Kam se člunem

Zajímavosti o lodích, rady a tipy atd.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8248
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » pát bře 07, 2008 2:04 pm

Ale to je jedno Monty jestli sepsul, nedoporučil, nebo neosvědčilo. Podstatné je, že ne. Teď jde o ten obrovský problém, kam si ho ten Erar má dát. Jestli ho vůbec mít.
Nejsem si jistý, jestli teda je povinný, nebo ne, neřeším to, nezajímá mě to. Na všech charterových lodích je. A nedokáži si představit, že bych jej neměl stále k dispozici. Že bych v nějaké mezní situaci, za bouřky, ve velkých vlnách, 20 mil od pobřeží, nechal naskákat posádku ve vestách do vody...
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » pát bře 07, 2008 3:46 pm

Baharis píše: A nedokáži si představit, že bych jej neměl stále k dispozici. Že bych v nějaké mezní situaci, za bouřky, ve velkých vlnách, 20 mil od pobřeží, nechal naskákat posádku ve vestách do vody...


Asi jsem to špatně pochopil, tedy pro jistou, aby někdo nežil v doměmí, že posádka naskáče do toho člunu, dovolím si osobní názor.
Podotýkám, že mluvím o standardních gumových člunech na charterových lodích.

Do toho člunu tak maximálně děti a pokud nejsou, tak žena maximálně dvě ženy a nějaká voda v lahvích, pokud by se těch 20 nm muselo skutečně celých plavat. Ostatní tedy určitě ve vestách do té vody a člunu se jen přidržovat, aby se udželi pohromadě, lépe se ve vodě stabilizovali a mohli si navzájem pomáhat. Třeba tak, že vysadí do člunu toho, kdo bude nejvíce unaven nebo prochlazen.

Dost často mívám loď 45, ale i na takovéto lodi je gumový člun, do kterého, když si sednou čtyři lidi, maximálně 5 hodně lehkých /v zátoce večerní výsadek na břeh, kdy je hladina jako zrcadlo./, mají vodu 5 cm po vrškem člunu. Motor musí jít na volnoběh, aby jim nešla voda vrchem do člunu.
Dle mého soudu je naprosto nemyslitelné, aby si na moři a ve vlnách na takovýto člun vlezla celá posádka, nejen 8 osob, ale ani 6 a ani 4 osoby.

Lze samozřejmě licitovat, jaký kdo měl jednou člun, ale v průměru to je asi tak jak uvádím.
Toto je třeba si uvědomit a s tímto faktem počítat.

Pokud bych dotáhl tuto neradostnou vizi do konečných důsledků, tak i v Chorvatsku při květnové plavbě vám nastupuje faktor podchlazení, jako jednoznačně limitující. Voda 13-16° C odhaduji čas přežití tak na 3-4 hodiny, je to spíš optimistické. Jsou na to dosti přesné tabulky. V severním moři v zimě se myslím uvažoval čas cca 20 minut.

Pepa
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pát bře 07, 2008 4:07 pm

Do toho člunu tak maximálně děti a pokud nejsou, tak žena maximálně dvě ženy a nějaká voda v lahvích, pokud by se těch 20 nm muselo skutečně celých plavat. Ostatní tedy určitě ve vestách do té vody a člunu se jen přidržovat, aby se udželi pohromadě, lépe se ve vodě stabilizovali a mohli si navzájem pomáhat. Třeba tak, že vysadí do člunu toho, kdo bude nejvíce unaven nebo prochlazen.

Pořád ale lepší varianta, než bez člunu. Posádka se spíš udrží pohromadě a je větší šance, že vás někdo najde.
Uživatelský avatar
erar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 105
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod erar » pát bře 07, 2008 6:01 pm

Příbřežní plavba je do 0.75 námořní míle od pevniny nebo pobřežních ostrovů a tak odpadá plavání 20 NM :) :) při plavbě dále od pevniny je požadován LifeRaft.
Takže když není na lodi LifeRaft mužu pouze plout u pevniny :? :?

Původně jsem čekal že pár jachtařů napíše jak oni a kam dávaj gumák na lodi, ale i tak děkuju, tohle je už o něčem jinym.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » pát bře 07, 2008 6:23 pm

To erar
Netřeba zklamaného povzdechu. Kdyby bylo co dodat, k tomu co v tomto vláknu odeznělo, asi by to bylo napsáno. Těch možností je jen několik a všechny zde odezněly. Jednoduše nic zázračného vymyslet nelze.
Pokud ti pomůže můj názor a tak trochu i zkušenosti:
V dobrém počasí především slabém větru člun většinou tahám za lodí /opalování na špici - lze ale i na člunu/
Ve špatném počasí je vždy vyvázán na špici /namahání, možnost utržení/
Před vplutím do maríny, k molu a před vyplutím z marína a při tankování vždy vyváznán na špici /manévrování/
Na noc při vyvázání na boji, v přístavu i na kotvě je většinou na vodě, aby přední ložnice mohla větrat.
Nikdy jse jej nevyfukoval.
Dle situace volím to nejmenší zlo.
Pepa

PS: pobřežní plavba 0,75 NM je pouze v teoretickém kontextu s VMP.
Uživatelský avatar
erar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 105
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod erar » pát bře 07, 2008 6:33 pm

Přesně tohle jsem chtěl číst, dík :) :) PS: podobně to dělám i já
Uživatelský avatar
Jaarek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv pro 29, 2005 2:11 pm
Reputace: 14
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jaarek » ned bře 09, 2008 3:20 pm

Ahoj, vážu člun skoro vždy za stěžeň (zatím to vždycky šlo 8) ), pokud se nevejde podél, tak napříč. Takto sice zakrývá hlavní luknu v salónu, ale zase nevadí na přídi při práci se spinakrem a při přehazování kosatky se o něj nezachytávají otěže. :?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů