16 stop z Nového zélandu

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte úno 17, 2009 10:48 am

Bernau1 má na Sáře také kornidelní list z nerezového plechu , ale nevím jak silného a říkal že nevibruje . Štír je v podstatě stejně velká loď jako H 16.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 17, 2009 2:10 pm

Vove, stavebniny som zavrel už dávno, " teťkom sem pan správec"
Moje loďstvo je zatial rozdelené na tri oblasti: stredomorská, vnútrozemská a dunajská. Časom by som ešte chcel pridať baltskú. No a na Dunaj robím FS14 ako náhradu za gumák a ten by som chcel predať. Od Hartlyho TS16 je určená na vnútrozemské plachtenie. Hlavný revír by som chcel mať na Neusiedler see, to má bohužial hĺbku okolo 1m, v mnohých častiach aj len 0,8m a tak som preto musel prerobiť kýl z plutvového na lift.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 17, 2009 5:13 pm

Dane, dík za info, ak to nezabrúsim tak nič nepokazím.
Práve som sa vrátil z pivnice, vyrezal som ten kormidelný list. Išlo to velmi dobre, až prekvapujúco. Kúpil som si do dekopírky plátok určený špecialne na hliník a funguje to excelentne. Teraz to idem dopilníkovať.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » ned bře 01, 2009 7:13 pm

Denisi, prosím tě, otvor skrz zdvojená prkna kýlu jsi vyřízl před opláštěním překližkou nebo až po?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon bře 02, 2009 9:39 pm

Keď som bol pred oplášťovaním, tak som si otvor pre plutvu vymeral a na obidvoch koncoch som vyvŕtal dieru, predznačil som ho. Po opláštení preglejkou som diery znútra lode prevrtal znovu a vyrezal som to pilou a ručnou pilkou a dorašploval. Lepšie je to ale spraviť frézkou, prilepiť na bok doraz ako vodítko, potom ho odrazíš kladivom. Otvor som rezal pred laminovaním.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » stř bře 04, 2009 10:08 am

ok a v galerii máš na zrcadle pověšen Mercury 5 (L). Tam je asi 508mm dlouhá noha ... je to dost nebo budeš ještě vyřezávat zrcadlo pro jeho spuštění o těch cca 5 cm níž dle projektu?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř bře 04, 2009 3:20 pm

Teoreticky by to malo bohato stačiť, takže zatial to nechám tak. Na mori je každá noha krátka, ale na Lipne to asi bude jedno. Uvidím ako ten motor bude ovplyvňovať ťažisko a možno ho dám dozadu na držiak, prípadne vyrežem do zrkadla zníženie. Budem to riešiť až bude loď na vode. Ak budeš jazdiť len na Lipne, tak si myslím že bude stačiť aj elektromotor, ten najslabší a najlacnejší.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř bře 04, 2009 10:06 pm

Motor je ze stejného zdroje, jako Tvoje Yamaha, a moje Honda ? :)
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát bře 06, 2009 9:15 am

Denisi, jsem včera vyčetl, že použitím plochého listu kormidla je podstatně snížena jeho účinnost. Při profilovaném listu vyložíš kormidlo např. o 16° a pro stejný účinek musíš vyložit plochý list o 30°. To je dost velký rozdíl a dost velká brzda. Vím, že H16 pojímáš turisticky, ale zbytečná ztráta rychlosti je prostě zbytečná :whist:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát bře 06, 2009 1:50 pm

Motor je s toho istého zdroja.

Počítam aj s tým že ten kormidelný list nebude vyhovovať, ale život priniesol takéto riešenie. Ak to bude robiť problémy, tak skúsim podponorovú časť listu polepiť preglejkou dostatočnej hrúbky a spraviť profil. Ak to nebude možné, tak ho vyrobím znovu s tým že kovanie bude rovnaké pre obidve riešenia, takže budem robiť znovu len preglejku.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát bře 05, 2010 9:16 pm

Zajtra uplynie presne rok od môjho posledného príspevku. Hrôza ako ten čas letí :( Čo som to celý rok robil, že to stále nemám hotové? :) Tak na jar som začal stavať a aj som dostaval malý motoráčik, kajuťáčik FS14 s ktorým som mal vyraziť na plavbu Dunaj-Tisa. Okrem toho som hojne chodil na Dunaj. :lol: A vyzerá to že som nič iné nestihol, ale niečo sa predsa len podarilo. Dorobil som vlek pod Hartlyho a dal som ho na značky a ešte jeden vlek na FS14. Nie že by ma to finančne zruinovalo, ale bola to pálka a začínajúca kríza mi na chuti nedodala. Po absolvovaní velkého dovolenkového splavu som si zasa chodil do chuti na Dunaj :lol:
Obrázek
Dunaj je nad prítokom Moravy tuším fakt modrý
Obrázek
Posledné jazdy s mojim gumákom, toto som kúsok pod Hainburgom. Gumák sa chystám predať, takže ak by mal niekto záujem pošlite SZ.

Medzi tým som niečo spravil aj na lodi, hlavne som dokončil laminát na streche, pekne som ho vytmelil, vybrúsil, krivé to bolo ako sviňa, natrel som to základovou PU farbou a aj emailom. Dotmelil som aj kokpit kde som najprv musel krvopotne vyškrábať epoxid čo mi nestvrdol lebo už bola zima a asi zmrzol, pekne som ho vybrúsil a ponatieral do finálnej podoby. Znovu som sa pustil do bakýst / šesť kusov!/ bolo ich treba trochu prispôsobiť a tak som zasa sekal, rezal, lepil, tmelil, brúsil, natieral. Na dekle som nalepil lišty a mám ich pripravené na prišroubovanie. Ešte v bakystách dorobím poličky, príchytky a podobné potrebné nezmysli. Vrhol som sa aj na vchod. Predvyrobené lepené lišty šíbru sa ukázali krátke a tak som to vyrábal celé znovu. Chcel som to mať maximálne tesné a tak som sa s tým hrajinkal.Výsledok je tu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Lod som vyteperil z montážnej kozy na nový podvozok a ani som nečakal že to dokážem sám. Bola to hrdinská epopeja pri ktorej mi skoro pukli črevá a nabehli gule. Presne podla porekadla čo ťa nezabije, to ťa posilní. To už začalo mrznúť a tak som sa nasťahoval dovnútra a orezával som tam tmel a epoxid vytlačený zo špár a strhával staré zaschnuté maliarske pásky. Ešte som stihol vyrobiť sťažňovú petku a bol koniec peknej a dlhej jesene.
Obrázek
Obrázek
Tá petka už vyzerá teraz trochu ináč, je dokončená a čaká na nalepenie.
Pred koncom roku som ešte stihol ísť do Wiener Neustadt kde je pobočka AW Niemayer a nakúpil som tam za igelitku kovaní a kladiek. takže hneď ako sa oteplí na cca 10 stupňov začnem ich osádzať.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát bře 05, 2010 10:01 pm

to je dost ;)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát bře 05, 2010 10:43 pm

Tak ja mám ťažké výčitky svedomia ako som toho málo spravil a ty povieš že je to dost, tak to je sila :D
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » sob bře 06, 2010 11:02 am

to je dost že jsi na lodi zase něco udělal :D , já jsem se bál že jsi jí rozebral na náhradní díly a z nich postavil FS14 ;) . Na kdy plánuješ první kontakt Hartlejky s vodou ?
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » sob bře 06, 2010 12:38 pm

Denis píše:Tak ja mám ťažké výčitky svedomia ako som toho málo spravil a ty povieš že je to dost, tak to je sila :D


To je dost ... žes něco udělal a napsal - jestli mi jako rozumíš :D
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1415
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 32

Příspěvekod marks » sob bře 06, 2010 5:33 pm

Když jste se mi tady hoši sešli všichni tři tak pohromadě, zeptám se vás na řešení výsuvného kýlu u vaších lodí. Zajímá mě řešení vyklápění a kisny, jelikož jsem toho viděl pramálo jsou otevřené do lodě jako u piráta? Vlastně nevím jestli máte vyklápěcí všichni ale zase se může připojit někdo jiný, možná by to chtělo solo vlákno, trošku jsem hledal ale nenašel.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob bře 06, 2010 7:51 pm

Hartley TS16 je riešený ako plutvová, alebo s pevným kýlom. Pevný kýl je jasný a plutvová verzia má kastňu uzavretú, Ficus to vo svojom vlákne už riešil ako spraviť vodotesný čap. Ja som sa rozhodol ísť cestou zmeny projektu a robím lift kýl, teda posuvný vo vertikálnom smere. Bude to celová platňa z 10 mm plechu široká cca 50 cm a vysoká cca 140 cm. na spodnej časti s olovenou bombou cca 130 kg a na hornej hrane s obrubou a s kladkostrojom. Kastňa je hore otvorená a je pomerne nízka aby mohla byť použitá ako stolík. Medzi hornou obrubou a kastňou bude gumené tesnenie a okrem vlastnej váhy kýlu bude obrubu k tesneniu dotláčať aj rozšprajc do stropu. V prípade že to nebude fungovať podla mojich predstáv tak to prerobím na pevný kýl.
Takéto riešenie som zvolil preto aby som loď mohol spúšťať z vozíka obdobne ako sa spúšťa plutvová loď a zároveň som dosiahol ponor len 70 cm a možem sa plaviť po Neusiedelsee kde je málo vody, len okolo 120 cm, takže s plutvovou loďou by som mal problémi.

Predpokladám že v máji pôjde loďka na Dunaj s prívesným motorom a postupne ju dostrojím na plachetnicu.
Uživatelský avatar
zdive
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: sob led 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod zdive » sob bře 06, 2010 10:41 pm

Pěkná práce :good:
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1415
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 32

Příspěvekod marks » sob bře 06, 2010 10:47 pm

To je zajímavý řešení, hlavně ta balastní bomba se mi líbí. U ficuse jsem pročítal, ale jelikož jste se ještě nedostali k detailům s vytahovacím systémem, jsou ty informace zatím spíše o montáži švertkastle a mě zajímají všechny detaily jednotlivých systémů. Máš nějak vyřešený dosednutí na bombu při vytažení, něco jako sedýlko v kýlu? V hlavě mám řešení dvou boční kýlů cca deset čísel pod úroveň kýlu, v kombinaci s výklopným, u tvý varianty by mi to mohlo řešit i případnou bombu na výsuvné ploutvi. Na spuštění pravděpodobně budeš používat nějakej systém s tou rozpěrou, na vytažení kladkostroj ze stropu? Po zátěžových testech piráta, bych se nízký kysny trošku bál, jakmile se voda dostane k horní hraně voda se tlačí dovnitř, což by mohlo být v těžkých podmínkách dost problematické.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned bře 07, 2010 1:09 am

Keď zasuniem kýl, tak dolahne na spodok trupu a pred ním smerom ku špičke mám nalepenú masívnu asi 40 mm hrubú "plutvu" z preglejky vo výške kýlovej bomby, vyzerá to trochu ako long kýl. Vysoké to je asi 15 cm a spolu je to dlhé asi 2,5 m, takže celé to jazdí po rolnách vleku. Spravil som najskorej drevený model toho kýlu, nalepil som tú "plutvičku" a vyskúšal som loď natiahnuť na vlek a potom ju spustiť dole. Všetko na suchu, ale funguje to. Samozrejme táto úprava mala odozvu aj nad palubou a adekvátne som upravil ťažisko plachiet zmenou polohy sťažňa a aj zmenou velkosti oplachtenia.
Največší problém bude utesniť plutvovú skriňu zvrchu aby tam netiekla voda, okrem rozšprajcov mám v zálohe pripravené aj iné riešenie. Zdvíhací-spúšťací mechanizmus, kladkostroj bude upevnený na streche kajuty zospodu a mám tam na to vytvorený nosný systém. Zatiahnutie kýlu budem robiť len v prípade transportu a kotvenia pri brehu. Vzhladom k tomu že ponor je nízky, tak neuvažujem o zaťahovaní behom plavby na plytčinách a podobne. Naopak, počítam s tým že tento môj liftkýl sa bude správať ako pevný kýl.
Toto v tvojom prípade nebude možné, nemáš ako vyriešiť zdvíhanie. Okrem toho má pirát príliš nízky bok na to aby si s ním mohol uvažovať o nejakých ťažkých plavbách. Osobne by som to riešil plutvou a snažil by som sa ju vymyslieť tak, aby som do nej zakomponoval olovo. Nejaký vnútorný balast k tomu a malo by to byť dostatočné. Aj Hartley v plutvovom prevedení má plutvu len z ocelového plechu a pomerne malý vnútorný balast a uvažuje s vyvažovaním posádky.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1415
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 32

Příspěvekod marks » ned bře 07, 2010 8:03 am

Dík za popis, zdá se že jsem si to uměl představit správně, vím že si psal o vzniku stolíku po rozepření ploutve. Snažil jsem se napsat jednoduchou odpověď, ale jelikož vše souvisí se vším, bude na to lepší založit vlákno kýl na malé plachetnici nebo tak něco. Malé OT: Jak bude vypadat pirát po renovaci je ještě ve hvězdách, věci které bych chtěl se při zjískávání informací, jeví složité až bláhové, třeba dojde jen na opravu obšívky pod ponorem. Řešení mě zajímají už jen z pohledu obecného vědění, v podstatě jsem chtěl nastínit, že zhotovení dvou menších bočních kýlů s balastním bombou, může pomoci vyřešit spoustu věcí, ale je to jen můj názor, jak píše david, lodě nejde úplně stavět stavařskou logikou.
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 648
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 9

Příspěvekod vovsky » ned bře 07, 2010 12:17 pm

Denis píše: Gumák sa chystám predať, takže ak by mal niekto záujem pošlite SZ.


Denisi,když prodáš gumák,tak s čím budeš plout po Dunaji. S FS 14,kterou máš registrovanou v Německu,píšeš,že na Slovensku ani v Maďarsku nemůžeš.

Všetko je vymyslené, najjednoduchšie riešenie je spraviť si na SPS technickú prehliadku a je to v pohode. Teda registrácia v Nemecku a technickú našu.
Uživatelský avatar
panak-ml
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 282
Registrován: sob led 02, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Srbsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod panak-ml » čtv zář 13, 2012 2:02 pm

ve ficcusovém vlákně si se prozradil :P
Denis píše: ...Ja som stále v štádiu už dokončenia ;), teraz režem okná. V tej kajutke musí byť cez deň peklo, čo?

Máš nové fotky?
O vyřezávání oken si se zmínil už 3. 11. 2008 :(
Denis píše:Boky kajuty sú len natrené. Skladba: 2x napúšťací epoxid, 2x epoxidová základovka a zatial 1x základná PU. Ešte raz tam dám základnú PU a 2-3x email, ale toto budem robiť až po vyrezaní okenných otvorov. Teda na budúci rok. :) Okná vyrežem až po miestnení lampičiek a kde dám tie lampičky ešte neviem, budem hladať optimálne miesto. Začínam sa zamýšlať nad elektrikou.


Mě ale zaujalo hlavně toto. Můžeš se podělit o podrobnější popis?
Denis píše:ObrázekObrázek
Drenáže na bakystách dokončené, všetko zalepené a napenetrované epoxidom. Ešte zostáva všetko jemne pretmeliť polyesterovým tmelom a celý kokpit prelaminovať. Sedáky a ostatné zadeklovanie budem vyrábať cez zimu.


Ahoj Milan
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » čtv zář 13, 2012 2:32 pm

Já jsem se (kamarádsky) usmál zase při čtení tohoto. Denis je lišák, rok neprozradil... :D

Denis píše:březen 06, 2010 7:51 pm: Predpokladám že v máji pôjde loďka na Dunaj s prívesným motorom a postupne ju dostrojím na plachetnicu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv zář 13, 2012 5:40 pm

:lol: Tak nielen David si tu zo mňa usiera, ale už aj TY Brutus? :lol: Aspoň všetci vidia, že stavba nie je žiadna sranda. :( Nebudem tu rozpisovať moje dôvody prečo staviam tak dlho, každý máme svoje problémi a moje problémi na moju hlavu. Ale uvediem jeden, s ktorým sa stretli všetci a to je globálna finančná kríza, ja som to schytal na tvrdo a bojoval som o "život", tak asi vtedy nebudem stavať loďku, nie? Alebo, zlodej mi vyraboval môj suchý dok a okrem iných vecí mi ukradol aj olovo na kýl a to v čase keď ceny za olovo leteli hore. Tie okienka ma počkali :D prebrúsil som teraz starú farbu a dal som tam 3x PU biely email. Okenné otvory som vyrezal a spevnil som ich z vnútra po obvode hranolčekmi 20 x 20 mm a pretože niektoré boli do oblúka tak som ich lepil z dvoch líšt 10 x 20. Znie to neuveritelne, ale robil som to sedem dní. Teraz pracujem na podpornej konštrukcii na vyťahovanie kýlu. Z jari som dal vyrezať z 10 mm plechu kýl, pozváral som tie kusy a zdvihol loď /ako jednoducho to takto vyzerá/ , zistil som aké úpravy to vyžafuje, odviezol som to na vodný lúč, trochu som sa pohral s karboškou, znovu som tu loď zdvihol, vyskúšal a potom som ten kýl odviezol do zinkovne, vyrobil z betonu formu a odlial som olovo. To som potom dlátom a kladivom poupravoval, epoxi tmelom 3x vytmelil a prebrúsil a natrel 2x epoxidovou farbou a 2x PU emailom. Jeden deň vytmelím a na druhý deň brúsim a tmelím znova, s farbením to je rovnako. A dni letia. Potom som musel prerobiť konštrukciu pod loďou a ten kýl tam dostať, váži to cca 150 kg, takže manipulácia je brnkačka. Na tom ešte teraz pracujem, zostáva mi zdvihnúť kýl o 20 cm.
Okrem toho som tento rok postavil trup novej motorovky na Dunaj :? a ešte do mrazov by som chcel spraviť jazdné skúšky. A na Giaurovy som pozapájal motor, takže som mohol spraviť skúšky funkčnosti, motor mi vrčal niekolko hodín a ztoho mi vyplynulo pár zmien čo som musel spraviť, niečo som ešte potmelil epoxidom, pofarbil som. No a samozrejme príprava mojho súčasného motoráčiku na sezónu, nejaké prerábky a zlepšenia. A hlavne som chodil na vodu vždy jak sa dalo a bol som na vytúženej plavbe Kelheim Bratislava. Mňa to baví a to je /pre mňa/ to hlavné.

Milan, čo ťa na tom zujíma konkrétne? Sedáky som vyrobil, teraz som vymyslel /nanovo/ ako tam dám pánty, kokpit som nakoniec nelaminoval, kúty som vytmelil PU tmelom a dobre som to ponatieral obvyklou kombináciou. Keď zoderiem, natriem znova.

Fotiť už nefotím a ani písať sa mi o tom čo robím na verejnosť nechce. Niektorý ludia majú pocit, že mi potom môžu rozprávať do života a to ja ťažko nesiem aj od mojej ženy, nie to od cudzích.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů