Hliníková jachta
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba dřevěné plachetnice
Libore, kto je to Marek Polan, čo na boot Brno hovoril o natieraní hliníkovej lode. ?ijem v tom, ?e sa Al v prevedení marine nenatiera. Vzchádzam z následovného: Al s?a?ne sa velmi často nenatierajú vôbec, ďalej Český výrobca lodí Marine ma ubezpečoval, ?e ich lode nekorodujú, aj keď nie sú natrené a videl som fotku oceanskej Al lode v nejakom Yachte a nebola natrená. Skutočnos? je iná ??
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
O Marku Poanovi se mluví v rubrice "Zajímavé knihy". Je tam i odkaz na jeho stránky a nějaké fotky. Cestuje = pluje kolem světa, několikrát byl v Radi?urnálu v nějakém pořadě. Vydal knihu. Zajímavý člověk, bude i v Lib?tátě.
Hliník samozřejmě nekroduje. Kdy? ho nechá? "natur", tak mů?e zůstat bez nátěru. Ale on ji má pěkne v barvách, modrá marine atd. No a i ten nejlep?í nátěr na hliníku po čase zpuchří. Myslím, ?e říkal, ?e nevěděl, ?e je třeba hliníkovou loď cca co 5 let komplet natírat. Ale pokud pojede? do Lib?tátu, tak se mů?e? zeptat sám jak to je.
Hliník samozřejmě nekroduje. Kdy? ho nechá? "natur", tak mů?e zůstat bez nátěru. Ale on ji má pěkne v barvách, modrá marine atd. No a i ten nejlep?í nátěr na hliníku po čase zpuchří. Myslím, ?e říkal, ?e nevěděl, ?e je třeba hliníkovou loď cca co 5 let komplet natírat. Ale pokud pojede? do Lib?tátu, tak se mů?e? zeptat sám jak to je.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak. Denis myslel asi klasickou korozi. Oxidace nebrání u?ívání. Jsou lodě co jezdí takto. I kdy? nátěr bude asi lep?í a hezčí. A to jen ten problém o kterém mluvil Marek Polan. Ty barvy na tom hliníku dlouho nevydr?í. Ale to je daň za tento kvalitní materiál (lehký, pevný, stabilní, trvanlivý).
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba dřevěné plachetnice
Po pravde povedané som sa zlakol. Ten članok o Markovi Polanovi som čítal, ale pustil som ho z hlavy tak ako pú??am z hlavy lode tejto kadegórie. V?etky príspevky ohladne Al lodí by sme mali presmerova? na novú tému.
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Nátěr hliníkových lodí
Toto je často diskutovaná otázka na jachtařských webech ...
Mo?nost nechat hliníkový trup bez nátěru je uváděna jako výhody sni?ující náklady na údr?bu Al lodí. Ka?dopádně je V?DY nutno provést nátěr laterálu - včetně antifoulingu vhodného pro Al lodě (ne na bázi Cu). Francouzi nechávají své jachty bez nátěru (myslím Ovni). Americké loděnice preferují nátěr. Je vhodné natřít interiér lodi - zmen?uje to riziko elektrolytické koroze, která je metlou Al lodí (není-li zohledněna v konstrukci a provedení instalace). Mosazný vrut propadlý pod podlá?kou nadělá paseku. Ka?dá (?) lep?í (?) firma produkující nátěrové hmoty má na svém webu kladecí plány pro Al lodě. V úvahu je také třeba brát estetické hledisko ... někdo to rád tak, jiný naopak. Při nátěru je dbát na přípravu povrchu před základním nátěrem (opískování popř. obrou?ení bezprostředně před provedením nátěru).
Pěkný den
Mo?nost nechat hliníkový trup bez nátěru je uváděna jako výhody sni?ující náklady na údr?bu Al lodí. Ka?dopádně je V?DY nutno provést nátěr laterálu - včetně antifoulingu vhodného pro Al lodě (ne na bázi Cu). Francouzi nechávají své jachty bez nátěru (myslím Ovni). Americké loděnice preferují nátěr. Je vhodné natřít interiér lodi - zmen?uje to riziko elektrolytické koroze, která je metlou Al lodí (není-li zohledněna v konstrukci a provedení instalace). Mosazný vrut propadlý pod podlá?kou nadělá paseku. Ka?dá (?) lep?í (?) firma produkující nátěrové hmoty má na svém webu kladecí plány pro Al lodě. V úvahu je také třeba brát estetické hledisko ... někdo to rád tak, jiný naopak. Při nátěru je dbát na přípravu povrchu před základním nátěrem (opískování popř. obrou?ení bezprostředně před provedením nátěru).
Pěkný den
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Re: Hliníková jachta
Je to zaujimavá téma. Tie? mi nedalo spa?, mám toti? s?a?eň z Al s nerezovou petkou. Je to vyrobené dos? na fest, tak som aspoň Al profil natrel farbou a zasunul ho do tej nerezovej pety s?a?ňa. Nedokonalé rie?enie, ale čo narobí?, vyrobi? novú petku? Tak som i?iel do výskumného ústavu kovov a výskumník, teda asi vedecký pracovník ma uspokojil, ?e nič sa nemô?e sta?, lebo hliník zoxiduje a vzniknutý kysličník vytvorí izolant oddelujúci dva rôzne kovy a tým sa zastavý elektrolitická korózia. Ale popla?né správy prichádzajú ďalej.
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Koroze hliníku ...
Mám poměrně dost nastudovaného ohledně hliníkových lodí a také mám knihy Boatbuilding with aluminum od S:F:Pollarda a Bruce Robertsovy Metal boats, a? bude čas napí?u cosi k tomuto tématu. Problém je, ?e je několik "?kol" a jedna občas popírá druhou (bonding ano/ne) ... pak si má jeden vybrat ))
Pěkný den
Pěkný den
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Re: Hliníková jachta
Pánové nevíte dočeho jdete elektrolitická koroze se zastaví ale podmínka v suchem prostředi a na lodi se?patně hledá stačí vysoká vzdu?ná vlchkost materialy se musí odizolovat podle druhu mů?e se stát ?e se v místě styku hliník zmnění v kysličník a rospadne nepřeji to nikomu opravovat kdo to skusil vý ?e mám pravdu
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
WWW stránka
Pro ty, které zajímá technologie stavby AL jachty bude zajímavá stránka:
http://megacephalus.com/building_green_ ... witch.html
sám jsem z ní hodně čerpal.
Pěkný den
http://megacephalus.com/building_green_ ... witch.html
sám jsem z ní hodně čerpal.
Pěkný den
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Porozumění
No ... když vynecháš text a projdeš tu obrovskou hromadu fotek co tam je, tak jakousi představu získáš ...
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Denis píše:Naozaj je tam toho vela. Ešte keby som tak rozumel!
No Denisi,měl bych pro tebe možná řešení.Translator 2007 od LangSoftu. http://www.langsoft.cz/
Překládá celé webové stránky se zachováním stejného grafického rozhraní,jako stránka původní.Jedním klikem.Jsou podporované produkty Microsoft (Internet Explorer, Outlook)a jede i v FireFoxu.No ale jedná se o technický překlad,tak nesmíš čekat zázraky.Jelikoš jsu na jazyky tupej jako brok,tak ho někdy užívám taky.Anglické překlady jsou docela dobré a víš,o čem je řeč.S jinýma jazykama je to horší,ale pomůže hodně i tam.
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Baharis píše:Jo, taky používám Translátor, už několik let, je dobrej. Jen ročník mám starší, 2005. Pokud je ale text součástí grafiky, tak nepřekládá - nemá co.
Jo...No to by jsme chtěli už ale trochu moc.To by stejně mohl překládat obrázek třeba rybiček.Ono 2005-ka fachala jenom ve IE.2007-ka jede i ve FireFoxu a má o něco malinko inteligentnější překlad,hlavně z Fr,Es,a Ger..A mám k ní slovník dvanácti jazyků.
To Denis:Stáhni si "free" verzi z netu.
Jo, já používám IE, takže v poho. A hlavně, měl jsem ho levně. Kostrbatost překladu, jak píšeš, to je pravda. Ale alespoň člověk ví vo co go. A pomůže s výslovností.
Já mám nainstalované sady angl, fr, něm, rus, it, špa a latinu. A ještě mám možnost doinstalovat sloven, maď, pol, portug, švéd, holand. Součástí je i E-mail Translator.
Já mám nainstalované sady angl, fr, něm, rus, it, špa a latinu. A ještě mám možnost doinstalovat sloven, maď, pol, portug, švéd, holand. Součástí je i E-mail Translator.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
To by bol prúser, keby som to mal tak lahko preložené. To by mi nič iné neostávalo ako začať stavať s Al. A ďalšie dve lode čo sú v poradí pripravené na stavbu sú tiež olaminovaná preglejka. V zásade je to však skoro to isté a možno jednoduchšie, lebo úplne odpadá jeden technologický postup, teda laminovanie. Takže Angličtinu úplne nutne netreba, preglejkovú loď som začal stavať tiež bez štúdia literatúry. Dôležitý je projekt, ak je dobrý, teda s popisom a detailami, tak by nemal byť problém. VDS je vraj v tomto špičkový. Jeden u nás čo staval ocelovku tvrdil že je to tak presné, že keď k sebe prikladal plechy, tak boli tak na tesno, že medzi nimi ani vlas neprestrčil. Naopak je Reinke, nechce sa mi tomu veriť, ale bez konštruktéra ktorý dopočítava konštrukciu sa vraj ani nedá loď postaviť. Potom je asi dôležité naučiť sa spolahlivo zvárať, zváračská škola je dobré riešenie. Stavitel si to musí vedieť sám poheftovať a variť môže brigádnicky dobrý zvárač. No a največší rozdiel oproti preglejkovej stavbe je zváračka, teda v tom zmysle, že to je velká investícia.
S prekladom pomocou PC som to už pred rokmi skúšal a bola to sranda, ten výsledok. Možno dnes je to dokonalejšie. Najhoršie na tom je to prepisovanie textu. Teda keď mám literatúru. Mám totiž knihu Boatbuilding with aluminium ot Stephen F.Pollarda.
S prekladom pomocou PC som to už pred rokmi skúšal a bola to sranda, ten výsledok. Možno dnes je to dokonalejšie. Najhoršie na tom je to prepisovanie textu. Teda keď mám literatúru. Mám totiž knihu Boatbuilding with aluminium ot Stephen F.Pollarda.
Denisi, text se už dnes nepřepisuje. To se naskenuje v prg. ABBYY FineReader a uloží třeba do Wordu.
Kdo neví co to je, nebo jej to uráží, tak třeba TADY.
Kdo neví co to je, nebo jej to uráží, tak třeba TADY.
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Denis píše:S prekladom pomocou PC som to už pred rokmi skúšal a bola to sranda, ten výsledok. Možno dnes je to dokonalejšie. Najhoršie na tom je to prepisovanie textu. Teda keď mám literatúru. Mám totiž knihu Boatbuilding with aluminium ot Stephen F.Pollarda.
No Denisi...Co takhle naskenovat stránky té knihy do Wordu a přímo ve wordu spustit překladač.Translator 2007 se integruje do všech součástí balíku Micosoft Office.A není to zase tak pracné.
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Cena
Mám před sebou fakturu z Alfunu z 23.5.2006. 5mm plech materiálu 5083 H111 velikosti 3x1,5m stál 6561 Kč bez DPH. Kilogramová cena se u dodavatelů dost liši a je ovlivněna i velikostí objednávky.
Sám jsem začal ve svářečské škole, ale pak jsem pochopil, že stehování je to, co mi vystačí - finální sváry nechávám dělat svářeči. Práce s AL materiálem je rychlá, výborně se opracovává, díl se dá připasovat, přiheftovat ... případně znovu odbrousit a upravit ... Knihu od Pollarda mám také, přikoupil jsem i knihu od Robertse - Metal Boats. A překladač od Langsoftu používám také - pro němčinu. Některé překlady jsou sice úsměvné, ale každopádně vypovídající
VDS dává u nových projektů šablony plátů z nichž se sestaví trup. Projekt SEAL je staršího data a tvar plechů byl dán výkresem - sítí bodů. I tento postup byl překvapivě přesný. Co nesedělo, to většinou bylo mou chybou
Sám jsem začal ve svářečské škole, ale pak jsem pochopil, že stehování je to, co mi vystačí - finální sváry nechávám dělat svářeči. Práce s AL materiálem je rychlá, výborně se opracovává, díl se dá připasovat, přiheftovat ... případně znovu odbrousit a upravit ... Knihu od Pollarda mám také, přikoupil jsem i knihu od Robertse - Metal Boats. A překladač od Langsoftu používám také - pro němčinu. Některé překlady jsou sice úsměvné, ale každopádně vypovídající
VDS dává u nových projektů šablony plátů z nichž se sestaví trup. Projekt SEAL je staršího data a tvar plechů byl dán výkresem - sítí bodů. I tento postup byl překvapivě přesný. Co nesedělo, to většinou bylo mou chybou
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Ta cena za Al je dobrá. Preglejka s olaminovaním nie je o moc lacnejšia. Na tak velkú loď potrebuješ min. 10 mm preglejku a 1000g skla, to znamená 2 kg epoxidu. Cez 1000,- sa dostaneš istotne, Al je 1700,- a k tomu ešte Argón s drôtom. K celkovým nákladom je to zanedbatelný rozdiel.
Pri zváračke si na čo treba dať pozor? Treba špičkovú, alebo stačí z baumaxu?
Všetkým ďakujem za rady s prekladom. Za dlhých zimných večerov sa budem o to pokúšať.
Pri zváračke si na čo treba dať pozor? Treba špičkovú, alebo stačí z baumaxu?
Všetkým ďakujem za rady s prekladom. Za dlhých zimných večerov sa budem o to pokúšať.
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
SVářečka
Hmm, přes svářečky Ti moc neporadím. Používám Fronius Variostar 317. V roce 2002 stála 44 tis. bez DPH. Když mi přijdou vařit profesionální svářeči tak remcají, že to není vodou chlazené a já nevím co ještě, ale dosud povařili i s touto vše, co bylo třeba. Důležitá je bezporuchovost posuvného mechanismu (krmení drátu), délka kabelu - bowdenu, maximální proud ... Svářečky z Baumaxu nejsem schopen hodnotit.
A k té kalkulaci nákladů - AL nemusí mít vnitřní nátěry (a ani venkovní vyjma podvodních částí). Z druhé strany je nezbytná tepelná izolace z důvodu možné kondenzace vody.
Pěkný den.
A k té kalkulaci nákladů - AL nemusí mít vnitřní nátěry (a ani venkovní vyjma podvodních částí). Z druhé strany je nezbytná tepelná izolace z důvodu možné kondenzace vody.
Pěkný den.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host