Námořní zákon

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1034
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 62
Bydliště: Praha

Námořní zákon

Příspěvekod MartinB » čtv led 31, 2008 6:31 pm

Nemáte někdo potuchy co by se mělo změnit?

Výsledek jednání vlády ČR 23. 1. 2008
3.
Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 61/2000 Sb., o námořní plavbě, ve znění pozdějších předpisů
č.j. 1510/07
Předkládá: ministr dopravy
Výsledek jednání: přerušeno

http://www.vlada.cz/scripts/detail.php?id=30067

Hledal jsem všude možně, ale nic dalšího konkrétnějšího jsem nedohledal.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » čtv led 31, 2008 6:41 pm

Myslím že jediná podstatná změna je snížení poplatku za registraci jachty v rejstříku o pětistovku
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8583
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » sob kvě 29, 2010 2:36 pm

Námořní zákon
Dne 26. 3. 2010 předložil Oldřich Straka na Ministerstvu dopravy ČR návrh na změny současného znění zákona o námořní plavbě č.61/2000 Sb. Požadované změny se týkají následujícího:
- Významové sloučení termínů „námořní jachta“ a „rekreační jachta“ pod jeden termín.
- Upřesnění termínu „námořní plavidlo“ (obchodní loď a námořní jachta). Často je používán termín „námořní plavidlo“ tam, kde se jedná o „loď“.
- Zrušení omezujících délek u námořních jachet.
- Postačující prohlášení provozovatele o vybavení námořní jachty povinnou výstrojí
v případě nové jachty uváděné do provozu bez nutnosti technické prohlídky.
- Technická způsobilost námořní jachty k plavbě se prokazuje osvědčením vystaveným klasifikační společností nebo osobou pověřenou nebo uznanou příslušným úřadem.

Dále jsou předkládány požadavky na změny stávajícího znění Vyhlášky č. 315/2000 o technickém a záchranném vybavení námořní jachty a prokazování způsobilosti k vedení námořní jachty. Platnost nového zákona by měla být od 1. 1. 2011. Ve věci „právo vlajky“ bohužel nebylo dosaženo kladného výsledku ve snaze o snížení nebo zproštění od poplatků za vlajku a registraci.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8583
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv kvě 26, 2011 5:02 pm

Ač se zdá, že se rok nic nedělo, opak je pravdou.
Silné a vlivné zájmové skupiny nic neponechaly a neponechají náhodě.
Situaci mají značně ulechčenou i tím, že se jachtaři nesdružují v nějakém větším počtu a jejich hlas tak není, na rozdíl od vodních skůtru atd., tolik slyšet.
Naše chyba.

Tak tedy mimo boje o znění novely dosavadního zákona č. 61/2000 Sb., o námořní plavbě viz vlákno: modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5118

Je zde další záležitost, kde je schovaný byznys pro úzkou zájmovou skupinu..... a platit to budou jachtaři...

Podívejme se jak se na to hezky připravují.

Zde ústy vedoucího oddělení námořní plavby ministerstvo dopravy ČR vyzývá širokou jachtařskou veřejnost ke spolupráci:

Předmět: Spolupráce s jachtařskou veřejností ve věci novely vyhlášky č. 315/2000 Sb.

S ohledem na připravovanou novelizaci vyhlášky č. 315/2000 Sb., o technickém a záchranném vybavení námořní jachty a prokazování způsobilosti k vedení námořní jachty (dále jen "vyhláška č. 315/2000 Sb.), si Vás dovolujeme elektronicky obeslat se základním pracovním návrhem, který připravil odbor plavby Ministerstva dopravy.

Nově vložený text do stávajícího znění vyhlášky (viz příloha) je "bold" a zároveň podžlucený. Odstraňovaný text je [s]přeškrtnutý[/s].

Vzhledem ke skutečnosti, že standardní legislativní proces novely vyhlášky č. 315/2000 Sb. bude možné zahájit až po schválení a vstupu v platnost novely zákona č. 61/2000 Sb., o námořní plavbě, je záměrem odboru plavby/oddělení námořní plavby vytvořit touto cestou při přípravě novely vyhlášky č. 315/2000 Sb. pro jachtařskou veřejnost dostatečný prostor pro případné návrhy a komentáře k předkládanému textu.

Navrhujeme vytvořit "ad hoc" pracovní skupinu ze zástupců jachtařské veřejnosti. Pracovní skupina by se scházela se zástupci odboru plavby (Ing. Evžen Vydra, Kpt. Ing. Ctirad Pacák) na Ministerstvu dopravy a systematicky by pracovala s návrhy a doporučeními jachtařské veřejnosti ve vztahu k připravované novele vyhlášky č. 315/2000 Sb. Cílem vytvoření pracovní skupiny je koordinovaně postupovat ve vztahu k připravované novele výše uvedené vyhlášky.

Aby však byla tato pracovní skupina funkční, nemůže mít příliš rozsáhlý počet členů. Proto s ohledem na počty oslovených dotčených subjektů, tedy jachtařských sdružení a výcvikových středisek navrhujeme, aby jachtařská sdružení nominovala do této pracovní skupiny za sebe max. 2 zástupce, výcviková střediska 4.

V případě Vašeho zájmu zašlete prosím nominaci zástupců elektronicky na evzen.vydra@mdcr.cz., v kopii na ctirad.pacak@mdcr.cz., a to nejlépe do 31. května 2011.

Současně však upozorňujeme, že finální text vyhlášky (který bude odsouhlasený na pracovní skupině) nelze pak považovat již za definitivní, neboť podle pravidel legislativního procesu bude následně předán legislativě a poté předložen do vnitrorezortního a mezirezortního připomínkového řízení, ve kterém může ještě doznat úprav.

S pozdravem / Kind regards / Cordialement

Ing. Evžen Vydra

vedoucí oddělení námořní plavby

odbor plavby

MINISTERSTVO DOPRAVY



Zmíněný text přílohy s navrhovanými změnami zde: http://web.jachting.info/paper/show/vyh ... zeny-md-cr
Stojí za přečtění, zejména ty změny.

Všimněte si jak je navržená pracovní skupina (PS). 2 z MD, 4 školící střediska a na jachtaře zbydou 2 místa. Tedy výsledek hlasování atd. lze s pravděpodobností hraničící s jistou očekávat jako 6 : : 2.

A ještě doplňující info,abychom to náhodou nepochopili špatně:

V souvislosti s možným nedorozuměním ve vztahu k celkovému počtu zvaných zástupců zainteresované jachtařské veřejnosti k účasti na dobrovolné neoficiální ad hoc PS upřesňujeme, že max. počet všech zástupců je 6 (2 zástupci celkem za všechna jachtařská sdružení a 4 zástupci celkem za všechna školící střediska).


Tento omezený počet navrhujeme z důvodu, aby PS mohla skutečně efektivně diskutovat a zvažovat nejlepší možné přijatelné budoucí úpravy vyhlášky č. 315/2000 Sb.

S ohledem na výše uvedené tedy doporučujeme, aby se jachtařská sdružení a školící střediska sama dohodla na nominaci těchto svých zástupců. Pokud se nepodaří z Vaší strany zástupce nominovat, PS nebudeme moci zorganizovat.

S pozdravem
Evžen Vydra


Je to celé nějaké....

Dělá se ta vyhláška pro školící střediska nebo pro veřejnost? Proč tento poměr zastoupení? Tady je vidět jak ty hrůzy vznikají, kdo v tom má prsty a komu to vyhovuje. Nemá to přímou souvislost se zákonem, ale k jachtingu to samozřejmě patří.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host