Malá kajutovka

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » čtv led 24, 2008 7:24 pm

Ahoj Dane,nezlobím se.S tou délkou je to určitě všelijaké,když má loď čelen.Souhlasím.že to není 7metrovka klasická,i když 24 stop je 7,3 m.Mám klipra 7,67m a s čelenem 8,4m.Chorvatům jsem vždy musel platit za 9m.Je to daň za staromilství a já ji rád platil. To,že jsem napsal o stejné práci není to samé,jako o stejném čase.Déle vyřezáváš větší díly,déle laminuješ větší plochy ...Děláš ale stejnou loď,akorát zvětšenou.Větší loď=větší pohodlí,rychlost.Myslím,že s Vacationerem bych se do HR nebál ve 3 lidech,akorát bych třeba už nevyplouval do 40čv.To ale dělá spousta dalších jachtařů a jak velké a drahé lodě mají.Stability bych se nebál,akorát to bude chtít dříve refovat a sledovat předpověď.Volba Vac. je moje vlastní,vycházím ze zkušenosti,že postavím loď a zjistím,že je malá.Proto začnu stavět větší=200+400.kanic
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » čtv led 24, 2008 7:31 pm

To ze lod nema podelny prohyb dna jsem predtim vubec nezaregistroval,ted na to koukam znovu a vidim ze mas pravdu.Ta kajuta ma na delku nejakych sest stop takze pro mne OK,kdo je vyssiho vzrustu ma smulu :D ,o vysce ani nemluvim.No,zviklal jsi me.Nicmene vzhledove se mi to moc libi... :cry:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv led 24, 2008 7:49 pm

Pro Vencu:
Vacationer se mi taky líbí. Ta délka 7,30 bude určitě i s čelenem, takže samotná loď počítej kolem 6,5 m. Ten Wekender je na můj vkus dost malej. Tvoje manželka ocení tu samopřehazovací kosatku, protože nebude muset pořád tahat otěž sem a tam a bude se věnovat lenošení, opalování nebo dalším oblíbeným činostem. Taky myslím že pokud bys jí chtěl dostat na takovou loďku jako nabízí Denis asi dopadneš jak s tím 2,5m gumáčkem. Na té kajutovce se bude cítit o dost bezpečněji. Taky máš kam dát vše co vezeš sebou tj. jídlo, pití, oblečení atd. V otevřené lodi se to všechno dost plete. To , že na lodi nebudeš stabilně spát neznamená, že nemůže mít kajutu. Znám dost lidí co mají u vody chatu nebo karavan a mají kajutovku. Můžeš v ní pak kdykoliv přespat pokud pojedeš na výlet na 2-3 dny a to většinou vydrží i pohodlné manželky. Hlavně jí musíš zvykat opatrně. Pokud s ní napoprvé dvakrát umeješ okýnka od kajuty asi jí na loď už nikdy nedostaneš. Jsou ale i vyjímky.
Uživatelský avatar
Venca
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 42
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Venca » čtv led 24, 2008 7:58 pm

Podélný prohyb dna je prosím hodně důležitý? Malá kajuta je lepší nežli žádná, na Zodiaku mám ve špici dřevěnou desku pod kterou je úžasný prostor na odkládání lecosů potřebných k plavbě. Tak si i představuji kajutu na této lodi a hlavně může poprchávat a já nemám černý puntík, že jsou všichni úplně durch. Na Orlíku se údajně nějak divně točí vítr (jsem tady někde četl) může být tato konstrukce trupu problematická a posádka výrazně ohrožena vyklopením? Venca :)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv led 24, 2008 8:25 pm

Na Orlíku , na Slapech asi všude, kde jsou kolem přehrady skály se vítr točí. Je běžná věc, že loď u pravého břehu má vítr zleva, loď u levého zprava a mezi nimy profrčíš ty na zaďák. Po pár minutách si to všichni vyměníte. Nebo dopoledne vyrazíš proti větru, s tím, že zpátky se svezeš po. Přesně v poledne se vítr otočí a ty i domů křižuješ jak magor. Také často vítr lámou mosty. Třeba Živohošťský. Přijedeš po větru pod most podjedeš ho a dále už křižuješ. Nebo to prostě lehne a pak už to chce jen motůrek nebo pádlo.
Proto se mi tak líbí ta samopřehazovací kosatka.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 24, 2008 8:46 pm

To Venca, ak chceš plachetničku s kajutou a chceš si ju postaviť sám, tak sa ešte popozeraj po web stránkach a hladaj.
K stabilite plachetníc, keď je pekné počasie tak je všetko OK. Problémi začínajú v búrke, resp. v zlom počasí. Pri plachetniciach sa udáva graf stability a na ňom býva vyznačené do akého náklonu lode nehrozí jej prevrhnutie. Tiež sa udáva v akých vlnách dokáže bezpečne plávať a pri akej sile vetra. Som presvedčený že weekender a spol je plážová plachetnička pre pekné počasie. Skôr než by som ju začal stavať by som požiadal konštruktéra o tie údaje čo som spomínal vyššie.
K tvojej otázke či môže byť posádka ohrozená vyklopením si myslím, že pri súhre negatívnych okolností môže prísť k prevrhnutiu tejto plachetnčky.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 24, 2008 9:24 pm

Pekný príklad malej plachetničky s osobitým štýlom a jednoduchou stavbou metódou zdrôtuj a zlep je tu: http://www.devlinboat.com/dcnancyschina.htm a pár fotiek z amatérskych stavieb sú tu: http://www.devlinboat.com/dcnancyschina.htm
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » úte zář 30, 2008 12:36 pm

:)
Naposledy upravil(a) kanic dne stř říj 01, 2008 5:39 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » úte zář 30, 2008 1:16 pm

Pro zajímavost jsem přímo ze skla zkoopíroval výše uvedený příspěvek, vložil jej do překaldače, ten jej přeložil, bez úprav jsem jej vložil sem.
Trvalo to 15 vteřin :)
Tedy žádný velký problém
Pepa

Na Boatshed neustále sledování lodí, ceny a úroveň zájmu.

Bereme na vědomí, že jste se podíval na jednu z našich lodí při mnoha příležitostech: "Fast Nový Zéland Flyer" Odkaz # 52500 (viz: http://kent.boatshed.com/autologin.php?cus...boat = 52500).

Majitel je velmi snaží prodat a to odrážet tuto schválila nový snížení ceny.

Byl jsem na palubě lodi, které byly odebrány 29 fotografií a mít dobrou znalost svého stavu a vybavení.

Have a podívejte se na detaily a obraťte se na mě, jestli můžu pomoct už s informací, mohu také zařídit, abyste navštívili loď lépe vypadat, pokud si budete přát.



Díky za váš čas.

S pozdravem,
Uživatelský avatar
RadekS
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvekod RadekS » úte zář 30, 2008 8:29 pm

Ten strojovej překlad je trochu "kostrbatej"



My v Boatshed neustále porovnáváme ceny lodí a úroveň zájmu o ně.

Povšimli jsme si, že jste na jedu z našich lodí nahlížel mnohokrát: "Fast New Zealand Flyer", REF#52500 (see: http://kent.boatshed.com/autologin.php?cus...boat=52500 ).

Majitel se hodně snaží ji prodat a proto souhlasil s dalším snížením ceny.

Byl jsem na její palubě abych pořídil 29 fotografií a dobře se seznámil s jejím stavem a výbavou.

Podívejte se na podrobnosti a prosím kontaktujte mě pokud budete potřebovat více informací. Také Vám mohu zařídit prohlídku lodi, abyste si ji mohl lépe prohlédnout, pokud si to budete přát.



Děkuji za Váš čas.

S pozdravem,

Boatshed Kent

E-mail phil@boatshedkent.com
Office +44 (0)1227 830750
Mobile 07921 379063
Fax
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » stř říj 01, 2008 1:33 pm

Radku, dobrý že jsi to trochu učesal.
Mě však šlo o něco jiného ...napsal jsem... bez úprav jsem jej vložil sem...

Šlo mi o to, že se zde složitě hlasovalo a hledal nějaký konsens /obecně přijatelná forma/ vkládání cizojazyčných textů.
Složitě se dospělo k doporučení, nějakým minimálním způsobem dát na vědomí obsah textu.
Tento "kostrbatý" překlad naprosto, dle mého soudu, stačí k tomu, aby byl každý v obraze, netřeba více.
Přispěvatel tomu věnuje pouze těch 15 vteřin.
To by nemuselo být až tak obtěžující, aby si řekl, ...."já nemám čas, abych zde ještě něco překládal, když nevím kde mi hlava stojí a nevím kam dřív skočit" .
Tuto myšlenku jsem chtěl navodit oním "kostrbatým" překladem.
Omlouvám se, je trochu off topic, ale to průvodní slovo to asi chtělo.
Pepa
Uživatelský avatar
Jarda_x
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Budějce

Příspěvekod Jarda_x » stř říj 01, 2008 3:35 pm

Dík i za ten původní kostrbatý překlad. Z angliny si sám přeložím prd, ale z češtiny do češtiny si už snadno poradím :-)
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » úte bře 17, 2009 8:28 pm

zdravím vás a chci poprosit o radu,už dlouho přemýšlím o malé plachetnici kterou bych byl schopný sám postavit,chci ji na Dunaj-tam to mám asi nejblíž,občas na přehradu a někdy bych rád i na moře.Líbí se mi klasické tvary,třeba Vacationer mě dostal,ale jak píše Denis- nemá balast a na moře nebude.Našel jsem si dvě hezké loďky-první je Skua www.selway-fisher.com/Yacht2024.htm se sklopnou ploutví a druhá Arctic Tern www.devlinboat.com/arctictern.htm Myslíte že by se dalo s cenou za materiál vejít do 100-150000 K? Stavba je stitch and glue. Nebo poradíte jiné lodě? Předem díky
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte bře 17, 2009 9:04 pm

Vildo najskôr k tým revírom, na Dunaj s plachetnicou len s určitým rizikom, nie je to povolené. Horšie je to samozrejme s návratom, proti prúdu by ti to trvalo velmi dlho.
Tie lode čo si si vybral sú nádherné a myslím že aj cena ktorú predpokladáš je reálna. Velmi ju ovplyvňuje cena sťažňa s takelážou, ak si vyrobíš drevený sťažeň, alebo ešte lepšie kúpiš v Polsku tak sa to dá zvládnuť za tie peniaze. Skua má nielenže sklopnú plutvu, ale aj vodný balast, takže na prepravu je lahká. Ideálny trailersailer. Arctic tern je longkeel, takže ju budeš do vody dávať žeriavom a aj váha bude vyššia. Ale vyzerá to na stabilnú loď s ktorou sa dá plávať aj trochu ďalej. Ak ti vyhovujú velkosťou a že sú tam len dve miesta na spanie tak je to podla mňa dobrá volba. Jednoducho klasika za ktorou sa každý jachtár otočí. Gaflové oplachtenie je romantika, ale horšia na stúpačku. To viem len z počutia, nezažil som to.
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » úte bře 17, 2009 10:02 pm

Denisi díky,na Dunaj a jiné řeky počítám s plavbou na motor a klidně i bez stěžně.Myslím že nějaký rozumný vestavěný benzín by se do takové lodě vešel.Počítám jen s dvoučlennou posádkou a s nějakým místečkem na vařič a zásoby a hlavně malý koutek s WC. Měl jsem chutě na loď se sprchou,ale to už by byla jiná velikost.Stěžeň klasický-dřevo,kýl se mi nejvíc zamlouvá pevný,ale jak píšeš je nutný jeřáb.
Je na stavbu potřeba přístřešek,nebo lze i pod širákem a proti dešti přikrýt loď plachtou?Mám místo doma na dvoře,do garáže by se mi nevešla.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte bře 17, 2009 10:26 pm

Treba aspoň prístrešok, aby na teba nepálilo slnko a nepršalo. Dá sa aj bez toho, ale stojí to za fajku močky. A dobré je mať malú dielňu, kde môžeš vyrezať rebrá, robiť kovanie a podobne. Stavbu si potom musíš naplánovať tak, aby si si cez zimu spravil prípravu, vyrezal rebrá, nahobloval laty a keď sa oteplí tak rýchlo stavať, lebo s epoxidom sa dá robiť najskorej od cca 16 stupňov na lepenie a 18-20 na laminovanie.
Ak chceš jazdiť po riekach, tak by som volil istotne plutvovú.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 403
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte bře 17, 2009 11:09 pm

ahoj Vildo , obě lodě jsou pěkný . K Artic Tern mám mám větší náklonost poněvadž už dva roky sleduju jak jí Peter Gron staví .
Začal jí stavět v roce 2004 a má ji ještě v dílně . To je v podstatě to co ti chci říct , že u takhle velké lodi není stavba rychlí způsob jak přijít ke své lodi . Teda pokud musíš i normálně pracovat :D .
Druhá věc je míra zkušeností se stavbou . Dva roky a tři měsíce si stavím svoji první 17' loď a z toho rok a půl vím že jsem si na první stavbu měl zvolit menší a lehčí projekt (rychlejší a levnější) , na kterém bych získal prakticky ty samé zkušenosti . Kdybych začínal dnes s první stavbou vůbec bych se nestyděl začít nějakou jednoduchou kanoí , pokračovat otevřenou plachetnicí a u toho si přemýšlet a hledat plány na tu pravou :whist: .

ps : nad ničím z toho co jsem psal nahoře se nemusíš zamýšlet pokud už jsi nějaké lodi postavil :D , a rozhodně to neber tak že bych ti stavbu rozmlouval.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » stř bře 18, 2009 3:00 pm

Zdravím Vildo. Máš dobrý vkus, vítej mezi staromily. Myslím, že hodně záleží, kde chceš plout a potom taky za jak dlouho a kolik má Tvá první loď stát. Obě 2 lodě jsou podobné té první. Jsou asi náročnější na stavbu, těžší a dražší. Pokud tady někdo pohaní nějakou loď, tak to ještě neznamená, že je opravdu špatná. Myslím si, že je to pouze názor jednoho člověka, který jej publikoval. Navíc další tvrzení, že nemá podélný prohyb dna je mylné. Když se to dá dohromady, je z toho zákonitě špatná loď. Někteří z nás, co jsme začínali na třídě Optimist víme, co ty troky dovedou a nemusíme být pohoršení, když vidíme regatu této žákovské třídy v Murterskom moři. Pro mně je tedy Vacationet geniální první loď a na moře do HR bych se s ním nebál. kanic
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř bře 18, 2009 5:38 pm

Souhlasím. Už jsem to tu psal, ale mě se ten Vacationer taky líbí. Je nepřehlédnutelnej a stavba bude podle mě jednodušší, rychlejší a levnější než ty ostatní uváděné projekty.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř bře 18, 2009 5:46 pm

Kanici, neviem či si uvedomuješ že aj tvoj názor je len:" .... je to pouze názor jednoho člověka, který jej publikoval. Navíc..... " Takže kludne napíš svoj názor a nemusíš sa ohánať názorom toho druhého. Každý tu hovoríme sám za seba, v dobrej viere, nikto s toho nemáme materiálne výhody a to nás oslobodzuje v našich tvrdeniach. Každý kto číta naše slová si môže vybrať, alebo nemusí, je to jeho vôla. Iné by bolo keby si ten Vacationer už postavil a hovoril zo svojej praxe. To by sme všetci stichli a počúvali ťa. Myslím že na túto loďku nemám negatívny názor len ja. Ale keď sa pre ňu rozhodneš, tak nikto ti nebude brániť v stavbe. V každom prípade si treba uvedomiť, že ani Vacationer sa nedá postaviť za búra a dva víkendy.
V zásade súhlasím s tým čo napísal Karel, ak chce Vilda stavať a nemá žiadne skúsenosti, tak by bolo dobré vyskúšať si to na malej loďke a tou technológiou ktorú neskôr použijem. A súhlasím aj s jeho dovetkom že ak už Vilda niečo staval tak to neplatí. Vela plánov malých preglejkových lodí je na www.bateau.com a ak by som sa chystal na klasiku tak sa pozri na toto: http://www.hartley-boats.com/12b.html
Ešte záverom by som dodal, že ak by si chcel stavať niečo večšie, tak Fanda Sýkora za pomoci Teistu pracujú na tom, aby plány jeho Karye dostali štempel zo SPS.
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » stř bře 18, 2009 7:31 pm

zdravím vás a děkuju za rady, ještě jsem žádnou loď nestavil,chtěl bych se na nějakém pěkném kajaku vyučit a pak jít na větší loď.
Nechci v půlce stavby zjistit že na to nemám.
Malé plachetnice mě vždycky táhly,mám velký sen si nějakou sám svýma rukama postavit a pustit se s ní na moře.Studuju knížky, ťukám do počítače a hledám tu pravou.Vím že ji budu stavět několik let a že to bude velká finanční zátěž.Navíc su omezený svým chatrným zdravím.
Zatím jenom hledám a sbírám zkušenosti a rady.Obdivuju vás všechny kteří jste se do stavby lodě pustili a budu se snažit co nejdřív rozšířit vaše řady.Vacationer.Skua a Arctic Tern jsou takové moje první internetové objevy,i stavba stitch and glue se mi dost zamlouvá, ještě bych chtěl najít loď této velikosti z hliníku.Mám rád hliník jako materiál,dělal jsem s ním,myslím že na takovou malou loď by šel použít.Je sice drahý,ale pořizovací cena by se mi mohla vrátit míň náročnou údržbou.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř bře 18, 2009 9:20 pm

Vildo, máš ku stavbe ten správny prístup. Je to hlavne o zábave. Ale aj zo zdravotného hladiska je to dobré, fyzicky robíš a hlavne to čo ťa baví, takže posiluješ a spevňuješ organizmus. Napadá ma že tu je vela majitelov Atolov. Založili si aj vlastné vlákno a vyzerá že sú s tou loďkou spokojný, myslím že nie je nad priame referencie od majitelov lodí. Je to polská konštrukcia a plány sú tuším k zohnaniu.
Ako iste vieš, ja s Ficusom staviame TS16 od Hartlyho. Tiež je to loďka ktorej sa postavili tisíce kusov a amatérmi, nie fabricky. Ficus robí originál regatovú verziu a ja som skrz plachtenie na Neusiedlersee vyrobil turistickú verziu s malým ponorom. Dúfam že tento rok ju dám na vodu a poreferujem.
Konečne som našiel čo som hladal, tak to dopĺňam. Pozri tohto konštruktéra: http://www.maderskiyachts.alpha.pl/newpage4.htm
Ak by som dnes staval, tak Pasja 590 MS, alebo Pasja 750.
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » stř bře 18, 2009 10:51 pm

Denisi a podívej se na Spray 22 TS www.bruceroberts.com.au/sail/index.htm je z oceli nebo hliníku,dlouhý kýl,přepravní hmotnost 1007 kg. Někde jsem viděl i Spray 25,ale nevím kde,na svých stránkách ji nemá.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř bře 18, 2009 11:02 pm

Jasné, aj to je dobrá volba, akurát si musíš ujasniť či chceš dávať do vody z vleku, alebo žeriavovať.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 728
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » pát bře 20, 2009 12:43 pm

Vilda999 píše:Denisi a podívej se na Spray 22 TS www.bruceroberts.com.au/sail/index.htm je z oceli nebo hliníku,dlouhý kýl,přepravní hmotnost 1007 kg. Někde jsem viděl i Spray 25,ale nevím kde,na svých stránkách ji nemá.


25 ft ma Bruce Roberts tady :
http://www.bruceroberts.com/public/HTML ... iption.htm

nejmenuje se ale Spray, nicmene je to muj favorit a hned v zavesu je Spray 27.
http://www.bruceroberts.com/public/HTML ... iption.htm

ale to uz neni zas az tak mala kajutovka

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Libor a 3 hosti