Lodní motory, marinizace

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » čtv zář 20, 2012 9:21 am

To Kanic:
napiš na mail,co přibližně chceš a já se tady po něčem podívám.Plavba na zimu na Kanáry je prozatím odložena,tak je možné,že tady budu trčet celou zimu.

howk
Monty
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » čtv zář 20, 2012 12:39 pm

Tak .... a je po bastlení :D Zase svět přichází o pár originálních novotvarů :(
Ahoj,F.
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 752
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pon lis 12, 2012 5:57 am

...ale kdyby někdo přeci jenom bastlit chtěl, tak tady něco o vejfuku...
Myšák
Uživatelský avatar
mikives
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: čtv zář 10, 2009 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha

Nový motor stabil za cenu 90 000 Kč

Příspěvekod mikives » ned bře 03, 2013 4:06 pm

Ahoj všem chtěl by se optat na vaše názory ohledně možnosti koupit nový diesel stabil o výkonu 30Hp za cenu 90 000 Kč, co myslíte, je to dobrá cena ?
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » ned bře 03, 2013 4:23 pm

skvělá cena i bez převodovky, pokud je nový
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » ned bře 03, 2013 4:29 pm

pokud to neni cinan
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » ned bře 03, 2013 4:34 pm

A je marinizovanej, samozřejmě. Buď betamarine, yanmar, volvo penta, nanni diesel, jehla marine, perkins, toyota. Nic jinýho bych nebral. Lombardini alias DMB bych nebral.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned bře 03, 2013 9:11 pm

A co Mercedes, VW, Vetus - Mitsubishi ?
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned bře 03, 2013 9:26 pm

Nebo Sole Diesel - základ je taky v Mitsubishi.
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » ned bře 03, 2013 9:32 pm

bral bych všechno na co najdeš díly v domovským přístavu. Třeba vodní pumpu vetus jsem nenašel v celým Zadaru. Je sice dobrá, ale jen na objednání. Silentbloky stary vetus nekompatibilní s novýma taky ne. Motor vždy drží, příslušenství se vždy kazí.
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 717
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 80

Re: Lodní motory, marinizace

Příspěvekod Jardasu » stř zář 27, 2017 8:45 am

Ahoj,
ptám se znalých konstrukce přívěsných motorů - na mysli mám zejména svůj čtyřtaktní YAMAHA 2,5HP - jak je řešeno sání vzduchu proti náhodnému zalití, respektive dešti?

Jde mi o to, že při jízdě vpřed, kolmo, nebo bokem na vlnu nemám se svojí lodičkou problémy se zvládáním i relativně hodně velkých vln od kolem projíždějících velkých lodí (ve Švédsku nás, mimo jiné, předjížděla velmi těsně velká nákladní loď a hodila nám vlnu fakt velkou).

Větší strach mám ale z vln přicházejících zezadu a ptám se tudíž, zda je v konstrukci sání vzduchu nějaká přepážka, či něco podobného, co by alespoň částečně zabránilo zalití, nebo důkladná sprcha přes kryt motoru znamená nasátí vody a "koněc filma" ?

No noc dáváme na motor tašku na pneumatiky z IKEY, která se dá úplně zapnout zipem a zakryje celý motor. Mělo by smysl ji používat i při jízdě v nějakých divných podmínkách?

Z pochopitelných důvodů nemám chuť testovat voděodolnost na svém motoru...

Díky moc za vaše zkušenosti.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2096
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Lodní motory, marinizace

Příspěvekod geus » stř zář 27, 2017 9:35 am

Vzdyt to saje v motoru a tam se voda je tak nedostane kdyz dekl a ostatni tesni treba motorka ma sani venku jen kosicek kovovy a v desti na to prsi a nevadi to
Uživatelský avatar
RACEK
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 100
Bydliště: Praha

Re: Lodní motory, marinizace

Příspěvekod RACEK » stř zář 27, 2017 9:41 am

Mám Mercury, ale počítám, že to bude podobně u Yamahy.

Vzduch to saje do karburátoru. Ten je v prostředku pod deklem. Takže nějakou vodu stříkající na kryt to vydrží. Ale přepážka tam žádná není. Nám se dostal motor na chvilku celý pod vodu a skrz karburátor natekla voda až do válce.
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 717
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 80

Re: Lodní motory, marinizace

Příspěvekod Jardasu » stř zář 27, 2017 11:05 am

Ahoj pánové,
díky za info, je to tak, jak jsem si myslel, respektive se obával.
Zdraví a slunný zbytek týdne přeje
Jarda

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host