Studium námořní školy, profese námořníka

Povídání o jachtingu, moři a vodě kolem nás ...

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
Baldrique
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pát zář 12, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Baldrique » pát úno 10, 2012 9:32 pm

dddddeeeeeeniiii i nocni
Uživatelský avatar
Boldi
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: sob úno 04, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Boldi » sob úno 11, 2012 7:13 pm

chlapi rad by som vedel ako je to stou praxou pred nastupom do školy,citujem: Před nástupem do školy student absolvuje cca 4-měsíční praxí na námořní lodi

o co tam vlastne ide ?
Uživatelský avatar
Baldrique
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pát zář 12, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Baldrique » sob úno 11, 2012 8:51 pm

Zapomeli tam napsat kdyz mas kliku. Ja ji nemel takze praxi jsem zacal az po skole. Je to dobre v tom ze si k tomu cuchnes a kdyz te to nebavi tak nemusis nastoupit.
Uživatelský avatar
Boldi
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: sob úno 04, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Boldi » sob úno 11, 2012 10:24 pm

a to by ta pustili na lod aj ked nemas ziadne skusenosti?
Uživatelský avatar
Raist
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: sob zář 18, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Raist » sob úno 11, 2012 11:58 pm

Ahoj

Docela uvažuji, o zahájení čtyřletého dálkového studia ve Štětíně v příští sezóně. Ještě jsem nekontaktoval CM, ale měl bych několik dotazů na studenty. Uvažuji o studiu už delší dobu, ale nejdříve hodlám dokončit bakalářské studium, které studuji nyní.

* Jak je náročné zafinancovat studium? Pomůže "zaměstnavatel"/rejdař s kterým vás spojí Crewmanagement pouze platit školné, nebo i část výloh na pobyt v polsku?

* Jak vám, jako studentům přijde náročné studium? Samozřejmě očekávám, že když je škola 6 dnů v týdnu a od rána do večera tak je to náročné. Jde mi spíš o to, jestli pokud dáváte pozor a věnujete se učivu je to vše co je potřeba ke zvládnůtí, nebo pak začne zkouškové a musíte se naučit vpodstatě celý předmět znova sami. (dokončuji studium na vysoké škole a opravdu miluji, když zkušební okruhy jsou z 80% z něčeho co nebylo za celý rok zmíněno)

* Skripta, podklady atd. jsou sehnatelné v jaké formě? Tzn. lze si je dlouhodobě vypůjčit v knihovně školy, dostat se ke skenům těchto skript, přípravy od předchozích studentů?

* Jsou nějaké firmy (rejdaři), kterým by se člověk měl radši vyhnout?

To je zatím tak všechno. Předem děkuji těm, co odpoví.
Raist
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 396
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » ned úno 12, 2012 11:44 am

Boldi píše:a to by ta pustili na lod aj ked nemas ziadne skusenosti?


No nevim jestli ma cenu jeste BOLDImu odpisovat, jelikoz mam takovej divnej pocit ze si z nas dela srandu. Tohle uz nejsou normalni otazky.
A do fabriky uklizet te pusti kdyz nemas zadne zkusenosti?? Prvni rok VS ti da potrebne zkusenosti k tomu, aby jsi mohl na lod??

ad Raist: (starsi text co jsem psal mozna uz to tak do detailu nesedi ale precist se to da)

Jak probíhá studium? Jedná se o čtyřleté dálkové pomaturitní studium navigace na námořní universitě v polském Szczecinie. Studium je ukončeno titulem Ing. Studium bez přijímacího řízení – každý se může přihlásit. Škola začíná vždy na konci ledna. Přesný termín začátku sjezdu včetně rozvrhu hodin na každý den je uveřejněn na stránkách školy – www.am.szczecin.pl (cesta: studenci-plany zajęć-studia niestacjonarne-tygodniowe). Sjezd dálkových studentů trvá deset týdnů. Šest dní v týdnu (pondělí – sobota) probíhají povinné přednášky a cvičení zpravidla od 8.00 do 17.00. V průběhu sjezdu je možný zisk zápočtů některých předmětů. Po ukončení sjezdu probíhá tzv. zkouškové období – nejsou již žádné výklady ani cvičení. Každý student je povinen získat všechny zápočty a zkoušky do konce září. Podle zdolnosti studenta se odvíjí i délka studia. Z vlastní zkušenosti vím, že je možné každý rok ukončit (získat zápočet roku) v průběhu sjezdu dálkových studentů – až na drobné výjimky, které se dají dokončit do září. Studium probíhá v polském jazyce. Když jsem přijel do Polska poprvé neuměl jsem nic, za 4 týdny jsem trochu rozuměl, ve druhém roce jsem už obstojně mluvil a teď rozumím všechno a mluvím plynule. Navíc se polština vždy hodí, třeba při hledání práce na moři, pokud člověk nechce být závislý na jedné naloďovací agentuře v Čechách či na Slovensku. Jen ve Szczecinie je několik desítek naloďovacích agentur. Mezi základní předměty patří: navigace, bezpečnost navigace, navigační zařízení, stavba a stabilita lodí a v prvním roce matematika a fyzika; K ukončení studia je třeba napsat diplomovou práci na zadané téma v patřičném rozsahu a v jazyce polském. Po ukončení studia absolvent získává titul Ing. a diplom palubního důstojníka – oficera wachtowego, který ho opravňuje k vedení lodi po otevřeném moři bez ohraničení (délky, výtlaku, etc.)

Důstojnický diplom? Ke získání důstojnického diplomu je třeba v průběhu školy odjezdit povinnou praxi v délce 12 měsíců v palubním oddělení lodi. Student v prvním roce studia dostane deník praktik – książkę praktyk – do kterého je, v průběhu jeho praxe, důstojníky zapisováno plnění povinných úkonů na lodi, které jsou svázané s následujícími povinnostmi palubního důstojníka. Deník praktik je každý rok ověřován školou, jestli student plní námořní praxi předpisově. Celé studium je postavené tak, aby dálkoví studenti měli volno od května do ledna, které má sloužit k plnění povinné praxe na lodi. K získání diplomu je potřeba ukončit povinné kurzy ARPA, GMDSS, Námořní záchranář, výší požární kurz, vyšší zdravotnický kurz + 4 základní kurzy STCW, které už většinou každý má, jelikož jsou povinné pro každého člena posádky námořní lodi. Základní kurzy je možné udělat v Praze (cena cca 6.000Kč)

Kolik to stojí? Školné za jeden rok studia činí 2950 zlotých (19.470 Kč). Ubytování na jeden měsíc ve Štětíně cca 500 zlotých (cca 3.300 Kč). Něco málo je potřeba na nákup učebnic cca 200 zlotých (1.320 Kč). Doprava do Szczecina vlakem z ČR přes Polsko vyjde kolem 600Kč (ne přes Německo). Strava je individuální záležitostí. V Polsku jsou ceny potravin srovnatelné s cenami u nás. Po sečtení vychází průměrné náklady na cca 35.200Kč – 3 měsíce ve Szczecinie – doprava vlakem – bez stravy. Z vlastní zkušenosti vím, že náklady na jeden rok se pohybují kolem 55.000 – 60.000 Kč kompletně za všechno a s dopravou autem. Poslední rok je finančně nákladnější díky povinným kurzům.

Jak to zaplatit? Jsou dvě možnosti. Jedna poměrně výhodná je detailně popsána na stránkách www.crewmanagement.cz v záložce Vzdělávání. Druhá varianta je studium na vlastní pěst a platit si vše sám. V takovém případě je potřeba se poohlídnout po 4 základních kurzech STCW – třeba v Praze. Potom po práci na moři, aby bylo z čeho platit (samozřejmě v případě že nejste dobře finančně zajištěni). S prací na moři v nižších pozicích (O/S) za normální peníz (1500USD/měsíc) je momentálně problém. Je možnost se uchytit jako kadet za nižší finanční ohodnocení (cca 300 – 500EUR/měsíc). Za 6 až 8 měsíců na lodi si na školu vyděláte – ale je to hodně náročné.

Co po škole? Po škole můžete jezdit v pozici palubního důstojníka (3. nebo 2.). Po vyplutí 12 měsíců v pozici 2. nebo 3. palubního důstojníka se můžete ucházet o diplom 1. palubního důstojníka po skončení 6 týdenního kurzu ve škole (kurz uz neni povinny pro absolventy polskych namornich VS). Po vyplutí 12 měsíců v pozici 1. palubního důstojníka se můžete ucházet o diplom kapitána velké námořní plavby.

Doporučuji studium na vysoké námořní škole, než ekvivalenty v podobě rychlokurzů na různých námořních školách prapodivného charakteru. Když už studovat, tak pořádně. Polské či jiné státní vysoké školy zajišťují vysoký standart, což nemusí platit u různých soukromých institutů. Vysoká škola ve Szczecinie je momentálně jednou z nejvíce se rozvíjejících a nejlépe vybavených škol v Evropě.

ad skripta: ruzna skripta ci ucebnice jsou dostupne, v el. forme, scany, nebo v bibliotece skoly... daji se i koupit, jine materialy se dedi z roku na rok... chce to se jen trochu postarat..
Uživatelský avatar
Yachtgroup1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 16
Registrován: čtv úno 09, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Yachtgroup1 » ned úno 12, 2012 1:24 pm

Pane, neustále se opakujete. Ale některá doporučení jsou zajímavá.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2248
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » ned úno 12, 2012 2:24 pm

>Pane, neustále se opakujete.

Jakub se opakuje, protoze dostava kolem dokola podobne otazky.
Podle tech dotazu je videt ze se zajimaji i lidi co jen vedi ze voda je mokra. Chteli by jit studovat a nedaji si cas precist vsechny predesle prispevky. Take je jedno ceske prislovi...... Opakovani je matka moudrosti.....

Urcite ta skola a nebo kurs by se mel zvolit podle toho jestli se nekdo chce jen par roku povozit na lodi a nebo tomu venovat i desitky let. Jiste na lodi budou i profese kde budou stacit ty zakladni kurzy a potom treba budes otloukat rez a natirat lod. Na mustek se potom dostanes jen s mokrym hadrem.

Tak budte Jakubovi vdecni za to co pise, vi o cem pise. Jezdi uz na lodi jako 2. dustojnik, po skonceni skoly dal studuje, jak se tady rika, zvysuje si kvalifikaci a nejspis kdyz neni na lodi, tak na te skole i uci.
Uživatelský avatar
Raist
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: sob zář 18, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Raist » ned úno 12, 2012 6:07 pm

Ad Jakub:

Děkuji za rychlou odpověď. Teď když na to koukám, tak si uvědomuji, že jsem to už četl. Starostí hodně a některé vědomosti se prostě zatoulaly. Také díky za vademecum ;)
Stránky CM jsem si prohlédl, šlo mi spíš o to jak vypadá skutečnost.


Ad Beda

Zeptej se, budeš za pitomce pět minut. Mlč a zůstaneš hlupákem.

upraveno: Tato věta je variací na příspěvek od uživatele Beda a nijak nepopírá jeho pravdivost. Pokud jsem příliš vztahovačný, tak se omlouvám :?
Naposledy upravil(a) Raist dne ned úno 12, 2012 7:55 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Baldrique
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pát zář 12, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Baldrique » ned úno 12, 2012 7:06 pm

mam navrh aby se dala posledni Jakubova odpoved do noveho zamknuteho vlakna, nebot je vycerpavajici a kvalitni a dobrota Jakuba ho neustale nuti psat to co uz stokrat napsal. A myslim, ze to ted moc hezky shrnul. Plus bych tam pridal nekolik prispevku driv je podobny Jakubuv elaborat na srovnani Stetina, Gdyne a Bllavy. a Tim by se vyresili vecne opakujici otazky. Plus zbytecne lehce pejorativni komentare typu "Pane neustale se opakujete '
Uživatelský avatar
Baldrique
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pát zář 12, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Baldrique » ned úno 12, 2012 7:13 pm

Raist píše:Ad Jakub:



Ad Beda

Zeptej se, budeš za pitomce pět minut. Mlč a zůstaneš hlupákem.


Beda velmi moudre a zdvorile poznamenal, ze spousta lidi je lina hledat a radeji si to nechaji naservirovat pod nos.. A jsem presvedcen ze ani tak nenarazel na tvou otazku jako spise na ten zbytecny komentar Pana Yachgroupa cislo JEDNA.
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3121
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » ned úno 12, 2012 7:17 pm

Lehce protivnými a zbytečnými odpověďmi se nenechte rozhodit, pisatelé takovýchto skvostů spíš pracují na diskreditaci sama sebe.
Buďme vyrovnaní nebo se tak alespoň chovejme. :) A vraťme se k diskusi věcné.
Topik ponecháme jak je, nikdo nemusí stále dokola opakovat to samé, stačí třeba při dobré vůli poukázat, že odpověď je výše.
U uchazečů o vysokoškolské studium očekávám větší ochotu ke čtení, ne jen přelousknutí posledního příspěvku.
Uživatelský avatar
Mikki791
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: ned úno 19, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mikki791 » ned úno 19, 2012 8:01 pm

ahojte...len pre zhrnutie informacii...chcem studovat normalne v Szczecine ale Baldrique mi vravel ze existuje teda skola zhrnuta narychlo a tiez dostanem ING. lebo ked pojdme normalne ze nebudem mat prax po vystudovani co je na tom pravda? a nemate priamy kontakt na nejakeho slvoaka alebo cecha co studuje na tejto akademii normalne od septembra ci tak?
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 396
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » ned úno 19, 2012 9:50 pm

no ing. vlastne ti na rychlo dneska nikdo neda, tady dostanes za 4 roky titul inz., ktery tak uplne neni asi ekvivalentem napr. ceskeho ing., v anglickem diplomu je napsano bachelor of science, teprve az mgr inz. ktery se sa ziskat za 6 let studia je master of science cili asi ing. tohle je castym predmetem diskuse ceskych studentu... pravda lezi asi nekde uprostred. Jinak ta skola na rychlo, kterou myslis asi neni tak uplne na rycho, probiha od ledna prakticky do zari, s tim ze v prvnich 10tydnech jsou cviceni a vyklady povinnych predmetu, skola musi splnovat pozadavky STCW tudiz jsou vsechny vyklady i cviceni povinne. dalkove maji studenti 70% hodin v porovnani s dennimi studenty, dalkove studium je vytvoreno na miru pro namorniky, kteri 'plavou' a chteji si zvysit kvalifikaci. denni studium je pro stredoskolaky, kteri chteji pokracovat ve vzdelani a jeste nikde na mori nepracuji, nemaji kontakty atd. nevylucuje to ze student po stredni nemuzu jit na dalkove studium napr. stetinske namorni VS. Problem s praxi muze nastat tak jako tak, ja si myslim ze vyplout poprve za kadeta neni az takovy kolosalni problem, je to take trochu o penezich, pokud mas dobre financi zazemi tak ti muze byt jedno jestli studujes denne nebo dalkove a jestli budes na lodi za mene a nebo vice penez, proste si jedes odplout povinnou praxi, pokud jsi z chude rodiny a nebo treba nemas zadne vetsi financni rezervy tak je mozna lepsi zvolit studium dalkove a zkusit nekde privydelat na skolu v case 'volnem', muj nazor je takovy ze denni studium je trocha ztrata casu (traveni dvou semestru v Polsku, denne par hodin etc.), da se to zmaknout i dalkove a je to asi i levnejsi. v konecnem efektu skolu stejne ukoncis za 4 roky obema zpusoby studia.
Denne tady studuje snad jen jeden slovak, kontakt nevim jestli jeste potrebujes po tom co jsem ti napsal, ale ja vim ze nadava na denni studium jak jen muze, ne na kvalitu, ale na rozvleklost, je na denni vlastne jen kvuli rodicum. Najlepsi je neco zacit, dostat se do problemu, rozkoukat se, udelat si vlastni obrazek a zacit. Poradnym otevrenim oci v shippingu si musi projit kazdy. Ja jen muzu poznamenat za sebe, ze kdybych mel znovu zacit studovat ve Stetine, tak bych jiste nevybral denni studium, ikdyz verim ze studentsky zivot v Polsku ma taky sve kouzlo, nekonecne zabavy, polska devcata atd. :lol:

j.s.
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3121
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » pon úno 20, 2012 9:32 am

- kluci, nevím o žádném VŠ titulu, který by se "dříve" dával na rychlo, naopak dříve, myslím si, bylo obecně těžší se na VŠ dostat a vystudovat - ale o tom tu debatovat nebudem, to jen pro vaše info, trocha historie vám neuškodí :)
- u studentů ukončivších VŠ v zahraničí bylo "dříve" nutno nostrifikovat diplom na české VŠ, tedy se ptám - 1/nostrifikujete - 2/kde - 3/jaký titul při nostrifikaci diplomu dostanete. Přiznávám, nechce se mi hledat příslušný VŠ zákon, kde je to jistě upraveno, když vy, doufám, vysypete z rukávu aktuální stav.
- ještě mám otázku, kolik studentů (českých, slovenských) bylo v posledních řekněme 5 letech na nám. škole v Polsku (nebo tam kde jsi studoval Jakube ?)
Uživatelský avatar
Baldrique
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pát zář 12, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Baldrique » pon úno 20, 2012 2:17 pm

Mikki791:
vilma píše:- kluci, nevím o žádném VŠ titulu, který by se "dříve" dával na rychlo, naopak dříve, myslím si, bylo obecně těžší se na VŠ dostat a vystudovat - ale

ani ja nemluvil o studiu na rychlo (to se tak mozna rika o Gdyni) Hlavne jsem ti rikal at to tu nejdriv prostudujes a pak se kdyz tak zeptas. Co plati stale ... :D Jen jsem rikal ze diky tomuto systemu mas vice cas na praxi - kdyz ji sezenes.
Uživatelský avatar
Mikki791
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: ned úno 19, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mikki791 » pon úno 20, 2012 3:47 pm

to narychlo som nazval tym ze to trva 10 tyzdnov + prax akoze ze je to scucnute...ako ked vsetci odporucate toto studium tak mam teraz dilemu lebo chcel som ist normalne na denne studium ale potom asi ostanem bez praxe tak som trosku z toho vedla...som na gymnaziu a chel by som uplne vysokoskolske vzdelanie teraz neviem kde ist studovat :/
Uživatelský avatar
Mikki791
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: ned úno 19, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mikki791 » pon úno 20, 2012 4:07 pm

chcem vediet ked pojdme na denne tak aka bude moja pozicia zamestnam sa bezproblemov?a ked nebudem mat prax? chcel by som vediet ake su vyhody toho a cez C.O.S mam ist an to 10 tyzdenne? prosim pomozte objasnit :)
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 396
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » pon úno 20, 2012 6:57 pm

'Noslegrace' a 'superlegrace' jsem resil asi tak pred 3 lety, do toho se zacala motat jeste EU s ruznyma vynalezama ohledne VS vzdelani a uz jsem toho mel dost a rekl jsem si ze proste do pidi statu bez more nebudu napasovavat tituly z namorni university. je to proste nesmysl. nostrifikace dela CVUT v Praze to jsem zjistoval, k tomu chteli prapodivne overovani razitek a peceti na diplomu zahranicni skoly (jestli jsou asi prave), to se dela v pripade Polska na ministerstvu zahranici ve Varsave... no a na tom jsem uz skoncil, jelikoz se me to absolutne nechtelo vyrizovat, to by byla hruza a do toho preklady overene etc... titul pak CVUT vybira podle podobneho oboru, takze asi nejaka dopravka v CR. Ted mam zpravu (uz ani nevim od koho) ze v ramci EU se muzou pouzivat tituly, takove jake clovek ziskal na dane VS, v tom pripade uz by asi mel stacit anglicky diplom kde je titul uveden BSc. nebo MSc. a to asi pouzivat... zalezi na tom kdy, kde, proc a na co.

Ohledne poctu studentu za poslednich 6 let, to ani presne nevim, zkusim to odhadnout a myslim ze daleko od pravdy nebudu: cca 40; ale ti jsou stale vlastne jeste ve skolnich lavicich a skoncilo za poslednich 6 let asi cca 15 (to je taky odhad);

A kdyz pujdes na slovensku studovat denne tak ti hned skola sezene zamestnani dobre placeny??
Ten 4-6ti letej 'rychlokurz' po 10 tydnech ti da uplne vysokoskolske vzdelani, to si bud jist, ale trochu se u toho zapotis a naucis polsky.
Kdyz nebudes mit praxi tak nedostanes papiry dustojnicky.
Vyhody si precti na www.crewmanagement.cz, pro nekoho vyhody pro jineho nevyhody, kazdopadne starat se musis sam, to predevsim.
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 112
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod hawsepipe » úte bře 06, 2012 11:55 pm

* Jsou nějaké firmy (rejdaři), kterým by se člověk měl radši vyhnout?

N mori je denne asi 50 tisic lodi s cca 1,5 milionem lidi na palubach. Existuje tisice firem provozujicich lode. Jsou ruzne modely provozovani - "klasicke rejdarske firmy" kde vlastnik ode i provozuje, zamestnava namorniky a zkratka se stara o vse. A pak desitky modelu outsorcingu, kdy vlastnik lode najme managerskou firmu k jejimu provozu /zejmen technickemu/ a tak pak treba dal sveruje jednotlive stranky provozu dalsim firmam. Posadky pak zpravidla najima crew nebo recruitement agent. A zase je rozdil, jestli je zamestnavatelem manager a crew agent jen zprostredkovatelem, nebo crew manager sam zamestnava namorniky a na lod je vlastne "posila" jako sluzbu dodanou provozovateli lode.

Jsou firmy dobre i velmi spatne. Nejlepe je mit kontakt s nekym, kdo ma uz s konkretni firmou zkusenosti.

Jinak existuje moznost najit si stranky Mezinarodni odborove federace pracovniku dopravy - ITF = International Transport Workers Federation - sekci namorni dopravy. Tento vyznamny /je dokonce pridluzenym clenem Mezinarodni namorni organizace OSN = IMO/ nadnarodni odborovy svaz, sdruzujici volne narodni namornicke odborove organizace, miva na svych strankach "blacklistu" firem nebo lodi, jejichz majitele se varazne spatne chovaji ke svym posadkam - nevyplaceni mezd, nezasobeni lodi jidlem a pod - tzv "abandonment". takovym firmam je treba se vyhnout.
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 112
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod hawsepipe » úte bře 06, 2012 11:57 pm

* Jsou nějaké firmy (rejdaři), kterým by se člověk měl radši vyhnout?

To byla otazka Raista
Uživatelský avatar
Boldi
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: sob úno 04, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Boldi » stř bře 14, 2012 7:51 pm

ak som dobre pochopil tak prax v Stetine si treba zabezpečit sam ?
Uživatelský avatar
Baldrique
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pát zář 12, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Baldrique » stř bře 14, 2012 8:04 pm

Boldi píše:ak som dobre pochopil tak prax v Stetine si treba zabezpečit sam ?


Kdyz pujdes pres C.O.S http://www.crewmanagement.cz/ tak ti ji zajisti COS
Uživatelský avatar
Boldi
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: sob úno 04, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Boldi » čtv kvě 24, 2012 3:09 pm

a mam ešte jenu otázku plati sa v Štenitne školné? tak ako v Gdyni
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 396
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » čtv kvě 24, 2012 11:05 pm

ano plati 3290 PLN jeden rok (dalkovy studenti plati denni ne)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů