Řidičské oprávnění pro různé kategorie přívěsů
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9271
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
Řidičské oprávnění pro různé kategorie přívěsů
- vyhláška nařizuje mít v ŘP zapsáno oprávnění (v našem případě B+E) pro přívěsy nad 750 Kg, v případě nehody se posuzuje řidič bez "Éčka" jako řidič bez ŘP.
- s přívěsem se smí jezdit do 80 km/hod
- do povinné výbavy patří rezervní kolo a 2 klíny
- přívěs má být o něco těžší na ?kouli? (cca 50 - 75kg)
- pro spouštění a vytahování lodě je vhodné (nutné) zvětšit vzdálenost mezi tažným vozidlem a přívěsem - používám lano. Lze ale také použít prodlužovací tyč
- v zimním období, pokud je na přívěsu loď, je vhodné podložit rám přívěsu tak, aby se kola nedotýkala země
- tažné vozidlo potřebuje na "kouli" mít povoleno alespoň tolik kolik je celková hmotnost přívěsu (loď o váze 1150kg na vozíku s celkovou hm. 1500kg jsem tahal bez problémů Š-Octavií 4x4, dnes Š-Suberb)
- s přívěsem se smí jezdit do 80 km/hod
- do povinné výbavy patří rezervní kolo a 2 klíny
- přívěs má být o něco těžší na ?kouli? (cca 50 - 75kg)
- pro spouštění a vytahování lodě je vhodné (nutné) zvětšit vzdálenost mezi tažným vozidlem a přívěsem - používám lano. Lze ale také použít prodlužovací tyč
- v zimním období, pokud je na přívěsu loď, je vhodné podložit rám přívěsu tak, aby se kola nedotýkala země
- tažné vozidlo potřebuje na "kouli" mít povoleno alespoň tolik kolik je celková hmotnost přívěsu (loď o váze 1150kg na vozíku s celkovou hm. 1500kg jsem tahal bez problémů Š-Octavií 4x4, dnes Š-Suberb)
Naposledy upravil(a) Libor dne pát kvě 18, 2007 2:18 pm, celkem upraveno 3 x.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9271
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
ŘP skupiny B-E
Pozor není to přesné. Tento problém pečlivě sleduji. Přesně na tohle se někdo dotazoval v Moto?urnálu v českém rozhlase. Fundovaná odpověď odborníka (myslím to byl JUDr. Svátek) byla jednoznačná: pro ta?ení přívěsu do 3,5t stačí průkaz B-E. Samozřejmě musí mít odpovídající ta?né zařizení ta?né vozidlo. Z toho vyplývá, ?e celková hmotnost soupravy mů?e být u oprávnění B-E vy??í ne? 3,5t. Skupina "B-E" jednoznačně dovoluje táhnout přívěs a? do celkové hmotnosti 3,5t automobilem "B". Dá se to myslím i ověřit jednoduchým dotazem na MD ČR. Nikdy jsem nesly?el, ?e by s tím byl nějaký problém. Co se týče druhého trojúhelníku v HR, je to pravda (vozím 2). Přes Rakousko samozřejmě je třeba je?tě výstra?ná vesta (pozor - ne ochranná vesta z tr?nice) a dálniční nálepka. Raku?ané prý rádi vá?í a případně měří ?ířku. Jezdím přes Maďarsko tak nevím. ?ířku mi jen jednou měřili slovinci.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Problém s váhou
V roce 2003 jsem táhnul Hondou CRV ( v malém OTP 600 kg nebr?děný / 1500 kg br?děný ) vozejk s motorákem který vá?í cca 500 kg. Vozejk má v papírech celk. nos. 750 kg je nebrzděný měl jsem na českých hranicích problémy ohledně rozdílu 150 kg CRV nebr?.pouze 600 kg: Kdyby vozejk zvá?ily bylo by v?e asi v pořádku ale celník porovnával pouze OTP auta a přívěsu nakonec mě pustily s tím a? si to dám do pořádku. Zřejmě budu muset změnit celkovou nosnost přívěsu. Kutílek 602 412 116
kutílek, troll-hk@troll-hk.cz
kutílek, troll-hk@troll-hk.cz
- Standa*
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 82
- Registrován: sob lis 12, 2005 8:46 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Bilina
Nechci polemizovat o tom řidičáku C ale ďával jsem dotaz ne? jsem začal jezdit s lodí do HR nevím jak kdo má váhu celkové soupravy ale moje loď + auto a jsem na 5,2t a bylo mne vysvětleno ?e se počítá celá souprava tak nevím dělal jsem kuli tomu C-BE.
Ohledně dálniční známky mne bylo vysvětleno Rakousko se počítá váha -pouze vozidlo to jsem do 3,5t tak?e ok. ale u nás na dálnici musím kupovat nad 3,5t také mne bylo vysvětleno ?e se sčítá celá souprava a dokonce je nezajímá jestly povezu jen prázdný trailer bez lodě co? je zhruba 450kg má povoleno 3t tak ho musí táhnout auto co má 3,45t na kouly a známka nad 3,5t.je jedno jestly je na něm loď nebo ne.Ahoj Standa
Ohledně dálniční známky mne bylo vysvětleno Rakousko se počítá váha -pouze vozidlo to jsem do 3,5t tak?e ok. ale u nás na dálnici musím kupovat nad 3,5t také mne bylo vysvětleno ?e se sčítá celá souprava a dokonce je nezajímá jestly povezu jen prázdný trailer bez lodě co? je zhruba 450kg má povoleno 3t tak ho musí táhnout auto co má 3,45t na kouly a známka nad 3,5t.je jedno jestly je na něm loď nebo ne.Ahoj Standa
problémy na hranicích
Při cestě do Chorvatska přes Rakousko jsem měl v Mikulově problém s tím, ?e max. hmotnost přívěsu (1,3 t) byla vy??í, ne? pohotovostní hmotnost ta?ného vozidla - kontrolovali v OTP. I kdy? je v OTP vozidla povolený brzděný přívěs 1,35 t, nechtěli mne do Rakouska pustit. Dle jejich tvrzení (raku?áků) musí být hmotnost ta?ného vozidla vy??í ne? max. hmotnost přívěsu (i brzděného). Nakonec mne po del?ím dohadování pustili, ale představa, ?e obracím na hranicích moc příjemná nebyla...
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9271
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
Tuto informaci mám taky. Myslím to platí i v Německu. Předpisy se sjednotili, alespoň kategorie ŘP, ale s váhami přívěsu to asi není úplně stejné. Ka?dopádně, dle na?ich předpisů, platí co je v TP. Raku?áci jsou celkově háklivý na váhy (vá?ení kamiónů atd.). Sly?el jsem, ?e rádi i převá?í přívěs s lodí a tady by mohl být problém. Myslím, ?e vět?ina má nalo?eno tak-tak nebo přes, co vejde (výbava, motor atd.). Toto je také jeden z důvodů proč jedu v?dy přes Maďarsko. S přívěsem stejně nemů?u víc jak 80, neplatím za dálnice, jedu v klidu a nikdo mě nebuzeruje, je to pro mě stejně daleko, výborně se cestou najím (maďarská kuchyně by vydala na samostatné téma)
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7493
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 151
- Bydliště: Bratislava
Obsiahla diskusia k tejto teme prebehla na www.karavan.cz pozri diskuse+inzerce, čas? pokec a daj 1x star?ie prispevky.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9271
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
Standa* píše:Nechci polemizovat o tom řidičáku C ale ďával jsem dotaz ne? jsem začal jezdit s lodí do HR nevím jak kdo má váhu celkové soupravy ale moje loď + auto a jsem na 5,2t a bylo mne vysvětleno ?e se počítá celá souprava tak nevím dělal jsem kuli tomu C-BE.
Ohledně dálniční známky mne bylo vysvětleno Rakousko se počítá váha -pouze vozidlo to jsem do 3,5t tak?e ok. ale u nás na dálnici musím kupovat nad 3,5t také mne bylo vysvětleno ?e se sčítá celá souprava a dokonce je nezajímá jestly povezu jen prázdný trailer bez lodě co? je zhruba 450kg má povoleno 3t tak ho musí táhnout auto co má 3,45t na kouly a známka nad 3,5t.je jedno jestly je na něm loď nebo ne.Ahoj Standa
Shodou okolností při jiném hledání jsem narazil na toto vysvětlení a myslím, ?e je to jasné:
Informační a podkladové materiály z oblasti bezpečnosti silničního provozu k volnému vyu?ití v médiích.
(návrat na obsah InfoServisu ÚAMK ČR)
Příspěvky v archivu Infoservisu byly aktuální a platné v?dy k datu, ke kterému byly vydány a slou?í pouze jako ohlédnutí do historie. Nové změny zákonů a předpisů po datu vydání příspěvku jsou prezentovány v?dy v nových, aktuálních článcích.
157/2002 (11.9.2002)
Řidičská oprávnění a přívěsy
Jaká vozidla lze řídit s řidičským oprávněním skupiny B?
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení:
a) motorových vozidel (s výjimkou mopedu, motocyklu nebo motocyklu s postranním vozíkem), jejich? maximální přípustná (největ?í povolená) hmotnost nepřevy?uje 3 500 kg a s nejvý?e 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné (největ?í povolené) hmotnosti nepřevy?ující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejich? maximální přípustná (největ?í povolená) hmotnost nepřevy?uje 3 500 kg,
c) jízdních souprav slo?ených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná (největ?í povolená) hmotnost soupravy nepřevy?uje 3 500 kg a maximální přípustná (největ?í povolená) hmotnost přípojného vozidla nepřevy?uje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
K vý?e uvedenému podáváme následující vysvětlení:
K písm. a):
Do skupiny vozidel k jejich? řízení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B patří zejména následující vozidla:
* Kategorie vozidel M1 tj. vozidlo určené pro přepravu osob, které nemá více jak 8 míst k sezení, kromě místa řidiče např. osobní automobil, tzv. mikrobus,
* Kategorie vozidel N1 tj. vozidlo jeho? největ?í povolená hmotnost nepřevy?uje 3 500 kg, např. nákladní automobil o celkové hmotnosti do 3500 kg; malý nákladní automobil, tzv. dodávka,
* Kategorie vozidel M1G, N1G - terénní vozidlo, jen? je motorové vozidlo se zvý?enou průjezdností. V tomto případě patří vozidla do kategorie M1 a N1.
Připojení přívěsu:
Za motorové vozidlo s nejvy??í povolenou hmotností 3500 kg lze připojit přívěs o nejvy??í povolené hmotnosti 750 kg a to při dodr?ení povinnosti písm. c), zejména té, ?e souprava nesmí překročit nejvy??í povolenou hmotnost 3500 kg. Např. k připojení přívěsu o nejvy??í povolené hmotnosti 750 kg lze pou?ít motorové vozidlo do nejvy??í povolené hmotnosti 2750 kg (2750 + 750 = 3500). Při pou?ití motorového vozidla o nejvy??í povolené hmotnosti 3000 kg lze připojit přívěs o nejvy??í povolené hmotnosti 500 kg (3000 + 500 = 3500). Pozor, nezále?í na okam?ité hmotnosti, ale na údajích uvedených v technickém průkazu silničního motorového vozidla a přípojného vozidla!
Dal?í podrobnosti jsou uvedeny zejména v § 14, § 15 a § 16 vyhlá?ky MDS č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, například:
Nebr?děná přípojná vozidla, jejich? největ?í přípustná hmotnost nepřevy?uje 750 kg (kategorie O1), mohou být zapojována jen za vozidla kategorií M a N, jejich? provozní hmotnost je nejméně dvojnásobkem okam?ité hmotnosti připojovaného vozidla, pokud při schvalování technické způsobilosti ta?ného vozidla nebylo stanoveno jinak
Okam?itá hmotnost přípojného vozidla, jeho? největ?í přípustná hmotnost nepřevy?uje 750 kg (kategorie O1), nesmí být vět?í ne? největ?í povolená hmotnost nebr?děného přípojného vozidla stanovená pro ta?né vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci ta?ného vozidla.
Pokud Ministerstvo dopravy při schvalování technické způsobilosti typu přívěsů kategorie O1 a O2 nestanoví jinak, nesmí být největ?í rychlost přívěsu vy??í ne? 80 km.h-1. Přívěsy nesmí být pou?ívány k přepravě osob.
K písm. b):
Zemědělský nebo lesnického traktor jeho? nejvy??í povolená hmotnost nesmí překročit 3500 kg. Pracovní stroj samojízdný je zvlá?tní vozidlo s vlastním zdrojem pohonu konstrukčně a svým vybavením určené pouze pro vykonání určitých pracovních činností. Pracovní stroj samojízdný není zpravidla určený pro přepravní činnost, např. komunální nosič, komunální čisticí stroj, kolové rypadlo, kolový dozer, a jeho nejvy??í povolená hmotnost nesmí překročit 3500 kg,
K písm. c):
Vozidla uvedená pod písmenem a) s přívěsným vozíkem nebo obytným přívěsem o nejvy??í povolené hmotnosti 750 kg, přičem? hmotnost celé soupravy nesmí být vy??í ne? 3500 kg (viz komentář k písm. a).
Nejvy??í povolená hmotnost přívěsného vozidla (nejvý?e 750 kg) nesmí převý?it pohotovostní hmotnost (provozní hmotnost silničního motorového vozidla + hmotnost řidiče) ta?ného automobilu (také nejvý?e 750 kg). Pohotovostní hmotností vozidla se rozumí hmotnost kompletně vybaveného vozidla, tj. s předepsaným nářadím a předepsanou výbavou, s plnou zásobou provozních hmot; do pohotovostní hmotnosti se zahrnuje i hmotnost pomocných nebo pracovních zařízení k vozidlu trvale (pevně) připojených (např. navijáky, nakládací jeřáby apod.).
S řidičským oprávněním skupiny B je mo?no řídit traktor nebo pracovní stroj samojízdný s nejvy??í povolenou hmotnosti do 3500 kg s připojeným přívěsem do 750 kg a za podmínek vý?e uvedených.
Řidičské oprávnění skupiny B + E
Podle § 81 odst. 10 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav slo?ených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).
K odst. 10:
Motorová vozidla uvedená v § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb. jsou motorová vozidla (s výjimkou mopedu, motocyklu nebo motocyklu s postranním vozíkem), jejich? maximální přípustná (největ?í povolená) hmotnost nepřevy?uje 3 500 kg a s nejvý?e 8 místy k sezení, kromě místa řidiče a traktory a pracovní stroje samojízdné, jejich? maximální přípustná (největ?í povolená) hmotnost nepřevy?uje 3 500 kg.
Připojení přívěsu: Za tato vozidla lze připojit jakékoli přípojné vozidlo za dodr?ení technických po?adavků na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz, které jsou uvedeny zejména v § 14, § 15 a § 16 vyhlá?ky MDS č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Hmotnost soupravy mů?e přesáhnout 3500 kg.
Naposledy upravil(a) Libor dne pon led 29, 2007 5:29 pm, celkem upraveno 1 x.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9271
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
Díky Luborovi tu máme ještě jednou celkem srozumitelné vysvětlení řidičáku B-E. Co lze a do jaké hmotnosti táhnout. Je to tak, jak jsem psal již výše a Standa mi nevěřil. Originál článku:
http://jachting.info/Downloads/Rizeni_privesu.pdf
Přepis:
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B + E z hlediska možného řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
SKUPINA B:
Podle §81 odst.4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení:
motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující:
tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
SKUPINA B + E:
Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B + E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B + E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro bržděné a nebržděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km/h nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km/h nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B + E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km/h. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny "B" i "B + E" příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
JUDr. Pavla Horká, ředitelka, Odbor dopravně správní a BESIP v z. JUDr. Jan Kněžínek, v.r., zástupce ředitelky
Caravaning 1/2007 str.23
http://jachting.info/Downloads/Rizeni_privesu.pdf
Přepis:
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B + E z hlediska možného řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
SKUPINA B:
Podle §81 odst.4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení:
motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující:
tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
SKUPINA B + E:
Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B + E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B + E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro bržděné a nebržděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km/h nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km/h nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B + E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km/h. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny "B" i "B + E" příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
JUDr. Pavla Horká, ředitelka, Odbor dopravně správní a BESIP v z. JUDr. Jan Kněžínek, v.r., zástupce ředitelky
Caravaning 1/2007 str.23
Zdar lidi,s tim B+E je to snad už jasný,já jsem s tim neměl nikdy problém a celkovou hm.s vlekem mám 6250kg,jezdil jsem i přez Rakousko,ale je mi divný,že by v Rakousku a Německu nerespektovaly to co je psáno v TP-každý Land Rover(tedy Defender,Discovery i Range Rover)může mít kouli na 3500Kg-a čemu nerozumim už vubec, že já mám v TP 3500kg na kouli,celk.hm.soupravy 6250kg a to auto je přivezený z Rakouska!!!Pokusim se najít původní TP,ale vím,že při přihlašování u nás nebyl důvod nic měnit!!!Jo jenže já nejezdim přez Rakousko s lodí,mam pocit,že prostě jakmile viděj loď,tak začínaj hledat možný problémy,páč člověk musí bejt určitě strašně bohatej a to je sere,no a nedej bože když pak ještě nebudeš mít na pokutu,protože jsi všechno utratil za opravy na lodi 

- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
profesní průkazy
co jsem slyšel, tak pokud pojedeš pro sebe a ne na kšeft tak nemusíš mít ani profesák ani psychotesty. Zdraví Pecho
- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
školení
to jsem vyšťoural dnes, je to čerstvé
http://hn.ihned.cz/c1-23529240-kvuli-za ... cu-kamionu. Zdraví Pecho
http://hn.ihned.cz/c1-23529240-kvuli-za ... cu-kamionu. Zdraví Pecho
Nazdar,já vo tom zas tolik nevim,mně na to upozornil kámoš co dělá na špedici ,fakt je,že čas od času jedu někam s firemní avií,tak sme si to nechali udělat celá firma,ta autoškolačka námzavedla nějakou třídní knihu a prej se o nás bude starat,takže fakt otom nemůžu dávat přesný informace,ale je třeba se přeptat v autoškolách tam to ví přesně.Pravda je to že teď to nepotřebujem,ale co bude za čas,ja sem na tohle dojel s velkým přívěsem a pak mně to stálo ranec.
no s tím přívěsem jsem na to taky dojel. Když jsem udělal Céčko, stačilo za půl roku dojít a nechat si orazit přívěs. Já se na to vybod, pak se na něj začala dělat autoškola, tak jsem se na něj vybod tuplovaně (to přece nikdy nebudu potřebovat)a dneska si rvu vlasy..
poučení: co se týká úřednickýho šimla, v budoucnu bude vždy hůře...

poučení: co se týká úřednickýho šimla, v budoucnu bude vždy hůře...

- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1810
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Takže jsem se byl optat v autoškole, jak je to s ŘP na tahání vleků (vlek na naši loď má celkovou hmotnost 2t) a je to následovně:
B - vlek do 750kg
B-E - vlek nad 750kg do celkové hmotnosti soupravy 3500kg (tudíž když mám vlek 2t, na auto by mi zbylo jen 1,5t a to je jaksi málo)
Takže mi nezbývá nic jiného, než si udělat Cčko bratru za 12.000kč + Ečko za dalších 6.000Kč
No není to sranda, holt kdo má loď je milionář, tak ať platí
B - vlek do 750kg
B-E - vlek nad 750kg do celkové hmotnosti soupravy 3500kg (tudíž když mám vlek 2t, na auto by mi zbylo jen 1,5t a to je jaksi málo)
Takže mi nezbývá nic jiného, než si udělat Cčko bratru za 12.000kč + Ečko za dalších 6.000Kč
No není to sranda, holt kdo má loď je milionář, tak ať platí

- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9271
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
To Charlie nemáš pravdu, chtěj si na tobě vydělat nějaký peníz.
s B+E můžeš táhnout skoro 3,5T vlek (je tam ještě jedna podmínka) i s autem co má max. 3,5T. Sleduji to. Někde je tu vyhláška, musíš číst zákony, říkal to i Dr. Svátek na Radiožurnálu.
Je to o pár příspěvků výše...v několika příspěvcích.
Problém je, že si musíš koupit dálniční známku jak náklaďák, nebo jet jinudy..
s B+E můžeš táhnout skoro 3,5T vlek (je tam ještě jedna podmínka) i s autem co má max. 3,5T. Sleduji to. Někde je tu vyhláška, musíš číst zákony, říkal to i Dr. Svátek na Radiožurnálu.
Je to o pár příspěvků výše...v několika příspěvcích.
Problém je, že si musíš koupit dálniční známku jak náklaďák, nebo jet jinudy..

SKUPINA B + E:
Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B + E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B + E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro bržděné a nebržděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km/h nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km/h nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B + E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km/h. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny "B" i "B + E" příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
JUDr. Pavla Horká, ředitelka, Odbor dopravně správní a BESIP v z. JUDr. Jan Kněžínek, v.r., zástupce ředitelky
Caravaning 1/2007 str.23
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host