motor v šachtě

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 539
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » úte zář 27, 2011 10:21 pm

Davide, výhledově uvažuji o umístěný přívěsáku yamaha 4stroke 5hp do šachty u kajutovky. Zatím sbírám rozumy jak to pokud možno dobře udělat. Našel jsem i tyto příspěvky na stejné téma. Kde budu řezat mám jasno, bude to v ose před kormidlem a šachta bude stále zavodněna. Vše bych chápal co píšeš před cca pěti lety, jen mi není jasný tohle:
c) pokud šachta vyjde tak, že je dole celá pod hladinou
nebo jen málo nad ní, je potřeba udělat přívod vzduchu. Lépe ne z kokpitu, mohlo by to tím smrdět do lodi
Tím myslíš, že by mohli smrdět výfukový plyny, který by mohly vystoupit z vody do šachty a pak do kokpitu?
Dík za vysvětlení, případně další rady. Přiznám se, že jsem nikdy na lodi, která měla nohu přívěsáku v šachtě nebyl, natož tak jel.
david
moderátor
Příspěvky: 5855
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 230
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte zář 27, 2011 11:45 pm

u dvoutaktu určitě, protože mají odfrk z výfuku nad vodou. u 4 taktu se přiznám, že nevím, jestli jde komplet celý výfuk pod hladimu, nebo mají také odlehčení nad hladinou jako 2-takty. každopádně budou smrdět při neutrálu. to vybublaj rovnou do šachty.

navíc je nebezpečí, že zadní hrana šachty, utopená pod hladinu, bude hrnout vodu dovnitř šachty.
třeba tu má někdo ZKUŠENOST - NE DOMNĚNKY A "MYSLÍM SI" :hmm:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř zář 28, 2011 7:56 am

Čtyřtakty ( alespoň moje 5 tky) ten odfrk mají taky. Mercury a Tohatsu u 4 taktu používá naprosto stejnou nohu jako měl poslední typ dvoutaktu. Ze zkušeností kolegů uspokojivé větrání šachty vyřešil až elektrický ventilátor.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř zář 28, 2011 8:21 am

Johnsony a Suzuki to tak mají taky. Při volnoběhu jde vše pouze přes ty dírky nahoře. Možná by šlo převrtat dírky na větší průměr a vyříznout tam závit,
do kterého by se dala trubička se závitem a vnitřní dírou jako byla ta původní. Přes hadičku, nebo měděnou trubičku napojenou na tu trubičku (s větším
průměrem) to vyvést bokem ven ve stoupání aby se tam neudělal ze sražené vody špunt. Na to napojení by šlo použít mosazné šroubení 3/8".
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 539
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » stř zář 28, 2011 8:32 am

Zatím dík Davide a Bobesi. Přiznám se, že jsem ještě takhle, ohledně odfrku ten nový motor nezkoumal, byl jsem s ním pouze v září na Mazurách, visel na zrcadle, takže jsem necítil nic. Jsou to důležitý info od Vás, dík . Snažím se na netu něco vyzkoumat ohledně té šachty ale zatím jsem skoro nic nenašel, takže kdyby jste o něčem věděli, sem s tím. Jinak motor bude utaženej, na kormidlování je na Silhouette pěkný kormidlo. Je to loď z roku 1960 celodřevo a koupil jsem ji, abych se měl na důchod (za rok a půl) čím bavit, chci ji zrekonstruovat beze spěchu, protože jinak mám s čím plout.
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 539
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » stř zář 28, 2011 8:36 am

tataS, dobrá inspirace, dík ale teď jdu už něco dělat.
Uživatelský avatar
Neny
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: úte úno 24, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Modra/SR

Příspěvekod Neny » stř zář 28, 2011 9:28 pm

Ahoj Fin. Keď ti môžem poradiť, tak to nerob. Toho dymu sa úplne nezbavíš asi nikdy. Mám to na Beluge a užil som si s prestavbou svoje a dymu som sa aj tak nezbavil. Naviac ak máš v šachte malo miesta a nabehneš na dáke drevo pod hladinou, môže sa stať docela prúser ak ťi noha nemá kam uhnúť. Keďže mám sklopnú plutvu aj kormidlo, jediné čo mi pokaždé zavadzalo pri zacúvaní na plytčinu bola práve noha v šachte.
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 539
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » stř zář 28, 2011 10:40 pm

Dík Neny za info přímo od "zdroje". Zatím sbírám jen rozumy a už teď vidím, že to nebude lehký rozhodování.
david
moderátor
Příspěvky: 5855
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 230
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř zář 28, 2011 10:47 pm

Silhouette Mark II by měla mít skeg, pak uražení nohy nehrozí :whist:
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř zář 28, 2011 11:25 pm

david píše:navíc je nebezpečí, že zadní hrana šachty, utopená pod hladinu, bude hrnout vodu dovnitř šachty. třeba tu má někdo ZKUŠENOST - NE DOMNĚNKY A "MYSLÍM SI" :hmm:

Ano. Tuhle zkušenost náhodou mám. Přímo osobní. :D Rád se podělím:

Jel jsem kdysi s kamarádem takovou sranda regatku na Orlíku.
„Radavský pohár“ , tuším první ročník. Přesto že regata byla koncipována jako rekreační,
kamaráda zcela ovládl závodnický pud. Den před regatou, jsme vyložili vše volně ložené do auta, aby se loď co nejvíce odlehčila. Nezbyl tam ani hrnek na kafe.
Po přesunu na Radavu, následovalo večerní sbližování posádek, v místní marině.
Kombinace chytré vody a závodnických ambicí, vykonala své. Ve 03hod. vydává kapitán rozkaz, „ten motor musí ven“. Je moc těžký a brzdila by nás vrtule.
No nebudu podrobně popisovat demontáž motoru, pod vlivem. Kdyby nás někdo sledoval, měl by druhé Vánoce. Zkrátím to.
Záhy po startu, jsme zaznamenali vodu v kokpitu. Po otevření motorové šachty, vytryskl gejzír, alá Karlovarské vřídlo.

No trochu přeháním. Ale vřelo to v té šachtě fakt řádně, že ta voda cákala horem ven.
Že to brzdilo, je na bíledni. Provizorně jsme to tenkrát něčím ucpali a dojeli jsme čtvrtí od konce.
Resumé:
Správně bylo sundat jen propeler, motor nechat. Ta kavitační deska nad vrtulí, totiž ten šachetní otvor částečně kryje. Alespoň natolik, že se tam netvoří zpětný válec, jak pod jezem.

Takže Fine,
Když s motorem nebudeš vrtět, volil bych do šachty nějaký uzávěr. Zřejmě dvoudílný. Ne zcela vodotěsný. Ať je klidně v šachtě voda. Vono to moc těsné být ani nemůže. Ta noha dost vibruje.
Ahoj, alffa
Ten odfrk, by se asi dal vytáhnout do odpadu z kokpitu. Nakonec klidně i tu hlavní chladicí vodu. Nebo prostě někam nad čáru ponoru. Alespoň máš optickou kontrolu.
Kamarádovi na lodi nic nesmrdělo. ;)
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 539
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » čtv zář 29, 2011 6:53 am

Jo, přesně jak píše David, tam se podle mě to umístění vrtule přímo nabízí, byla by chráněná z obou stran, jen by se v té ostruze před kormidlem udělalo vybrání pro vrtuli no a samozřejmě vyztužení dna zevnitř, to taky není až takovej problém když je na to čas.
Alfa s tím vířením vody v šachtě to je jasný za střízliva. :bleble:
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 539
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » čtv zář 29, 2011 7:11 am

Tady: http://hurley-silhouette.blogspot.com/ je ta loďka jen tak pro představu, ona u nás k vidění asi není, aspoň na plavební správě říkali, že v databázi druhou nemají. Dokonce je tam i se zabudovaným motorem a bronzovou vrtulí, ale do toho se pouštět nehodlám.
Uživatelský avatar
shooter
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 383
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Pilsen(urqell)

Příspěvekod shooter » čtv zář 29, 2011 3:45 pm

Tak na plavebce nemaj propojený databáze.Nebo že by na mne zapoměli??? :lol:

modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3557

Fotky tvoji budou ?
Sory za OT
Šutrák
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 539
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » čtv zář 29, 2011 6:58 pm

shooter, tak to mě těší, máš ji pěknou a taky nějakou delší, moje má jen 5,25 šířka stejná. Teď je ta moje v žalostném stavu, předcházející majitel ji nechal u nás v jachťáku tři roky pod igelitem a až teď mi ji prodal za symbolickou cenu. Nenapadlo mě ji ani fotit, takže současnou fotku nemám, ale zkusím pohledat v v archívu našeho jachťáku, určitě tam bude. Jo a taky tam nemám okýnka vepředu, ty taky chci dodělat.
A taky u té mojí je psaný jen 13m2 plachet.
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 539
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » čtv zář 29, 2011 7:53 pm

Tak tři fota lodě jsou na téhle stránce:http://kretinka.net/2005/leto1.htm z roku 2005, to byla ještě v dobrém stavu.
Uživatelský avatar
shooter
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 383
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Pilsen(urqell)

Příspěvekod shooter » čtv zář 29, 2011 8:03 pm

Jo koukam ;) poslu ti jestli chces vykresy ale nemyslim si ze se tam vestavenej motor nekam vejde :(
Prosim o moderatory at nam to presunou at tu neplacame lodema je to o vestavbách Dík
Šutrák
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 539
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » čtv zář 29, 2011 8:20 pm

To víš, že mi výkresy přijdou vhod, pokud budeš ochoten, tak na: dobrota@centrum.cz
Já jsem tu jen obnovil diskusi o motoru v šachtě, zabudovávat motor nemám v úmyslu. Uvažuju o té šachtě, tak se snažím posbírat co nejvíce informací. Ty tam máš přívěsák na zrcadle? Kolik hp?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů