Corsar
Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Corsar
Ahoj. Del?í dobu také přemý?lím o stavbě plachetnice. Zaujal mě Corsar od Herbulota(5,5m). Počítám ?e by jsem se mohl vejít tak do 120tis. Kč. A přípobře?ní plavba by také nemuela být tak nebezpečná. Mám dojem ?e to je celkem pevná a stabilní loď a ?e má dobré plavební vlastnosti. Nemám to ským prodiskutovat tak si rád počtu va?e názory. Dík. Jirka
Corsaire je nejstar?í uznané mikro, v Junior Ofshore Group (JOG) se stal vzorem pro první lodi ministransatu. JJ Herbulot přepracoval svůj projekt ploutvokýlové lodi na ?ádost jakési společnosti chystající ofshore závod malých lodí. Projekt oslavil minulý rok 50let. Je to krásná loď je?tě relativně klasických tvarů, ale kvůli tomu-krátká vodoryska, úzký trup, ?patný projekt kýlové zátě?e-nemů?e v rychlosti konkurovat moderněj?ím lodím. Úpravou kýlu by se dala u?etřit zátě? a sní?it výrazně odpor. Papírové údaje- hmotnost 550kg a 14,95m plachet nejsou tak ?patné vzhledem k tomu, ?e se počítá pouze přední trojúhelník, nikoli gena. Také je zajímavá hmotnost nákladu která činí 500kg (maximální výtlak je 1050kg).
V odkazech na foru jsou odkazy na corsaire, příbře?ní plavbu v na tom francouzi pořádají, dokonce s tím jezdí do chorvatska a v?ude mo?ně.
V odkazech na foru jsou odkazy na corsaire, příbře?ní plavbu v na tom francouzi pořádají, dokonce s tím jezdí do chorvatska a v?ude mo?ně.
Ahoj, přepokládám ?e kolega Jirka dělá nějakou finanční úvahu, korzárů se opravdu prodává hodně, jejich stav je sice mnohdy pochybný, ale trh je plný. Cena se pohybuje od 80 dolů. U těch vy??ích cen je často zahrnut podvozek (jestli se s ním vypravit do Chorvatska je jiná otázka) a motor. Cena samotné lodi je kolem 50. Bohu?el pro majitele-kdyby tu loď pozlatili tak ji stejně za víc na? nějakých těch 60 bez vleku neprodá. Pokud koupíte star?í nevybavenou loď, tak počítejte ?e se s novým stě?něm, vanty, lakem, motorem k těm 100 stejně dostanete. Nadruhou stranu se mů?e stát, ?e koupíte za slou?nou cenu loď s nejetou sadou plachet. S genou to je tak 17m, nejni??í cena mů?e být kolem 1200 za metr, tak?e to je al?ích 20, které buď "vyděláte" nebo budete muset zaplatit. Celková prodejní cena není sumou investic prodávajícího ale pouze obrazem stavu trhu přesyceného levnými vybydlenými loďmi z Rakouska a ?výcarska.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7471
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 149
- Bydliště: Bratislava
Re: Corsar
V?etkým záujemcom o kúpu starej lode odporúčam pozrie? si stranku na?ho kolegu z fóra MilanaR http://www.randak.cz/view.php?cisloclanku=2005103104
Opravujem starú loď a do?iel som k záveru , ?e lep?ie je postavi? novú, alebo e?te lep?ie kúpi? novú ako Libor, alebo zánovnú.
Som presvedčený, ?e novú loď postavím za tie isté prachy ako kúpim starú a platí, ?e výnimky potvrdzujú pravidlo. Oprava starej lode je skoro v?dy pracná, finančne náročná a tiee? sa mô?e sta?, ?e si moc nezajazdíte. Ale keď sa podarí kúpa, tak jazdíte hneď na vymakanej lodi a postupne dokupujete a investujete.
Opravujem starú loď a do?iel som k záveru , ?e lep?ie je postavi? novú, alebo e?te lep?ie kúpi? novú ako Libor, alebo zánovnú.
Som presvedčený, ?e novú loď postavím za tie isté prachy ako kúpim starú a platí, ?e výnimky potvrdzujú pravidlo. Oprava starej lode je skoro v?dy pracná, finančne náročná a tiee? sa mô?e sta?, ?e si moc nezajazdíte. Ale keď sa podarí kúpa, tak jazdíte hneď na vymakanej lodi a postupne dokupujete a investujete.
- MilanR
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 72
- Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsar
koupit nebo stavět? to zále?í na tom. Kdy? jsem toho Korzára kupoval, počítal jsem, ?e ho budu muset přelaminovat, ale netu?il jsem, ?e se mi při tom rozsype i ob?ívka. Jak u? tady psal Míra, co jsem u?etřil při nákupu, teď dám do rekonstrukce, tak?e se dostanu asi na těch 100 tisíc. Jen?e jsem je nemusel dávat najednou, to bych si nemohl dovolit. Částečně u? jsem začal na podzim, přes zimu ?etřím na materiál, v létě to dodělám. Prostě časové rozlo?ení nákladů a investice vlastní práce.
Kdybych stavěl od nuly, měl bych problém se sháněním kýlu a takelá?e, s překli?kou si nějak poradím.
Jinak budu rád za jakékoliv rady a připomínky ke stavbě Korzára.
Kdybych stavěl od nuly, měl bych problém se sháněním kýlu a takelá?e, s překli?kou si nějak poradím.
Jinak budu rád za jakékoliv rady a připomínky ke stavbě Korzára.
Ahoj Milane, obdivuhodné dílo do které ho si se pustil, fakt. Taková lod by pravděpodobně skončila bez tvého nad?ení někde na táboráku. Podívej se na yorc (adresa v odkazech) v sekci show it je fotoreportá? z rekonstrukce dal?ího korzára. Ty tam ale nemá? kýl ale ploutvokýl? Jak jsi s ním spokojen a nechystá? se ho vyměnit za pevný kýl? Kdy? jsem tak koukal na fotky na tvé stránce tak si dovolím dvě poznámky. Korzár má podle plánů sedět na vodě tak ?e outorová hrana protíná hladinu cca 65cm od jejího konce na zrcadle. Na fotkách mi při?la vla?tovka dost zádí zabořená- mo?ná to bylo nacucaným dřevem. Při rekonstrukci promysli umístění baterie a tě??ích věcí někde od kýlu dopředu. Ta batysta vzadu je prokletí, proto?e se toho tam spousta vejde ale loď pak jede jako ?nek. Taky ?e jí tam původní C nemají.
Hodně úspěchů v práci:-)
Hodně úspěchů v práci:-)
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7471
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 149
- Bydliště: Bratislava
Re: Corsar
Pre MilanaR. Najdôle?itej?ie je keď loď začne? opla??ova?, teda je dnom hore, aby si ju dal do dokonalej roviny podla vodorysky. Keď sa ti to nepodarý, tak bude? ma? skrútený trup a loď bude ma? nepredvídatelné plavebné vlastnosti. Keď stavia? novú loď, tak vo výkresoch má? vodorysku vyznačenú a na zmontované rebro dá? vodorovnú dosku /pomocnú/ na ktorú polo?í? to rebro na pracovnú stolicu. A to musí? teraz spetne dokáza?. My sme raz opravovali rebrovú preglejkovú otvorenú loď a nepodarilo sa nám to dobre a trup ostal skrútený.
Dal?í fotoreportá?e z restaurování korzárů.
http://homepage.mac.com/c.goetgheluck/Menu2.html
http://leflabatoc.free.fr/restauration.html
http://homepage.mac.com/c.goetgheluck/Menu2.html
http://leflabatoc.free.fr/restauration.html
Omlouvám se za ?patnou informaci, C Jog má plochu oplachtění 14,95m2 s největ?í genou sahající dolním rohem skoro a? k zadnímu rohu boudičky. V praxi se tak velká plachta málokdy vidí. Já jsem se radoval, kdy? jsme osadili místo kosatky genu ze sportýny, ale pak jsem potřeboval plochu plachet pro hadicap a v autocadu mi vy?lo, ?e jsem téměř dosáhnul tý hodnoty co je v plánech. Ale jede to a? se voda na kýlu vaří:-)
Mimochodem na stránkách AKP http://www.kaj.estranky.cz/ je k vyplnění formulář pro yardstick handicap
Mimochodem na stránkách AKP http://www.kaj.estranky.cz/ je k vyplnění formulář pro yardstick handicap
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Re: Corsar
To MilanR,
Mam taky Korzara z roku 1988, typ JOG....a taky jsem musel opravovat schnile zrcadlo
Koukal jsem na tvuj web a zjistil jsem, ze mas pomerne nizky pridavny kyl (viz foto: http://www.randak.cz/fotky/akcezazimovani/DSCI0026.JPG ). Nemas nahodou plany/parametry toho kylu?
Ja mam kyl ze trech dilu (ocelovy plat cca 80kg + 2x litinova pritez cca 60kg) vysoky 640mm a je zrejmne zbytecne tezky pro vnitrozemskou plavbu. Letos zkusim platchit bez pritezi.
Rad bych si vsak udelal i lehci verzi s mensim odporem.
Diky za jakoukoliv informaci.
Mam taky Korzara z roku 1988, typ JOG....a taky jsem musel opravovat schnile zrcadlo

Koukal jsem na tvuj web a zjistil jsem, ze mas pomerne nizky pridavny kyl (viz foto: http://www.randak.cz/fotky/akcezazimovani/DSCI0026.JPG ). Nemas nahodou plany/parametry toho kylu?
Ja mam kyl ze trech dilu (ocelovy plat cca 80kg + 2x litinova pritez cca 60kg) vysoky 640mm a je zrejmne zbytecne tezky pro vnitrozemskou plavbu. Letos zkusim platchit bez pritezi.
Rad bych si vsak udelal i lehci verzi s mensim odporem.
Diky za jakoukoliv informaci.
To tkruska
Milan R. tam má původní ploutvokýl, je to star?í verze projektu corsaire.
Ke kýlu JOG, mám ho taky:
-vztlak proti profilům třeba NACA 00 serie musí být naprosto ubohý.
-hydrodynamický odpor pří?erný
+nepřevratitelnost- v případě ?e si JOG lehne plachtama na vodu tak se je?tě pořád vrátí-nikoli v?ak s ploutvokýlem
+podle corsaire asociace-hmotnsot obou typů je stejná- tak?e hmotnost koncentrovaná tak nízko pod trupem-ploutvokýl-nevytvoří takový klopný moment. Ná? kýl vá?í 183kg, přesně tak jak popisuje?, tě?i?tě má 39cm odedna. mů?e? si spočítat jaký klopný moment získá? kdy? odebere? 120kg za ty litinové nálitky.... pokud tam nemá? vzduchotěsné komory tak tenhle experiment silně nedoporučuju.
+dobé by bylo odlít půltorpéda a při?roubovat je z boku-pokud ov?em chce? dodr?et předozadní tě?i?tě lodi tak bude torpédo přečuhovat dost dopředu... výkresy na ?abonu na torpéda NACA 64010 ti mů?u poslat mailem
kde se plaví? nebo kde se chystá? plavit?
Milan R. tam má původní ploutvokýl, je to star?í verze projektu corsaire.
Ke kýlu JOG, mám ho taky:
-vztlak proti profilům třeba NACA 00 serie musí být naprosto ubohý.
-hydrodynamický odpor pří?erný
+nepřevratitelnost- v případě ?e si JOG lehne plachtama na vodu tak se je?tě pořád vrátí-nikoli v?ak s ploutvokýlem
+podle corsaire asociace-hmotnsot obou typů je stejná- tak?e hmotnost koncentrovaná tak nízko pod trupem-ploutvokýl-nevytvoří takový klopný moment. Ná? kýl vá?í 183kg, přesně tak jak popisuje?, tě?i?tě má 39cm odedna. mů?e? si spočítat jaký klopný moment získá? kdy? odebere? 120kg za ty litinové nálitky.... pokud tam nemá? vzduchotěsné komory tak tenhle experiment silně nedoporučuju.
+dobé by bylo odlít půltorpéda a při?roubovat je z boku-pokud ov?em chce? dodr?et předozadní tě?i?tě lodi tak bude torpédo přečuhovat dost dopředu... výkresy na ?abonu na torpéda NACA 64010 ti mů?u poslat mailem
kde se plaví? nebo kde se chystá? plavit?
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Nejsem si prave uplne jisty, jestli je to vysouvaci ploutvokyl. V obrazkach te rekonstrukce, ktere ma na strance Milan je videt, ze to ma pridelane sesti srouby. Zadna lukna...ale nechci se hadat
To torpedo zni dobre, posli mi prosim ten vykres. Pripadne, kdybys vedel kdo by to byl schopen odlit.
Precuhovani neni problem, ony ty zadni "kufriky" se daji velmi snado zaplnit + mam vzadu privesny motor (20kg).
Pri vetsi rychlosti se mi dost bori zad lodi a za zrcadlem to pekne vari.
Nevis jaka je konstrukcni rychost? Pripada mi, ze ani pri silnem vetru lod uz nezrychluje. Trochu me trapi ta rychlost.
Jinak mam lod vystlanou polystyrenem. Stavel ji naky pan Franc z Prahy, a musim uznat, ze se s tim fakt mazlil.
Plavim se zatim hlavne na Labi a prilehla jezera.

To torpedo zni dobre, posli mi prosim ten vykres. Pripadne, kdybys vedel kdo by to byl schopen odlit.
Precuhovani neni problem, ony ty zadni "kufriky" se daji velmi snado zaplnit + mam vzadu privesny motor (20kg).
Pri vetsi rychlosti se mi dost bori zad lodi a za zrcadlem to pekne vari.
Nevis jaka je konstrukcni rychost? Pripada mi, ze ani pri silnem vetru lod uz nezrychluje. Trochu me trapi ta rychlost.
Jinak mam lod vystlanou polystyrenem. Stavel ji naky pan Franc z Prahy, a musim uznat, ze se s tim fakt mazlil.
Plavim se zatim hlavne na Labi a prilehla jezera.
Ploutvokýl spočívá v tom ?e je litinová proudnicovitá bota pod lodí, z jejího? středu se sklápí ploutvička.
Na http://yorc.forumactif.com/ je toho spousta k vidění, nemů?u mluvit za Milana jestli tam má nějakou specialitu ale na 99% tam má to samé co uvidí? tady u těch francouzů. Do lodi to vůbec nezasahuje.
Výkres jsem dělal sám s tím ?e se chystám na spodní plo?inu nového kýlu na?roubovat polovinu torpéda abych odstranil víření které způsobují ostré hrany:-). Podle výkresu si vyře?e? ?ablony, slepí? dohromady polovinu torpéda, mezery vypění? montá?ní pěnou a pak vybrousí? tvar. Upraví? povrch, udělá? obtisk do betonu a pak tam naleje? olovo.
Proto?e ten novej kýl bude dlouhý jen 70cm tak ten výkres je taky na torpédo týhle dýlky ale jde to zvět?ovat dle libosti.
Kdy? jsem to kreslil, tak jsem počítal s tím, ?e ?elezný kýl bude dole pokračovat 10cm olova, které se dole bude zakulacovat. Tak?e zále?í kolik olova do té formy naleje?. Hmotnost by měla být plocha v dm*vý?ka v dm* hmotnsot litru olova=cca2,7*1*11,35=30,65kg bez toho vlastního půlobloučku torpéda. Odlitky tam bude? mít z ka?dé strany 1 tak?e to bude mít víc jak 60kg. Taky se tvrdí ?e i symetrické křídlo na kýlu upevněné vodorovné působí jako extra hmotnost-viz gimiyacht.
Trochu jsme přidal plachet tak?e kdy? foukne tak se lod zaboří do půlky vej?ky zrcadla, to je u C normální... Zadní skladi?tě je věc prokletá, proto?e se tam dobře vejde baterka a spousta tě?kejch věcí-ty je dobrý dát na jízdu do ?pičky.
S tím přečuhováním jsi mě asi dobře nepochopil-aby loď zůstala předozadně vyvá?ená tak jak je ted tak u? to bude dost přesahovat dopředu (proto jdou ty původní odlitky do trojúhelníka). Nemá smysl kompenzovat zátě? na zádi přidáváním na předek kýlu, proto?e páka která tam je má ramena cca 30cm od tě?i?tě kýlu a druhé od tě?i?tě k zadním skladi?tím... to nejde vyvá?it. Proto se sna? nalo?it co nejvíc do ?pičky a sedět co nejvíc vpředu, to pomáhá.
Konstrukční rychlost se myslím počítá jako dvě druhé odmocniny z dýlky vodorysky v stopách a vyjde rychlost v uzlech.. řekněme? ?e vodoryska je 462cm= 15,15ft..... konstrukční rychlost 7,78kn=14km/h
Jedinkrát jsem měl na lodi gps a ve slábnoucím větru to dávalo max 9,99km/h.... těch 14 to asi dá.
Po?li fotky, zajímá mě co dělají aktivní lidé s C:-)
Na http://yorc.forumactif.com/ je toho spousta k vidění, nemů?u mluvit za Milana jestli tam má nějakou specialitu ale na 99% tam má to samé co uvidí? tady u těch francouzů. Do lodi to vůbec nezasahuje.
Výkres jsem dělal sám s tím ?e se chystám na spodní plo?inu nového kýlu na?roubovat polovinu torpéda abych odstranil víření které způsobují ostré hrany:-). Podle výkresu si vyře?e? ?ablony, slepí? dohromady polovinu torpéda, mezery vypění? montá?ní pěnou a pak vybrousí? tvar. Upraví? povrch, udělá? obtisk do betonu a pak tam naleje? olovo.
Proto?e ten novej kýl bude dlouhý jen 70cm tak ten výkres je taky na torpédo týhle dýlky ale jde to zvět?ovat dle libosti.
Kdy? jsem to kreslil, tak jsem počítal s tím, ?e ?elezný kýl bude dole pokračovat 10cm olova, které se dole bude zakulacovat. Tak?e zále?í kolik olova do té formy naleje?. Hmotnost by měla být plocha v dm*vý?ka v dm* hmotnsot litru olova=cca2,7*1*11,35=30,65kg bez toho vlastního půlobloučku torpéda. Odlitky tam bude? mít z ka?dé strany 1 tak?e to bude mít víc jak 60kg. Taky se tvrdí ?e i symetrické křídlo na kýlu upevněné vodorovné působí jako extra hmotnost-viz gimiyacht.
Trochu jsme přidal plachet tak?e kdy? foukne tak se lod zaboří do půlky vej?ky zrcadla, to je u C normální... Zadní skladi?tě je věc prokletá, proto?e se tam dobře vejde baterka a spousta tě?kejch věcí-ty je dobrý dát na jízdu do ?pičky.
S tím přečuhováním jsi mě asi dobře nepochopil-aby loď zůstala předozadně vyvá?ená tak jak je ted tak u? to bude dost přesahovat dopředu (proto jdou ty původní odlitky do trojúhelníka). Nemá smysl kompenzovat zátě? na zádi přidáváním na předek kýlu, proto?e páka která tam je má ramena cca 30cm od tě?i?tě kýlu a druhé od tě?i?tě k zadním skladi?tím... to nejde vyvá?it. Proto se sna? nalo?it co nejvíc do ?pičky a sedět co nejvíc vpředu, to pomáhá.
Konstrukční rychlost se myslím počítá jako dvě druhé odmocniny z dýlky vodorysky v stopách a vyjde rychlost v uzlech.. řekněme? ?e vodoryska je 462cm= 15,15ft..... konstrukční rychlost 7,78kn=14km/h
Jedinkrát jsem měl na lodi gps a ve slábnoucím větru to dávalo max 9,99km/h.... těch 14 to asi dá.
Po?li fotky, zajímá mě co dělají aktivní lidé s C:-)
- MilanR
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 72
- Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsar
Ahoj, chvíli jsem tu nebyl, tak reaguju a? teď.
Mám opravdu ploutvokýl. Kýl a ploutev má standardní tvar, ale asi mám trochu netradiční systém vytahování ploutve: pozink lanko jde skrz ocelovou trubku, která ústí do kokpitu těsně u prahu do kajuty. Francouzi tam mají místo trubky nějakou bedýnku, či co. Dal?í úpravou (ani jednu jsem nedělal já) bylo lanko protáhnuto do kajuty kde běhá při stěně hundkóje - jsou tam dvě kladky a zásek. Tak?e při vytahování káči musím do kajuty, ale zase jí vytáhne i moje ?ena jednou rukou. Nevím, jestli jsem to dobře popsal, lano je prostě nata?ené podél kokpitu, ale uvnitř lodi.
Ploutvokýl víc brzdí, ale od té doby, co jsem byl na Lipně na něj nedám dopustit - je to vynález do mělké vody.
A s baterkou v batystě má Míra pravdu, ale kdy? je to tam tak příhodně po ruce, a to já mám dokonce batystu jenom jednu, ale přes celou ?ířku zrcadla...
Okolnosti opravám moc nepřejí, dlouhá zima, mokré jaro (dělám na tom venku) to hodně zdr?ely a teď mi zas operovali kýlu, tak nic nesmím, kua.
Ale letos se dostanu konečně poprvé na loď na moře, na týden do Chorvatska,
tak se trochu zahojím, kdy? u? to vypadá, ?e budu opravovat celou sezónu.
Mám opravdu ploutvokýl. Kýl a ploutev má standardní tvar, ale asi mám trochu netradiční systém vytahování ploutve: pozink lanko jde skrz ocelovou trubku, která ústí do kokpitu těsně u prahu do kajuty. Francouzi tam mají místo trubky nějakou bedýnku, či co. Dal?í úpravou (ani jednu jsem nedělal já) bylo lanko protáhnuto do kajuty kde běhá při stěně hundkóje - jsou tam dvě kladky a zásek. Tak?e při vytahování káči musím do kajuty, ale zase jí vytáhne i moje ?ena jednou rukou. Nevím, jestli jsem to dobře popsal, lano je prostě nata?ené podél kokpitu, ale uvnitř lodi.
Ploutvokýl víc brzdí, ale od té doby, co jsem byl na Lipně na něj nedám dopustit - je to vynález do mělké vody.
A s baterkou v batystě má Míra pravdu, ale kdy? je to tam tak příhodně po ruce, a to já mám dokonce batystu jenom jednu, ale přes celou ?ířku zrcadla...
Okolnosti opravám moc nepřejí, dlouhá zima, mokré jaro (dělám na tom venku) to hodně zdr?ely a teď mi zas operovali kýlu, tak nic nesmím, kua.

Ale letos se dostanu konečně poprvé na loď na moře, na týden do Chorvatska,

- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Re: Corsar
Kazdopadne ti drzim palce.
Taky ji mam ted na brehu a rad bych ji natrel....ale pocasi je mrcha.
Kdyz nam to cerven nebo cervenec nezkazi, bude letos hezka zima
)
Taky ji mam ted na brehu a rad bych ji natrel....ale pocasi je mrcha.
Kdyz nam to cerven nebo cervenec nezkazi, bude letos hezka zima

Re: Corsar
Ahoj v?em. Jsem rád ?e existují stále příznivce lodí JJ Jerbulota, dodnes pro mne mají kouzlo, Pře 25 lety jsem skoro koupil korzára, potom to vypadalo na cap corse ale nakonec to byl jolovýkři?ník.Pak jsem dvacet let stavěl a nikdy nedostavěl.Poslední léta, tak asi jako u vět?iny, ře?í problén chrter.A? tuto sobotu se to povedlo, mám na dvoře Figaro. Je to taková sportovní verze korzára, celkem 6x lomená ?erpie, ploutvokýl, 5,5 m. Tato loď u nás není tak známá jako korzár. /Pro MilanaR-Francouzi pod tou krabičkou mají ?nekový naviják kterým zvedají ploutev...mám ho tam také/. Tak?e k obecné diskuzi - já jsem věc ře?il koupí star?í, ale krásné plachetnice. Co se týká otázky ...ploutev / plutvokýl / kýl..tak na toto téma jsou vedeny plamenné diskuze celá desetiletí. V dobách minulých jsem převzal názor ?e jedině kýl a nikdy jinak. Dnes tvrdím ..u nás doma jedině ploutev nebo ploutvokýl. Stát s cca 6metrovou lodí 15 m od břehu a dostat se na něj jedině přes 150 cm vody je věc zoufalá a tahat za 5,5 m lodí 2,5 m člun je věc je?tě zoufalej?í. S ploutví nemusím ře?it WC, ani se smutně dívat na krásná malebná zákoutí ke kotvení. No a a? na Slapy udeří bora či 8 st. Bf, budu to ře?it...nejspí? tak, ?e zvednu ploutev, vjedu do rákosí a pujdu do hodpody...samozřejmě, pobře?ní plavba v Chorvatsku či v Dánsku na Malým Baltu je věc jiná....
Re: Corsar
je?tě něco, co patří k vý?e uvedenému http://www.asmaraudeur.com/article.php3?id_article=2
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7471
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 149
- Bydliště: Bratislava
Re: Corsar
Ad Pepa: ...samozřejmě, pobře?ní plavba v Chorvatsku či v Dánsku na Malým Baltu je věc jiná....
Prečo myslí? ?e s plutvokýlom, alebo s plutvou je to věc jiná. Zaujíma ma tvôj názor. Libor jazdí zo svojou plutvovou 22 stopovou plachetnicou krí?om krá?om Chorvatsko a Olda s 21 stopovým plutvokýlom 3 tý?dne Talianske pobre?ie pod Neapolom. Myslí?, ?e neprimerane riskujú?
Prečo myslí? ?e s plutvokýlom, alebo s plutvou je to věc jiná. Zaujíma ma tvôj názor. Libor jazdí zo svojou plutvovou 22 stopovou plachetnicou krí?om krá?om Chorvatsko a Olda s 21 stopovým plutvokýlom 3 tý?dne Talianske pobre?ie pod Neapolom. Myslí?, ?e neprimerane riskujú?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti