16 stop z Nového zélandu
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Pekné fotky, škoda že nie som súťaživý typ, už by som sa tešil. Ja som sa rozhodol dať plachty s Korzára, aj keď je to večšia loď o pol metra, tak oplachtenie má o cc 30% menšie. V prvej rade staviam Hartlyho ako vandrácku loďku, ale ak tých plachiet bude málo, tak to mám pripravené na výmenu za originál.
Trochu som popracoval na stavbe a minulý týždeň v pondelok som mal už toto hotové čo je na fotkách. Teraz robím na zadných bakystách a vymeriavam na centimetre kam čo umiestnim. To je tuším zatial najpiplavejšia robota. Ale už sa to rysuje!
Trochu som popracoval na stavbe a minulý týždeň v pondelok som mal už toto hotové čo je na fotkách. Teraz robím na zadných bakystách a vymeriavam na centimetre kam čo umiestnim. To je tuším zatial najpiplavejšia robota. Ale už sa to rysuje!
- avalon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 546
- Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Bratislava
ahoj staviteli
myslim ze ta poznam, ty musis byt urcite ten co tam za tym plotom pri Baumaxe uz druhy rok pili, brusi, lepi, beha s preglejkami, drevami a srajcinglami a snazi sa z tej kopy dreva vycarovat niekolko stop z noveho zelandu.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Pri baumaxe ju mám od mája tohto roku. Predtým som ju mal na poliankách.
Nafotil som na čom makám už druhý týždeň, je to neuveritelné, ale je to neskutočne náročné na čas. Samozrejme keď si vymyslím oddelenú bakystu na benzín aby mi to náhodou nesmrdelo v lodi. Rozmeriavam každý centimeter, inak sa nedá keď tam chcem narvať nádrže na benzín na 40 l, dve rezervné bandasky po 10 l, 50 l vody, autochladničku, chemické WC, 10 l kýbel, basu minerálok, priestor na jedlo a plynový varič, laná a pomocný materiál a samozrejme kredenc.
Nafotil som na čom makám už druhý týždeň, je to neuveritelné, ale je to neskutočne náročné na čas. Samozrejme keď si vymyslím oddelenú bakystu na benzín aby mi to náhodou nesmrdelo v lodi. Rozmeriavam každý centimeter, inak sa nedá keď tam chcem narvať nádrže na benzín na 40 l, dve rezervné bandasky po 10 l, 50 l vody, autochladničku, chemické WC, 10 l kýbel, basu minerálok, priestor na jedlo a plynový varič, laná a pomocný materiál a samozrejme kredenc.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Tuná vlepujem priečky medzi jednotlivé priestory. Ciel je vytvoriť oddelenú bakystu na benzín aby výpary benzínu nesmrdeli v ostatnom priestore lode. Najjednoduchšie by bolo dať nádrž až na koniec, ale tam sa mi nezmestila na výšku. Dávam tam stojatú nádrž na 22 l a teoreticky by sa tam mala zmestiť ešte 10 l bandaska. Na lepenie používam epoxid so zahusťovadlom, ale aj PUR tmel Den Braven a to dosť často. Každú preglejku natieram napúšťacím epoxidom.
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Ahoj Denisy , teď jak ti okukuju loď tak si začínám uvědomovat o kolik mám užší loď než ty (45 cm) , a jak se tím výrazně zmenšuje kapacita případných úložných prostor . Zvlášť s tím hrncem to vidím bledě ,myslím že to bude muset řešit nerezová tábornická sada ešusů . S tou oddělenou bakystou na benzín máš recht , ale pro mě je to bohužel neřešitelné.Jinak s lodí jsi hodně pokročil , i když nevím jak tobě ale mě se zdá že čím je člověk dál , tak tím to jde pomaleji.
Každopádně už tě s tvojí lodí vidím na těch finských jezerech .
Držím palce ať ti co nejdéle vydrží dobré počasí pro stavbu.
Každopádně už tě s tvojí lodí vidím na těch finských jezerech .
Držím palce ať ti co nejdéle vydrží dobré počasí pro stavbu.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Máš pravdu Karle, čim som zo stavbou ďalej, tým to ide pomalšie. Ale príčina je jasná, som to ja sám. Ak by som sa držal projektu, tak je loď už dávno hotová. V projekte nie sú bakysty a ani oddelená nádrž na benzín. Keď sa s tým už paprem, tak to chcem mať podla seba.
Vo štvrtok so dotesnil bakystu na benzín a v piatok som mal naplánovanú prácu doma. Ale v piatok volali z obchodu, že tú nádrž čo som si objednal už doviezli, tak som išiel pre ňu. Nádrž je špecialna, nie ako ostatné na ležato, ale táto je stojatá. Pôdorys má 24x33 cm a výšku 41 cm.
V sobotu som už nevydržal, práce doma som prerušil a utekal som k lodi. S obavami som tam zasunul nádrž, bál som sa či to bude sedieť. Sadlo to perfektne, podla predpokladu tam mám nádrž na 23 l a bandasku 10 l. Ak spravím v lavej bakyste to isté, tak tam budem mať neuveritelných 66 l benzínu. To by mi stačilo na cestu po Dunaji až do Čierneho mora. To sa mi zdá už zhýralosť, na druhú stranu dám niečo iné, žeby kompresorovú chladničku?
Vo štvrtok so dotesnil bakystu na benzín a v piatok som mal naplánovanú prácu doma. Ale v piatok volali z obchodu, že tú nádrž čo som si objednal už doviezli, tak som išiel pre ňu. Nádrž je špecialna, nie ako ostatné na ležato, ale táto je stojatá. Pôdorys má 24x33 cm a výšku 41 cm.
V sobotu som už nevydržal, práce doma som prerušil a utekal som k lodi. S obavami som tam zasunul nádrž, bál som sa či to bude sedieť. Sadlo to perfektne, podla predpokladu tam mám nádrž na 23 l a bandasku 10 l. Ak spravím v lavej bakyste to isté, tak tam budem mať neuveritelných 66 l benzínu. To by mi stačilo na cestu po Dunaji až do Čierneho mora. To sa mi zdá už zhýralosť, na druhú stranu dám niečo iné, žeby kompresorovú chladničku?
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Tak nakoniec som sa rozhodol že na každej strane budú 3 bakysty aby bol priestor pod sedačkami využitý absolútne dokonale. To bolo teda blbé rozhodnutie! Je to neuveritelné pracné. Musel som vystrihnúť desiatky šablón a postupne kúsok po kúsku zliepať pavučinu odadových kanálikov. Zlyháva moje deskriptívne myslenie, dnes nakreslená skica je zajtra zbytočná. Takže ak som si myslel že cez babie leto uzavriem loď, tak to som si len myslel. Dnes bol posledný pekný deň na prácu s epoxidom a som tak asi v polovičke. Mám spravené všetky priečky a drenáže komplet na jednej strane, na druhej som začal. A to ma ešte čakajú poklopy! Tie môžem robiť aj cez zimu v dielni.
Pri lepení som používal epoxid a PU tmel Den braven. Tmel má tu výhodu že sa nemusí vôbec, alebo skoro vôbec používať stolárska zvierka.
Pri lepení som používal epoxid a PU tmel Den braven. Tmel má tu výhodu že sa nemusí vôbec, alebo skoro vôbec používať stolárska zvierka.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Tu je ešte celkový pohlad zo zadu. Peťmetrová loďička široká 220 cm, je to vidieť na šírke kokpitu. Vyspia sa v ňom na podlahe dvaja dospelý ludia s výškou do 180 cm.
Tu je zavesený motor, ale vyzerá to že bude príliš vysoko. Na pokojnej hladine by to ešte šlo, ale na vlnách bude vrtula vyliezať z vody. Chcem teda do zadného čela spraviť výrez 10 cm, tým by potom bola vrtula, jej os, pod hladinou asi 30-35 cm, ale aj to sa mi zdá málo. Ako hlboko máte vrtulu na vaších krásavicách?
Tu je zavesený motor, ale vyzerá to že bude príliš vysoko. Na pokojnej hladine by to ešte šlo, ale na vlnách bude vrtula vyliezať z vody. Chcem teda do zadného čela spraviť výrez 10 cm, tým by potom bola vrtula, jej os, pod hladinou asi 30-35 cm, ale aj to sa mi zdá málo. Ako hlboko máte vrtulu na vaších krásavicách?
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Denisi
není třeba nic vyřezávat, používá se tohle.
Pantografický závěs motoru
Stojí kolem 3500. Jsou různé typy pro různě těžké motory
Pantografický závěs motoru
Stojí kolem 3500. Jsou různé typy pro různě těžké motory
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Denis píše: Ako hlboko máte vrtulu na vaších krásavicách?
V návodu k použití u motoru Yamaha, co jsem letos koupil bylo uvedeno, že kavitační deska má být min. 0 - 30 mm pod nejnižším bodem trupu. Tohatsu uvádí 3 - 5 cm
Ale ve velkých vlnách je i to málo (zejména, když kolem tebe profrčí velká loď), to ho pak pouštím co nejníž to jde. Mám prodlouženou dlouhou nohu - XXL (tzv. prodloužená noha 635mm).
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Pre Simona, všade používam preglejku Okume a natieram ju 2x napúšťacím epoxidom. Je možné natierať aj epoxidom rozriedeným s technickým acetónom, pomer asi 1 diel epoxidu ku 2-3 dielom acetónu. Treba vyskúšať.
Ja mám motor XL, noha je 550 mm. Pantograf a podobné mechanizmi na upevňenie motoru za zrkadlo nechcem použiť, myslím že pri tak malej lodi / 500 cm/ to má vplyv na ťažisko. Ten motor je dosť ťažký. Na plachtách bude samozrejme motor vyklopený hore. Zrkadlo to vybratie neoslabý, je vyrobené z 8 mm preglejky na ktorej je 800 g skla a po obvode je spevnené pásom preglejky hr. 22 mm. Aj keď do nej zarežen 10 cm, stále tam zostane dosť, asi 10 cm. Zrkadlo je ešte vystužené bokmi lavíc, kde je drevený rám z 19 mm dosiek a 8 mm preglejka okumé a boky sú votknuté do podlahy. Je to pevné jak sudetský bunker.
V projekte to je riešené zavesením priamo na zrkadlo s výrezom. Ale vzhladom k tomu, že Hartley TS16 je regatová loďka, tak motor asi používajú len sporadicky a ja ju chcem používať na turistické plavby. Libore a ak spustíš motor úplne nejníž, tak ako môže byť vrtula hlboko pod hladinou?
Ja mám motor XL, noha je 550 mm. Pantograf a podobné mechanizmi na upevňenie motoru za zrkadlo nechcem použiť, myslím že pri tak malej lodi / 500 cm/ to má vplyv na ťažisko. Ten motor je dosť ťažký. Na plachtách bude samozrejme motor vyklopený hore. Zrkadlo to vybratie neoslabý, je vyrobené z 8 mm preglejky na ktorej je 800 g skla a po obvode je spevnené pásom preglejky hr. 22 mm. Aj keď do nej zarežen 10 cm, stále tam zostane dosť, asi 10 cm. Zrkadlo je ešte vystužené bokmi lavíc, kde je drevený rám z 19 mm dosiek a 8 mm preglejka okumé a boky sú votknuté do podlahy. Je to pevné jak sudetský bunker.
V projekte to je riešené zavesením priamo na zrkadlo s výrezom. Ale vzhladom k tomu, že Hartley TS16 je regatová loďka, tak motor asi používajú len sporadicky a ja ju chcem používať na turistické plavby. Libore a ak spustíš motor úplne nejníž, tak ako môže byť vrtula hlboko pod hladinou?
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Denis píše: Libore a ak spustíš motor úplne nejníž, tak ako môže byť vrtula hlboko pod hladinou?
To ses mě měl zeptat v létě
Já se řidím proudem vody co jde od vrtule. Pokud to moc čeří vodu, dám níž. Samozřejmě, je rozdíl při plavbě témeř na volnoběh, na půl plynu a na plno (nevyužívám).
Odhaduji že v nejnižší poloze je min. 45cm po hladinou (cca 30 cm ponor + 10 až 15cm pod trupem). Změřit ti to můžu až na jaře. Už jsem zazimoval.
Nebo udělejme odhad. Držák ve spodní poloze se dotýká spodní hranou (dle zatížení / vyvážení lodě) hladiny. Držák tipuji do 30cm na výšku.
Ale nemůžu si vzpomenout odkud kam přesně se udává rozměr nohy. Noha 635mm. Z těchto údajů by to šlo odhadnout.
- Ferdinand
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 321
- Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Předklášteří
Motor.
Tak jak to máš teďkom namontovaný, jsem to jednu sezónu měl taky
(mám velmi podobnou loď )a fungovalo to.
Jenomže .... stačilo, abych poodešel trochu od motoru k přídi a už šel z vody - tedy nechladil.
Nakonec jsem si koupil u Mikulas Maritime ten pantograf, jenom ten pantograf(nerezový) a tu desku co na ní drží ten motor, jsem si v rámci úspor uřízl sám. Teď to je mnohem lepší a někdy při vyšší rychlosti ho dokonce musím mírně pozvednout, aby nešel pod vodu. Na tom pantografu je několik možností ponoru. Neváhej a kupuj ( V Brně budou urkytě slevy) ať se pak v letě na vodě zbytečně nevztekáš a neztrácíš další vzácné dny předěláváním uchycení motoru.
(mám velmi podobnou loď )a fungovalo to.
Jenomže .... stačilo, abych poodešel trochu od motoru k přídi a už šel z vody - tedy nechladil.
Nakonec jsem si koupil u Mikulas Maritime ten pantograf, jenom ten pantograf(nerezový) a tu desku co na ní drží ten motor, jsem si v rámci úspor uřízl sám. Teď to je mnohem lepší a někdy při vyšší rychlosti ho dokonce musím mírně pozvednout, aby nešel pod vodu. Na tom pantografu je několik možností ponoru. Neváhej a kupuj ( V Brně budou urkytě slevy) ať se pak v letě na vodě zbytečně nevztekáš a neztrácíš další vzácné dny předěláváním uchycení motoru.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host