napovídá o tom jak je tvrdá
- max proud - pohybuje se od 400 do 900A !!!
S těmito hodnotami se už asi nebudeš divit, že se nedá startovat půl hodiny.
Ty kabely - proč asi je ke startéru kabel o průřezu 16-25 mm2 ?
Tím tuto debatu končím. Vlákno je o AA a AAA
Nevím jaké máš znalosti z elektrotechniky, ale pro mne jsou jasné pojmy takto:
Tvrdá baterie je ta, co dá velký proud do malého odporu nebo zkratu
Takže když dá do zkratu 4Ah NICD třeba 10A je měkká
v porovnání s olověnou o stejné kapacitě dá 60A tak ji považuji za tvrdou. A za tím si stojím.
Nebavím se o vztahu k životnosti apod. Jde jen o pojem
A to startování si jednou změř -
takový větší diesel 3litry má startér 2,5kW, baterku 90 Ah, s Ohmovým zákonem si to spočítej.
na těch olověných autobateriích je ještě jeden důležitý údaj, který právě napovídá o tom jak je tvrdá
- max proud - pohybuje se od 400 do 900A !!!
S těmito hodnotami se už asi nebudeš divit, že se nedá startovat půl hodiny.
Ty kabely - proč asi je ke startéru kabel o průřezu 16-25 mm2 ?
Tím tuto debatu končím. Vlákno je o AA a AAA
- heavy
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 286
- Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
nex píše::offtopic:uz mlcim
Rozhodně mlčet nemusíš, tohle je diskusní fórum
.
Jde o to že obsáhla přednáška se spíš hodí na jinou prezentaci, osobní, třeba tu v Hodoníně jak navrhoval Beda.
Třeba tu krásnou nabíječku cos ukazoval, že máš doma, mám něco podobného, ale tady se bavíme co máme s sebou na lodích.
Až přijedu z hor dám odkaz na tu svojí (lodní).
Problém má totiž několik možností a výsledkem je vždy kompromis.
Berme v úvahu, že je vše funguje jak má. Pak v podstatě používám GPS jako dataloger. A o nic nejde.
Pokud je průšvih a na lodi přestane fungovat elektrika, je GPS asi jediné podstatné zařízení.
Jak, ale nabiji baterii? Tímto se ubíraly mé úvahy.
Moje nabíječka asi určitě nedokáže vyzobat z baterií tolik jako IPC-1/L, ale zase umí něco navíc.
Dokáže vysát/nabíjet z noťáku přes port USB a i nabíjet zařízení přes konektor USB.
Funkčnost potažmo využitelnost zdroje el. byla a je pro mne prioritou.
Vozím ještě jednu nabíječku HAMA 12/220V, nabije cokoli a jakoukoliv baterii ať je to NiMH nebo Lipol z foťáku!
O tom že vozím rezervní pojistky do lodi na zásuvku se nebavím
to dělá asi každý.- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
S tím reservním zdrojem elektřiny jsem to vyřešil takto. Jelikož mám doma dvě kamery Canon a k nim více akum., tak jsem koupil v Alze redukci na tyto akum.
k nabíjecí stanici http://www.alza.cz/avacom-pro-canon-bp- ... 156736.htm v GME dospodu vhodnou krabičku
vykuchal el.redukci nabíjení zespodu té redukce (protože ta nabíjecí stanice má jedno napětí a pomocí el. zapojení vespodu redukce se napětí přizpůsobuje
pro různé značky akum.) zapojil tam jednoduchý stabilizátor napětí (z 7805 + 2 kondíky) z 7,4 na 5V, přidělal dva kablíky 1x USB + 1x 5,5/2,1 a slepil pájkou
tepelně redukci s krabičkou. Většina zařízení nyní běhá na 5V a tak tím napájím vše co mám u vody (radio, databanku s musikou, repráky k MP3 apod.)
Většinou mě na těch 8hod u vody bohatě stačí 2 akum. á 2400mAh (canon BP-522), které by jinak pouze stárly doma. Jinak mám taky Power bank Prestigio 501,
kde jde nastavit napětí od 3 do 19V (10000mA/5V) ale to je dosti těžká věc a tu kapacitu nevyužiji.
Co se týče repráků, tak používám ke všemu tyto http://www.alza.cz/logitech-z-305-d191593.htm dají se připojit buď přez USB (tím se také napájejí), nebo
přes 3,5 jack. Mají báječný prostorový zvuk. Proti vodě na ně mám pouzdro z 50ky novodurové trubky.
k nabíjecí stanici http://www.alza.cz/avacom-pro-canon-bp- ... 156736.htm v GME dospodu vhodnou krabičku
vykuchal el.redukci nabíjení zespodu té redukce (protože ta nabíjecí stanice má jedno napětí a pomocí el. zapojení vespodu redukce se napětí přizpůsobuje
pro různé značky akum.) zapojil tam jednoduchý stabilizátor napětí (z 7805 + 2 kondíky) z 7,4 na 5V, přidělal dva kablíky 1x USB + 1x 5,5/2,1 a slepil pájkou
tepelně redukci s krabičkou. Většina zařízení nyní běhá na 5V a tak tím napájím vše co mám u vody (radio, databanku s musikou, repráky k MP3 apod.)
Většinou mě na těch 8hod u vody bohatě stačí 2 akum. á 2400mAh (canon BP-522), které by jinak pouze stárly doma. Jinak mám taky Power bank Prestigio 501,
kde jde nastavit napětí od 3 do 19V (10000mA/5V) ale to je dosti těžká věc a tu kapacitu nevyužiji.
Co se týče repráků, tak používám ke všemu tyto http://www.alza.cz/logitech-z-305-d191593.htm dají se připojit buď přez USB (tím se také napájejí), nebo
přes 3,5 jack. Mají báječný prostorový zvuk. Proti vodě na ně mám pouzdro z 50ky novodurové trubky.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9358
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 192
- Kontaktovat uživatele:
Když už je tu tolik OT dovolím si jeden přidat..
Žádné Li-*** ,ale ve starém papíru je budoucnost
http://www.novinky.cz/internet-a-pc/254 ... apiru.html
Jinak k tématu.
Někteří to tady moc řeší....
Mám obyčejnou nabíječku Hama, co umí před nabíjením nejprve vybít.
Na cesty obyčejnou "blbou" neinteligentní škatulu do zásuvky pro 2 páry zn.alltronic, výstup 1,2V 4x55mA
Nedávno zrovna byl čas dokoupit další sadu baterek, bylo to i s cestovní nabíječkou Gembird BC-002 12V adaptérem. Má volný výstup USB. Dává 400mA.
Byla za něco málo přes 200 i se sadou 4 baterii.
http://www.lan-shop.cz/gembird-bc-002-62600
Vždy nabíjím až se to vybije a dávám to téměř na stejné místo.
Jedny z prvních tu mám stale funkční NoName Golden Power Type KR550AA. Ty jako jediné z této várky/sady jsem si polepil štítkem poněvadž se mi pořád nějak ztrácejí (asi děti) a mám problém najít stejnou do páru. Tato má pořadové číslo 14 a předchozí jsou těžko k nalezení...
Ty nejmenší jsou u nás v provozu od 20.5.2003 a stále ještě něco udrží.
Takže Deni, kup co ti přijde pod ruku, až se to poztrácí dokup další.... není to žádná věda.
I když po dnešní smršti zpráv o inteligetní nabíječce jsem jednu chvíli váhal zda není čas pořídit něco novějšího...
Ale odolal jsem, stejně se to zase poztrácí... 
Žádné Li-*** ,ale ve starém papíru je budoucnost
http://www.novinky.cz/internet-a-pc/254 ... apiru.html
Jinak k tématu.
Někteří to tady moc řeší....
Mám obyčejnou nabíječku Hama, co umí před nabíjením nejprve vybít.
Na cesty obyčejnou "blbou" neinteligentní škatulu do zásuvky pro 2 páry zn.alltronic, výstup 1,2V 4x55mA
Nedávno zrovna byl čas dokoupit další sadu baterek, bylo to i s cestovní nabíječkou Gembird BC-002 12V adaptérem. Má volný výstup USB. Dává 400mA.
Byla za něco málo přes 200 i se sadou 4 baterii.
http://www.lan-shop.cz/gembird-bc-002-62600
Vždy nabíjím až se to vybije a dávám to téměř na stejné místo.
Jedny z prvních tu mám stale funkční NoName Golden Power Type KR550AA. Ty jako jediné z této várky/sady jsem si polepil štítkem poněvadž se mi pořád nějak ztrácejí (asi děti) a mám problém najít stejnou do páru. Tato má pořadové číslo 14 a předchozí jsou těžko k nalezení...
Ty nejmenší jsou u nás v provozu od 20.5.2003 a stále ještě něco udrží.
Takže Deni, kup co ti přijde pod ruku, až se to poztrácí dokup další.... není to žádná věda.
I když po dnešní smršti zpráv o inteligetní nabíječce jsem jednu chvíli váhal zda není čas pořídit něco novějšího...
Ale odolal jsem, stejně se to zase poztrácí... 
- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
to Libor: Možná ti to uniklo ale to vybíjení má smysl pouze u Ni-Cd aku, které vlastně nepoužíváš. A obě ty tvoje nabíječky fungují pouze s párem aku a to
není to nejlepší pro nabíjení. Ke všemu ta druhá s USB ani není k dostání (dle popisu prodejce). Faktem je, že dle zkušeností odcházejí aku různě po kuse
a více vydrží ty v hodnotách okolo 2000mA/AA. Jak již tady zaznělo je dobré si sadu aku spárovat na stejnou hodnotu aby se nemusela vyměnit dříve kvůli jednomu slabšímu článku a toho bez změření napětí nabitého aku nedosáhneš. Ona ta regenerace uváděná u nabíječky IPC-1 má hlavní smysl u článků
NI-Cd, které vlastně nikdo nepoužívá. Hlavní její výhoda je v tom, že každý článek zvlášť nabije do plna a změří testem jakou má ještě kapacitu. Kvůli tomu,
že některé staré aku ještě trochu drží vozit více sad je snad již překonáno. Pokud chci nějaké zařízení používat na aku, tak se musím smířit s tím, že tyto
časem odejdou, nebo budou držet malou kapacitu. Postupem doby stoupá hodnota mA u aku a tak ty staré s podstatně menší hodnotou nepůjde spárovat
s novějšími. To již tady zaznělo od věcí znalých.
Jo a každý nemá doma děti co rádi mlsají aku AA i když to odporuje zásadám o ekologické likvidaci nebezpečných zařízení. Díky tomu občas někde něco omylem najdu, ovšem pokud to nehledám.
není to nejlepší pro nabíjení. Ke všemu ta druhá s USB ani není k dostání (dle popisu prodejce). Faktem je, že dle zkušeností odcházejí aku různě po kuse
a více vydrží ty v hodnotách okolo 2000mA/AA. Jak již tady zaznělo je dobré si sadu aku spárovat na stejnou hodnotu aby se nemusela vyměnit dříve kvůli jednomu slabšímu článku a toho bez změření napětí nabitého aku nedosáhneš. Ona ta regenerace uváděná u nabíječky IPC-1 má hlavní smysl u článků
NI-Cd, které vlastně nikdo nepoužívá. Hlavní její výhoda je v tom, že každý článek zvlášť nabije do plna a změří testem jakou má ještě kapacitu. Kvůli tomu,
že některé staré aku ještě trochu drží vozit více sad je snad již překonáno. Pokud chci nějaké zařízení používat na aku, tak se musím smířit s tím, že tyto
časem odejdou, nebo budou držet malou kapacitu. Postupem doby stoupá hodnota mA u aku a tak ty staré s podstatně menší hodnotou nepůjde spárovat
s novějšími. To již tady zaznělo od věcí znalých.
Jo a každý nemá doma děti co rádi mlsají aku AA i když to odporuje zásadám o ekologické likvidaci nebezpečných zařízení. Díky tomu občas někde něco omylem najdu, ovšem pokud to nehledám.
Naposledy upravil(a) tataS dne pát pro 30, 2011 2:45 pm, celkem upraveno 1 x.
zkusim to bez prednasky
ona ta inteligentni nabijecka ma daleko vic vyuziti.
kazdy AA a AAA clanek po case nepouzivani i kdyz se o nej starate proste zvadne (zlenivy). abych neprednasel, nebudu vysvetlovat proc se tak stane. no a ta fce cyklovani ho dost casto dokaze proste rozhybat, ale musi se udelat nekolikrat, minimalne 3x za sebou.clanek je pak schopen fungovat bez problemu dal. navic je to do jiste miry kompromis za formovani.
inteligentni nabijecky maji take fci pripravy novych ci dlouho nepouzivanych clanku. svoji metodou nabijeni v tomto rezimu, dokazi take spoustu chyb co clanek ma proste napravit.
a co je hlavni, to ze do baterie dostanu 2700mA podle displeje nabijecky vubec neznamena, ze je take dostanu zpatky. mnohem vic me pro pouziti zajima, kolik naboje jsem schopen z plnne nabiteho clanku dostat, abych ho nepodvybil (to si inteligentni nabijecka ohlida sama). a je i rozdil zda to je hned po nabijeni, ci treba az za dva dny, tyden. takze je dobre nabit clanek a pak zjistit kolik naboje z nej jsem schopen odebrat. a pokud je rozdil prilis velky, je neco spatne. bud potom pomuze fomovani, cyklovani, regenerace ... nejaky program nabijecky a nebo je cas clanek vymenit, ci zacit pouzivat treba v hrackach u deti, kde to nevadi a naopak muze byt super, ze hracka prestane piskat a blikat o to drive.
pri dnesni cene inteligentnich nabijecek (i tech nejjednodussich) si myslim ze se to proste pri poctu baterii ktere doma mame uz vyplati. neni to jen o jachtingu, mam pocit, ze je doma na baterie dnes uz uplne vse, takze je v tech dobijecich baterkach uz dost penez.
ona ta inteligentni nabijecka ma daleko vic vyuziti.
kazdy AA a AAA clanek po case nepouzivani i kdyz se o nej starate proste zvadne (zlenivy). abych neprednasel, nebudu vysvetlovat proc se tak stane. no a ta fce cyklovani ho dost casto dokaze proste rozhybat, ale musi se udelat nekolikrat, minimalne 3x za sebou.clanek je pak schopen fungovat bez problemu dal. navic je to do jiste miry kompromis za formovani.
inteligentni nabijecky maji take fci pripravy novych ci dlouho nepouzivanych clanku. svoji metodou nabijeni v tomto rezimu, dokazi take spoustu chyb co clanek ma proste napravit.
a co je hlavni, to ze do baterie dostanu 2700mA podle displeje nabijecky vubec neznamena, ze je take dostanu zpatky. mnohem vic me pro pouziti zajima, kolik naboje jsem schopen z plnne nabiteho clanku dostat, abych ho nepodvybil (to si inteligentni nabijecka ohlida sama). a je i rozdil zda to je hned po nabijeni, ci treba az za dva dny, tyden. takze je dobre nabit clanek a pak zjistit kolik naboje z nej jsem schopen odebrat. a pokud je rozdil prilis velky, je neco spatne. bud potom pomuze fomovani, cyklovani, regenerace ... nejaky program nabijecky a nebo je cas clanek vymenit, ci zacit pouzivat treba v hrackach u deti, kde to nevadi a naopak muze byt super, ze hracka prestane piskat a blikat o to drive.
pri dnesni cene inteligentnich nabijecek (i tech nejjednodussich) si myslim ze se to proste pri poctu baterii ktere doma mame uz vyplati. neni to jen o jachtingu, mam pocit, ze je doma na baterie dnes uz uplne vse, takze je v tech dobijecich baterkach uz dost penez.
Těch informací Nexi bylo tolik, že jsem si musel dát pauzu. Jsem spíše tabulkový než slohový. Teď jsem to znovu přečetl a pokusím se shrnout tak jak mě to zajímá a co potřebuji.
- Koupím již jen NiHM a ty mohou být tvrdé i měkké, podle nabíjení
- Nabíjením a vybíjením desetinou kapacity po dobu dokud se "nenavyšuje velikost odebraného náboje" dosáhnu měkkou baterii. Vhodná pro malý proud po dlouhou dobu.
- Nabíjením 1C dosáhneme tzv. tvrdou baterii, vhodnou pro rázové odběry.
Měkká by neměla být problém U 2450mAh stačí dát do nabíječky co mám, nastavit 250mAh nabíjení a spustit program Discharge refresh. Je tak?
U té tvrdé jsem asi v koncích. Čtu u tebe 1C, což je 2,5A. Mé možnosti jsou ale jen 700mAh, což je 0,7A. To je asi málo, že? No, tak naštěstí blesk ještě nemám a nic jiného co by žádalo vyšší nárazový odběr nemám.
Přibližují se mé závěry realitě?
Ještě malinký OT: Jak jsi psal o tom startování. Je to tak 25 let, byli jsme s ještě malými dětmi na chatě v Bílých karpatech. Nahulákalo 1/2 metra sněhu, přimrzlo a když jsme v neděli sedli do auta, tak nic. Zachránilo nás že jsem strčil baterii na hodinu do vyhaslého vymeteného, ale ještě vřelého krbu.
Brnk a jelo to.
- Koupím již jen NiHM a ty mohou být tvrdé i měkké, podle nabíjení
- Nabíjením a vybíjením desetinou kapacity po dobu dokud se "nenavyšuje velikost odebraného náboje" dosáhnu měkkou baterii. Vhodná pro malý proud po dlouhou dobu.
- Nabíjením 1C dosáhneme tzv. tvrdou baterii, vhodnou pro rázové odběry.
Měkká by neměla být problém U 2450mAh stačí dát do nabíječky co mám, nastavit 250mAh nabíjení a spustit program Discharge refresh. Je tak?
U té tvrdé jsem asi v koncích. Čtu u tebe 1C, což je 2,5A. Mé možnosti jsou ale jen 700mAh, což je 0,7A. To je asi málo, že? No, tak naštěstí blesk ještě nemám a nic jiného co by žádalo vyšší nárazový odběr nemám.
Přibližují se mé závěry realitě?
Ještě malinký OT: Jak jsi psal o tom startování. Je to tak 25 let, byli jsme s ještě malými dětmi na chatě v Bílých karpatech. Nahulákalo 1/2 metra sněhu, přimrzlo a když jsme v neděli sedli do auta, tak nic. Zachránilo nás že jsem strčil baterii na hodinu do vyhaslého vymeteného, ale ještě vřelého krbu.
Brnk a jelo to.

Naposledy upravil(a) Anonym dne pát pro 30, 2011 5:31 pm, celkem upraveno 1 x.
- heavy
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 286
- Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Re: AA a AAA
marks píše:Dovolím si nesouhlasit, pro mě jsou to stejně cenné informace, jako všechny ostatní.
To je tvé právo. Stejně jako mé
, je mít názor, že v dané diskuzi by byl užitečnější nástroj "živý" dialog před monologem. Denis píše:Aké nabíjacie batérie doporučujete, s ktorymi máte dobré skúsenosti? A Vaše postrehy a skúsenosti k tužkovým batériam.
Denisi řekl bych, že téma je již vyčerpané, každý se naučil něco nového
.
Nejlepší by bylo kdybys napsal svoji plánovanou konfiguraci.
Pak se dá bavit konkrétněji.
Né nadarmo se říká "účel světí prostředky".
A zírtra už je silvestr...
už zase
!
Hezký zbytek roku vše nejlepší do toho nového
nexi nevím jakým směrem se pohybovat při zjišťování kolik dostanu náboje z nabité baterie. Nabíječka, měřák, používání?
Přidám doplňující otázku pro všechny ,může mít na samovybíjení baterie vliv pobyt ve slaném prostředí, dejme tomu od vlhkého slana, až po třeba vlnky v salónu?
Vnímám to správně, že většina zde uváděných informací se dá s korekcí aplikovat i na větší baterie?
Přidám doplňující otázku pro všechny ,může mít na samovybíjení baterie vliv pobyt ve slaném prostředí, dejme tomu od vlhkého slana, až po třeba vlnky v salónu?
Vnímám to správně, že většina zde uváděných informací se dá s korekcí aplikovat i na větší baterie?
Naposledy upravil(a) marks dne pát pro 30, 2011 5:47 pm, celkem upraveno 1 x.
to baharis:
je to jeste malicko jinak
- koupis baterky (NiMh)a ty muzou byt svou konstrukci lepe vyhovovat jako mekke ci tvrde, ale to musis do specialky aby ti poradili. obecne jsou baterky co maji byt tvrde drazsi, ale neni to uplne pravidlo
-nabijenim - vybijenim 1/10 se baterie formuji a je fuk jestli maji byt mekke nebo tvrde po dobu 16 hodin, jde o to aby si je pripravil na maximalni naboj. pro predstavu je to neco jako by si mel sud s vodou. potrebujes ho naplnit. muzes prijet s cisternou a narvat do nej vodu pozarni hadici. naplnis ho rychle, ale nikdy az po okraj. vzdycky neco vylejes. a nebo si pustis malicky curek vody a naplnis ho po samy okraj. nechas ho tect a to co se tam uz proste nevejde, tak pomaloucku pretece. vejde se tam vic vody. 1/10 muzes nabijet NiMh treba rok, nic se jim nestane, co je navic, se premeni v teplo a je ho tak malo u NiMh, ze se nic nedeje. jenze delat ot takhle je samozrejme pro nas nesmysl.
-teprve po formovani urcis jaka baterie bude, pokud je toho schopna. bud mas dobrou nabijecku a tam to urcis velikosti nabijeciho proudu. u mekke je ta 1/10 idelani. u tvrde neni dano, ze je to 1C. ono to muze byt klidne i vic, pokud to ty clanky zvladnou. mam clanky ( nejsou to AAA, ktere lze nabijet i 20C, cehoz ja take nejsem schopen dosahnout). na to ale vetsina lidi nema vybaveni. proto ji proste nechas nabijet maximem co zvlada tva nabijecka (samozrejme to musi umet clanek prijmout).
- nabijeni vysokym proudem je ale jen jeden z pozadavku, ovlivnit tvrdost baterie ale lze do jiste miry i jejim pouzitim. pokud ji budes striktne pouzivat tam kde je predpoklad vysokych proudovych odberu, tak stvrdne. nebude sice super tvrda, ale bude v pohode pouzitelna. nesmis ji ale pouzit nekde kde bude naopak dlouho maly proudovy odber, protoze to pak celou tu praci co si si dal znicis. takze i s nabijeckou ktera nedava takove velke nabijeci proudy si poradis.
-pokud budes proste prehazovat baterie tak jak ti prijdou pod ruku, jednou je budes pouzivat do aplikaci pro mekke, podruhe pro tvrde a pak zase jinak, tak se ty baterie nikde nedokazi priblizit k tomu optimu co by si jinak dokazal, kdyby si to nedelal. proste nebudou poradne fungovat nikde
proto maji ty nabijecky onech 700 mA, aby udelali takoveho kockopsa, neco mezi. pouzit se to da vsude, ale idealne nefunguje nikde. coz ovsem neznamena, ze jsou k nicemu. je to proste kompromis pro bezneho uzivatele. za malo penez maximum muziky. proto bych nepropadal panice. i s obycejnou nabijeckou se proste spravnym uzivanim da priblizit nejakemu optimu
je to jeste malicko jinak
- koupis baterky (NiMh)a ty muzou byt svou konstrukci lepe vyhovovat jako mekke ci tvrde, ale to musis do specialky aby ti poradili. obecne jsou baterky co maji byt tvrde drazsi, ale neni to uplne pravidlo
-nabijenim - vybijenim 1/10 se baterie formuji a je fuk jestli maji byt mekke nebo tvrde po dobu 16 hodin, jde o to aby si je pripravil na maximalni naboj. pro predstavu je to neco jako by si mel sud s vodou. potrebujes ho naplnit. muzes prijet s cisternou a narvat do nej vodu pozarni hadici. naplnis ho rychle, ale nikdy az po okraj. vzdycky neco vylejes. a nebo si pustis malicky curek vody a naplnis ho po samy okraj. nechas ho tect a to co se tam uz proste nevejde, tak pomaloucku pretece. vejde se tam vic vody. 1/10 muzes nabijet NiMh treba rok, nic se jim nestane, co je navic, se premeni v teplo a je ho tak malo u NiMh, ze se nic nedeje. jenze delat ot takhle je samozrejme pro nas nesmysl.
-teprve po formovani urcis jaka baterie bude, pokud je toho schopna. bud mas dobrou nabijecku a tam to urcis velikosti nabijeciho proudu. u mekke je ta 1/10 idelani. u tvrde neni dano, ze je to 1C. ono to muze byt klidne i vic, pokud to ty clanky zvladnou. mam clanky ( nejsou to AAA, ktere lze nabijet i 20C, cehoz ja take nejsem schopen dosahnout). na to ale vetsina lidi nema vybaveni. proto ji proste nechas nabijet maximem co zvlada tva nabijecka (samozrejme to musi umet clanek prijmout).
- nabijeni vysokym proudem je ale jen jeden z pozadavku, ovlivnit tvrdost baterie ale lze do jiste miry i jejim pouzitim. pokud ji budes striktne pouzivat tam kde je predpoklad vysokych proudovych odberu, tak stvrdne. nebude sice super tvrda, ale bude v pohode pouzitelna. nesmis ji ale pouzit nekde kde bude naopak dlouho maly proudovy odber, protoze to pak celou tu praci co si si dal znicis. takze i s nabijeckou ktera nedava takove velke nabijeci proudy si poradis.
-pokud budes proste prehazovat baterie tak jak ti prijdou pod ruku, jednou je budes pouzivat do aplikaci pro mekke, podruhe pro tvrde a pak zase jinak, tak se ty baterie nikde nedokazi priblizit k tomu optimu co by si jinak dokazal, kdyby si to nedelal. proste nebudou poradne fungovat nikde
proto maji ty nabijecky onech 700 mA, aby udelali takoveho kockopsa, neco mezi. pouzit se to da vsude, ale idealne nefunguje nikde. coz ovsem neznamena, ze jsou k nicemu. je to proste kompromis pro bezneho uzivatele. za malo penez maximum muziky. proto bych nepropadal panice. i s obycejnou nabijeckou se proste spravnym uzivanim da priblizit nejakemu optimu
to marks
nehledej v tom zadnou vedu. ja neznam vase nabijecky, ale predpokladam, ze pokud je schopna ukazat kolik naboje dodala, tak take umi ukazat, kolik naboje baterie odevzdala pri tom, kdyz ji das vybit.
-takze proste nabijes baterku dokud nabijecka neohlasi, ze je nabita. to u tehle nabijecek asi stejne nelze ovlivnit, nejspis vypinaji na delta peak. nabijecka ti proste rekne, ze baterka je nabita a dodala treba 2598 mA. das funkci vybit a mela by ukazovat uplne stejne, kolik naboje odebrala az do vybiti. zastavi vybijeni a napise, ze vybila 2256 mA. das ji znova nabijet a nabijecka ti ukaze, ze dodala 2621 mA, das ji vybijet a ukaze ti, ze si vybil treba 2398 mA. no a to muzes opakovat az do doby, kdy proste bude psat ze z ni vybijis plus minus stejne, treba 2521 mA. a vic z ni proste uz nedostanes.coz je takove v podstate takove jakoby formovani, vetsina normalnich nabijecek to ma jako fci cyklovani. nema cenu se honit za 2524, 2510, 2550 mA. to uz proste nema zadny smysl.vetsinou plati, ze to staci udelat 3x.
- no a uplne stejne poznas, zda je clanek v kondici. kdyz z plnne nabiteho clanku 2500 mA dostanu pri vybijeni treba 1800 mA, je neco spatne, ale jeste to nemusi byt prusvih. zkus to znova a pokud je to stejne, je cas zacit premyslet nad tim proc a zkusit pouzit nektery z programu, co nabizi tva nabijecka. regenerace, cyklovani, nejlepe formovani. no a kdyz uz nepomuze ani to ....
-netusim co jsou pro tebe vetsi baterie, ale obecne je to stejne u vsech NiMh baterii, jen se tam proste pracuje s jinymi proudy, proto jsem mluvil o C (kapacite). u jinych typu baterii je to zase jinak, ale tohle je vlakno o AA a AAA bateriich. ty jsou dnes v podstate jen NiMh
nehledej v tom zadnou vedu. ja neznam vase nabijecky, ale predpokladam, ze pokud je schopna ukazat kolik naboje dodala, tak take umi ukazat, kolik naboje baterie odevzdala pri tom, kdyz ji das vybit.
-takze proste nabijes baterku dokud nabijecka neohlasi, ze je nabita. to u tehle nabijecek asi stejne nelze ovlivnit, nejspis vypinaji na delta peak. nabijecka ti proste rekne, ze baterka je nabita a dodala treba 2598 mA. das funkci vybit a mela by ukazovat uplne stejne, kolik naboje odebrala az do vybiti. zastavi vybijeni a napise, ze vybila 2256 mA. das ji znova nabijet a nabijecka ti ukaze, ze dodala 2621 mA, das ji vybijet a ukaze ti, ze si vybil treba 2398 mA. no a to muzes opakovat az do doby, kdy proste bude psat ze z ni vybijis plus minus stejne, treba 2521 mA. a vic z ni proste uz nedostanes.coz je takove v podstate takove jakoby formovani, vetsina normalnich nabijecek to ma jako fci cyklovani. nema cenu se honit za 2524, 2510, 2550 mA. to uz proste nema zadny smysl.vetsinou plati, ze to staci udelat 3x.
- no a uplne stejne poznas, zda je clanek v kondici. kdyz z plnne nabiteho clanku 2500 mA dostanu pri vybijeni treba 1800 mA, je neco spatne, ale jeste to nemusi byt prusvih. zkus to znova a pokud je to stejne, je cas zacit premyslet nad tim proc a zkusit pouzit nektery z programu, co nabizi tva nabijecka. regenerace, cyklovani, nejlepe formovani. no a kdyz uz nepomuze ani to ....
-netusim co jsou pro tebe vetsi baterie, ale obecne je to stejne u vsech NiMh baterii, jen se tam proste pracuje s jinymi proudy, proto jsem mluvil o C (kapacite). u jinych typu baterii je to zase jinak, ale tohle je vlakno o AA a AAA bateriich. ty jsou dnes v podstate jen NiMh
- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
to nex: Ty asi žiješ v nějaké zkušebně, že máš k dispozici přístroje, které ti ukáží kolik baterka přijala a vydala. Měl by ses vrátit na zem a podívat se podle
odkazů na snad nejlepší nabíječku, která je běžně k dostání. Tady se uvádějí věci pro běžné lidi a k tomu běžně dostupné přístroje a ne laboratorní,
které nemají ani firmy zaobírající se bateriemi obchodně (např Avacom). To tady můžeš rovněž rozebírat měření v atomových elektrárnách se stejným
efektem.
odkazů na snad nejlepší nabíječku, která je běžně k dostání. Tady se uvádějí věci pro běžné lidi a k tomu běžně dostupné přístroje a ne laboratorní,
které nemají ani firmy zaobírající se bateriemi obchodně (např Avacom). To tady můžeš rovněž rozebírat měření v atomových elektrárnách se stejným
efektem.
- bokal
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Nex nám tady dal spoustu dobrých a velmi podrobných informací o různých způsobech nabíjení a jejich vlastnostech. Ta složitost a pomalu vědecký výzkum na bateriích vyplývá z velmi úzkého zaměření a specifického způsobu využití baterií v modelářství.
Tam je pro ně podstatná přesná znalost kapacity. Je to proto, že potřebuje vědět, kolik minut bude schopno např. letadlo být ve vzduchu, když ten el. motor žere desítky A z malé baterky.
Pak je zase potřebují velmi rychle nabít z autobaterie přes balancer obrovskými proudy aby se mohlo s letadlem ještě párkrát proletět. Selhání baterie má často neblahé důsledky v podobě havárie modelu.
A tak je různě testují, formátují a většina čtenářů zde mnoho pojmů ani nechápe.
Pro většinu z nás je asi dobrá rada, používat tu inteligentní nabíječku, která nám na displeji řekne, jaká je skutečná kapacita té konkrétní baterky.
Dost často se stane, že v univerzální nabíječce nabijeme nějaké AA a jsme pak překvapeni, že nevydrží moc dlouho svítit třeba nějaká svítilna, GPS apod. Na takové nabíječce bychom odhalili včas vadnou a vyhodili ji.
Jinak ale pro většinu požití tužkových aku na lodích, nebo v běžném životě není ta věda potřebná, jelikož skoro vždy je zatěžujeme nějakým středním proudem v řádech desítek až stovek mA. A na to jsou skoro všechny ty běžné nabíječky stavěné. nabíjejí často větším proudem než je 1/10 C, to proto, abychom nemuseli nabíjet 10 a více hodin.
Vychází mi z toho takový jednoduchý závěr.
a) Pokud se tím máme chuť a čas zabývat, chceme vědět jak dlouho nám ta baterie v daném zařízení vydrží, pořídíme inteligentní nabíječku, která nám řekne skutečnou kapacitu a máme šanci si to spočítat.
b) když nepotřebujeme mít až tak jistotu, jak dloho ta baterie vydrží, spokojíme se s tím, že máme náhradní, až jedny dojdou, tak je vyměníme, podobně jako Libor. A budeme spokojeni s jenoduchou nabíječkou za pár korun. Prostě si tím nezatěžujeme hlavu.
Odhaduji, že většina by si stejně z té zjištěné kapacity nespočítala, jak dlouho to bude fungovat. Každý máme jiné hobby, jsme jinak zaměřeni.
Pro mne je elektronika nejen povolání, ale i koníček a tak mám loď nacpanou různámi věcmi.
Ale až nyní jsem zde na e-shopu objevil užitečnou věc, ve vztahu k nabíjení aku - Monitor Baterie BM1, není to nejlevnější, ale asi to budu chtít mít. Ono mi to totiž řekne to, co jsem dosud nikdy neměl jak zjistit - v jakém stavu se nachází aku na lodi, jak se nabil solárem, kolik jsem ji vybil, atd. Z voltmetru se v praxi až tak nedá zjistit.
Tam je pro ně podstatná přesná znalost kapacity. Je to proto, že potřebuje vědět, kolik minut bude schopno např. letadlo být ve vzduchu, když ten el. motor žere desítky A z malé baterky.
Pak je zase potřebují velmi rychle nabít z autobaterie přes balancer obrovskými proudy aby se mohlo s letadlem ještě párkrát proletět. Selhání baterie má často neblahé důsledky v podobě havárie modelu.
A tak je různě testují, formátují a většina čtenářů zde mnoho pojmů ani nechápe.
Pro většinu z nás je asi dobrá rada, používat tu inteligentní nabíječku, která nám na displeji řekne, jaká je skutečná kapacita té konkrétní baterky.
Dost často se stane, že v univerzální nabíječce nabijeme nějaké AA a jsme pak překvapeni, že nevydrží moc dlouho svítit třeba nějaká svítilna, GPS apod. Na takové nabíječce bychom odhalili včas vadnou a vyhodili ji.
Jinak ale pro většinu požití tužkových aku na lodích, nebo v běžném životě není ta věda potřebná, jelikož skoro vždy je zatěžujeme nějakým středním proudem v řádech desítek až stovek mA. A na to jsou skoro všechny ty běžné nabíječky stavěné. nabíjejí často větším proudem než je 1/10 C, to proto, abychom nemuseli nabíjet 10 a více hodin.
Vychází mi z toho takový jednoduchý závěr.
a) Pokud se tím máme chuť a čas zabývat, chceme vědět jak dlouho nám ta baterie v daném zařízení vydrží, pořídíme inteligentní nabíječku, která nám řekne skutečnou kapacitu a máme šanci si to spočítat.
b) když nepotřebujeme mít až tak jistotu, jak dloho ta baterie vydrží, spokojíme se s tím, že máme náhradní, až jedny dojdou, tak je vyměníme, podobně jako Libor. A budeme spokojeni s jenoduchou nabíječkou za pár korun. Prostě si tím nezatěžujeme hlavu.
Odhaduji, že většina by si stejně z té zjištěné kapacity nespočítala, jak dlouho to bude fungovat. Každý máme jiné hobby, jsme jinak zaměřeni.
Pro mne je elektronika nejen povolání, ale i koníček a tak mám loď nacpanou různámi věcmi.
Ale až nyní jsem zde na e-shopu objevil užitečnou věc, ve vztahu k nabíjení aku - Monitor Baterie BM1, není to nejlevnější, ale asi to budu chtít mít. Ono mi to totiž řekne to, co jsem dosud nikdy neměl jak zjistit - v jakém stavu se nachází aku na lodi, jak se nabil solárem, kolik jsem ji vybil, atd. Z voltmetru se v praxi až tak nedá zjistit.
- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Po čtení těchto témat se mě vnucuje otázka: Jak mohli před tisícem a více let Vikingové a vůbec staří mořeplavci doplout do Ameriky a jinam, když i ten zázračný
sluneční kámen objevili později. Vychází mě, že dnešní plavci mohou jezdit tak na rybníku, přehradě, max. někde na Jadranu. Asi jsme z množství té techniky
líní a degenerovaní. Asi tehdy mohli diskutovat jen o ženských. Tak aby nám to vydrželo.
sluneční kámen objevili později. Vychází mě, že dnešní plavci mohou jezdit tak na rybníku, přehradě, max. někde na Jadranu. Asi jsme z množství té techniky
líní a degenerovaní. Asi tehdy mohli diskutovat jen o ženských. Tak aby nám to vydrželo.
Nexi, píšeš tu kvalitní info pro modeláře, ale mnohým jachtařům tím spíš motáš hlavu. Baharis už začíná třídit aku na měkké a tvrdé. Jenže kde potřebuju tvrdý článek jinde než jako trakční baterii modelu?
Žádná gps, foťák ani blesk nevybíjí baterii proudem v násobcích kapacity (3x až 20x C).
Jestli dám aku do GPS nebo do foťáku, to už je z hlediska "tvrdosti" akumulátoru skoro šuma fuk.
Zároveň přílišná snaha o formování tvrdého článku se projeví jeho vyšším samovybíjením a kratší životností. Rozhodně není vhodné jít přes nabíjecí proud doporučený výrobcem. 700mA na články
2500mAh není moc, ale určitě to bude ok i na blesk.
Jako rozumnější mi přijde taktika dát nové aku tam, kde jsou největší nároky a ty stárnoucí použít na něco méně náročného. On akumulátor během stárnutí ztrácí kapacitu a zároveň měkne.
Nepodceňoval bych standardní nabíjení proudem 1/10C - díky vlastnostem NiCD a NiMH článků
dokáže srovnat náboj i více článků zapojených v sérii a článkům rozhodně neublíží ani ta nejhloupější
nabíječka.
"Konzumní" nabíječky nabíjející aku po párech nabíjejí proudem cca 1/4C - i tam dochází k určitému vyrovnávání - malý rozdíl mezi články se vyrovná, velký rozdíl vede k rychlému konci obou článků.
Nabíječky IPC-1/L vypadají dobře, tak ať slouží.
Žádná gps, foťák ani blesk nevybíjí baterii proudem v násobcích kapacity (3x až 20x C).
Jestli dám aku do GPS nebo do foťáku, to už je z hlediska "tvrdosti" akumulátoru skoro šuma fuk.
Zároveň přílišná snaha o formování tvrdého článku se projeví jeho vyšším samovybíjením a kratší životností. Rozhodně není vhodné jít přes nabíjecí proud doporučený výrobcem. 700mA na články
2500mAh není moc, ale určitě to bude ok i na blesk.
Jako rozumnější mi přijde taktika dát nové aku tam, kde jsou největší nároky a ty stárnoucí použít na něco méně náročného. On akumulátor během stárnutí ztrácí kapacitu a zároveň měkne.
Nepodceňoval bych standardní nabíjení proudem 1/10C - díky vlastnostem NiCD a NiMH článků
dokáže srovnat náboj i více článků zapojených v sérii a článkům rozhodně neublíží ani ta nejhloupější
nabíječka.
"Konzumní" nabíječky nabíjející aku po párech nabíjejí proudem cca 1/4C - i tam dochází k určitému vyrovnávání - malý rozdíl mezi články se vyrovná, velký rozdíl vede k rychlému konci obou článků.
Nabíječky IPC-1/L vypadají dobře, tak ať slouží.
Já bych to TataSi tak hrozně neviděl. Využívat vymožeností doby podle mě neznamená být neschopen přežít při výpadku těchto vymožeností.
Za sebe můžu říct že jsem velký fanda všeho nového, to se asi ví. Ale takové věci které jsem se učil v mládí, jako přežít v přírodě bez jakýchkoliv prostředků, najít sever, něco na jídlo, vyspat se ve sněhu, improvizovat a poradit si v každé situaci, to si myslím že ve mě stále je a dokáži to použít.
Bokale měli jsme s Tatínečkem vloni takové podobné zařízení na katoši v Karibiku a musím ti potvrdit že to je vynikající věc. Bylo třeba krásně vidět, jak nám dostačují přes den soláry, jak to navečer už pomalu padá. Stále on-line, kolik do baterií dáváme, kolik bereme. Vřele doporučuji.
Za sebe můžu říct že jsem velký fanda všeho nového, to se asi ví. Ale takové věci které jsem se učil v mládí, jako přežít v přírodě bez jakýchkoliv prostředků, najít sever, něco na jídlo, vyspat se ve sněhu, improvizovat a poradit si v každé situaci, to si myslím že ve mě stále je a dokáži to použít.
Bokale měli jsme s Tatínečkem vloni takové podobné zařízení na katoši v Karibiku a musím ti potvrdit že to je vynikající věc. Bylo třeba krásně vidět, jak nám dostačují přes den soláry, jak to navečer už pomalu padá. Stále on-line, kolik do baterií dáváme, kolik bereme. Vřele doporučuji.
to tatas:
neziju ve zkusebne, naopak jsem linej jako ves a elektrika me nezivi. proto jsem si koupil inteligentni nabijecku, ktera tyhle veci hlida za me a nemusim kolem toho litat. nastavim to a necham to byt. proto musim vedet kdy, co, jak a proc nastavit. vysledek si pak jen prectu na displeji. ale kdyz uz si clovek takovou nabijecku koupi, tak by bylo dobre ji vyuzit, jinak jsou to vyhozene penize. ta cisla jsou naprosto vycucane z prstu, jen jako predstava.
to bokal:
ano mas pravdu, tohle je proste teorie jak by to byt melo v optimale. je docela k vzteku, kdyz ti dojde baterka pri soutezi (protoze byl clovek presvedceny, ze je ok a neni) a ty jen smutne koukas jak jsi v haji a nekolikamesicni pripravy jsou v hajzlu. letadla mi nastesti nepadaji, delam lode. ale stejna situace muze nastat, kdyz ti dojdou baterie v GPS, kdyz ji nejvic potrebujes, umre ti fotak a tuhle fotku proste uz nikdy nenafotim ...
proste abych se porad neopakoval. pokud mate inteligentni nabijecku, muzete s tim co jsem napsal plnne vyuzivat jejich moznosti a informaci co je vam schopna dat. pak ma smysl vedet, co jsem tady psal. pokud do ni nechcete investovat a jste smireni s tim, ze z baterek nedostanete maximum, tak proste pouzivejte baterky alespon jen v jednom typu zarizeni podle odberu a nabijejte je tim co mate. vydrzi pak dele.
ja si doma baterky poradne zkontroluju a pak kdyz jsem nekde na vode, mam sebou nekolik pripravenych sad baterii. no a na cestach AA a AAA proste nabiju uplne obycejnou nabijeckou ansmann, ktera ma do inteligence daleko. no a doma zase hned projdou udrzbou. proto se mi libi ta nabijecka co tady daval baharis a asi si ji taky koupim
neziju ve zkusebne, naopak jsem linej jako ves a elektrika me nezivi. proto jsem si koupil inteligentni nabijecku, ktera tyhle veci hlida za me a nemusim kolem toho litat. nastavim to a necham to byt. proto musim vedet kdy, co, jak a proc nastavit. vysledek si pak jen prectu na displeji. ale kdyz uz si clovek takovou nabijecku koupi, tak by bylo dobre ji vyuzit, jinak jsou to vyhozene penize. ta cisla jsou naprosto vycucane z prstu, jen jako predstava.
to bokal:
ano mas pravdu, tohle je proste teorie jak by to byt melo v optimale. je docela k vzteku, kdyz ti dojde baterka pri soutezi (protoze byl clovek presvedceny, ze je ok a neni) a ty jen smutne koukas jak jsi v haji a nekolikamesicni pripravy jsou v hajzlu. letadla mi nastesti nepadaji, delam lode. ale stejna situace muze nastat, kdyz ti dojdou baterie v GPS, kdyz ji nejvic potrebujes, umre ti fotak a tuhle fotku proste uz nikdy nenafotim ...
proste abych se porad neopakoval. pokud mate inteligentni nabijecku, muzete s tim co jsem napsal plnne vyuzivat jejich moznosti a informaci co je vam schopna dat. pak ma smysl vedet, co jsem tady psal. pokud do ni nechcete investovat a jste smireni s tim, ze z baterek nedostanete maximum, tak proste pouzivejte baterky alespon jen v jednom typu zarizeni podle odberu a nabijejte je tim co mate. vydrzi pak dele.
ja si doma baterky poradne zkontroluju a pak kdyz jsem nekde na vode, mam sebou nekolik pripravenych sad baterii. no a na cestach AA a AAA proste nabiju uplne obycejnou nabijeckou ansmann, ktera ma do inteligence daleko. no a doma zase hned projdou udrzbou. proto se mi libi ta nabijecka co tady daval baharis a asi si ji taky koupim

-
Beda
- radioamatér

- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Ansmann.....koupil jsem si od nich solarni nebijecku mobilnich telefonu.....vyhozene penize. Melo to fungovat tak ze slunicko nabije vnitrni AKU a potom se to pripoji k telefonu. Nabijeni NOKIA to sice prezilo, nejako nabilo, ale davalo to male napeti a telefon se porad tvaril ze neni nabity naplno. Po pripojenni telefonu Vodafon 5XX to po chvilce zkolabovalo a tak jsem to rozebral a obvod co to ridi byl na tistaku spaleny teplem. Takze ten telefon chtel vice proudu nez ta nabijecka davala a teplem se to uskvarilo....
Dalsi me explodovala nabijecka pro mobilni telefon z 12V. take pretizenim. Ono hodne tech strojecku nema zadnou ochranu a tak je nejvhodnejsi pouzivat ke vsemu original nabijecku..
AKU meke a tvrde...skoda ze se to na nich nepozna podle oznaceni. Hodne z vas ma treba rucni stanici a tam to chce ty tvrde. Pristroje na nabijeci AKU jsou bezva, male, prenosne, ale chce to sebou mit ruksak baterek. Originalni osazeni by melo byt spravne, ale za sadu originalu se koupi 2-3 sady jinych NO-NAME.
Dalsi problem byva ze zarizeni ma napajeci konektor pro venkovni napajec. Zarizeni umi fungovat i od 6V do 13.8 V + 15%, vnitrni aku je na 6V a jsou strojecky ktere nemaji v sobe rizene nabijeni a tak pripojeni na autobaterku spolehlive znici vnitrni AKU. Nekdy je na to v manualu upozorneni, ze pri pripojeni 13.8V se musi vyndat vnitrni AKU.
Takze nejlepsi ochrana je mit vse original, pokud si to neumite sami pomerit, zjistit atd.
Abyste si nedelali iluze o ruznych znackach, oznaceni atd....Kolega byl v Asii u dovavatele AKU a tak ho vzali na vyrobni linku a tam zrovna menili znacku...spocivalo to jen v tom ze se na to dal jinak potisteny futral a AKU zustal stejny. Takze se aku asi meni jen kdyz se meni jeho kapacita
Dalsi me explodovala nabijecka pro mobilni telefon z 12V. take pretizenim. Ono hodne tech strojecku nema zadnou ochranu a tak je nejvhodnejsi pouzivat ke vsemu original nabijecku..
AKU meke a tvrde...skoda ze se to na nich nepozna podle oznaceni. Hodne z vas ma treba rucni stanici a tam to chce ty tvrde. Pristroje na nabijeci AKU jsou bezva, male, prenosne, ale chce to sebou mit ruksak baterek. Originalni osazeni by melo byt spravne, ale za sadu originalu se koupi 2-3 sady jinych NO-NAME.
Dalsi problem byva ze zarizeni ma napajeci konektor pro venkovni napajec. Zarizeni umi fungovat i od 6V do 13.8 V + 15%, vnitrni aku je na 6V a jsou strojecky ktere nemaji v sobe rizene nabijeni a tak pripojeni na autobaterku spolehlive znici vnitrni AKU. Nekdy je na to v manualu upozorneni, ze pri pripojeni 13.8V se musi vyndat vnitrni AKU.
Takze nejlepsi ochrana je mit vse original, pokud si to neumite sami pomerit, zjistit atd.
Abyste si nedelali iluze o ruznych znackach, oznaceni atd....Kolega byl v Asii u dovavatele AKU a tak ho vzali na vyrobni linku a tam zrovna menili znacku...spocivalo to jen v tom ze se na to dal jinak potisteny futral a AKU zustal stejny. Takze se aku asi meni jen kdyz se meni jeho kapacita
- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
To s tou výrobní linkou se dá nejspíše aplikovat i na výrobu gumáků. A tady se potom "odborníci a dlouhodobí zkušení majitelé "super značek" " do krve
hádají který člun je super a jediný správný. Prostě svět chce být klamán reklamou a značkami, tak proč by nám tu radost nedopřáli, když se najdou tací
co jim to zbaští a jsou ochotni za to dát ty peníze. Jiné to nebude a tady by nebylo o čem diskutovat.
hádají který člun je super a jediný správný. Prostě svět chce být klamán reklamou a značkami, tak proč by nám tu radost nedopřáli, když se najdou tací
co jim to zbaští a jsou ochotni za to dát ty peníze. Jiné to nebude a tady by nebylo o čem diskutovat.
Nexi buď v klidu, vědu já hledám v máločem. Chtěl jsem jen doplnit ten směr, z kterého na to jít, do tý doby jsem to v celku pobíral a tohle mě mohlo zamotat. Na rozdíl od jiných jsem ti vděčen za podrobný popis, samozřejmě mi postačí rozdělení měkké a tvrdé, ale takhle uceleně se to lépe chápe. Nevím proč se teď čertí zrovna ti, kdož tu obvykle vyhodí pár čísel a když se to pokuším pochopit, dělaj z toho, místo vysvětlení, vědu pro pár ve vyvolených. Samozřejmě děkuji všem přispěvovatelům, oponentůry mi přispívají do skládanky.
Dovolím si zopakovat dotaz na možný vliv slaného prostředí na samovybíjení baterií?
Dovolím si zopakovat dotaz na možný vliv slaného prostředí na samovybíjení baterií?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti



uz mlcim