Suzuki DF 5

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Finn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 492
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Penčice

Suzuki DF 5

Příspěvekod Finn » stř led 02, 2008 2:08 pm

Ahoj, nemá někdo zkušenosti s tímto pětikoňovým čtyřtaktem? Teď se dá koupit za 30.000,- Koupit - nekoupit? Zajímá mě spolehlivost a spotřeba.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7111
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř led 02, 2008 8:40 pm

Suzuky je pán značka. Jestli koupíš, neprohlupíš. Ja mám testy z nemeckého Bootu na 40 a 25 k štvortakty. Suzuky je vždy na špičke parametrov. Spotreba je u malých 5k motorov tak nízka, že nejaký rozdiel v značkách ani nepostrehneš, je zanedbatelný. Čo nie je zanedbatelné je nadobúdacia cena. Najnižšia je tuším u Tohatsu u niektorých predajcov v Nemecku, ak sa nemílim tak 800 euro, Tohatsu patrí do skupiny Nisan. Ak si ja budem kupovať nový 4takt, ale 15k, tak beriem Suzuky.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 992
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř led 02, 2008 10:59 pm

Taky jsem to teď projížděl, jelikož sháním klukovi motůrek do 5ti koní na malý motoráček. Ta Suzuki je na českém trhu opravdu nejlevnější čtyřtaktní 5tka za cca 29.900 Kč ( pokud nepočítám čínského Parsuna za 21.500,-Kč). Asi do té Suzuki taky půjdem. Pokud by byla v SRN ta Tohatsu za 800 € vyplatilo by se tam pro ní zajet. Nevíš o tom něco bližšího?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7111
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř led 02, 2008 11:45 pm

www.gruendl.de ja som písal týmto tu, ale potreboval som s dlhou nohou a to už dobrá cena nebola. Tohatsu 5k s krátkou nohou za 800 euro má v Nemecku viacej predajcov, niekde sme to tu už preberali.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv led 03, 2008 12:27 am

Mám na konec ledna objednanej 5K Tohatsu čtyřtakt za 30 000 s dlouhou nohou, s krátkou nohou byla nabídka za 27 400.
Je zima, kšefty se nehýbou. :)
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » čtv led 03, 2008 4:19 am

Halladin, je to s dobíjením a externí nádrží?
teista
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv led 03, 2008 6:10 am

Bez dobíjení ( vím určitě, ptal jsem se) , nádrž - v popisu mají Tohatsu nad 5 koní mít externí nádrž, ale jistý si nejsem. Zeptám se dopoledne.
To dobíjení se prý dá dokoupit extra, ale stojí to pár tisíc.
Vzhledem k tomu, že to kupuju na plachetnici, jde o to, zda to má význam, a nebude lepší pořídit nějaký solární panel
Uživatelský avatar
Finn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 492
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » čtv led 03, 2008 7:04 am

Dík hlavně Denisovi za info.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7111
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 03, 2008 10:03 am

To dobíjanie je drahé, ak je to súčasť motora, teda oni to namontujú, tak je to 25-35% ceny motora. Za to sa dá kúpiť menší solárny panel.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8707
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 108
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv led 03, 2008 10:09 am

Jak na který motor. Na Yamahu 8PS 2T mě to stálo něco málo přes 2 000,-, a za to je moooc malý panel :hmm:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7111
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 03, 2008 10:23 am

Ta cena bola samozrejme myslená na Tohatsu a bola od toho nemeckého predajcu, overoval som si cenu v Avare a bola skoro rovnaká.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » čtv led 03, 2008 11:17 am

to Halladin, já Tě totiž podezřívám, že se přecejen vydáš na ten Dunaj.
(sorry za OT)
teista
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 992
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv led 03, 2008 11:28 am

Ta Suzuki 5 taky dobíjení nemá. Jestli má alespoň světelnou cívku ze které bych to dobíjení udělal jako u Tomose mi nebyl nikdo z prodejců s určitostí schopen říci ale většina se shodla, že jí asi má. Konektor na externí nádrž pětka má. Nádrž se musí přikoupit.
Externí nádrž i dobíjení by mělo být v ceně až u motorů Suzuki 15 . Denis by to měl mít v pohodě!!
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv led 03, 2008 3:20 pm

Teisto
Bingo !
už se plánuje společně s bandou cyklistek, kterým povezu bágl :) Pasov - Vídeň je prý jedna z nejhezčích cyklistických stezek.Ale po cestě je prý plno vodáckých táborů, kde se asi bude dát připojit na elektřinu A doma použiju motor maximálně pro vyplutí od mola...Takže se mi zdá to dobíjení jako investice neúčelné.
Ptal jsem se na ty nádrže.. Pětka s dlouhou nohou prý má nádrž externí, s krátkou nohou interní, s možností připojení externí nádrže.
Ale bez záruky. Je mi to celkem jedno.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » čtv led 03, 2008 4:32 pm

to Halladin - dík za zjištění, přípojka mi stačí, nádrž mám v kokpitu pod sedadlem už nachystanou, to dobíjení si budu muset připlatit, měsíc na vodě je dlouhá doba, takže na svícení, telefon, baterky do foťáku a možná ještě na něco bude baterka třeba.
To mám radost, že ten Dunaj popluješ. Aspoň kousek
teista
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 314
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Dodíjení.

Příspěvekod Ferdinand » čtv led 03, 2008 9:13 pm

Ach jo, koupit si nový motor a za dva roky zjistit, že to dobíjení přece jenom potřebuju. No , dělej jak myslíš.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv led 03, 2008 9:42 pm

Když to za dva roky zjistím, tak to dobíjení za dva roky koupím. Předpokládám, že ten motor za dva roky nezničím. :) Každopádně bych to dobíjení musel koupit zvlášť. Mám naplánovány tento rok jiné úpravy mého Atolu.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv led 03, 2008 10:03 pm

Bobesi, podle tohohle ta SUZUK DF5 to dobíjení má. Tedy má alternátor, který 2,5 K suzuki nemá...
http://www.czmarine.cz/obr/pdf%20jednot ... 028-31.pdf
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 314
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Dobíjení.

Příspěvekod Ferdinand » pát led 04, 2008 8:35 am

Ne, to ne to samozřejmě nezničíš, dokoupit dobíjení možná můžeš, ale jestli to dokoupení nevyjde potom zbytečně draho, jako jestli není lepší dát něco navíc a mít rovnou motor s dobíjením, než pak uprostřed plavby třebas po Dunaji zjistit, že dobíjení v kempu nejede, nebo potřebuji 50 m prodlužky, elektřinu na lodi potřebuji a ... tak příští sezónu tedy. :(
Jinak na Atola dokonale stačí 4 koňák, psal jsem o tom už jinde. Kdybych nepotřeboval dobíjení, tak bych si býval klidně koupil 2,5 koně a taky by to dokonale stačilo. Ten svůj 4 koňový motorek stejně jen tak lechtám na čtvrt plynu. Další otázkou je váha motoru. Proč se zbytečně tahat s 4 dobým těžkým, když stačí dvoudobý lehký.
U 4- taktu abys pořád přemýšlel, jestli ho položit na pravý, nebo na levý bok.
U 2- taktu to je jedno.
4-takt je možná méně hlučný, nevím.
Určitě je dražší.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát led 04, 2008 12:17 pm

Ferdinande, s dobíjením (zamontovaným) se to prý neprodává. Musel bych to koupit extra - 5- 6000. :?
Dá se to prý i za 1500, uvidíme. :good: Každopádně - prodlužovačku hóodně dlouhou mám, nabíječku autobaterií taky.
No a chci si koupit ještě gumák, takže těch 5 koní bude ještě málo. Ale na začátek..... a pro rodinné příslušníky bez papírů.......
Nový dvojtakt už není tak jednoduché sehnat.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 992
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát led 04, 2008 12:29 pm

To je právě ten trik. Alternátor je vlastně i to co nazýváme dynamem u jízdního kola. U té pětky je to zdroj střídavého proudu 6A 12 V . Dá se s tím svítit a po určitých úpravách, které se už řešily v jiném tématu i dobíjet. Čistokrevné dobíjení s regulátorem má opravdu až ta Suzuki 15. Pro mé potřeby jsem spokojen i s těmi 12V a 6A.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » pát led 04, 2008 12:46 pm

Bobeši, máš to dobíjení na 5k motoru už vyřešený k plné spokojenosti?
(když budeš odpovídat, přeběhni na ten topic dobíjení..., ať tady neděláme chaos)
Dík teista
Uživatelský avatar
Finn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 492
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » pon led 07, 2008 12:08 pm

Tak sem se u blízkého prodejce informoval na Suzuki DF 5 S a odepsal mi tohle:

děkujeme za projevený zájem.bohužel jsme nové motory suzuki kvůli určitým potížím se servisem a pod.přestali prodávat.můžeme vám nabídnout motory honda,johnson,mercury,tohatsu...v každém případě jsou ale o cca 4-5 tis.dražší suzuki než na netu..máte ale u nás zajištěný oficiální servis a záruky.
zdravím škrabal

Tak sem napsal ještě Yamahy do Lipníka (mám to kousek) a odepsali mi tohle:

těší nás Váš zájem o koupi kvalitního lodního motoru. Jsme dealery Yamahy, tudíž Vám mohu nabídnout LM Yamaha. Yamaha nabízí 2T 5PS motor- 2T LM lze prodávat pouze pro komerční účely. Cena tohoto motoru je 34.000,- vč. DPH. Dále má v nabídce 4T motory a to 4PS a 6PS (5PS 4T Yamaha nedělá). Cena 4T 4PS je momentálně (do vyprodání zásob) v akci za 24.500,- Kč vč. DPH (PC 29900,-) a u 6PS 57.900,- Kč vč. DPH, popřípadě 6PS s dlouhou nohou v akce za 39.900,- Kč.
Záruka na lodní motory 2 roky. Servis u nás nebo kdekoliv v Evropě u autorizovaného dealera Yamahy.
Ve vašem případě bych asi volila 4T. Je tiší a má menší spotřebu. Výhoda 2T motoru je pouze v tom, že jej můžete položit do jakékoliv polohy, tudíž je vhodnější pokud jej každý den přenášíte a s motorem manipulujete.

S pozdravem
Žitníková Lucie - prodejce

Takže zatím to vyhrává 4T 4PS Yamaha v akci za 24.500,-
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7111
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 07, 2008 10:45 pm

Yamaha je dobrý motor. j ta cena je slušná. Ber, alebo si objednaj 5k Tohatsu za 800 euro plus niečo za prepravu. Ja som presvedčený že pri tých malých motoroch rozhoduje cena. Osobne som si kúpil starší motor, dvojročný. Vychádzal som z toho, že večšinou sa používa ako pomocný a za sezónu najazdia tak 20-50 hodin. Ale ten motor je stavaný na 2000 hodín prevádzky, minimálne. 2-3 roky používaný motor je mierne po zábehu.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 992
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv led 10, 2008 1:21 pm

Když jsem četl příspěvek Finna ohledně nabídky Yamahy 4 místo Suzuki 5 a pěknou odpověď na jeho dopis z Yamahy ŽI+ŽI napadlo mě zprovoznit svojí starší Yamahu 5. Sháněl jsem se po dílech na tento motor již dříve, ale úplně bezvýsledně. Napsal jsem tedy email.

Dobrý den
Vlastním lodní motor Yamaha a k jeho zprovoznění mi však chybí některé díly.
Obracím se na Vás s prosbou, zda by bylo možné u Vás tyto sehnat. Jedná se o motor Yamaha typ 5AS 644L a potřeboval bych na něj kontakty přerušovače tzv. kladívko a jeho protějšek.Na zapalování je vyraženo ISO E-2 FCT-1AR a znak Mitsubischi.
Dále dvoubřité gufero pod propeler D1 14-27-9 a také bych potřeboval některé součástky do startovacího mechanismu. Je mi jasné, že se jedná již o starší typ motoru ( rok výroby bohužel nevím),
tak to asi nebude s díly tak jednoduché. Děkuji za odpověd.


Dobrý den, motor jak jej popisujete bude vyroben před rokem 1976. Na tenhle
nic ani náhodou.
Ale možná bude pasovat kontakt s modelu novějšího a to je 5B. Kompletní
kontakt stojí 960,-Kč s DPH a je k dodání do 3 pracovních dnů.

To gufero - pokud myslíte za lodním šroubem má na 5B jiné rozměry.To ale
někde seženete nebo Vám ho vyrobí.

S pozdravem
Žitník David
za Ži+Ži s.r.o. Yamaha Lipník n/B

CZ - 75131 Lipník n/B Trnávka 29
tel./fax.prodejna : 00420581774220
mobil:00420602525165 / 601525165
IČO: 49611691 DIČ: CZ49611691
e-mail: david@zizi.cz www.zizi.cz

Tak jsem to zkusil ještě v MariMoto v Bráníku a ejhle!!

Dobrý den,
Díly k Vašemu motoru se dají objednat.Kladívko s protějškem stojí 657 kč s DPH (objednávací číslo-6038132120) a gufero je za 428 kč s DPH (objednávací číslo-9310314050). Díly na startování také nebudou problém.
Skladem v Evropě díly jsou,tak ode dne objednání by byly naskladněny za 3-4 pracovní dny.Na objednání je třeba složit zálohu o výši 50% z hodnoty zboží u nás na prodejně.
Pro příští objednávání stačí zadávat modelový kód motoru- P-95A

S pozdravem I.Dybová

-----Original Message-----
From: MARI MOTO s.r.o. [mailto:info@marimoto.cz]
Sent: Wednesday, January 09, 2008 11:00 AM
To: MARI MOTO s.r.o. - náhr. díly
Subject: FW: ND Yamaha

Od dalšího dealera Yamaha Radek Mašín a jsem odpověď ani nedostal.
I tak jsem spokojen, že mám vše potřebné a pokud budu kupovat jiný motor vezmu zas Yamahu.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti