16 stop z Nového zélandu
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Ficusi dík. Podlahy som nenalepil, hoci som mal už k tomu blízko. Mám kúpené lepidlo s ktorým sa dá robiť od 10 stupňov a tvrdne super rýchlo len 30 min. Pevnosť vysoká, ako epoxid.Tak som čakal kedy sa oteplý a idem na to, lebo výstuhy podláh sú pripravené. Ale to by som nemohol byť vyspelý amatér. Zistil som, že podlažka kokpitu je vodorovná a pretože viem že úplne vodorovné nie je nič, tak som sa rozhodol dať podlahu kokpitu do spádu, aby mi tam nestála voda po daždi. Tak to predlabávam. Ale hlavne v tejto jemnej zime robím stavebné práce na mojom suchom doku. Aj tak sa v tomto štádiu na lodi nedá moc robiť.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Je to lepidlo v 310 ml kartuši , nápis je : Rychlé konstrukční PU lepidlo, výrobca Den Braven Sealants. Červený obal s čiernou lastovičkou. Pevnosť spoja po 30 min je 80 kg/cm2 a po 24 hod je 120 kg/cm2. Podla popisu je k lepeniu dreva ideálne, je mimoriadne odolné voči vode, ale triedu vodovzdornosti neuvádzajú. Treba používať stolárske svorky. Po nanesení lepidla treba lepené plochy pritlačiť do 5 min!!! To je fofrovačka. Ale existuje aj v pomalšej alternatíve, tuším 30 min. Lepidlo je jednokomponentné.
Cenu ti nepoviem /nepametám si/ ja to kupujem za velkoobchodné ceny, asi 120 s DPH za kartušu, v ČR by to mohlo stáť v maloobchode tak 140 Kč. Je to trochu drahšie ako epoxid, ale má zas výhodu operatívnosti a rýchlosti použitia. Nevýhoda je, že ak kartušu otvoríš a neminieš, po čase stvrdne.
Cenu ti nepoviem /nepametám si/ ja to kupujem za velkoobchodné ceny, asi 120 s DPH za kartušu, v ČR by to mohlo stáť v maloobchode tak 140 Kč. Je to trochu drahšie ako epoxid, ale má zas výhodu operatívnosti a rýchlosti použitia. Nevýhoda je, že ak kartušu otvoríš a neminieš, po čase stvrdne.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Díky Denisi,
Mám to: http://www.fixflex.cz/index.php?option= ... =1&lang=cz
Nedělal jsi náhodou zkoušky vodovzdornosti?
Já j to dělám tak, že slepím vzorky, pak to hodím do přesyceného solného roztoku a několik hodin to vařím.
Pak to nechám do rána a když to drží, tak je to OK.
Dělám to tak i s překližkami. Pro jistotu.
Ještě jednou dík za info, alffa
Mám to: http://www.fixflex.cz/index.php?option= ... =1&lang=cz
Nedělal jsi náhodou zkoušky vodovzdornosti?
Já j to dělám tak, že slepím vzorky, pak to hodím do přesyceného solného roztoku a několik hodin to vařím.
Pak to nechám do rána a když to drží, tak je to OK.
Dělám to tak i s překližkami. Pro jistotu.
Ještě jednou dík za info, alffa
Já j to dělám tak, že slepím vzorky, pak to hodím do přesyceného solného roztoku a několik hodin to vařím.
Pak to nechám do rána a když to drží, tak je to OK.
Správný postup, přesně tak jsem to dělával i já /někde jsem to tu již psal/ doporučuji. Timto postupem se totiž kontroluji i vodostálost překližky, pokud jste na pochybách.
Pak to nechám do rána a když to drží, tak je to OK.
Správný postup, přesně tak jsem to dělával i já /někde jsem to tu již psal/ doporučuji. Timto postupem se totiž kontroluji i vodostálost překližky, pokud jste na pochybách.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Ahoj Pepo,
No já jsem ten zkušební postup nevymyslel. Vyčetl jsem to kdysi z nějaké literatury.
Ale osvědčilo se to.
Někdo tady psal o nevhodnosti tak-zvané obalové překližky. Tak na ní (mimo jiné) jsem to pruboval.
Šoupnul jsem vzorky do papiňáku a vařil skoro celý den, jelikož jsem na to pozapomněl.
Večer jsem to vypnul, ráno vyndal a nic. Dobrý. Tak jsem to ještě hodil do sudu s dešťovku.
Po týdnu OK. Ani se to nehlo. Měl jsem tam současně i vzorky stavební,
22mm (šalovací, červená) překližky.
Konstrukčně tedy oba vzorky vyhověli.
Pravda co se povrchové úpravy týká, to už je horší. To se ale dá upravit. Cenově je to oproti speciálkám za hubičku. Dá se to tak-zvaně, „sehnat“.
Pochopitelně se ty „sehnané“ překližky mohou moc lišit. Proto je ta zkouška nejen doporučitelná, ale spíš nezbytná.
Jinak z té stavební překližky jsem dělal kamarádům list kormidla na 470tku. Origoš se jim podařilo zlomit, divochům. No areodinamicky se to jistě nemohlo rovnat továrnímu výrobku, ale pokud je mě známo, tak to drží do dneška.
Zdravím všechny stavitele, alffa
No já jsem ten zkušební postup nevymyslel. Vyčetl jsem to kdysi z nějaké literatury.
Ale osvědčilo se to.
Někdo tady psal o nevhodnosti tak-zvané obalové překližky. Tak na ní (mimo jiné) jsem to pruboval.
Šoupnul jsem vzorky do papiňáku a vařil skoro celý den, jelikož jsem na to pozapomněl.
Večer jsem to vypnul, ráno vyndal a nic. Dobrý. Tak jsem to ještě hodil do sudu s dešťovku.
Po týdnu OK. Ani se to nehlo. Měl jsem tam současně i vzorky stavební,
22mm (šalovací, červená) překližky.
Konstrukčně tedy oba vzorky vyhověli.
Pravda co se povrchové úpravy týká, to už je horší. To se ale dá upravit. Cenově je to oproti speciálkám za hubičku. Dá se to tak-zvaně, „sehnat“.
Pochopitelně se ty „sehnané“ překližky mohou moc lišit. Proto je ta zkouška nejen doporučitelná, ale spíš nezbytná.
Jinak z té stavební překližky jsem dělal kamarádům list kormidla na 470tku. Origoš se jim podařilo zlomit, divochům. No areodinamicky se to jistě nemohlo rovnat továrnímu výrobku, ale pokud je mě známo, tak to drží do dneška.
Zdravím všechny stavitele, alffa
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Aj ja som Karle zmenil projekt na moju TS16, robím lift kýl, pričom originál je buď plutva, alebo pevný. Zmenil som záťaž, bude lahšia, ale zvečšil som o to ponor. Akurát plutva má teraz šírku 45 cm a pevný kýl 105 cm. Ale olovo visí v pozdĺžnom smere presne na tom mieste ako je pri pevnom kýle, takže počítam že bude akurát trochu točivejšia. A kajutu zdvíham o 10 cm, tým aj sťažeň a ťažisko plachiet, ale zmenšil som pre istotu plochu plachiet. Plachty mám staré, za slušný peniaz, takže ak budem robiť po čase korekciu a budem šiť nové plachty, tak ma to trápiť nebude. Ťažisko plachiet sa tým posunulo trochu dopredu, uvidím ako sa to bude chovať, som pripravený na korekcie.
K tej nevhodnosti obalovej prekližky, ak je ta preglejka vodovzdorná, tak je to v poriadku, to je jasné. Teda skúška varom je samozrejmosťou.
K tej nevhodnosti obalovej prekližky, ak je ta preglejka vodovzdorná, tak je to v poriadku, to je jasné. Teda skúška varom je samozrejmosťou.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Kýl bude spustený pod dno 735 mm, naspodu vodorovne bude ocelová platňa hr. 10 mm v tvare kvapky, na nej 125 mm vysoká masa olova. Váha olova bude 126 kg oproti pôvodným 145 kg. A samozrejme váha tej ocele. Od dna do vnútra je 610mm ocelový list, ten je po vrch plutvovej skrine. Plutvová skriňa je zakončená stolíkom. Nad vrchom plutvovej skrine je 720 mm po strop kabíny. Vnútornú výšku som zdvyhol o 100 mm. Kladkostroj bude upevnený o strop kabiny a na vrchu ocelového listu. Ak použijem štvorkladkový kladkostroj, tak by som mal dvíhať váhu asi 35 kg. Ak mi to bude ťažké, tak tam doplním naviják.
Ponor by teda mal byť max. 100cm, po zdvihnutí kýlu max 40 cm.
Ponor by teda mal byť max. 100cm, po zdvihnutí kýlu max 40 cm.
Denis - ahoj, promiň že trohu se spožděním reaguji na tvůj dotaz.
Orientační dimenzování modulu stěžně dle délky a váhy lodě, stěžeň se předpokládá v délce cca o 1-1,5 m delší než délka lodě při použití sálingů a klasické vrcholové nebo 7/8 takeláže. Pozor, redukované oplachtění, např. u 7/8 takeláž má vyšší napětí /předpětí/ v takeláži než oplachtění vrcholové.
Při stejném modulu je možné zvýšit pevnost stěžně některými úprvami.
1/vlepit vložky, jako jsou např v patě stěžně, vysoké však jen 6cm a rozmístit je po cca 60 cm po celé délce dutiny.
2/vlepit ještě středové žebro široké 20-25mm /dle celkového modulu/, vylepení paty, sálingů a špice musí být ovšem zachováno.
Při stanovení vnitřních otovorů pro výtahy nezapomenout, že středem stěžně budou procházet svorníky pro upevnění sálingů a podsálingových vantů, stejně tak na vrchlu stěžně.
Nejméně vhodný postup je stěžeň olaminovat, a to ze zřejmých důvodů, laminátová skořepina při stejném modulu jako dřevo má jinou mez pružnosti než dřevo. Ani jako ochrana proti vodě není laminování to nejlepší, pokud se dostane voda mezi laminát a dřevo - dle mého názoru následuje rychlá a nekontrolaovatelná smrt stěžně. důležité je nezapomenout na povrchovou úprvu vnitřních dutin stěžně před konečným uzavřením - slepením. Svorníky ve stěžni volit o maximálně přijatelném průměru a třeba je středovým otvorem odlehčit /nepočítejte střih na svorníku od faktického zatížení, limitující je otlak ve dřevu/ pomáhá přidat do kování např. sálingů několik nerez vrutů se zapuštěnou hlavou o průměru 5mm. Pokud se nechcete trápit složitými výpočty zatížení vantů, empiricky a asi spolehlivě se stanovuje na 1,5 násobek konečné váhy lodě. O kvalitě a výběru dřeva již byla řeč.
loď 5-6m, balast cca 200kg, váha 600-1000 kg
základní modul 100x82 mm
bočnice 2x8 mm, středové lišty 3+3 ks 14x25 mm
váha dřeva cca 2 kg/1mb
loď 6-6,5 m, balast cca350 kg, váha cca do 1300 kg
základní modul 120x82 mm
bočnice 2x8 mm, středové lišty 3+3 ks 14x25 mm
váha dřeva cca 3,28kg
loď 6,5-7,5m balast cca 450 kg, váha cca do 1800kg
základní modul 120x82 mm
bočnice 2x10 mm. středové lišty 3+3ks 14x30 mm
váha 4 kg
loď 7,5-8 m, balast cca 650kg, váha cca 2300kg
základní modul 140x104 mm
bočnice 2x10mm, středové lišty 4+4 ks 16x30 mm
váha 4,84 kg
Orientační dimenzování modulu stěžně dle délky a váhy lodě, stěžeň se předpokládá v délce cca o 1-1,5 m delší než délka lodě při použití sálingů a klasické vrcholové nebo 7/8 takeláže. Pozor, redukované oplachtění, např. u 7/8 takeláž má vyšší napětí /předpětí/ v takeláži než oplachtění vrcholové.
Při stejném modulu je možné zvýšit pevnost stěžně některými úprvami.
1/vlepit vložky, jako jsou např v patě stěžně, vysoké však jen 6cm a rozmístit je po cca 60 cm po celé délce dutiny.
2/vlepit ještě středové žebro široké 20-25mm /dle celkového modulu/, vylepení paty, sálingů a špice musí být ovšem zachováno.
Při stanovení vnitřních otovorů pro výtahy nezapomenout, že středem stěžně budou procházet svorníky pro upevnění sálingů a podsálingových vantů, stejně tak na vrchlu stěžně.
Nejméně vhodný postup je stěžeň olaminovat, a to ze zřejmých důvodů, laminátová skořepina při stejném modulu jako dřevo má jinou mez pružnosti než dřevo. Ani jako ochrana proti vodě není laminování to nejlepší, pokud se dostane voda mezi laminát a dřevo - dle mého názoru následuje rychlá a nekontrolaovatelná smrt stěžně. důležité je nezapomenout na povrchovou úprvu vnitřních dutin stěžně před konečným uzavřením - slepením. Svorníky ve stěžni volit o maximálně přijatelném průměru a třeba je středovým otvorem odlehčit /nepočítejte střih na svorníku od faktického zatížení, limitující je otlak ve dřevu/ pomáhá přidat do kování např. sálingů několik nerez vrutů se zapuštěnou hlavou o průměru 5mm. Pokud se nechcete trápit složitými výpočty zatížení vantů, empiricky a asi spolehlivě se stanovuje na 1,5 násobek konečné váhy lodě. O kvalitě a výběru dřeva již byla řeč.
loď 5-6m, balast cca 200kg, váha 600-1000 kg
základní modul 100x82 mm
bočnice 2x8 mm, středové lišty 3+3 ks 14x25 mm
váha dřeva cca 2 kg/1mb
loď 6-6,5 m, balast cca350 kg, váha cca do 1300 kg
základní modul 120x82 mm
bočnice 2x8 mm, středové lišty 3+3 ks 14x25 mm
váha dřeva cca 3,28kg
loď 6,5-7,5m balast cca 450 kg, váha cca do 1800kg
základní modul 120x82 mm
bočnice 2x10 mm. středové lišty 3+3ks 14x30 mm
váha 4 kg
loď 7,5-8 m, balast cca 650kg, váha cca 2300kg
základní modul 140x104 mm
bočnice 2x10mm, středové lišty 4+4 ks 16x30 mm
váha 4,84 kg
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Vďaka za odpoveď. Keď sa mi podarí zohnať pekné drevo, asi by som to aj vyskúšal. Največší problém sa zdá byť to drevo.
K tomu olaminovaniu, František Sýkora má spinakrové pne / 2 ks/ drevené s kruhovým profilom a sú olaminované. Pevnosť vynikajúca, pri priemere cca 8cm sa môže naňho ako na lávku postaviť dospelý chlap.
Epoxid je ohybný viac ako drevo a epoxilaminát je tiež na tom dobre a maximálnu ohybnosť dreva myslím aj tak pri sťažni nevyužiješ.
Ešte k tomu môjmu drevenému sťažňu čo sa chystám skracovať, sálingy mi vychádzajú na inom mieste, teda vnútorná výstuha tam nebude. Chcem tam dať drevenú výstuhu zvonku, čo na to povieš.?
K tomu olaminovaniu, František Sýkora má spinakrové pne / 2 ks/ drevené s kruhovým profilom a sú olaminované. Pevnosť vynikajúca, pri priemere cca 8cm sa môže naňho ako na lávku postaviť dospelý chlap.
Epoxid je ohybný viac ako drevo a epoxilaminát je tiež na tom dobre a maximálnu ohybnosť dreva myslím aj tak pri sťažni nevyužiješ.
Ešte k tomu môjmu drevenému sťažňu čo sa chystám skracovať, sálingy mi vychádzajú na inom mieste, teda vnútorná výstuha tam nebude. Chcem tam dať drevenú výstuhu zvonku, čo na to povieš.?
20 x měř a jednou řež
Pokud chceš slyšet můj názor - udělal bych vše pro to, aby sáling zůstal nejlépe na původním místě, nebo alespoň v místě s původní výztuhou pro sáling. Je ti přeci jasné, že nejvíce namahaný bod na celým stěžni je právě v místě vetknutí sálingu. V tomto místě jsem již viděl pár zlomených stěžňu a jeden jsem zlomil osobně přesně v tomto místě .
Hledej jiné řešení. Vidím za přijatelnější uříznout nutný kus z vrchu a ze spodu, pokud odkryješ dutinu stěžně, rozhodně ji snáze a kvalitně vyvložkuješ a zalepíš. pokud to budeš dolepovat v novém místě sálingů, jak to chceš 3-4 m od řezu kvalitně dokázat? Nezměříž přesný tvar vložky, je otázka pokud jej doměříž, zda jej tam dotlačíš, a pokud jej dotlačíš, bude bez lepidla. Lepidlo tam budeš muset nějak injektovat-navrtat dírku a nějak jej tam natlačit. To místo musí být dobře vylepené, až budeš stahovat příruby sálingů. U paty a špice stěžně nemusí být vložky nijak velké - 15-20 cm stačí. Samozřejmě vždy dle svorníků. Ale u sálingů má vložka ještě jeden úkol - rozvést v podstatě bodovou silu od vantů do co největší plochy těla stěžně. Proto je vhodné v tomto mísě dát vložku min 30 cm pod a 30 nad sálingy, aby to plnilo tento účel, měl by to být jeden kus cca 60 cm dlouhý/samozřejmě lépe slepenec více prvků/,
ale toto jsi asi slyšet nechtěl
Pokud chceš slyšet můj názor - udělal bych vše pro to, aby sáling zůstal nejlépe na původním místě, nebo alespoň v místě s původní výztuhou pro sáling. Je ti přeci jasné, že nejvíce namahaný bod na celým stěžni je právě v místě vetknutí sálingu. V tomto místě jsem již viděl pár zlomených stěžňu a jeden jsem zlomil osobně přesně v tomto místě .
Hledej jiné řešení. Vidím za přijatelnější uříznout nutný kus z vrchu a ze spodu, pokud odkryješ dutinu stěžně, rozhodně ji snáze a kvalitně vyvložkuješ a zalepíš. pokud to budeš dolepovat v novém místě sálingů, jak to chceš 3-4 m od řezu kvalitně dokázat? Nezměříž přesný tvar vložky, je otázka pokud jej doměříž, zda jej tam dotlačíš, a pokud jej dotlačíš, bude bez lepidla. Lepidlo tam budeš muset nějak injektovat-navrtat dírku a nějak jej tam natlačit. To místo musí být dobře vylepené, až budeš stahovat příruby sálingů. U paty a špice stěžně nemusí být vložky nijak velké - 15-20 cm stačí. Samozřejmě vždy dle svorníků. Ale u sálingů má vložka ještě jeden úkol - rozvést v podstatě bodovou silu od vantů do co největší plochy těla stěžně. Proto je vhodné v tomto mísě dát vložku min 30 cm pod a 30 nad sálingy, aby to plnilo tento účel, měl by to být jeden kus cca 60 cm dlouhý/samozřejmě lépe slepenec více prvků/,
ale toto jsi asi slyšet nechtěl
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
V mojom veku sa už nehraje na to, či som niečo chcel počuť, alebo nie. Naopak, dík za konštruktívnu odpoveď. Sťažeň v mieste sálingov som chcel spevňovať nie znútra, ale zvonku príložkami. Ono by to asi vyzeralo nie príliš pekne, tak to budem riešiť ináč. Ten originál projekt je genialne jednoduchý, jeden diamantový steh a jeden vant /samozrejme pár/ kotvený mierne dozadu a predný steh. Teda pár metrov lanka a 5 napinákov.
Pomaly sa púšťam do práce, ale nemôžem sa nejako naštartovať k výkonom. Asi je to aj tým, že musím riešiť problémi, ktoré vznikli zmenou projektu. Je to zaujímavé, českí a slovenskí amatérski stavitelia lodí robia dve rovnaké chyby pri stavbe. Za prvé nedôverujú projektu a všetko sa snažia zosiliť a za druhé vždy vymyslia nejakú zmenu projektu, často zásadnú. A potom stavba trvá podstatne dlhšie.
Takže neveril som výstuhám podláh v kokpite a patrične som ich zosilil, vyrobil som laťovanie pod lôžka a vzperu sťažňa. A hlavne sa hrajem z výstuhami skrine pre liftkýl a ako umiestniť kladkostroj aby tam vôbec vliezol. Všetko to lepím PU lepidlom, je to dobré, ale epoxid je epoxid. Dnes som dobrúsil drevený sťažeň a natrel som ho 1. náterom Hempel laku. To je krása.
Pomaly sa púšťam do práce, ale nemôžem sa nejako naštartovať k výkonom. Asi je to aj tým, že musím riešiť problémi, ktoré vznikli zmenou projektu. Je to zaujímavé, českí a slovenskí amatérski stavitelia lodí robia dve rovnaké chyby pri stavbe. Za prvé nedôverujú projektu a všetko sa snažia zosiliť a za druhé vždy vymyslia nejakú zmenu projektu, často zásadnú. A potom stavba trvá podstatne dlhšie.
Takže neveril som výstuhám podláh v kokpite a patrične som ich zosilil, vyrobil som laťovanie pod lôžka a vzperu sťažňa. A hlavne sa hrajem z výstuhami skrine pre liftkýl a ako umiestniť kladkostroj aby tam vôbec vliezol. Všetko to lepím PU lepidlom, je to dobré, ale epoxid je epoxid. Dnes som dobrúsil drevený sťažeň a natrel som ho 1. náterom Hempel laku. To je krása.
- elan3
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: čtv lis 02, 2006 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vlašim
- Kontaktovat uživatele:
moc pěkná stavebnice
zkuste se podívat http://www.glen-l.com/picboards/picboard15/pic744c.html
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Loďku mám presťahovanú, síce na rovnej betónovej ploche, ale pod plachtou. Pod plachtičkami mám aj pílu, zrovnávačku a ponk. Hotový horor. Krásne počasie som premárnil pracovne a teraz sa púšťam znovu do prác na loďke. Nové umiestnenie sťažňa je už vďaka Pepovi určené, tak som trochu zabudovaného dreva musel vyštiepať, pripravené latky narezané na mieru som prispôsobil. K podpore sťažňa som potreboval ešte hranolček z dubu asi 12x5x3 cm. Akurát taký kúsok som mal v odpadkoch / starostlivo odložených/ ale uprostred diera od červotoča. Je tam, nie je tam? Nič som nenechal náhode, zbehol som domov a hranolček putoval do mikrovlnky na 650W na dve minúty a potom ešte raz, repete. Naráz pecka, drevo trochu prasklo, spravila sa na ňom výduť, taká boule. Hneď som to samozrejme vypol. Z dreva sem tam stúpali slabé dymové prúžky, asi som sa dostal k zápalnej teplote. To ten červík nemohol prežiť!!! Drevo som prebrúsil, prasklina bola len povrchová. Pripravil som si veci na laminovanie ... a začalo poprchať. Tak som aspoň odrezal kus preglejky vo velkosti kýlu a vyskúšal som kýlovú skriňu ako to pojde zasúvať, či to nebude drhnúť. Boli tam vytečené kvapky epoxidu z vlepovania kýlovej skrine. Tak som to aspoň pribrúsil. Zasúvanie išlo dosť natesno, ale lahko. Ale keď som zmeral preglejku, tak mala len 9,5mm a nie 10 mm. Ak k tomu pridám pozinkovanie a nejaké budúce nátery, tak by to bolo hodne na knap. Takže tam pôjde nie 10, ale 9 mm ocelový plech.
Práce v zárodku prerušujem na jeden týždeň, ideme pre inšpiráciu do HR. 19. vyrážame do Sukošanu.
Práce v zárodku prerušujem na jeden týždeň, ideme pre inšpiráciu do HR. 19. vyrážame do Sukošanu.
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Ahoj Denisy , máš tam aspoň někoho kdo by ti na to sem tam kouknul ? Já mít nářadí na ploše pod plachtou tak buďto nespím nebo tam stanuju, i když je to za plotem.
Chtěl bych se zeptat na jednu věc k výsuvnému kýlu.Budeš nějakým způsobem aretovat kýl ve spuštěné poloze aby zůstal vysunutý i při nějaké krizové situaci ?
Chtěl bych se zeptat na jednu věc k výsuvnému kýlu.Budeš nějakým způsobem aretovat kýl ve spuštěné poloze aby zůstal vysunutý i při nějaké krizové situaci ?
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Pod plachtou je to o držku, ak začne pršať , tak to síce môžem rýchlo zakryť, ale nedá sa robiť. Náradie mám schované, mám tam unimo bunku, ale tie mašiny sa tam nezmestia a ak by som ich tam natrepal, tak by sa tam nedalo robiť. Mašiny, sú to doma robené potvory, kdo by to chcel. Kýl aretovať budem, ale asi len na mori. Zatial mi najjednoduchšie vychádza dať dosku ako rozšprajc medzi kýl a strop. Samozrejme enteligentne, resp sofistikovane. Na jazere len v prípade mimoriadnej situácie. Zdá sa mi, že tam by bolo lepšie to nechať volné, ak by som narazil na niečo pod vodou, aby ten kýl trochu uhol.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů