Suzuki DF 5

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv led 10, 2008 1:54 pm

bobes píše: I tak jsem spokojen, že mám vše potřebné a pokud budu kupovat jiný motor vezmu zas Yamahu.

A zase z Bráníka. :lol: To dá rozum. ;)
alffa
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » čtv led 10, 2008 2:20 pm

Bylo by dobré také napsat příspěvek do dobrých zkušeností :) , ale také do špatných.
Reklama nereklama viz Yamaha Lipník. :x
Berty
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv led 10, 2008 2:26 pm

berty píše:ale také do špatných.
Reklama nereklama viz Yamaha Lipník. :x
Berty

To bych nedělal.
Tak špatná zkušenost to zase není.
Ten pán je jenom trochu línej.
No, alespoň slušně odpověděl. Jak jsi četl, někdo se neobtěžuje ani s tím. :x
alffa
P.S.
Do dobrých, určitě. ;)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv led 10, 2008 2:59 pm

Mě spíše zaráží, že dva dealeři ( oba dle svých slov oficielní) i když každý z jiného konce naší maličké republiky mají tak rozdílné možnosti. Předpokládal jsem, že všichni dealeři mají přístup do nějaké stejné evropské nebo i větší databáze dílů Yamahy. Je to asi opravdu nejrozšířenější značka lodních motorů na zeměkouli. Navíc jsem měl úplně přesné označení typu motoru a typu použitého zapalování. Negativní reklamu ŽIŽI bych také nechtěl dělat, protože každý prodejce se dnes snaží uživit a pokud by věděli jak se k dílům dostat určitě by mi je nabídli. A jak pravil Alffa už to, že odpověděli i když mě nepotěšili hodnotím kladně. Takže oba do dobrých!
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv led 10, 2008 3:35 pm

bobes píše:Mě spíše zaráží, že dva dealeři, mají tak rozdílné možnosti.

Ale bobeši,
Oni budou mít podmínky stejné.
Jde spíš o to, že Lipník je halt línej a ty mu s kšeftem za tisícovku, nestojíš za námahu.
Bráník si asi řekl, nic z toho sice nemám ale co kdybych získal zákazníka. :?:
Tak nějak to asi bude. ;)
alffa
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv led 10, 2008 3:44 pm

Je to tak. Každopádně mám radost! Až to zavrčí, budu mít ještě větší!
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 10, 2008 6:37 pm

Když dva delají totéž, nemusí to být vždy totéž, táto skutočnosť je známa už pekných pár rokov.
Je možné že v jednej firme vybavoval zákazku zamestnanec s praxou 2 mesiace a v druhej firme bol akurát majitel. Možností je vela. Ale dobre vedieť kto je vôbec ochotný, tiež mám Yamahu.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv led 10, 2008 7:19 pm

Skoro jsi to trefil. Bylo to akorát maličko obráceně. Tu zamítavou v Lipníku vyřizoval majitel osobně a tu v Bráníku asi 20 ti letá sympatická dívenka.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát led 11, 2008 6:54 am

U všech prodejců, ať už se snažili, anebo ne, mi chybí upozornění na fakt, že ze zákona, který brzy nabude platnosti, nebo snad už nabyl, je zakázáno provozovat motory starší 25 let, což asi motor, vyrobený kolem riku 1976 bude.
Takže ta investice do náhradních dílů je diskutabilní.
Ale samozřejmě je možno provozovat cokoli, pokud provozovatele nechytí :D
Ale papíry ( technická) se na to asi nedostane.
Uživatelský avatar
jirixxxl
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jirixxxl » pát led 11, 2008 9:11 am

No, nemáš úplně pravdu. Jsou tam vyjímky - http://www.mvcr.cz/sbirka/2006/sb019-06.pdf
A navíc, platí to jen pro plavidla, krerá podléhají registraci. My s malinkými loďkami a s motory do 4 kW můžeme legálně jezdit třeba s motorem starým 100 let, víš ?? :)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát led 11, 2008 9:30 am

V tom bych problém neviděl.
1. Motor do 5k nemusí být zapsaný v osvědčenín o způsobilosti plavidla.
2. Rok výroby nebyl schopen zjistit ani výrobce, tak ho těžko zjistí Plavební správa
3. Potřebujim ho na rok pak už mi ho děti hodí na hlavu, protože budou moct mít silnější, se starterem atd.
4. Poté bude služebně zařazen k Tumlerům, Moskvě, Zetorům, Jawičkám, Čízám a dalším stejně starým nebo starším kámošům.
5. Jsme veb mezinárodní , mnoho lidí odtud v ČR vůbec nepůsobí , tudíš je tento nesmysl 25 let nezajímá.
6. myslím, že ta hranice padne, protože jsme v unii a tam něco podobného neexistuje.
Uživatelský avatar
MaPa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 04, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo Beluga "MOANA" Vranovská přehrada

lodní motory přívěsné

Příspěvekod MaPa » pát led 11, 2008 10:01 am

TO:jirixxxl
To máš sice pravdu že můžete jezdit,ale jenom do té doby než vás někdo chytí (SPS,Policie).Protože podle zák.č.114/95 Sb,§ 9 ods.2 se dá na takových plavidlech vždy něco najít.A jak má motor přeplavovaný karburátor (např.Tümmler), tak si myslím že je pokuta tutovka :) . Ten přeplavovaný karburátor právě ty starší motory vesměs mají. A vootom to právě je... Ale pořád platí:Když není žalobce,není soudce !
Uživatelský avatar
jirixxxl
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jirixxxl » pát led 11, 2008 10:10 am

MaPa :
To je věc názoru. Mám starý motor s přeplavovaným karburátorem, přeplavuji vždy zásadně do hadru. Při běhu z motoru benzin ani olej nekápne. Viděl jsem mnohem novější motory s louží oleje pod nohou. Tak co mi najdou ? :oops:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát led 11, 2008 10:13 am

To přeplavování na Tummleru je asi nejmenší problém.
Dáš novější karbec používaný na 50 cm3 Simsonech. Je úplně stejný, pouze přehodíš hlavní trysku. Sytič mají Simsony již od starších modelů Simson Star, Schwalbe až po ty nejnovější. (cca od 1969 do současnosti). Rovněž zapalování je stejné se Simsonem. Na jednom motoru Tummler mi zapalko chybělo tak jsem tam dal bezkotaktní z nového Simsona.
Uživatelský avatar
Finn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 489
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » pát led 11, 2008 10:23 am

Tak jsem si včera přivezl z Lipníka tu čtyřkoňovou Yamahu. Vybalili z krabice, nalili záběhovej olej, vyzkoušeli v sudu a po 10motohodinách mám přijet na výměnu oleje a kontrolu motoru. Dále má být výměna oleje po 100hodinách. Myslím, že těch prvních 10hodin to přes zimu nechám třeba po hodině vrčet na zahradě v sudu, abych to měl na jaro zajetý a vyměněnej olej. To mě napadlo až doma, takže sem se o tomto úmyslu Žitníkovi nezmínil. Myslíte, že by to tak udělat šlo, nebo to je blbej nápad?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát led 11, 2008 11:53 am

No nevím jak moc ti na lodi bude motor běžet. Jak moc popluješ v sezóně.
Mám taky motor z Lipníku, Yamaha 8PS. Záběhové podmínky +-stejné.
Neřeš to. Prostě budeš zabíhat trochu déle. Dával jsem do benzínu více oleje, jako při záběhu, více než 10 hodin.
Za celou dovolenou jsem natočil +- 30 hodin..Takže záběh tak akorát. Servis na podzim pak byl i se zazimováním. Tak to pak vychází každý rok: servis + zazimování
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát led 11, 2008 12:47 pm

Jasně, všechno se dá vyložit všelijak. Ale součástí služby zákazníkovi by mělo být i upozornění na onen zákon. A zákazník by mohl posoudit, zda se mu to vyplatí. Není každý zkušený jachtař.
No a navíc by měl argument pro nabídku prodeje nového motoru. :D
Nevšiml jsem si, že by bylo konkretizováno, že jde o motor 4 HP.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pát led 11, 2008 12:48 pm

Alff: Jde spíš o to, že Lipník je halt línej a ty mu s kšeftem za tisícovku, nestojíš za námahu.
Denis: Bráník si asi řekl, nic z toho sice nemám ale co kdybych získal zákazníka.
Ale dobre je vedieť kto je vôbec ochotný, tiež mám Yamahu.
A o tom to je ;)

To Finn
Zabíhal bych to až za normálního provozu max na 60% výkonu a při zatížení. Šo by asi těžko nasimulovat to zatížení v sudu. Bylo by dobré vyměnit po záběhu i olej v noze, ale myslím, také že by to vše stačilo až po sezoně.
Berty
Uživatelský avatar
Finn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 489
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » pát led 11, 2008 12:50 pm

Jasně, kdybych ho měl jako pomocný na plachetnici, tak to neřeším, ale mám ho na motorový člun a tam lehce natočím 10hodin za dva dny. Olej do benzinu nedávám, mám čtyřtakt. Ahoj.
Uživatelský avatar
MaPa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 04, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo Beluga "MOANA" Vranovská přehrada

Příspěvekod MaPa » pát led 11, 2008 3:42 pm

TO :jirixxxl. bobes
jirixxxl píše:MaPa :
To je věc názoru. Mám starý motor s přeplavovaným karburátorem, přeplavuji vždy zásadně do hadru. Při běhu z motoru benzin ani olej nekápne. Viděl jsem mnohem novější motory s louží oleje pod nohou. Tak co mi najdou ? :oops:

Jasně, jasně-já osobně plně s vámi oběma souhlasím.Jen jsem chtěl upozornit, že ta možnost problémů s úřady tady je i u plavidel, která nejsou v evidenci, protože "ekologie" se stala příliš mocným zaklínadlem.
Uživatelský avatar
xaler
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: čtv led 10, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod xaler » pát led 11, 2008 4:33 pm

pro BOBES

Já taky nemám zapalování na Tummleru a první co mě napadlo byl simson, ale mě se tam to magneto nevešlo. Mohl bys to upřesnit?
Nevíš jestli se na to někde dají levně sehnat díly? Nebo třeba celý na díly.Děkuji
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pát led 11, 2008 9:38 pm

To berty,
Máš v tom trochu bordel.
Tady máš přesnou citaci mého příspěvku o kousek výše.
Z toho vyplívá že Denis je v tom nevině.
alffa píše: Oni budou mít podmínky stejné.
Jde spíš o to, že Lipník je halt línej a ty mu s kšeftem za tisícovku, nestojíš za námahu.
Bráník si asi řekl, nic z toho sice nemám ale co kdybych získal zákazníka. :?:
Tak nějak to asi bude. ;)
alffa


Jinak si myslím že vyjadřuji jinými slovy totéž co ty.
Pak ovšem tu poučku, že „A o tom to je“, příliš nechápu. :o

Ahoj Finne,
Myslím že těmi 1O hodinami v sudu, nic nepokazíš.
No a na jaře tomu dáš ještě 10 hod s tou 60% zátěží, jak píše berty.

Ono je dobré zajet všechno. Nejen vlastní motor.
Těch 10 hodin navíc, to už je brnkačka. ;)
alffa
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob led 12, 2008 2:18 pm

Hlavní asi je , že v Lipníku ten motor mají za 24.500,- kdežto v Práglu za 29.990,-Kč. Za těch 5.440,- se určitě vyplatí tam zajet a pro prkotiny holt do Práglu. Gratuluji ti ke koupi!
Co týče záběhu, tak dvě hodiny v sudu to zkouší a zabíhají už ve fabrice. Alespoň dříve to tak bylo. Já bych to vzal za slunečného jarního dne i s člunem na vodu abych motor vyzkoušel v různých režimech jízdy, přechody, volnoběh, startování, řazení protože v reálu to může být jiné než v sudu. Při výměně oleje by ti prodejce případné závady doladil. A hlavně!!! Je to o dost zábavnější si pěkně pojezdit než koukat na motor v sudu ne? :)
Pro Xalera: Byl jsem se podívat na ten motor ze kterého jsem použil to zapalko. Je to určitě Simson, má to šlapky a jen dvě rychlosti. Vypadá to podobně jako náš Stadion. Jak vypadala motorka (typ a rok výroby) nevím, protože jsem přivezl pouze rozebrané motory v bedně. Jiné zapalko už ale nemám. Ten snímač a bezkontakt jsem tam dal ale určitě z nového Simsona SR 50. Co se týče dílů a oprav, tak určitě je někdo v ČR dělá. Viděl jsem jeho inzerci před časem někde v tisku, ale ve vyhledavači mi nic nevyskočilo.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » sob led 12, 2008 2:29 pm

Koukal jsem manuály k motorům. Třeba manuál k 5HP Tohatsu obsahuje návod , jak zabíhat nový motor - po hodinách.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob led 12, 2008 2:31 pm

Teď jsem to našel. Možná bych tomu ale založil nové téma.
Motor Tummler
(editovat/smazat)
Kategorie: Sport / Vodní sporty
Provádím veškeré opravy a prodej repasovaných lodních motorů Tummler.
Tel: 723144515
Další informace
Jméno: Michal Brezík
Telefon: 723144515
Email: don.jezevec@seznam.cz.
Datum přidání: 17.05.2007
Co Ti v tom brání :?: a

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti