Corsaire

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MilanR » ned led 04, 2015 10:59 pm

Ahoj,
pěkná lodička! Líbí se mi ten čelen. Mě můžeš s Vlaštovkou potkat na Orlíku nebo na Slapech.

Obrázek

Pár fotek ze stavby (nejsem profík, ale zase lepší laskavá ruka amatéra než sirky)

Milan
Uživatelský avatar
pecas
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: ned led 04, 2015 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Corsair

Příspěvekod pecas » ned led 04, 2015 11:11 pm

Ahoj Milane, myslel jsem si že mám nejdražšího Korzára v ČR, ale koukám že ty mě trumfneš :-) ty jsi ho stavěl nového :-) alespoň tu lodičku vidím na vodě :-) máš nějaké fotky jakjsi vyřešil vnitřek ?
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MilanR » ned led 04, 2015 11:48 pm

Prohrabal jsem disk, ale všechny fotky jsou z exteriéru.
Tak posílám dvě ještě z původní lodi. Nějak se mi nechtějí nahrát, tak jsem je přidal k těm ze stavby.
Vnitřní uspořádání jsem neměnil, skříňky zůstaly původní. Oproti jiným Korzárům tam je vepředu velká skříňka. Vlevo pod "stolečkem" býval na kolébce PB vařič, ale ten teď radši nepoužíváme.
Uživatelský avatar
pecas
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: ned led 04, 2015 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Corsaire

Příspěvekod pecas » pon led 05, 2015 12:40 am

Ahoj, dík za fotky. Já to tak obsáhle zdokumentované nemám :-) Koukám, že co kus to originál, ty máš to vnitřní členění kajuty také úplně jiné. Přemýšlím jak to do jara udělat :-) a jak moc řešit na tak malou kocábku elektriku. Budu kotvit na Slapech
Níže je odkaz jak jsem postupoval já

http://www.suchyna.eu/Fotky/Delfi/index.htm

Petr
Uživatelský avatar
bernau1
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 204
Registrován: pát dub 07, 2006 2:51 pm
Reputace: 9
Bydliště: Most

Corsaire

Příspěvekod bernau1 » pon led 05, 2015 7:58 pm

Vlaštovku jsme v létě potkali na Orlíku.Zrovna se naloďovala posádka v zátoce u Podskalí.Jsme spolu i chvilku mluvili,že to je Vlaštovka jsem si uvědomil až o kus dál...Pěkná plachetka.Čelen by jí slušel,to by myslím nebyl problém.Asi by se potom lezlo lépe přes špičku :)
Uživatelský avatar
pecas
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: ned led 04, 2015 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Corsaire

Příspěvekod pecas » pon led 05, 2015 10:20 pm

Myslím hlavně že by to Vlaštovce hodně slušelo, musel si na ní nepředstavitelně máknout .......
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon led 05, 2015 10:49 pm

MilanR píše:. Mě můžeš s Vlaštovkou potkat na Orlíku nebo na Slapech.

Pár fotek ze stavby (nejsem profík, ale zase lepší laskavá ruka amatéra než sirky)

Milan


tvoje fotky ze stavby jasně dokazujou, že lodě jsou nesmrtelný :good: :good: :good:
Uživatelský avatar
tatavod
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: úte srp 12, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Krásná Hora nad Vltavou

corsaire

Příspěvekod tatavod » pát led 09, 2015 12:56 pm

Pánovééééé, paráda. Klobouk dolu před oběma. Spousta práce a Korzáři žijí. Musím se "pochlapit". Já jsem ještě nedokončil. Jen mám dotaz. MilaneR, koukal jsem do fotek a tam máš zalaminovanou celou kýlovou fošnu. Tady na foru jsem několikrát četl, že to není dobře. Tak nevím... :? .Jinak moc obdivu pro oba, mám něco podobného doma. Ale snad se zdrchám a taky něco šoupnu do fora. Zatím Ahoj :good: :good:
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Kýl

Příspěvekod MilanR » sob led 10, 2015 12:42 pm

Díky za pochvaly.

Pro ty, kdo uvažují o podobné "rekonstrukci", pár informací:

Loď jsem kupoval jako nezkušený nováček s naivní představou, že bude stačit jí natřít. Po měsíci ježdění začala pomalu nabírat vodu - ne přes nějakou díru, ale v podstatě celým trupem, který byl tak zpuchřelý (což jsem pod novým nátěrem neodhalil), že sál vodu jak houba.
Usoudil jsem, že to bude chtít i přelaminovat. No a když jsem strhnul laminát i s dřevem pod ním, tak mi to teprve došlo :-(

Zapálit nebo opravit - obrovské dilema. Záleží na podmínkách každého majitele. Dnes bych řekl, že je jednodušší a mnohem rychlejší postavit trup nový, podle plánů, než ho díl po dílu vyměňovat a obestavět kolem vnitřních skříněk, jako jsem to dělal já. Jenže já tehdy dal všechny úspory (nesmyslných 60 tisíc) za ten vrak a likvidace by znamenala návrat na souš. Hodně mě dodali odvahu kamarádi, kteří slibovali pomoc s opravou (která sice nepřišla, ale byl to impuls).

Stavba mohla trvat čtyři roky. Chodil jsem na ní makat vždy celou sobotu a ve středu odpoledne. Jenže se do toho přihodilo stěhování a děti a tak byla dvouletá pauza, kdy jsem musel opravit dům (a loděnici). Takže celkově šest let.

Výhodou bylo, že jsem nemusel shánět kýl, takeláž a všechny nerez prvky. Odhad stavby nového korzára podle plánů je 1000 hodin a myslím, že to sedí, mě to vyšlo na 600 osobohodin. Materiál vyšel na 60 tisíc, ale rozloženo do těch šesti let to nebyl problém.

Stavbu šarpie zvládne každý trochu zručný nadšenec. Je fakt, že spoustu věcí bych dnes řešil jinak. Např. zahušťování epoxidu pilinkami se mi naprosto neosvědčilo, křemičitý písek jsem objevil teprve nedávno. Povrchovou úpravu jsem měl taky radši svěřit někomu zručnějšímu - byť jsem tmelením a broušením strávil spoustu času, s výsledkem moc spokojený nejsem. Ale to jsou maličkosti, hlavně že plujem.

Mezitím děti povyrostly a zjistil jsem, že je Vlaštovka výborná na víkendové výlety pokaždé jinde, ale že na dlouhé pobyty už je nám malá. Pořídili jsme Pávii, taky s nutnými opravami, ale ne tak drastickými. Když se soused nemoudře zeptal, jestli teda Vlaštovku teď prodám, chtěl jsem mu rozbít hubu ;)
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MilanR » sob led 10, 2015 12:55 pm

Tatavode, já byl tenkrát dost v šoku, jak může starý trup nabírat vodu, tak jsem dal laminátu poměrně dost - tři vrstvy á 350g a jedna á 100g. Asi by stačila tenčí slupička. Jestli laminovaný kýl vadí, doteď nevím, ale já jsem všechny vrstvy z obou stran při ukončení na kýlové fošně překryl přes sebe, takže přímo dole na fošně v tom úzkém pásu je 6x350g + 2x100g. Proto ta fošna je tak výrazná, oproti jiným korzárům. Mohu najet přídí na pláž a nebát se (i když to samozřejmě nedělám).

Celková váha olaminování je cca 70kg = vodorysku mám po všech úpravách odhadem tak 3-5 cm výš, než by měla být, to není zas tak zlé, zrcadlo je při prázdné lodi stále ještě nad vodou.
Uživatelský avatar
pecas
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: ned led 04, 2015 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Corsaire

Příspěvekod pecas » sob led 10, 2015 3:31 pm

Tak já musím dát Milanovi za pravdu, také to byla ne rozvážnost :-) náklady vyšli nějak podobně, já koupil korzára levněji a asi byl v lepším stavu. Dnes je mě zřejmé že se ta lodička nikdy normálně neprodá, ale dcera si ji oblíbila :-) takže nic podobného nepřichází v úvahu. Určitě bych podobným nadšencům doporučil se pořádně rozhlédnout po okolí co je možné koupit. Pravdou je že Delfi není velká a dá se dobře přesouvat a je udělaná podle mých představ.
Ještě bych chtěl něco dodělat v interiéru, věci už mám dlouho doma a už s tím končím. Měl jsem štěstí na velice precizní firmu, která mě hodně pomohla. V podstatě naše názory jak to vše udělat byly stejné.
Musím říci, že mě od toho hodně odrazovali. Nic méně lodička se opravovala cca jeden rok a něco a za ten čas se náklady také vcelku rozložili. Mě byla Delfi tvarem hodně sympatická, dnes už bych ale také koupil větší a novější. Uvnitř je ale kajuta řešená zcela odlišně, u nás je docela dost prostoru, pro dva nebo tři pasažéry je dost místa, pro celkem čtyři pasažéři už nee. Na závěr bych konstatoval, že jsme s Milanem asi zachránili dva veterány :-)
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » pon led 12, 2015 10:53 am

Mel jsem take pred lety korazara ve verzi J.O.G. (junior offshore group), ktera mela pevny kyl, na kylu pridavny balast a na zadi v kokpitu 2 batysty.
Lod postavil pan z Prahy v roce 1988, ale bohuzel tesne po stavbe zemrel, takze ji pry jiz nikdy nevyzkousel.
Nevim jestli to bylo tou delkou lode, nebo tim pridavnym balastem, ale prisla me vzdycky takova lina. A to jsem na ni mel i nove plachty.
Jak se trochu rozjela, tak se ohromne borila zad do vody. Bez toho pridavneho balastu byla zase dost nestabilni.
Vim ze s ni ve franicii stale poradaji regaty, ale zajimal by me vas nazor na jeji plachetni vlasnosti.


Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Plavební vlastnosti

Příspěvekod MilanR » pon led 12, 2015 6:51 pm

S Korzárem je problém právě ve vyvážení. Protože vznikl pro výcvik francouzských kadetů, počítalo se s nepočetnou posádkou - většinou dva lidé sedící hned za kajutou, co nejvíce vpředu. V plánech žádné batysty na zádi nejsou.

Jenže když se s ním jezdí jako s karavanem, celá rodina + motor a batysta se naplní zátěží, tak se záď "zakope" do vody. My do batysty dáváme jen boty a pár lehčích věci, jinak všechno do kajuty. Zrušil jsem autobaterii a PB vařič, to bylo taky pár kilo. Kotvu mám na příďovém koši, taky vyvažuje. A když si polovina posádky jde hrát karty do přídě, docela to jezdí.

Já jsem žádný závod nejel a za ty tři sezóny, co jí mám, jsem taky ještě nejel sám. Většinou jsme naložení jak vlaky v Indii. Muselo by se to porovnat s jinou lodí, podobné délky a oplachtění a na stejném kurzu. Delší lodě a oplachtěnější lodě nás předjíždějí, to je jasné, ale jinak nemám pocit, že by to nejelo. Hlavně to moc neřeším, nejsem závodní typ, mám rád romantiku.
Uživatelský avatar
pecas
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: ned led 04, 2015 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Corsair

Příspěvekod pecas » pon led 12, 2015 9:51 pm

Teď napíšu něco za co se mě budete asi smát. Já když koukám na Francouzský videa s touto tematikou, tak mě připadá , že některé lodě mají jinak udělanou záď, připadá mě že některé lodě jsou přibližně tak o metr delší. Mě by třeba zajímala délka Milanovy lodě - trupu.
Uživatelský avatar
tatavod
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: úte srp 12, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Krásná Hora nad Vltavou

corsaire

Příspěvekod tatavod » úte led 13, 2015 11:48 am

Můj Korzár má i s badeplatem (v TP) 6,2 m t.j délka celého trupu. Na vodorysce je to 6 m. Máš pravdu v tom, že existuje mnoho úprav a předělávek. Opravdu "čistých " Korzárů už bude asi málo.
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Konec šikany ještě než začne

Příspěvekod MilanR » stř dub 22, 2015 7:17 pm

Ahoj Korzáristi,
rozzuřen novou vyhláškou zakazující kotvení jsem udělal jednu věc, kterou jsem dlouho odkládal - přeměřil jsem si plachty. Vždycky se mi totiž nezdálo, že by měly deklarovaných 15m2. A ejhle! 11,86! Mám totiž asi kratší stěžeň, kolem 6,5 m, už jsem ho takový koupil.
A protože délka lodi 5,5 m už nevadí a motor mám 5HP, jsem vlastně lodí nepodléhající evidenci.
A tak jsem Vlaštovku dnes odhlášil z registru.
A můžu kotvit kde chci, nemusím na technickou, není třeba VMP a vůbec mi můžou "úředníci" z ministerstva dopravy políbit zrcadlo.

I dál se ale chci účastnit boje proti té nesmyslné vyhlášce. Ostatně, máme ještě druhou loď, Pávii, registrovanou.
Píšu to sem jen proto, kdybyste měli stejnou variantu plachet, můžete udělat totéž.
Uživatelský avatar
tatavod
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: úte srp 12, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Krásná Hora nad Vltavou

odhlášení

Příspěvekod tatavod » pát dub 24, 2015 5:25 pm

MilaneR, určitě je to řešení, ( tedy alespoň dočasné), než zase něco na ministerstvu dají dokupy. Jinak podle reglementu pro Korzáry je délka stěžně 6650mm, ráhna 2890. Plocha plachet je 11,74. Jak to probíhalo? Musel jsi něco dokladovat, nebo jim stačilo jen napsat, že odhlašuješ? A jaký jsi měl napsaný výtlak? Já mám v TP 1,16 tuny maximální. To bych musel asi ubírat balast. :? Mám dole asi 280 kg. Prádlo klidně zmenším a motor už má po :prdel: , takže stejně musím koupit nějaký jiný. Ahoj
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » pát dub 24, 2015 6:31 pm

tatavod: ubrat přebytečná kila na balastu sice můžeš, zdá se ovšem, že ubrat tytéž kila na posádce či bagáži,
zdá se býti trochu jednodušší. Rozhodující je, že tvoje loď v daném okamžiku nesmí mít celkovou hmotnost větší než 1000 kg.
Nepublikovatelná informace - vodní (lodní) váhy, obdoba silničních váh, zatím ve výbavě říční policie nejsou.
Pepa
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát dub 24, 2015 7:44 pm

To jsem z toho trošku jelen. Když uberu váhu, nezměním přeci celkový výtlak? Abych nezpůsobil nějakou nechtěnou debatu, myslím tedy výtlak papírový na vodorysce, výpočtem podloženou vlastnost lodního trupu. Stále vnímám nutnost nepřekročit limity v daném okamžiku důležité pro potřebu VMP, zatímco pro registraci jde o základní vlastnosti plavidla, což ovšem neznamená že se nemýlím ?
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pát dub 24, 2015 8:02 pm

Výtlak 1,16t bych neřešil. :) Odhlas to a je to.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » sob dub 25, 2015 10:00 am

Marks: netřeba na sebe plést delší bič, než upletl stát.
Plavidla nepodléhající evidenci jsou.....patnáctiletí kluci vezmou dědovi ve stodole velké necky na prase.
K jednomu čelu přitlučou násadu od hrábí. Babičce ukradnou prostěradlo a přidrátují je k násadě.
Soused nadšenec jim půjčí 5 hp motor. Pokud prostěradlo v okamžiku plavby není větší než 12 m2
a okamžitá celková hmotnost celého plavidla v okamžiku plavby nepřekročí 1000 kg, splňují veškeré zákonné parametry této lodní třídy.
U této třídy /necek/ neřešíme celkový výtlak, ani papírový výtlak, ani vodorysku, nic nekreslíme, nepočítáme žádné vlastnosti lodního trupu, nemáme žádný technický průkaz.
Máme necky a jdeme si hrát na rybník.
Stát byl tak milostiv, že na necky násadu a prostěradlo nepožaduje žádný výkres, žádné výpočty, žádné vodorysky.
Můžeme si hrát.
Chápu, že tento neuvěřitelný fakt někteří z nás ani po létech opakování, nejsou schopní akceptovat a vnitřně se s ním smířit. :)
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MilanR » sob dub 25, 2015 10:19 am

Píšete to správně, chlapi. Rozhodují okamžité parametry, ne to, co je v papírech. Jednání na SPS bylo korektní. Proběhla jen malá diskuze, ve stylu:
V papírech ale máte 15m2. - Ale já změřil své plachty a mají 11,86.
Ale v papírech máte výtlak 1030kg a 6 lidí posádky, to překročíte. - My jezdíme jen ve čtyřech, já si dám na to naložení pozor.
A co motor? - Ten mám jen 5hp.
Tak když na tom trváte, tak my vás teda odhlásíme. Ale můžou vám při kontrole přeměřit plachty. - Ok, to můžou

Papíry si při odhlášení nechali. Pro ten výtlak jsem měl ještě připravený argument, že jsem při rekonstrukci udělal trup trochu užší (v rámci v dokumentaci povolené odchylky 1,5cm z každé strany, samozřejmě :-) a tím snížil výtlak o 30kg. Ale tuhle blbost jsem nemusel použít, rozhodující je váha nákladu a vodní váhy zatím fakt nemají :-)
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » sob dub 25, 2015 11:03 am

MilanR píše:......, rozhodující je váha nákladu a vodní váhy zatím fakt nemají :-)
... :smash:

Opět špatně. Vím, že tomu snad rozumíš správně, ale tuto chybu tu pro ostatní nelze nechat.

Rozhodující je celková hmotnost (chceš li tak váha ) celého plavidla.......= vlastní loď + náklad + posádka + motor + svačina kapitána + schovaná flaška rumu. :)

Až budou mít ty vodní váhy, tak připluje loď s jeřábem, hodí pod tebe kurty a celou tvoji loď zvednou 10 cm nad vodu a v této chvíli zváží. Odečtou váhu kurty, zbytek je okamžitá hmotnost plavidla.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » sob dub 25, 2015 11:58 am

Ploutvovy korzar ma vahu cca 560kg. Takze do 1t se dostnes s prstem v nose

http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4073
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » sob dub 25, 2015 8:24 pm

Ahoj Pepo, plést mě nebaví a 30kg asi neřešíme.
Využívám pouze neregistrované plachetnice, aniž by musela vzniknout nějaká vyhláška. Chápu že Tvoje odpověď na otázku, zda odebráním balastu snížím celkový výtlak plavidla, odpovídá stávajícím poměrům. Bohužel nejen těm ohledně vyhlášky, ale i stavu obcházení psaných pravidel, hlavně však dobré praxe a chování na vodě. Je príma že na SPS byli korektní, ale nemůžu se dočkat, až mi na firebaalu začnou měřit plachty. Nu což, v létě už mezi hvězdy nelezu, vynechám ještě jaro a podzim, v zimě přeci taky pěkně foukne.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů