Přestavba diesel motoru na rostlinný olej?!
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9271
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
Přestavba diesel motoru na rostlinný olej?!
Zajímavá stránka o přestavbě diesel motorů na rostlinný olej http://www.diesel-therm.de/poel-umruestsatz.htm
A popis lodě přestavěné na tento pohon http://www.heipro.de/wasserwanderungen/ ... _boot.html
Co tomu říkáte?
A popis lodě přestavěné na tento pohon http://www.heipro.de/wasserwanderungen/ ... _boot.html
Co tomu říkáte?
- ZdendaZ
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 120
- Registrován: stř lis 09, 2005 10:47 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Beroun
Re: Přestavba diesel motoru na rostlinný olej?!
V TV kdysi říkali, že není potřeba motor vůbec přestavovat, ale pouze se sníží jeho životnost asi o pětinu:). No, vzhledem k tomu že nebudeme jezdit za 30 ale za 12 korun to je celkem dobré ne?
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1706
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Hmm, do starýho vyčochtanýho Peugeota bych to klidně lil, ale do moderních TDI (HDI,...) určitě ne. Ten olej musí mít nějaký předehřev, aby víc "tekl". Je fakt, že prapůvodní 1. diesel pana Diesela pšoukal na nějaký petrolej či co?:-)
Do lodi bych TDI motor nechtěl. Je moc náchylný na kvalitu nafty. A kdo ví co natankuje? někde za rohem?
Lodní motor Mercedes bafá údajně skoro na "všechno". Třeba nafta a olej v poměru 1:1 no problem:-)
Jsem teoretik!
Do lodi bych TDI motor nechtěl. Je moc náchylný na kvalitu nafty. A kdo ví co natankuje? někde za rohem?
Lodní motor Mercedes bafá údajně skoro na "všechno". Třeba nafta a olej v poměru 1:1 no problem:-)
Jsem teoretik!
-
- moderátor
- Příspěvky: 5855
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 230
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
ficcus píše:Hmm, do starýho vyčochtanýho Peugeota bych to klidně lil, ale do moderních TDI (HDI,...) určitě ne. Ten olej musí mít nějaký předehřev, aby víc "tekl". Je fakt, ?e prapůvodní 1. diesel pana Diesela p?oukal na nějaký petrolej či co?:-)
Do lodi bych TDI motor nechtěl. Je moc náchylný na kvalitu nafty. A kdo ví co natankuje? někde za rohem?
Lodní motor Mercedes bafá údajně skoro na "v?echno". Třeba nafta a olej v poměru 1:1 no problem:-)
Jsem teoretik!
Jo, má to předehřev a před vypnutím motoru se přechází zpět na naftu. Takže dvě nádrže,ale naftová stačí malá. Německý jachtaři už to takhle úspěšně trápí a motoristi taky. O snížení životnosti nikde ani čárka. Tankovat chodí do Penny Marketu (':D')
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1169
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Docela dobře popsaná úprava motoru na pohon olejem je tady: http://web.quick.cz/goldwafer/domek/Pohon_Repkovy_Olej/drive_your_diesel.htm.
A třeba firma RapidOil zajišťuje úpravy motorů (i lodních) na klíč a dodává kromě nového i recyklovaný rostlinný olej.
A třeba firma RapidOil zajišťuje úpravy motorů (i lodních) na klíč a dodává kromě nového i recyklovaný rostlinný olej.
Kdyby mi nějaký pošuk v Delvitě bral z nákupního vozejku kanystříky s palivem s poukazem, že si smím koupit poze pět litrů, tak bych s ním asi pěkně vyběhl. Prosimtě kdes to viděl? Sice ještě auto na řepku nemám, ale klidně bych si tam pro nějakejch dvacet litránků oleje došel. Už jenom pro tu srandu. A nakonec : Co kdyby vypukla válka... 

- mysacek
- s/y Kirké
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Martinique
- Kontaktovat uživatele:
mam kamosa, co do passata tdi pd (cerpadlo-tryska) leje vypalenej fritak - ale redenej naftou. mne je porad lito do mazlika neco podobneho nalejt, ale tomu autu to je vazne skoro jedno, vic mu vadeji jine veci.
Hodne se toho pise na foru Diesel Power lidi jezdi na vsechny oleje, i ze staryho transformatoru...
Hodne se toho pise na foru Diesel Power lidi jezdi na vsechny oleje, i ze staryho transformatoru...
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1111
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Tady je docela dobrý odkaz.
Je tu popsáno jak to funguje i vznikající rizika:
http://www.rostlinnyolej.cz
Je tu popsáno jak to funguje i vznikající rizika:
http://www.rostlinnyolej.cz
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1111
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
windward píše:Je to mozna tupa otazka, ale neni nutne cirou nahodou u toho platit spotrebni dan jako za palivo? Aby nakonec nedopadlo vse tak, ze si pro vysvetleni prijde finanacak...
Donedávna ano.
Zákon byl novelizován (nedávno) a rostlinné oleje jsou od spotřební daně osvobozeny, z trafooleje by se spotřební daň asi zaplatit měla.
- kumi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 29
- Registrován: stř říj 31, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Budějky
Fritak
Na ten vyjetej fritak pozor. Ono rostlinej olej ve své podstatě jen hůř maže a víc kouří a zanáší takže to vadí maximálně kroužkům, ale problém je s ťěma friťákama, protože tam se nachází zbytkové soli a to je ten kámen úrazu protože tak sůl pak rozežírá lapovaneé plochy vysokotlakého čerpadla. Čerpadlo tryska je na tom o to hůř. Je to pak krásně vidět když se to rozebere jako kdyby ste to kapali kyselinou (což vlastně děláte protože ta sůl tam právě tu kyselinu solnou dělá). No a pak to nedodává tlak jaký má takže to jede hůř a když se koroze dostane až ke drážce tak začne přepouštět a už nejezdíte vůbec. Jinak čerpadlo tryska je celkem překonaná věc a teď se všichni spolehlivý výrobci vrací ke commonrailům.
- mysacek
- s/y Kirké
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Martinique
- Kontaktovat uživatele:
je to sice OT, klidne to smaznete, ale motory PD jsou zalezitost stara nejekych +- deset let...
vyrobci je opousteji z jedineho duvodu - nejsou schopni splnit nove emisni limity, ktere se planuji, to je jedine. jinak mluvit o prekonanosti mi prijde ...
nespravne ?
z CR nevyzdimes takovy vykon jako z PD a ted bychom se dostavali do diskusi o subjektivnichpocitech. CR jsou kultivovanejsi, PD je hlucnejsi a ma obrovsky nakop ve dvou tisicich otackach, jenomze podle mne to zrovna neni minus. Benzin je benzin a TDi je TDi. Ale tohle do lodi nepatri
vyrobci je opousteji z jedineho duvodu - nejsou schopni splnit nove emisni limity, ktere se planuji, to je jedine. jinak mluvit o prekonanosti mi prijde ...

z CR nevyzdimes takovy vykon jako z PD a ted bychom se dostavali do diskusi o subjektivnichpocitech. CR jsou kultivovanejsi, PD je hlucnejsi a ma obrovsky nakop ve dvou tisicich otackach, jenomze podle mne to zrovna neni minus. Benzin je benzin a TDi je TDi. Ale tohle do lodi nepatri

- kumi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 29
- Registrován: stř říj 31, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Budějky
CR versusCT
Nešlo mi ani tak o překonání co se týče techniky, ale co se týče nákladů a poruchovosti. Proto třeba do náklaďáku se začly dávat zase CR protože tam lejou co se dá a to velký čerpadlo není tak náchylné jako čerpadlo tryska. Nehledě na to, že lépe a levněji se vymění tryska než celá jednotka CT. Ik dyž je to za cenu menší pružnosti motoru přesně jak píšeš.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
mysacek píše:je to sice OT, klidne to smaznete, ale motory PD jsou zalezitost stara nejekych +- deset let...
Ve starém Světě motorů vycházel kdysi zajímavý seriál, který se jmenoval " To všechno už tu jednou bylo". Vždy, když se nějaký výrobce vytasil ze supr moderní věcí nebo vynálezem zjistilo se, že stejný princip používala už v roce 1936 jakási skoro neznámá fi z Francie(nebo odjinud) u svých motocyklů(nebo čehokoliv jiného). Většinou to skončilo spolu se zánikem fy, nebo proto, že nikoho nenapadlo dát si to patentovat. Ona to také není levná záležitost. Systém čerpadlo tryska používal již v roce 1957 Sovětský traktorový dvoutaktní dieselový rychloběžný( 2000 ot/min) motor JAS 204. Musel to být pro konstruktéry docela oříšek, protože u dvoutaktu je každý zdvih pracovní, tudíž i tryska musela vstříknout 2000 za minutu.
Ale v zemi kde zítra již vlastně znamenalo včera si s tím poradili. S emisemi si však určitě hlavu nelámali

mod citace upravil Pepa
- kumi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 29
- Registrován: stř říj 31, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Budějky
SSSR
Tak to bych klidně věřil, protože u Sovětů bylo možné vše rád bych to viděl jak to vypadalo ale muselo to být obrovské. Jednou jsem měl tu čest u kolegy na slovensku přijít do jeho funkcionalistického sídla a když jsem se zeptal kde se dají koupit taková krásná ohromná kulatá křesla tipu taburetka tak říkal že to nejsou křesla ale písty z jedné ruské mašiny. A bylo to fakt gigantický. Jojo byla to země kde slunce nezapadalo tak si to mohli dovolit.
bobši, upravil jsem ti v tvém příspěvku citaci tak aby fungovala.
Nejen pro bobše.
Chci li někoho citovat, otevřu si jeho příspěvek čudlíkem "citace".
otevře se mi zdánlivě originál zprávy, ale nebojte se, je to jen kopie s kterou si můžete dělat co chcete.
Celá zpráva takto otevřená je již automaticky mezi zmnačkami
tak si dovolím podotknout, že u dvoutaktu /ale i u 4t/ je pracovní fáze stalčení, to jest při pohybu pístu od hroní úvratě po spodní uvrať. Při zdvihu následuje vytlačení směsy a krátce na to /dle časování přepouštěcích kanálů/současně nasávání nové směsy stlačené pod pístem v klikové komoře- klasická koncepce 2T.
Jsem si naprosto vědom, že to je slovíčkaření a pochopil jsem, co tím chtěl bobeš řící. Ale aby jste si nemysleli, že můžete moderátory opít rohlíkem...........
Pepa
Nejen pro bobše.
Chci li někoho citovat, otevřu si jeho příspěvek čudlíkem "citace".
otevře se mi zdánlivě originál zprávy, ale nebojte se, je to jen kopie s kterou si můžete dělat co chcete.
Celá zpráva takto otevřená je již automaticky mezi zmnačkami
bobeš" ]............text..................[/quote ]
upravíte text mezi začkami dle své volby- na co chcete reagovat a za druhou značkou [/quote ]
pokračujete svým komentářem k vybrané citaci.
No a abych nebyl OT
[quote="bobeš píše:Musel to být pro konstruktéry docela oříšek, protože u dvoutaktu je každý zdvih pracovní
tak si dovolím podotknout, že u dvoutaktu /ale i u 4t/ je pracovní fáze stalčení, to jest při pohybu pístu od hroní úvratě po spodní uvrať. Při zdvihu následuje vytlačení směsy a krátce na to /dle časování přepouštěcích kanálů/současně nasávání nové směsy stlačené pod pístem v klikové komoře- klasická koncepce 2T.

Jsem si naprosto vědom, že to je slovíčkaření a pochopil jsem, co tím chtěl bobeš řící. Ale aby jste si nemysleli, že můžete moderátory opít rohlíkem...........

Pepa
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Jinak si myslím, že v dnešní době je to už bezpředmětné. Cena oleje jde pořád nahoru a zakrátko doleze k 30 kč. Mám tuto éru již za sebou a není to tak jednoduché jak se píše. Měl jsem dvounádržkové systémy, přepínání ručními ventily, doma dělané výměníky, vyhřívané filtry atd. Naleptávají se všechny plastové díly v palivovém systému ( sítka, ventilky) a ty už lepí nadosmrti. Ani traktory z NDR a Praga V3S nebyla bez problémů. Ještě tak pokud je to v provozu denně. To nebyl problém , ale při odstavení na 1/2 roku už se to většinou bez nářadí neobešlo. V lepším případě zůstaly po prvním otočení motoru pístky ve stř. čerpadle v horní úvrati a nechtělo se jim zpátky na vačku. V3S má víčko kudy se tam dá sáhnout, ale většina čerpadel
Dále všechny O kroužky kolem hřídelek( co čumí z čerpadla) se musí vyměnit za speciální, protože ty staré to rozleptá a začne to rosit (chcát) a při zastavení bude spadávat nafta.
Mám kamaráda, který se tím zaobírá opravdu poctivě a s tím jsem to konzultoval. Pokud má někdo v lodi motor Mercedes 200-300D s řadovým čerpadlem nemusí se ničeho bát. Tady stačí jen míchat naftu s olejem. Ten Zetor ještě taky docela fungoval. Dávat to do nějakého 1-2 válce při jeho směšné spotřebě je nesmysl.

Mám kamaráda, který se tím zaobírá opravdu poctivě a s tím jsem to konzultoval. Pokud má někdo v lodi motor Mercedes 200-300D s řadovým čerpadlem nemusí se ničeho bát. Tady stačí jen míchat naftu s olejem. Ten Zetor ještě taky docela fungoval. Dávat to do nějakého 1-2 válce při jeho směšné spotřebě je nesmysl.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Oni ty traktorové a lodní dvoutakty vypadají trochu jinak. To o čem mluvíš dělá např. Slavia 1D90 (80) používaný v malotraktorech T4K 10,12,14. Je to klasický dvoutakt jako motorka akorát místo zapálení svíčkou je tam vstříknuta nafta a ta se vznítí. Do kliky se nasává čistý vzduch, mazaný je to ale na rozdíl od motocyklu čerpadýlkem( ztrátové mazání). Chlazení vzduchem. Tento motor byl použit např. u slavné Československé plachetnice Pasát při její legendární ještě totalitní plavbě kolem Evropy.
Lodní dieselové dvoutakty (mají je lodě tvořící cca 30 procent světové tonáže) mají většinou pouze sací kanál. Výfuk je ovládaný ventily podobně jako u čtyřtaktu. Motory jsou vždy kompresorové takže s tím sáním není problém. Kompresor nebo turbo ten vzduch do válce natlačí rychle. Kompesory jsou zde nezbytné, protože jinak než stlačeným vzduchem se takový motor nastartovat nedá.
A ty fáze nepitvej. Mě se nejvíce líbí 6 dobý motor Járy Cimrmana. Má sání, kompresi, expanzi, výfuk, mazání a odpočinek
Opíjet Tě bych si nedovolil, ale s tím počtem otáček je to tak. U dvoutaktu pálí každá horní úvrať. To znamená každý zdvih je pracovní . Počet otáček kliky še rovná počtu otáček vačky (pokud jí má) a počet otáček čerpadla, počet vstřiků. To že probíhá něco jiného nad a pod pístem není podstatné.
U čtyřtaktu má rozdělovač i vačka i čerpadlo vždy poloviční otáčky než klikovka.
Můžeme o tom vézt spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak vše co se proti tomu dá dělat.
Jo ještě díky za tu opravu!
Lodní dieselové dvoutakty (mají je lodě tvořící cca 30 procent světové tonáže) mají většinou pouze sací kanál. Výfuk je ovládaný ventily podobně jako u čtyřtaktu. Motory jsou vždy kompresorové takže s tím sáním není problém. Kompresor nebo turbo ten vzduch do válce natlačí rychle. Kompesory jsou zde nezbytné, protože jinak než stlačeným vzduchem se takový motor nastartovat nedá.
A ty fáze nepitvej. Mě se nejvíce líbí 6 dobý motor Járy Cimrmana. Má sání, kompresi, expanzi, výfuk, mazání a odpočinek

Opíjet Tě bych si nedovolil, ale s tím počtem otáček je to tak. U dvoutaktu pálí každá horní úvrať. To znamená každý zdvih je pracovní . Počet otáček kliky še rovná počtu otáček vačky (pokud jí má) a počet otáček čerpadla, počet vstřiků. To že probíhá něco jiného nad a pod pístem není podstatné.
U čtyřtaktu má rozdělovač i vačka i čerpadlo vždy poloviční otáčky než klikovka.
Můžeme o tom vézt spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak vše co se proti tomu dá dělat.

Jo ještě díky za tu opravu!
Naposledy upravil(a) bobes dne čtv pro 13, 2007 7:09 pm, celkem upraveno 2 x.
- kumi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 29
- Registrován: stř říj 31, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Budějky
spořivci
Je to jak říkáš, ale na druhou stranu znáš některé české hlavičky proč neušetřit pár tisíc na naftě když pak budu muset dělat repas za sdesítky tisíc.
Ledaže někdo má ten motor jak se říká na dojetí a pak dá jinej. 


bobši, aspoň procvičíme citaci
Schválně jestli to také zvládneš
Zdůrazňuji, klasická koncepce 2 taktních motorů.
Tvé prvé dva odstavce tedy hovoří o něčem jiné, než píšu já.
Ale je dobře, že o tom píšeš. Je s tím například spojená velmi zajímavá historie ČKD Plotiště v Hradci Králové s produkcí obdobných lodních motorů.
To by stálo za téma.
Mě jak někdo něco zakáže.....
tak jdu a hned to udělám, já vím je to hrozné, to mi zůstalo od dětství.
souhlasím
děkuji
souhlasím
nesouhlasím, pracovní je expanze a stlačení, druhý ciklus-zdvih práce motoru nevzniká
.
souhlasín, ale nijak to neřeší pracovní cikly motoru
trochu zmatečné, motor mpůže být plněn směsí jiným, než klasickým způsobem, není to však podstatní pro jeho koncepci - zůstává dvoutaktní
souhlasím
Kdyby by byl zdvih pracovní, jak tvrdíš, tak by to byl jednotakt
Název 2 taktní je odvozen od dvou ciklů, jež v motroru probíhají
1/zážeh /vznícení/ a expanze směsi, která stlačí píst cca k spodní úvrati.
2/výfuk a sání -setrvačností píst pokračuje od dolní úvrati k hroní, při tomto pohybu vytlačí směs spálenou a nasaje směs novou - klasická koncepce.
/směs může být stříknuta triskou, vzduch může být vháněn jinak, než jenom nasáním pístu - to ano, ale stále to je motor dvou taktní/
Kde vzniká vlastní práce tohoto motoru, zda při pohybu dolů nebo při zdvihu,... nechť každý posoudí.
Pokud bych použil tvoji analogii pro motor čtyřtaktní
motor má 4 cikly
1/sání - píst jede od HU k SU a nasává směs
2/komprese - -píst jde od SU k HU a stlačuje směs
3/expanze -zážeh /vznícení/ směsi a její roztažnou silou je píst tlačen od HU k SU
4/výfuk - píst při pohybu od SU k HU vytlačuje spálenou směs
Vzniká práce při expanzi a výfuku, nenebo při všech 4 ciklech???
Já se domnívám, že práce vzniká pouze při expanzi, to jest při pohybu směrem dolů
s ohleden ma výše uvedené souhlasím
Mým názorem bobši, není dotčeno tvoje právo na názor jiný, to zdůrazňuji.
Pepa
Schválně jestli to také zvládneš

Pepa píše:tak si dovolím podotknout, že u dvoutaktu /ale i u 4t/ je pracovní fáze stalčení, to jest při pohybu pístu od hroní úvratě po spodní uvrať. Při zdvihu následuje vytlačení směsy a krátce na to /dle časování přepouštěcích kanálů/současně nasávání nové směsy stlačené pod pístem v klikové komoře- klasická koncepce 2T.![]()
Zdůrazňuji, klasická koncepce 2 taktních motorů.
Tvé prvé dva odstavce tedy hovoří o něčem jiné, než píšu já.
Ale je dobře, že o tom píšeš. Je s tím například spojená velmi zajímavá historie ČKD Plotiště v Hradci Králové s produkcí obdobných lodních motorů.
To by stálo za téma.
bobes píše:Oni ty traktorové a lodní dvoutakty vypadají trochu jinak. To o čem mluvíš dělá např. Slavia 1D90 (80) používaný v malotraktorech T4K 10,12,14. Je to klasický dvoutakt jako motorka akorát místo zapálení svíčkou je tam vstříknuta nafta a ta se vznítí. Do kliky se nasává čistý vzduch, mazaný je to ale na rozdíl od motocyklu čerpadýlkem( ztrátové mazání). Chlazení vzduchem. Tento motor byl použit např. u slavné Československé plachetnice Pasát při její legendární ještě totalitní plavbě kolem Evropy.
Lodní dieselové dvoutakty (mají je lodě tvořící cca 30 procent světové tonáže) mají většinou pouze sací kanál. Výfuk je ovládaný ventily podobně jako u čtyřtaktu. Motory jsou vždy kompresorové takže s tím sáním není problém. Kompresor nebo turbo ten vzduch do válce natlačí rychle. Kompesory jsou zde nezbytné, protože jinak než stlačeným vzduchem se takový motor nastartovat nedá.
bobeš píše:A ty fáze nepitvej.
Mě jak někdo něco zakáže.....

tak jdu a hned to udělám, já vím je to hrozné, to mi zůstalo od dětství.
bobeš píše:Mě se nejvíce líbí 6 dobý motor Járy Cimrmana. Má sání, kompresi, expanzi, výfuk, mazání a odpočinek![]()
souhlasím
bobeš píše:Opíjet Tě bych si nedovolil,
děkuji
bobeš píše:ale s tím počtem otáček je to tak. U dvoutaktu pálí každá horní úvrať.
souhlasím
bobeš píše: To znamená každý zdvih je pracovní
nesouhlasím, pracovní je expanze a stlačení, druhý ciklus-zdvih práce motoru nevzniká
.
bobeš píše:Počet otáček kliky še rovná počtu otáček vačky (pokud jí má) a počet otáček čerpadla, počet vstřiků.
souhlasín, ale nijak to neřeší pracovní cikly motoru
bobeš píše:To že probíhá něco jiného nad a pod pístem není podstatné.
trochu zmatečné, motor mpůže být plněn směsí jiným, než klasickým způsobem, není to však podstatní pro jeho koncepci - zůstává dvoutaktní
bobeš píše:U čtyřtaktu má rozdělovač i vačka i čerpadlo vždy poloviční otáčky než klikovka.
souhlasím
Kdyby by byl zdvih pracovní, jak tvrdíš, tak by to byl jednotakt
Název 2 taktní je odvozen od dvou ciklů, jež v motroru probíhají
1/zážeh /vznícení/ a expanze směsi, která stlačí píst cca k spodní úvrati.
2/výfuk a sání -setrvačností píst pokračuje od dolní úvrati k hroní, při tomto pohybu vytlačí směs spálenou a nasaje směs novou - klasická koncepce.
/směs může být stříknuta triskou, vzduch může být vháněn jinak, než jenom nasáním pístu - to ano, ale stále to je motor dvou taktní/
Kde vzniká vlastní práce tohoto motoru, zda při pohybu dolů nebo při zdvihu,... nechť každý posoudí.
Pokud bych použil tvoji analogii pro motor čtyřtaktní
motor má 4 cikly
1/sání - píst jede od HU k SU a nasává směs
2/komprese - -píst jde od SU k HU a stlačuje směs
3/expanze -zážeh /vznícení/ směsi a její roztažnou silou je píst tlačen od HU k SU
4/výfuk - píst při pohybu od SU k HU vytlačuje spálenou směs
Vzniká práce při expanzi a výfuku, nenebo při všech 4 ciklech???
Já se domnívám, že práce vzniká pouze při expanzi, to jest při pohybu směrem dolů
bobeš píše:Můžeme o tom vézt spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak vše co se proti tomu dá dělat.
s ohleden ma výše uvedené souhlasím
Mým názorem bobši, není dotčeno tvoje právo na názor jiný, to zdůrazňuji.
Pepa
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů