16 stop z Nového zélandu

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod Denis » úte srp 08, 2006 5:50 pm

V podstate by sa dalo lepi? aj pred uschnutím penetrácie, ale to by boli fofry, lebo po 30 min to tvrdne. Prebrusova? netreba, ono toti? okrem zmeny farby ani nespozná? ?e to bolo penetrované.
Ja budem laminova? dvomi vrstvami tkaniny, 1.vrstva plátno gramá? od 100 do 200g, druhá vrstva satén, alebo kepr 100-150, upresním si to podla aktuálnych cien. V projekte nie je laminácia vôbec, tak predpokladám, ?e to bude stači?. Na upresnenie boky budú 2x tkanina a dno 3-4x ako sa budú preklada? pásy sklotkaniny. Epoxid po?ijem od Havla LH160 a tu?idlo č.147. Preglejku deň pred lamináciou napenetrujem. Do prvej vrstvy-náteru epoxidu pridám jemne zahus?ovadlo Cabosil.
Po laminácii budem nerovnosti tmeli? epoxidovým tmelom. Pou?ijem CHS Epoxi 1200 s toho dôvodu, ?e jej mám e?te asi 4kg. Nátery PU farbami, 2x základovku, 2x email /lak/.
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Diky

Příspěvekod MilanR » stř srp 09, 2006 6:58 am

Diky za rady, delam to poprve :-) tak budu klidnejsi. Je to vubec fuska, Na zacatku jsem si rikal, ze to bude snazsi nez stavet novou lod od zacatku, ale nazor jsem zmenil. Neco se tam necha, neco uriznete, ale ono pak vadi, ze nemuzete pouzit spravny postup od zeber pres planky k obsivce a musite se trefovat do hotoveho. Navic se to porad krouti a musi se to hlidat... :-(
Ja bych chtel dat 4 vrstvy a pres kyl i vic, pouzil jsem levne drevo, tak to chci dohnat silou a pevnosti laminatu, i kdyz bude lod o neco tezsi.
Zase az mi to za 15 let vyhnije, tak jen vysekam zevnitr preklizku a z rovingu udelam vyztuhy a ejhle... laminatka :-)

Nejvic se bojim zbytecne prace, ze neco udelam spatne a pujdu ke dnu - delam na tom jen po praci, ale i tak to zere hrozne moc casu (jeste ze me to bavi).
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod Denis » stř srp 09, 2006 10:44 pm

az mi to za 15 let vyhnije, tak jen vysekam zevnitr preklizku a z rovingu udelam vyztuhy a ejhle... laminatka


Hoci to znie ako vtip, môj kamarád má takto spraveného piráta. Pôvodnému majitelovy to drevo hnilo, tak to olaminoval, na??astie epoxidovým laminátom. Keď u? to bolo moc vyhnité, tak sa toho zbavil. Kamo na ten laminat dal ďal?ie vrstvy a drevo potom vysekal a má laminátku. Ov?em je to prácne a pirát stále nie je dokončený. Po mojich skúsenostiach z rekon?trukciou lode by som sa do starej lode pustil len keby bola vo výbornom stave a segelfertig. Mo?no ?e e?te tak do nejakeho pekneho veterána. Ale inak len novú loď. Buď stava?, alebo kúpi?.
K tým materialom, s trochou nadsázky sa dá poveda?, ?e pí?eme nové dejiny stavby lodí v SR a ČR. Staré knihy sú spolovice na figu, nové veci nie sú odskú?ané, ak to niekto má vymakané, tak ču?í. V kluboch sa u? lode nestavajú a informácie sa ne?íria. Nové knihy nikto nevydáva.
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MilanR » pát srp 11, 2006 12:32 am

Taky bych rad?i stavěl novou, ale to jsem zjistil pozdě. Teď jen to nevzdat a taky nezvorat, jsem hrozný amatér.
Kdy? to dopadne dobře, určitě udělám článek na web, to je dneska mo?ná lep?í nez kniha, je?tě?e se mů?eme podělit o zku?enosti. Doufám, ?e taky pilně fotí?, a? si nerozhodní mo?nástavitelé udělají názor.
Odeslal jsem rodinu na 3denní víkend, tak se snad stavba trochu pohne, u? mě ten pohled na holou kostru drásá.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod AdsBot [Google] » sob srp 12, 2006 3:52 pm

Denis píše:az mi to za 15 let vyhnije, tak jen vysekam zevnitr preklizku a z rovingu udelam vyztuhy a ejhle... laminatka

Mě to přijde jako docela ?patnej vtip, vůbec uva?ovat o tom ?e to co ted s vypětím du?e, těla i peně?enky spáchám budu muset za 15 let tak dramaticky opravovat.
Co myslí? levným dřevem? Stavební překli?ku místo marine? Skanska staví u kři?ovatky Antala Sta?ka a Na Str?i cosi a kolem má u? dva roky plot z překli?ky a ona se jim neloupe ani nic jinýho. V?dycky kdy? jdu kolem tak si říkám, ?koda ?e takováhle stavební se tu nedělala před dvaceti lety. Jinak levná překli?ka třeba bude vy?adovat víc tmelení, radil bych penetrovat co to jenom půjde a laminovat tak akorát (rozhodně nepočítat s přestavbou na laminátku, to je fakt vtip). Mů?u ti poslat stavební návod na C a tam o pou?ití nekvalitních překli?ek a laminaci něco pí?ou.
Je?tě bych varoval před napou?těním voskem rozpu?těným v lihu, proto?e člověk nikdy neví kdy bude potřebovat něco přilepit nebo nalaminovat, epoxid je jistota...
Milane nedá? na net nějaké nové fotky?
Míra
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod Denis » ned srp 13, 2006 8:51 pm

Dnes som začal s montá?ou ob?ívky. Pou?il som 8 mm marine preglejku Okume, výrobok firmy Shelman. Z budúcej vnútornej strany som ju vybrúsil a napenetroval s CHS Epoxi 370. ?rouby som pou?il nerez hr. 3,5mm 16, 25 a 40 mm dlhé, otvory som nepredvrtával. Prekvapenie pre mňa bolo, ?e v miestach s največ?ím pnutím / robil so ?pičku/ sa im pri ?roubovaní trhali hlavičky. Musel som pou?i? kadmiované ocelové 4/25 a tie som predvrtával. Trochu som experimentoval a lepiacu ?ivicu CHS Epoxi 371 som zahus?oval na jednu stranu drevným prachom z brúsenia a na druhú stranu som pou?il biele sadze od West systemu. S pilinkami več?ia spotreba epoxidu o min. 30%.
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » ned srp 13, 2006 10:33 pm

Bude? ?roubky vyndavat a zacpávat dirky epoxidem nebo je tam nechá??
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod Denis » ned srp 13, 2006 11:26 pm

?rouby tam zostanú. Vybera? ich a tmeli? by bolo pracné a zdá sa mi to zbytočné. Okem toho pochybujem, ?e do dierky cca 2,5mm a hlbokej 25mm sa dá natlači? epoxid. Skú?al som zatmeli? dierku 3/25mm,keď som zatvrdnutý epoxid odvrtal, pod ?upkou bola dutina. Okrem toho tie ?roubky spevňujú kon?truciu ob?ívky. Keby som niekedy narazil na tvrdo, tak to asi pomô?e. Navrch príde 450-600 g sklenej tkaniny, 300 g biaxialna a navrch 150 g husté plátno, na problematické miesta 100g velvet.
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod MilanR » pon srp 14, 2006 3:01 pm

Já jsem dírky po původních ?roubech ucpal ?pejlemi namáčenými v 371. Taky jsem začal s ob?ívkou, zatím mám dno. Pou?ívám původní mosazné vruty, kterých jsem na podzim vytahal plnou 2l PET lahev. Lepidlo jsem nezahu??oval, z roviny mi téměř nesteklo. Taky jsem nakonec nepenetroval a myslím, ?e to dr?í. A? budu dělat boky, budu muset zahustit.
Překli?ku mám vodovzdornou, ale stavební, ne marine. Koupil jsem PU tmel na zatmelení prohlubní. Laminovat chci 1x150g + 2x350g+1x150g, na kýl a outory o vrstvu navíc.
Teď přemý?lím, čím to natřu uvnitř, vzhledem k nepěknému dřevu ho musím zakrýt (bílou), ale chci aby to dýchalo.
Míro, fotky na web dám, i ty z Chorvatska, ale a? pří?tí týden, teď není čas.
Milan
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » pon srp 14, 2006 5:20 pm

Ahoj, nechci tě zrazovat od pou?ítí toho tmelu... V tomhle experimentovat je dost sebevra?edný. Podle mého selského rozumu-čím homogeněj?í bude celá konstrukce tím men?í bude pnutí na vrstvy barvy. Nepočítám do toho uvolnující se chemikálie prostupující do laminátu...

Dýchající dřevo to je taky dost riskantní-kdy? dýchá tak se do něj mů?e dostat voda a začít tam dělat nepěkné věci. Proto bych penetroval celé plochy a pak epoxidem natřel (bílý epolex nakonec vypadá dost dobře). A to celé bych dělal ne? bude? mít krabici slepenou, bude se ti při tom líp dýchat:-).

Denisi, v?iml sis na těch luken na batystách vzadu? Překli?ka je ?roubovaná mosaznými vruty do dubových li?t, celé olaminované zvrchu a natřené... a před dvěma lety se na rohu začalo dít něco nepěkného... tak jsem vzal dláto, odsekl trochu překli?ky a na?el okorodovaný vrut (mosazný nebyl-moc z něj nezbylo tak nevím jakou měl úpravu), okolo ta překli?ka nestála za nic. Co se tam dělo? Nebo co si myslím ?e se dělo? Voda-přirozená vlhkost ve dřevě (která se mohla zvy?ovat nasáváním přes třením osabenou vrstvu laku) kondenzovala na vrutu a postupně likvidovala překli?ku.

Na Goudgeon bros, pí?ou mimojiné tohle- zaprvé, dřevěná loď shnije ve vět?ině případů zevnitř ven. Porovnejte snadnost povrchové úpravy zevnitř a zvenku, údr?bu... zadruhé, pokud se dřevěná loď dobře uzavře epoxidy tak mů?e vydr?et déle a v lep?ím stavu ne? laminátová sériové produkce...

Tak jsem to měl mo?ná napsat k dřevěným lodím tenhle příspěvek :-)

Milane, jakou překli?ku plánuje? na palubu a kokpit?
Naposledy upravil(a) Míra dne pon dub 23, 2007 8:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod Denis » pon srp 14, 2006 9:05 pm

PU = polyuretánový. Predpokladám ?e s PU tmelom nebude? tmeli? pred laminátom a ani laminát, ako sa obáva Míra. To, čo ide? olaminova?, alebo u? hotový laminát treba tmeli? epoxidovým tmelom.Odskú?aný je aj polyesterový-karosársky tmel. Ten sa pou?íva zrejme preto, lebo je lahko k dostaniu a je lacný. Výsledky sú v?ak s ním dobré. Ja pou?ijem epoxidový tmel. S epoxidovým laminátom je to absolútne kompaktibilné.
K tomu dýchajúcemu drevu. Niektoré výrobné firmy /napr. Tekurila/ prezentujú svoje farby, vonkaj?ie nátery ako otvorené, čím myslia to, ?e vlhkos? z vnútra dreva sa mô?e dosta? na povrch, ale vonkaj?ia vlhkos? nemô?e dovnútra dreva. To je preto, ?e ak má? vlhké drevo, teda nie ideálne suché a natrie? ho ne?priedy?ným náterom, tak tá zabudovaná vlhkos? sa začne prejavova?. Ak má? otvorený náter, tak postupne vysublimuje von a po čase získa optimálnu vlhkos?.
Pri lepení dreva, preglejok, alebo preglejku na drevo treba postupova? ako si to popisoval vy??ie. Teda natiera? obydve lepené plochy, aj keď výrobca udáva, ?e stačí natira? len jednu. Ak vznikne medzi dvomi lepenými plochami otvorená dutinka, čo sa mô?e sta? a vnikne do nej po čase voda, tak tá zostane medzi dvomi epoxidmi a nemô?e vsiaknu? do dreva a na?tartova? hnilobný proces.
K tomu hnitiu okolo ?roubov sa neviem vyjadri?. Ak kompletne zhrdzavel, tak bol čierny, čisté ?elezo. K masívnej oxidácii nestačí len vlhkos?, ale aj prístup vzduchu. ?eby nekvalitný polyesterový laminát? Ale nastra?il si ma a ocelové fosfátované ?rouby vyberem a nahradím ich antikorovými.
?ance dne?ných drevených lodí na dlhovekos? sú vynikajúce. Akurát to chce pou?i? tie skvelé materialy, čo dne?ná doba ponúka.
V?etko treba poriadne natrie? acetónom nariedeným epoxidom, alebo penetračným epoxidom. Akurát drevené late rozmý?lam natrie? paropriepustným epoxidom, Chemospol taký vyrába, ale neviem si spomenú? ako sa volá. Nevýhoda takéhoto náteru je tá, ?e epoxid neodoláva UV ?iareniu, tak?e ho treba dalej kry? farebnými nátermi, alebo priehladným lakom UV stabilným.
Súhlasím, ?e loď hnije hlavne znútra, najme od skondezovanej vzdu?nej vlhkosti, preto treba rie?i? s patričným dôrazom vetranie lode. Ďal?ia kapitola sama o sebe.
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » úte srp 15, 2006 10:31 am

Laminát byl epoxidový, zevnitř nebylo laminováno ale byl tam epoxid 1300 (UV nestabilní ale byl ze strany kam slunce nesvítí). Napadá mě ?e dřevo určitě nemá ph=7 tak?e spolu s přirozenou (případně nasátou) vlhkostí se tam tvoří slabá kyselina nebo zásada. Kdy? je rozptýlená ve dřeve a nikde se nekondenzuje tak to asi nevadí. To si myslím ale potvrzené to nemám.

Polyesterový karosářský tmel jsem kupoval včera v obi za 120kč 0,5kg (budu tmelit kýl). Nevýhoda je ?e se tu?í v divném poměru (dá se zvládnout) a v tlustých vrstvách se loupe (tmelit tedy vícekrát). Výhoda-tuhne podle typu do půl hodiny, zatímco epoxid 12-24h podle typu ?ivice. Ale epoxid je na dřevo to nejlep?í.

K ředění epoxidu (viz odkaz který jsem dal nedávno do dřevěných lodí), namíchá? epoxid, přidá? ředidlo, natře? povrch, ředilo vyprchá a zůstanou po něm dirky, proto?e molekula ředidla je vět?í ne? molekula vody tak tahle vrstva není úplně nepropustná. Je to zajímavá teorie, ale já při natírání epoxidem přidávám skoro v?dycky ředidlo do epoxidových hmot. A pokud člověk udělá 2 a více vrstev tak je to snad ok. Ale na tu první vrstvu bude asi lep?í ten penetrační.
Naposledy upravil(a) Míra dne pon dub 23, 2007 9:00 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod Denis » úte srp 15, 2006 8:17 pm

Tak som sa na tie hrdzavejúce ?rouby pýtal kamaráta. Ten rekon?truuje 50 r. starú drevenú motorovú loď , ktorá bola posledné roky pohodená v záhrade, zakrytá deravou plachtou, zatečená a hnijúca. ?rouby v dreve boli odhrdzavene asi 30%, ale plne funkčné. Ak by o tú loď bolo patrične postarané, tak tie ?rouby vydr?ia min. 100 rokov. A to je dostatočné pre ka?dého. Aj teraz pou?íva ocelové ?rouby kadmiované. Pre úplnos? tá loď pôvodne nebola olaminovaná, len lakovaná.
Je pravda, ?e keď vyprchá riedidlo, ostanú po ňom mikrodierky, teda náter je porézny. Samozrejme ?e to platí aj o farbách!!! Ale ten nariedený epoxid keď nanesie? na drevo, tak doňho vsiakne, teda nevytvorí film, teda ani ?iadne póry. zároveň je to vynikajúci podklad pre farbu.
Karosársky tmel predávajú v rôznych hrúbkach, či?e na hrubý mech hrubú záplatu.
Dnes som dokončil oplá?tenie dna. Zajtra mám pauzu a ?tvrtok, piatok dokončím boky a keď v?etko klapne, tak mo?no v nedelu laminujem. Ale to som zasa velký optimista. Tak mo?no na budúcu nedelu.
Dnes som bol s kamarátom, čo bol 3 tý?dne na čundry po Finských jazerách. Bol by to krásny ciel na budúci rok pre trailer plachetničku.
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » čtv srp 17, 2006 10:55 pm

To je zajímavé. Ale co jsem viděl to jsem viděl :-). Asi je to kadmiování dobrá povrchová úprava...
S ředěním to má? pravdu, pro povrch a pro penetraci je to něco jinýho. Tmely jsou sice na různě tlusté vrstvy ale nikde se nepí?e jak tlustá a jak velká mů?e být maximálně tmelená plocha... kdy? vidím zoufalce, kteří tím opatlají auto a pak jim to praská a odpadává tak nevim jestli brečet nebo se smát. Teda ?e si myslím ?e je rozdíl zatmelit 3mm ?krábanec nebo tmelem nahradit vrstvu, dvě na překli?ce-na té stavební jsem koukal ?e třeba u hrany kus chybí, nebo je dýha prasklá po celý tabuli.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod Denis » čtv srp 17, 2006 11:12 pm

S tým tmelením má? pravdu, je to veda. U nás v BA stavia chlapík 12m plachetnicu, ocelovú, a celú ju minulý rok pretmelil, aby bola super krásna. Ocel sa toti? v?dy trochu pokrúti a proti laminátke to vyzerá ?lendriansky. Tentorok na jar mu ten tmel skoro celý odpadol. A to nebol na vode!
Tmel je lep?ie naná?a? viec ten?ích vrstiev ako jednu hrubú. A samozrejme hrub?ím tmelom.
Dnes sa sakramentsky oteplilo a hneď sa to prejavilo na epoxide. Zarobil som 1 dl a po 15 min. chytil takú teplotu, ?e stvrdol skorej, ako som ho stačil minú?. Tak som na?tartoval chladničku a neminutý tmel po pou?ití som dal hneď chladi?. Ob?ívka bokov je s polovičky hotová, zajtra to snaď dokončím. Potom e?te tmeli?. V sobotu , nedelu ka?lem na to , idem na Dunaj.
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod MilanR » sob srp 19, 2006 12:43 am

Omlouvam se, upsal jsem se: neni to PU ale PE tmel s pilinami, urceny primo na drevo. Chtel jsem s nim srovnat skrabance v preklizce, ale jak jsem si precetl vasi diskuzi, radsi zustanu u E 371.
Denis na tom musi makat jako motorova mys, ja za vcerejsek stihl jen predvrtat a zahloubit diry na bocich, zitra to prilepim a prisroubuju.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod Denis » sob srp 19, 2006 4:41 pm

Diery nepredvŕtavam. Spravil som si najskorej vzorku a zistil som, ?e antikorový ?roub do dreva hr. 3,5mm nemusím predvrta? a aj tak preglejku dobre pritiahne k drevenej li?te a tú ne?tiepi. 4mm u? predvŕtavam. Tam kde vzniká velké pnutie a preglejku treba pri?ahova? k li?te z več?ej vzdialenosti, pou?ívam stolárske svorky. Inak ?roub nie je schopný tu preglejku dostatočne pritiahnu?, praská preglejka, trhajú sa hlavičky na ?rouboch.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod Denis » pon srp 21, 2006 7:38 pm

Ob?ívka dnes dokončená. 13-teho, v nedelu, som začal, v stredu 16. som nemohol robi? a v nedelu 20-teho som bol na chalupe. Teda 7 dní. E?te musím vyreza? a nalepi? vonkaj?iu čas? kýlu. Pred laminovaním pretmeli? spoje a celú ob?ívku prebrúsi?. Ak dovezú tkaninu a epoxid z Havel composit tak mo?no v sobotu laminujem.
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod MilanR » úte srp 22, 2006 2:59 pm

Hlasim, ze jsem na tom podobne, mam obsivku, ted po praci ji pujdu zbrousit, o vikendu budu brousit a tmelit, pristi tyden vnejsi kyl. Takze laminovat budu za 14 dni, kdyz bude hezky (mam to na zahrade pod plachtovym pristreskem). Fotit. Fotit! :-)
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » úte srp 22, 2006 3:20 pm

Gratuluju oběma. Fo?te :-)
Milane, nechce? se na vněj?í kýl vyka?lat a při?roubovat tam pořádný kus kýlu, který mi stojí před domem?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod Denis » úte srp 22, 2006 7:26 pm

Medzi preglejkami som nechával ?páru 2-3 mm. Je to dvojitá ?arpia, teda 4 ?páry 5 m dlhých a nejaké tie zvislé. Teraz som dokončil ich tmelenie a narval som tam skoro kilo epoxidu plus silika a piliny. Neuveritelné. Fotit fotím.
K hrdzaveniu ?roubov v dreve, preberal som to s ďal?ím kamarátom a výsledok úvah asi takýto: je to spôsobené difúziou prirodzenej vlhkosti v dreve a molekulárnym mno?stvom kyslíka, ak sa pou?ijú antikorozívne spojovacie materialy, tak tieto samozrejme nezhrdzavejú. Tá zvý?ená vlhkos? okolo ?roubov mô?e prejs? do hniloby len vtedy, ak sú tam hnilobné baktérie a prístup vzduchu, preto?e več?ina bakterií potrebuje kyslík. Je teda potrebné chráni? drevo pred prístupom kyslíka kvalitným náterom. Ak sa drevo preventívne napustí fungicídom a nechá sa potom pred náterom poriadne vyschnú?, tak by to malo stači? ako trvalá ochrana, preto?e ten fungicíd nebude vyplavovaný.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod Denis » pát srp 25, 2006 9:38 pm

Zajtra, ak sa nič nepotentuje idem laminova?. Príprava je hektická, u? tri dni makám cca od 10 hod. do 21. Dr?ím si palce. Je to najhor?ia robota, nemô?e? ju preru?i? v strede práce.
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod MilanR » sob srp 26, 2006 7:38 am

to Denis: ja to absolutne nestiham, sedel jsem cely tyden v praci, snad bude teplo i v zari...
to Mira: vsiml jsem si, ze prodavas kyl uz driv a vazne jsem o tom uvazoval, ale chystam se s lodi do velmi melkych vod, tak zustanu u ploutvicky...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod Denis » ned srp 27, 2006 6:17 pm

Tak som teda v sobotu laminoval. Výsledok nesplnil moje očakávania. Praca hotová tak na max.50%, čas? materialu zničená. Ov?em z pohladu získavania skúseností jednoznačný prínos. Pou?il som epoxid od Havel composites H160 a tu?idlo Ancamine 1784. Pri 25 stupňoch doba spracovania 90 min. Keď sme začali robi?, teplota bola cca 20, keď sme končili tak 16. Reakcia sa ú?asne spomalila a dnes ráno o 9-tej som orezával, od tvrdej ?ivice to malo ďaleko. Doba spracovania bola min. 5 hod. Okrem pohodlnej práce to malo výhodu v tom, ?e dnes som nemohol robi? a i?iel som sa niči? na bicykel.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: 16 stop z Nového zélandu

Příspěvekod Denis » stř srp 30, 2006 10:58 pm

Brúsim a pomali, teda postupne laminujem druhú vrstvu. Kolega má tý?deň dovolenku, tak moc tomu na frak nedám. Včera som skúsil rýchle tu?idlo, 30 minútové aby som dnes mohol brúsi?. Zajtra to pretmelím, potom prebrúsim a na budúci tý?deň v dvoch etapách dolaminujem finálnu vrstvu zo 163g kepru.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů