Přestavba diesel motoru na rostlinný olej?!

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8196
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Přestavba diesel motoru na rostlinný olej?!

Příspěvekod Libor » úte led 24, 2006 10:00 am

Zajímavá stránka o přestavbě diesel motorů na rostlinný olej http://www.diesel-therm.de/poel-umruestsatz.htm
A popis lodě přestavěné na tento pohon http://www.heipro.de/wasserwanderungen/ ... _boot.html
Co tomu říkáte?
Uživatelský avatar
ZdendaZ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 120
Registrován: stř lis 09, 2005 10:47 am
Reputace: 0
Bydliště: Beroun

Re: Přestavba diesel motoru na rostlinný olej?!

Příspěvekod ZdendaZ » úte led 24, 2006 10:16 am

V TV kdysi říkali, že není potřeba motor vůbec přestavovat, ale pouze se sníží jeho životnost asi o pětinu:). No, vzhledem k tomu že nebudeme jezdit za 30 ale za 12 korun to je celkem dobré ne?
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte led 24, 2006 11:05 am

Hmm, do starýho vyčochtanýho Peugeota bych to klidně lil, ale do moderních TDI (HDI,...) určitě ne. Ten olej musí mít nějaký předehřev, aby víc "tekl". Je fakt, že prapůvodní 1. diesel pana Diesela pšoukal na nějaký petrolej či co?:-)
Do lodi bych TDI motor nechtěl. Je moc náchylný na kvalitu nafty. A kdo ví co natankuje? někde za rohem?
Lodní motor Mercedes bafá údajně skoro na "všechno". Třeba nafta a olej v poměru 1:1 no problem:-)
Jsem teoretik!
david
moderátor
Příspěvky: 4717
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 52
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř led 25, 2006 6:37 pm

ficcus píše:Hmm, do starýho vyčochtanýho Peugeota bych to klidně lil, ale do moderních TDI (HDI,...) určitě ne. Ten olej musí mít nějaký předehřev, aby víc "tekl". Je fakt, ?e prapůvodní 1. diesel pana Diesela p?oukal na nějaký petrolej či co?:-)
Do lodi bych TDI motor nechtěl. Je moc náchylný na kvalitu nafty. A kdo ví co natankuje? někde za rohem?
Lodní motor Mercedes bafá údajně skoro na "v?echno". Třeba nafta a olej v poměru 1:1 no problem:-)
Jsem teoretik!


Jo, má to předehřev a před vypnutím motoru se přechází zpět na naftu. Takže dvě nádrže,ale naftová stačí malá. Německý jachtaři už to takhle úspěšně trápí a motoristi taky. O snížení životnosti nikde ani čárka. Tankovat chodí do Penny Marketu (':D')
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » čtv led 26, 2006 8:35 am

No jo, jenže jakmile se to trochu rozběhne, tak ve všech superhypergigamarketech přibudou cedule, že oleje prodávají jen obvyklé množství (cca 5 litrů?:-)). Už jsem to i někde viděl.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » ned čer 10, 2007 1:16 pm

Docela dobře popsaná úprava motoru na pohon olejem je tady: http://web.quick.cz/goldwafer/domek/Pohon_Repkovy_Olej/drive_your_diesel.htm.
A třeba firma RapidOil zajišťuje úpravy motorů (i lodních) na klíč a dodává kromě nového i recyklovaný rostlinný olej.
Uživatelský avatar
koudy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: ned zář 03, 2006 10:36 pm
Reputace: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvekod koudy » úte črc 24, 2007 1:45 pm

motor neni potřeba vůbec upravovat, spolehlivě na olej chytá do +2, pokud někdo chce jezdit v zimě musí to ředit naftou. Ze skušenosti vím že na olej v pohodě blafe jak klasická kovadlina s komůrkovim spalováním , tak i tdičko.
Uživatelský avatar
Lindemann
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 27
Registrován: čtv říj 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Lindemann » stř lis 07, 2007 8:59 pm

Kdyby mi nějaký pošuk v Delvitě bral z nákupního vozejku kanystříky s palivem s poukazem, že si smím koupit poze pět litrů, tak bych s ním asi pěkně vyběhl. Prosimtě kdes to viděl? Sice ještě auto na řepku nemám, ale klidně bych si tam pro nějakejch dvacet litránků oleje došel. Už jenom pro tu srandu. A nakonec : Co kdyby vypukla válka... :lol:
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 748
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » úte pro 11, 2007 7:34 am

mam kamosa, co do passata tdi pd (cerpadlo-tryska) leje vypalenej fritak - ale redenej naftou. mne je porad lito do mazlika neco podobneho nalejt, ale tomu autu to je vazne skoro jedno, vic mu vadeji jine veci.
Hodne se toho pise na foru Diesel Power lidi jezdi na vsechny oleje, i ze staryho transformatoru...
Uživatelský avatar
MartinB
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 963
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 26
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » úte pro 11, 2007 8:17 am

Tady je docela dobrý odkaz.
Je tu popsáno jak to funguje i vznikající rizika:

http://www.rostlinnyolej.cz
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2684
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 37

Příspěvekod windward » úte pro 11, 2007 8:28 am

Je to mozna tupa otazka, ale neni nutne cirou nahodou u toho platit spotrebni dan jako za palivo? Aby nakonec nedopadlo vse tak, ze si pro vysvetleni prijde finanacak...
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte pro 11, 2007 8:55 am

mysacek píše:lidi jezdi na vsechny oleje, i ze staryho transformatoru...


No na ten Transformátorový olej pozor!
Je jen o malinko hořlavější než voda. Ta pochopitelně za určitých podmínek hoří také.
Kdysi se ten olej lil do ústředního topení místo vody. Nezamrzá a nehoří. ;)
alffa
mopadji
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: ned pro 18, 2005 8:33 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mopadji » úte pro 11, 2007 9:20 am

Trafoolej hoří, třída IV, do topení se dával protože je řídkej jak voda a nemrzl - chalupy a chaty, do traf kvůli izolačním schopnostem. ;)
Uživatelský avatar
MartinB
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 963
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 26
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » úte pro 11, 2007 12:09 pm

windward píše:Je to mozna tupa otazka, ale neni nutne cirou nahodou u toho platit spotrebni dan jako za palivo? Aby nakonec nedopadlo vse tak, ze si pro vysvetleni prijde finanacak...


Donedávna ano.

Zákon byl novelizován (nedávno) a rostlinné oleje jsou od spotřební daně osvobozeny, z trafooleje by se spotřební daň asi zaplatit měla.
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 748
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » úte pro 11, 2007 1:08 pm

s tim trafo olejem - prodavam, jak jsem nakoupil viz diskuse na Diesel Power.
a rostlinak - Zetor to musi papat i s utopenejma mysema :mad: a marinacky motory taky :whist:
Uživatelský avatar
kumi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: stř říj 31, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Budějky

Fritak

Příspěvekod kumi » čtv pro 13, 2007 9:15 am

Na ten vyjetej fritak pozor. Ono rostlinej olej ve své podstatě jen hůř maže a víc kouří a zanáší takže to vadí maximálně kroužkům, ale problém je s ťěma friťákama, protože tam se nachází zbytkové soli a to je ten kámen úrazu protože tak sůl pak rozežírá lapovaneé plochy vysokotlakého čerpadla. Čerpadlo tryska je na tom o to hůř. Je to pak krásně vidět když se to rozebere jako kdyby ste to kapali kyselinou (což vlastně děláte protože ta sůl tam právě tu kyselinu solnou dělá). No a pak to nedodává tlak jaký má takže to jede hůř a když se koroze dostane až ke drážce tak začne přepouštět a už nejezdíte vůbec. Jinak čerpadlo tryska je celkem překonaná věc a teď se všichni spolehlivý výrobci vrací ke commonrailům.
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 748
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » čtv pro 13, 2007 9:35 am

je to sice OT, klidne to smaznete, ale motory PD jsou zalezitost stara nejekych +- deset let...
vyrobci je opousteji z jedineho duvodu - nejsou schopni splnit nove emisni limity, ktere se planuji, to je jedine. jinak mluvit o prekonanosti mi prijde ... :? nespravne ?
z CR nevyzdimes takovy vykon jako z PD a ted bychom se dostavali do diskusi o subjektivnichpocitech. CR jsou kultivovanejsi, PD je hlucnejsi a ma obrovsky nakop ve dvou tisicich otackach, jenomze podle mne to zrovna neni minus. Benzin je benzin a TDi je TDi. Ale tohle do lodi nepatri :good:
Uživatelský avatar
kumi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: stř říj 31, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Budějky

CR versusCT

Příspěvekod kumi » čtv pro 13, 2007 9:49 am

Nešlo mi ani tak o překonání co se týče techniky, ale co se týče nákladů a poruchovosti. Proto třeba do náklaďáku se začly dávat zase CR protože tam lejou co se dá a to velký čerpadlo není tak náchylné jako čerpadlo tryska. Nehledě na to, že lépe a levněji se vymění tryska než celá jednotka CT. Ik dyž je to za cenu menší pružnosti motoru přesně jak píšeš.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 982
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv pro 13, 2007 4:37 pm

mysacek píše:je to sice OT, klidne to smaznete, ale motory PD jsou zalezitost stara nejekych +- deset let...

Ve starém Světě motorů vycházel kdysi zajímavý seriál, který se jmenoval " To všechno už tu jednou bylo". Vždy, když se nějaký výrobce vytasil ze supr moderní věcí nebo vynálezem zjistilo se, že stejný princip používala už v roce 1936 jakási skoro neznámá fi z Francie(nebo odjinud) u svých motocyklů(nebo čehokoliv jiného). Většinou to skončilo spolu se zánikem fy, nebo proto, že nikoho nenapadlo dát si to patentovat. Ona to také není levná záležitost. Systém čerpadlo tryska používal již v roce 1957 Sovětský traktorový dvoutaktní dieselový rychloběžný( 2000 ot/min) motor JAS 204. Musel to být pro konstruktéry docela oříšek, protože u dvoutaktu je každý zdvih pracovní, tudíž i tryska musela vstříknout 2000 za minutu.
Ale v zemi kde zítra již vlastně znamenalo včera si s tím poradili. S emisemi si však určitě hlavu nelámali :)

mod citace upravil Pepa
Uživatelský avatar
kumi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: stř říj 31, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Budějky

SSSR

Příspěvekod kumi » čtv pro 13, 2007 5:40 pm

Tak to bych klidně věřil, protože u Sovětů bylo možné vše rád bych to viděl jak to vypadalo ale muselo to být obrovské. Jednou jsem měl tu čest u kolegy na slovensku přijít do jeho funkcionalistického sídla a když jsem se zeptal kde se dají koupit taková krásná ohromná kulatá křesla tipu taburetka tak říkal že to nejsou křesla ale písty z jedné ruské mašiny. A bylo to fakt gigantický. Jojo byla to země kde slunce nezapadalo tak si to mohli dovolit.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » čtv pro 13, 2007 6:26 pm

bobši, upravil jsem ti v tvém příspěvku citaci tak aby fungovala.
Nejen pro bobše.
Chci li někoho citovat, otevřu si jeho příspěvek čudlíkem "citace".
otevře se mi zdánlivě originál zprávy, ale nebojte se, je to jen kopie s kterou si můžete dělat co chcete.
Celá zpráva takto otevřená je již automaticky mezi zmnačkami
bobeš" ]............text..................[/quote ]

upravíte text mezi začkami dle své volby- na co chcete reagovat a za druhou značkou [/quote ]
pokračujete svým komentářem k vybrané citaci.

No a abych nebyl OT

[quote="bobeš píše:
Musel to být pro konstruktéry docela oříšek, protože u dvoutaktu je každý zdvih pracovní


tak si dovolím podotknout, že u dvoutaktu /ale i u 4t/ je pracovní fáze stalčení, to jest při pohybu pístu od hroní úvratě po spodní uvrať. Při zdvihu následuje vytlačení směsy a krátce na to /dle časování přepouštěcích kanálů/současně nasávání nové směsy stlačené pod pístem v klikové komoře- klasická koncepce 2T. :whist:

Jsem si naprosto vědom, že to je slovíčkaření a pochopil jsem, co tím chtěl bobeš řící. Ale aby jste si nemysleli, že můžete moderátory opít rohlíkem........... :lol:

Pepa
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 982
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv pro 13, 2007 6:31 pm

Jinak si myslím, že v dnešní době je to už bezpředmětné. Cena oleje jde pořád nahoru a zakrátko doleze k 30 kč. Mám tuto éru již za sebou a není to tak jednoduché jak se píše. Měl jsem dvounádržkové systémy, přepínání ručními ventily, doma dělané výměníky, vyhřívané filtry atd. Naleptávají se všechny plastové díly v palivovém systému ( sítka, ventilky) a ty už lepí nadosmrti. Ani traktory z NDR a Praga V3S nebyla bez problémů. Ještě tak pokud je to v provozu denně. To nebyl problém , ale při odstavení na 1/2 roku už se to většinou bez nářadí neobešlo. V lepším případě zůstaly po prvním otočení motoru pístky ve stř. čerpadle v horní úvrati a nechtělo se jim zpátky na vačku. V3S má víčko kudy se tam dá sáhnout, ale většina čerpadel :cry: Dále všechny O kroužky kolem hřídelek( co čumí z čerpadla) se musí vyměnit za speciální, protože ty staré to rozleptá a začne to rosit (chcát) a při zastavení bude spadávat nafta.
Mám kamaráda, který se tím zaobírá opravdu poctivě a s tím jsem to konzultoval. Pokud má někdo v lodi motor Mercedes 200-300D s řadovým čerpadlem nemusí se ničeho bát. Tady stačí jen míchat naftu s olejem. Ten Zetor ještě taky docela fungoval. Dávat to do nějakého 1-2 válce při jeho směšné spotřebě je nesmysl.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 982
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv pro 13, 2007 7:03 pm

Oni ty traktorové a lodní dvoutakty vypadají trochu jinak. To o čem mluvíš dělá např. Slavia 1D90 (80) používaný v malotraktorech T4K 10,12,14. Je to klasický dvoutakt jako motorka akorát místo zapálení svíčkou je tam vstříknuta nafta a ta se vznítí. Do kliky se nasává čistý vzduch, mazaný je to ale na rozdíl od motocyklu čerpadýlkem( ztrátové mazání). Chlazení vzduchem. Tento motor byl použit např. u slavné Československé plachetnice Pasát při její legendární ještě totalitní plavbě kolem Evropy.
Lodní dieselové dvoutakty (mají je lodě tvořící cca 30 procent světové tonáže) mají většinou pouze sací kanál. Výfuk je ovládaný ventily podobně jako u čtyřtaktu. Motory jsou vždy kompresorové takže s tím sáním není problém. Kompresor nebo turbo ten vzduch do válce natlačí rychle. Kompesory jsou zde nezbytné, protože jinak než stlačeným vzduchem se takový motor nastartovat nedá.
A ty fáze nepitvej. Mě se nejvíce líbí 6 dobý motor Járy Cimrmana. Má sání, kompresi, expanzi, výfuk, mazání a odpočinek :)
Opíjet Tě bych si nedovolil, ale s tím počtem otáček je to tak. U dvoutaktu pálí každá horní úvrať. To znamená každý zdvih je pracovní . Počet otáček kliky še rovná počtu otáček vačky (pokud jí má) a počet otáček čerpadla, počet vstřiků. To že probíhá něco jiného nad a pod pístem není podstatné.
U čtyřtaktu má rozdělovač i vačka i čerpadlo vždy poloviční otáčky než klikovka.
Můžeme o tom vézt spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak vše co se proti tomu dá dělat. :P
Jo ještě díky za tu opravu!
Naposledy upravil(a) bobes dne čtv pro 13, 2007 7:09 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
kumi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: stř říj 31, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Budějky

spořivci

Příspěvekod kumi » čtv pro 13, 2007 7:04 pm

Je to jak říkáš, ale na druhou stranu znáš některé české hlavičky proč neušetřit pár tisíc na naftě když pak budu muset dělat repas za sdesítky tisíc. :D Ledaže někdo má ten motor jak se říká na dojetí a pak dá jinej. :whist:
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » čtv pro 13, 2007 9:43 pm

bobši, aspoň procvičíme citaci
Schválně jestli to také zvládneš :mad:

Pepa píše:tak si dovolím podotknout, že u dvoutaktu /ale i u 4t/ je pracovní fáze stalčení, to jest při pohybu pístu od hroní úvratě po spodní uvrať. Při zdvihu následuje vytlačení směsy a krátce na to /dle časování přepouštěcích kanálů/současně nasávání nové směsy stlačené pod pístem v klikové komoře- klasická koncepce 2T. :whist:


Zdůrazňuji, klasická koncepce 2 taktních motorů.
Tvé prvé dva odstavce tedy hovoří o něčem jiné, než píšu já.
Ale je dobře, že o tom píšeš. Je s tím například spojená velmi zajímavá historie ČKD Plotiště v Hradci Králové s produkcí obdobných lodních motorů.
To by stálo za téma.

bobes píše:Oni ty traktorové a lodní dvoutakty vypadají trochu jinak. To o čem mluvíš dělá např. Slavia 1D90 (80) používaný v malotraktorech T4K 10,12,14. Je to klasický dvoutakt jako motorka akorát místo zapálení svíčkou je tam vstříknuta nafta a ta se vznítí. Do kliky se nasává čistý vzduch, mazaný je to ale na rozdíl od motocyklu čerpadýlkem( ztrátové mazání). Chlazení vzduchem. Tento motor byl použit např. u slavné Československé plachetnice Pasát při její legendární ještě totalitní plavbě kolem Evropy.
Lodní dieselové dvoutakty (mají je lodě tvořící cca 30 procent světové tonáže) mají většinou pouze sací kanál. Výfuk je ovládaný ventily podobně jako u čtyřtaktu. Motory jsou vždy kompresorové takže s tím sáním není problém. Kompresor nebo turbo ten vzduch do válce natlačí rychle. Kompesory jsou zde nezbytné, protože jinak než stlačeným vzduchem se takový motor nastartovat nedá.


bobeš píše:A ty fáze nepitvej.

Mě jak někdo něco zakáže..... :mad:
tak jdu a hned to udělám, já vím je to hrozné, to mi zůstalo od dětství.

bobeš píše:Mě se nejvíce líbí 6 dobý motor Járy Cimrmana. Má sání, kompresi, expanzi, výfuk, mazání a odpočinek :)

souhlasím

bobeš píše:Opíjet Tě bych si nedovolil,

děkuji

bobeš píše:ale s tím počtem otáček je to tak. U dvoutaktu pálí každá horní úvrať.

souhlasím

bobeš píše: To znamená každý zdvih je pracovní

nesouhlasím, pracovní je expanze a stlačení, druhý ciklus-zdvih práce motoru nevzniká
.
bobeš píše:Počet otáček kliky še rovná počtu otáček vačky (pokud jí má) a počet otáček čerpadla, počet vstřiků.

souhlasín, ale nijak to neřeší pracovní cikly motoru

bobeš píše:To že probíhá něco jiného nad a pod pístem není podstatné.

trochu zmatečné, motor mpůže být plněn směsí jiným, než klasickým způsobem, není to však podstatní pro jeho koncepci - zůstává dvoutaktní

bobeš píše:U čtyřtaktu má rozdělovač i vačka i čerpadlo vždy poloviční otáčky než klikovka.

souhlasím

Kdyby by byl zdvih pracovní, jak tvrdíš, tak by to byl jednotakt

Název 2 taktní je odvozen od dvou ciklů, jež v motroru probíhají
1/zážeh /vznícení/ a expanze směsi, která stlačí píst cca k spodní úvrati.
2/výfuk a sání -setrvačností píst pokračuje od dolní úvrati k hroní, při tomto pohybu vytlačí směs spálenou a nasaje směs novou - klasická koncepce.

/směs může být stříknuta triskou, vzduch může být vháněn jinak, než jenom nasáním pístu - to ano, ale stále to je motor dvou taktní/

Kde vzniká vlastní práce tohoto motoru, zda při pohybu dolů nebo při zdvihu,... nechť každý posoudí.

Pokud bych použil tvoji analogii pro motor čtyřtaktní
motor má 4 cikly
1/sání - píst jede od HU k SU a nasává směs
2/komprese - -píst jde od SU k HU a stlačuje směs
3/expanze -zážeh /vznícení/ směsi a její roztažnou silou je píst tlačen od HU k SU
4/výfuk - píst při pohybu od SU k HU vytlačuje spálenou směs

Vzniká práce při expanzi a výfuku, nenebo při všech 4 ciklech???
Já se domnívám, že práce vzniká pouze při expanzi, to jest při pohybu směrem dolů


bobeš píše:Můžeme o tom vézt spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak vše co se proti tomu dá dělat. :P

s ohleden ma výše uvedené souhlasím
Mým názorem bobši, není dotčeno tvoje právo na názor jiný, to zdůrazňuji.

Pepa

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host