Společné vlastnictví lodě

Povídání o jachtingu, moři a vodě kolem nás ...

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 04, 2008 6:58 pm

Petorior, práve skrz toto porekadlo sme boli my Slováci vždy chudobní ako kostolné myši.
Ešte šťastie že Liptovská šlachta vymyslela akciovú spoločnosť pre správu rodinného majetku a malokarpatský vínari zakladali za Uhorska spolky, niečo ako družstvá a tým aj vyvrátili toto porekadlo chudobných.
Ja si naopak myslím že to môže byť dobrá vec, ale moje predstavy sa uberajú iným smerom, takže sa zúčastňovať istotne nebudem.
Myslím že tak ako som zozačiatku navrhoval najlepšie by bolo spraviť tú zmluvu na nejaký ohraničený čas, peťročnicu, to sa dá vydržať vždy a potom so cťou vycúvať, alebo podpísať novú dohodu.
Jeden docela dobrý príklad spoločného vlastnenia lode je tu: http://www.rollami.cz/ ešte by som rád podotkol že to je taká loď ako mám ja, teda deveťmetrovka.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » pon úno 04, 2008 7:16 pm

Já bych se na to zkusil podívat z opačné strany, z jakéhosi obchodně-daňového hlediska.

Často se tady vyskytují slova občanské sdružení, společenství vlastníků, nezisková společnost a tak dále.
A tak se ptám: Proč nevyužít jednoduše toho, co nám pro tyto účely nabízí obchodní zákoník, a nezaložit kapitálovou obchodní společnost?
Asi to nebude akciová společnost (i když problém by to od určité velikosti lodi nebyl), ale na založení společnosti s ručením omezeným stačí 1 člověk (max.50 lidí) a minimální vklad 200.000,-Kč celkem nebo 20.000,-Kč na společníka.
Vytvoření příslušné společnosti není problém, za pár tisíc korun se dají koupit již hotové (ready-made) společnosti, takže pokud se někdo dneska rozhodne že potřebuje společnost s.r.o., pozítří jí klidně může mít. Navíc se ve společenské smlouvě mohou ošetřit všechny ty problémy s délkou trvání, s vystupováním, převáděním podílů atd.)
Námitka, že taková obchodní společnost bude muset platit daně ze zisku, neobstojí.
Protože naše společnost žádný účetní zisk mít nebude.
Naopak, my jí přece zakládáme proto, abychom peníze ušetřili.
A tady se před námi otevírá další možnost kouzlení s penězi: Společnost se přihlásí k placení daně z přidané hodnoty. Takže když koupíme novou loď od tuzemského prodejce,máme jí o 19% levnější. Když si pořídíme na loď vybavení, to samé. Je o DPH levnější. A stejně tak provozní náklady, třeba stání v marině.
Když se totiž člověk trochu zavrtá do těhle nápadů a propočtů, začne mu možná v hlavě blikat nápad, jestli by nestálo za to mít i sám obchodní společnost, které bude patřit jeho vlastní loď.
Má to jednu zásadní podmínku, a tou je dobrý účetní. Protože jak říká známá poučka, zbytečné placení daní svědčí o špatně vedeném účetnictví.

Zkusil jsem spočítat orientační příklad na plachetnici VENTO 26, kterou nabízí AVAR za zhruba 800 tisíc korun bez daně, kterou koupí buďto člověk, nebo obchodní společnost.
Já vím že ta loď je pro vás malá, ale je to konkrétní příklad pro ukázku.
Pořizovací cena lodi s DPH/bez DPH je 952.000/800.000 ,-Kč
K tomu záchranný ostrůvek 56.525/47.500,-Kč (za chvilku ukážu, proč je bokem)
Další vybavení celkem 71.400/60.000,-Kč
Takže celkem 1 079.925 Kč s daní, 907.500,-Kč bez daně.
Takže když to koupím jako člověk, zaplatím o 172 tisíc víc, než když to koupím jako firma – plátce DPH.
A firma to koupí ze základního kapitálu, se kterým jsem jí (sám nebo se společníky) založil.
čím dražší loď, tím větší úspora na DPH.

Položka „Další vybavení“ (třeba GPS, kotvy atd.) se zahrne do nákladů hned v roce pořízení.
Loď a záchranný ostrůvek jsou v majetku firmy dlouhodobý hmotný majetek a jejich cena je tedy daňově uznatelná, ovšem ne najednou, ale postupně, formou několikaletých odpisů. Odpis je částka, kterou můžeme dát do výdajů v jednom roce podle zákona o daních z příjmů. Rekreační a sportovní lodě jsou zařazeny do 2.skupiny a odepisují se 5 let.
Takže první rok mám odpisy 93.225,-Kč, druhý až pátý rok mám odpisy 188.569,- korun.

Režijní náklady
Dejme tomu, že roční režijní náklady budou 150 tisíc bez daně, takže zhruba 180 tisíc s DPH (to záleží tom, kde budeme jezdit a jakou tam mají DPH, že).
Jestli si myslíte, že je to málo, nahraďte tuhle částku tou svojí. Ono je to totiž jedno, to se musí zaplatit vždycky.

Pokud budu na lodi jezdit jenom já, (jediný) společník firmy, tak na provozních nákladech žádná zásadní úspora nebude, protože tyhle provozní náklady jsou sice daňově uznatelné náklady, ale zase roční úhrada na používání lodi bude tvořit příjem společnosti a výše DPH budou tedy zhruba podobné.
Pokud ovšem občas někoho svezu „na kšeft“, už to začíná být zajímavější.

Takže jak to teď s tou firmou vychází v druhém až pátém roce po pořízení lodi?
Ročně odepíšu 188 tisíc a navíc budu mít režijní náklady 150 tisíc, takže to je dohromady 338 tisíc, o které jsem účetně v mínusu. Pozor, účetně, ve skutečnosti jsem zaplatit jenom těch 150 tisíc za roční režijní náklady.

No a těch 178 tisíc (150 tisíc + DPH) ročně moje firma vydělá na „pronájmech“. Že si tu loď pronajala moje manželka pro rodinnou dovolenou? No a co? Zaplatila, tady to mám zaneseno v účetnictví, šmytec.
A že sice měla moje firma příjem 150 tisíc, ale režijní výdaje taky 150 tisíc a k tomu odpisy, takže je účetně pořád v mínusu? No, kšefty jdou blbě, co se dá dělat, milej finanční úřade.

Z druhé strany kdybych pak skutečně půjčil loď nebo povozil lidi „na kšeft“, tak můžu ročně vydělat těch 188 tisíc (tedy výši odpisů) a pořád jsem účetně na nule.
Kdybych to plně využíval, tak za pět let (tedy dobu odepisování) vydělám…správně, 907.500,-Kč, aniž by moje společnost zaplatila korunu na dani z příjmu.

Pokud bude spolumajitelů víc, stačí dělit uvedené ceny příslušným počtem podílníků.
A třeba mě tak napadá že když každý podílník sveze na 3 týdny svojí rodinu a na týden někoho za peníze, zlevní se roční náklady na provoz, nebo se to může dávat bokem na novou loď.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 04, 2008 7:44 pm

Uff, to si sa napísal. Aj tak sa dá.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » pon úno 04, 2008 9:58 pm

Ahoj.

to Strycek Bidlo : Napsal jsi to hezky a fundovaně. Až budu kupovat loď já, tedy dá-li pánbu, mám to přesně takhle promyšleno. Jen snad zbývá dodat, že ta firma musí mít ŽL na provozování lodní dopravy nebo jak se to přesně jmenuje. Ale to je naštěstí živnost volná...

Pokud se matematiky týká, dá se ještě vylepšit. Nekupoval bych loď ze základního kapitálu, ale půjčil bych si na ní (od manželky, bratra ...) na úrok, který je berňák ještě ochoten akceptovat ( v současné době odhaduji cca 8 % p.a.). No a půjčku by firma poctivě splácela a ty úroky by byl další daňově uznatelný náklad. Leasing by byl ještě lepší, ale leasingovku bohužel v příbuzenstvu nemáme. :mad:

Jediné maličké riziko vidím ve vstupu Chorvatska do EU, protože až se všechny tyhle úřady propojí (toho se já stopro nedožiju, takže to neřeším), protože by možná jednou mohlo hrozit obvinění z černého charteru. Pravděpodobně by to chtělo, aby si předmětnou loď Tvoje manželka a spol. půjčovali výslovně (uvedeno ve smlouvě) pro jachtání v jiném revíru než je CR.

Wlady
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pon úno 04, 2008 10:42 pm

Nechci Vám rušit tok myšlenek, neb je to zajímavé, ale...
Rodinné příslušníky bych do toho netahal, je to chyták na finančnák a ty uměj pátrat i tam kde nikdo nic nenajde. Nebude se jim líbit už to, že firma s takovmi provozními náklady nic nevydělá. Taky by musela být sestra plátcem Dph jinak to pomůže jen na velikosti odpočitatelných položek z daňového základu a při nulovém zisku toto není potřeba.
Nevím jak je to přímo u kapitálových společností apod., u OSVČ je stanoven minimální základ daně, sociální a důchodové a to i v případě, že nevydělá vůbec nic, řešením je přerušení živnosti, ale po tu dobu se nedá uznávat ani odpis.
Prozatím jsou to některé zkušenosti znalé z občasných posezení s účetním pro firmu, které nemusí tomuto případu odpovídat a teď ještě úplně zatápu v oblasti teorie. Nevznikne náhodou při zapsání majitele jako obchodní společnosti změna celkového statutu lodi. Používání by se dalo udělat jako rekreační pro firmu ale aby tam jak je zvykem nebylo navýšení poplatků pro podnikatele a co třeva papíry pro vůdce plavidla. Je to jen úvaha ale asi by to chtělo vědět, páč ten nápad je jinak výhodnej.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » úte úno 05, 2008 1:21 am

Ahoj.

to marks:
Nemůžu mluvit za SB, ale u mě byla "manželka a spol." spíš metaforické vyjádření pro spřátelený subjekt...

Souhlasím. Aby firma příliš nepopuzovala, pár tisíc bych jí zřejmě vydělat "nechal".... Nicméně povinný daňový odvod u právnických osob neexistuje a troufám si tvrdit, že ani nebude. Právnické osoby zde zakládají i "devizoví" cizinci a ti kdyby se obrátili se stížností na EU, tak by se MF asi nestačilo divit. Naproti tomu OSVČ se rekrutují z našinců, Vietnamců a "východňárů" a ti jak známo jsou zvyklí nechat se odírat, nadávat po hospodách, ale na veřejnosti držet hubu i krok.

Papírů potřebných pro vedení lodě bych se tolik nebál. Spíš pozornosti CR úřadů při zjištění, že loď vlastní právnická osoba, protože výdělečná činnost z toho dosti čouhá...ale to jsem zmínil. A taky se domnívám, že tyto diskriminační zákony po vstupu CR do EU nutně padnou....a já tuhle otázku asi bohužel dřív v praxi ani řešit nebudu.

Ano, zvažuji i možnost provozovat loď v rámci firmy, která má takové ekonomické parametry, že by její rekreační využití pro potřeby majitelů, managementu a obchodních partnerů asi na finančáku prošlo... Platit by za pronájem zřejmě museli, ale asi nějakou "zvýhodněnou" taxu.

Nevím přesně jak by to bylo a hlavně jak to v budoucnu bude, s přihlašováním a poplatky za takto vlastněné plavidlo. Zatím to neřeším a pokud bych k tomu přistoupil, v nejhorším a velmi nerad případně zvolím jinou vlajku.

Wlady

PS : Neber, prosím, moje úvahy jako návod k čemukoli. Jak již jsem řekl, zatím to bohužel v reálu neřeším a tak jsou to spíš izolované myšlenky se kterými si občas pohrávám, nikoli ucelený a hlavně kvalitně propracovaný projekt a někde tam tudíž dírečka být může. :oops:
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » úte úno 05, 2008 8:27 am

Neustále mě na tomhle webu mate, že když někdo napíše "námořní jachting", okamžitě to většina lidí pochopí že "v Chorvatsku".
Proto prosím o poučení: Když budu mít vlastní loď, jaké má pro mě Chorvatsko výhody (kromě toho že tam je draho, že je všude plno lodí a řvoucích němců a že domorodci kradou jako straky)?
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » úte úno 05, 2008 9:35 am

to Strýček bidlo - tudy někudy vede cesta, dík za nasměrování.
Chorvatsko taky nevidím jako zrovna terno. Za chvilku budeme lítat po celé Evropě za pár É
kamkoliv. Už se to děje.
teista
Uživatelský avatar
Meryl
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 236
Registrován: čtv srp 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Meryl » úte úno 05, 2008 9:41 am

To Strýček Bydlo:

Doufejme, že Chorvati vstoupí do EU a nastanou lepší časy (ale bůhví kdy...).

Právě proto jsem se chopila příležitosti a jedu do Řecka na Plavbu kapitánů.
Očekávám, že se mi tím otevřou nové obzory, aby člověk mohl porovnávat.
Sice neznám ještě Chorvatsko celé, ale změna je život.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » úte úno 05, 2008 9:44 am

Jadran je nádherný, jen když pomine ta turistická hysterie.
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

jachting.info

Příspěvekod MARIS » úte úno 05, 2008 10:01 am

to strýček bidlo:Mít v chorvatsku vlastní loď má (podle mne)jednu velkou výhodu v tom,že nemusíš žádnou plavbu přihlašovat,nikde.Podmínka ale je,že máš loď registrovanou v chorvatsku.Pak máš v papírech napsáno "pre osobne potrebe"a můžeš vozit lidí kolik chceš a kdy chceš.Ale platí se za to,že máš registrovanou loď v chorvatsku daň,mě to dělá za 10m loď 200kn ročně.
Uživatelský avatar
Meryl
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 236
Registrován: čtv srp 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Meryl » úte úno 05, 2008 10:02 am

To Teista:
To máš pravdu, ale obávám se, že turistická hysterie nepomine (nebo to bude trvat dlouho).
Já jezdím mimo sezónu, v květnu a v září, ale i tak může být plánované kotviště přeplněno.
Nedovedu si vůbec představit, jaké to tam je v červenci...
Uživatelský avatar
Meryl
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 236
Registrován: čtv srp 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Meryl » úte úno 05, 2008 10:06 am

To Maris:
Tedy já mám úplně jinou informaci a to, že můžeš za sezónu mít na palubě asi 2,5 x počet, co je udán v techničáku.
Alespoň tohle mi tvrdil majitel 5 lodí - důvod: zamezení černého charteru.
:?

Meryl
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 05, 2008 11:44 am

Meryl. Maris píše o tom keď máš loď registrovanú v Chorvatsku. To čo si napísala ty platí ak máš loď pod inou ako chorvátskou vlajkou.
Všetci sa bojíte toho čo je v HR cez največšiu sezónu, a ak si neviete predstaviť aké to tam je v červenci, tak tam treba vtedy vyraziť. Ja som tam bol v auguste /srpen/ keď majú taliani dovolenky a bolo to tam v pohode, v zátokách som bol na kotve sám ako prst, až sa moja žena bála. Všetky lode sú totiž uviazané v tej zátoke kde je krčma, hospoda. Teda keď chce niekto v sezóne plávať od restaurantu po restaurant tak v tedy je tam naozaj plno.
Plačete že je v Chorvatsku draho, čo je tam prosím vás drahé? Nič také som nepostehol. Potraviny sú o niečo drahšie ako u nás, ale to tak na ostrovoch býva a na pevnine nie sú drahšie ako inde v Európe. Aj tak si večšinu dovezie človek z domu. Ak tam ideš so svojou loďou, tak zaplatíš pár mizerných šušňov za povolenie na plavbu a jeden dva dni boravišnu. To je drahé? Drahá je marína, ale to je spôsobené neutíchajúcim záujmom, najme rozširujúcich sa čartrových spoločností.
Myslím že chorvatsko je pre nás vynikajúca destinácia, pretoho kto má rád príbrežnú plavbu je úplne najlepšia. Tým samozrejme nespochybňujem iné plavebné oblasti. Sme slobodní!!! ;)
Uživatelský avatar
Meryl
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 236
Registrován: čtv srp 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Meryl » úte úno 05, 2008 11:49 am

Musím se na to Marise vyptat v sobotu v Libštátě.
Žiju v domnění, že registrovat loď pod chorvatskou vlajkou není úplně jednoduché.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » úte úno 05, 2008 12:10 pm

Dovolím si tady reagovat na příspěvek od Denise. Mám pocit, že konečně se někdo ozval s rozumným názorem. Všemi diskuzemi na fóru probíhá jako červená nit skuhrání nad příšernou drahotou chorvatska, zlodějnama, neochotou, vychcaností atd...A ostatní národy? Hrůza! Uřvaný němčouři, nemožný a neschopní frantíci a taloši, chrochtající holanďani, kšeftaři poláci...Chybí mi jen něco o rusech a maďarech. Ale možná, že to někdo napraví. O slovácích zatím taky nic moc (asi proto, že fórum je "československé"). Uvažoval jste někdy někdo, jak se chováme my v Praze ale i jiných turistiky atraktivních místech k cizincům? A jak se chováme sami k sobě? Nejde snad dost často o zlodějnu, podvody a vychcanost? Proč jsou jiná měřítka na všechny ostatní a jiná na nás samotné? Mám zkušenosti s bydlením po evropě, většina mých zákazníků jsou cizinci a proto mohu říct, že lidi jsou všude stejní a zpravidla se chovají tak, jak se člověk chová k nim.
Možná, že jsem se příliš rozohnil, ale příspěvek se dá vždy smazat, že?
Uživatelský avatar
Meryl
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 236
Registrován: čtv srp 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Meryl » úte úno 05, 2008 12:18 pm

Nevím jak Ty, Designere,
ale já nikoho neokrádám, nepodvádím...

Máš pravdu v tom, že lidé jsou všude dobří i špatní.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » úte úno 05, 2008 12:22 pm

to designer - no myslím, že ses rozohnil zbytečně. V Chorvatsku přece bez přehánění zaplatíš všechno 2krát. Nemusíme se kvůli tomu nijak přít, jde o vhodné místo na klidné, dobré a dlouhodobé využití vlastní lodi. To podle některých z nás v Chorvatsku není, právě kvůli komerci, která tam TEĎ ovládá naprosto všechno, ať s tím souhlasíme nebo ne. Někomu to k dovolené vytváří tu správnou "atmošku" a někdo to prostě nesnáší.
Hoďme se zpět k tematu. ;)
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

jachting

Příspěvekod MARIS » úte úno 05, 2008 5:06 pm

Denis to napsal velmi výstižně.Jako příklad uvedu tolikrát omílané taxiky v Praze,jak se chovají nejen k cizincům a lze to vidět i u ostatních služeb u nás.
Na druhé straně,když je pro mě někde draho,tak tam nemusím jezdit,je to moje volba.Je rozdíl mezi drahým zbožím a okrádáním.Taky nebývám nadšen zvyšujícími cenami,ale taky dovedu pochopit,že chorvaté musí vydělat přes léto,kdo z vás tam jezdí přes zimu?
Nadáváme v létě na chorvaty a zapomínáme,že totéž se děje u nás.Porovnejte si ceny u nás teď a před půl rokem.
To Meryl:trochu sis to popletla,jak ti napsal už Denis.Já jsem napsal skutečnost,mám loď pod HR vlajkou už pátý rok,a to,co jsem napsal jsou slova z kapitanátu,né můj výmysl.A zapsání do HR rejstříku udělá každý kapitanát,jen musíš doložit,že jsi se odhlásila z minulého registru.Samozřejmě to cosi stojí,kolik nevím,ale čeká mě letos tecnická,tak uvidím.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 05, 2008 5:21 pm

To Teista, myslím že úvaha o lokalite patrí aj trochu do tejto témy, možno je skoro
najpodstatnejšia.
Z pohladu umiestnenia lode máš na výber dva smery, juh alebo sever.
Na juhu sú zaujímavé 3 krajiny, Chorvatsko, Grécko a Taliansko. Albansko, Turecko, Sýria, Libanon, Francúzko a Španielsko sú ťažšie /drahšie/ prístupné. Ešte ostáva Malta a Cyprus, ale tieto plavebné revíry sú dosť malé, ale stojí za to o nich uvažovať.
Na severe máš k dispozícii Polsko, Nemecko, Holandsko a možno Dánsko. Vzhladom k extrémne lacným letenkám stojí za úvahu aj Anglia a Írsko. Ostatné severské krajiny sa mi zdajú trochu od ruky, aj keď nie až tak moc.
V prvom slede výberu si musíš vybrať medzi severom a juhom. A potom porovnávať porovnatelné. Napríklad ak si vyberiem Juh tak musím porovnať HR,ITa GR. Aké sú ceny marín, reštaurácie, jedla, pohonných hmôt, telefón, internet a podobne. A s toho ti výjde či v niektorej krajine niečo preplatíš dvakrát. Ale dovolím si zapochybovať či tomu tak bude.
Je viacmenej naivné domnievať sa, že vlete objavíte krajinu ktorá je úplne pustá a vy si tam užívate samoty. Ja mám chalupu v Slovenskom rudohorí skoro na hrebeni v totálnom zapadákove na úplnej samote a tiež to tam už nie je ako bývalo. 100 milionov európanov vyrazí v lete na prázdniny, vrátane nás. Tak to je. Zodpovedne vám môžem povedať že vlete je v HR docela fajn. Niektoré lokality sú trochu plnšie, ale to je najme v dosahu gumákov a iných kĺzadiel okolo rekreačných centier. Od 16-17 hod je večšina zátok už prázdna, na noc nikto alebo skoro nikto a ráno do 10,00 v pohode. No a potom to záleží od lokality kde ste, ale v tom čase už som bol večšinou na plachtách /alebo na motore/ a more je ozaj široké, takže tých pár desiatok plachetníc sa tam stratí v pohode. Jediné čo mi naozaj vadilo boli 15-25 m motorové lode jazdiace vsklze, bez problémov 20m od mňa.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » úte úno 05, 2008 6:09 pm

Dovolím si pokračovat a opět navážu na Denise. Každý má rád panenské krajiny, kde není nikdo kromě nás. Ale v tom to prostě je. Pokud se někam dostanu jako první, tak už ta země (zátoka..)není panenská, už jsem ji použil. A strhávám lavinu dalších. A za rok se člověk podivuje, kolik lidí objevilo to "jeho" místo. Žijeme prostě v civilizaci a technickém světě. Panenská místa docházejí...Nebýt ale naší přetechnizované civilizace, tak nemáme žádný charter, mobily, gps a já nevím co ještě. Prostě všechno.A je na našem výběru, zda využijeme to co se nabízí, byť za třeba drahé peníze (mimo jiné vydělané díky civilizaci) anebo se ukryjeme na dosud nedotčená místa (možná, že na sibiři ještě prostor trochu je) a počkáme několik let. Za chvíli bude dost lidí i tam. Ale ještě k HR. Mě prostě okradli vícekrát v čechách než v chorvatsku. Neurvalců a sprosťáků jsem také potkal víc doma než u moře. Nechci chorvaty glorifikovat, ale myslím si, že nejsou v podstatě horší než my a jejich ceny...Zkuste si dát na Staroměstském náměstí pivo a něco k jídlu. A v HR je Staroměstské náměstí roztáhnuté na stovky km. Tak to prostě je. Já jsem rád, že HR existuje, že jsem tam za pár hodin (společně s desetitisícovkami daších) a některé věci přecházím, protože v nich nežiji a beru je jako daň. Nechci si několik týdnů v roce nechat otrávit a znechutit tím, že u nás v Podolí je pivo levnější.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » úte úno 05, 2008 6:29 pm

Abyste věděli, ani mě nenapadne abych na Chorvatsko nadával. Jsem rád, že tam můžu v klidu jezdit (protože mám paměť). Ani na Prahu nedám dopustit, kvůli pár voprsklejm hokynářům a taxikářům. Máme ji rádi a s celou familií do Prahy rádi jezdíme!
Jenom si ta místa prostě nevyberu pro DLOUHODOBÉ pobývání. Nemusíme kvůli tomu pokřikovat na sousedy, že se nám na nich něco nelíbí.
Loď může naštěstí plout a měnit přístavy. No není to Krása?
Mně v tomto topicu jde hlavně o to, jestli v komerčním prostředí v němž pobýváme, je ještě nějaký prostor pro dobré dlouhodobé smysluplné využití pěkné jachty, pro radost mezi několika přáteli či společníky. Padají tady pro a proti, protože prostě pro a proti jsou.
Výčet možností od Denise je přínosný, když se hezky uspořádá, může se podle něj podniknout třeba několikaletá plavba kolem Evropy. ?
Pěkný večer, teista
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » úte úno 05, 2008 7:10 pm

To je ono, jsou místa kam nemusím vůbec ale přežit tam musím, někudy rád projíždím, někde se rád občas zastavím a někde bych byl nejraději pořád. I pro jednoho se to mění změnou podmínek a což teprve skupina lidí vlastnící loď. To co se teď děje někde může být za týden ještě horší jinde, společnost je nastavena na trendy a hodně to dle mě ovlivňuje Franto,Eliška s Jardou byly tam a my ještě ne.
I s tím předražením to může být jinak. Nešťastně jsme utopily hned první den kliku na ref, hrozila nám kauce (údajně osm set). Scháněli jsme cestou a nakonec vyjeli do Splitu. V maríně nás nejdřív nasměrovali do značkového obchodu cena 950 kun byla horší než kauce, ale druhá klika nešla protáčet přes ráhno, Pár slov s místními a už se hledala za stovku použitá,bohužel nenašla. Nakonec nás místní hoch renovující si tam svou vlastní loď poslal do obchodu přímo v maríně, něco jako železářství, koupily jsme za 450 a ještě se omlouval že nemá tu levnější. Navíc hned vedle hospoda místního jacht klubu, levný pivko a že až zuby cvakaly. Je to prostě jeden velkej nafouklej obchodní artikl a taky věřím, že je to lidi kus od kusu a záleží jak se chováš ty k nim.
To wlady.
I u mě jde jen o izolované myšlenky :lol: jsem jen duše prostinká :mad: . Z tvé vyčerpávající odpovědi pro mě vyplývá, že zatím je stále způsob obchodní společnosti nejvýhodnější variantou zde navrhovaného a vyhledání skulinek by mohl být směr pro zde zvažující seskupitele. Pro mě je zatím vychází ze všech zde zníněných způsobů nejpřijatelnější ten charterový.
Uživatelský avatar
Midsoft
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: pon dub 09, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Midsoft » úte úno 05, 2008 7:24 pm

Veľa sa tu už popísalo o pozítívach a negatívach spoločného vlastnictva jachty. Možno by stálo za zváženie urobiť anketu ohľadom tejto témy pre pozitívne naladených jachtárov za pomoci moderátorov. V nej by mohol každý vyjadriť svoju predstavu. Každy bod ankety by mal viac možnosti. ;) Možno by sa podarilo nájsť podľa výsledkov pár odhodlaných ľudí, ktorí by zobrali do úvahy očakávania okolia. Potom by sa skôr dohodli.

Témy by mohli byť nasledovné:

cena lode (50, 100, 150) tis EUR
typ lode (rozmery a vyrobca)
vek lode (0, 5, 10, 15) rokov
spôsob využitia (osobne alebo komerčné, komerčné s majiteľom)
domovský prístav (stači krajina)
vzdialene plavby mimo krajinu registrácie
spôsob vlastníctva (a.s., s.r.o, f.o. a ine)
max. a min. počet vlastníkov lode, príp. výška podielu spoluvlastníka
garantovaný počet týždnov v roku pre jedného spoluvlastníka
a ine podľa zváženia moderátora. :good:

Ten, kto ma negatívny názor na túto tému, by sa nezúčastnil hlasovania. :crazy: Vopred sa ospravedlňujem tomu, koho by sa tento podnet nejak dotkol. A určite nechcem pridávať moderátorom prácu navyše. Mňa osobne to veľmi zaujíma.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » úte úno 05, 2008 7:25 pm

Ach jo.
Tak já se asi v první řadě omluvím.

Nějak jsem tenhle topic rozvrátil svým asi nevhodným dotazem.
Já jsem na svém příspěvku chtěl tak nějak ekonomicky ukázat, že i když si založím pro účel společného vlastnictví lodě obchodní společnost, není problém, aby ta společnost nevydělávala a tudíž neplatila daně, a proto je zbytečné vymýšlet slepé uličky ve smyslu občanského sdružení a podobně. A že vlastně i když ta společnost nějak v omezené míře bude vydělávat peníze, stejně se z nich nebudou muset platit daně z příjmu.

K tomu několik připomínek k vašim připomínkám:
Společnosti s ručením omezeným skutečně nehrozí minimální daně.
Spousty cizinců, kteří si v ČR chtěli koupit barák, a nesměli, tak si tu založili s.r.o. a barák koupila ta společnost. Rodinný barák, ne kancelářskou budovu. A ty firmy fakt nevydělávají a finančáku to fakt není divné.
Mám takových zákazníků řadu, kde fakturuji svoje služby ne Sergejovi Medvěděvovi, ale společnosti Medvyedew s.r.o. Skutečně je to normální.

Je otázka, zda by firma měla mít živnosťák na lodní dopravu. Podle mě nemusela, stačilo by mít ho na pronájem lodí. Ale to je věc k dalšímu posouzení právníkem, a taky jde o to jestli by se loď jenom pronajímala nebo jestli by to bylo i se službou kapitána. Na ekonomice věci to nic nemění. Rozdíl je pouze v živnostenském oprávnění, jaké si kdo pořídí.

Taky si myslím, že by se v rámci toho s.r.o. daly celkem jednoduše vyřešit ty problémy „co se stane, když Ferda Vonásek odmítne zaplatit roční příspěvek“. Ale to případně můžem řešit v dalším příspěvku, pokud by to někoho zajímalo, jak bych si myslel že to jde udělat. Podle mě snadno, s využitím právně jednoduchých a funkčních nástrojů.

Ten ekonomický příklad jsem se snažil udělat jednoduchý. Jasně že je možné koupit loď na úvěr (pokud té společnosti někdo půjčí) nebo na leasing. Pak bude ekonomika vycházet trochu jinak a je rozdíl, jestli bude majitel jeden, nebo jestli jich bude víc (a pak musí nějak ošetřovat ty roční příspěvky atd.).

Tady si myslím, že když mám v ČR založenou firmu, ta vlastní jachtu pod českou vlajkou, tak v Chorvatsku jí případně jen kotvím a platím za to kotvení a může jim být – s prominutím – u prdele, jestli to je na kšeft nebo ne. Prostě jim platím za maríny a plavbu v jejich vodách.
Tady ovšem skutečně pouze používám logiku.
Pokud Chorvatské zákony s touto logikou nekorespondují, je podle mě nejjednodušší utrácet svoje peníze jinde než v Chorvastku. Podle někoho jiného to klidně může být jinak, je to volba těch lidí, co tu společnost budou dávat dohromady a zvolí si, kde s tím chtějí jezdit.
Mě šlo fakt o obecnou ukázku podle českého účetnictví v souvislosti se společným vlastněním lodě.

Teď znovu k té omluvě za můj rozvrat:
Všiml jsme si toho již několikrát, že tady všichni automaticky předpokládají, že se jezdí v Chorvatsku.
No tak já to tedy nepředpokládám a proto jsem se snažil dát obecný příklad.
Kdybych dělal konkrétní příklad, tak mohu psát třeba o tom, že bude společnost registrovaná na Britských Panenských ostrovech a všechno bude jinak. Ekonomicky výrazně lépe, pokud byste jí měli kvůli kšeftu.
Proč mě totiž to automaticky předpokládané Chorvatsko překvapuje?
Protože desítky let mohli naši jachtaři bez velkých problémů jezdit tak maximálně na Greifswaldskou zátoku v NDR a nadávali, že je bolševik nikam jinam nepustí.
A když teď můžou jezdit skoro všude kam chtějí, tak najednou jezdí na zhruba stejně velkej rybník (s nadsázkou prosím :D ), akorát v jiném moři.
Prosím, ať to dělají. Ale ať tito lidé automaticky nepředpokládají, že já to budu dělat taky.
A proto jsem se snažil udělat příklad pokud možno univerzální.

Protože třeba já jsem Pražák. Do maríny ve Štětíně to mám od baráku skoro přesně 500km po dálnici, takže 5 hodin pohodové jízdy. Většinu cesty po nové dálnici (v ČR) a po německé dálnici (nové kvalitní).
Když to ve tři odpoledne zapíchnu v práci, tak po osmé večeřím v maríně v Dabie.
Mě osobně ten Balt láká víc. A proto mě automatický předpoklad plachtění v Chorvatsku překvapuje a vadí. Ale to je na jiný topic.
Naposledy upravil(a) Strycek_Bidlo dne úte úno 05, 2008 8:46 pm, celkem upraveno 2 x.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů