Lodní motory, marinizace

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Monty » stř led 25, 2006 9:35 pm

Hmm,já myslel,?e s teplotou nebudou potí?e,kdy? jsou stavěné na průtok 100°vody.čerpadlo bych umístnil pod vodorysku a uděla mu tu smyčku před vstřekem.Počítal jsem s převý?ením půl metru(0.05 baru)nad hladinu.Tak?e by to mělo jě?tě solidní rezervu....Ostatní čerpadla nejsou stavěna na dlouhodobej provoz.No a cena je ni??í,jako mechanicky poháněných čerpadel.Proč myslí?,?e by to s tím ventilem nefachalo...???A byl by tam fakt nutnej...???Neprotlačilo by to to čerpadlo...???Jinak,kde ten ventil sehnat...???Tě zásobuji,co...:-)
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod david » stř led 25, 2006 10:16 pm

Ví? já s plastama dělám, rad?i ani neřeknu co, a od té doby jim moc nefandím. Kdy? nejde do extrému, tak v?e OK. A pak to najednou upadne ani neví? proč. Například kolem motoru PVC hadici ani náhodou, ani zadarmo. Klou?ou,dělaj boule, v zimě jsou jak prkno. Zato guma - o ní nevím, a kdy? praskne spona, dr?í dál, nesjede. Ostatně se podívej do auta - v?echno guma. No a s pevnými plast. trubkami je to dtto. Jo mám je, ale na odpadu od umyvadla a WC. Tam je zase blbá guma, pokud není speciál ( i cenou ) proto?e prosmrádne do 3/4 roku. Ani bych tomu nevěřil, kdybych to neza?il.

Kdy? má? čerpadlo které je průtočné i kdy? se netočí ( tj. oběhovka ), mohl bys ho dát jak popisuje?. Normálně je - vstup vody - smyčka nahoru, na ní ten ventil - dolů do čerpadla. Ale u čerpadla s pru?ným impelerem, které nepropustí vodu, by při tvém zapojení to přivzdu?nění nemakalo. Mám v lodi 12V 60W bilge pumpe a má starosti přehodit vodu přes 1,2 m - teda teče, ale málo. No tak ji honím na 24V a je to zásadní rozdíl. Bilčka a oběhovka jsou z principu stejné. Nebude to makat. Přetlak výfukových plynů je vět?í. To zmákne odstředivé čerpadlo s výkonem tak aspoň 400W - Sigma pumpe, ale je to velkej krám. Chápu ?e se sna?í? o jednoduhé ře?ení neb v jednoduchosti je genialita, ale nejde to přehánět.
Jako přivzu?. ventil by mohl makat topenářská automatický odvzdu?ňovací ventil, ale musí? si to ověřit, já to nezkou?el. Ventil má fungovat tak, ?e kdy? do něj zespodu přijde voda, tak zavře. To ten top. dělá. Kdy? je pod ním vakuum tak se otevře - a to si nejsem jist zda ten topenářekej udělé, ale asi jo - vyzkou?et. E?tě je v tom jeden fór - to přivzdu?nění musí být poměrně masivní, aby se přeru?il zcela sloupec vody v hadice a nevytékala voda jen smíchaná se vzduchem. To by mohl bý problém top. ventilu, má dost malé dírky. Nevím jestli sem to vysvětlil dost jasně. Koupit - Vetus ?? Snad www.vetus.nl
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Monty » stř led 25, 2006 10:50 pm

Má? pravdu...Chtěl jse si to zjednodu?it,ale budu to muset asi udělat pořádně...Na moři se mi u? hromada fu?erin ?eredně vymstila.Jinak mám el. bilge pumpu Johnson F3B-19 a jsu max.spokojenej.Saje z metru a vytláčí do 1.5 metru.ale to je vodotrysk....mám ji dva roky,do té doby jsem měl jenom ruční .To byla někdy dřina :-).No nic...Začnu si dávat dohromady věci na ten výfuk...U?etřit asi nic neu?etřím.Ten vetus znám....Stojí tady 75 euro a zdálo se mi to moc peněz za takový malý prd....Kdy? se podívám kolik stojí metr hadice origo na výfuk,tak dostanu chu? na slanečka...Skusím tu firmu Konekt.Bude to letos fu?ka...nějak se toho nahromadilo moc....Asi si budu muset najít nějakého ?ikovného pomocníka...:-)Díky moc za tvojí trpělivost...
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod david » stř led 25, 2006 11:17 pm

No zrovna u té tvé bilčky připou?tí Johnsoni trvalý provoz a ta by výfuk uchladila ...
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Monty » stř led 25, 2006 11:33 pm

?e by..???Ale spotřeba přes 110 W.No budu asi přemý?let...V?echno má své pro a proti..Ale má zase více mo?ností pou?ití...Dá se s tím sprchovat paluba.No to stojí za úvahu...Jakej je tvůj názor...?el bys do toho...???Nebude to trochu vadit dobíjení...???Zapnu lednici a notebok a baterku to vymlátí...???No asi bych musel přemý?let i o silněj?ím altecu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Denis » stř led 25, 2006 11:44 pm

Ten motor z golfu pradie ako mačka a aj vo vy??ích otáčkach, ?iadna odstredivka, vybrácii sa nebojím. Stevenka sa mi neopiera o prevodovku, je ukončená gumibuchslou na hriadel. Tlak od vrtule prená?aný hriadelou je zachytávaný a prená?aný na trup lode silenblokmi, je to odskú?ané a stačí to.
Ten labudí krk má? predsa zavzdu?nený automaticky stále, zastaví? motor, vyflusne poslednú vodu, čas? vody stečie dolu a plyny vystúpia hore a odvetraju do priestoru a je tam vzduch.
To čerpadlo netlačí vodu proti výfukovým plynom, ale ta voda bude plynmi skorej strhávaná a keď sa to udeje ako spojená nádoba tak to bude fungova? aj samospádom. Tej vody by bolo samozrejme málo. Chcelo by to odskú?a?. Ak tam bude trojkubíkové čerpadlo tak to na 99%pretlačí. Ja by som tie? tomu el. čerpadlu neveril,čím jednoduch?ie tím lep?ie. Vyskú?aj to a ten odvzdu?ňovací kus tam mô?e? vlo?i? lahko, rozre?e? hadicu a je to. Dopil som sklenku Rizlingu a idem spa?. Ahoj
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod david » čtv led 26, 2006 8:29 am

[quote="Denis"]Ten motor z golfu pradie ako mačka a aj vo vy??ích otáčkach, ?iadna odstredivka, vybrácii sa nebojím. Stevenka sa mi neopiera o prevodovku, je ukončená gumibuchslou na hriadel. Tlak od vrtule prená?aný hriadelou je zachytávaný a prená?aný na trup lode silenblokmi, je to odskú?ané a stačí to.
Ten labudí krk má? predsa zavzdu?nený automaticky stále, zastaví? motor, vyflusne poslednú vodu, čas? vody stečie dolu a plyny vystúpia hore a odvetraju do priestoru a je tam vzduch.
To čerpadlo netlačí vodu proti výfukovým plynom, ale ta voda bude plynmi skorej strhávaná a keď sa to udeje ako spojená nádoba tak to bude fungova? aj samospádom. Tej vody by bolo samozrejme málo. Chcelo by to odskú?a?. Ak tam bude trojkubíkové čerpadlo tak to na 99%pretlačí. Ja by som tie? tomu el. čerpadlu neveril,čím jednoduch?ie tím lep?ie. Vyskú?aj to a ten odvzdu?ňovací kus tam mô?e? vlo?i? lahko, rozre?e? hadicu a je to. Dopil som sklenku Rizlingu a idem spa?. Ahoj[/quote]

Pí?e? nesmysly, asi zabral ten ryzlink. Plete? si ucpávku s axiál lo?iskem ( domečkem ), průtočné mno?ství s tlakem, co by dělal s 50 litry vody za min ve výfuku jen pro jeho chlazení ? Lab. krk je tam proti mo?nosti zalití motoru vlnou zezadu a musí mít přivzdu?nění, pokud ov?em neplave? na rybníku. Sundej si hadici vody do výfuku a nastartuj, uvidí? jak je to s tím strháváním, atd. Zdá se, ?e neví? která bije.
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod david » čtv led 26, 2006 10:19 am

No a jen se do někoho navezu, dojde mi, ?e sem se taky v zápalu psaní seknul : přivzdu?ňovací venti na chladící vodě je jasně a? za čerpadlem, dává se před vstup vody do výfuku, min 40cm nad vodorysku :oops:
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Monty » čtv led 26, 2006 10:24 am

Jo,to jsem pochopil.Jinak ale, co ty na to čepadlo F3B-19.Pou?il bys ho ???viz.můj poslední příspěvek.Je na straně 2 úplně dole.Dík
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Monty » čtv led 26, 2006 10:28 am

Tu schému zapojění mám tady před sebou.Je to od Vetusu a je to pěkně nakreslené i pro blbi.To bych měl zvládnout v pohodě.Problém jedinej,co zůstávé ,je osazení čerpadla.I kvůli nedostatku místa i proto,?e v Hr. dělat nějaké dr?áky není moc mo?né.A nechat si to tam udělat je finanční samovra?da.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 26, 2006 1:57 pm

Tak sa do nikoho nenavá?aj, diskutujeme. Ak by si písal menej chaoticky a celistvej?ie koncipoval svoje my?lienky, tak by ich čítajúci mo?no lep?ie pochopili. Uvedom si , ?e pre mnohých nie je samozrejmé zverejňova? svoje my?lienky a do diskusie sa nezapojí ak niekdo chce z neho spravi? vola.
V ka?dom prípade ma te?í, ?e si sa zapojil do diskusie a osobne mám rád, ak ludia robia čokolvek z nasadením.
Ka?dému záujemcovi o marinizáciu motora odporúčam si túto problematiku na?tudova? z katalógov predajcov, vy??ie spomínaný Vetus je velmi dobrý, ale je aj Volvo penta a iné.
A e?te som zabudol, treba tam niekde strči? aj expansku. Ahoj
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod david » čtv led 26, 2006 2:38 pm

[quote="Monty"]Jo,to jsem pochopil.Jinak ale, co ty na to čepadlo F3B-19.Pou?il bys ho ???viz.můj poslední příspěvek.Je na straně 2 úplně dole.Dík[/quote]

Problém je, ?e tě?ko určí? ?ivotnost el.motoru. Např.větrák topení Laguna - ode?el po 150000km, motor topení Eberspacher - ode?el po 1600 hodin a v servisu mi řekli ?e to je úspěch, normal je po 1200 a měli taky po 900 hodinách. A to tyhle motory nejdou zdaleka stále naplno tak, jako by ?el ten v tý pumpě - v?dycky se ojely uhlíky, to jde samozřejmě vyměnit. Jen?e to klekne v nehor?í chvíli. Ty bys mohl nějak do ochozu zapojit tu bilčku a měl bys 100% rezervu - jistotu - a to u? by ?lo.
Já o tom kdysi taky uva?oval, ale nakonec zůstalo u konvence. Nevím ?e by to profi někde dělali. Něco jiného by to bylo s třífázovým motorem, jen?e to tady jaksi nejde.
Ten mechanický náhon má je?tě jednu výhodu - malé otáčky = málo vody, velké = hodně.
Nad tím by bylo nejlep?í se sejít někde v hospodě a probrat to v klidu a komplet.
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv led 26, 2006 2:52 pm

[quote="Denis"]Tak sa do nikoho nenavá?aj, diskutujeme. Ak by si písal menej chaoticky a celistvej?ie koncipoval svoje my?lienky, tak by ich čítajúci mo?no lep?ie pochopili. Uvedom si , ?e pre mnohých nie je samozrejmé zverejňova? svoje my?lienky a do diskusie sa nezapojí ak niekdo chce z neho spravi? vola.
V ka?dom prípade ma te?í, ?e si sa zapojil do diskusie a osobne mám rád, ak ludia robia čokolvek z nasadením.
Ka?dému záujemcovi o marinizáciu motora odporúčam si túto problematiku na?tudova? z katalógov predajcov, vy??ie spomínaný Vetus je velmi dobrý, ale je aj Volvo penta a iné.
A e?te som zabudol, treba tam niekde strči? aj expansku. Ahoj[/quote]


Kdybys nepsal tak chaoticky, tak bys usoudil, ?e kdy u? tam má uzavřenej okruh, tak má asi i expanzi. A mrkni se na fórum v yacht.de , tam si lidi ze sebe dělaj srandu, jsou tam i v?elijaký ?pičky, kdy? se někdo blbě vyjádří nebo sekne a krásně to funguje. Jestli to není náhodou tím, ?e se němci u? vyrovnali s vlastním egem a vlastními komplexy typu "nevadí mi v Porsche kdy? mně předjede Trabant". My tady v ČR do toho máme je?tě moc daleko. A co vy ? :D
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 26, 2006 3:19 pm

Ta oznáka o expanzke patrila k tomu môjmu prvému príspevku a spomenul som ju len pre úplnos?, nie je to reakcia na teba. Ďalej platí čo som napísal, niektorý ludia a ja to nie som, majú problém prezentova? svôj názor verejne, nenapí?e, nespýta sa, e?te by ho ludia mali za blbca. Zvá? to.
Bol som pozrie? do lode na ten môj motor, predsa si to u? v?etko nepametám, pacičky sú v ose klukovky, teda cca, ono to ani moc inač spravit ne?lo. Čo sa týka ucpávky, axialneho lo?iska atď. tak v tom mám jasno a nepotrebujem sa s tebou o tom dohadova?. Skôr som myslel písa? to tak, aby v tom mali jasno tý, čo v tom jasno namajú. Keď budem ma? v niečom nejasno, tak sa ?a spítam, jinak dekuji za tvou péči.
Ja myslím ?e to stojí za zvá?enie ak má niekto več?iu loď, alebo stavá a nie je zrovna milionar uva?ova? o niečom takomto. Stále lep?ie, ako da? tam hlboko poddimenzovaný motor len preto, ?e na silnej?í nemá.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Monty » čtv led 26, 2006 4:30 pm

Chlapi dík za informace.Do předělávky lodí moc dlouho nefu?uju a ka?dá rada má cenu zlata...I třeba s tím umístněním silenbloků do osy kliky.To je taky slabá stránka mého motoru,ale nebude problém ji ře?it...Dělal jsem do aut,tak?e malé tech.znalosti mám,ale lodě jsou něco ůplně jiného.Časem budu muset udělat komplet GO trupu a jiných věcí a bez lidí,jako jste Vy by to stálo víc,ne? jsem schopen dát.Doteď jsem se jenom plavil.V?chno,co se dozvím takhle mů?u aplikovat a přispůsobovat mojím podmínkám.Nehledě na to,?e se od kopec věcí odvíjejí věci ostatní,co? by bylo tě?ko ře?it,pokud bych nevěděl ?e vůbec mů?e to či ono spůsopit někdy potí?e.Práce na lodi jsou práce tisíce ramesel,alespoň mně to tak přijde.Jě?tě jednou dík a doufám,?e nebude Vám vadit,jěstli se zase zeptám na něco,co se mo?ná Vám u? bude zdát samozřejmou znalostí.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Denis » čtv led 26, 2006 10:25 pm

Monty, to výfukové potrubie z válcov má? nadhladinou?
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Monty » čtv led 26, 2006 10:56 pm

No je to tak na hraně,ale spí?e tak 10 -15 cm nad.Musím to změřit....Ale to nebude tak brzo....:-(.Nu není v?echno tak,jak by jsme chtěli. :-(
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Denis » čtv led 26, 2006 11:15 pm

Jasne, človek to zabudne, nepametá si presne, keď to uvidí? istotne ti niečo napadne.Ahoj
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát led 27, 2006 7:25 am

Motory na lodi nejsou moje parketa, ale při?el mi poslední katalog www.svb.de , kde mají více obrázků a hlavně včetně popisů, ne? dávají na web. Výfuk mají ře?ený takto https://www.svb.de/cgi-bin/svb.pl?make= ... e=&res=low
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Denis » sob led 28, 2006 6:42 pm

Halóó Monty,
pozri do katalogu vetus hneď 1.dvojstranu ako ja tam ta motorova loď, pozri ako jej ide výfuk, ide najskôr dohora , potom dole. Teda ak da? na tvojom motore výfukovú rúru hore, dostane? sa nad úroveň hladiny skrz zaplavenie motora, voda nemô?e vystúpi? vy??ie ako je hladina. A potom ju spustí? dolu do tlmiča. Tlmič je pod úrovňou hladiny a keď ho spoji? hadicou rovno na napú??ací ventil, tak by tam mala vali? voda aj bez čerpadla. A ďalej ako sme u? písali. Ahoj
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Monty » sob led 28, 2006 6:58 pm

Denisi,nemám katalog Vetusu,ale nějak si ho pořídím.Ale ?e by stačil samospád,bez čerpadla,o tom pochybuji.I kdybych ho dal metr pod vodorysku,tak dosáhnu tlaku jenom 0.1 baru a to nestačí.Dělal jsem s autama a vím,jaké jsou tlaky ve výfukovém potrubí.V tomhe se přikláním k Davidovi.Jinak hlavy jsou ví?e jako hladina a přesto byli zaplavené exmajitelem asi 200 X,ne? udělal smyčku O.5 metru nad vodorysku.Ono asi bude lep?í pořídit nejaké čerpadlo a prostě ho tam napasovat,jak jen to půjde...Chtěl jsem si to ulechčit,ale mohlo by se to vymstít.Uvidím,jak se vrátím do Čech.budu na tom intenzivně makat,ne? odjedu do Hr.Snad najdu nějakej jinej zetor a budu moct dr?áky zbouchnout doma a tam je jenom namontovat.Tohle vidím zatím jako nejschodněj?í ře?ení.Jinak dík,za pomoc.Jestli Ti to nějak budu moct vrátit,klidně si řekni.Jinak jsem si objednal katalog od té Německé firmy.Je levněj?í jako firmy Francouzké.Jenom z nemčiny `su dutý jako bambus:-)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Denis » sob led 28, 2006 8:40 pm

V nejakom yachte to písali, ako rýchlo sa zaplaví loď pri akom otvore, aj pri malom otvore to strieka. V prváckej učebnici fyziky na strednej ?kole sa to počíta , ale to si u? nepametam.Vie? ako fuguje ten tlmič? Je to ako hrniec s prikrývkou a zvrchu sú doňho zavedené 2 rúrky, jedna je prívod a druhá odtok. Ta prívodná končí hned na vrchu, prečuhuje do nútra len trochu, alebo vôbec a rúrka toho odtoku je a? skoro po dno. Sús si to nakresli?. Zvrchu sa teda valí voda s plynmi , naplní to s časti ten hrnec, teda dole je voda ako sodovka premie?aná s plynmi a v hornej časi sú len plyny, tieto plyny tlačia na tú vodu a ?enú ju ďalej do potrubia. Keď si robil s autami vie?, ?e keď je vo výfuku voda ako ju vyprskáva von. Ako funguje fixírka, vzduchová striekacia pi?tol ? Prúd vzduchu strháva kvapky kvapaliny- farby. Keď do prúdu vyfukových plynov da? vodu, tak ju bude ten prúd plynov strháva?. Ale ta voda tam mô?e vteka? aj tretím prívodom Sprav si pokus, napusti vanu vodou, zober ?katulu, trebars aj papierovu od bot, chvílu to vydr?í, sprav do nej dieru tak 18mm priemer a uvidí?. A to bude ta krabica len 0,1 m pod hladinou. Alebo do krabici od d?úsu, to je 1liter a stopni ako rýchlo sa to naplní. Saluto
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Denis » ned led 29, 2006 11:15 am

Tak som dostal odpoveď ohladom cien motorov Lombardiny, 11,5 je za 3640 Eur, 18k - 4025,- a 28k - 4734,-, ceny sú bez DPH, výkon motora na vrtli.
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod david » ned led 29, 2006 6:42 pm

[quote="Denis"]V nejakom yachte to písali, ako rýchlo sa zaplaví loď pri akom otvore, aj pri malom otvore to strieka. V prváckej učebnici fyziky na strednej ?kole sa to počíta , ale to si u? nepametam.Vie? ako fuguje ten tlmič? Je to ako hrniec s prikrývkou a zvrchu sú doňho zavedené 2 rúrky, jedna je prívod a druhá odtok. Ta prívodná končí hned na vrchu, prečuhuje do nútra len trochu, alebo vôbec a rúrka toho odtoku je a? skoro po dno. Sús si to nakresli?. Zvrchu sa teda valí voda s plynmi , naplní to s časti ten hrnec, teda dole je voda ako sodovka premie?aná s plynmi a v hornej časi sú len plyny, tieto plyny tlačia na tú vodu a ?enú ju ďalej do potrubia. Keď si robil s autami vie?, ?e keď je vo výfuku voda ako ju vyprskáva von. Ako funguje fixírka, vzduchová striekacia pi?tol ? Prúd vzduchu strháva kvapky kvapaliny- farby. Keď do prúdu vyfukových plynov da? vodu, tak ju bude ten prúd plynov strháva?. Ale ta voda tam mô?e vteka? aj tretím prívodom Sprav si pokus, napusti vanu vodou, zober ?katulu, trebars aj papierovu od bot, chvílu to vydr?í, sprav do nej dieru tak 18mm priemer a uvidí?. A to bude ta krabica len 0,1 m pod hladinou. Alebo do krabici od d?úsu, to je 1liter a stopni ako rýchlo sa to naplní. Saluto[/quote]

?típněte mně ! Spím či bdím, nebo u? je Apríl, nebo ?e by snad Silvestr ?? ':shock:'
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: Marinizácia motora

Příspěvekod Denis » pon led 30, 2006 4:00 pm

Tak si to vysku?aj, truhlík,a bude? valit voči.

Mam na teba otazku, keď s automotorom mô?em uva?ova? len 70% výkonu, z lodným mô?em počíta? zo 100 %? Teda na plný plyn , na plné otáčky?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů