Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Krátkodobé i dlouhodobé pobyty na lodi / hausbótu z různých úhlů pohledu.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8247
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Baharis » pát úno 24, 2017 4:07 pm

Tématu se týká pouze okrajově. My si se ženou na přelomu 2015/2016 udělali radost a od české společnosti Leader Fox koupili trekingová kola poskládaná z kvalitních zahraničních dílů. Moje - manželčino
Tisíce děkovných dopisů!!!! :clap: :clap: :clap:

Protože jsme už oba překročili šedesátku a sil ubývá, před každým kopcem jsme couvali, pracně vybírali trasy s mírným výškovým profilem. Po tom co jsme dali někde v Českém ráji řeč s ještě starším párem, který měl kola po cca 60ti litrech jsme sami sebe přesvědčili a udělali jsme dobře. Velmi dobře. Vzhledem k asistenci 0 - 5 si sami určujeme nakolik se ještě chceme zničit a kdy toho už máme dost. Nekončíme méně zničeni, ale více toho vidíme a kopce nejdeme pěšky.
Kromě pravidelných výletů po okolí bydliště si děláme několikrát za rok prodlouženo-výkendové výlety na Vysočinu, Znojemsko, Český ráj, Šumava, atd. Letos jsem ženu přesvědčil na "kololoď. Po chorvatských ostrovech, možná jste je také už potkali. Každá trasa má v plánu několik ostrovů, kde osazenstvo (pokud má zájem) ráno vyhodí na jednom konci a večer čeká na druhém. Už se těším zase na jiný pohled, když se tam každý rok celou sezónu plácám po moři a z pevniny toho moc nevidím.

Jinak co se týká kola na vlastní loď (a to ještě malou), z praxe bych to viděl pouze na popojíždění po maríně, do obchodu, na sociálku. Na Jadranu to je celkem na pětníku, ale v jiných destinacích bývají mola pro transfer dost daleko. To by měla obstarat malá skládačka. Ovšem vyvaroval bych se všeho co není maríne. Viděl jsem nespočet kol rezavých jako liška. A elektrika ve slaném prostředí dostane také svoje. Kola bývají dost často pouze přivázaná k relingu. Jen u větších lodí mají prostor to někam schovat.
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 311
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Gútor

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod ixxo » pát úno 24, 2017 9:57 pm

Keď sedíš na lodi celý deň príde mi celkom vhodné pretiahnuť si svalstvo na bicykli aj bez aku. Obvykle nepotrebuješ zdolať viac ako pár kilometrov kúpiť bagetu alebo nejaké zásoby. Ja sa síce plavím po riekach a kanáloch a obvykle popri vodnej ceste je cyklotrasa, takže radšej fyzická námaha ako podpora aku.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1046
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 163
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Pavel-Sulc » sob úno 25, 2017 9:34 am

Mám tu navíc dvě hliníkový italský skládačky. Je to kompromis. Má někdo zájem?
Třeba dobrý důvod plachtit do Stockholmu.
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Michal123 » sob úno 25, 2017 7:38 pm

Blbý je u elektrkol limit 25km/h. (Brusel...)
Doporučuji kolo vyzkoušet, nejlépe více typů. Kolo se dá půjčit v dobrých obchodech. :whist:
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1046
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 163
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Pavel-Sulc » ned úno 26, 2017 10:21 am

My vozíme 4 skládací nerezový pod luknou v cocpitu. Ty hliníkový jsou spíš z důvodu stability pro mláďata. Pokud vážíš víc než 80 kg a jsi víc než 175 cm, tak si kolo dobře vyzkoušej. Je to kompromis váhy, rozměru a stability. Některý kola jsou model držkopád.
Já to mám do hospody z kopce a domu se pak mám o co opírat. Nabíjet baterky nepotřebuju.
20170226_094541.jpg
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1365
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 17

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod smike » ned úno 26, 2017 12:39 pm

Libor píše:..Na čem tedy Smiku tedy 30km kolem maríny a aby to vešlo na loď?..


Libore, podle mne si musíš říct, jak kolo budeš využívat. Jestli v okolí kotviště s tím, že jednou za čas něco vzdálenějšího (tady je skládačka jasná) nebo kolo na výlety (pak normální velikost, u ekola s baterkou min 10Ah, a dneska bych šel do středového pohonu. Pak ale budeš mít problém s místem na lodi). Ale hlavně bych si kolo vyzkoušel, nejlépe si v půjčovně vzít stejné nebo podobné na celý den.A nasimulovat si svoji představu používání. Eliminuješ si slepotu a nadšení při nákupu a třeba objevíš něco co by ti nevyhovovalo. Já jednou dostal esku skládačku (co se neskládala) a ta byla pro mě tak ergonomicky špatně (při jízdě jsem měl pocit, že mám nohy za sebou), že jsem zastavil u popelnic a nechal ji tam pro někoho dalšího.
A od elektiky se nenech odradit - je to fajn. Není to skůtr, musíš šlapat, ale dopomoc od elektropohonu je v mnoha případech příjemná. Je to zase trochu jiný rozměr cyklistiky. A máš pravdu v tom, že ženskou na kolo spíš dostaneš. :D
A UMA MINI PRO se mi líbí.. :)
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1046
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 163
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Pavel-Sulc » ned úno 26, 2017 12:52 pm

Když jdu nakoupit, jdu kolem velkého Fitneska.
Je tam plno zpocených lidí, šlapou, chodí, běhají, zvedají.. za peníz. Kolem nás běhají, smrt v očích, na uších sluchátka a ptáky ani auto neslyší.
A sní o elektrokole…
Lída i já si rádi šlápneme, tedy na kole v přírodě..
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1365
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 17

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod smike » ned úno 26, 2017 1:25 pm

i na elektrokole se šlape venku v přírodě..

Ale rozvíjení debat co je lepší je dost zbytečné - každému vyhovuje něco jiného a sám si vybere, ne.
A nic není černé nebo bílé, věci se většinou prolínají.. ;)
Uživatelský avatar
ballo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 102
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Bratislava

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod ballo » ned úno 26, 2017 2:19 pm

Pavel: ake je to typove oznacenie bicyklov? Na fotke to vyzera, ze sa daju vcelku slusne zlozit.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1046
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 163
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Pavel-Sulc » ned úno 26, 2017 7:29 pm

Ahoj Baloo, prosím tě moje zkušenosti jsou z dětství mých dětí, tedy víc než 30 let staré. Nerezový kola se už nevyrábí, ale vyrábí se jiná možná lepší. Já tyhle volil, protože se dobře skládají a čtři se mi vejdou do prostoru na levoboku. Mám tam ještě 280 gumáka, 8 Ps přívěsák, plachty fendry a další. Elektrokolo mi neláká, vím jaký problém mám pamatovat si nabýt mobil, holicí strojek a leště kolo.. a extra šlapat abych ho nabyl mi připadá pipi.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1046
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 163
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Pavel-Sulc » pon úno 27, 2017 9:58 am

Naše kola jsou Italský Di Blasi. Najdeš je na
http://di-blasi.com/
https://www.google.de/search?q=di+blasi ... QINA&dpr=1
Na prodej je asi tady:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 0-217-1226
My máme s menšíma kolama a skládá se s kolama zasebou. Zaberou míň místa na šířku což pro nás bylo rozhodující v lodi ve srovnání s lámacíma kolama.
diblasi_r4.jpg
diblasi_r4.jpg (14.91 KiB) Zobrazeno 1540 x

diblasi28102015JH--9-.jpg
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Libor » pon úno 27, 2017 2:46 pm

Výběr má pokračování, pokud by někdo podobně pátral.

Tak jsem to byl dnes omrknout a už vím že UMA MINI PRO to nebude.

Moc malé, potěžkal jsem v rukách, nějak moc těžké vzadu, ale hlavně to bylo jak malé šidítko. Opravdu asi jen z lodě po mole na sociálky a na to nepotřebuji elektrokolo.

Takže jsem jel ještě do jiné prodejny a tam narazil na vystavený LECTRON F12
Obrázek
Obrázek

Motor: Odlehčený bezkontaktní elektromotor v zadním kole max.450W, jmenovitý výkon 250W.
Baterie: 37V / 12 AhLi-ion 444 Wh
Rychlost: S přímou asistenci 25km/h (dle vyhlášky), pro vlastní jízdu bez omezen.
Regulace: Nastavitelný asistent šlapání s 5 stupni regulace, LCD přehledný ovládací panel, akcelerační funkce.
Nabíjení: 4-8 hodin, inteligentní lehká rychlonabíječka (je dodávána s kolem).
Dojezd: až 100km (na první stupeň asistence, metrika 4,5Wh/km)
Max. zatížení: 120 kg
Hmotnost: 19,5kg + 2,2kg včetně baterie
Hlavní komponenty
Rám: Alu slitina 6061 T3/T5, 3x vypálený lak, velikost rámu: 19"/ 48cm
Kola: 26", plášť 1, 5/8 Kenda, ráfky s profilem, hliníková slitina, sidewall.
Přehazovačka: SHIMANO Acera 3x7 rychlostí Megarange
Brzdy: Přední Shimano disková, zadní Shimano disková.
Přední vidlice: Regulovatelná RST Omega
Zadní vidlice: odpružená stavba s nastavitelnou pružinou
Sedlo: Vader anatomické, sedlovka Promax.
Příslušenství
v ceně: Světlo LED,stojan.


Bohužel poněkud dražší. Ale už je to "normální" kolo. Jiné podobné jsem nikde na netu nenašel. Co do velikosti a skladnosti (sklopné na půl).

Ale pocitově téměř stejná váha jako UMA...díky lepšímu rozložení (baterie blíže středu těžiště). Nesrovnatelně větší dojezd, lepší jízdní komfort (velká kola a odpružení...ženě by se mohlo líbit).

Bohužel jsem si mohl jen osahat a posedět, nebyla to předváděčka.
Ono to chce na tom něco málo jet. Počkám na výstavu v Letňanech, mělo by tam být dost a kol a dle prodejce i toto k vyzkoušení.

Tak uvidím až na místě a pak případně zakoupím.
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1129
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 116
Bydliště: Olomoucko

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Omen » pon úno 27, 2017 6:23 pm

Nechápu ovšem, proč má kolo tohoto určení mít odpružené (těžké a složité) vidlice) :shock:
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Praha

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod RACEK » pon úno 27, 2017 6:28 pm

Tak ten Lectron mě přijde jako kolo pro důchodce a chataře. Na loď bych ho rozhodně nechtěl!
Skládací je jenom proto, aby se vešlo do kufru u kombíka, protože 22 kg kolo na střechu auta jen tak někdo nezvedne.
Pérovací je aby si důchodci nenatřásli kosti, když jedou na elektriku. Když budeš šlapat tak se kolo bude houpat a pružit a pojede húř, to je nevýhoda levného celopéra.

Na loď bych se rozhodně nechtěl tahat s 22 kg těžkým kolem, už vidím jak s kolem v ruce lezu přes réling na molo. Po palubě se proplétám mezi vanty. Když do lodi složím 26 palcové kola, tak už se dovnitř nevejde nic jiného a chudák manželka bude muset spát v kokpitu. Protože ty kole musí být v suchu chráněné před solí.

Do lodi kola s max. 20 palcovými koly!
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Libor » pon úno 27, 2017 6:50 pm

No to jistě ano. Máte v jistém smyslu pravdu oba.

Každý používá kolo jinak a má také jiné možnosti uskladnění, i uložení v lodi. Do malé lodi jistě max 20".

Ale mě to přišlo pro pohodlnou jízdu málo. Nebude to kolo pořád na lodi.

Pružení dělají jak dělají. přední je možné zamknout natvrdo. Mám to tak i na stávajícím kole (cross).
A zadní co jsem mohl při posezu posoudit je dost tuhé a za příplatek dávají jinou jednotku i s nějakým dalším tlumením. Tohoto bych se rozhodně nebál.
Na střechu auta to nepůjde, nemám nosič ani hagusy. Pokud by k něčemu mělo dojít, tak složené do kufru, nebo koupím nosič na kouli.
A určení je přesné, šak já už stříhám metr do důchodu ... :D

No ještě je do sezóny nějaký čas, doufám že po odzkoušení v reálu budu chytřejší.

A vzpomněl jsem si také že Mirek Račan na Sněhurce vozí 2 horská kola, taky nějaká skládací a nemá s tím problém....
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8247
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Baharis » pon úno 27, 2017 7:11 pm

Ono opravdu záleží na prioritách každého z nás. K čemu to kolo vlastně kdo chce / potřebuje.

Pokud bych chtěl kolo na loď, preferoval bych odolnost proti mořskému prostředí, velikost a váhu. Úplně by mě stačilo popojet pár set metrů - kilometr na správu mola či maríny a do obchodu. Na protažení po plavbě mám raději pěší tůru. Pro tyto účely se prodávalo kolo které na moře bylo i svým názvem přímo určeno OLD SEA DOG 16". Váha příjemných 9,8kg kola 16" a složeno do 75x63x33 cm. Bohužel, náhradu jsem při zběžném hledání nenašel.

Zato pro příznivce elektro dělají nástupce OLD SEA DOG e-16". To už má 15,5 kg. Na loď dost, akční rádius nic moc, ale na trochu větší okruhy kolem maríny snad dobré. Ono když člověk moc nepřikládá pod kotel, je ta vzdálenost větší. My se ženou jezdíme na stupeň 1 max. 2 z devíti. Více přidáváme pouze ve větších kopcích.

EDIT: Ten nosič na kouli je výborná myšlenka Libore. Máme jej už dva roky a nejenom že to je méně pracné, ale (asi hlavně) nepopsatelně klidnější jízda ve vyšších rychlostech.
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Michal123 » pon úno 27, 2017 7:48 pm

Velká pomoc je demontovatelné baterka. Kolo se dá potom snáze naložit na střechu auta nebo na loď. A připlatil bych si za středový systém.
Rozhodně si kolo vyzkoušejte v podmínkách ve kterých chcete jezdit. Například roviny - kdo je zvyklý trochu jezdit dá celkem v pohodě 25km/h a to je rychlost kdy se motor vypne. Takže jen zbytečná zátěž.
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 311
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Gútor

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod ixxo » pon úno 27, 2017 9:18 pm

Mám na lodi Brompton, nepoznám lepšiu skladačku, dobre sa skladá, ľahko sa so zloženou manipuluje. Odporúčam.
asasek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 31
Registrován: sob říj 22, 2016 10:54 pm
Reputace: 7

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod asasek » pon úno 27, 2017 10:45 pm

ELEKTRO
Pět jsem jezdil do práce 15km na ekole (tam + zpět 30km, od brzkého jara do pozdního podzimu - kdykoliv když bylo "nad nulou").
Model z ekolo.cz, 26" kola, městské kolo, asistent + možnost "manuálního plynu".
První rok, když jsem dal plyn na plno, tak jsem z kola skoro spadl (velmi slušné zrychlení). Rychlost šla málokdy pod 26km/h, včetně prudkých dokopečků.
Druhý rok už to to zrychlení nemělo, ale pořád to jezdilo moc hezky - po rovince a mírně do kopce pořád 26km/h, do prudších kopců 20-22km/h.
Poslední dva roky už jsem si nemohl dovolit manuální plyn používat, páč už by baterie nestačila na celou cestu - s asistencí OK, ale do nejprudších kopečků už bylo nutno trochu přišlápnout. Po rovince 22-25km/h (podle toho, jak moc se mi chtělo šlapat), do prudších kopečků 10-15 km/h.

Čili baterie stárne, a víc než na dojezdu se to pozná na výkonu, který dokáže dávat. A pozor, lithiové baterie prý stárnou pořád stejně bez ohledu na to, zda se používají nebo ne.

Tip #1: Vyhnul bych se modelům s baterií na nosiči nad zadním kolem. Já jsem měl baterii pod sedlem a i tak mi přišlo zadní kolo hodně zatížené.

Tip #2: Velká výhoda elektrokola s "ručním plynem": i když je vybité, pořád zvládne do kopce vyvézt samo sebe. Do kopce tedy netlačím já kolo, ale naopak mi kolo do kopce trochu pomáhá (táhne). Ocenil jsem to taky když jsem píchnul a musel kolo 5km tlačit :)

Tip #3: U elektrokola doporučuju koukat po modelech, které mají z centrální baterie napájená i světla - není nic otravnějšího než nabíjet na jednom kole troje baterie (moje kolo to nemělo, tak jsem si to musel dobastlit ručně).

Jo, a co se týče rekuperace, ta je prý na kole neefektivní - obecně má malou účinnost a navíc kolo je lehké, takže ani té kinetické energie mnoho není - zkrátka je otázka, jestli na kole rekuperace vůbec dokáže vrátit víc energie, než kolik stojí vézt tu váhu ("rekuperační jednotky") navíc.

SKLÁDAČKA - Brompton
Poslední dva roky pracuju jinde, jezdím kus vlakem, tak jsem vyměnil velké ekolo za malou skládačku - Bromptona.
Tohle kolo má dvě velké výhody - geniální skládací systém a skvěle se na něm jezdí. Velké kolo jsem loni věnoval synovi, páč jsem zjistil, že stejně všude jezdím na Bromptonovi. Velký podíl na tom měl fakt, že tahle skládačka je promyšlená do posledního šroubku - jsou tam doladěné desítky drobných detailů, kvůli kterým se na tom nejen skvěle jezdí, ale též se to skvěle parkuje a skládá (například skládací šlapka se hodí nejenom když je kolo složené, ale i při tlačení do kopečka - pak se o ni nezakopává).

Nevýhodou malých kol (16") jsou vratší řidítka - na to se brzy zvykne, ale z prudkých kopců raději brzdím (kdybych trefil nějaký hrbol, tak to ve vyšší rychlosti asi neustojím). Naopak výhodou je skvělý odpich (při rozjezdu na křižovatce většinou držím krok s auty; a při výletech jsem na každém kopci první a ani se nezadýchám) a stabilita při pomalé jízdě (není žádný problém jet na tomhle kole vedle někoho, kdo jde pomalým vycházkovým tempem). Takže se na něm dá naprosto bezpečně kličkovat mezi chodci (v hustějším provozu samozřejmě slezu, ale když zrovna není kudy bezpečně předjet pomalu jdoucí babičku, tak není problém se držet bezpečně 3 metry za ní, dokud se cesta neuvolní).

Nevýhoda číslo dva jsou samozřejmě obrubníky - sjíždění dolů i najíždění nahoru (ale naučil jsem se nahoru vyskočit a dolů též skokem odlehčit). Na druhou stranu mě překvapuje, že jsem ještě nevyrobil osmu - menší průměr zřejmě přináší vyšší pevnost.
Malá kola jsou tenká, tedy na pevném povrchu zatraceně rychlá - zato na sypkém povrchu pak zapadávají (štěrk, bahno, písek).
Jinak dokud je terén pevný, tak nerovnosti moc nevadí (kompenzuje je odpich, takže např. po trávě bez problémů... horší jsou kocky, u baráku máme pár metrů extra vydařených, kde se klepe obzor i přes odpružení :) ).

Jezdím teď celoročně a Brompton po dvou sezónách znatelně rezne - hlavně řetěz a zadní kolečko, ale i pár míst na rámu (měl jsem tři držkopády, zřejmě se při nich místy obouchal lak). Předpokládám že za rez může sůl - v zimě na silnici na kolo cáká a lepí se taková nechutná černá břečka, nepochybně slaná. Takže do lodi nevím zda úplně doporučit, na to aby to tam zrezlo je tohle kolo poněkud drahé :)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Libor » ned dub 02, 2017 11:06 pm

Tak Lectron F12 je doma.

Bez vyzkoušení asi není dobré podnikat takovou investici.

Když jsem byl na lodní výstavě před pár týdny byly tam 2 stánky kde byly kola i elektrokola. Vystavovatel mě sám upozornil na následující výstavu For bike o tomto víkendu.
Nelenil jsem a dnes vyrazil. Neděle se nakonec ukázala jako optimální volba, chtěl jsem původně zajít v sobotu během dne..

Po obědě (dříve to nešlo) jsme se vypravili na výstavu do Letňan s tím že omrknem co se aktuálně na trhu nabízí. A za hodinu ´bylo vyřešeno... Nějaký info mi včera již dal Jura co na výstavě byl v pátek.

Šli jsme rovnou do haly kde se nabízeli elektro kola. A nejprve na stánek Lectron.

Podívali jsme se na předem vybraný Lectron F12 a prohodili pár slov o něm. Bylo nám řečeno krom jiného, že větší "skládačka" se zde nenabízí a můžeme se o tom přesvědčit sami...

To jsme také udělali. Obešli jsem snad všechny stánky a vrátili se k Lectronu...

Projeli jsme každý několik kol na zkušební dráze... a musím říct že jsem byl velmi mile překvapen. Těžce návykové... asi si nechám přestavět stávající kolo.

Výběr byl zde opravdu velký, ale dle našich parametrů (co největší kola, slušná baterka a dojezd, skladnost) jsme opravdu nic lepšího nenašli. Minimálně v rozumné ceně do 40 tis.

A když prodejce nabídl příjemnou výstavní slevu 20% nebylo co řešit, tedy jen kde vybrat z bankomatu 30 tisíc.....
Nakonec se poslední den výstavy vyjevil jako ta nejlepší volba. Nejen kvůli výprodeji vystavených kol, ale nebylo už ani tolik lidí jako předchozí 2 dny. Vystavovatel sám řekl že raději prodá vše se slevou než by kola balil a zase odvážel...
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Libor » stř čer 07, 2017 10:19 am

Proběhl první delší test, zaměřený zejména na dojezd a pak jízdní vlastnosti.

Najeto v různých jízdních režimech s asistencí 1-7 (průměrně střední), s oblibou také na maximum - to potom kopec nekopec stálá rychlost je 25 km/h (nad tuto již elektromotor nepomáhá). Tedy při zatížení 82 kg, po silnici, nejen po rovině.

Ukazatel hlásí najeto něco přes 60 km a z baterie zbývá ještě 1/4 , jedna čárka ze 4 . Zprůměrováním by to mělo vyjít na 80 km.

Jsem s výběrem kola velmi spokojen.

Zkusím to dojet až do prázdna hned jak budu mít chvilku a věřím že se to těm 100 km bude blížit (výrobce uvádí na první stupeň asistence, metrika 4,5Wh/km).
Uživatelský avatar
Janch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: pát kvě 03, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Posázaví

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Janch » čtv čer 08, 2017 2:37 pm

Gratuluju k nové pěkné hračce i pomocníkovi. Jen podotknu, že lithiové baterie nemají rády vybitý stav, rády mají dobíjet co nejčastěji a maximální dojezd nepokoušet, když to není třeba. To pak asi udělá ten hlavní rozdíl, jestli vydrží dva roky nebo pět let.
Uživatelský avatar
Termit
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 41
Registrován: pon dub 22, 2013 2:00 am
Reputace: 2

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Termit » čtv čer 08, 2017 10:16 pm

Janch píše:Gratuluju k nové pěkné hračce i pomocníkovi. Jen podotknu, že lithiové baterie nemají rády vybitý stav, rády mají dobíjet co nejčastěji a maximální dojezd nepokoušet, když to není třeba. To pak asi udělá ten hlavní rozdíl, jestli vydrží dva roky nebo pět let.

A ještě důležitější rada, LiIon baterie se skladují (třeba přes zimu) vybité cca na 50%. Pokud by se skladovaly plně nabité, tak se nafouknou.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů