Technické podmínky způsobilosti malých plavidel

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1826
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 69
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » stř lis 17, 2010 5:32 pm

A k čemu potom SPS bude ? To je snad v pořádku, že státní zaměstnance platí stát :shock:
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » stř lis 17, 2010 5:33 pm

Problém je,že u nás co je od lodí bývá zatíženo minimalistickým ziskem 60-100 procent.Stačí se podívat na webshopy mimo republiku. :cry:
Uživatelský avatar
Dzordzo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: čtv lis 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: loď

Příspěvekod Dzordzo » stř lis 17, 2010 7:03 pm

Tak mi vysvětlete následující

Registrace/prodloužení platnosti reg. plavidla GB - korespondenčně, nikdo loď vidět nechce, jen vyplníte dotazník cena 28.- liber na 5 let platné ve všech státech EU - přijde poštou.

Registrace/prodloužení platnosti reg. plavidla Německo - korespondenčně, jen dotazník, cena 25.- EUR na 5let. Pouze v připadě, kdy chcete loď pojistit přijdou se podívat - ale jen pojišťovák.

Stejně jako Nemecko je i Belgie, Norsko.

- Uvádim státy, kde to mám potvrzeno a viděl jsem ty papíry na vlasní oči.

Ale my jsme asi občané nějaké jiné EU..... :x

V souvislosti s tím si přečtěte poslední vyhlášku na www.spspraha.cz
Pan Cidlina je skutečně kanooon. :?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř lis 17, 2010 9:11 pm

Nie že by som bol obdivovatelom malého korzičana, ale ak by vydržal trochu dlhšie, tak by sme možno pochytili niečo z tej francúzkej nátury a nebáli by sme sa hodiť po policajtoch dlažobnú kocku, prípadne smetiak do brány ministerstva.
Na prehliadku malého plavidla, teda naozaj malého, je treba asi tak 10 min aj s cigaretkou a k tomu pár kliknutí do počítača, celkovo 15 min. Ak stojí hodina práce 400 Kč, tak stovka je až až. Pri večšom malom plavidle to je o trochu viac. A čo je najdôležitejšie, tak ten štátny úradník tam nie je pre malé plavidlá, ale hlavne pre velkú plavbu. Tak prečo by sme mali my vlastníci malých plavidiel financovať štátnu správu?

Dúfam že EU tak skoro neskrachuje a naopak sa teším že naše džamahírie, podivné to štátne útvary, stratia čo najskôr svoju samostatnosť. V Nemecku ak sa dobre pametám som platil za registráciu 18, alebo 22? euro, na technickú sa nechodí a doklad o registrácii je vydávaný na doživotie plavidla. Buzerantský policajt v džamahírii južne od Slovenska mi nemeckú registráciu nechcel uznať a musel som zaplatiť pokutu. Tak som si k Nemeckej registrácii spravil ešte našu technickú, stála asi 10 euro. Ak by mala stáť technická 100 euro, tak sa pustím do papierovania a vypisovania na úrady a nie je toho boha aby som nejazdil na nemecké papiere.

Dzordzo, akú registráciu v Nemecku popisuješ a kde?
Na registráciu v Anglii potrebuje mať tam trvalý, alebo aspoň prechodný pobyt.
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » stř lis 17, 2010 10:28 pm

Já jsem na té SPS nic nenašel - co máte pánové přesně na mysli?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř lis 17, 2010 10:50 pm

geronimo píše:Dnes jsem absolvoval technickou prohlídku lodi od SPS a dozvěděl jsem se, že od příštího roku bude dělat prohlídky lodí soukromá firma, ale už ne za 500,- Kč, ale budou to řádově tisíce. Je to prý tlak z MD, zatím není jasné, zda to bude od ledna nebo později, není prováděcí vyhláška. Komu se blíží konec platnosti neváhejte a udělejte si prohlídku ještě letos. :whist:


Jardo, myslím že sa to točí okolo tohto príspevku.
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » stř lis 17, 2010 10:57 pm

Denis: aha, díky. Já si to nepřečet celý... :oops:

Tedy ale něco vlastnit - v tomto případě tedy malé plavidlo - bylo u nás vždycky za trest. Ustříhnu Ochechuli plachty a budu v klidu.
Uživatelský avatar
klubko
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 116
Registrován: pát čer 15, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: s/y Janna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod klubko » čtv lis 18, 2010 2:46 am

Dzordzo píše:Tak mi vysvětlete následující

Registrace/prodloužení platnosti reg. plavidla GB - korespondenčně, nikdo loď vidět nechce, jen vyplníte dotazník cena 28.- liber na 5 let platné ve všech státech EU - přijde poštou.

Registrace/prodloužení platnosti reg. plavidla Německo - korespondenčně, jen dotazník, cena 25.- EUR na 5let. Pouze v připadě, kdy chcete loď pojistit přijdou se podívat - ale jen pojišťovák.

Stejně jako Nemecko je i Belgie, Norsko.

- Uvádim státy, kde to mám potvrzeno a viděl jsem ty papíry na vlasní oči.

Ale my jsme asi občané nějaké jiné EU..... :x

V souvislosti s tím si přečtěte poslední vyhlášku na www.spspraha.cz
Pan Cidlina je skutečně kanooon. :?

Ježiš marjá, já se fakt z tý český byrokracie asi pomátnu. Já si naivně myslel, že to je přesně jak říkáš: poplatek a automatické prodloužení jako v civilizovaných zemích... A sakra. Že stačí vyplnit http://www.spspraha.cz/plavidla/formular_dokpl.pdf a zaškrtnou prodlouženní. :o
Uživatelský avatar
Dzordzo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: čtv lis 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: loď

Příspěvekod Dzordzo » čtv lis 18, 2010 8:26 am

V Anglii stačí mít někoho, na jehož adresu ti papíry pošlou. Au-pair, kamaráda nebo něco podobnýho. Na dokladech žádná adresa není, jde jim jen o to, kam je doručit. Na "pevninu" neposílaji, osobně vyzvednout nelze.

Německo teď přesně nevím, zavolám tomu co papíry má. Jo a mám dojem, že Německo někdo popisoval i na foru .............. Na tebou udávanej adrese som nič nenašiel a preto daj buď odkaz úplne konkrétne, alebo vôbec. Dakujem za pochopenie. Denis

A ten nový "předpis" SPS:
http://www.spspraha.cz/provoz/predpis.a ... 1062&typ=s
Uživatelský avatar
klubko
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 116
Registrován: pát čer 15, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: s/y Janna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod klubko » čtv lis 18, 2010 8:29 am

Jak to ale děláš s technickou kontrolou? V Anglii ji taky přeci pro zapsání požadují.
Uživatelský avatar
Dzordzo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: čtv lis 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: loď

Příspěvekod Dzordzo » čtv lis 18, 2010 10:39 am

Nepožadují, loď nikdy neviděli....

Jinak mám potvrzeno, že se připravují technické kontroly které budou provádět fyzické i právnické osoby.

SPS v tomto směru končí. Nejdříve však od 1.1.2012..... Je to požadavek blízkého spolupracovníka ministra dopravy. Na detailech se teprve začne pracovat...
Naposledy upravil(a) Dzordzo dne čtv lis 18, 2010 10:55 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv lis 18, 2010 10:48 am

Dzordzo, Nemecko mám ako tak prebádané a sám tam už mám registrovanú loď, zatial mám vedomosť o tom, že registrovať sa dá v ADACu a na Plavebnej správe. Myslím ale, že je aj iná možnosť, preto sa pýtam. S tou registráciou u nás /v Čechách/ to zatial nie je tak horúce, aby si človek musel registrovať loď v cudzine, ale samozrejme sú špecifické prípady keď je dobré mať takúto možnosť. Je to napríklad pri lodi ktorú máte trvalo kotvenú na mori, ten poplatok za technickú nie je pár korún a ani organizačne to nie je jednoduché. Doklady o vlastníctve lode sú jediný doklad ktorý kontrolujú všade a ak je tam raz vyznačená platnosť do kedy, tak sa nedá nič robiť a ste povedzme za morom a riešite tam korešpondenčne technickú. Brŕŕŕ´, až mi je s toho zle. Náklady kludne môžu dosiahnuť aj 1000 eur.
Uživatelský avatar
Dzordzo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: čtv lis 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: loď

Příspěvekod Dzordzo » čtv lis 18, 2010 10:57 am

Denisi, určitě budeš vědět jak je to na Slovensku? Pořád je tam nutné trvalé bydliště?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv lis 18, 2010 11:55 am

Bol som sa u nás pýtať na ŠPS ako je to s registrovaním plavidiel cudzincov u nás, vtedy uvažoval o tom Vovský, je to tak asi rok. Trvalé bydlisko mať nemusia a obdobné to je s registráciou Slovákov a ich lodí v ČR. Akurát že u nás sú poplatky podstatne vyššie ako v ČR. Stojí to bez pár drobných 100 eur.
Uživatelský avatar
Namor
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: úte črc 14, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Namor » čtv lis 18, 2010 12:52 pm

S technickou mám taky zkušenost a to takovou ,že v roce tuším 2005 jsme nechali dělat v Chorvatsku.Protože lod tam mame a nevozíme domů.Jednalo se o motorák s motorem 4,3 volvo.Technická se zařizovala přes česko - výsledná cena 27 800,-kč.Maník který jel v Chorvatsku z Puly do Vrsaru si zaúčtoval cestovné ve výši cca 7000,- Kč.Když jsem to reklamoval bylo mi s klidem řečeno že s tím nic neudělají.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv lis 18, 2010 4:54 pm

Pekná pálka, to už mohli robiť technickú rovno Chorvati. Nevieš čo za to pýtajú?
Uživatelský avatar
Namor
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: úte črc 14, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Namor » čtv lis 18, 2010 4:59 pm

Tohle bylo přes česko a prohlídku dělal chorvat.Jinak letos jsme dělali prohlídku přes firmu z Brna a vyšlo to zhruba na polovinu.I z dojezdem do chorvatska.Namor
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » čtv lis 18, 2010 5:32 pm

Jak je možné,že si v Německu mezi sebou vesele prodávají a provozují motory bez CE,dvoutakty a to i 25-let staré?Kdyby tam byl zákaz těchto motorů,tak se jich Němci houfně zbavují což nedělají a nebo jsou na Německém trhu neprodejné.Divili by jste se jak se tam na E-Bay o motory starší 25-ti let perou.Neslyšel jsem o problémech s převodem lodi nebo motoru jinde než u nás.Není snad v platnosti něco jako volný pohyb zboží?U aut nám EU nařídila přihlašování jakkoli starých aut ale musí splnit technickou prohlídku.Myslím,že takové lehoučké upozornění na Evropském soudu,nebo jiné Evropské instituci zabývající se volným pohybem zboží po EU by stálo za zkoušku.Loď je přeci také zboží.Nebo se mýlím? :?
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 450
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » čtv lis 18, 2010 7:41 pm

to fischmaster
a uděláš to? (naformuluješ v anglickém jazyce, podepíšeš a odešleš?) nebo to je česká klasika kdy každý ví co by se mělo a ať to někdo udělá?
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » čtv lis 18, 2010 8:21 pm

Já sám to určitě neudělám.Neumím Anglicky,právnická mluva je mi vzdálená,ale když tady vznikla aktivita za uznávání kapitánských průkazů,tak proč by nevzniklo něco podobného za tímto účelem.Myslím,že lidí na fóru je dost a mezi nimi se určitě najde nějaký Anglicky mluvící a píšící třeba i právník.Navrhuji založit nové téma na podporu zrušení nesmyslů v přihlašování a provozování lodí a motorů v ČR(které jinde nejsou) a tam vytvořit třeba petici.Pokud bude lidí víc,tak se to v případě žaloby státu musí povést.Jsem ochoten na právníka přispět nějakou dohodnutou částkou.Třeba mají Admini s peticí nebo vedením podobné aktivity více zkušeností.Tímto je žádám o podporu ve vytvoření petice.Myslím,že to pomůže hodně lidem zde přítomným.Teď prosím vaše názory třeba i od zde určitě přítomných právníků.Děkuji.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 147
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » čtv lis 18, 2010 10:38 pm

Fishmastere, petice vznikla právě z názoru, že jediná pomocná ruka roste na konci vlastního ramene. Kdo čeká, že se za něj poperou jiní, ten zaslouží, aby ho byrokrat pr.al nasucho.
Uživatelský avatar
Skofast
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 28
Registrován: čtv dub 15, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Skofast » pát lis 19, 2010 12:44 am

Felixi. S tvojím názorem nesouhlasím. Fishmaistr vyslovil podnět a podporu.
Já se k tomu také přikláním. Není přece možné , aby jednotlivec neznalý zákonů a paragrafů, mohl podniknout právní kroky k vyřešení tohoto problému.
Když má osobní problém i ten nevětší právník, tak ho většinou někdo zastupuje.
Mohl by jsi říct... vyřešísi si to sám. Bohužel ne.
Navíc se to týká nás všech.
Uživatelský avatar
Dzordzo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: čtv lis 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: loď

Příspěvekod Dzordzo » pát lis 19, 2010 9:25 am

Je to tak - jinde v Evropě podobné omezení NENÍ...

Jsem tady "nováček" (ale David může potvrdit, že to tak úplně není pravda) neznám ještě moc místní vztahy, tak doufám, že někomu nestoupnu na palec :o ,ale jednoznačně vím, že celá věc pochází z dílny APL - Teď od toho dávaj ruce pryč, ale je to tak. Potvrdil mi to bývalý zaměstnanec MD... a navíc i člověk z SPS.

Víc se nebudu prozatim rozepisovat.

Každopádně dal jsem již před časem podnět k prošetření jedné agentuře, která se zabývá nesouladem práva v EU, jejich odpověď byla : je to pravda, není to správné, ale my s tím nic neuděláme. Není to nařízení EU a každý členský stát si tyto podvyhlášky může udělat jak chce....
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 147
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pát lis 19, 2010 10:02 am

Dzordzo, nevím, co jsi nechával prověřovat, ale technické požadavky na plavidla vnitrozemské plavby jsou směrnicemi EU, viz http://eur-lex.europa.eu/JOIndex.do?yea ... ihmlang=cs
david
moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 120
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát lis 19, 2010 10:19 am

Felix píše:Dzordzo, nevím, co jsi nechával prověřovat, ale technické požadavky na plavidla vnitrozemské plavby jsou směrnicemi EU, viz http://eur-lex.europa.eu/JOIndex.do?yea ... ihmlang=cs


Felixi, a co tohle ???

Oblast působnosti
1. Tato směrnice se v souladu s článkem 1.01 přílohy II vztahuje
na tato plavidla:
a) plavidla o délce (L) 20 m a více, :crazy:
b) plavidla, jejichž objem vyjádřený jako součin délky (L), šířky
(B) a ponoru (T) dosahuje 100 m3 a více.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů