Minimální posádka na plachetnici

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

soloplavba v HR

Příspěvekod pecho » stř pro 26, 2007 2:04 pm

Za ty roky co se mj. motám i po HR, tak jsem viděl už vícekrát jachtaře "sólisty" a nevím, že by měli nějakej problém. Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8247
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimální posádka na plachetnici

Příspěvekod Baharis » stř pro 26, 2007 2:59 pm

zdt píše:Můžu v sóle vyplout?
Tuto otázku si musíš zodpovědět především sám. ;)

Možné to v každém případě je. Záleží na tom, jak bude vybavena tvá loď (způsob refování, autopilot, navigace a pod.) a samozřejmě na tvých schopnostech provést sám přistávací manévry. Na bóji, na muring, bokem k molu.
K vidění to v HR opravdu je, jak už psal Pecho.
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

legislativa

Příspěvekod MARIS » stř pro 26, 2007 4:15 pm

Nevím jak v jiných,ale v chorvatských papírech k lodi je přímo kolonka "Podaci o posadi" a tam je uvedeno m.j. minimalni broj (počet),já tam mám jedničku.Jinak asi tak,jak napsal Baharis.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » stř pro 26, 2007 4:24 pm

Pokud nemá loď v papírech napsanou minimální posádku více jako jeden člověk,tak můžeš plout sólo.Znám lidi,co plujou sólo na 15 metrových katchech a bez rolfoku ...Ale jak Říká Baharis,je to spíše o tom,jak ji, hlavně fyzicky,zvládneš sám. :roll:
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 314
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Sólo.

Příspěvekod Ferdinand » stř pro 26, 2007 10:07 pm

Tak specielně s Jeanneau 38 jsem viděl letos v létě přistávat bokem k molu na Lastovu jednoho Francouze. Elegantní přistání, v pohodě, v klidu, měl to nacvičené, profík. Sám na celé lodi, ani mu nikdo ze břehu nemusel pomáhat.
Kdo umí, umí. ;)
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8247
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » stř pro 26, 2007 10:18 pm

Plavec - samotář sice nejsem, ale dostávám se do situce kdy loď na moři ovládám sám. Jsou tu dvě, dá se říci, situace: Ovládání lodi na moři a přistávací manévry.
- U té první nevidím žádný problém. Pokud tvůj autopilot nevypadává a můžeš se na něj do určitého stavu moře spolehnout. Vypluji proti větru, zapnu pilota a s heslem raději méně než více, vypustím hlavní plachtu. Pak na pilotovi ťuknu cca 5 x 10°, odpadnu a vytáhnu genu.
Pokud potřebuji zrefovat, vyostřím co to jde, zapnu pilota, vypustím hl. otěž aby se vylila hl. plachta a zrefuji ji. Pak otěž zase dotáhnu a pokračuji.
Refování geny je trochu zdlouhavější. Není snad ani potřeba měnit kurz, jen střídavě po kouskách povolovat závětrnou otěž a následně dotahovat refovací lanko. Je potřeba toho udělat trochu víc, aby se pak gena mohla došponovat otěží. Je jasné, že necitlivým tahem za ref. lanko by se mohl rollfok poškodit.
Réčko také celkem jednoduché. Na pilotovi naťukám 10 x 10°, jdu k k závětrné otěži geny, jak je vyvlátá ji zhodím z vinšny, přesunu se k protilehlé, v té chvíli už závětrné, dám na vinšnu, dotáhnu a mažu dál. Jde o to odhadnout ty stupně, většinou 100° je tak akorát a samozřejmě počasí.
Halzu jsem sám ještě nedělal. Ale snad by to šlo také. Postupně stáčet loď na čistý zaďák a zároveň dotahovat ráhno do stavu souběžného s lodí, aby nedošlo k většímu rázu. Pak loď stáčet do požadovaného kurzu a vypouštět ráhno na druhou stranu....
- Přistávání. Pro kotvení máš obrovskou výhodu v tom, že máš měřák řetězu. To je v pohodě.
Přistávání na muring bez pomoci jednoho člena posádky, který chodí s muringovým lanem dopředu a vlastně jistí, aby se záď nedotkla mola, to si dovedu těžko představit. Tím nechci říci, že to nejde. Jen jsem to neviděl, nezkoušel a nějak si to nemůžu srovnat.
Co se týká najíždění na bóji, tu je několik možností. Už se mě stalo, že jsem z nezkušenou posádkou za Juga k bóji couval, zajistil vzadu a převázal na předek. Pak existuje možnost, mít vepředu uvázané k vazákům oba dva konce cca 10ti metrového lana, pomalu najíždět, jakmile ji ztratíš z očí vyřadit, rychle dopředu a to nachystané lano přehodit přes bóji. Mělo by se po našponování zachytnout pod bójí. Jak se loď ustálí po větru, tahem za oba konce bóji vyzdvihnout a pokračovat standadním způsobem.
Ještě jsem jednou, kdysi dávno, viděl najíždět na bóji nějakého domorodce - samotáře a on na to měj snad nějaký foršlicht. To jsem ještě nejachtal, seděl jsem na pláži, tak jsem tomu nevěnoval patřičnou pozornost. Jen tak pomaličku proplul kolem bóje, ani si nestoupnul, jen se s něčím nahnul přes zábradlí, dnes bych to mohl definovat jako klasický háček na jehož konci měl lano. Když tu bóji minul, nebylo lano na konci háčku, ale na té bóji. Pak je samozřejmě převázal. Chtěl bych to vidět ještě jednou.
Tolik několik mých myšlenek....
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » čtv pro 27, 2007 12:05 am

pristani bokem je jednodussi - vyvazovaci lano ze pridi i zadi vnejskem lodi pripravit a prehodit si v prostred lodi prs relingy, pak jen ladne pristat, zastavit lod aby se nepohybovala vuci molu a hlavne nezapomenout zarazenou rychlost a svizne prejit k lanum, prelezt na molo, vzit si lana, dle potreby popotahnout lod dopredu ci dozadu a vyvazat. pri silnejsim vetru od pobrezi je to holt potreba mit dostatecne zazity.
na moring od te doby, co jsou badeplata, tak ju prejedu a uvazu si ji zezadu. stajne se vaze az pod boji za lano, ne jak je obcas videt za to kovovy, napul urezly oko nahore na boji, a z toho badeplata se to dela lip, oni jsou nekdy ty bojky dost nakratko a rvat ji z pride a snazit se ji vytahnout o metr z vody, abych tam mohl provlect lano muze byt pekna fuska.
zadi k molu... no, tam tam je potreba si hlavne vybrat vhodne misto, coz je vzdy z zavetri za nejakou lodi. je dobre si uvedomit, ze k tomu, abych dobre lod ukotvil nepotrebuju, aby mi nekdo tahal mooring z vody a saskoval mi s nim kolem lodniho sroubu. uplne staci, kdyz si zafixuju navetrne vyvazovaci lano a dam dopredny chod, v tu chvili se mi lod prilepi na tu lod, za kterou jsem se schoval. ale jeste zpet k manevru. couvam k molu, kdyz se blizim, musim jiz mit lod srovnanou a v kamziku, kdy zacnu lod brzit doprednym chodem uz musim mit list kormidla rovne - z propeleru mi jde proud vody primo na kormidlo a kdybych se v te chvili jeste snazil na posledni chvili nekam zatacet na couvacku, prod vody na kormidlo by mi tu lod pekne rozhodil. navetrne a zavetrne lano samozrejmne venkem pripravene na badeplate. nezne priblizeni a ve chvili, kdy se lod zastavi, necham na volnobeh rychlost vpred, prelezu s navetrnym lanem na molo a fixuju. na ten volnobeh lod udrzite i kdyz si jen prislapnete to vyvazovaci lano nohou a mate volne obe ruce, abyste volny konec lana provlekli nebo navazali dle potreby, potom resim mooring a nakonc zavetrne vyvazovaci lano.
jak nen lano, ale jde se na kotvu, tak to jde jen v mistech, kde si muzete dost couvnout - tam je jedna z moznosti rovne couvat na stani a povolit spojku na kotevnim vratku - je to to same jako s mooringem, nepotrebujete od zacatku, aby vas kotva tahla dopredu, proste si ji potom dotahnete. ale to s tou kotvou uz by hodne zalezelo na okolnostech, na mistnich podminkach, tam by se uz clovek mohl docela dobre vytrapit. ono zafixovat kormidlo pri couvani rovne, dobehnout na prid, povolit spojku na vratku, kopnout tam kotvu, bezet zpatky na zadek, povolit kormidlo.... v tu chvili uz urcite moc rovne nejedu :(
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1034
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 62
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » čtv pro 27, 2007 12:27 am

Ahoj
Já jsem réčko zkoušel dělat i bez použití autopilota za středního větru a to několikrát na Oceanisu 411. Na poprvé to byl trochu fofr (spíš psychický :-)), ale další réčka už v pohodě.
Základem bylo to, že 411 se dá bez problému vyvážit tak, že jede sama bez autopilota (třeba na Oceanisu 331 se mi to nikdy nepodařilo).
Kormidlo jsem přitáhl šroubem tak aby drželo, ale šlo s ním i točit. Volnou otěž jsem namotal na vinšnu ale nezasekl. Otěž v tahu vysekl a přidal závit a s otěží v ruce jsem šel za kormidlo, tam jsem vzal i druhou otěž a začal točit. No a pak jak normálně, jednu otěž shodíš, druhou taháš, srovnáš kormidlo, dojdeš k vinšně, otěž zasekneš, pak to klikou dotáhneš jeli potřeba a pokud je potřeba dokormidlovat tak to jde nohou a rukama točit klikou. Nebo prostě na kormidlo dosáhneš rukou.

Přistávat na mooringové lano v jednom mi přijde dost divočina, ale pokud by se zajíždělo do mezery na jednu loď s pomocníkem na molu to bych se odvážil. Ale do velké mezery na bočák, to bych se bál.
Špatný je, že nevíš jeli ten pomocník na břehu znalý, několikrát se mi stalo, že tam byl frajer, který se tvářil jako profík a pak se zjistilo, že drží lano od lodi poprvé v ruce :-(

Řekl bych, že to bude o odvaze a štěstí než to člověk zvládne, držím palce.
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » čtv pro 27, 2007 11:27 am

mysacek píše:pristani bokem je jednodussi - vyvazovaci lano ze pridi i zadi vnejskem lodi pripravit a prehodit si v prostred lodi prs relingy, pak jen ladne pristat, zastavit lod aby se nepohybovala vuci molu a hlavne nezapomenout zarazenou rychlost a svizne prejit k lanum, prelezt na molo, vzit si lana, dle potreby popotahnout lod dopredu ci dozadu a vyvazat. pri silnejsim vetru od pobrezi je to holt potreba mit dostatecne zazity.


Souhlasím s Tebou. Nicméně, přístání zádí v některých případech je taky v celku v poho. Příjde na to, jesli musíš jistit kotvou nebo ne a jaké je jištění na molu. Pokud máš na molu "uprostřed" kozlík, pak stačí přehodit lano, které máš uvázané na zadním cleatu a držíš jej přes druhý, pouze poupravíš vzálenost a hlavně nezapomenout v té chvíli na zařazení rychlosti vpřed... Pak rychle k mooring lanu a pak už jen dotahuješ. Ve zkratce se to tak dá udělat.
Co se týče refu na autopilota, v tom nevidím žádný problém. Osobně se držím postupu podobně jako Baharis, s tím, že mi ještě stále trvá, než odhadnu o kolik těch pitomých stupnů to mám přetáčet... Ale to si myslím, že je otázka cviku... Určitě je hodně důležité v případě plachet se držet pravidla méně je někdy více (jak již uvedl Baharis). Není nic jednoduššího vypustit víc plachet, pokud je potřeba, je horší refovat... Alespoň pro mě...
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » čtv pro 27, 2007 3:42 pm

nechci tu mit rady jak duchodce pred smrti, ale rika se, ze clovek by mel refovat v okamziku, kdy ho to poprve napadne :)
jenom drobnost k refovani kosatky - pokud je dost mista a lze to, radeji to stocim na zadak, kosatku zkovam za hlavni plachtu, dotahnu, aby v ni nebyl vzduch a pomalu poustim a namotavam. jenom je sranda, jak tady vsichni uz uvazujou pouze rolovaci kosatky ;)
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Re: Minimální posádka na plachetnici

Příspěvekod windward » čtv pro 27, 2007 8:11 pm

zdt píše:... zajímá mě, zda je nějakým předpisem (třeba i Chorvatským) řešena minimální posádka na lodi plující v Chorvatských vodách...(zdt)


Zda se, ze to nebude uplne jednoducha otazka.

Pokud se jedna o namorni jachtu registrovanou v CR, pak Zakon o namorni plavbe rika nasledujici:

§ 30
Posádka námořní jachty a osoby na námořní jachtě

(1) Posádku námořní jachty tvoří velitel námořní jachty a členové mužstva námořní jachty. Nejmenší počet a složení členů mužstva námořní jachty z hlediska bezpečného provozování námořní jachty stanoví Úřad při zápisu námořní jachty do námořního rejstříku podle velikosti, typu a strojního vybavení námořní jachty.

(2) Největší počet osob na námořní jachtě, které se mohou účastnit námořní plavby, stanoví Úřad při zápisu námořní jachty do námořního rejstříku podle velikosti a typu námořní jachty.

(3) Úřad zapíše bezpečné obsazení námořní jachty posádkou a největší počet osob, které se mohou na námořní jachtě účastnit námořní plavby do rejstříkového listu.

Jinak receno, namorni jachta pod ceskou vlajkou je povinna mit na palube minimalne tolik kvalifikovanych osob, kolik je urceno zapisem do rejstrikoveho listu. Jinak, v pripade nehody nebo nejake "neblahe" udalosti, provozovatel bude v prusvihu.

Pokud ceska namorni jachta v chorvatskych vodach nema v "tehcnicaku" zapsano, jaky je nejmensi pocet muzstva, pak to asi nikdo nebude zkoumat. Dokud se nestane problem. Napriklad poskozeni cizi lode pri "parkovani" - bude-li u toho nejake uredni rizeni - automaticky znamena zjistovani uradem, zda predepsany pocet clenu posadky je splnen.

Jak je to s ceskou rekreacni jachtou nevim.
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Re: Minimální posádka na plachetnici

Příspěvekod Terra » čtv pro 27, 2007 8:52 pm

windward píše:
zdt píše:... zajímá mě, zda je nějakým předpisem (třeba i Chorvatským) řešena minimální posádka na lodi plující v Chorvatských vodách...(zdt)


Pokud ceska namorni jachta v chorvatskych vodach nema v "tehcnicaku" zapsano, jaky je nejmensi pocet muzstva, pak to asi nikdo nebude zkoumat. Dokud se nestane problem. Napriklad poskozeni cizi lode pri "parkovani" - bude-li u toho nejake uredni rizeni - automaticky znamena zjistovani uradem, zda predepsany pocet clenu posadky je splnen.


No já nevím, já se setkala pouze s tím, že je většinou zajímá číslo tvé pojistky, což je asi úplně nejdůležitější. Nic víc. A že by to bylo v techničáku to si opravdu nepamatuju a dost o tom pochybuju - alespoň v anglickym techničáku, ale lišit se asi moc nebudou.

Každopádně se nechci hádat. Jen říkám, jaká je zkušenost v reálu. Pokud se ti stane, že odřeš lodičku, pak je důležitější opravdu číslo pojistky... Zažila jsem kolizi - na otevřeném moři! Kdy se seběhlo dost věcí dohromady a lodě se škrtly boky o sebe. Obě lodě se pak otočily, připluly k sobě, kapitáni (majitelé) si předali čísla svých pojistek a adresy a plulo se vese dál. Možná to byla jen náhoda, možná se to skutečně tak děje i normálně... Má někdo podobnou zkušenost?
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » čtv pro 27, 2007 10:02 pm

zdt píše:Zajímá mě, zda problém minimální posádky není řešen jinými mě neznámými ustanoveními, doporučeními nebo zvyklostmi, zejména Chorvatskými.

Zdeněk (zdt)

Zdenku,

puvodne jsem te nepochopil spravne. K podstate tveho dotazu je mi znamo nasleudjici.

Pokud je plavidlo zaregistrovano v CR, znamena to, ze splnuje ceske predpisy. Za "obvyklych" okolnosti zadny urad jineho statu nemuze po takovem plavidle vyzadovat, aby sledovalo jine predpisy, nez jsou predpisy domovskeho statu.

Vyjimky samozrejme jsou. Omlouvam se, ale toto si presne napamatuji a nemam ted moznost si sednout k chorvatskym predpisum. Pamatuji si vsak, ze vyjimky se tykaly technickeho vybaveni, ktere je plavidlo povinno v chorvatskych vodach mit. Neklame-li mne moje chaba pamet, pak zaprve se to vubec netykalo jachet, za druhe o povinnosti mit pocet clenu posadky jiny, nez je uvedeno v domovskem "technicaku", nebyla nikde zminka.

Osobne bych se domnival, ze splnenim domovskeho predpisu cela povinnost pro tebe hasne. :)

Roman
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Re: Minimální posádka na plachetnici

Příspěvekod windward » čtv pro 27, 2007 10:37 pm

Terra píše:No já nevím, já se setkala pouze s tím, že je většinou zajímá číslo tvé pojistky, což je asi úplně nejdůležitější. Nic víc. ...

Urcite, mila Terro!

O tom, co jsi povedela neni ani mozne diskutovat. Jak rikas, stretly se dve lode, vymenily si cisla pojistek, a jely dal. Neni co dodat. :)

Mel jsem na mysli jinou situaci. Z tveho vypraveni je patrne, ze zadne uredni rizeni nebylo. Protoze pojistovna neni urad. Uradem, ktery mam na mysli, je v Chorvatsku kapitanat nebo policie.

K urednimu rizeni muze dojit ve dvou pripadech:

1. je to predepsane nejakym zakonem
2. je to vyzadovano pojistovnou

Nevim, jak je to s nasimi ceskymi pojistovnami, ale vim, ze nektere z pojistoven pusobicich v Chrovatsku vyzaduji, aby pripadne poskozeni bylo zdokumentovane uredne.

Dale se take u kolize muze stat, ze nejaka osoba dozna ujmy na zdravi. Pak je uredni rizeni zcela nevyhnutelne.

Nejspise jsem odbocil od tematu. Vede mne k tomu nezdrava snaha vse vedet presne. :lol: V skutku ale: ma nekdo zcela presne informace o nastinenem problemu?
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » čtv pro 27, 2007 11:15 pm

To windward: ano ano, souhlasím s Tebou. Jen jsem říkala s čím mám zkušenosti já. Jsem celkem ráda, že nic horšího jsem řešit nikdy nemusela. Každopádně je dobré všechny tyhle věci vědět. 8)
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pát pro 28, 2007 1:04 am

Na moři jsem se pár věcí naučil .Jedna z nejdůležitějších/bez nadsázky/je"kdo se moc ptá,moc se dozví". :whist: Ptát se někoho,jestli můžu tady kotvit,nebo se vyvázat,nebo dělat tohle,nebo ono....Kravina.Dělej,co uznáš za vhodné.Ono Ti možná z času na čas někdo vypucuje žaludek,ale ušetří to spoustu peněz,času a problémů.Vidíš volné molo,vyvaž se.Jestli se budeš ptát domácích,rybářů,nebo oficialit tak Ti na 99% řeknou,že nemůžeš.Když se ale tam uvážeš,tak tam na 99% budeš stát v klidu.Tohle ale všechno třeba dělat s rozumem.Jednou jsem se vyvázal u policejního mola.V Itálii.Ty se pak museli vyvázat o moji loď,bo jsem z lodi rychle prchnul.Ti mně pane dali :lol: ...Ale stál jsem tam do druhého dne.Na moři se ženili čerti.Příkladů bych mohl uvést spoustu,ale myslím,že tohle každej zná. :mad:
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » pát pro 28, 2007 2:27 pm

To Monty: No, pokusím se oponovat. Moc s tebou nesouhlasím, co se týče volného mola... Já se ve Španělsku setkala s jedním jachtařem, který taky viděl volné molo, vyvázal se a odešel. Pak přijel rescue guard... Moc prima, celou loď převazovali a pomocí člunu ukotvili jinam... Jak to vyřešili s jachtařem, to už nevím, protože jsme brzy zvedli kotvu. Tak nějak se mi nikdy nestalo, když jsem volala do přístavu, nebo chtěla někde zůstat, že by s tím byl problém. Samo, že to nenecháš na molu u kapitanátu, nebo jak tomu říkáte, ale většinou nebyl problém a jednou nás nechali klidně i tam. Všimla jsem si, že člověk se chová mnohem lépe a ochotněji, když i ty k němu jsi slušný a máš nějaké ohledy než naopak. A myslím, že to je jedna z věcí na jachtingu, která se mi líbí a proč jsem s tím taky začala.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pát pro 28, 2007 2:36 pm

:D ....Promiň...Mně jachting nebaví.... :D
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

kotvení

Příspěvekod pecho » pát pro 28, 2007 3:02 pm

To: Terra a Monty: Áááááááá, tady se něco rýsuje- "co se škádlívá..........................." Takže já bych to viděl tak, že někde tak a někde jináč, neboli někde lze se natvrdo vetřít jak pitralon a někde zas by neměla chybět ta slušnost, to záleží jakej kdo má na to čmuch Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » sob pro 29, 2007 12:07 pm

To pecho: nededukuj! :gun: :bleble:
Btw... Obávám se, že už jsme krapet :offtopic:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host