Přestavba diesel motoru na rostlinný olej?!

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
kumi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: stř říj 31, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Budějky

šikulka

Příspěvekod kumi » pát pro 14, 2007 1:53 am

Tak je vidět Pepíku, že jsi kluku šikovná a proto dostáváš do svého lodního notýsku jedničku s hvězdičkou. Jinak pro nevěřící čtyřtakťáky: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cty%C ... 3%AD_motor tady je se možné přesvědčit na vlastní oči. Zde je samozřejmě dvoutakt: http://cs.wikipedia.org/wiki/Dvoudob%C3 ... ehov%C3%BD opomenout však nesmíme ani můj oblíbený Wankel s rotačním pístem: http://cs.wikipedia.org/wiki/Wankel%C5%AFv_motor

A pro opravdové fajnšmekry přidávám animaci lineárního motoru: http://www.lceproject.org/princip/princip.php abyste měli nad čím diskutovat.

S přáním příznivého větru KUMI
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » pát pro 14, 2007 9:42 am

kumi, to je velmi poučné pro mnohé jachtaře, kteří nemusí vědět jak jednotlivé motory pracují.
V této souvisloosti bych měl pro tebe či kohokoli jiného /jde o obětování času/, kdo této problematice rozumí návrh, založit samostatný topic "vznětový motor v současných plachetnicích".

Vytvořit v něm seriál obrázků funkce nejen motoru, ale veškerého příslušenství, s popisem kde jej najdem, jak pracují, jakou mají funkci, jaké závady mohou nastat, jak se závady projeví, a jakým postupem tyto závady /mnohdy jen laicky/ můžeme odstranit.
1/palivová soustava-nádrž,trubičky, hadičky, podávací čerpadlo filtr, vstřikovací čerpadlo
2/přívod vzduch, filtr
3/chladící soustava-výměník, hadice, čerpadlo, případně vodní topení
4/dobíjecí soustava- alternátor, relátka, napínák řemenu, vodiče, baterie, pojistky
5/brzdová soustava, hlavní brzda a pomocná brzda
6/mazací soustava- olejová náplň, měření, olejové čerpadlo, tlaky mazání, olejový filtr
7/blok motoru-uchycení, silenbloky, vibrace...
8/vratka
9/stevanova hřídel, kozlík, ložisko, hardispojka
atd..

Myslím, že by to byl hodně zajímavý topic, pro mnohé, a pokud by byl doplněn praktickými zkušenostmi, až poprvé v nouzi na moři při nějaké závadě motoru zvednete jeho kryt, budete na tento topic vzpmínat.

To je výzva třeba pro kumiho a bobše, který této problematice určitě rozumí.Myslím, že by se postupně přidávli další.

Tímto se také bobšovi omlouvám, neb jsem si vědom, že jsem jej chytil spíše v žertu za slovíčko, a to se nedělá. :oops:
Stačilo, kdyby formulace zněla, že dvoutakt pracuje každou otáčku, a čtyřtakt každou druhou otáčku. V té chvíli jsem neměl co "pitvat". ;)

Pepa
Naposledy upravil(a) Pepa dne pát pro 14, 2007 2:35 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát pro 14, 2007 2:17 pm

To jsem napsal ale kravinu. Teď to vidím. Každý zdvih není samozřejmě pracovní, jen ta expanze. Už to nebudu pít ani ředěné!! Ještě, že jsi to nepřečetl profesor musel bych vrátit vysvědčení. :cry: To se omlovám .Kam ale ted zařadíme ten proklatý Wankel. Buď 1taktní nebo 3taktní? Sehnat např. o těch velkých dvoutaktní dieselech nějaký materiál je opravdu dost těžké. V knížce většinou napíšou toto: tvoří 3/5 lodního parku, jednoduché pomaloběžné motory, není nutná reverzace. Tím to většinou končí. Myslím , že ty výhody jsou otáčky cca 600 ot, min. tedy není nutná vratka ani jiný převod. Při zpátečce se prostě motor nastartuje obráceně. Mám nějaké materiály a fotky Pragováckých a Škodováckých lodních motorů, ale je to černobílé a při skenování nic moc. Vypadá to zhruba takhle. Obrovská místnost a uprostřed něco co by nikdo nehádal motorem. Spíš malou továrnou.
Jinak ty traktůrkové dvoutakty používané v lodích takový med nebyl. Sice jednoduché, ale těžké a staří pamětníci říkali, že když to někdo natočil v zátoce aby nabil baterku všichni si museli vzít plynové masky. To spalování opravdu nic moc.
Do malé lodi určitě malý naftový čtyřtakt. Co se týče toho příslušenství nejlépe je vše znázorněno a uvedeno v katalogu od Vetusu. I když není v češtině, vše je zde velmi dobře namalováno a vysvětleno. Co musí být výše a co níže, kde udělat díru , schémata chlazení, vratky, hardyspojky, Stevenovky. Mám ale bohužel jenom loňskej.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » pát pro 14, 2007 2:48 pm

Bobši, nyní jem se možná nepřesně vyjádřil já.
Měl jsem na mysli založit topic o klasickém lodním diselovém motru, který dnes či zítra najdeš například v Bavarii 40. Principem, příslušenstvím a vybaveností jsou tyto motory stejné. Liší se výkonem což je dáno ponejvíce počtem válcu /od 2 do 4/.
Takovýto motor jsem měl na mysli./nani disel, volvo penta, kubatu....
Pro takovéto motory vytvořit seriál
1/funkce
2/co kontrolovat průběžně
3/možné závady, jak se projeví, jak je laicky odstranit

tedy např. dojde nafta, zavzdušním moter. Jak se z tohto problému dostat, krok za krokem.

To co jsi ty naznačil by bylo vskutku velkorysé pojetí.Možná by bylo lepší začít zatím takto realisticky, jak jsem měl na mysli já.

Pepa
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát pro 14, 2007 3:16 pm

Samozřejmě, koukni na můj poslední odstavec.
Uživatelský avatar
kumi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: stř říj 31, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Budějky

expertíza

Příspěvekod kumi » sob pro 15, 2007 11:39 am

Pepa: no nevím jestli bych na to byl ten pravý osobně jsem velkej fanda benzínu a navíc dvoutkatu, i když auto mám čtyřtakt na plyn :D . K deaselu mám více než odpor to co jsem psal jsou jen zkušenosti z návštěv v Jihlavském Boschy kde se na vstřikovací čerpadla a problémy s bionaftou a podobnými sairaity specializujou. Pokud jde o práci motorů a jejich cykly u těch základních jako je dvoutakt se sáním pod píst a čtyřtakt s karbecem nebo vstřikováním tak to by měl znát každý kdo má řidičák. To co se týče Wankelu a lineáru mám spíš z toho že jsem v tomto oboru utrpěl nějaké to vzdělání :lol:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned pro 16, 2007 2:06 pm

Já mám na lodi taky benzinový letitý dvoutakt a nedám na něj dopustit pro jeho jednoduchost, spolehlivost, snadnou opravitelnost ,hmotnost atd. To je ale přívěsák. Tady se bavíme o vestavěném motoru a pochybuji, že by někdo dnes chtěl vestavět do lodi dvoutaktní benzín. Na druhou stranu jsem viděl krásnou malou plachetničku s profesionálně vestavěným 2,5 k Tümlerem
Jelikož koukáme po nějaké větší loďce, tam už bych rád motor vestavěný. A jelikož finance nedovolí koupit loď novou komplet hotovou , proto sbírám vše dostupné o vestavěných lodních motorech , provedení všech instalací atd. ať už jsou malé nebo velké.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned pro 16, 2007 5:31 pm

To Bobes, debata o vstavaných motoroch by sa mala realizovať tu: http://jachting.info/modules.php?name=F ... forum&f=48 , takže ak ťa niečo zaujíma, daj to sem a snaď k tomu niekto napíše o svojich poznatkoch a skúsenostiach.
A tu sme to s Davidom preberali, neviem či to poznáš: http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=135
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned pro 16, 2007 7:19 pm

To víš, že to mám pročtený. Prostě se tu to téma tak nějak zvrtlo! Prosím ať nějaký počítačový mág přesune nepatřičné příspěvky tam kam patří.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned pro 16, 2007 9:56 pm

Myslím že všetko je OK, diskusia sa nedá striktne vymedziť a nedá sa diskutovať na povel, to je jasné. Len som chcel naznačiť, že ak by debata mala prejsť k lodým diezlom a ich zabudovaniu, tak by bolo lepšie sa presunúť do inej hospody.
V tej debate o marinizácii motora som načal tému malého lacného diezlu s jedookruhovým chladením, ale nikto sa tej témy nechytil.
Uživatelský avatar
zzdenall
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: pon lis 29, 2010 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod zzdenall » pon lis 29, 2010 3:17 pm

Ahoj, dovezl jsem auto z nemecka a zbyla mi z nej komplet funkcni sada na prestavbu diesel motoru na rostliny olej. Kdyby jste o to meli zajem je na prodej. Volejte kdykoliv 731 539 009. Diky Zdenek
Uživatelský avatar
janosik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: pát srp 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Červený Kostelec

Příspěvekod janosik » pon lis 29, 2010 5:53 pm

kdysi jsem do VW 2,5TDi taky lil repkovej olej do nafty a jezdilo a jezdi v poho ted uz to nedelam protoze je olej vcelku drahej... ona i ta nafta se da sehnat za dvacet....Ale treba u staryho forda jsem ho tam ted nalil protoze to snizi emise a zklidni chod motoru... jinak ted na zimu kdo chce usetrit to chce jezdit pul na pul a prilejt trosku benzinu a bude to OK i v mrazech...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host