Zesplavnění Vltavy

Popis zajímavých míst na českých vodách

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned úno 03, 2008 8:58 am

Zesplavnění je v pořádku. Dcerka povídala no to je "změna stavu". Nebyla splavná a potom už bude splavná. Proto se tam píše to Z.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » ned úno 03, 2008 9:41 am

To má dcerka recht.
S tou slapskou stavbou to vidím obdobně, výška hladiny není limitovaná jen pro výrobu el. energie i pro lodní dopravou a ustálené vodní hospodářství. Jen pro úplnost dodám, že v létě se namele mémě, vodní elektrárny slouží jako doplňkové zdroje pro zátěžovou špičku a taky že ČEZ platí povodí za každý kubík vody protečený přes turbíny. Za cenu takový stavby by tam taky povodí mohlo platit šest jeřábů, deset převozních aut a sto lidí do nedohledna :P.
Ficus to začal o Budějovice/Týn tam si žádnou ani poloviční komoru kamýcké (cca 9m) představit nedokážu. Pokud si dobře pamatuju jsou tam proti proudu Hněvkovice podobné Kamýku a jez pod Hlubokou. K Hněvkovicím by se asi dát dojet mělo a jestli mají komoru si nevybavuju, je tam objezdová cesta ale bez vozíku, před hlubokou už je to s proudem. Voda by se tam snad našla, nejspíš by se hloubilo plavební koryto. Dál proti proudu už asi přehrazení s nevyhnutelným zaplavením něčeho.
Jsou to jen dohady z toho co si pamatuju a nejlepší by mělo mít přesné informace abych si tu neplácal jatýrka a pak byl za Honzíka bez buchet. Z toho co píše ficus vyplývá, že už je to v realizaci, tudíž po schválení projektu, to mi pověz jakto že se to ekoteroristi nedověděli dřív, nebo už je to nějakej koncensus?
Zajímavým příkladem je možnost plavby ve skluzu na Kamýcké nádrži, buď to nikdo neví a to mi vůbec nevadí a nebo není potřeba se zde předvádět. Obecně je úsek Kamýk/Orlík považován za nejhezčí vyhlídková trasa a tak to třeba všichni akceptují.
Já vám dám jezi/y pro převádění se pře buchtama :gun: :crazy:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned úno 03, 2008 10:52 am

Nevím přesně o kolik bylo v létě 2007 méně vody na Orlíku , ale přelom červenec a srpen už nefungovala ani PK Kořensko. U této komory je potopený jez, přes který už nebyla zajištěna plavební hloubka. Parník nejezdil a též cílová plavba o Bílou vlajku byla ukončena v Podolsku. Naše plavba taktéž. Tam ale asi nebude problém jej odstranit.
Uživatelský avatar
chodec
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: pon úno 04, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod chodec » pon úno 04, 2008 12:06 pm

Reaguji na předchozí komentář. Jez na Kořensku byl vybudován na konci vzdutí Orlické přehrady a má za úkol zajistit stálou hladinu na Vltavě - Kořensko - Týn nad Vltavou a na Lužnici od soutoku s Vltavou k Červenýmu mlýnu. Před jeho vybudováním docházelo právě v těchto úsecích díky kolísání hladiny Orlické přehrady k obnažování původních břehů a přilehlého území, což činilo zejména v Týne nad Vltavou hygiénické a estetické potíže. Dalším jeho úkolem má být rozředění odpadních vod z Temelínské atomové elektrárny se kterou byl právě tento jez postaven a to tak, že tyto vody mají být svedeny do savek vodní elektrárny, která je též součástí tohoto jezu. Ale to už je jiná kapitola. Problém je však v tom, že poslední roky díky velkým suchům hladina Orlického jezera silně zaklesává, neboť prvořadým úkolem je právě ochrana před povodněmi a nadlepšování průtoku (v době sucha) a dále výroba el. energie, další účely jako plavba, rekreace, rybaření jsou podřadná. A právě tak velký pokles hladiny v době sucha nedovoluje se dostat s lodí k jezu - plavební komoře Kořensko a plout dále již po vzduté hladině dále proti proudu směrem do Týna nad Vlatavou. Tento jez měl být pro účely plavby postaven o pár kilometrů níže po proudu řeky,aby i při velkém poklesu hladiny bylo možné plout dále proti proudu či opačně, bohužel se tak nestalo. A právě tento jev může celou budoucí splavnost dost často narušovat - obdoba problému splavnosti Labe na severu Čech.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3035
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 287
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » pon úno 04, 2008 1:59 pm

V Hněvkovicích plavební komora je.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon úno 04, 2008 4:04 pm

No vidíš to jsem netušil, že jez je nový. Většinou se totiž jedná o staré zaniklé jezy, které jsou z doby před vybudováním Orlické přehrady. Letos jsme na jeden sedli v Jistci na Otavě. K tomu Týnskému se nám nějak nedaří k doplout. V roce 2006 bylo vody dost , ale začlo pršet, tak jsme raději mazali dolů. Kolega ze Slap co byl s námi, zažil totiž na Orlíku povodně 2002 , kdy zde zůstal týden uvězněný, než sehnal někoho kdo mu byl ochoten loď vyndat z vody a odvézt. A to nabízel značnou částku. Seděl tedy na břehu v hospodě a každou hodinu musel loď převázat. Prostě vydařená dovolená. V roce 2007 zas bylo vody málo. Letos to snad vyjde a do Týna se podíváme.
Já myslím, že při tom zesplavňováňí se také bude muset řešit otázka kam s lodí v případě vyhlášeného povodňového stupně. Komory i výtah přestávají proplavovat ( teď přesně nevím při kterém stupni), plavba je zakázána a pokud bude pražák na týdenním výletě v ČB a nestihne se vrátit bude muset řešit Nerudovskou otázku kam s ní?
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon úno 04, 2008 4:29 pm

Z Prahy parníkem do pěti let
Projekt za 2,6 miliardy korun splavní Vltavu z hlavního města do Českých Budějovic
České Budějovice - Sen o výletním parníku vyplouvajícím se zahoukáním z Českých Budějovic na Prahu dostal reálnou podobu. První etapa prací začne letos na jaře.
Stát našel na rozsáhlé dílo peníze. Teď se upřesňují detaily trasy, například průplav lodí Týnem nad Vltavou. "Zatím je několik variant proplutí. Jednou z nich je postavit nový most na místo nynějšího železného, pod kterým lodě neproplují. To by se nám líbilo," uvedl starosta Týna nad Vltavou Karel Hájek.
Podle šéfa Ředitelství vodních cest Miroslava Šefara spolkne projekt minimálně 2,6 miliardy korun. Největší překážkou bude Slapská přehrada, kde chybí plavební komora nebo výtah pro lodě. Tyto úpravy si vyžádají skoro polovinu z celé investice. Další velké peníze spotřebuje výtah pro lodě na Orlické přehradě. Práce v Týně nad Vltavou odhadují odborníci na 600 milionů korun.
Peníze se našly náhodou Přes tyto obrovské investice a za situace, kdy stát nemá dost peněz na stavbu dálnic, má už stavba pevný harmonogram. Lodní doprava mezi Budějovicemi a Orlíkem bude fungovat do čtyř let. Lidé, kteří se kolem splavnění pohybují, vysvětlují, že peníze nečekaně objevil Státní fond infrastruktury, protože se odsunul jiný podobný projekt v severních Čechách.
"Jsem rád, že se celá akce dala do pohybu. Financovat ji bude Státní fond dopravní infrastruktury. Letos se začne s pracemi na úseku od Českých Budějovic na Hlubokou nad Vltavou. Bude se také prohrabovat koryto řeky, což splní zároveň požadavky na protipovodňová opatření," uvedl jihočeský hejtman Jan Zahradník.
Myšlenku splavnosti Vltavy tlačí už osm let hlavně Jihočeský a Středočeský kraj. Ve finále tu mají plout rekreační lodě s výletníky, kteří budou utrácet peníze za zábavu a turistické atrakce. Podle Zahradníka zároveň pokračují práce na studii lepší využití Orlické přehrady, která je poměrně zanedbaná a má nekvalitní vodu. Oba kraje spolu s obcemi při Vltavě pracují na řešení, jak z Orlické přehrady dostat víc možností pro rekreaci a turistický ruch.
"Je třeba hlavně pročistit vodu, která je zde každé léto plná sinic. Lodní doprava její kvalitu zlepší, protože bude hladina více v pohybu," míní Zahradník.
Tvůrci projektu splavnění Vltavy přitom částečně ustoupili od zamýšlené nákladní lodní dopravy. Podle průzkumu by o ni neměly přepravní firmy zájem. Zato plánují, jak ještě víc získat z budoucí vodní cesty a zvýšení hloubky řeky po celé trase. Například České Budějovice chtějí u sídliště Vltava vytvořit přírodní koupaliště s pláží, podobné myšlenky má také Týn nad Vltavou.
"Stavbou Orlické přehrady a později i Hněvkovické přehrady a Vodního díla Kořensko jsme přišli o krásná místa kolem řeky. Pokud bude Vltava splavná, chceme z projektu získat také něco pro obyvatele. Pamětníci vzpomínají, jak se ve Vltavě koupali," upozornil starosta Týna nad Vltavou Hájek.
Vltavotýnští zastupitelé budou navrhovat, aby se jejich historický železný most, který slouží jako lávka pro pěší, rozmontoval a přesunul proti proudu na lokalitu Rybičkovy louky, kde nebude překážet podplouvání lodí. Místo něho chtějí nový most s obloukem uprostřed. Ten by mohl unést i auta do 3,5 tuny, což by vylepšilo dopravu ve městě.
Šéf Ředitelství vodních cest Miroslav Šefara se přesto obává, že úseky vodní cesty mohou zabrzdit ekologické organizace. Výstavby lodních výtahů na Slapech a na Orlíku totiž musí projít procesem EIA, což je posouzení vlivu stavby na životní prostředí. V něm se očekávají protesty ekologů.
*** Vltavská vodní cesta Vznikne mezi Českými Budějovicemi a Prahou v letech 2008 až 2013. Letos je plánovaný úsek z Budějovic do Hluboké nad Vltavou. Pracovat se začne na jaře. Půjde o modernizaci jezu v Českém Vrbném, prohloubení koryta u jezu v Hluboké nad Vltavou. Projekt předpokládá stavbu ochranného přístavu v Českém Vrbném a koncové přístaviště v Českých Budějovicích u Dlouhého mostu. Plavební hloubka bude 1,6 metru, šířka dráhy 20 metrů.
(MfD, 28.01.2008)
Uživatelský avatar
velkejtom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Velké řeky

Příspěvekod velkejtom » ned dub 06, 2008 10:01 pm

Jak se tak koukám na to schéma plánovaného "tunelu" s komorou, bude to nárčné na spotřebu vody. A jelikož jí bude nejvíc třeba o prázdninách, kdy bývá sucho, kdy vody nazbyt moc není..a jelikož je tam vodní elektrárna, ČEZU se to líbit nebude.
Nic nebude . A už vůbec ne za ty peníze. [/quote]


no s tou vodou to nebude tak horký
jestli jsem to správně pochopil tak jsou zatim tři varianty a neni vybraná ani jedna navíc jsou to všechno studie (viz stranky metroprojektu)
navíc když tam připluješ s malou lodí tak tě budou stejně tahat traktorem páč to vyjde levnějc než kvuli tobě spouštět celej ten vejtah :mad: anebo prodaj traktor a vejtah pojede dvakrát za víkend a bude se čekat aby byl plnej takže to bude stejně na prd :gun:
Uživatelský avatar
Jarda_x
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Budějce

Příspěvekod Jarda_x » stř srp 20, 2008 1:33 pm

tisková zpráva z webu ŘVC

Ředitelství vodních cest ČR zahajuje první dvě stavby v rámci splavňování Vltavy do Českých Budějovic

České Budějovice, 9. září 2008 – Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR) dnes za účasti zástupců Ministerstva dopravy a hejtmana Jihočeského kraje Jana Zahradníka zahájilo první dvě stavby v rámci projektu „Dokončení vltavské vodní cesty v úseku České Budějovice – Týn nad Vltavou“. Jedná se o modernizaci jezu v Českém Vrbném a zajištění dostatečné plavební hloubky ve zdrži jezu Hluboká nad Vltavou. První část projektu mezi Českými Budějovicemi a Hlubokou nad Vltavou by měla být dokončena v roce 2010 a na nákladech se bude podílet i Evropská unie prostřednictvím Operačního programu Doprava.

„Jsem rád, že jsem dnes mohl zahájit první stavby projektu dokončení splavnosti vltavské vodní cesty a že se už nepohybujeme v pouhých teoriích a plánech,“ říká ředitel ŘVC ČR Miroslav Šefara. „Po dokončení celého projektu v roce 2013, kdy budou dobudována i plavební zařízení na Orlíku a Slapech, vznikne souvislá vltavská vodní cesta, napojená díky Labi na rozsáhlou síť evropských vodních cest,“ dodává.

Hejtman Jihočeského kraje Jan Zahradník zahájení stavby vítá: „Jihočeský kraj v rámci svých priorit rozvoje dopravní infrastruktury dlouhodobě usiluje o dokončení vltavské vodní cesty do Českých Budějovic a na přípravě této stavby se také významně podílel. Sledujeme, jak intenzivní rozvoj zaznamenává rekreační plavba v Evropě. Věřím, že oživení vltavského údolí přinese další rekreační možnosti Jihočechům i návštěvníkům našeho kraje, kteří budou jižní Čechy chtít poznávat během plavby či pobytu u řeky. Ve spolupráci s městy a obcemi připravujeme navazující záměry a projekty, které přispějí ke zlepšení rekreačních možností a rozvoji cestovního ruchu v krásném údolí řeky Vltavy.“

Cílem projektu je splavnit úsek mezi Českými Budějovicemi a Týnem nad Vltavou pro rekreační plavbu a navázat tak na splavňování Vltavy, které v minulosti nebylo dokončeno. Prvními dvěma stavbami části mezi Českými Budějovicemi a Hlubokou nad Vltavou je modernizace jezu České Vrbné a zajištění potřebných plavebních hloubek ve zdrži jezu Hluboká nad Vltavou. Obě stavby jsou realizovány společností Metrostav a.s. V průběhu stavby bude nutné uskutečnit zemní práce v korytě řeky, dále demolici částí vlastního jezu, betonáž a montáž nové jezové technologie. Stavby by měly být dokončeny v listopadu 2009. Náklady dosáhnou výše 145,7 mil. Kč a budou částečně spolufinancovány Evropskou unií z Evropského regionálního rozvojového fondu prostřednictvím Operačního programu Doprava.

Rekreační plavba se postupně v Evropě stává významným ekonomickým a volnočasovým fenoménem. V České republice jsou tyto aktivity rozvinuty zatím pouze na Baťově kanále na Moravě a na přehradních nádržích.

Na Vltavě je dosud rekreační plavba omezena nesplavnými úseky, které izolují lodní provoz např. na Orlické a Hněvkovické přehradě od ostatních lokalit. Ideálním prostorem pro rozvoj plavby je horní Vltava v úseku mezi Českými Budějovicemi a Týnem nad Vltavou. Splavněním tohoto úseku se naváže na vývoj plavby na Vltavě, která je zde provozována od nepaměti. Splavná Vltava v tuto chvíli končí v Týně nad Vltavou a je přerušena Slapskou a Orlickou přehradou, kde i přes vysokou rozpracovanost nebyla plavební zařízení pro lodě v minulosti dokončena. Na zbývající trase do Českých Budějovic jsou již vybudovány jezy, pro jejich překonání je však nutné dobudovat plavební zařízení.

V roce 2009 bude kromě zahájení stavby plavební komory České Vrbné dokončena úprava koryta řeky v Českých Budějovicích pod Jiráskovým jezem. Tato úprava bude navazovat na protipovodňovou prohrábku dna realizovanou Povodím Vltavy, s.p. V roce 2009 bude postaven i přístav České Vrbné a přístaviště Lannova loděnice v Českých Budějovicích.

Popis projektu
Projekt „Dokončení vltavské vodní cesty v úseku České Budějovice – Týn nad Vltavou“ se skládá z několika samostatných podprojektů, které celý úsek dělí do tří částí: České Budějovice – Hluboká nad Vltavou, Hluboká nad Vltavou – Vodní dílo Hněvkovice, Hněvkovice – Týn nad Vltavou.

1. část: České Budějovice – Hluboká nad Vltavou Úsek vede z centra Českých Budějovic, kde navazuje na záměry projektu „Město a voda“, které připravuje Město České Budějovice, až k jezu Hluboká nad Vltavou. Jeho realizací vznikne atraktivní trasa v délce zhruba 9 km spojující jihočeskou metropoli s dalším významným turistickým cílem. V rámci tohoto záměru bude prohrábkou dna zajištěna plavební hloubka 1,6 m ve zdrži jezu České Vrbné, modernizován jez České Vrbné a vybudována plavební komora. Do investičního záměru spadá i vybudování ochranného přístavu České Vrbné a zajištění plavebních hloubek 1,6 m ve zdrži jezu Hluboká nad Vltavou. Důležitou součástí je výstavba koncového přístaviště Lannova loděnice a vytvoření obratiště pod Jiráskovým jezem.

2. část: Hluboká nad Vltavou – Vodní dílo Hněvkovice

Navazující úsek od jezu v Hluboké nad Vltavou k Vodními dílu Hněvkovice napojí k českobudějovické oblasti dalších zhruba 18 km vltavské vodní cesty, takže i s prvým úsekem již bude k dispozici přes 27 km rekreační vodní cesty.

V rámci tohoto záměru bude prohrábkou dna zajištěna plavební hloubka 1,6 m ve zdrži Vodního díla Hněvkovice a postavena plavební komora na jezu Hluboká nad Vltavou.

3. část: Vodní dílo Hněvkovice – Týn nad Vltavou

Jedná se o poslední úsek v délce 5,6 km, jímž se propojí České Budějovice s vodní nádrží Orlík. Tím se navzájem zpřístupní celá část Vltavy od Českých Budějovic až k přehradě Orlík včetně části Otavy.

V rámci tohoto záměru bude vystrojena stávající nefunkční plavební komora Vodního díla Hněvkovice. Dále bude modernizován jez Hněvkovice a vybudována plavební komora u tohoto jezu. Neméně důležitou součástí tohoto záměru je úprava mostu pro pěší v Týně nad Vltavou, který má v současnosti nízkou podjezdnou výšku a nakonec zajištění plavební hloubky 1,6 m prohrábkou dna ve zdrži Vodního díla Kořensko a jezu Hněvkovice.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon zář 26, 2011 10:12 am

Předběžná info - 3.10.2011 končí sezónní provoz nové komory v Českém Vrbném. Takže letos poslední příležitost. My vyplouváme - má být hezky :)
Uživatelský avatar
v_ivo
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod v_ivo » pon zář 26, 2011 3:03 pm

Od příštího roku má být výtah na Orlíku rozšířený na 3m.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pon dub 09, 2012 11:32 pm

Odkud kam se nyní dá v ČB plout? Kde spustit loď na vodu?
Prošel jsem mraky stránek ale jasno nemám.
Komora České Vrbné zahajuje sezónu kdy?
Přístaviště České Vrbné má dle provozního řádu sjezd do vody, ale sezónu až od června, mimo sezonu jen na objednání, jak je to v praxi?
Lannova loděnice je dosažitelná, nebo tam schází nějaké zdymadlo u Jiráskova mostu?
Ficcusi, Ty to tam máš asi projeté. Napiš prosím, jak to tam nyní a pro tuto sezonu vypadá. Stojí za to jet z Prahy 160km kvůli plavbě na devíti kilometrech s jedním zdymadlem?
Uživatelský avatar
Jarda_x
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Budějce

Příspěvekod Jarda_x » úte dub 10, 2012 8:25 am

Odkud kam se nyní dá v ČB plout? Kde spustit loď na vodu?
V Budějcích lze doplout pod Lannovu loděnici, kde je přístavní molo a o pár metrů dál proti proudu je obratiště (tuším, že pro lodě do 40m délky). Nad obratištěm je už Jiráskův jez, který zdymadlo nemá. V budoucnu by měla být menším lodím umožněna plavba i k centru města. To už ale není v rámci akce splavnění Vltavy, ale město má svůj plán s názvem Město a voda a v jeho rámci by měla být zesplavněna část Mlýnské stoky, která do Vltavy vyúsťuje právě v obratišti. Mlýnskou stokou by se přes další komoru a pod zdvihacím mostem doplulo do Slepého ramene Malše a tím pádem na úroveň hladiny nad Jiráskovým jezem. To je ale hudba budoucnosti.
Přímo v ČB bys loď na Vltavu nespustil, leda jeřábem.
Prošel jsem mraky stránek ale jasno nemám.
Komora České Vrbné zahajuje sezónu kdy?
Mohl bych se ti podívat, co píší na informacích u komory.
Přístaviště České Vrbné má dle provozního řádu sjezd do vody, ale sezónu až od června, mimo sezonu jen na objednání, jak je to v praxi?
V Českém Vrbném je v ochranném přístavu rampa, kde to možné je. V neděli jsem kolem přístavu a pak zpátky kolem zdymadla běžel - přístav má vratu otevřená, takže vyplutí na řeku je možné i když ve vjezdu svítí červené světlo. Asi nebude kdo by zvedl most, kdybys chtěl proplout s vyšší lodí. Podobně červeně svítí i signalizace komory na protějším břehu.
Lannova loděnice je dosažitelná, nebo tam schází nějaké zdymadlo u Jiráskova mostu?
Lannova loděnice je pod J. jezem ještě tedy ve zdrži Českovrbenského jezu.Napiš prosím, jak to tam nyní a pro tuto sezonu vypadá. Stojí za to jet z Prahy 160km kvůli plavbě na devíti kilometrech s jedním zdymadlem?
Myslím, že nestojí. To si sem zajeď raději bez lodě a celý splavný úsek si po obou březích můžeš objet na kole.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte dub 10, 2012 9:50 am

Já v neděli běžel na druhé straně ČB, tak mi nezbývá, než poděkovat Jardovi_x za vyčerpávající odpověď ;)
Zkoušel jsem ještě volat do PVL ČB, ale všichni jsou v terénu ...

Jardo_x, poběžíš v červnu 10 km nebo 1/2 maraton (Č.B.)?
Uživatelský avatar
panak-ml
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 295
Registrován: sob led 02, 2010 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Srbsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod panak-ml » úte dub 10, 2012 10:23 pm

Já v tom mám asi bordel. Je komora v Českém Vrbném nebo není.
[img][img]http://www.jachting.info/data/images/12/t/V_b_r_3.jpeg[/img][/img]
tohle se tváří jako nová fotka a žádná komora tam není. (stejná fotka na Google Eart), to samé je v Hluboké
[img][img]http://www.jachting.info/data/images/12/t/V_b_r_4.jpeg[/img][/img]
V roce 2010 před prázdninama nám tvrdil pán v Týně n V. v přístavišti, že je Vltava splavná z ČB až na Hněvkovice...
:?
jaká je teda skutečnost.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » stř dub 11, 2012 8:30 am

Staré fotky ;)
V Českém Vrbném je u pravého břehu funkční komora a na Hluboké také (dokončuje se).

V roce 2010 byla splavná leda na nafukovací matraci s přenášením jezů :D

Dole fotky z výstavby 1. - 3. etapy.
Uživatelský avatar
Jarda_x
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Budějce

Příspěvekod Jarda_x » čtv dub 12, 2012 11:57 am

ficcus píše:Já v neděli běžel na druhé straně ČB, tak mi nezbývá, než poděkovat Jardovi_x za vyčerpávající odpověď ;)
Zkoušel jsem ještě volat do PVL ČB, ale všichni jsou v terénu ...

Jardo_x, poběžíš v červnu 10 km nebo 1/2 maraton (Č.B.)?

Ačkoli jsem jachtař málo aktivní, tak mě dění kolem řeky a vody zajímá a tak co jsem věděl, to jsem sdělil, netřeba děkovat :-).
(Ficcusi, 1/2M poběžím, desítka... kterou máš na mysli? Červen je nabitý závody.)
Uživatelský avatar
panak-ml
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 295
Registrován: sob led 02, 2010 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Srbsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod panak-ml » čtv dub 12, 2012 11:02 pm

Dobrý odkaz, zase jsem o něco chytřejší. Jenom věřím, že budou dodržovat termíny dokončení.
:hmm:
ficcus: Dole fotky z výstavby 1. - 3. etapy.
Uživatelský avatar
Jarda_x
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Budějce

Příspěvekod Jarda_x » stř dub 18, 2012 1:46 pm

Našel jsem odpověď na Luborovu otázku od kdy bude v prvozu zdymadlo Č. Vrbné:

Čl. 7
Proplavování přes plavební komoru
(1) Provozní doba pro proplavení přes plavební komoru České Vrbné od 19. 5. 2012 do 30. 9. 2012 je:

a) v úterý, ve čtvrtek a v sobotu od 8.00 hodin do 12.00 hodin a od 14.00 hodin do 19.00 hodin,

b) v neděli od 8.00 hodin do 12.00 hodin a od 13.00 hodin do 17.00 hodin.

(2) O mimořádné proplavení plavební komorou České Vrbné lze, s předstihem 24 hodin, od 1. 4. 2012 do 31. 10. 2012, požádat:

a) Povodí Vltavy, státní podnik, závod Horní Vltava, provozní středisko 6, České Budějovice telefonem na čísle 387 683 160 nebo 387 683 162 nebo faxem na čísle 387 203 620 nebo

b) obsluhu plavební komory telefonem na čísle 387 220 837.

Celá vyhláška je zde:
http://www.spspraha.cz/provoz/predpis.a ... 1201&typ=v
Uživatelský avatar
MJvonVDF
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 19
Registrován: stř úno 29, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod MJvonVDF » pon črc 23, 2012 6:16 pm

halladin píše:Jak se tak koukám na to schéma plánovaného "tunelu" s komorou, bude to nárčné na spotřebu vody. A jelikož jí bude nejvíc třeba o prázdninách, kdy bývá sucho, kdy vody nazbyt moc není..a jelikož je tam vodní elektrárna, ČEZU se to líbit nebude.
Nic nebude . A už vůbec ne za ty peníze.


Tak na projekt zdvihadla dostali uz uzemni rozhodnuti.. k videni tady.. vcetne nakresu toho zdvihadla + tunelu uz zrejme ve finalni podobe..

Tak za cca 2 roky by mela byt dokumentace, potom stavebni rizeni, dokumentace ke stavbe, takze za 4 roky se mozna zacne stavet, jestli se nekdo neodvola, pak jeste 3-5 let na stavbu + zkusebni provoz a je to.. .Takze za 10 let to asi bude stat :D . A to pocitam, ze budou penize, ktery asi nejsou, jinak by RVCC uz davno vypsalo vyberovy rizeni na stavebni dokumentaci pro stavebni rizeni :?

Z toho uzemka je nejvetsi sranda, ze ten jediny "protestant" mel v podstate pravdu: na Slapech je zazemi dost mizivy na to, aby uzivilo nejakou vetsi prepravu... ale to zrejme teprv prijde, az se tam ty "vetsi lode" dostanou.. :mad:
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8583
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát črc 27, 2012 9:11 am

Vizualizace zdvihadla zde
Obrázek

Další foto zde modules.php?name=coppermine&file=thumbnails&album=348

Včera za účasti novinářů a dalších hostů proběhlo slavnostní představení díla.

Heslovitě:

- má být hotové do 2020
- cena 2 miliardy Kč
- doba proplavení 55 minut
- 2 stupně, šikmý výtah (vana na kolejích se svislým protizávažím) a vyrovnávací komora +- 2m
- připrava územního rozhodnutí je pravomocné (lze již dílo realizovat), největší problém doposud byl majetkoprávní

Reportáž ČT http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... direct=off
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2478
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 24
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pát črc 27, 2012 9:21 am

Dostal mně výraz,, první pumpa pro lodě,, :D ve zprávách, kam ta čeština spěje :roll:
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1239
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » úte lis 27, 2012 7:56 pm

mate nekdo prehled jak to vypada s Hnevkovicemi a Hlubokou (termin dokonceni je 31.12.2012) na pristi sezonu?
Uživatelský avatar
JK
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 277
Registrován: pát kvě 11, 2007 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod JK » stř lis 28, 2012 12:33 am

Pod Hněvkovicema je ještě jeden krásnej jez.
Pokud dostavěj (možná v termínu) komoru na Hluboký,
a bude fungovat komora na Hněvkovicích,
stejně se dolu na Orlík zatím nedostaneš.
Pokud to teda nechceš přenášet...
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2066
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř lis 28, 2012 1:02 am

U zamku Hnevkovice?

Clovek by rek, ze diky vzduti nadrze Korensko uz tam nebude, a von tam podle fotomapy furt nejak zustava.... ale na gumaku pujde urcite sjet! ;-)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů