Lodní motory, marinizace
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Na 1.3 sem udělal komplet GO, o zvětšení na 1.4 jsem taky přemejšlel ale je to MPI a nevim co by tomu řekla jednotka s lambdou. A sehnat a montovat komplet el z Fabky 1.4 mpi je zbytečně komplikovaný a taky nechci riskovat že se to bude hádat. Různý chiptuningy a podobný vejmysli jsou super ale tak do auta kde neni problém vytáčet motor nad 4tisíce, kde se úprava teprve začne projevovat.
S americkejma V8 mám bohatý zkušenosti a věřim že v lodi by to bylo nesmrtelný. Ale to nemá cenu řešit pokud bude loď hlášená na český SPS a takovej motor tam nikdy ofiko nedostanu.
S americkejma V8 mám bohatý zkušenosti a věřim že v lodi by to bylo nesmrtelný. Ale to nemá cenu řešit pokud bude loď hlášená na český SPS a takovej motor tam nikdy ofiko nedostanu.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Skoda ze jsi tu 1.4 neudelal, to uz je ted asi jedno, jednotka by to s nejvetsi pravdepodobnosti ani nepoznala, rozdil pred GO a po GO je mozna vetsi skok v parametrech motoru, nez si myslis.
O elektroniku se neboj, na lodi je pouze omezena paleta provoznich rezimu, ta jednotka to ma podstatne snazsi si "zvyknout". Videl jsem v chodu Trabant s namontovanym BMM z Favorita 1.3, jednotka to rozdejchala a jelo to pekne. To jenom abych dokreslil, jak asi citliva je jednotka na "drobnejsi" zmeny motoru.
Jinak MPi je dobra volba, ma to lepsi ulozeni vackovky.
Mimochodem, mel by sis precist clanek "1000 hodin na dynamometru", myslim ze to je Svet motoru '88. Uvidis, ze temhle motoru 4000ot dela spis dobre (je to o testovani motoru na Favority). Mimo jine maji v techhle otackach minimalni vibrace.
Dneska uz neni problem koupit chladic oleje a zkusit udelat motoru v lodi prijemny prostredi pro praci.
O elektroniku se neboj, na lodi je pouze omezena paleta provoznich rezimu, ta jednotka to ma podstatne snazsi si "zvyknout". Videl jsem v chodu Trabant s namontovanym BMM z Favorita 1.3, jednotka to rozdejchala a jelo to pekne. To jenom abych dokreslil, jak asi citliva je jednotka na "drobnejsi" zmeny motoru.
Jinak MPi je dobra volba, ma to lepsi ulozeni vackovky.
Mimochodem, mel by sis precist clanek "1000 hodin na dynamometru", myslim ze to je Svet motoru '88. Uvidis, ze temhle motoru 4000ot dela spis dobre (je to o testovani motoru na Favority). Mimo jine maji v techhle otackach minimalni vibrace.
Dneska uz neni problem koupit chladic oleje a zkusit udelat motoru v lodi prijemny prostredi pro praci.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
david píše:zajímavá věc. všichni profi přestavovatelé motorů na lodní provoz výkon i otáčky snižují, českej člověk ale jde průkopnicky opačnou cestou. hahaha
Tak tak, David připomíná Vikymu a dalším, kterým to není jasné - automobilový motor v lodi mívá vždy snížené otáčky a výkon. To je z jednoho jasného důvodu - motor v lodi je jinak zatěžovaný než v autě.
Pokud ten motor 1,3 bude zatěžovaný na max výkon trvale, tak moc dlouho nepožije.
připomnělo mi to jednoho, co jel před pár lety feldou trasu Praha-Ostrava na plný plyn. V Ostravě už to na druhý den nenastartoval - nutná GO
např. motor Peugeot diesel má v autě 55 koní, vetus jej snížil po marinizaci na 40.
Takže kdo máte rozum, zapomeňte na rady typu vytunit 1,3 na vyšší výkon.
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Opět uvedu věci na pravou míru. Nemám v plánu točit motor 1.3mpi do vyšších otáček než 2700ot/min , spíš se chci hejbat mezi 2000-2500 ot. což jsou optimální točky pro dlouhej život a navíc je v nich nejlepší krouťák.
Takže zvyšování výkonu pro mě nemá efekt,jednak kvůli životnosti a jednak kvůli převodovce.
Zajímavá informace je Trabi s BMM,to je mazec. Přestavba na 1.4 mě láká ale nedočet jsem se zatím o nikom kdo by to měl v autě s origo jednotkou. Pokud je tak "učenlivá" že by to pochroupla tak se asi začnu sháňět po klice
Takže zvyšování výkonu pro mě nemá efekt,jednak kvůli životnosti a jednak kvůli převodovce.
Zajímavá informace je Trabi s BMM,to je mazec. Přestavba na 1.4 mě láká ale nedočet jsem se zatím o nikom kdo by to měl v autě s origo jednotkou. Pokud je tak "učenlivá" že by to pochroupla tak se asi začnu sháňět po klice
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Jednotka, pokud ma lambdu a knock sensor, mela by se motoru prizpusobit. Zalezi jakej das kompresni pomer, ale v rozumnych mezich se to da. Krome toho jsem si jistej, ze pri tech 2700 ot je to ty jednotce skoro jedno co ma za motor. Pri castecnym zatizeni je smes rizena temer vyhradne podle lambdy (pro oblast plnyho vykonu lambda moc dobre nefunguje, tak se to bere z tabulek), takze by to melo jit. V nejhorsim pripade budes potrebovat upravit startovaci davky a podobny hovadiny, jenze to se projevi temer urcite jenom pri studenejch startech, coz se u lode taky nejak moc neceka, ze by jezdila v mrazu.
K tomu Trabimu, zde mensi dokumentace:
http://www.youtube.com/watch?v=umOWP0zBNtg
http://www.youtube.com/watch?v=Wnm85og8d-I
Jeste mam dotaz k ty lodi. Kdyz chces provozovat motor rekneme do 3000 ot, predpokladam ze maximalni rychlost budes mit nekde kolem 16-17km/h.... jaky otacky ten motor ma mit pri tyhle rychlosti? (Ptam se na prevody a volbu propelleru).
K tomu Trabimu, zde mensi dokumentace:
http://www.youtube.com/watch?v=umOWP0zBNtg
http://www.youtube.com/watch?v=Wnm85og8d-I
Jeste mam dotaz k ty lodi. Kdyz chces provozovat motor rekneme do 3000 ot, predpokladam ze maximalni rychlost budes mit nekde kolem 16-17km/h.... jaky otacky ten motor ma mit pri tyhle rychlosti? (Ptam se na prevody a volbu propelleru).
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Počítal jsem s rychlostí zhruba kolem těch 20km/h při 2500ot/min ,podle dotazníku pro výpočet vrtule od Vetusu mi spočítali po zadání základních údajů rozměr 21"x17" (což mi teda příjde jako docela hovado) ale beru to s rezervou,je mi jasný že to je hodně orientační... dal bych možná radši menší.
Jinak bejvalej člun s motorem Favorit mastil na 3000ot 45km/h. Nebyla tam převodovka a vrtule byla made in home ale loď byla 5x lehčí než bude tahle.
Vrtuli ti teda zatím nepovim,bude se muset zkoušet páč počítám, že přesně mi to nikdo nespočítá.
Jinak bejvalej člun s motorem Favorit mastil na 3000ot 45km/h. Nebyla tam převodovka a vrtule byla made in home ale loď byla 5x lehčí než bude tahle.
Vrtuli ti teda zatím nepovim,bude se muset zkoušet páč počítám, že přesně mi to nikdo nespočítá.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Clovece, to semi nezda.
Podle starych moudrych knih bys mel nekde pri maximalne 18km/h prechazet do prechodovyho rezimu, kde velmi prudce naroste potrebna sila k doprednemu pohybu.
Ten prubeh potrebny sily vyrazne zavisi na tvaru trupu (ted mozna jsem skoro OT, ale pokusim se to napravit), takze je celkem pravdepodobny, ze tech cca 30kW, co bude mit motor pri 2500 ot nebude na to stacit.
Pres 3000 ti zacne kroutak uz klesat, takze by ses mel vejit tak priblizne, abys pri 3000ot mel nejvyssi rychlost co se da ocekavat od lodi, v tomhle pripade bych rekl tak tech 10 uzlu.
Podle starych moudrych knih bys mel nekde pri maximalne 18km/h prechazet do prechodovyho rezimu, kde velmi prudce naroste potrebna sila k doprednemu pohybu.
Ten prubeh potrebny sily vyrazne zavisi na tvaru trupu (ted mozna jsem skoro OT, ale pokusim se to napravit), takze je celkem pravdepodobny, ze tech cca 30kW, co bude mit motor pri 2500 ot nebude na to stacit.
Pres 3000 ti zacne kroutak uz klesat, takze by ses mel vejit tak priblizne, abys pri 3000ot mel nejvyssi rychlost co se da ocekavat od lodi, v tomhle pripade bych rekl tak tech 10 uzlu.
Naposledy upravil(a) Viky_CZ dne čtv zář 13, 2012 10:57 pm, celkem upraveno 1 x.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
bokal píše:Tak tak, David připomíná Vikymu a dalším, kterým to není jasné - automobilový motor v lodi mívá vždy snížené otáčky a výkon. To je z jednoho jasného důvodu - motor v lodi je jinak zatěžovaný než v autě.
Nahodou Viky to vi a dokonce vi i proc, nevypada to slozite.
Nutite mne pocitat (za vas) a to se mi nelibi, ale udelam to, protoze mam lidi rad. Krome toho jsem zvyklej, ze jsem trvale za trotla za to ze umim pouzit trojclenku.
Vzhledem k povaze prenosu sily v lodi, neni vyuzitelny vykon v otackach presahujicich maximalni tocivy moment. Jednoduse proto, ze v lodi se neda podradit na trojku dupnout na plyn. Vemu-li tedy v potaz parametry bezneho motoru treba tech 40kW (cca 55PS) pri 5000ot (coz teda je treba seriovej Favorit 135, nebo mozna i ten Peugeot, i kdyz tam bude asi malinko min otacek), tak maximalni tocivy moment bude cca pri 3000ot. Protoze tocivy moment pri maximalnim vykonu muze bejt rekneme 80% maximalniho momentu, tak motor pri 3000 otackach nebude mit vykon odpovidajici snizeni otacek, ale o kousek vyssi.
Mame teda pomer otacek: 3000/5000 = 0.6
Pomer vykonu pro snizene otacky: 0.6 / 0.8 = 0.75
Vysledek: 40kW motor po marinizaci ma v papirech napsany vykon 30kW (41PS) a prekvapive na nej "vyrobce" marine motoru nemusel ani sahnout!!!! Zajimavy, ze?
Pokud ovsem stejny pravidlo, aplikuju na jiz zminovany "tuningovy" motor 1.4 (coz je taky blok motoru Favorit) tak mi vyjde snizeni z 95PS pri 5500ot na 84PS pri 4500ot. Toto ovsem lze pouze za podminky, ze je v nem kvalitni olej, vhodne chlazeny a tak dale (coz ovsem jde lip, kdyz pri vyssich otackach a nizsim odebiranym momentu pri castecnym zatizeni pujde motor uchladit lip, nez trvaly provoz na maximu kroutaku v nizsich otackach).... a ne ze si tu bude nekdo stezovat, ze Felicie (pravdepodobne s 1.5 litrem oleje na dvojnasobku vymennyho intervalu) odesla po 4h cesty na plnej plyn.
Naposledy upravil(a) Viky_CZ dne čtv zář 13, 2012 10:57 pm, celkem upraveno 1 x.
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Tohle je bohužel věc,kterou můžu ovlivnit už jen správnou volbou propelleru, když už jsem nesehnal potřebný info k ofiko marinizaci nafťáku u kterýho by byla výkonová rezerva (resp. rezerva krouťáku). Halt motor je zatím danej a převodovka taky. Každopádně kdybys měl fintu navýběr vrtule, budu rád. Zatím dík
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Finta by tu byla.
Videl jsem nekde jak optimalizovali tvar trupu tak, ze udelali model, tahali ho na spagate a merili pasivni odpor v zavislosti na rychlosti a dalsich blbinach. Jestli mas trup uz hotovej, tak mu dej spravnou zatez a sup s nim do vleku.
Tim by se evidentne dalo dopracovat k potrebnymu tahu vrtule a spocitat aspon priblizne idealni vyuziti dostupnyho vykonu.
Videl jsem nekde jak optimalizovali tvar trupu tak, ze udelali model, tahali ho na spagate a merili pasivni odpor v zavislosti na rychlosti a dalsich blbinach. Jestli mas trup uz hotovej, tak mu dej spravnou zatez a sup s nim do vleku.
Tim by se evidentne dalo dopracovat k potrebnymu tahu vrtule a spocitat aspon priblizne idealni vyuziti dostupnyho vykonu.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Viky, nebavil jsem se o tom, jestli výrobce při marinizaci na motor musí šáhnout nebo ne. To, že loďáky musí pracovat +- na max krouťáku a zbytek výkonu nelze využít, to jsem tu psal někdy před 5-6 roky. Bavil jsem se o tom, že žádný výrobce – marinizátor - nezvyšuje výkon motoru vytrženýho z auta a předělanýho pro běžné lodní využití nějakým tuněním, protože i orig motor má starosti se v lodi uchladit a trvalý zatížení na plným krouťáku vydržet.
Pokud si ovšem myslíš něco jiného, je to tvoje plný právo. Jen je škoda, že tu blbneš ostatní.
mimochodem, výrobce nastavuje výkon podle způsobu použití motoru a to klidně s rozdílem 30% mezi haevy duty a pleasure, stejně jako u převodovek doporučuje její „velikost“ ke stejnému motoru zase podle využití.
Jinými slovy, to že amatérsky předělanej motor vydrží plavbu na plný kule 15 - 20minut mezi komorama vzdálenejma 5 km ještě neznamená, že stejnej režim vydrží 8-10 hodin při plavbě proti proudu třeba z Drážďan do Ústí.
Prwocku, nevím jaký parametry jsi pro výpočet vrtule zadal, ale to stoupání i průměr mi připadají ukrutný
tady to taky můžeš zkusit s vrtulí:
http://www.miwheel.com/propellers/prop-it-right/
Pokud si ovšem myslíš něco jiného, je to tvoje plný právo. Jen je škoda, že tu blbneš ostatní.
mimochodem, výrobce nastavuje výkon podle způsobu použití motoru a to klidně s rozdílem 30% mezi haevy duty a pleasure, stejně jako u převodovek doporučuje její „velikost“ ke stejnému motoru zase podle využití.
Jinými slovy, to že amatérsky předělanej motor vydrží plavbu na plný kule 15 - 20minut mezi komorama vzdálenejma 5 km ještě neznamená, že stejnej režim vydrží 8-10 hodin při plavbě proti proudu třeba z Drážďan do Ústí.
Prwocku, nevím jaký parametry jsi pro výpočet vrtule zadal, ale to stoupání i průměr mi připadají ukrutný
tady to taky můžeš zkusit s vrtulí:
http://www.miwheel.com/propellers/prop-it-right/
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Ahoj Davide,až to půjde,tak zkusím i tvůj odkaz.
Na obranu Vikiho, myslím si že se mi jen pokoušel poradit jak zvednout krouťák u mýho motoru a jak jistě všichni víme,nejde to bez úpravy výkonu. Nebo alespoň ne standardním dostupným způsobem (všechno dělaný pro autíčkáře) . Takže pokud bych chtěl zvednout točivej moment na mym motoru o cca 15nm v cca 2200ot/min, neobejde se to dostupnym přeprogramováním jednotky bez ZBYTEČNÝHO zvýšení výkonu o cca 15-20PS.
Špatný by to rozhodně nebylo a s chlazenim by (si myslim) taky nebyl problém,páč otáčky zůstávaj pořád nízký, výkon se nevyužije nikdy takže teplotní rozdíl minimální.
Každopádně samotnej chiptuning nestačí a jsou zapotřebí serepetičky jako vačka,sání,vejfuk a jiný hovínka... Takže na tuning srazu bych byl asi za rychlýho a zběsilýho ale v lodi by to bylo dost drahý a využil bych jen krouťák. V podstatě bych z toho udělal Fábii 1.4MPI Což výjde levnějc koupit motor z Fabky a spolíhat na mozek z Feldy. Nechat origo feldu má teda jeden klad a jeden zápor... Klad je SPOLEHLIVOST (což je podstatnej klad pro náš dálkovej plán) a zápor o 15nm míň než 1.4MPI.
To je dilema...
No a proto sem se ptal jestli by se nevyplatilo zainvestovat do ofiko marinizace dýzláku (pro mě nejlíp Zetoru).
Nebo se budu modlit že tuningový šášulové vymyslej chiptuning na Feldu! /20PS , 180Nm/1800ot! do toho bych šel,ale budu snít dál.
Dík za váš čas, PRWOcK
Na obranu Vikiho, myslím si že se mi jen pokoušel poradit jak zvednout krouťák u mýho motoru a jak jistě všichni víme,nejde to bez úpravy výkonu. Nebo alespoň ne standardním dostupným způsobem (všechno dělaný pro autíčkáře) . Takže pokud bych chtěl zvednout točivej moment na mym motoru o cca 15nm v cca 2200ot/min, neobejde se to dostupnym přeprogramováním jednotky bez ZBYTEČNÝHO zvýšení výkonu o cca 15-20PS.
Špatný by to rozhodně nebylo a s chlazenim by (si myslim) taky nebyl problém,páč otáčky zůstávaj pořád nízký, výkon se nevyužije nikdy takže teplotní rozdíl minimální.
Každopádně samotnej chiptuning nestačí a jsou zapotřebí serepetičky jako vačka,sání,vejfuk a jiný hovínka... Takže na tuning srazu bych byl asi za rychlýho a zběsilýho ale v lodi by to bylo dost drahý a využil bych jen krouťák. V podstatě bych z toho udělal Fábii 1.4MPI Což výjde levnějc koupit motor z Fabky a spolíhat na mozek z Feldy. Nechat origo feldu má teda jeden klad a jeden zápor... Klad je SPOLEHLIVOST (což je podstatnej klad pro náš dálkovej plán) a zápor o 15nm míň než 1.4MPI.
To je dilema...
No a proto sem se ptal jestli by se nevyplatilo zainvestovat do ofiko marinizace dýzláku (pro mě nejlíp Zetoru).
Nebo se budu modlit že tuningový šášulové vymyslej chiptuning na Feldu! /20PS , 180Nm/1800ot! do toho bych šel,ale budu snít dál.
Dík za váš čas, PRWOcK
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Prwocku, ono ti neni tak jednoduchy jak rikas.
Feldi motor nebude mit vetsi kroutak v nizkych otackach, pokud se zasadne nezmeni jeho parametry.
1.4ka ma tu vyhodu, ze pri stejnym tlaku pusobicim na pist mas na klice vetsi paku, takze se ti prave zvysi tocivej moment bez velkyho namahani ostatnich dilu.
Dalsi moznost je zvysit plnici tlak, coz ovsem znamena dost velkej zasah. Resenim je snizit kompresni pomer (osazenim pistu ze 135ky nebo vybranim spalovacicho prostoru) a protoze potrebujes tah odspoda, vhodny reseni neni ani turbodmychadlo, ale turbokompresor hnanej remenem.
Pri nizkych otackach pak ovsem silne namahas blok motoru a dalsi problem je prave chlazeni motoru, protoze mas nizky otacky jak vodniho tak olejovyho cerpadla.
To co jsem ja popisoval je malinko jina cesta: umoznit motoru naopak chodit ve vyssich otackach a tim lip vyuzit jeho vykon. Dal tim zlepsis chlazeni motoru a oleje, protoze provozni kapaliny budou mit vetsi prutok. Dalsi vec je samozrejme fakt, ze na stejny vykon na vrtuli budes v tom pripade pouzivat mensi tocivej moment motoru, takze to budou lip snaset loziska na klice. Podminkou je ovsem otackam motoru prizpusobit ten zbytek, tzn, bud pred vratku zaradit redukcni prevodovku s pevnym prevodem cca 1.5:1 nebo pouzit propeller s mensim stoupanim (ovsem za cenu dost vysokych otacek propelleru, coz asi neni uplne ono).
Cilem my pripominky nebylo zmenit motor z Felicie na parametry dieselu, ale naopak vyuzit jeho specifika lepsim zpusobem, nez je bezny.
Davide: Doufam ze nikoho neblbnu. Kdybych chtel nekoho blbnout, tak bych nemusel psat proc mam takovy nazor a pocitat vsechny ty ptakoviny kolem prubehu tocivyho momentu.
Feldi motor nebude mit vetsi kroutak v nizkych otackach, pokud se zasadne nezmeni jeho parametry.
1.4ka ma tu vyhodu, ze pri stejnym tlaku pusobicim na pist mas na klice vetsi paku, takze se ti prave zvysi tocivej moment bez velkyho namahani ostatnich dilu.
Dalsi moznost je zvysit plnici tlak, coz ovsem znamena dost velkej zasah. Resenim je snizit kompresni pomer (osazenim pistu ze 135ky nebo vybranim spalovacicho prostoru) a protoze potrebujes tah odspoda, vhodny reseni neni ani turbodmychadlo, ale turbokompresor hnanej remenem.
Pri nizkych otackach pak ovsem silne namahas blok motoru a dalsi problem je prave chlazeni motoru, protoze mas nizky otacky jak vodniho tak olejovyho cerpadla.
To co jsem ja popisoval je malinko jina cesta: umoznit motoru naopak chodit ve vyssich otackach a tim lip vyuzit jeho vykon. Dal tim zlepsis chlazeni motoru a oleje, protoze provozni kapaliny budou mit vetsi prutok. Dalsi vec je samozrejme fakt, ze na stejny vykon na vrtuli budes v tom pripade pouzivat mensi tocivej moment motoru, takze to budou lip snaset loziska na klice. Podminkou je ovsem otackam motoru prizpusobit ten zbytek, tzn, bud pred vratku zaradit redukcni prevodovku s pevnym prevodem cca 1.5:1 nebo pouzit propeller s mensim stoupanim (ovsem za cenu dost vysokych otacek propelleru, coz asi neni uplne ono).
Cilem my pripominky nebylo zmenit motor z Felicie na parametry dieselu, ale naopak vyuzit jeho specifika lepsim zpusobem, nez je bezny.
Davide: Doufam ze nikoho neblbnu. Kdybych chtel nekoho blbnout, tak bych nemusel psat proc mam takovy nazor a pocitat vsechny ty ptakoviny kolem prubehu tocivyho momentu.
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Jasně Viky, vím že to neni tak jednoduchý,taky to řešíme obecně aby sme nepopsali celý JI každopádně turbo ani kompresor nedám páč je to dost drahý a neměl bych moc velkou důvěru k dlouhodobý spolehlivosti a taky se snažim oprostit od všech navícovejch dílů...
Pro mě by bylo ideální kdybych slyšel od někoho kdo to zkusil,že předělat na 1.4 změnou kliky nebude vadit ŘJ (což asi nebude když sem viděl toho zběsilýho Trabika) ale chci mít jistotu že by to bylo ok. Pak bych rozmejšlel jestli to znova rozhodim a udělám přestavbu na čtrnáctku. To je asi max,nechci nic přetěžovat. Pokud seš přesvědčenej že to neni problém,tak mi prosimtě napiš co všechno je na to potřeba,kromě bloku a hlavy asi všechno co se hejbe... (nevim přesně vrtání x zdvih Fabky) Klidně můžeš do SZ páč sme zabrousili do tématu který asi né všechny zajímá dik.
Pro mě by bylo ideální kdybych slyšel od někoho kdo to zkusil,že předělat na 1.4 změnou kliky nebude vadit ŘJ (což asi nebude když sem viděl toho zběsilýho Trabika) ale chci mít jistotu že by to bylo ok. Pak bych rozmejšlel jestli to znova rozhodim a udělám přestavbu na čtrnáctku. To je asi max,nechci nic přetěžovat. Pokud seš přesvědčenej že to neni problém,tak mi prosimtě napiš co všechno je na to potřeba,kromě bloku a hlavy asi všechno co se hejbe... (nevim přesně vrtání x zdvih Fabky) Klidně můžeš do SZ páč sme zabrousili do tématu který asi né všechny zajímá dik.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Uprimne receno jsem toho nazoru, ze je lepsi dat za motor nejakej prevod do pomala, klidne treba remen (to jde snadno vyrobit) a zredukovat otacky.
Tvuj motor ma maximalni moment 100Nm nekde na 3200ot, takze to po redukci otacek v pomeru 0.6 udela presne tech tvych 180Nm pri 1800 ot a motoru bude o hodne lip, protoze ho nebudes muset drtit na nizky otacky v plnym tahu.
Edit:
K uprave na 1.4: Fabia ma stejny vrtani ale jinej zdvih, akorat nevim, jestli se meni klikovka a ojnice nebo klikovka a pisty, klikovka a setrvak se ale musi celkem dost upravit, aby se daly pouzit, ta uprava stoji aspon 4000,-. Dostal by ses tim tak o 20Nm nahoru, takze ta redukce otacek je porad ucinnejsi metoda a zrejme i za min penez.
Tvuj motor ma maximalni moment 100Nm nekde na 3200ot, takze to po redukci otacek v pomeru 0.6 udela presne tech tvych 180Nm pri 1800 ot a motoru bude o hodne lip, protoze ho nebudes muset drtit na nizky otacky v plnym tahu.
Edit:
K uprave na 1.4: Fabia ma stejny vrtani ale jinej zdvih, akorat nevim, jestli se meni klikovka a ojnice nebo klikovka a pisty, klikovka a setrvak se ale musi celkem dost upravit, aby se daly pouzit, ta uprava stoji aspon 4000,-. Dostal by ses tim tak o 20Nm nahoru, takze ta redukce otacek je porad ucinnejsi metoda a zrejme i za min penez.
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Tak to mám pořádný díry ve vzdělání... Tak já to zkusim najít ALE asi se mám připravit na to, že až to najdu,tak bude cena stejná jak Vetus, nebo minimálně Kubota. Nezjišťoval někdy někdo,jestli domácí marinizaci Zetoru může výrobce schválit a vystavit lejstro pro SPS? Třeba u motorek může výrobce hafo úprav schválit a taky to na dopravce napíšou do TP. (víte co myslim ne?...)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti