Motorové čluny,vlastnosti, konstrukce a vhodný výběr /OD 16/

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » stř led 16, 2008 7:22 pm

Denis píše:Bude to piate cez deviate.
Ficcusi, vieš že aj Hartley má motoráky?


Jasně, že vím;-) Tvarově je to všechno na jedno brdo (několik brd:). Ale fakt jsem překvapen, že na tom vidím i něco hezkýho ;) Loni bych se za motorákem ani neohlídl :?

Třeba opět z bateau.com > Lobster Boat 26. Ale to už je zase na hony vzdáleno původním představám, financím, účelu, ...
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » stř led 16, 2008 8:52 pm

Ahoj, ficcusi protože teď zrovna nemám nic pořádného na práci (jsem ve svých věcech ve stadiu, kdy se čeká na změnu) surfuju tady po fóru a tu a tam do něčeho brnknu.
A tady na Tvém linku sleduju celý ten dramatický rej názorů, pojetí, zkušeností.....
A člověče drahá myslím, že zde možná nevědomky pokládáš základ " filosofie počátku"
Něco chci, nevím jak na to a dělám tedy co umím. A frajeři co už mají o věci ánunk si to nad tím začátečnickým problémem pěkně rozdají. Kdepak bychom se to všechno vůbec mohli dozvědět.
Pěkný večer všem přítomným,
teista
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » stř led 16, 2008 10:01 pm

Search the Technical Support forum for gpratt and skydad - here's some of what they say:

Skydad: My OD16 is very stable & tracks true at any speed. I made no changes in the bottom from the plans. It has the small outer keel as shown. Good dry boat.

gpratt: I use my OD16 on the Intercoastal Waterway on the Atlantic side of Florida and near shore on the Atlantic when the chop isn´t to bad. I´ve taken the boat through some of the rougher inlets in this area with no problem. Just trimmed so the nose was high, keep her pointed into the waves and plowed on though. Didn´t get a drop on me. Wakes from big cruisers (35-50 footers)..... slow down, nose into the wake and never get wet.

Don´t like to go above 22-25 mph or so in mine and at 2 knots you should have NO PROBLEMS.

I had a 21 foot deep vee before the OD16 and in rocked as much as the OD if not more.

More gpratt: Subject: OD16 preformance report

I posted the OD16 .... She Floats

And here is the rest of the story - so far!

After the manuf. initial breakin time was used up I could start opening up the trottle to see what the performance was like.

First some info to consider.

My OD16 is most likely a little heavier that stated on plans. I added gunwales, built in cooler, and fiberglassed inside and out with 4 oz glass.

There´s a 25 gal. gas tank under the front casting deck. A 24 gal bait tank infront of the console. A 1000 amp battery in right rear quarter seat. Plus a Yamaha T50 (2.3? ratio and opposed to 1.8? final drive on the F50) 4 stroke hanging on the back. To top it all off my 250 lb butt is in there to make sure it doesn´t blow away.

Yamaha says that WOT should be turning 5000 to 6000 with lightest normal load. Also stated that best range is 5500 to 6000.

Remember the T50 uses bigger props than the F50 and turns them slower due to gearing.

On to the results so far:

Test one - approx. 10 gal of gas, empty bait tank 600 lbs of people. Turning 13x19 prop.
Max rpm 4900 unknown mph.

Test two - approx 20 gal of gas, 24 gal water in bait tank, and 250 lbs of me. Turning a 13.25x17 prop. Had GPS on board this time. Made it to 5100 rpm at about 32 mph. 4000 rpms give about 20-21 mph. 4300 or so hits about 24 to 27 mph at 1/2 to 2/3 trottle.

The second prop 17 pitch didn´t seem to have the punch out of the hole that to 19 pitch prop had which is opposite than what you would think.

After looking at the prop I see that the cord length (width of blades) looks longer ( wider) than the 19 pitch prop. They were both Yamaha props.

I would like to get the engine to operate in the proper range. I guess I´ll just have to trail and error it the best I can but at $100 per prop I can´t afford to many tests.

Any help or guidance would be appreciated!

Boat handling - Planing at about 20-22 mph or above seemed to be best (less plowing). Above 27-28 mph feels to fast for this boat. At higher speeds, I could feel something like prop walking or tail sliding due to engine torque in the water. Not sure how to explain or if these are the right reasons. Above 27-29 mph porposing was a bit of a problem due to the fact that I had to trim the engine up to reduce the drag on the bottom.

The way my boat is set up I think a speed of 22-26 is comfortable and at a reasonable throttle setting.

I´m sure Jacques has a better idea of the what is a reasonable expectation out of this boat.

I´ll post more as I get more experience with the OD16.
Uživatelský avatar
Frantisek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 265
Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
Reputace: 0
Bydliště: Presov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Frantisek » stř led 16, 2008 10:44 pm

To ficcus: Dnes som si precital tento topic a som prekvapeny aku burku dokazala rozputat tvoja volba. Uprimne si myslim, ze to nebola chyba. Objasnim nasledovne.

1. Tvar dna: pripomina mi to plachetnicu triedy Moth, a jedno z hybridnych plavidiel ( kombinacia plachetnice a motorovej jachty pre vytlacnu plavbu), ktore bolo prezentovane vo Wiedni r.2007. Priecna stabilita vynikajuca. Smerova stabilita vynikajuca. Jazda vo vytlaku privetiava. Jazda v sklze nekomfortna. Uz to tu niekde v inom topicu niekto spominal, tak len citujem: Rychla jizda casem omrzi. Pre ucel aky si popisal, celkom slusna volba. Je jasne, ze jazda sa prisposobuje konstrukcii, nie opacne, v kombiku s rodinou sa nejazdi ako v sportiaku.

2.Kocarek/cabrio: mne osobne sa najviac pozdavala uprava ktora tu bola prezentovana v knihe Urobme si sami člny (prezentovana v kniznici) podobna uprava na gumaku bola v clanku Evropu na lodi.

Dal by som ti do pozornosti aj knihu:
Motorove člny rekreačné.
J. Kovačik - J. Pernický
Vydavatelsto: Alfa
r. 1974
cena: Kčs 29.- ;)
Okrem mnozstva zaujimavych vypoctov a popisov su v nej aj zaujimave clny ako: Meduza 5,3 x 1,9m a Luna 6,2 x 2m

To Denis: Viem ze si nieco podobne hladal, tak ti davam do pozornosti v spominanej knihe obytny cln: Labut 5,8 x 2,3m
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 523
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » čtv led 17, 2008 6:48 am

Františku,
a dá se ta knížka někde sehnat? Bylo by příjemné, kdyby byla třeba nascanovaná, jako ta minulá od Alfa.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » čtv led 17, 2008 3:34 pm

Dane, díky ;)
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 324
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvekod sedivak » pon říj 13, 2008 7:21 pm

Tak přispívám taky jednou fotkou do mlýna(fora) a dávám sem foto naší stříšky, jen nevím zda je to kabrio, kočárek, nebo jen persenik??? mám v tom po přečtení této diskuse trošku zmatek :o máme tu plachtičku vyzkoušenou i za deště a můžu něco podobného všem moc doporučit :good:

Obrázek

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host