Kolečka ke gumáku

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 548
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » pon úno 04, 2013 10:32 am

Myslim ze ty lomene od polaku jsou supr, presne tohle jsem hledal. Uz jsem jim primo napsal, tak uvidime kolik to bude stat. Pripadne to vezmu z toho Slovenska.
Uživatelský avatar
kaptn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 259
Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: OLOMOUC

Příspěvekod kaptn » pon úno 04, 2013 6:55 pm

Ty Liborovy kolečka vypadají na první pohled dobře.Ale jen na první :crazy: Jsou moc velká-výhoda na velmi nerovném terénu,ale ta plechařina je fórová.
Osobně jsem měl na nasunovací tyčce nerezu plastová koloběžková bantamová kola,nasunoval jsem je zespodu.Síla stěny trubky byla 3,2mm,pouzdro trubky rovněž 3,2mm průměr 18 a 20,musel bych to najít,jištění proti otočení 12mm kulatinovými čepy;po pár brodění na Hronu po šutrech se to ohlo. :cry: :gun: :cry:
Druhou a poslední verzi jsem udělal do vidlic a nasunutí shora,zajištěno 12mm čepy,ale ohnuto dozadu!!!! Nikdy by mě to nenapadlo dát opačně,nedej bože najet s tím takto na pangejt, :P :? :P navíc loď se stejně spouští přídí proti vlnám.
Dvojmontážka se mi moooooc líbí,že by varianta č.3? :roll: :whist: :P :whist: :? :good:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon úno 04, 2013 7:37 pm

S tím ohnutím do předu je to nejlepší kvůli váze na špičce. Namaluj si rozklad sil a uvidíš. Vůbec nejhorší varianta je kolečka uprostřed.
Podívej se na přední vidlici u motorek. Těžké motocykly např BMW, měli také takovou konstrukci a bylo to velmi stabilní a pohodlné.
U těchto koleček na lodě je třeba aby ta tyčka byla ve středu kolečka. Pokud je ze strany, tak to vždy vaklá a táhne někam bokem, případně se ohne.
Když na tu tyčku rázy působí váha člunu s motorem (což bývá okolo 85-120kg) při poskakování po kamenech, tak je to jako bys do té osy tloukl pořádnou
palicí.
Ty nerezové trubky jsou v podstatě dosti měkké. To je lepší dát z boků kolečka duralovou pásovinu jak mám na těch fotkách výše. A osičku z min. 12 šroubu.
Uživatelský avatar
Reno
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Reno » pon úno 04, 2013 9:34 pm

To tatasS to si napsal přesně obráceně.S nerezí dost let dělám a je naopak tvrdá a nehouževnatá.Na těch kolech viz foto výše,je jäckl 25x25x2,osa je tr.20x1,5.To než ohnu,tak to dříve vytrhnu ze zrdcadla.Původně jsem je měl pouze z jedné strany a tahal jsem to i za autem.Před třemi roky jsem koupil větší člun a silnější motor a váha šla jasně nahoru.Tak jsem přidal ještě jedna kola a poměr sil na krut v jäklu se vyrovnal a jízda po písku se výrazně zlepšila.Jinak pro kptn doma na Labi nebo na Vltavě zajíždím na sjezdech po kolech s motorem i nádrží pozadu,jako větší čluny s vozíkem.Potom člun jenom otočím,jsem cca pokolena ve vodě kola vysunu na řece větěinou hodím do auta a jedu.
Uživatelský avatar
kaptn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 259
Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: OLOMOUC

Příspěvekod kaptn » pon úno 04, 2013 10:05 pm

tataS píše:S tím ohnutím do předu je to nejlepší kvůli váze na špičce. Namaluj si rozklad sil a uvidíš. Vůbec nejhorší varianta je kolečka uprostřed.
Podívej se na přední vidlici u motorek. Těžké motocykly např BMW, měli také takovou konstrukci a bylo to velmi stabilní a pohodlné.
U těchto koleček na lodě je třeba aby ta tyčka byla ve středu kolečka. Pokud je ze strany, tak to vždy vaklá a táhne někam bokem, případně se ohne.
Když na tu tyčku rázy působí váha člunu s motorem (což bývá okolo 85-120kg) při poskakování po kamenech, tak je to jako bys do té osy tloukl pořádnou
palicí.
Ty nerezové trubky jsou v podstatě dosti měkké. To je lepší dát z boků kolečka duralovou pásovinu jak mám na těch fotkách výše. A osičku z min. 12 šroubu.


jenže ty rázy a námaha přenosu sil do zrcadla,....samo,že to vyřeší šrouby skrze zrcadlo a slušně široký pás na opření(na fotkách vidím jen jekl)
pásovina je taky řešení,po zkušenostech s hliníkem v ve slané vodě(viz jiné vlákno)volím co nejmasivnější leguru
vyřešil jsem to trubkovou vidlicí a oboustranným uložením os 14mm,...kluzně v novém silonovém náboji , tahám člun klidně až k domácím a sladké vodě za autem přes celé městečko
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
kaptn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 259
Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: OLOMOUC

Příspěvekod kaptn » pon úno 04, 2013 10:13 pm

Reno píše:To tatasS to si napsal přesně obráceně.S nerezí dost let dělám a je naopak tvrdá a nehouževnatá.Na těch kolech viz foto výše,je jäckl 25x25x2,osa je tr.20x1,5.To než ohnu,tak to dříve vytrhnu ze zrdcadla.Původně jsem je měl pouze z jedné strany a tahal jsem to i za autem.Před třemi roky jsem koupil větší člun a silnější motor a váha šla jasně nahoru.Tak jsem přidal ještě jedna kola a poměr sil na krut v jäklu se vyrovnal a jízda po písku se výrazně zlepšila.Jinak pro kptn doma na Labi nebo na Vltavě zajíždím na sjezdech po kolech s motorem i nádrží pozadu,jako větší čluny s vozíkem.Potom člun jenom otočím,jsem cca pokolena ve vodě kola vysunu na řece větěinou hodím do auta a jedu.



ale jo taky to tak jde,.... 8)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon úno 04, 2013 10:26 pm

Pokud to taháš za autem, tak je ti jedno kam je to vyhnuté. Všude ale není místo dojet až k moři a ještě mít kde parkovat. Já táhnu na začátku pobytu člun cca
400m i když z kopce a to se potom dosti pronese ta těžká špička. Proto mám kolečko i na špičce s Téčkem. Na konci pobytu člun do kopce vytáhnu na kouli
ale je to problém přez pěší zónu, protože tam je jediný sjezd do vody a jsem na to sám.
U těch tvých koleček je viděl dobře vybavenou dílnu, kterou každý nemá. Já to vyrábím ve svěráku a stolní vrtačce a proti většině prodávaných mě více
vyhovují, hlavně také cenou.
Ten eloxovaný hliník co používám moc mořskou vodou netrpí.
Uživatelský avatar
kaptn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 259
Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: OLOMOUC

Příspěvekod kaptn » pon úno 04, 2013 10:47 pm

[quote="tataS"]Pokud to taháš za autem, tak je ti jedno kam je to vyhnuté. Všude ale není místo dojet až k moři a ještě mít kde parkovat. Já táhnu na začátku pobytu člun cca
400m i když z kopce a to se potom dosti pronese ta těžká špička. Proto mám kolečko i na špičce s Téčkem.
Můžeš zde poskytnout inspiraci? :whist: Nta Hronu jsme přetahovali YAMa dost daleko a tak nás začalo něco napadat :whist: ;)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte úno 05, 2013 7:12 am

Na konci stránky 2 tohoto vlákna mám dvě fotky svého provedení. Celé se to dá složit do tašky. Pro uchycení předních koleček (aby se nevyvracela) jsem
musel zespodu na špičku člunu přilepit dva D kroužky, tak aby ty černé gumové špunty vyšli do žlábku mezi podlahu a válce. Oj provlékám předním okem
u člunu. S jedním kolečkem na předku se to vyvracelo do stran. Se dvěma to je již dosti stabilní. Zatáčecí se také vyvracela a člun měl snahu převracet se přez špičku.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 548
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » úte úno 19, 2013 2:47 pm

pupi píše:Obrázek
Obrázek


Ted mi prave prisli z polska primo od vyrobce tyto kolecka. Celkem i s dopravou 110 euro. Vypadaji fortelne. Uz se tesim na instalaci.

Pro info prikladam kontakt na pana se kterym jsem to vyrizoval v anglictine:

Bartosz Białokozowicz
Tel. +48 883 92 92 92
Fax. 22 812 47 98
email: pontony@proscan-marine.com
web: www.proscan-marine.com
Uživatelský avatar
pupi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 189
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod pupi » úte úno 19, 2013 6:21 pm

:good: Potom daj foto, keď ich osadíš na čln. Hlavne dva krát meraj.
Uživatelský avatar
MIREK470
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 52
Registrován: pon kvě 06, 2013 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod MIREK470 » stř črc 03, 2013 1:44 am

Ahoj kapitáni a majitelé GUMÁČKŮ.

Já už konečně svého BUSHÍKA osadil také kolečky a tažnými ok a posadil na něj Hondíka.

Myslím , že to vypadá docela vyváženě a sladěně ne?

BUSH má výhodu v tom, že je příjemně široký , já mám BUSH F470 a ten má 205 cm šířku, takže, když jsem tam nainstaloval všechny ty doplňky nic nebrání v pohybu a ovládání i tak velkému motoru jako je HONDA BF20 a při přidělání jsem nemusel

řezat ani to plátno v rozích zrcadla a tubusů co brání štříkání vody do člunu od vrtule motoru viz obrázek 2..

Jelikož jsem MAXIMALISTA pořídil jsem tyto: http://www.boat007.cz/lode-cluny/koleck ... cluny.html ale na 200 kilo.

Kolečka jsou dosti veliká v čemž je výhoda, že sahají až pod vrtuli motoru asi o 15 cm ještě nížviz obr č. 3, takže nemusím vyklápět motor při přepravě a tím měnit těžiště.

K těmto kolům se dodávají jen šrouby s matkami na vnitřní stranu zrcadla a proto jsem si nechal udělat u našeho dvorního servismana nerezové destičky s 4 dírami aby se váha a tlak na zrcadlo rozložili.

To samé jsem udělal i u tažných ok: http://www.boat007.cz/lode-cluny/vodni- ... yzare.html mám ty menší a myslím si , že stačí.

Oka jsou umístěna dostatečně daleko od motoru takže když nasadím na obě oka tažné lana a za motorem je spojím a pak už povede jen jedno lano VŮBEC mi to neomezuje zatáčení s motorem a motor jde do maximální vychýlení na obě strany.

Na obrázku č. 4 je vidět jedno kolečko v transportní poloze a druhé v PRACOVNÍ :-).

Jinak se omlouvám za kvalitu fotek, ale fotil jsem to ve 22 hod a mobilem Nokia C2 s 3,2 mpx za umělého osvětlení a na hranici dílny.

1.
Obrázek

2.
Obrázek

3.
Obrázek

4.
Obrázek
Uživatelský avatar
pepabagi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 138
Registrován: čtv kvě 02, 2013 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: zámek Sychrov

Příspěvekod pepabagi » sob srp 10, 2013 8:33 pm

tkruska píše:
pupi píše:Obrázek
Obrázek


Ted mi prave prisli z polska primo od vyrobce tyto kolecka. Celkem i s dopravou 110 euro. Vypadaji fortelne. Uz se tesim na instalaci.

Pro info prikladam kontakt na pana se kterym jsem to vyrizoval v anglictine:

Bartosz Białokozowicz
Tel. +48 883 92 92 92
Fax. 22 812 47 98
email: pontony@proscan-marine.com
web: www.proscan-marine.com

Ahoj, ty kolečka z polska jsi objednával písemně nebo telefonicky? Pokud písemně, byl bys tak hodnej a poskytl mi objednávku v kopii, třeba po SZ(jen bych změnil adresu), polsky umím asi stejně jako anglicky (aby mi místo koleček nepřišli třeba hrábě :o)))
Díky.
Uživatelský avatar
Kolibri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: pon srp 26, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šaľa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Kolibri » pon srp 26, 2013 8:21 pm

Len nekupujte taketo plastove kolieska - je to strasne volaco.
Na betone to hrkoce a cely cln sa trasie a nadskakuje. V makkom a pieskovom terene sa zabaraju. A v konecnom dosledku sa lamu.
Su vhodne akurat tak na hladky povrch, ale prave ten na brehu vody moc nenajdete.
Radsej vacsie a gumenne, idealne nafukovacie [pruzne].
Obrázek
Uživatelský avatar
martinsk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod martinsk » pon zář 02, 2013 6:57 pm

Videli ste niekoho použiť nafukovací valec namiesto kolies?

http://www.zodiacmarine.co.uk/accessori ... ller-large

130 Eur je dosť ale poslúžilo by to aj ako hračka do vody a záchranné koleso...
Uživatelský avatar
pupi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 189
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod pupi » pon zář 02, 2013 7:33 pm

:shock: :lol: Sorry, ale chcel by som ťa vidieť ako na tom spúšťaš čln do vody. Myslím že by si pobavil široké okolie.
Uživatelský avatar
martinsk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod martinsk » úte zář 03, 2013 1:19 pm

Pravdupovediac aj ja by som sa rád na to pozrel... :D

Možno keby som mal 3 takéto valce a 2 pomocníkov, ktorí by zo zadu vykotúlavšie valce prekladali pod špic...

Okolité člny s kolieskami by pukli od závisti.
Uživatelský avatar
josef12345
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
Reputace: 7

nafukovací kolečka

Příspěvekod josef12345 » úte zář 10, 2013 7:11 pm

nevím jaké máte zkušenosti s bamtamovými kolečky, ale já mám takovou že po dvou seznách u moře tj. 2x tři týdny máčení ve slané vodě mi spukřeli a plášť se roztrhl, tak jsem koupil plná pryžová kolečka a O.K. sice trochu poskakují na nerovnostech, ale nemusím se bát, že potlačím člun k vodě a po cestě mi to prdne.
Uživatelský avatar
Kolibri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: pon srp 26, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šaľa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Kolibri » stř zář 11, 2013 2:41 pm

Batmanove kolecka som este nemal ;)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř zář 11, 2013 5:43 pm

Soudě podle fotky, tak jsi toho neměl ještě hodně. I tak by bylo lépe se naučit číst a nepleci si písmenka.
Uživatelský avatar
Reno
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Reno » pát zář 13, 2013 8:14 am

Ahoj, josefe12345,to jsi měl asi stoleté bantamy ne? Já používám bantamy již mnoho let a jsou stále jako nové.vždyť silnice se také v zimě solí a nikomu gumy nebouchaj ani na vozíku na bantamech.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát zář 13, 2013 8:47 am

Je ale otázka, čemu říká bantamy? Pokud jsou to ty široké pro větší zátěž, tak ty vydrží. Ovšem ty úzké na plastových ráfcích (pokud je vyměnil
za pevné), ty opravdu odejdou. S tím mám tutéž zkušenost, protože se dovnitř kolem ventilku dostane slaná voda. Ke všemu na těchto nafukovacích
člun více skáče, než na tvrdých. Zvláště při tažení za autem to více poskakovalo, tak jsem musel jet pomalu (když nebyla rovná cesta).
Uživatelský avatar
josef12345
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
Reputace: 7

Příspěvekod josef12345 » pát zář 13, 2013 2:49 pm

Když jsme u těch bamtamových (bantamových) měl jsem s plechovým diskem a bylo úplně nové zátěž 130 kg. šířka 8cm průměr 20cm s ložisky. Tak mi prosím dejte tipa jaké. Tyto kolečka co jsem měl nemají ocelové kordy, a vlek používám jen na přemístění k vodě a zpět jako plážák, za autem to netahám. Díky za postřehy a :good:
Uživatelský avatar
josef12345
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
Reputace: 7

Příspěvekod josef12345 » stř zář 18, 2013 12:28 pm

tak už jsem zjistil, kde je problém a proč ty kolečka vydrží tak málo?! Bantamová kolečka určená k rudlíkům atd. do 500 kč. za kus mají oproti pneumatikám k osobním automobilům velmi nízký obsah kaučuku a proto ve slané vodě odcházejí k šípku. Dle sdělení odborníka se musí zakoupit kola seciální které se pohybují okolo 800 - 1000 za kus a jsou určena do chem prostředí a ty mají stejný obsah kaučuku jako pneumatiky na auta i vyšší. Nebo lze problém vyřešit plnými koly, jako jsem to udělal já.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř zář 18, 2013 12:58 pm

Něco takového jsem tady hodně na začátku již psal. Pokud je ovšem někdo pohodlný číst vše a zkouší něco jiného, tak zákonitě mu hrozí, že si
párkrát natluče. Zato zase získá zkušenost, že tudy ne. Tak proč mu tu radost kazit nějakýma připomínkama? Ono samotné použití koleček s plechovými
ráfky a ještě k tomu s ložisky u moře silně zavání problémy. Tam je lepší mít plastové ráfky s plastovými vložkami a plnou gumou. Nebo plochou,
jak jsou u travních sekaček. Proto jsem sem dával fotky těchto. Samozřejmě očekávám, že se ozvou jiní, kteří vyzkoušeli něco super.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti