Tradičná konštrukcia

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
pavlii
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 272
Registrován: čtv čer 05, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pavlii » sob črc 05, 2014 9:57 am

No paráda! :-) teď jen ve vedlejším vláknu ještě vyzískat nějaké informace ohledně dovozu z Finska 8)

P.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » sob črc 05, 2014 10:56 am

Nehledě na to,že tvá žena má nejspíše vkus,ber to i z jiné strany. Dřevěná loď je více méně věčně spravovatelná, lze na ní opravit vše a jakékoliv průser (hull) ,životnost je tudíž proti umakartovým lodím podstatně delší,což tě v případě,že jsi na důchodu ale moc zajímat nemusí :D .Další plus je pevnost stavby a v neposlední řadě krása ... jsou to lodě. Bakelitový necky nikdy jako loď vypadat nebudou, opravitelnost některých závad trupu je neřešitelná (v ohledu nutnosti zachování pevnosti a celistvosti trupu) a v podstatě jedno zaorání v Hr v pěti uzlech o šutr může loď vyřadit z možnosti plout po otevřeném moři,v horším případě možnosti plout vůbec. Nicméně,náklady na provoz umakartu jsou značně menší,bo stačí občas přeleštit, a když uděláš dobrej nátěr antiosmotickej po čárou ponoru,nemusíš ji roky tahat z vody...jenom z jara a na podzim oškrábat špachtlí. Jak asi víš,osmotický tlak vody říční je větší,nežli osmotický tlak vody mořské. Degradace materiálu,hlavně vlivem UV je značná,konstrukčně je to ale problém z bakelitem,časem měkne a degraduje.
Takže v kostce...chceš li mít loď,pořiď si klasickou stavbu,chceš li plout a je ti jedno na čem,máš nepřeberné možnosti...a taky je to o tom,zda li chceš plout po Slapech a nebo po moři,bo na moři nemá bakelit co dělat....teda ne na otevřeném moři.To plácáni bakelitek u břehů jesti omluvitelné a ekonomicky zdůvodnitelné. Musím ale zdůraznit,že k opravám dřevěných trupů jesti nutno značnějších znalostí o materiálu, a jeho vlastnostech k použití na vodě a lodích a neméně znalostí práce s tímto materiálem k ohledu jeho použití.....to ti ale asi líp vysvětlí Max. Kolem mně teď stojí dvě dřevěnky (jeden hezoučkej devíti metrovej jol a nádhernej,jedenácti metrovej ketch...chtěl jsem ti ho teď vyfotit,ale stojí mně přídí....třeba později) a je radost na ně pohledět...což se o drtivé většině zbytku zde kotvící flotily říct nedá a některé home made dodělávky na některých bakelitkách hraničí s nechutností.

howk
Monty
Uživatelský avatar
pavlii
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 272
Registrován: čtv čer 05, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pavlii » sob črc 05, 2014 11:49 am

Dík za obsahlost. Mel bych loď stejne jen na tuzemsko (Orlík, Slapy,...). V pohledu na design se zjevně shodujeme, opravitelnost jsem tak nějak tušil, zbytek beru na vědomí. Díky za podnětný koment a určitě tu loď vyfoť ;-) jestli moje aktuální tipy budou stát designove "za něco" :-D

P.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2478
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 24
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » ned črc 06, 2014 8:51 pm

Jestli chceš loď na přehrady, kamarád prodává 15kovýho mahagonovýho jollekreuzera, může hned na vodu, kdybys měl zájem, dej vědět
Uživatelský avatar
jakubsipek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 173
Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jakubsipek » čtv říj 01, 2015 11:16 pm

Francisi, prosim tě, když jsi stavěl Miamity
jak moc si musel při plaňkování dělat tzv. scrubbing?

(scrubbing: vydlabání (z vnitřní strany) nebo zaoblení (z vnější strany) planěk, aby dosedli na zahnutá žebra)

Dík.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti