Hliníková jachta
Moderátoři: Pepa, david, vilma
V baumaxu by jsi asi ztrácel čas, tam mají vesměs spíše hobby mašiny nebo pro lehčí řemeslné práce s ocelí. svařování takovýchto al plechů už chce trochu lepší zařízení. Léta beru různou svařovací techniku od této firmy.Majitel je ochotný, umí pradit / sám bývalý svářeč /. http://www.juraweld.cz/start.htm
to : Richard - Když už jsme jsme u toho svařování, pokud jsi musel napojovat dlouhé, podélné díly trupu, svařoval jsi je mimo, řekněme na přípravném stole a na čisto svařené jsi je vsadil do "jig", nebo jsi je jen naheftoval a definitivní sváry byly provedeny s dlouhými podélnými sváry? První způsob se mi zdá vhodnějnší. zřejmě i přesný tvar jsi obráběl po zavaření - promiň dohady - důležitější je tvoje zkušenost. Ta tvoje svářečka má výkon, typuji dle číselného značení, kolem 300A ?
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 794
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Svařování dlouhých plátů
Dlouhé pásy jsem dělal ze dvou kusů (měl jsem tabule 6m dlouhé). Postup sváru je popsán na webu, na nějž jsem tu jednou nechával odkaz (Green Witch). Mám odzkoušeno, že je NUTNÉ tento postup dodržet. Jinak deformace vůči podélné ose vychýlí konce plechu až o jednotky cm. Svár jsem prováděl před vsazením do jigu a to na hotovo a oboustranně.
Neznám max proud svářečky - musel bych se podívat do papírů nebo vyhledat na netu ...
Pěkný večer.
PS : už jsem našel na webu - 317 A, jsou tam i nabídky z druhé ruky ...
Neznám max proud svářečky - musel bych se podívat do papírů nebo vyhledat na netu ...
Pěkný večer.
PS : už jsem našel na webu - 317 A, jsou tam i nabídky z druhé ruky ...
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Ten Baumax som myslel obrazne, teda či sa orientovať na špičkový prístroj, alebo bežnú produkciu. Niečo som si už zisťoval, ale informácie sú širokospektrálne, čiže neviem sa z nich vysomáriť. Ta širokospektrálnosť, to je hlavne cena a tá lieta od 25.000 po 200.000. Aj názory zváračov sú zaujímavé, jeden ti povie, že moc výkonnú mašinu nepotrebuješ, lebo aj tak nezváraš v kuse a najme pri hliníku. Druhý ti povie že na poriadnu robotu treba poriadnu mašinu. Mám ešte čas, tak pošpekulujem, ale niečo by sa zišlo, potrebujem poheftovať nerez. Skúšal som to elektródou a nič moc, ale aj zváračka čo mám nič moc. A keď to spojíš s malou praxou, tak naozaj nič moc.
Nemáte niekto vedomosť, ako je to s nitovaním hliníku? Dajú sa zohnať nity s takého materialu ako sa robí trup? Nechcel by som to nitovanie ako plne funkčné, ale ako retro štýl. Začínam si robiť predstavu, ako by mohla vyzerať.
S tým kondenzom ma napadá úsmevné riešenie, neizolovať, ale dole v kýle spraviť jímku a dať tam na kondenz bilge pump.
Bohužial, kondenz sa robí aj v preglejkových lodiach, hoci tvrdí sa niečo iné. S Mírou sme konštatovali, že je to jedna s príčin rýchleho konca niektorých drevených lodí, teda tých, kde nie sú dobre riešené detaily. Vlastne celá stavba je o detailoch.
Nemáte niekto vedomosť, ako je to s nitovaním hliníku? Dajú sa zohnať nity s takého materialu ako sa robí trup? Nechcel by som to nitovanie ako plne funkčné, ale ako retro štýl. Začínam si robiť predstavu, ako by mohla vyzerať.
S tým kondenzom ma napadá úsmevné riešenie, neizolovať, ale dole v kýle spraviť jímku a dať tam na kondenz bilge pump.

- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1710
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Denis píše:To nehovor ani zo srandy, od BR chcem stavať!!!
... zeptej se Míry Kolomazníka z http://www.combatra.cz

A jakou chceš od Robertse stavět?
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
S Kolomazníkom som rozprával, ale mal skorej tendenciu loď mi postaviť, ako dávať mi rozumy.
Pozdáva sa mi tento projekt: Roberts 392 http://www.bruceroberts.com/public/HTML ... iption.htm
Je pavda, že Voyager DS 440 je elegantnejšia, ale je za hranicou mojich možností. Momentálne síce aj R392, ale na tu si časom aj trúfnem. Možno.
Pozdáva sa mi tento projekt: Roberts 392 http://www.bruceroberts.com/public/HTML ... iption.htm
Je pavda, že Voyager DS 440 je elegantnejšia, ale je za hranicou mojich možností. Momentálne síce aj R392, ale na tu si časom aj trúfnem. Možno.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1710
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Denisi, ty seš divoch. Aby ses pro samé stavění dostal někdy na vodu
Ale taky tam tak brouzdám a pokukuju pa Spray 36 C (wood-core). A v Dánsku se charteruje na Spray 36 A. Mrkni na http://spray-charter.com/. Docela o tom přemýšlím ...

Ale taky tam tak brouzdám a pokukuju pa Spray 36 C (wood-core). A v Dánsku se charteruje na Spray 36 A. Mrkni na http://spray-charter.com/. Docela o tom přemýšlím ...
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Nechcem sa vykecávať na takej hutnej infostránke ako je Richardova Iris, teda pri tej preglejke som zrovna nemal na mysli H16, skorej niečo večšieho. Mám projekt na 25 stopovú preglejkovú vo verzii minimotorsailer, a istotne ju budem dávať projektantovy na prepočítanie a schválenie na ŠPS. Bola by škoda nemať to aj v Al. Lebo keď pozreš na projekty lodí v Al, tak všetko je to okolo 40 stop a vyššie. Jediná vynímka je B. Roberts so Spray 27, verzia B - pilothaus vyzerá dobre, cena za projekt ludová, cca 10.000.- http://www.bruceroberts.com/public/HTML ... iption.htm.
Preglejka sa vraj nedá tvarovať v troch smeroch, ale keď som robil špicu na H16, tak to som formoval istotne v troch rovinách. Ale otázka je či aj plech sa dá tak poohýbať. Myslím, že ano, ale neviem to.
Preglejka sa vraj nedá tvarovať v troch smeroch, ale keď som robil špicu na H16, tak to som formoval istotne v troch rovinách. Ale otázka je či aj plech sa dá tak poohýbať. Myslím, že ano, ale neviem to.
Denis píše:... VDS je vraj v tomto špičkový. Jeden u nás čo staval ocelovku tvrdil že je to tak presné, že keď k sebe prikladal plechy, tak boli tak na tesno, že medzi nimi ani vlas neprestrčil. ....
nemůžu nějak najít sajt VDS, pomůžete mi někdo, prosím??

EDIT: už jsem to našel..... http://www.stadtdesign.com/English/history11.htm
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 794
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Dle mého názoru jednoduchá záměna možná není. U tradiční konstrukce - žebra, plaňky, překližková obšívka - v amatérských podmínkách je dostačující a nepřehnané nadimenzování konstrukčních prvků, troufám si říci, nemožné (slevím na obtížné). Technologie stitch and glue používaná u překližkových trupů láká k takové úvaze a experimentu.
Můj osobní názor je - stavba lodi, byť pětimetrové, je finančně, časově a vztahově náročný podnik. Nedoporučoval bych experimenty a vycházel bych z konstrukcí renomovaných konstruktérů a ctil bych jejich zkušenost a názor.
Můj osobní názor je - stavba lodi, byť pětimetrové, je finančně, časově a vztahově náročný podnik. Nedoporučoval bych experimenty a vycházel bych z konstrukcí renomovaných konstruktérů a ctil bych jejich zkušenost a názor.
- Chryss
- nováček na fóru
- Příspěvky: 6
- Registrován: ned úno 17, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hradec Králové
Re: WWW stránka
http://megacephalus.com/building_green_ ... witch.html
Odkaz už nefunguje
Omlouvám se, že se ptám jako láma, ale po projití tohoto vlákna mám dojem, že hliník je pro stavbu jachty ideální materiál, anžto o něj netřeba pečovat. Takže až někdy v budoucnu budu chtít koupit jachtu z druhý či bůh ví kolikátý ruky (vlastní stavbu jsem už zavrh) bude trup naprosto v poho?
Pokud tedy pomineme případné mechanické poškození.
Odkaz už nefunguje

Omlouvám se, že se ptám jako láma, ale po projití tohoto vlákna mám dojem, že hliník je pro stavbu jachty ideální materiál, anžto o něj netřeba pečovat. Takže až někdy v budoucnu budu chtít koupit jachtu z druhý či bůh ví kolikátý ruky (vlastní stavbu jsem už zavrh) bude trup naprosto v poho?

- mysacek
- s/y Kirké
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Martinique
- Kontaktovat uživatele:
Hliník je sice super na stavbu nové lodi, ale kupovat hliníkovou loď z druhý, nedej bůh ještě další, ruky, je dost riskantní a obecně se nedoporučuje.
Jednak je strašně náchylná na rozdílný elektrický potenciál a potom jakýkoliv spoj s jiným kovem si též koleduje o velké problémy.
A na rozdíl od oceli, se nedá tach lehko vařit, takže i oéravy jsou nákladnější a v oblastech bez civilizace neřešitelné.
Myšák
Jednak je strašně náchylná na rozdílný elektrický potenciál a potom jakýkoliv spoj s jiným kovem si též koleduje o velké problémy.
A na rozdíl od oceli, se nedá tach lehko vařit, takže i oéravy jsou nákladnější a v oblastech bez civilizace neřešitelné.
Myšák
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Neco by mohl k tomu rict Mirek Racan - Snehurka. Kdyz pristal ( kde uz nevim ) tak na vedlejsi lodi zacal majitel po lodi behat s merakem a meril bludne proudy, ktere ten hlinik rozeziraji kdyz je lod ve vode. Takze kdo si poridi hlinikovou lod, by se to asi mel naucit merit. Mirek nemeri a lod mu to nesezralo, ale dlouhodobe pusobeni muze skodit, jak pise Mysak.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Mišák má síce pravdu, ale pri kúpe jazdenky je poškodenie hliníku lahko vidieť. Na rozdiel od laminátok, kde únava materialu je neviditelná. Na ochranu pred elektrolitickou koróziou predávajú elektronickú ochranu, ktorej cena je v porovnaní s hodnotou lode zanedbatelná. Pri kúpe Al lode by som sa istotne pýtal či majú túto ochranu. K opravám zváraním, dnes to už nie je taká veda ako volakedy, pulzná zváračka je bežná vec. Prinajhoršom sa dá voziť v bakyste.
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
relativne slusna masina na svareni al.je kolem 30000 kc v nouzi poslouzi i obyc inventor s TIG horakem a malou flaskou do ktere si prepustis argon-ale ty inventory z OBI? no nevim-musel by se zkusit-ja mam Omicrom a tam je cena kolem 12000 ale na nejake velke veci to neni-elektrody jsem taky zkousel ale nic moc(asi jsem nemel tu spravnou znacku)
jinak stavba podle planku ,,sesij a slep,, by asi byla mozna(urcite) ale .......
na www.mrk.cz je par lidi co s uspechem stavi al.lode pro rybarinu a maji to vyreseno
jinak stavba podle planku ,,sesij a slep,, by asi byla mozna(urcite) ale .......
na www.mrk.cz je par lidi co s uspechem stavi al.lode pro rybarinu a maji to vyreseno
- catamaran
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned srp 16, 2009 2:00 am
- Reputace: 25
- Kontaktovat uživatele:
Pokuď svařuješ metodou TIG hliník, tak musíš mít svařečku s označením AC/DC a ta je sakra drahá a potřebuješ k tomu Argon.
Nějaká dobrá se dá koupit už od 50.000Kč. A proč AC/DC? Je to funkce, kde si změníš stejnosměrný proud na střídavý.
Při sváření vzniká teplo a tím se vylučuje z hliníku oxid. Ten brání dokonalému prohřátí a spojení dvou materialů.
Tím že je to střídavý proud, tak se ta vrstva oxidu jakoby rozbije a materiál se potom dobře svařuje.
Ale já mluvil o metodě MMA(elektroda), kde stačí úplně obyčejný inventor. Ne trafo z BAUHAUSU za 1.000Kč!
Dobrý a levný je od OMICRONU a nebo ALFA IN. Pak už jen elektrody na hliník, kde není nutné mít inventor na střídavý proud.
to Béďa: já svařuji v práci pár let metodou TIG, MAG, MIG a MMA. Nerez, černý a hliník.....
Cat...
Nějaká dobrá se dá koupit už od 50.000Kč. A proč AC/DC? Je to funkce, kde si změníš stejnosměrný proud na střídavý.
Při sváření vzniká teplo a tím se vylučuje z hliníku oxid. Ten brání dokonalému prohřátí a spojení dvou materialů.
Tím že je to střídavý proud, tak se ta vrstva oxidu jakoby rozbije a materiál se potom dobře svařuje.
Ale já mluvil o metodě MMA(elektroda), kde stačí úplně obyčejný inventor. Ne trafo z BAUHAUSU za 1.000Kč!
Dobrý a levný je od OMICRONU a nebo ALFA IN. Pak už jen elektrody na hliník, kde není nutné mít inventor na střídavý proud.
to Béďa: já svařuji v práci pár let metodou TIG, MAG, MIG a MMA. Nerez, černý a hliník.....
Cat...
- catamaran
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned srp 16, 2009 2:00 am
- Reputace: 25
- Kontaktovat uživatele:
to Béďa: a ještě k těm flaškám s Argonem. Buď si je můžeš pronajmout na půl roku a nebo koupit.
Ptal jsem se na to a za tu nejmenší(10litrů) dáš 8.000Kč + náplň.
Ale nějak si neumím představit, že by někdo vozil na lodi kompletní sadu na TIG sváření.
Pro TIG musí být ideální podmínky. Čistota, žádný vítr a hlavně praxe.
S elektrodou stačí ten materiál přejet obyčejným kartáčem a svařuješ.......
Cat...
Ptal jsem se na to a za tu nejmenší(10litrů) dáš 8.000Kč + náplň.
Ale nějak si neumím představit, že by někdo vozil na lodi kompletní sadu na TIG sváření.
Pro TIG musí být ideální podmínky. Čistota, žádný vítr a hlavně praxe.
S elektrodou stačí ten materiál přejet obyčejným kartáčem a svařuješ.......
Cat...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti