Studium námořní školy, profese námořníka

Povídání o jachtingu, moři a vodě kolem nás ...

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
Trunks
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte čer 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Prešov

Studium námořní školy, profese námořníka

Příspěvekod Trunks » ned led 13, 2008 1:21 pm

Caute,
rozmyslam o studiu na Namornej skole v Polsku (konkretne v Gdynii) nemate s tym nieake skusenosti ? :hmm:
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3146
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 44
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » ned led 13, 2008 7:57 pm

ahoj,
několik mých spolužáků z jazyk. gymnázia šlo studovat do Polska "na námořníka". Už je to ale přes 20 let. O minim. jednom vím, že dodnes slouží a "chodí do práce na 7 měsíců". Zkusím s ním navázat kontakt a pak se Ti ozvu na SZ. Můžeš mi zatím napsat nějaké konkrétní otázky, co by Tě zajímalo.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7123
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 13, 2008 8:49 pm

Ahoj Tunks. A čo by si chcel potom robiť až absolvuješ tú akadémiu v Polsku. Vieš že existuje možnosť študovať v BA na Strojníckej fakulte stavbu lodí a lodných motorov? S tou školou ako strojný inžinier máš možnosť sa plaviť po celom svete a keď sa ti už nebude chcieť plávať, tak máš možnosť dobrého a zodpovedajúceho zamestnania aj na suchu. Mám kamaráta čo bol dlhé roky na mori a aj po rozpade ČS obchodnej flotili nemal problém pracovať pre rôznych námorných prepravcov po celom svete. Teraz je riaditelom v Ikea.
Uživatelský avatar
Trunks
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte čer 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Prešov

Příspěvekod Trunks » pon led 14, 2008 6:49 pm

To: Villma
Dakujem za ochotu bolo by to super keby sa ti podarilo zohnat ten kontak, otazok mam viac preto som myslel, ak by to dotycnemu nevadilo, ze sa ho budem pytat priamo ja, ale ak nie nevadi aj tak som rad. potom napis sz ked sa ti podari zistit nieco nove.

To: Denis
No o tej fakulte som nepocul no pravdu povediac ma to az tak nelaka. Ma to svoje vyhody, predsa je to len na Slovensku, ale ja chcem ist na navigaciu mas to za 2.5 roka 1. rok teoria 2. 12 mesiacov prax kde si zarobis ( podla toho co pisu tak si zarobis v pohode na celu skolu ) ta prax je podla mna skvela lebo clovek moze lahko zistit ci toto chce alebo nie a ak nie tak si aspon zaplati skolu a este stale ma tych 22-23 rokou a moze ist na daku inu vysku. Po dokonceni skoly mas automaticky hodnost palubneho dostojnika. to vsetko mam od ludi z tatramarine
preto by som sa rad dozvedel nieco od ludi ktory to naozaj robia i ked riaditel tej firmy je kapitan.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » pon led 14, 2008 8:08 pm

2Trunks

Prosim pekne,

mohl bys upresnit, jak presne si predstavujes svou karieru po absovovani one namorni skoly v Gdyni? V jakem casovem horizontu by to vse melo probehnout? Co, podle tve predstavy, by melo byt zdrojem prijmu po absolvovani gnydske skoly?
Uživatelský avatar
Trunks
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte čer 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Prešov

Příspěvekod Trunks » pon led 14, 2008 9:22 pm

takze na windward-ovu prosbu tu budem citivat cely mail kory mi poslal pan Juraj BOROS z uz spominanej tatramarine. Dufam ze som tym neporusil nieake autorske prava a ze to nieje prilis dlhe ;) ...
Naposledy upravil(a) Trunks dne pon led 14, 2008 9:27 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Trunks
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte čer 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Prešov

Příspěvekod Trunks » pon led 14, 2008 9:26 pm

citujem pana Juraja Borosa :
"Dobry den,

Ponuka studia na sukromnej Namornej skole je velmi aktualna aj na
buduci skolsky (akademicky) rok - 2008/2009. Studovat mozu chlapci aj
dievcata, zakladne podmienky na nastup do skoly su:

- ukoncena stredna skola
- dobry zdravotny stav - preveruje nas firemny lekar v Bratislave (aj na
zaklade vysledkov testov od Vasho lekara)
- psychologicky test
- skuska z anglictiny - ale ta je zamerana viac na zistenie, kto sa do
akej skupiny hodi, na zistenie urovne znalosti anglictiny

Zvlastne prijimacie skusky - napr. matematika atd. - nie su. Kazdy, kto
ukoncil strednu skolu, je zdravy a uspesne absolvuje psychologicke testy,
moze studovat na namornej skole.

V skratke o studiu:
Prvy rocnik (dva semestre) - teoria v skole
Druhy rocnik - cely rok prax na mori, so zarobkom a zaradenim do
normalneho stavu posadky
Treti rocnik (jeden semester) - teoria a zaverecne dostojnicke skusky pred
komisiou Namorneho uradu.

Skola je sukromna a tak sa za studium plati. Cela skola stoji 6700 EUR, s
tym, ze su mozne splatky, uverovanie atd. Student prakticky plati len
prvy rocnik, v druhom rocniku na mori zaraba a naklady na prvy rocnik sa mu
vratia a este mu najcastejsie zostane aj na treti rocnik.
V sucasnosti platby na Namornej skole v Gdyni prebiehaju nasledovne:
1. rocnik - plati sa len 450 PLN / mesiac (cca 4100 SKK) - namiesto cca 10.500 SKK
2. rocnik - pocas praxe zarabate a splatite skole dlzobu z prveho rocnika
- zaplatite 2.rocnik a casto zvysi aj na treti rocnik

Okrem toho je vela moznosti tzv. sponzoringu, t.j. pripad, ked si studenta vyberie
konkretna lodna spolocnost a plati mu studium (takto je to napr. na Namornej skole v Stetine,
Polsko - konkretny lodiar plati studentovi celu skolu, ubytovanie a stipendium vo vyske 3.500 Sk).

Skola je velmi moderne vybavena, navigatori maju k dispozicii radary,
elektronicke navigacne pristroje, simulator lodneho navigacneho mostika
so simulaciou plavby v roznych podmienkach a na roznych lodiach, strojnici
simulator lodnej strojovne. Ucebne a studovne su otvorene od 08.00 do
24.00, kazdy kto chce, moze studovat do kedy chce a zvladnut temu, ktora mu
robi tazkosti. Uplne pocitacove vybavenie ucebni a studovni.
Po skonceni skoly a uspesnom absolvovani skusok sa stavate namornym
dostojnikom - palubnym dostojnikom (navigatorom) alebo strojnym dostojnikom.
Uplatnenie na namornom trhu prace je vynikajuce (=100%), skola ma dobre meno
a absolventov skoly radi prijimaju najvacsie lodne spolocnosti sveta - Maersk, British
Petroleum, Star Reefers atd. Mnohym studentom buduci zamestnavatelia - lodne spolocnosti -
platia celu skolu (za zavazok, ze budu po skole u nich pracovat).

Palubny dostojnik - navigator - ma za ulohu jednak doviest lod bezpecne z bodu A do
bodu B na nasej planete, jednak ma specificke funkcie podla hodnosti.
Na namornej lodi je standardny pocet 4 navigatori - kapitan+3 dostojnici :
- 1.palubny dostojnik (Chief Officer) - ma okrem navigacie na starosti organizovanie nakladky a
vykladky lode, vypocet a zaistenie stability lode, palubne prace ktore v praxi vykonava
palubne muzstvo (udrzba lode)
- 2.palubny dostojnik (Second Officer) - ma okrem navigacie na starosti pripravu cesty po
navigacnej stranke, teda kresli na mapy drahu, po ktorej sa lod bezpecne a najkratsou
trasou dostane do ciela, dalej sa stara o navigacne pristroje a publikacie a korekciu map.
- 3.palubny dostojnik (Third Officer) - okrem navigacie sa stara o bezpecnostne a zachranne
prostriedky.
Na mori su sluzby na navigacnom mostiku rozdelene nasledovne:
00-04 - 2.pal.dostojnik
04-08 - 1.palubny dostojnik
08-12 - 3.palubny dostojnik
12-16 - 2.palubny dostojnik
16-20 - 1.palubny dostojnik
20-24 - 3.palubny dostojnik

Toto rozdelenie ma prakticke priciny - 1.pal.dostojnik musi byt pri rannom rozdeleni prace
palubneho muzstva, ktore zacina pracovat o 08.00. Pri 3.pal.dostojnikovi musi byt dost casto
kapitan, 3.dostojnik je najmladsi, hned po skole a tak kapitan nemusi k nemu vstavat v noci.
Kapitanom sa moze stat len navigator.

Podobne je rozdelena praca v strojovni - tam je sefom 1.strojny dostojnik (Chief Engineer), ktory podlieha priamo kapitanovi. Okrem neho su tam 3 strojni dostojnici, maju rozdelene povinnosti
tak, aby bola zaistena nepretrzita kontrola a chod strojovne. Tak 4.strojny dostojnik (je na
urovni 3.palubneho dostojnika) sa stara o chladiarenske zariadenia a vzduchotechniku, 3. strojny dostojnik o pomocne motory, generatory, cerpadla, 2.strojny dostojnik o hlavny motor. Praca strojneho dostojnika nie je vhodna pre dievcata.

V sucasnosti je velky nedostatok "bielych" dostojnikov a najma tych zo statov EU. Lodne
spolocnosti uz velmi nechcu Aziatov, ktori sa vacsinou neosvedcili (a plavaju uz vacinou len ako muzstvo)a vo viacerych europskych statoch ma lodna spolocnost velke vyhody, ked zamestnava posadky zo statov EU.

Takze za 2,5 roka od nastupu do skoly mozete byt zamestnani vo velkej
lodnej spolocnosti ako namorny dostojnik - dostojnicka. Postup vo funkciach
zalezi len od Vas, ale priemerne trva cca 3 roky, kym si urobite v tej istej
skole 6.semester - kurz na 1.palubneho dostojnika (Chief Officer) a potom
ca dalsie 2/3 roky, kym si urobite dalsi kurz - na kapitana, alebo v pripade
strojnych dostojnikov najskor kurz na 2.strojneho dostojnika (ekvivalent 1.palubneho)
a potom kurz a skusky na 1.strojneho dostojnika. Takze teoreticky vo veku
cca 28 rokov mozete byt kapitanom alebo 1.strojnym dostojnikom velkej namornej lode.

Je to pekna perspektiva ? Ja myslim, ze ano. Pri este stale velkej miere
nezamestnanosti a nizkym prijmom u nas a na druhej strane podradnych pracach
ktore vacsinou vykonavaju nasi mladi ludia v Anglicku alebo na Cypre, je
vyhliadka velmi lukrativneho prijmu a dobreho zabezpecenia iste peknou
vyhliadkou.
Ked taky priemerny absolvent namornej skoly zostane pracovat na mori len do
30.-32. roku veku, po skonceni aktivnej sluzby ma odlozene velmi pekne
peniaze a este mlady moze zacat robit hocico ine. Alebo sa mu praca na
mori tak zapaci, ze nebude chciet tak rychlo odist.
Nastupny mesacny plat mladeho dostojnika je teraz cca 2.000-2.200 EUR + ubytovanie,
strava a cesta na lod a z lode zdarma (plus zdravotne a urazove poistenie). Aby clovek
na Slovensku mohol odlozit cisteho 2000 EUR = cca 64.000 SKK, musel by mat hruby prijem
nad 100.000 Sk, ak berieme do uvahy ze z tohto prijmu zaplati dan, odvody, poplatky, byvanie, stravu atd atd.

Dalsia moznost je ziskat po nejakom case stravenom v sluzbe na mori pracu
priamo v lodnej spolocnosti - na pevnine. Je totiz velmi malo odbornikov,
ktori este nie su v dochodkovom veku a uz teraz sa zacinaju nasi kapitani
uchytavat v nemeckych a norskych lodnych spolocnostiach - v kancelariach
a za velmi pekne peniaze.
Este dalsia moznost je - po ziskani nejakej praxe vo funkcii kapitana - stat
sa pristavnym lodivodom ("Port Pilot") v pristavoch zapadnej Europy /ale aj
v Afrike, Perzskom zalive atd. Strojni dostojnici sa hojne zamestnavaju
v ustrediach lodnych spolocnosti ako superintendenti - t.j. pracovnici,
ktori maju na starosti prevadzku lodi po strojnej stranke a chodia pravidelne
na kontroly lodi atd."
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » úte led 15, 2008 3:31 pm

Mel bych takove poznamky:

1. O jake studium se jedna a jaky akademicky titul "sviti" ve vysledku. Podle delky trvani asi bakalarske, ale buh vi.
2. Jaky druh odborneho osvedceni ve vysledku dostanu.

Nektere skoly vystavuji dva doklady, napr. diplom inzenyra a diplom navigatora. Jine skoly zas to maji sjednocene v jednom: inzenyr-navigator.

3. Kdo udelil skole akreditaci, zda jeji program odpovida statnimu vzdelavacimu programu prislusneho stupne, zda skola je soucasti zdruzeni vyucovacich instituci, ktere maji akreditaci IMO. Bez toho nikdo nevzme absolventa do zamestnani BEZ ZKOUSKY ZPUSOBILOSTI, tj. pouze na zaklade diplomu, nebo co to na konci bude.
4. Pro jaky druh a velikost plavidel plati vysledny "diplom". Musi byt uvedeno neco jako "s pravem zastavat funkci prvniho dustojnika na vsech plavidlech do DWT 20000T vcetne tankeru.
5. Maersk jen velmi tezko zamestna nekoho, kdo nema uplne vyssi vzdelani (napr. inzenyr-navigator) do velitelske funkce na lodi, protoze nabidka pracovni sily znacne prevysuje poptavku. Dokonce ani nezamestnava kapitany natrvalo, ale vzdy na kontrakt na dobu urcitou. Obvykle jen na jednu plavbu nebo jen na sezonu. Prumerna doba trvani kontraktu kapitana je 4 mesice.

Toto je preklad nabidky sluzeb kapitana: "Prijmu misto kapitana na tankeru do DW50000t. 40 let praxe. Platnost dokladu do roku 2012."

6. To, ze nekdo ma "diplom" jeste neznamena zamestnani. Je nutne k tomu pravidelne prochazet ruznymi certifikacemi, ktere vzdy stoji znacne penize a maji omezenou platnost (tak cca 5 let). Kdyz se stane, ze par let nedostanes kontrakt, pak na certifikaci nejspise nebudes mit penize. Tim kariera obvykle konci.

7. Ve skole se neskladaji vstupni zkousky. Ani z matematiky. Jsem tedy zvidavy, jak asi zaci studuji navigaci a automatiku nebo teorii plavidla. Velmi mne zajima, jak takovy "absolvent" bude pocitat naklon tankeru nebo prvky stability pri nateceni x-teho mnozstvi vody. Nebo prepocitavat geodeticke zaklady.

8. Nikde neni receno, zda skola zjistuje praxi pro svoje zaky. Spousta skol totiz vubec ne. A pokud uvedenych 12 mesicu neodpracojes, nikdo ti diplom nevyda. Takze se muze jednoduse stat, ze budes behat a shanet praci ihned po prvnim roce, dostanes samozrejme maloplacenou, proflakas rok s malazici, chytis nejakou nemoc a skolu vubec nedostudujes, protoze na pokracovani studia nebudes mit penize. Z meho pohledu je to cele malinko divne, protoze na paxi samozrejme nenastoupis jako dustojnik, ale jako palubni sila, ktera po nejake dobe je kavalifikovana jako "kvalifikovany plavcik", mozna "kormidelnik", mozna navigacni asistent (nebo tak nejak). Anebo taky ne. Mozna, ze po celem studiu si praci vubec nenajdes, protoze v potvrzeni o praxi bude stat "ve funkci kvalifikovaneho plavcika".

9. Kdyz skola praxi zajistuje, pak na jakem plavidle. Vlastni one pllavidlo?

10. Devce-dustojnik - to je naprosty blabol. Nikdo "dustojnicku" nezamestna. A uz vubec ne na plavidla se smisenou "nebilou" posadkou. Holt, je to proste tvrda realita. Take na fotkach samotne Tatramarine sro jsou "kapitani" - vyhradne hosi, kdyz tak devcata - kucharka a servirka.

11. Pokud na zemekouli je kapitanu jako psu, pak je to aspon vyvazeno poctem lodi, kterych je take, jak kameni. Ale co se tyce lodivodu, tak tech je jako blech na tech psech, avsak mist, kde mohou pracovat, je poskrovnu. I po 50 letech praxe lze ziskat misto lodivoda jen po dlouhem-predlouhem cekani a na zaklade osobni simpatie predsedy svazu lodivodu. S 12 mes. praxe byt lodivodem je absolutne nerealne. To je nesmysl.


Aby to nedopadlo tak, ze zaplatis 6700 eur a budes na Rynu ridit hovnocuc. :)

-------------------------------
Vse, co jsem napsal, je pouze muj soukromy nazor. Jen jsem vyjadril, co primo bije do oci. Mohu se samozrejme mylit. Je take mozne, ze jsem nabidku pochopil nespravne. :)
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3146
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 44
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » úte led 15, 2008 7:05 pm

ahoj windwarde,
musím přiznat, že máš pravdu s tou prům. délkou kontraktu, podívala jsem se do posledního mejlu, který pochází od mého spolužáka námořníka (je z dubna 2007) a je tam uvedeno přesně : "právě jsem se po 4měsících vrátil ze zaměstnání".

ahoj Trunks,
když si vzpomenu na údaje dnes už neaktuální, tak v pol. 80 let to bylo skutečně tak, že jsme všichni maturovali mj. z maturity, ta byla na gymnáziu s rozšířenou výukou jazyků povinná. Kromě tehdejší klasiky - ruštiny a angličtiny či NJ - měli oni nepovinný čili povinný předmět polštinu. Potom tuším, že ti kluci dělali přijímačky na ČVUT Praha /profilové předměty byly matematika a fyzika/ a to je papírově vyslalo na VŠ do Polska, po ukončení studia jim, předpokládám, ČVUT nostrifikovalo diplom. /Takový byl tehdy obecně postup při zahraničním studiu/. Taky to asi v Polsku byla tehdy státní škola. No nechci šířit žádné nepřesné informace a mluvit za jiného, proto musíme vyčkat, jestli a kdy se mi spolužák ozve.

Co vím jistě, tak kluci tehdy neřešili kolik vydělají, ale třeba jak budou snášet odloučení a jak si budou organizovat rodinný život. Tehdy byla praxe, že se po určitých letech mohla plavit s chlapem /nevím jakou to bylo podmíněno hodností/ i jeho manželka a děti, ty ovšem až od věku 6 let. Taky vím, že jeden z mých spolužáků byl synem kapitána lodi z čs flotily a ten když měl popsat svoje dětství, tak řekl - pořád jsem jenom na něco ČEKAL. Většinou a hlavně - až přijede táta. Taky až odjede táta, až pojedem, až přijedem...

No, dneska je všechno asi jiné. Žije se jinak. Škola je asi jiná. Ale asi je nejlepší dát na současné informace získané přímo ze školy, než na něco co už je out. Tak zatím to je vše. Víc bohužel t.č. nemám.
Naposledy upravil(a) vilma dne úte led 15, 2008 7:19 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7123
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte led 15, 2008 7:14 pm

Tiež môžeš skočiť v Bratislave na dekanát VŠ strojníckej a presondovať tú ponuku.
Uživatelský avatar
Trunks
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte čer 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Prešov

Příspěvekod Trunks » úte led 15, 2008 10:49 pm

windward:
Cau, tak pokusim sa ti odpovedat na vsetky otazky ( ten topic som tu dal preto lebo sa o tej skole xcem nieco dozvediet aj z inych zdrojov a nie odpovedat na dalsie otazky...ale v prvom rade som rad ze si poukazal na tie nedostatky ;) )
1.titul nie je ziadny a neviem aky stupen studia to je...
2.po ukonceni dostanes certifikat o ukonceni skoly a dyplom bud strojneho alebo navigacneho dostojnika. (mas tam 4 fakulty elektrika navigacia strojarina a to 4 presne neviem co je ).
3.opat neviem to som sa este nepytal :)
4.tiez neviem
5., 6. to asi nieje otazka ale dotaz
7. k tomu len tolko - aj mne sa to zda divne ked nevizaduju skusky z mat, ale myslim ze by som stym nemal mat problem matiki mam az az.
8., 9. skola ma dve lode.
10. niesom dievca a nemusi to byt az taka somarina.
11. :?

na to na co som neodpovedal sa skusim spytat...
V kazdom pripade ti dakujem...

Denis
tak na tu ponuku sa teda pozriem mozno to bude predsa len dobre...

Vilma
dakujem za kazdy prispevok k tejto teme a uz som ti aj tak vdacny koly tomu zhananiu kontaktou :good:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7123
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte led 15, 2008 11:14 pm

Pardon, zle som sa vyjadril, myslel som či by na dekanáte niečo nevedeli aj o tej Polskej Akadémii. Ale za zváženie stojí aj tá naša strojarina. Osobne si neviem predstaviť že by strojného dôstojníka robil niekto s kurzom.
Môj kamarát čo robil na námorných lodiach mi o tom hovoril, videl síce svet, ale aj celé mesiace čakali na nákladku, alebo čakal doma až ho zavolajú na plavbu. Volakedy to bol super spôsob ako legálne zdrhnúť z toho komunistického lágra, ale dnes je to iné.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » úte led 15, 2008 11:58 pm

2Trunks

To jsem taky nemyslel jako otazky, odpovedi na ktere potrebuji znat. :) Ja jsem svuj hloupy post zamyslel jako seznam veci, na ktere bych kazdopadne dal pozor. Kdyz rikas, ze matematika by nebyla problem, pak proc proste nejdes na statni skolu byt v tomtez Polsku? Neni to takove jistejsi?

Jinak, vzdelani jako takove je vzdy ku prospechu veci. :)
Uživatelský avatar
indianajones
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod indianajones » stř led 16, 2008 12:01 pm

ahoj, tiez som mal kedysi rovnaky napad ako ty. takze som poslal niekolko mailov do spolocnosti tatramarine so ziadostou o nejake informacie. popripade o osobne stretnutie. zial spolocnost tatramarine sa mi ani neunuvala odpovedat. podla mojho nazoru su predpoklady ohladom zarobku pocas studia velmi optimisticke. neviem ci je to stale tak, ale predtym chceli len za to ze ta pustia k vstupnym skuskam 2000 euro nevratnej zalohy!!!!!!
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř led 16, 2008 12:51 pm

To windvard:
Vůbec ta tvoje reakce a pojmenování problému nebylo špatné. To jsou velmi zásadní otázky na které by si měl trunks dokázat odpovědět, aby nebyl v průběhu studia překvapen a zejména pak na konci. Aby opravdu nezjistil, že vlastní oprávnění na vedení toho hov.......u. ;) Jen bych to doplnil o to jakou má škola historii a kdo jsou a jakou praxi mají přednášející. Také by bylo dobré se přímo setkat s nějakým absolventem který má střízlivý názor na školu. Jsou soukromé školy, které mají vynikající pověst, ale jsou i takové ty mírně řečeno horší.
Podle počtu let studia bych si tipnul na ten fekál, ale možná se mýlím.
Berty
Naposledy upravil(a) berty dne stř led 16, 2008 1:15 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8754
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř led 16, 2008 12:53 pm

Ohledně titulu absoloventa - stačí číst jejich web:

Súkromná námorná škola vznikla ako alternatíva k vysokej škole a vychováva mladých dôstojníkov v rýchlejšom tempe – síce bez akademického titulu, ale zato s oveľa rýchlejším nástupom do praxe.

No já bych volil raději pomalu s titulem, než naopak ;)
Uživatelský avatar
Mobydick
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mobydick » čtv led 17, 2008 6:51 pm

Milý Trunksi,
Moderátorka Vilma mne oslovila jako svého dávného spolužáka a zároveň aktivního námořníka,abych Ti odpověděl na některé Tvoje otázky.Já sám jsem absolventem Vysoké námořní školy ve Štětíně a v současné době pracuji již sedmý rok pro norskou firmu.Poslední 4 roky jako kapitán.Školu jsem ukončil s titulem inženýr a dodnes se mne nikdo v profesionálním styku na titul nezeptal.Vždy každého zajímala odplavaná doba a dosažená hodnost.
V současné době jsou u nás nejdosažitelnější tři možnosti námořního vzdělání :
1) Námořní Akademie ve Štětíně (Akademia Morska Szczecin)
2) Námořní Akademie v Gdyni (Akademia Morska Gdynia)
3) Tebou vzpomínaná a Tatramarine doporučovaná Námořní škola ve Gdyni (www.morska.edu.pl)
První dvě jsou standartní VŚ,se vším všudy a dostáváš diplom Ing.Výhodou té soukromé školy je její rychlost a skutečně šance na zaplacení z vydělaných peněz.Všechny školy jsou dnes přímo napojené na množství smluvních rejdařů a těm vychovávají kádry.Námořní škola ve Gdyni je certifikovaná a auditovaná Lloyds Registrem,což je jedna z vedoucích klasifikačních společností v námořním průmyslu.Já sám jsem tam byl na kapitánských kurzech v roce 2003 a nemám žádných připomínek.V neděli tam jedu na další kurzy nutné k nalodění na chemické tankery a docela se těším.Nebudu se rozepisovat o způsobu nauky,neboť vše je v mailu od kpt.Boroše z Tatramarine,ale jenom zkonstatuji,že to má hlavu a patu.Akademie jsou delší,více teoretické a obsahující spoustu dodatkových předmětů,které jsou podmínkou pro získání titulu.Sám jsem absolvoval přednášky a zkoušky s trojitými integrály a diferenciálními rovnicemi třetího řádu,ale nikdy,za celou svoji dosavadní kariéru jsem je nepoužil,ani se s nimi nesetkal.Když
dnes shrnu,co nejvíce používám,tak je to počítání do 360° a běžné sčítání a odčítání,oproti tomu alfou a omegou mého každodeního chleba je angličtina,která byla v našich časech ve Štětíně velmi zanedbávaná !?!
Myslím si,že pro Tebe bude nejlepší se nakontaktovat na firmu COS Crewmanagement v Praze,která je transformovaná ze zbytku
podniku ČS.Námořní Plavba (www.crewmanagement.cz),která se velmi aktivně zaobírá vysíláním našich námořníků na lodě cizích rejdařů a mladých kluků do námořních škol.Věřím,že po prokázání Tvého opravdového zájmu (eventuelně osobní návštěvě) Ti podají
všechny potřebné informace k další cestě. :good:
Já jsem připraven odpovědět i na další Tvoje dotazy,ale generálně toto zaměstnání doporučuji,neboť pokud je opravdu zájem je i cesta k zajímavé kariéře a příležitostím.
Příspěvek od Windwarda je viditelně založen na starých a neaktuálních informacích.Nebudu se rozepisovat nijak šířeji,ale pouze v bodech :
1)V současné době námořní průmysl zažívá obrovský boom,kdy se již asi 4 roky znatelně nedostává důstojníků a agencie se doslovně přetahují o lidi viz www.portalmorski.pl
2)Windwardem vzpomínaný MAERSK zaměstnává několik velmi šikovných důstojnic na těch nejvyšších místech a na rozdíl od břehového sektoru mají stejné platy,jako jejich kolegové.Za svou kariéru jsem zažil již asi pět lodivodek,několik učitelek navigace a předpisů plavby a všechny byly velice profesionální a řekněme 60 procent z nich i velmi atraktivního vzhledu!
3)Všeobecný trend v současném shippingu je výchova vlastních důstojnických kádrů,loajálních k firmě a znalých jejího management systému.
4)Po rozpadu naší plavby spousta ČS námořníků přešla na řeky západní Evropy.Dnes jim my, na moři ,můžeme pouze závidět,neboť mají velmi lukrativní platy v Euro,veškeré sociální výhody a kontrakty 14/14 (14 dní doma/14 na lodi),my máme 4/4(4 měsíce na lodi/4 měsíce doma),takže hovnocuc na Rýnu je velmi dobře honorovaná záležitost!

Tolik pro dnešek,přeji všem "Fair winds,following seas and at least 1 feet under the keel !"
Mobydick
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » pát led 18, 2008 11:51 am

Nemej rodinu - ani chvili bych se nezdrzel na suchu. Povolani namornika - uchvatna vec, lze jen doporucit. Avsak rozhodne bych zvolil normalni studium na vysoke a to z mnoha duvodu, ktere jsou pro me dulezite.

Ano, je mozne, ze jsou moje informace v nekterych castech neaktualni. Pokud je vse jinak - s chuti do toho. :)

PS. Velmi honorovanou praci kapitana rynskeho h...cucu necht si kadzy zaradi dle rebricku osobnich priorit.
Uživatelský avatar
Trunks
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte čer 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Prešov

Příspěvekod Trunks » pát led 18, 2008 4:13 pm

Mobydick velmi pekne dakujem za asi najaktualnejsie a najpresnejsie informácie určite mi este bude nieco vrtat v hlave ale to sa ta budem pytat cez SZ. A som tiez velmi rad ze si my dodal trochu optimizmu pretože po príspevku windwarda ( viem ze si to pisal v dobrom :) ) sa mi do toho uz velmi nexcelo ist.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8754
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát led 18, 2008 4:43 pm

Ale pytaj sa tuna. Však to zaujíma i iných.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát led 18, 2008 5:27 pm

windward píše:Nemej rodinu - ani chvili bych se nezdrzel na suchu. Povolani namornika - uchvatna vec, lze jen doporucit.

Při vší úctě k náročné práci námořníků. Uvědomujete si, že být námořník není totožné s pojmem být jachtař? Ano, být zaměstnaný na nějaké plachetní padesátistopce, s tím se dokáži ztotožnit.
Ale plavit se na obřích tankerech z kontinentu na kontinent, 50m nad hladinou, bez toho abych okusil "slanost" vody, nastavil plachtu, nedejbože být zavřený někde ve strojovně. Vždyď to je "pojízdný" barák, se vším všudy.....
Tak to mám o romantické práci trochu jiné představy. ;)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8754
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát led 18, 2008 5:38 pm

Ano máš pravdu. Ale přesto si myslím, že je pro nás tento topic a Mobydick elkým přínosem.
Je spousta stejných věcí co musíš řešit, ať pluješ na čemkoliv, jako navigace, předpověď počasí, ale i jiné jako pěkné země k navštívení a jejch přístavy atd. A to bych tu rád více rozvedl a získal něco k poučení z jistě bohaté praxe Mobydicka ;)
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » pát led 18, 2008 6:02 pm

Tak nevim, Baharisi. Ja se s padesatimetrovou (nebo ceho) moderni kravou s modernim podelnym oplachtenim se neztotoznim v zadnem pripade. Rekneme tak Kruzenstern - to zakonite ano.

No a take samozrejme nejaka 200m nakladni lod. Ja v tom totiz vidim neco uplne jineho, nez ten "barak se vsim vsudy". Ja vtom vidim naprosto dokonalou lidskou myslenku. Tento vrchol techniky pri vsi sve velikosti je zranitelny, citlivy a vyzaduje kapitanovu neustalou pozornost, aby dorazil ve zdravi na misto urceni. O to vice musi kapitan uvazovat, o co vetsi je ta lod. Je to romantika v jednom kuse. A take uzasna, fantasticka prace pro hlavu. A vyzaduje to obrovskou odvahu. A jak se ty "baraky se vsim vsude" hybou ve vlne!!!

A jake uchvatne navigacni ulohy se musi v souvislosti s rizenim takove lodi resit! Jednim slovem - nadhera.

Je to urcite vec osobnich simpatii. Pro me treba Elan Impressions je vrchol zkroucene skaredosti, nehlede na to, ze je to z pohledu jachtani dobra lod. Lide, co vymysli takove lode, by mely sedet ve vezeni za rouhani se nad Plavidlem. Ale vetsine jachtaru se to libi.

A to, ze te to "v 50 metrech nad hladinou" pekne nasoli - tak o tom vubec nepochybuj. I tak, jak si to malo kdo dokaze predstavit.

Je skvele, ze se ozval Mobydikck. Aspon tu bude misto pro dotyk i s jinou romantikou, nejen s modernimi oplachtenymi skaredaky. :)
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát led 18, 2008 6:09 pm

Ale to beze sporu!!!
Také se rád dovím nějaké věci o "velkém námořnictví". Jenom lehce upozorňuji, že pokud to je romantika, bude asi trochu jiného rázu než jsme zvyklí.
Má neteř strávila na Floridě tři běhy na těch óbr lodích pro americké turisty s kasíny, kinosály, bazény, atd. První rok, na prvním běhu, se během plavby vůbec nedostala na palubu, pracovala v podpalubí a spala pod čarou ponoru v kajuce 1,5x2m. Její vyprávění mě trochu vrátilo do reality. Až v dalších letech, jak "rostla", se dostávala výš, až se dostala vůbec k pasažérům. Dobrá škola.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát led 18, 2008 6:23 pm

To bylo na Libora, teď Windward. ;)
Protože jsme lidé, každý vidí romantiku a líbí se mu něco jiného. Tebe fascinuje ovládání velkých supertaknerů, já se dokáži představit na tomto:
Obrázek Ještě tak kdyby jste věděli, kde to je focené.... :lol:

Nechme si každý svoje. Jen jsem chtěl na něco upozornit, tak mě hned nebijte.
S tou výškou 50m mě nemusíš chytat za slovo, nesměl bych se pohybovat na netu, abych neviděl videa co dělá oceán se zaoceánskými loděmi. Nechtěl jsem psát slohovku na pět stran, takže to byl pouze příměr.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů