Jak tomu rozumím má Maris 2 problémy.
1. Když přijede na loď, má nabitý síťový akumulátor, ovšem vyplout nemůže, protože má prázdný startovací akumulátor. A on by rád vypadnul od mola hned
2. Chtěl by nabíjet oba akumulátory současně. Momentálně to nejde.
--------------------------------------------------------
1. Tady je snadné řešení. Ten solár sice není nejvýkonnější, teče z něj max.1.5 A, ovšem za celou zimu ( pokud dobře chápu, je loď v Chorvatsku ?)to může k nabití stačit.
Možná stihne kapacitně dobít i 50 Ah navíc.
Tady není problém - regulátor snese i více akumulátorů najednou, a neměl by být problém, že mají různou kapacitu.
žádné diody nejsou třeba. ( Vyplývá ze schématu zapojení v mém odkazu regulátoru od conradu)
Namontoval bych k regulátoru automobilovou zásuvku, , a do té bych na zimu zapojil kábel ze svorek onoho startovacího akumulátoru.
2, Při dobíjení v marině z elektické pozemní zásuvky bych za nejjednodušší považoval hodit na ten přípoj 230 ještě jednu nabíječku, a nabíjet každý akumulátor extra nabíječkou. Jsou laciné, a za ty peníze nestojí za to se babrat v zapojení a experimentovat.
Ostatně, i když se to podaří zapojit, stávající nabíječce bude trvat nabití 150 Ah déle, než když bude mít každý akumulátor vlastní nabíječku. Takže zdržení
No a při plavbě bych holt to nabíjení přepínal......
Trvale bych ten solar na obě baterie nezapojoval. ten výkon je dost malý, a ještě ho dělit, nemá podle mě moc význam.