pití alkoholu na lodi

Krátkodobé i dlouhodobé pobyty na lodi / hausbótu z různých úhlů pohledu.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

pití alkoholu na lodi

Příspěvekod pecho » stř pro 05, 2007 11:18 am

Tak snad jsem se polepšil a otvírám nové téma, inspiroval mě odkaz od Baharise na topic,co se smí a nesmí na lodi a tam byla
zmínka o pití alkoholu na lodi. Co mám zprávy, tak prý i Chorvati dávají dýchat kapitánům a kormidelníkům, že je policie na motoráku dojede (u pobřeží dělají naátkové kontroly) a dejchaj. Mě se to ještě nestalo. Ale slyšel jsem to ze dvou nezávislých zdrojů.
Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1034
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 62
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » stř pro 05, 2007 11:41 am

No ono je to v Chorvatsku ještě horší než píšeš.
Asi před rokem (nebo 2 ?) schválili zákon, že na lodi nesmí být žádná osoba pod vlivem alkoholu - tedy ani nikdo z posádky. A platí to i když se stojí na kotvě. Diskuze byly zdali to platí i pokud je loď vyvázaná v marině.
A i jsem někde četl, že nějaké Čechy policie kontrolovala.
Někde jsem ten zákon měl, pokud ho najdu, přidám ho sem.
Uživatelský avatar
terrier
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 90
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod terrier » stř pro 05, 2007 1:30 pm

Mám pocit, snad jsem to někde četl, že je povolená hranice 0,5 promile pro kapitána i pro posádku, ale možná se mi to plete.


Byl jsem na moři Policií už kontrolován třikrát a proběhlo to vždy bez problému. A musím konstatovat, že kdybych byl na jejich místě tak by jsem si na nás posvítil myšleno na papíry které jsem dostal v charterovce. Měl jsem napsané v crewlistu 10 krát češka přitom sem ná prokazoval se dvěma slovenskými pasy, všichni se narodili ve stejném městě, jedna osoba se narodila v roce 1887 ... atd.
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » stř pro 05, 2007 1:54 pm

ten zakon nema byt proti chartrovkam, ale proti jachtarum.
Letos se jiz sklidnili a podle zprav kontrolujou motoraky a plachetnice nechavaji byt.
Alkohol na lodi - dobra otazka... podle mne vetsinou behem plavby a stani na kotve nee, pokud jsem nekde v marine tak primerene, abych nedelal moc velkej rambajs a neobtezoval okolni lodi. Nekdy se to ale nepovede.
Uživatelský avatar
skipper
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 261
Registrován: ned črc 01, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod skipper » stř pro 05, 2007 1:57 pm

Bohužel mám pocit, že je tam opravdu nula pro celou posádku. Četl jsem to před třemi lety když to vyšlo. Tady je odkaz na chorvatský zákoník snad to tam někdo najde.
http://www.poslovniforum.hr/zakoni/pomorski-3.asp
Je to moc obsáhlé nemám tolik času. :mad:
Když to někdo najdete tak to sem dejte. :?
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8248
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » stř pro 05, 2007 2:49 pm

Já to nečetl, ale také slyšel. Pokud to je opravdu pro celou posádku a celou dobu plavby, je to v podstatě neproveditelné a záleží na náhodě, koho chytnou. Stejně nic nenaděláme.
Já osobně, pokud plujeme, nepiju vůbec. Velká vyjímka za opravdu hnusného počasí, v dešti, v bouřce, když mě posádka ze salonu podá flašku slivovice, umím vydesinfikovat. Výjmečně. Po posádce abstinenci nechci, ale většinou jim hned na začátku dávám najevo, že nemám zájem, aby se mě po palubě motali opilci. V podstatě s nimi nemívám problémy, nějaké to pivko si dají, nějakou tu štamprli a v pohodě, bez korekce. Jen letos jsem musel jednou varovně zvednout prst, protože to vzali od rána kvapíkem a před polednem se mě už moc nezdáli. Ale dobrý. Ubrali a další dny už bez problému.
Jinak lok slivovice ráno, lok večer. To jsme si už ujasnili, to je základ. No a sedět večer v kokpitu a nenalét si pohárek vína, co by to byl za večer?
Uživatelský avatar
Ludek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 191
Registrován: stř dub 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ludek » stř pro 05, 2007 6:22 pm

Podle me je to zde a je to vcelku jasne:

Članak 131.

(1) Član posade broda hrvatske trgovačke mornarice koji obavlja poslove kojima se osigurava plovidba može biti osoba koja ima odgovarajuću životnu dob, koja je stekla odgovarajuće zvanje i koja za obavljanje poslova tog zvanja na brodu ima odgovarajuću svjedodžbu o osposobljenosti, te vježbenik palube ili stroja.

(2) Zvanja članova posade brodova hrvatske trgovačke mornarice stječu se položenim odgovarajućim ispitom za određeno zvanje.

(3) Osim svjedodžbi o osposobljenosti, za obavljanje poslova odgovarajućeg zvanja iz stavka 1. ovoga članka, članovi posade mogu stjecati i svjedodžbe o dopunskoj osposobljenosti.

(4) Svjedodžbe o dopunskoj osposobljenosti iz stavka 3. ovoga članka stječu se redovitom naobrazbom ili položenim odgovarajućim ispitom.

(5) Svjedodžbu o osposobljenosti za obavljanje poslova na brodu može se izdati samo osobi koja je tjelesno i duševno sposobna obavljati poslove na brodu, te nije ovisna o opojnim drogama i alkoholu, što se utvrđuje liječničkim pregledom i provjerava periodičnim liječničkim pregledom.

Članak 134.

(1) Zapovjednik, član posade broda, jahte ili brodice ne smije biti pod utjecajem alkohola i/ili opojnih druga i/ili drugih tvari koje mijenjaju stanje svijesti, bolestan ili premoren.

(2) Zapovjednik, član posade broda, jahte ili brodice ne smije tijekom obavljanja dužnosti na brodu, brodici ili jahti imati više od 0,5 g/kg alkohola u krvi.

Clanek 131 pis 5] a Clanek 134 pis 2], ktery dle meho nazoru rika, ze jak skipper tak clen posadky nesmi mit vice jak 0.50 promile!

Zatim, jsem se nesetkal s tim, ze by to nekdo kontroloval, ale zakon je zakon. To je jasny. V pripade kontroly by to asi problem by.
Neni z toho ale jasny jestli to plati take na zakotvene lodi.To asi zalezi na vykladu.Posadka je posadka a kapitan je kapitan i v pripade,ze lod kotvi nebo je v marine.Dle teto logiky by to platilo stale.At lod pluje nebo ne.Samozrejme vsichni podvedome citi, ze to nedava smysl. Chorvatske zakony jsou asi specificke.
Ludek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř pro 05, 2007 7:23 pm

Myslím si že ten zákon je velmi dobrý, pretože to čo sa dialo už nemalo obdobu. Ludia sa chodili do Chorvátska na yachtu nadrbávať / ožierať je slabé slovo/. Tých historiek o tam ako sme sa opili som počul príliš vela, aby som s tým súhlasil.
Ak niekto ide v klzáku tak opitý že už nevládze stáť, tak to je sila. Ale zvyšok rozumu mu zostal a tak zastavili v blízkej dedine a zjednali si na preplavbu do svojej maríny chorvátskeho skipra. Asi ho vybrali niekde z konoby, lebo na lodi sa stihol zhulákať do nemoty a vyletel z loďou na ostrov.
Samozrejme že na kotve sa nemá čo piť. Čo keď v noci budeš musieť prekotvovať? A ani v každej maríne to nie je úplne bezpečné. 0,5 promile zas nie je až tak málo. Takže obrátený špricer sa dá piť celý deň, alebo 2 litre piva počas dňa. To akože na hydratáciu.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » stř pro 05, 2007 7:45 pm

Dovolim si pripojit preklad relevantnich casti citovaneho zakona:

Clanek 131 - irelevantni, protoze mluvi o veliteli obchodniho lodstva a clenech posadky obchodnich lodi.

Clanek 134.

(1) Velitel anebo clen posadky male lode (brod) nebo jachty (jahta) nesmi byt pod vlyvem alkoholu a/anebo omamnych latek a/anebo jinych latek, ktere ovlivnuji stav vedomi, a take nemocen nebo jinak neschopen.

(2) Velitel anebo clen posadky lode (brod), male lode (brodica) anbo jachty (jahta) nesmi behem konani svych povinnosti na lodi, male lodi anebo jachte mit vice, nez 0,5 g/kg alkoholu v krvi.

-------
Chorvatsky zakon rozlisuje clena posadky a pasazera. Clen posadky je ten, kdo je zapsan do crewlistu.

Nelze odpovedet, zda velitel kona sovu povinnost, kdyz je plavidlo na kotve. Rovnez nelze odpovedet, za velitel kona povinnost, pokud je rozepsany system hlidek a velitel je zrovna v podhlidce.

Domnivam se, ze na plavidle uvazanem bezprostredne k nejake vsi, a to byt i spouzitim kotvy na pridi ci na zadi, velitel svou povinnost nekona.

Neumim ale odpovedet presne. Musel bych pred tim nastudovat nejake legislativni podklady. Prozatim to ale nestihnu.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » stř pro 05, 2007 8:47 pm

Doplnim jeste citaci zakona.

(3) Ako inspektor sigurnosti plovidbe lučke kapetanije i druga osoba ovlaštena za nadzor sigurnosti plovidbe utvrdi da su nastupile okolnosti iz stavka 1. i 2. ovoga članka, kao mjeru opreza, naložit će zapovjedniku broda, jahte, odnosno voditelju brodice da člana posade broda, jahte ili brodice odmah udalji iz službe na rok ne dulji od 8 dana.

-----
V tomto odstavci se mluvi o tom, ze se uvedene v predchozich odstavcich netyka jen velitele plavidla (zapovednik plovila) nebo clena posadky, ale i vudce plavidla (voditelj brodice).

Z toho plyne, ze se zakon tyka kazdeho skippera na kazde jachte (i motor i plachta) a take vsech, kdo je u toho zapsan v crewlistu. Jen jeste vyresit, co ze zakona znamena "konat povinnost".
Uživatelský avatar
bernau1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 195
Registrován: pát dub 07, 2006 2:51 pm
Reputace: 9
Bydliště: Most

pití alkoholu na lodi

Příspěvekod bernau1 » stř pro 05, 2007 10:02 pm

A jak je to s alkoholem u nás ve vnitrozemí?Slyšel jsem,že jednou v televizních novinách ukazovali jak dává plavebka foukat na Orlíku :?
Uživatelský avatar
dumber
1. DONÁTOR
1. DONÁTOR
Příspěvky: 96
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dumber » stř pro 05, 2007 10:46 pm

ja to riesim tak, ze ked sa plavim, tretinkove pivko od smadu ano, tvrdy chlast az v pristave. Sem tam na ranajky v zatoke "umyjeme zuby" slivovicou, ale na to aby som pil pocas plavby mam dostatocny respekt pred morom.
To iste vyzadujem od posadky. Minimalne 2 tretiny posadky musia byt schopne manevrovat s plachtami, a ten kto nevladze musi zostat v kajute, aj keby som ho tam mal priviazat
Uživatelský avatar
Komín
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 222
Registrován: sob říj 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Komín » čtv pro 06, 2007 12:32 am

Denis píše: obrátený špricer sa dá piť


Denisi, přestože jsem měl na vojně na rotě plno slováků a kalil jsem s nima nejednu noc, tuhle dobrotu jsem asi ještě nepil. :( Jaký je její český název?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv pro 06, 2007 12:47 am

Ak zmiešaš víno zo sódou v pomere 2 ku 1, tak máš vínny strik, inak zvaný aj špric, alebo špricer. Ak dáš pomer 1 Dc vína a 2 Dc sódy tak je obrátený. Teda pri vypití cca 2 litrov tekutín / špricu/ máš v sebe asi 0,6 l vína, čo za celý deň nemôže byť 0,5 promile.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1034
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 62
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » čtv pro 06, 2007 12:58 am

windward píše:Z toho plyne, ze se zakon tyka kazdeho skippera na kazde jachte (i motor i plachta) a take vsech, kdo je u toho zapsan v crewlistu. Jen jeste vyresit, co ze zakona znamena "konat povinnost".


Já bych řekl, že pokud je loď na kotvě tak je naprosto jasné, že se musí "konat povinnost", o tom předpokládám není žádných pochybností.
To třeba v podstatě vyplývá z COLREGu, kde loď na kotvě musí vystavovat světelná nebo zvuková znamení, což tedy znamená, že na lodi musí být konání schopná osoba. COLREG je nadnárodní smlouva s kterou se ztotožnili všechny "mořské" národy a i další (nejspíše všichni).

A slyšel jsem z důvěryhodných zdrojů (měli vlastní zkušenost), že s chorvatskými policajty a soudy není vůbec žádná, ale opravdu vůbec žádná sranda.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » čtv pro 06, 2007 7:33 am

O chrvatskych soudech a policajtech - zadna rec. O COLREGu - to uz vubec. Na kotve, nejen ze hlidka kona povinnost. Ze soudni praxe je to dokonce tak, ze hlidka plavidla stojiciho na kotve je povinna v pripade, ze vznika nebezpeci srazky, signalizovat, manevrovat s kotvou (zkratit lano ci sdelsit), pripadne z kotvy odejit. Pokud ke srazce dojde, pak hlidka kotviciho plavidla bude mit svuj dil viny. Proto rozsirena praxe spani na kotve bez hlidek je - rekneme mekce - velice diskutabilni zalezitost.

Ale jake je to v chorvatske legislative s rozdelenim hlidek? Ten, kdo nema hlidku, take kona povinnost? A posadka plavidla vyvazaneho ke vsi, ta take kona povinnost?

Rozdil mezi COLREGem a chorvatskym policajtem spociva v tom, ze zkoumat COLREG soud bude pouze v pripade, kdy dojde ke srazce. Avsak chorvatsky policajt bude otravovat v okamziku, co necha dychnout, kolize-nekolize.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » čtv pro 06, 2007 9:34 am

Pdival jsem se na to jeste jednou pozorneji.

Clanek 134.

(1) Velitel anebo clen posadky na lodi ... nesmi byt pod vlyvem alkoholu ... .

(2) Velitel anebo clen posadky ... nesmi behem konani svych povinnosti na lodi ... mit vice, nez 0,5 g/kg alkoholu v krvi.

Priznam se, ze z toho nejsem moudry. Odstavec (2) jasne rika, ze behem konani povinnosti v krvi nesmi byt vice, nez 0.5 promile. Odstavec (1), jak se mi zda, mluvi o tom, ze kdyz je velitel anebo clen posadky vubec pritomen na lodi, pak nesmi byt pod vlivem alkoholu. Ale neuvadi, co to je "byt pod vlivem alkoholu".

Mozna by bylo vhodne najit nekde definici, co znamena v chorvatske legislative "byt pod vlivem alkoholu".
Naposledy upravil(a) windward dne čtv pro 06, 2007 12:45 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » čtv pro 06, 2007 10:31 am

Ono se to samo rozmotá, jen si stačí uvědomit pojmy člen posádky a pasažer v širším pohledu spolu s chorvatskými papíry na vedení rekreačních jachet. Chorvati zřejmě nepředpokládají možnost pronájem lodi za účelem dalšího výdělku. Proto jsou všichni co jsou na lodi zapsáni v crevlistu jako členi posádky. Na druhé straně se naskýtá možnost zapsat jen část lidí co mám na palubě jako členy posádky a zbytek jako pasažery, ale jinam a to už se týká podnikání a to jak fyzická tak právnická osoba- přeprava osob za úplatu. Otázka pro nezasvěcené zní: jaké "papíry" na tu druhou možnost vypadají a co se vše nabalí a skrývá pod slovem podnikání ve smyslu chorvatských zákonů.
Další takový pojem je černý charter - vlastním loď a za úplatu vozím pasažery, ale v crevlistu je mám zapsány jako členy posádky. Tomu černému chartru se chorvaté brání právě tím omezením členů posádky(i rodiných příslušníků), která se může vystřídat na plavidle během jednoho roku. Maš-li potřebu vozit pasažery tak založ firmu a podnikej, podávej daň. přiznání a odváděj daně - v Chorvatsku.
Na tento probém by se dalo podívat a rozebrat jej z více pohledů v návaznosti na chorvatské zákony , ale to by bylo na dlouhé lokte na druhou stranu by to přineslo pořádek.

Tak že posádka(včetně kapitána) nejlépe bez a nebo do 0,5 a pasažeři jak je libo.

Berty
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » čtv pro 06, 2007 10:36 am

porad mne jako nejlepsi reseni vychazi jet jinam
...rozumnej clovek si prece nenecha narizovat kolik lidi rocne si vezme na palubu sve lode
Uživatelský avatar
toma
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod toma » čtv pro 06, 2007 10:37 am

Mě se to jeví asi tak, že dle odst.1, což je obecnější ustanovení, nesmí být velitel nebo posádka ovlivněni alkoholem nebo drogami nebo nemocní. Posouzení bude patrně subjektivní odvislé od toho, jak se velitel nebo posádka navenek projevují. Bude to takový bič na přiopilé a hlučné posádky v marínách, ale platí to samozřejmně všude. Odstavec druhý je speciální a vztahuje se na situaci závažnější, kdy jmenovaná osoba koná nějakou povinnost a může reálněji dojít k ohrožení nějakého chráněného zájmu, tady je pak jasně stanovena objektivní hranice alkoholu v krvi, byť se opilec navenek opile nechová a není dle výše uvedeného pod jeho vlivem, v případě drog a nemoci pak platí obecnější ustanovení z odstavce 1. Je to něco jiného, než jak chápe sousloví "pod vlivem alkoholu" naše legislativa, ale mě se to tak, bez hlubší analýzy chorvatské legislativy, jeví.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » čtv pro 06, 2007 10:49 am

Všemu se dá také nadběhnout napřiklad rozpisem služeb, konáním povinností a osobního volna. Pak ten co má osobní volno a táví jej na plavidle a do služby třeba jen plavčíka nastupuje až za dva dny v čas kontroly může být pod vlivem alkoholu, za předpokladu, zě nastoupí doslužby kdy již pod tínto vlivem nebude.

Páni kapitáni je to jen a jen na Vás jak si to zařídíte. :whist:

Berty
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » čtv pro 06, 2007 12:14 pm

V tom, jak to chape Toma, neni dle meho nazoru prakticky jedina chyba.

Co se tyce podnikani, hlidek, krulistu atd. Lze s naprostou jistotou rici nasledujici.

1. Na charterove lodi nijak nelze cast lidi "zapsat" do pasazeru. Ani nahodou. Vsichni jsou v crew-listu a jsou cleny posadky. A basta.
2. Pokud je mi znamo, nikde neni uvedeno, jak bude pohlizet urad na opilou osobu, o ktere je prohlaseno, ze zrovna nekona sluzbu. Mozna, ze tomu pomuze lodni denik s rozpisem sluzeb. Kyz nepomuze, pak urednik muze odstavit lod az na dobu 8 dnu. Samotna opila osoba a skipper se vystavuji riziku znacne vysokych pokut - az do 15000 kun.
3. Vsechny chorvatske prukazy jsou typem profi-prukazu. Umoznuji se zamestnat anebo podnikat (s zivnostenskym listem ovsem). "Rekreacni" prukazy vubec neexistuji, nebo snad jen na skutry (bohuzel nevim presne).

Specifikem chorvatskych prukazu je to, ze nejsou deleny na rekreacni a komercni. Kdyz to reknu velice zjednodusene, existuji pojmy komercni plavidlo a nekomercni plavidlo. Drzitel jakehokoliv chorvatskeho prukazu smi ridit vzdy jak komercni tak i nekomercni plavidlo. Velikost obou typu plavidel je vzdy u kzdeho prukazu jina.

Zvlast zduraznuji, ze prukazy nejsou komercni a rekreacni, ale plavidla jsou komercni a nekomercni. A oba typy plavidel lze ridit se stejnym prukazem.

Tak napr. nejrozsirenejsi chorvatsky Voditelj brodice kategorije B, ktery maji snad vsichni na zemekouli, take umoznuje vozit pasazery, ale pouze na pasazerskem plavidle, tj. na komercnim.

Dale umoznuje ridit jachtu urcenou pro osobni, tj. nekomercni ucely. Anebo jachtu komercni, napr. charterovou.

To vse s jednim jedinym prukazem.

-------------------

Velice rad bych zcela presne z pohledu chorvatske legislativy vedel:

1. Co znamena "konat sluzbu"
2. Jak se prokazuje, kdo sluzbu kona, a kdo ne
3. Zda skipper a posadka na plavidle vyvazanem ke brehu konaji sluzbu, ci nikoliv
Uživatelský avatar
George
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod George » ned kvě 11, 2008 5:53 pm

Má někdo zkušenosti s chlazením 50 l sudem piva?
Uživatelský avatar
cervik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 264
Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod cervik » ned kvě 11, 2008 7:20 pm

Náhodou som ,,zakopol" o túto tému a vidím, že sa stále píše iba o HR.
Pre info : na Dunaji ŠPS ,, potichu " toleleruje do 0,4 promile.
Oficiálne je pre vodcou m.p.- teda kapitánou na Dunaji ,,0" - teda nič!!!! :x
Občas ŠPS , alebo riečna polícia kontroluje, ale večšinou až po nahlásení od velkých lodí, že plavba malého dotičného plavidla je už neúnosná a ohrozujú bezpečnosť plavby. / ľudovo povedané - posádka je ožraná / Vtedy sú nekompromisný - už to nebýva tých 0,4 a majú právomoc zadržať plavidlo a VMP môže ísť v krajných prípadoch až pred súd . / Trestný čin opilstva a ohrozenie života / :crazy:
Vo Fínsku je oficiálne povolené do 1 promile :whist: Osobne ma kontrolovala riečna polícia niekde pod Oravi. Prišli - vlastne priplávali,, pozdravili, dali fúknuť a pri pohlade na 0,5 pozdravili a odplávali preč. Neviem ako by to dopadlo , ak bi som mal cez tú 1 Fínsko je dosť ďaleko a peši.....no neviem :good: Aj na Rakúskom úseku dáva riečna polícia fúkať - VMP musí bíť čistý - teda 0, ale skôr buzerujú za to kam ideš, kde si spal, kde spať budeš, a pod..Tak holt ešte nám stále dávajú na javo , že sme ,,inostranci" :mad:
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8583
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Pozor na alkohol za kormidlem

Příspěvekod Libor » stř črc 15, 2009 8:57 am

Pozor na ten alkohol, když pijete dodržujte pravidla a nesmíte ztroskotat.... ;)

Na ostrově Krk najela včera na mělčinu rakouská jachta s šesti Slovinci na palubě. Desetimetrové plavilo pak záchranáři odvlekli do přístavu Silo, protože poškozenou loď bude nutné opravit. Nehoda se obešla bez zranění a bez ekologických škod. Jedna žena z havarované lodi ale skončila v rukou lékařů, protože utrpěla šok. Kapitán lodi dostal pokutu 3100 kun za porušení plavebních pravidel a za řízení lodě pod vlivem alkoholu.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů