16 stop z Nového zélandu

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1713
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon říj 01, 2007 8:54 pm

H16 v náklonu ;)

Obrázek

Nevím, co tam nacvičuje s tou kosatkou na návětrné straně :mad:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon říj 01, 2007 9:25 pm

Pekné fotky, škoda že nie som súťaživý typ, už by som sa tešil. Ja som sa rozhodol dať plachty s Korzára, aj keď je to večšia loď o pol metra, tak oplachtenie má o cc 30% menšie. V prvej rade staviam Hartlyho ako vandrácku loďku, ale ak tých plachiet bude málo, tak to mám pripravené na výmenu za originál.
Trochu som popracoval na stavbe a minulý týždeň v pondelok som mal už toto hotové čo je na fotkách. Teraz robím na zadných bakystách a vymeriavam na centimetre kam čo umiestnim. To je tuším zatial najpiplavejšia robota. Ale už sa to rysuje! :)


Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon říj 01, 2007 9:29 pm

Tu pekne vidieť rebrá kajuty, sú z červeného smreku profil 16x40 mm. Je to hranici ohýbatelnosti. Drevo som nenaparoval, dúfam že takto napružené bude mať vyššiu únosnosť.


Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon říj 01, 2007 9:35 pm

A tu už prebieha príprava na strechu. Volne položená preglejka aby som získal predstavu o rozmeroch z čoho to rezať, ako tú preglejku podlepiť, čo treba pribrúsiť a ako ju zaťažiť pri lepení, nebudem ju totiž šroubovať.

Obrázek
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 546
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

ahoj staviteli

Příspěvekod avalon » úte říj 02, 2007 9:59 am

myslim ze ta poznam, ty musis byt urcite ten co tam za tym plotom pri Baumaxe uz druhy rok pili, brusi, lepi, beha s preglejkami, drevami a srajcinglami a snazi sa z tej kopy dreva vycarovat niekolko stop z noveho zelandu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte říj 02, 2007 10:12 pm

Pri baumaxe ju mám od mája tohto roku. Predtým som ju mal na poliankách.

Nafotil som na čom makám už druhý týždeň, je to neuveritelné, ale je to neskutočne náročné na čas. Samozrejme keď si vymyslím oddelenú bakystu na benzín aby mi to náhodou nesmrdelo v lodi. Rozmeriavam každý centimeter, inak sa nedá keď tam chcem narvať nádrže na benzín na 40 l, dve rezervné bandasky po 10 l, 50 l vody, autochladničku, chemické WC, 10 l kýbel, basu minerálok, priestor na jedlo a plynový varič, laná a pomocný materiál a samozrejme kredenc. :D
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte říj 02, 2007 10:15 pm

Nosný systém bakysty, budú tam dva poklopy z vrchu s odvodnením a jeden poklop z boku.

Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte říj 02, 2007 10:21 pm

Toto je môj kredáns. Teda akurát ho tvorím. Musia sa tam zmestiť okrem hrncov aj taniere, hrnčeky a príbory. Šak sme ňáky inteligenti, néé?

Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte říj 02, 2007 10:30 pm

Tuná vlepujem priečky medzi jednotlivé priestory. Ciel je vytvoriť oddelenú bakystu na benzín aby výpary benzínu nesmrdeli v ostatnom priestore lode. Najjednoduchšie by bolo dať nádrž až na koniec, ale tam sa mi nezmestila na výšku. Dávam tam stojatú nádrž na 22 l a teoreticky by sa tam mala zmestiť ešte 10 l bandaska. Na lepenie používam epoxid so zahusťovadlom, ale aj PUR tmel Den Braven a to dosť často. Každú preglejku natieram napúšťacím epoxidom.


Obrázek
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » stř říj 03, 2007 10:28 pm

Ahoj Denisy , teď jak ti okukuju loď tak si začínám uvědomovat o kolik mám užší loď než ty (45 cm) , a jak se tím výrazně zmenšuje kapacita případných úložných prostor . Zvlášť s tím hrncem to vidím bledě ,myslím že to bude muset řešit nerezová tábornická sada ešusů . S tou oddělenou bakystou na benzín máš recht , ale pro mě je to bohužel neřešitelné.Jinak s lodí jsi hodně pokročil , i když nevím jak tobě ale mě se zdá že čím je člověk dál , tak tím to jde pomaleji.
Každopádně už tě s tvojí lodí vidím na těch finských jezerech . :good:
Držím palce ať ti co nejdéle vydrží dobré počasí pro stavbu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob říj 06, 2007 7:09 pm

Máš pravdu Karle, čim som zo stavbou ďalej, tým to ide pomalšie. Ale príčina je jasná, som to ja sám. Ak by som sa držal projektu, tak je loď už dávno hotová. V projekte nie sú bakysty a ani oddelená nádrž na benzín. Keď sa s tým už paprem, tak to chcem mať podla seba.
Vo štvrtok so dotesnil bakystu na benzín a v piatok som mal naplánovanú prácu doma. Ale v piatok volali z obchodu, že tú nádrž čo som si objednal už doviezli, tak som išiel pre ňu. Nádrž je špecialna, nie ako ostatné na ležato, ale táto je stojatá. Pôdorys má 24x33 cm a výšku 41 cm.
V sobotu som už nevydržal, práce doma som prerušil a utekal som k lodi. S obavami som tam zasunul nádrž, bál som sa či to bude sedieť. Sadlo to perfektne, podla predpokladu tam mám nádrž na 23 l a bandasku 10 l. Ak spravím v lavej bakyste to isté, tak tam budem mať neuveritelných 66 l benzínu. To by mi stačilo na cestu po Dunaji až do Čierneho mora. To sa mi zdá už zhýralosť, na druhú stranu dám niečo iné, žeby kompresorovú chladničku? :?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob říj 06, 2007 7:19 pm

Toto je tá vytesnená bakysta. Tesnenie je spravené čiernym PUR tmelom.


Obrázek

A tu sú v nej už 23 l nádrž a 10 l bandaska.


Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř říj 17, 2007 11:40 pm

Tak nakoniec som sa rozhodol že na každej strane budú 3 bakysty aby bol priestor pod sedačkami využitý absolútne dokonale. To bolo teda blbé rozhodnutie! Je to neuveritelné pracné. Musel som vystrihnúť desiatky šablón a postupne kúsok po kúsku zliepať pavučinu odadových kanálikov. Zlyháva moje deskriptívne myslenie, dnes nakreslená skica je zajtra zbytočná. Takže ak som si myslel že cez babie leto uzavriem loď, tak to som si len myslel. Dnes bol posledný pekný deň na prácu s epoxidom a som tak asi v polovičke. Mám spravené všetky priečky a drenáže komplet na jednej strane, na druhej som začal. A to ma ešte čakajú poklopy! Tie môžem robiť aj cez zimu v dielni.

Pri lepení som používal epoxid a PU tmel Den braven. Tmel má tu výhodu že sa nemusí vôbec, alebo skoro vôbec používať stolárska zvierka.
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř říj 17, 2007 11:53 pm

Tu je ešte celkový pohlad zo zadu. Peťmetrová loďička široká 220 cm, je to vidieť na šírke kokpitu. Vyspia sa v ňom na podlahe dvaja dospelý ludia s výškou do 180 cm.

Obrázek

Tu je zavesený motor, ale vyzerá to že bude príliš vysoko. Na pokojnej hladine by to ešte šlo, ale na vlnách bude vrtula vyliezať z vody. Chcem teda do zadného čela spraviť výrez 10 cm, tým by potom bola vrtula, jej os, pod hladinou asi 30-35 cm, ale aj to sa mi zdá málo. Ako hlboko máte vrtulu na vaších krásavicách?
Obrázek
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MilanR » čtv říj 18, 2007 6:17 am

Krásná loď. Ten motor je opravdu dost vysoko, já mám na zrcadle přišroubovaný stojan, takže vrtule je tak o 30 cm níž. Asi si tam ale dám takový ten vytahovací stojánek.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Denisi

Příspěvekod halladin » čtv říj 18, 2007 6:57 am

není třeba nic vyřezávat, používá se tohle.
Pantografický závěs motoru
Stojí kolem 3500. Jsou různé typy pro různě těžké motory
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv říj 18, 2007 8:41 am

Denis píše: Ako hlboko máte vrtulu na vaších krásavicách?

V návodu k použití u motoru Yamaha, co jsem letos koupil bylo uvedeno, že kavitační deska má být min. 0 - 30 mm pod nejnižším bodem trupu. Tohatsu uvádí 3 - 5 cm
Obrázek
Ale ve velkých vlnách je i to málo (zejména, když kolem tebe profrčí velká loď), to ho pak pouštím co nejníž to jde. Mám prodlouženou dlouhou nohu - XXL (tzv. prodloužená noha 635mm).
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » čtv říj 18, 2007 9:01 am

Denis píše:Obrázek


zeptam se, z jakeho dreva je ta bocnico-paluba (probihajici kolem kajuty dopredu)?
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv říj 18, 2007 2:27 pm

jsem úplný zelenáč, ale řekl bych, že výřez do zrcadla zbytečně oslabí konstrukci,
a okolnost, že motor bude ve funkční poloze i při čistém plachtění taky není nejvhodnější - možná bude brzdit a ovlivňovat během plachtění práci kormidla.
A ani tak nebude vrtule dost nízko.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv říj 18, 2007 3:13 pm

Pre Simona, všade používam preglejku Okume a natieram ju 2x napúšťacím epoxidom. Je možné natierať aj epoxidom rozriedeným s technickým acetónom, pomer asi 1 diel epoxidu ku 2-3 dielom acetónu. Treba vyskúšať.

Ja mám motor XL, noha je 550 mm. Pantograf a podobné mechanizmi na upevňenie motoru za zrkadlo nechcem použiť, myslím že pri tak malej lodi / 500 cm/ to má vplyv na ťažisko. Ten motor je dosť ťažký. Na plachtách bude samozrejme motor vyklopený hore. Zrkadlo to vybratie neoslabý, je vyrobené z 8 mm preglejky na ktorej je 800 g skla a po obvode je spevnené pásom preglejky hr. 22 mm. Aj keď do nej zarežen 10 cm, stále tam zostane dosť, asi 10 cm. Zrkadlo je ešte vystužené bokmi lavíc, kde je drevený rám z 19 mm dosiek a 8 mm preglejka okumé a boky sú votknuté do podlahy. Je to pevné jak sudetský bunker.
V projekte to je riešené zavesením priamo na zrkadlo s výrezom. Ale vzhladom k tomu, že Hartley TS16 je regatová loďka, tak motor asi používajú len sporadicky a ja ju chcem používať na turistické plavby. Libore a ak spustíš motor úplne nejníž, tak ako môže byť vrtula hlboko pod hladinou?
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » čtv říj 18, 2007 3:35 pm

Denis píše:Pre Simona, všade používam preglejku Okume a natieram ju 2x napúšťacím epoxidom. Je možné natierať aj epoxidom rozriedeným s technickým acetónom, pomer asi 1 diel epoxidu ku 2-3 dielom acetónu. Treba vyskúšať.


diky, prislo me, ze je to jiny material nez mas na tom zbytku
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv říj 18, 2007 4:38 pm

Denis píše: Libore a ak spustíš motor úplne nejníž, tak ako môže byť vrtula hlboko pod hladinou?

To ses mě měl zeptat v létě :?
Já se řidím proudem vody co jde od vrtule. Pokud to moc čeří vodu, dám níž. Samozřejmě, je rozdíl při plavbě témeř na volnoběh, na půl plynu a na plno (nevyužívám).
Odhaduji že v nejnižší poloze je min. 45cm po hladinou (cca 30 cm ponor + 10 až 15cm pod trupem). Změřit ti to můžu až na jaře. Už jsem zazimoval.
Nebo udělejme odhad. Držák ve spodní poloze se dotýká spodní hranou (dle zatížení / vyvážení lodě) hladiny. Držák tipuji do 30cm na výšku.
Ale nemůžu si vzpomenout odkud kam přesně se udává rozměr nohy. Noha 635mm. Z těchto údajů by to šlo odhadnout.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv říj 18, 2007 5:04 pm

Počíta sa to od antikavitačnej dosky po dosadaciu plochu držiakov, tam ako sú tie šrouby. Teda malo by to byť u teba ponorené cca 35 cm od hladiny, os vrtule asi 45 cm. Nechám sa prekvapiť.
Alebo vyrobiť nejaký provizórny držiak a odskúšať to.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv říj 18, 2007 8:35 pm

Určitě bych to nejdříve vyzkoušel a pak to teprve řešil. Na menší lodi opravdu stačí, když si sedneš v kokpitu na tu stranu kde máš motor a rázem ho zanoříš o 5-10 cm hlouběji. Pak naplníš nádrže a nějaký proviant a bude zanořený až až.
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Motor.

Příspěvekod Ferdinand » čtv říj 18, 2007 8:51 pm

Tak jak to máš teďkom namontovaný, jsem to jednu sezónu měl taky
(mám velmi podobnou loď )a fungovalo to.
Jenomže .... stačilo, abych poodešel trochu od motoru k přídi a už šel z vody - tedy nechladil.
Nakonec jsem si koupil u Mikulas Maritime ten pantograf, jenom ten pantograf(nerezový) a tu desku co na ní drží ten motor, jsem si v rámci úspor uřízl sám. Teď to je mnohem lepší a někdy při vyšší rychlosti ho dokonce musím mírně pozvednout, aby nešel pod vodu. Na tom pantografu je několik možností ponoru. Neváhej a kupuj ( V Brně budou urkytě slevy) ať se pak v letě na vodě zbytečně nevztekáš a neztrácíš další vzácné dny předěláváním uchycení motoru.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host