Suzuki DF 5

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
xaler
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: čtv led 10, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod xaler » sob led 12, 2008 9:54 pm

Děkuji všem za pomoc, už tu s tummlerem nebudu otravovat, jen poslední. Mám možnost tummlera do dvou tisíc korun, asi funkční, je to dobrá cena? a už fakt nebudu otravovat
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 13, 2008 11:25 am

Možno by to chcelo založiť topic o Timleroch a pametníci ti budú vypisovať a plakať nad tým aký to bol dobrý motor. Z dnešného pohladu je historický relikt, slušne povedané, teda môj názor je že je to úplná kravina. Kup si normálny prívesný 2,5 k motorek, dvoj alebo štvor takt, ojazdené sú za pár korún a nový tiež nie je príliš drahý.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 403
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » ned led 13, 2008 12:39 pm

ahoj xaler , kdysi jsme mívali na hausboatu Tummlery dva , a v té době docela nové . Pamatuji si (byl jsem hodně malé dítě ) že jsme snad nikdy nejeli na oba motory najednou , loď byla velká a docela by to bylo třeba . Jelo se na ten který nastartoval , a druhý se průběžně opravoval .Většinou to vyšlo tak že aspoň jeden fungoval . Pamatuji si jak byli všichni moc spokojený když se podařilo sehnat motor Crescent , a Tummlery se prodaly .
Jestli ho nemáš tak ho nekupuj , teda pokuď nejsi milovník veteránů :D .
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Suzuki DF5

Příspěvekod knoki » ned led 20, 2008 11:20 am

Ahoj,
jen pro zajímavost: Suzuki DF5 je totožná s Johnson J5R4SU (oba r.v.2006), rozdíl je pouze v barvě a samozřejmě nápisech.
Uživatelský avatar
Tomin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: stř srp 08, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomin » úte úno 05, 2008 4:47 pm

Ahoj,
taky jsem si koupil motor Yamaha 4k 4T . Nemohu sice zatím hodnotit (mám na něm najeto asi 5 hodin), ale zatím spokojenost. Předtím jsem měl Suzuki 2,5k 4T a taky nemohu říct nic špatného. Byl taky spolehlivý, velice lehký, ale potřeboval jsem něco silnějšího. Hodně záleží na tom, k čemu se bude motor využívat. Je pravdou, že tyhle malé motory nejsou na žádné závodění, ale mi to tak stačí. Naše dovolená u Jadranu dostala úplně jiný nádech a hlavně dětem se to líbí.


Tomin
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv úno 21, 2008 9:18 am

Našel jsem nějakou dvoutaktní 4 od našich čínských spoluobčanů. Prodávají ji v Polsku za 1200 Plz, tj. lidových 9.000,-Kč.
http://www.testwebapi.pl/show_item.php?item=309611436
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » stř úno 27, 2008 10:52 am

Jedná se o čínský motor zn.Madox a uvedená cena je vyvolávací v aukci.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř úno 27, 2008 11:13 am

To snad všichni pochopili( To , že je to Madox a jedná se o aukci). V aukci se prodává podle mě z důvodu, že nemá vstřikování, a tudíž se nemůže prodávat stejně jako u nás oficielně nový v prodejně. Takhle ti ho vlastně prodá jako starší (třeba 1 den) s roční zárukou a zákonu je učiněno zadost. Dodává i veškeré ND. Myslím, že se brzy najde podobný podnikatel i v ČR.
Jinak ta cena není vyvolávací, je to cena "kup hned" tedy konečná.
Uživatelský avatar
karak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 59
Registrován: úte čer 12, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod karak » stř úno 27, 2008 1:24 pm

Na ebay.de jsem ho videl v prepoctu myslim 7500,-Kc+doprava
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř úno 27, 2008 4:07 pm

Dobrá zpráva. Kolik by asi vyšel v Číně + lístek na vlak + týden dovolené?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 16, 2008 9:40 pm

Tento typ motoru jsem před časem také zprovozňoval a problém s guferem je v tom, že originální je dvojité a novější motory mají dvě
jednoduchá za sebou a liší se velkým průměrem (novější mají jiný průměr a jsou velmi úzká). Také průměr hřídele je jiný.
Já jsem to vyřešil tak, že jsem koupil takové co má potřebný průměr pro hřídel a ostatní hodnoty co nejbližší a co nejužšší a obrousil jsem na soustruhu velký průměr a tlouštku. Původně jsou pružinky od sebe tak je nutno vyměnit tu venkovní na kterou jde voda za nerezovou z jiného co ji má. Bývá tam problém s hřídelkou jelikož u těchto starých motorů je hodně v průměru vydřená a potom sebe-
lepší gufero to nezachrání a dovnitř zatéká voda.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 16, 2008 10:11 pm

K té podobnosti suzuki a johnson. Johnson již dlouho nedělá motory s karburátorem. Dříve jim je prý dělala Yamaha a teď Suzuki.
Tyto motory jsou ve své kategorii zdaleka nejlehčí a z toho obsahu 138 ccm mají největší výkon v porovnání s ostatními značkami.
Myslím, že řešit spotřebu u tak malých výkonů nemá smysl, jelikož ji jednak nikdo neuvádí a když už tak s dodatkem dle zatížení.
Dle mého odhadu bere Suzuki 4takt 6Hp asi 2,5 až 3 litry na hodinu při jízdě na 4/5 plynu.
Uživatelský avatar
Finn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 489
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » čtv říj 30, 2008 12:39 pm

Tak sem s tou novou Yamahou 4k 4T natočil přes léto asi 60 motohodin na člunu sport 50. Po 10 hodinách sem byl u Žitníka na garanční prohlídce - výměnu oleje i v noze (celkem cca 800,-) Spotřeba benzinu nepřesahuje 1l/hod. Jezdím většinou v ekorežimu dle otočné rukojeti plynu, tj. rychlostí cca 10km/hod, na max. plyn to jede jen o 3 km rychleji. Obsazení dvě osoby + cca 50kg bagáž + 22l plná nádrž. Porucha žádná - šlape jako hodinky. Teď s ním zajedu na druhou garančku a zazimování.
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 324
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvekod sedivak » čtv říj 30, 2008 6:24 pm

Ahoj Finne!

Tak už máš hotovou přestavbu tvého Sporta na kajutovku? Jestli máš nějaké nové fotky tak sem s nimi, je to moc dobý nápad a zajímá mně jak to bude vypadat hotové i s plachtičkou nad kokpitem. A to budeš dělat i dálkové ovládání na motor??????

Šedivák
Uživatelský avatar
Finn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 489
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » pon lis 03, 2008 8:19 am

Ahoj Sedivaku,
ještě to nemám hotový, teď sem teprve pořádně začal, takže tak za měsíc až bude vidět nějakej výsledek, nějaký fota samozřejmě poskytnu. (dělám jen po chvilkách a taky dělám ještě na Dačmenu a stavěl sem střechy pro lodě) S tím dálkovým ještě nevím, ještě sem to neřešil, ani nevím jak by to na ten můj motor šlo udělat.
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 324
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvekod sedivak » pon lis 03, 2008 6:33 pm

No, já sám vím nejlíp, co to znamená stavět kůlny pro lodě - těch není nikdy dost........ :thmbup:
Tak ty máš Holanďana???? To musí bejt poplachtěníčko, co?? Já nedávno plachtil na Finnu a po přechodu z malé kajutovky se špatnýni plavebními vlastnostmi to byl zážitek. Tak Ti přeju, ať dokončíš přestavbu a už se těším na nějaké další fotky.

Šedivák
Uživatelský avatar
Finn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 489
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » úte lis 04, 2008 9:05 am

Jo, mám FD. Paradoxně sem loni prodal 470-ku, že budu jezdit už jen na finnu na pohodu, ale kamarád co měl FD ale propadl golfu a plachty ho přestaly bavit mi toho dačmena nabídl za odvoz, no nevem to. Tak ho dávám trochu dohromady, asi pět let nejezdil, ale je zdravej a bude z něj pěkná loď. Takže mám přes zimu o zábavu postaráno. Ahoj.
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 324
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvekod sedivak » úte lis 04, 2008 12:39 pm

A to máš Finna i FD laminátový ? Já jsem trochu šetřil a koupil jsem Finna dřevěnýho - shnilej není jen má trochu odchlíplá žebra od podšívky na několika mistech - asi jak ho někdo pokládal na rovnou zem a ne na kozy.
A trochu mi do něj teče, už jsem ale našel kde - je to kolem kýlu. Tak se taky chystám, že žebra přilepím a všechny netěsnosti zaleju epoxidem. :)
Jen je škoda, že Mám Finna přelakovanýho a není vidět původní, krásné dřevo..... :hmm:
No na tom FD bych se někdy chtěl taky povozit, to musí bejt něco.......ale asi to chce být v plavkách a nejezdit na vodu v říjnu co ????? ;)
Ahoj
Uživatelský avatar
Finn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 489
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » stř lis 05, 2008 9:20 am

Finna už nemám, po sezoně sem prodal a ten FD je trup dýha (vnitřek) - laminát (venek), paluba gabon nebo mahagon, ale přijde to přebrousit a nastříkat polyuretanovou dvousložkovou bílou barvou. Ta se mi osvědčila, mám ji i na motoráku. Přírodní dřevo je krásný, ale moc náročný na údržbu. Jo, nejen v říjnu to chce neopren.
Ahoj.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob bře 07, 2009 9:09 pm

Abych topik vrátil k původnímu tématu, tak chci přidat zajímavé testy výkonu a spotřebu od jednoho australského majitele DF6 do
najetí 70hod. Ta spotřeba při malých otáčkách a rychlostech je až neuvěřitelně malá a začínám věřit ostatním majitelům 5hp motorů.
Sám bych tak pomalu nedokázal jezdit a tak to neznám.
Překlad nedávám, jelikož tak dobře angl. neovládám. http://boatpoint.ninemsn.com.au/engine- ... -df6-10374
http://boatpoint.ninemsn.com.au/engine- ... i-df6-8287
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob bře 07, 2009 9:41 pm

Ono hlavně asi záleží na čem ten motor má. Pokud ho bude mít na plachetnici, tedy bude jezdit na 1/4 až 1/2 plynu a s trupem, který má celkově malý odpor. Ta spotřeba se nedá srovnávat s gumákem, kde musí v kluzu jet pořád na plný plyn a i při pomalé výtlačné plavbě má gumák mnohem větší odpor. Jezdili jsme s bratrancem se stejným motorem Tomos 4 já na plachetnici 800 Kg a dvě osoby a on na pramici cca 60 kg a dvě osoby. Při výtlačné plavbě, stejná rychlost, spotřeba úplně srovnatelná.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob bře 07, 2009 9:46 pm

U toho staršího testu je ta plechová Al loďka na fotce a píše, že to má 3,4m a je ze 70 let.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » ned bře 08, 2009 12:24 pm

Ahoj, přečetl jsem to jen zběžně, dlouhodobě udává myslím spotřebu 0.84lt za hodinu. Mám
Johnson o stejném výkonu a vloni na Dunaji mi spotřeba vyšla těsně pod 0,8 litrů za hodinu. Najeli jsme přes 2000km. Ve výtlaku samozřejmě. Průměrná rychlost i s proudem14km/h jestli si to dobře pamatuju.
Průměrná rachlost proudu byla 4km/h.
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 11
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » ned bře 08, 2009 12:57 pm

Ahoj, mrkněte se tady na starší číslo Yachtmagazinu, kde je porovnávací test malých motorů. Otevřese se Vám ve formátu pdf po kliknutí na odkaz na zmíněné stránce. Přeji pěkné jaro, Jirka
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 08, 2009 1:18 pm

Osobně se domnívám, že porovnávat tyto malé motory, které mají rozdíl ve výkonu o 30% a ještě k tomu vodou a vzduchem chlazené
je jako skrytá reklama na předem určenou značku (Hondu). Zaznělo tady i jinde, že je rozdíl v ovládání (Honda nemá řazení), hlučnosti
(více lidí si stěžuje na hlučnost Hondy). Také cena 2,5 a 3,5hp motorů je dosti jiná (2,5hp vzduchem chlazená a bez řazení-výrobně jednodušší Honda za stejnou cenu jako 3,5hp se řazením a vodním chlazením jiné motory) a říci -za podobnou cenu? Je to sčítání
jablek a hrušek. Více by mne zajímal test 5hp vodou chlazených 4t motorů a v tom jsou již opatrnější.
Škoda, že nejde otevřít v čísle 10/2008 velký test přívěsných motorů. Podařilo se mi jej najít jinde ale je to zase novinářský podfuk.
Pouze tři motory a k tomu ještě jeden 4hp. Nevím, opravdu nevím jestli to není zase skrytá zaplacená reklama. Je velká drzost
tomu říkat velký test.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host