Řidičské oprávnění pro různé kategorie přívěsů
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 188
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel nezná každý, ani policajti ne všichni. Jen ten kdo se zajímá. A brečet že nemůžu jet se soupravou težší jak 3,5 tuny (protože se mi nechce dodělat E...je jako...)
Jaké samostatné "E" ? Ty takové znáš? Já ne. E máš vždy k dané skupině ke které jsi udělal zkoušku. Pokud máš C a i B a budeš dělat zkoušku na E k Béčku, tak budeš mít B+E. Stejně pak pro C a C+E. Ona ta zkouška je i s jiným autem a jiným vlekem....atd.
Skupinami řidičského oprávnění jsou skupiny A, B, C, D, B+E, C+E, D+E, AM, T. Podskupinami řidičského oprávnění jsou A1, B1, C1, D1, B1+E, C1+E, D1+E.
Jaké samostatné "E" ? Ty takové znáš? Já ne. E máš vždy k dané skupině ke které jsi udělal zkoušku. Pokud máš C a i B a budeš dělat zkoušku na E k Béčku, tak budeš mít B+E. Stejně pak pro C a C+E. Ona ta zkouška je i s jiným autem a jiným vlekem....atd.
Skupinami řidičského oprávnění jsou skupiny A, B, C, D, B+E, C+E, D+E, AM, T. Podskupinami řidičského oprávnění jsou A1, B1, C1, D1, B1+E, C1+E, D1+E.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Charlie píše:Ještě k těm řidičákům. Pokud má někdo C+E, tak to platí i jako B+E !!!
Já si udělal Cčko, to byla brnkačka a teď k tomu budu dodělávat E a rovnou to platí i k osobákům.
O to mi přesně jde!
Táta má mimo B i C+E (dříve myslím samostatné C a samostatné E). Může s touto kombinací táhnout osobním autem velký vlek? Ty tvrdíš, že ano ... Libor, že ne
je C-E i B-E ???
Fikusi,
Mám teď službu a mám tu 2 profi řidiče a shodně tvrdí, že platí to vyšší, dělali si řidičák A+B , pak C,
jak šla kariéra tak C-E ale v novém řidičáku mají platné i B-E , koneckonců pokud má táta nový řidičák,
tak tam je to jednoznačně rozepsané, žádný prostor ke spekulacím, jako u starých.
sek
EDIT: geus byl rychlejší
Mám teď službu a mám tu 2 profi řidiče a shodně tvrdí, že platí to vyšší, dělali si řidičák A+B , pak C,
jak šla kariéra tak C-E ale v novém řidičáku mají platné i B-E , koneckonců pokud má táta nový řidičák,
tak tam je to jednoznačně rozepsané, žádný prostor ke spekulacím, jako u starých.
sek
EDIT: geus byl rychlejší
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1810
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Skupina C+E platí pro:
jízdní soupravy složené z motorového vozidla skupiny C a přípojného vozidla s max. přípustnou hmotností nad 750 kg
PLATÍ I PRO SKUPINU B+E a PRO SKUPINU D+E POKUD JE ŘIDIČ DRŽITELEM SKUPINY D
Takže může! Nevím, jestli se to do řidičáku vypisuje všechno, ale platí vždy to vyšší. Dříve byli skupiny rozdělené, jen A B C D E T dneska to rozdělili na skupiny a podskupiny, ale platí to stejně, jen rejžujou víc peněz.
jízdní soupravy složené z motorového vozidla skupiny C a přípojného vozidla s max. přípustnou hmotností nad 750 kg
PLATÍ I PRO SKUPINU B+E a PRO SKUPINU D+E POKUD JE ŘIDIČ DRŽITELEM SKUPINY D
Takže může! Nevím, jestli se to do řidičáku vypisuje všechno, ale platí vždy to vyšší. Dříve byli skupiny rozdělené, jen A B C D E T dneska to rozdělili na skupiny a podskupiny, ale platí to stejně, jen rejžujou víc peněz.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 188
- Kontaktovat uživatele:
ficcus píše:Charlie píše:Ještě k těm řidičákům. Pokud má někdo C+E, tak to platí i jako B+E !!!
Já si udělal Cčko, to byla brnkačka a teď k tomu budu dodělávat E a rovnou to platí i k osobákům.
O to mi přesně jde!
Táta má mimo B i C+E (dříve myslím samostatné C a samostatné E). Může s touto kombinací táhnout osobním autem velký vlek? Ty tvrdíš, že ano ... Libor, že ne
ficcusi netvrdím, že ne ...
Ptal jsi se na samostatné E...To jsme si nerozuměli.
Samozřejmě vyšší "bere". Pokud se nepletu podmínkou pro C je mít B. Tedy kombinace B a C+E je možná.
Mám pocit že po zkoužce C+E zapíšou rovnou v novém řidčáku i B+E.
mijircane nemá to řešení. S délkou roste nejen šířka, ale zejména váha. To bys ji musel stavět asi z karbonu a kevlaru a pod. abys snížil váhu.
Nějaký speciál jako Milan Koláček.
Ale tudycesta nepovede.
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
catamaran píše:Já mám C+E a do nového řidičáku mi zapsali i B+E.
totez .. mel jsem C+E a pri vymene ridicaku me pani upozornovala, ze je to snad stary nebo co .. ze pokud to chci takhle, musel bych delat nejake prezkusovani ... jinak ze mi napise enom B+E. Protoze me to nijak netrapilo, jen jsem souhlasil a nijak dal nepatral po duvodech ... takze novy RP mam jen na "B+E"
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
- catamaran
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned srp 16, 2009 2:00 am
- Reputace: 25
- Kontaktovat uživatele:
mel jsem C+E a pri vymene ridicaku me pani upozornovala, ze je to snad stary nebo co .. ze pokud to chci takhle, musel bych delat nejake prezkusovani ... jinak ze mi napise enom B+E. Protoze me to nijak netrapilo, jen jsem souhlasil a nijak dal nepatral po duvodech ... takze novy RP mam jen na "B+E"
Reagoval jsem na tohle, Honza psal, že jemu to sebrali. Já v tý době měl profesák.
Reagoval jsem na tohle, Honza psal, že jemu to sebrali. Já v tý době měl profesák.
Ahoj.Loni jsem si dělal rozšíření E k Cečku kvůli lodi. Snad jsem udělal dobře.Namor
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Re: Výhody řešení Pasja590MS
Pro jistotu jsem aktuální stav ještě ověřil v autoškole: Jakmile máš vlek s hmotností v papírech nad 750kg, musíš mít v každém případě "E". (Z celkové hmotnosti soupravy nelze vycházet.)Charlie píše:... můžeš na klasické Bčko táhnout bržděný vlek 1200kg protože jsi pořád do 3,5t.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Re: Výhody řešení Pasja590MS
Renda píše:Pro jistotu jsem aktuální stav ještě ověřil v autoškole: Jakmile máš vlek s hmotností v papírech nad 750kg, musíš mít v každém případě "E". (Z celkové hmotnosti soupravy nelze vycházet.)Charlie píše:... můžeš na klasické Bčko táhnout bržděný vlek 1200kg protože jsi pořád do 3,5t.
Asi v autoškole nečtou zákony a vyhlášky, jen si pamatujou jak to bylo pře 10, 20 lety?
Je tady vlákno kde se tomu věnuje hodně příspěvků a tuším Libor tam dal přímo část znění vyhlášky, je dobré si to přečíst ve vyhlášce, místo nějakých dohadů.
re
Přesně tak , při tahání přívěsu vycházíš z toho co máš napsané na kouli /to nesmíš překročit/ a pokud máš na kouli 1500kg a auto nemá větší hmotnost než 2000 kg tak můžeš ten vozík tahat . Ale o tomhle tady a všude jinde byly popsány kilometry vláken ).
Při čemž jasně platí. u kategorie M1 při ř.p skupiny B
CH = celková hmotnost
PH = pohotovostní hmotnost
nesmíš tahat vozík kterého CH je větší než PH vozidla
jinak jasně vysvětleno v 341 vzhláška z r. 2001 k zákonu 56 z 2001 o spojitelnosti souprav.
Příklad :
Moje audi 100 měla CH 1950kg na tažném bylo 1350kg . Mohl jsem tedy tahat přívěs o CH 1350kg bez problému protože součet hmotnosti byl 3300kg. /na tažné mohlo být napsano max 1550kg./
A pozor mohl jsem tahat vozík i CH 1950kg ale nesmělo by to celé /s nákladem/ vážit více než 1550kg
Při čemž jasně platí. u kategorie M1 při ř.p skupiny B
CH = celková hmotnost
PH = pohotovostní hmotnost
nesmíš tahat vozík kterého CH je větší než PH vozidla
jinak jasně vysvětleno v 341 vzhláška z r. 2001 k zákonu 56 z 2001 o spojitelnosti souprav.
Příklad :
Moje audi 100 měla CH 1950kg na tažném bylo 1350kg . Mohl jsem tedy tahat přívěs o CH 1350kg bez problému protože součet hmotnosti byl 3300kg. /na tažné mohlo být napsano max 1550kg./
A pozor mohl jsem tahat vozík i CH 1950kg ale nesmělo by to celé /s nákladem/ vážit více než 1550kg
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů