Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 184
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 18
Kontaktovat uživatele:

Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod PodPetr » čtv úno 06, 2020 1:14 pm

Opět se tu otevřelo téma transportu lodi. Já bych rád přispěl svým pohledem na téma „trailersailing“ , který se za ta léta dost změnil. Vyzkoušel jsem si různé typy lodí. Jejich sestavování, spouštění, stavění stěžně, transportování, i vlastnictví a péči na dálku.

Nejlepší asi bude, když popíšu, jak jsem ke svému současnému názoru dospěl.

Byl jsem fandou vícetrupých lodí. Líbila se mi jejich rychlost a možnost poměrně snadného transportu. Pocit, když se loď rozjede, je opravdu pěkný. Ale …

Po té co jsem si více vyzkoušel jejich sestavování a pobyt na nich, se můj názor začal obracet. Asi zlomový obrat u mě nastal, kdy jsme v marině za 11m sportovní katamaran platili cca 2000,- za noc, a přitom jsme seděli na síti jedli paštiku s houskou a spali venku ve spacáku. Kdyby začalo pršet, museli bychom se nasoukat do plováku a tam prostě ležet. Vedle nás stála luxusní motrová loď, která platila za kotvení stejně, nebo méně a na její palubě si užívaly komfortu dvě rodiny.

Transportovatelný katamaran je prostě sportovní loď, a pohodlí pro rodinu nemůže poskytnout. Všechny pokusy o větší transportovatelné katamarany s centrální nástavbou, které jsem viděl, zůstaly u jednoho exempláře, který majitel po pár letech prodal, protože si na vlastní kůži vyzkoušel, jaké to je, ho sestavovat a transportovat.

S trimaranem je to o něco lepší, ale trimaran, který považuju za reálně, pro rodinu použitelný, je Dragonfly 25, jehož cena začíná na 3 mil. Kč, tudíž pro mě reálně nedosažitelné.

To ale stále nejsou hlavní důvody, proč jsem se od „multihullů“ odvrátil. Tím hlavním důvodem je počasí. Počasí pro jachting se stále zhoršuje. Pozoruji to i já, a to na světě ještě nejsem tak dlouho. Počasí si bude i nadále zhoršovat. Důvodem je primárně o slunce, nikoliv o „globální oteplování“. Dále to nebudu rozebírat.

Když jsem se poprvé začal rozhlížet po jednotrupkách, zaujaly mě ploutvokýlové plachetnice. Lákala mě možnost posadit loď na břeh, nebo se alespoň dostat blízko ke břehu. Ve Francii jsem zamluvil Feeling 95. V dobrých podmínkách jela loď velmi dobře, ale v mírně těžších to byla katastrofa. Ve vlnách do 3m a větru 25-30 uzlů, jsme v lodi lítali jak nudle v bandasce. Kombinace malé ploutve, malého kormidla a vysoko postaveného těžiště způsobovala, že jsem měl pocit, že bojujeme o život. Díky velkým náklonům loď skoro nejela, a proti větru a vlnám nejela už vůbec. Bylo to pro mě velké zklamání.

Klasické charterovky s prostěradly místo plachet, mě příliš neoslovovaly. Nevěděl jsem kudy kam.

Pak jsem se byl podívat na Pantanal 26, kterou spouštěl …… Prostorově nic moc, ale tento koncept považuji pro trailersailing jako nejlepší. Nicméně o žádné takové sériově vyráběné lodi nevím. Natož pak, za rozumnou cenu.

Čas plynul a já pochopil, že budu muset ze svých nároků zase o něco slevit. Stále jsem pořádně nevěděl, co to znamená vlastnit a pečovat o loď. Začal jsem se ve Švédsku dívat po větších lodích, s tím, že se vzdávám převozitelnosti. Stále se mi nedařilo žádnou koupit, až jsem narazil na Sunwind 26 o šířce 2,6m. A to byla loď, která překvapila nejen mě, ale i mé kamarády. Vnitřním prostorem i plavebními výkony. Taková malá velká loď.

Naplul jsem na ní přez 500 nm. Ubytoval na ní čtyřčlennou rodinu a vyzkoušel si starost o loď na dálku. Nechci tím říct, že Sunwind 26, je ta nejlepší loď pod sluncem. Ale loď podobného konceptu a rozměrů, představuje dle mého názoru maximum reálně možného v oblasti „trailer sailingu“.

Pravda, nevyzkoušel jsem si transport kýlovky a určitě to nebude žádná slast.

Pantanal 26 má šířku 245. Těch 15cm šířky uvnitř Sunwindu navíc, dělá sakra velký rozdíl.

Když to shrnu, tak loď pro rodinu, by měla mít WC, kuchyňku, oddělenou kajutu kam lze večer umístit děti, a stojnou výšku alespoň 1,75m. A měla by být bezpečná a bytelná. Na bezpečnosti se dá zapracovat úpravami.

Za ten krátký čas, co jsem vlastnil Sunwinda, mě překvapilo, jak rychle loď na moři chátrá, a co všechno se může rozbít. Loď potřebuje hodně času na údržbu. Ten, kdo kotví loď pár km od domu, to nemusí řešit. Ale já nemůžu trávit týdny mimo domov údržbou lodě. Když se údržba fláká, loď postupně chátrá a s tím i její komfort. To oželí solosaileři, nebo mužské posádky, ale rodina ne… Krom stále rostoucích cen míst v marinách a možnosti plout na více místech, je toto podle mě toto další důvod pro převozitelnou loď.

Budu rád, když přispějete vlastními zkušenostmi z této oblasti a když dáte typy na lodě do šířky cca 2,7m a hmotnosti do cca 2,8t.
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 905
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 77
Bydliště: Praha

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod RACEK » čtv úno 06, 2020 7:52 pm

U transportovatelné lodě je důležité zvolit, jestli má mít pevný kýl, nebo ploutev. A jestli má mít vestavěný motor, nebo přívěšák. A také jestli má mít mrtvého muže.

Kýlové lodě mají na vleku vysoko těžiště, jede se s nimi po silnici o poznání hůř. A nedají se z vleku naplavit, většinou potřebuješ ke spuštění jeřáb.
Vestavěný motor přidává na váze a dost ubírá na vnitřním prostoru.

Při plavbě je pevný kýl a vestavěný motor ale k nezaplacení.

Pro rozhodování, bych zvážil, jak budu loď využívat. Kde budu plout? Kolik času na ní strávím? Kolikrát ji budu za rok spouštět a stavět stěžeň? Kolik km ji povezu po silnici?
Uživatelský avatar
shooter
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 365
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Pilsen(urqell)

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod shooter » pát úno 07, 2020 10:03 pm

Ahoj
Já jsem po docela dlouhým zvažování kam dál z mojí Hurley silhouette nakonec koupil Neptuna 26. 7.7 metru a 2.5 šíře 110cm ponor plus minulej majitel aby se nebál tak udělal ještě 100kilovou olověnou bombu na kýl.V papírech má loď 1800 suchá hmotnost.Reálná 2.4 tuny v plnej náloži. Motor, benzin, lednice konzervy a milion drobností který jsou pro plavbu nezbytný. Každá ptákovina něco váží ať vařič,bomba,kastroly, fendry,kotvy,lana............. navíc vlek bude taky cca 800kg takže už tam rezerva do 3500kg na B E moc není. Bejt tebou tak bych koukal po něčem do 2.5 t a 2.5 šíře, ušetří ti to kopu starostí. Já si to zatím nechám vozit protože jsem celoročně na přehradě, ale až to přijde tak koupim vlek, tank s 3.5t na kouli a jedu. Měl jsem v hledáčku Neptuna 25,26,27 nebo Rebell Seaskip nebo Dehler delanta. Všechno jsou to odzkoušený Německý tanky, žádný závoďáky ale zase jsou ještě precizně udělaný. Některý jsou i ve verzi ploutvokýl což je rozumnej kompromis. Bohužel je Němci berou jako starej Mercedes takže sehnat pěknou za rozumnej peníz není běh na krátkou trať. Každopádně je tady ještě Polská produkce ale tam zase kýlovky moc nefrčej. Každopádně ti přeju šťastnou ruku při výběru. ;)
Šutrák
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 905
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 77
Bydliště: Praha

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod RACEK » sob úno 08, 2020 7:14 am

Mě je ta polská produkce velice sympatická. I v ploutvové verzi jsou stabilní, interiér je prostorný a mají WC. Nevýhodou je přívěsný motor, sklopné kormidlo a tenký profil stěžně.

Někde jsem viděl fotky lodi Torpédo, kde majitel vyndal ploutev a skrz ploutvovou skříň protáhl svorníky, na kterých měl pevný kýl. Tato varianta předělání polské ploutvové lodě na kýlovou mě přišla zajímavá a praktická, jenom nevím jestli řešil pevnost trupu.

Za přemýšlení stojí také lodě s vodním balastem. Na přepravu je každé kilo dolu dobré.
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 184
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 18
Kontaktovat uživatele:

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod PodPetr » sob úno 08, 2020 12:52 pm

Polské lodě jsou hezké, protože jsou novější a mají modernější, praktičtější, uspořádání interiéru.

Má zkušenost s ploutvovkou je taková, že Feeling šířka 3,2m, hmotnost přez 3t, nám přišel méně stabilní než o metr menší a o tunu lehčí kýlový Sunwind 26. Stejná tříčlenná posádka jela na obou a shodli jsme se na tom všichni.

Proto se dívám směrem kýlovka, nebo sklopný kýl.

Poslední dobou se hodně dělají sklopné kýly od Marka Lobarda.
Obrázek

Našel jsem loďku Catalina 22, která má podobný kýl, ale poměrně snadno vyrobitelný v amatérských podmínkách. A navíc poměrně blbuvzdorný.
Obrázek

Jelikož jsem již něco vyrobil, tak vím, že toto je relativně snadno vyrobitelné i zakomponovatelné do trupu. Díky výtahovému lanku systém nedosahuje takových momentů jako Marc Lombard keel.

Když pominu práci s tím spojenou, tak vidím samé benefity:

- snížení hmotnosti lodě, protože kýl působí na delším rameni (u 2,2t Sunwindu by to bylo cca 400 kg dolu)
- snížení výšky na přívěsu o 0,5m stejně tak nižší ponor v případě sklopení kýlu
- snížení odporu ve vodě, díky menší ale účinnější ploše
-v případě nárazu kýlem do dna, se nic zásadního neděje.

A jelikož by to byl zase "bastel projekt" tak raději říznu do starší lodě za x desítek tisíc, než do novější za x stovek tisíc...

Samozřejmě, nějaká pěkná polská lodička se sklopným kýlem by byla super...
Uživatelský avatar
Vicky7
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 275
Registrován: úte dub 26, 2011 2:00 am
Reputace: 28

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod Vicky7 » ned úno 09, 2020 2:54 pm

Pokud bych mohl přidat ze svého, z lodí tohoto typu (tedy trailersailerů) jsem se setkal jen s několika typy. A to buď loděmi z návrhářského prkna Thomson Design (T-boat) nebo z polské produkce.
Jak bylo správně řečeno, je důležité si asi na začátku určit, co chci dělat s lodí a zda na to vůbec mám čas a energii. Sám mám loď s vysouvací ploutví, šířkou 2,45m a mrtvým mužem. Na vleku je velmi nízko a bez jeřábu ji sundám snad všude na šikmém sjezdu... Ale opravdu na to mám čas? Sundat stěžeň na mrtvém muži sice trvá cca 15 minut, ale odstrojení všech lan, stěhů, ráhna a plachet zabere neskutečně času a nepočítám vytažení a zajištění lodě pro transport.
Takže výsledek je takový, že se opět letos jenom přemlouvám, abych plul někam na větší vodu. Ale už dobře vím, že nakonec zůstanu jenom na Slapech. A tak to má velká část majitelů na těchto vodách. Prostě zůstane na jednom místě. Pak je ale otázkou, zda opravdu musím řešit vysouvací kýl, mrtvého muže nebo šířku, když jediný transport po silnici mám 2x do roka a velmi často loď stejně stojí v nějaké přilehlé hale nebo na pozemku blízko vodní plochy (aspoň u majitelů lodí z mé maríny).

Nicméně léta už kreslím po papírech a v počítači vlastní pohled na trailersailer. Moje představa určitě není o 100% pohodlí jako spíše zážitku z plavby. Mám rád bezpečí a přístav je pro mě ve většině případech volbou číslo jedna. Proto si dokážu představit loď v délce 8m, šířky 2,5m, horizontálním vysouvacím kýlem opatřeným torpédem, velkým oplachtěním a hlavně vodním balastem, který dokáže udělat hodně. Vlastně takový Dehler 30 ve zmenšené podobě... :)
Uživatelský avatar
Andrejjeep
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 488
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Hlavná dedina SK

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod Andrejjeep » ned úno 09, 2020 7:32 pm

V tomto sa stotožním z Vicky7.

Mám plutvokýl 6x2,5m, takže na vleku je vyššie, ale zase nie tak vysoko ako keby mal kýlovku. Spúšťanie na náplavke ide len musí byť pomerne strmá, alebo dlhá do vody, nakoľko vlek musí defakto skoro celý. Preto som rád, že máme v maríne žeriav.

A nastrojenie sťažňa je zábava na niekoľko hodín posledne to bolo cca 7hod času kým dostal celú takeláž plachty do funkčného stavu.
Demontáž šla rýchlejšie, ale aj tak je to dosť času, odpojiť, stiahnuť,uložiť atď....
A to mám bez mŕtveho muža, keď staval minulý rok 1x sťažeň tak som sa skoro do... :D

Takže ak budem plánovať niekde presun na inú vodu tak to bude musieť byť 10-14dní, nakoľko 2dni zaberie na mieste postavenie a zbalenie takeláže. A samozrejme ďalšie dva dni keď to budem dávať do domovskej maríny.
Docela sranda.

A.
Uživatelský avatar
LadaM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 440
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 69
Bydliště: Praha

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod LadaM » ned úno 09, 2020 8:36 pm

Já mám kýlovku 7,5 x 2,5. Když jsem loď pořizoval, smířil jsem se s tím, že budu potřebovat pořádné auto a spouštět budu jedině jeřábem (tzn. mj. i náklady navíc). Spousta lidí jeřábuje i mnohem menší lodě, i motoráčky. Většinou nechtějí máčet vlek, ale u větších lodí jde také o kvalitu náplavky. Těch hladkých, neklouzavých, prudkých a dlouhých náplavek zase tolik není :)
Mrtvého muže mám samo-domo od jednoho z předchozích majitelů. Obnáší přišroubovat vodící tyčky na sloupku relingu, střední osu na čep stěžně, popruhy do trojúhelníku na očka ve stěžni a složit a připevnit teleskopickou vzpěru rolfoku. Není to tak luxusní, jako permanentní mrtvák, co je pořád připojený, ale zase mám v kotevně 12 V naviják a stěžeň si pokládám z kokpitu ovladačem od vrátku :)
I s montáží "mrtváka" a rozbalením po transportu jsem měl za necelé 3 h. pod jeřábem loď nastrojenou k plavbě (sám), pročež se mohl zbytek posádky vrátit z pláže a vyrazili jsme. Když si vezmu 14 h. cesty (+ spánek) a 14 dnů plavby před námi, přijde mi to celkem v pohodě. Akorát to člověk musí odpracovat :) Rozhodně je to rychlejší, než přejímka charterovky (alespoň v jižních krajích :) ) od příjezdu k vyplutí. Nazpátek to je ještě jednodušší, protože si člověk může udělat přípravu večer předem. Na Orlíku je to ještě jednodušší, protože je loď kolmo k molu (nízkému) a když něco zapomenu na vršku stěžně před postavením, tak si tam dojdu a nemusím stát na gumáku za lodí a štelovat ve vlnkách frklík :)
Co se týká transportu, je to samozřejmě rozdíl, vézt 1500 kg ploutvovku co sedí na nápravě, nebo cca 2700 kg s celkovou výškou 3,6 m, ale komfort a bezpečnost kýlovky to podle mě zcela vynahradí. Cestovní rychlost je stejná, nebo zanedbatelně nižší, mýto se také neliší.
Záchod je fajn věc, kdybych měl mořský, tak bych ho asi použil víckrát něž 2 x za ty 3 roky :) Ale můžou se tam naházet fendry a vodní hračky při přepravě až po strop :)
Oddělená kajuta u lodí této velikosti (hlavně šířky) je divnost. Nic zásadního neoddělí a příčka ubírá prostoru - i pocitově, což není zanedbatelné. Pro rodinu podle mě zbytečné.
Vestavěný motor je hlučný (i venku) a stísňuje prostor v zadní kóji. S 10k přívěšákem by loď plula asi i rychleji. Ale riziko problémů s motorem je u přívěsného podle mě vyšší (složitější, na ráně jsou motor i koupající se). Stabilák je primitivní, má minimální spotřebu (1/2 nádrže za sezonu) a podílí se i na balastu :)
Podtrženo sečteno, zatím dobrý (děti 4 a 8, rodiče celkem sportovní :) ). Zajímavé jsou dvoukýlovky (trochu nižší, přílivové vody, stabilní na vleku), širší loď kolem 2,7 bych si nelajsl vozit, i když jsou i tací. No a musí to mít člověk jako koníčka, jinak se bude trápit :)
Plavbě zdar!

PS: Moje loď je značkou francouzská, návrhem a výrobou ale polská ('95). Nicméně současné polské lodě této kategorie mě neoslovily - je v nich víc spíš prvků z větších lodí než místa a robustnost materiálů mi přišla výrazně nižší. Naopak předchůdkyně stejné velikosti (ještě francouzská) má interiér znatelně prostornější (trochu na úkor velikosti kokpitu, ale to se tak dřív dělávalo).
Uživatelský avatar
sawfish
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: úte říj 01, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Tvarožná

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod sawfish » ned úno 09, 2020 10:51 pm

Mám kýlovku Jeanneau Tonic 23, 7,3x2,5m, 1300kg. Na přívěsu má cca 3,20m. Před ní jsem měl ploutvokýl 1350kg. Na přívěsu výška 2,60m. Rozdíl v jízdních vlastnostech přívěsu v podstatě žádný. U obou lodí jsem si vyráběl mrtvého muže. Když nepočítám jeřábování (vždy cca 15-30minut), tak postavení stěžně a nastrojení plachet mám hotové za 2 hodiny. Vše dělám sám, druhý člověk je potřeba jen na 10 minut při zvedání stěžně. Souhlasím s LadaM, že u lodí této velikosti je zbytečná přepážka, která dělí kajutu na dvě části. Za důležité považuji samostatné WC.
Dříve jsem si lodě půjčoval. Má to svoje výhody, ale i nevýhody. Se svojí lodí neřeším drobné škrábance, sem tam se někomu z posádky podaří něco nechtěně polámat, nebo utopit šekl. Při vracení do půjčovny jsem to musel jako skipper vysvětlovat, a to mě nebaví. Kýlovka má svoje výhody, ale v budoucnu bych se nebránil mít zase ploutvokýl. K čistokrevné ploutvovce nemám úplnou důvěru. I když polské plachetnice se mi docela líbí.

Michal
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 184
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 18
Kontaktovat uživatele:

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod PodPetr » pon úno 10, 2020 10:21 am

Já jsem pánem svého času, takže minimální doba, na kterou bych se s lodí někam přesouval jsou tři týdny spíš měsíc. Vlastnictví lodě se sice moc nevyplácí, ale když si spočítám, kolik bych dal za měsíc charterování, sice větší lodi, tak už se to začíná vycházet. Navíc, když se charteruje, tak se většinou skládá víc lidí, ale když jede rodina, tak to platím celé, že...

Níže uvedené, je můj subjektivní pohled

Ten spouštěcí kýl, není úplně tak snadné vyrobit jak se může zdát. Aby tam nebyly vůle, ale zároveň se to dalo dobře spouštět. Koukal jsem na Pantanal 24 a moc mě řešení kýlu nepřesvědčilo. Technické detaily, které mě zajímaly, designér vůbec neřešil. Dle slov stavitele. Je to jen ploutev v cca půl metru vysokém boxu. Bál bych se, co se stane, když to v plné rychlosti narazí kýlem do skály...

Spouštěcí kýly, kterým bych věřil jsou např. od Berckemeyera a to už je zcela jiná liga, technicky i cenově.

Takže jsem zase u kýlu ala Catalina 22, který navíc téměř nezabírá místo v kajutě.

Co se týče té oddělené kajuty, tak to je pro mě naprosto nutná podmínka. Příklad ze severu: Je navečer, venku je hnusně. Děti jdou před osmou spát. Uložíme je v přední kajutě, a v hlavní si otevřeme pivo a pustíme film. :)

Nejvíc by se mi líbilo něco takovéhleho. O trochu menšího.
http://www.berckemeyer-yacht.de/yachts/New%20Yachts/BM31_bristol.html
Líbí se mi ten výhled z centrální kajuty. O žádné takové sériovce nevím. Nejblíž je tomu asi Habber
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 184
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 18
Kontaktovat uživatele:

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod PodPetr » pon úno 10, 2020 10:31 am

Co se týče toho jeřábování. Když si vezmu, že na spoustě míst již nyní chtějí peníze a za slip. A že koupání ve slané vodě neprospěje nápravám na přívěsu. Tak mi jeřábování přijde jako rozumná varianta...
Uživatelský avatar
sawfish
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: úte říj 01, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Tvarožná

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod sawfish » pon úno 10, 2020 10:50 am

Takový výhled jako u BM30 bristol mám u Tonica taky. Pokud kormidluje někdo jiný a jsem v kajutě, tak si můžu vždy pohodlně jedním pohledem zkontrolovat situaci před lodí. Je to velká výhoda.

Michal
Marigold
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 94
Registrován: čtv led 15, 2015 1:00 am
Reputace: 13

Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod Marigold » pon úno 10, 2020 11:17 am

Ještě je taková varianta, jako McGregor, Hanter 26 atd. Tedy vodni balast, ploutev.... osobne se mi tyto lode vubec nelibi. Zajimavou alternativou jsou tyto plachetnice Odin yacht http://odin-yacht.de/Odin%20Video.htm

Byl jsem se na ni podivat pri nakupu jine lode a jako velky prepravitelna lod za osobak pro vetsi pocet lidi by u me asi vyhrala. To ze pluje na motor ve skluzu bych klidne ozelil, ale budiz. Je z meho pohledu ladnejsi nez McGregor a ta hmotnost a kompaktnost pro prepravu je uzasna. A to s nemeckou kvalitou a se “zapadnim” vkusem....

Je to spis lod na jezera, ale na more mi prijde porad pohodlnejsi a bezpecnejsi lod charterova.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
LadaM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 440
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 69
Bydliště: Praha

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod LadaM » pon úno 10, 2020 1:05 pm

Hm, ta je zajímavá a opravdu vábnější než McGregor. Jenom to letiště pod kokpitem znamená absenci (rozumně velké) bakisty, což bude pro delší plavby nepraktické.
vojtaharok
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 224
Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
Reputace: 52
Bydliště: Zbynická 1566-9
Kontaktovat uživatele:

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod vojtaharok » čtv úno 13, 2020 11:14 pm

Já pokud trailer sailer, tak takovouto: Délka lodi 7,7 m, výtlak 2,3 t, oplachtění 23 m2, tloušťka obšívky 10 mm, ponor 1,33 m, materiál dřevo/laminát (smrk, borovice, jasan, překližka, kýlový vazník dub; po opravě železné dřevo). Je to Alya II, na které Martin Doleček dokončil osamělou plavbu kolem světa. Netušil jsem, že i v kategorii trailer sailer je možné mít loď vhodnou pro oceánskou plavbu...
Uživatelský avatar
LadaM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 440
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 69
Bydliště: Praha

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod LadaM » úte úno 18, 2020 10:15 pm

No, mezi použitelnou a vhodnou může být docela velké rozpětí. :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1786
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod Charlie » stř úno 19, 2020 9:29 am

Stejný typ kýlu jako Catalina 22 má i Jaguar 25, ten kýl je jednoduchý, ale tím že je.jen na čepu zavěšený, tak ve vlnách je slyšet - klepe to. Měl jsem ho právě u 22cítky. Taky jsem opravoval jeho zavěšení, protože se vytrhli 2 šrouby ze 4 které ho drží - zalaminované hlavy šroubů v trupu. Byli moc mělko a vytrhly se. Tak jsem to vrtal skrz, dal šrouby zevnitř ven a uvnitř zalamimoval.

K přepážce - když jsem koupil Jaguara 25, také jsem chtěl oddělit přední dvoulůžko aby bylo samostatné kvůli dětem a také udělat uzavíratelný záchod. No po první sezoně jsem vyndal dveře z hlavní přepážky, po druhé sezoně i z té přední protože jsme je prostě nevyužívali a byli trvale otevřené a spíše překáželi.

Co se dvoukýlovky týče - pozor na hmotnost, já.když jsem kupoval, tak jsem to nikde nedohledal a udávala se u mé lodě jednotná váha pro všechny 3 typy kýlů, ale twin kýl je cca o 400kg těžší a u trailersaileru je to sakra znát.

Výhled z kajuty dopředu má také třeba Hai 760 DS ta má i vnitřní kormidelnu. Je tu i vlákno v téhle sekci s pár obrázky. Ta má i pantografový kýl s odnímatelným závažím ve formě kostek poskládaných na spodní části.
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 184
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 18
Kontaktovat uživatele:

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod PodPetr » pát úno 21, 2020 11:02 am

Díky Charlie. Velmi hodnotný příspěvek k tématu.

Hai 760 DS jsem neznal. Prosklená kabina super. K pantografickému kýlu bych byl trochu skeptický.
Lodě tohoto uspořádání si drží docela vysokou cenu. Např Sirius 32 DS - moc pěkná loďka, i když trochu pomalejší.
Nelíbí se mi ale, že je pouze pro 2 až 3 lidi. A to dva musí spát v přední kabině, což při posádce 3 chlapy není úplně ideální...

Co se týče vaklu u sklopného kýlu Jaguara, tak je to asi dáno konstrukcí. Z větší míry by se to podle mě dalo odstranit vložením silonových "třecích ploch". Šverkasna by se pak musela trochu zesílit.


Loď kterou jsem nedávno uviděl v inzerci a vidím jako maximum maxima pro trailersailer, je Polca 28.
Švédská konstrukce, šíře 2,7m, hmotnost 2,8t. Pět míst, oddělená kajuta a dá se sehnat za rozumnou cenu.
Tu prosklenou kabinu bych si tam snad dodělal, protože se mi opravdu líbí. :)
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1786
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod Charlie » pát úno 21, 2020 2:13 pm

No těch 2,8t je už takové hraniční. Já mám z vleku sundané co šlo a díky twinkýlu mám vlastně jen 3 podpěry (2 vzadu a 1 vpředu) a nic víc a stejně má 3,5t vlek 640kg a to tam nemám ani rezervní kolo. A když vezmu další váhu věcí co jsou v lodi, (kotvy, lana, osobní věci, další výbava, atd) tak to taky celkem stoupá. A na přepravu přendavat věci do auta je hrozný vopruz.
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 184
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 18
Kontaktovat uživatele:

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod PodPetr » pát úno 21, 2020 4:39 pm

Hraniční to je no. Něco málo přes povolenou šířku i hmotnost. Ale neplánuji s tím jezdit každých 14 dní...

U počtu posádky Hai 760 DS, jsem asi napsal blbost. Počítám, že sezení půjde rozložit na spaní, takže je to +1 osoba.
Opravdu pěkná koncepce. Stálo by za to vyzkoušet, jak to jede. I když cenu si drží opravdu vysoko.

Zatím mám na prvním místě Polcu 28 a na druhém Sunwind 26, zejména kvůli příznivým cenám, větší nabídce a tudíž možnosti výběru konkrétního kusu...
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 905
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 77
Bydliště: Praha

Re: Trailer sailer pro čtyřčlennou rodinu

Příspěvekod RACEK » pát úno 21, 2020 8:28 pm

Nejde jen o to jak jezdíš často, ale také kde jezdíš. Na SK/HU hranici váží Slováci často, zatím hlavně dovozce aut z Balkánu. V HU před Nagykanica udělali dvě nová místa na vážení. Těch kontrol prostě přibývá. Když jseš přes, nejde jen o to, že to je pár stovek Euro na pokutě, ale hlavně že tě můžou odstavit a nechat přeložit. A policejní dohled bude jen a jen větší.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti