Územní platnost HR a ČR průkazů.

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob úno 02, 2008 3:11 pm

Windware, chlape jedna, šak ty vúbec nečítaš čo píšem. To tu takto môžme vypisovať do súdneho dňa. :)
O akom chorvatskom živnosťňáku to píšeš, veď ja som písal niečo iné. Ale tu je to v podstate off topic tak sa k tomu nebudem vracať. Ešte raz si prečítaj čo som predtým o tomto napísal.

Ani nikde nepíšem že by mal niekto jazdiť BEZ PREUKAZU a keď v Británii spáchaš nejakú kolíziu, tak pri jej vyšetrovaní bude jedno či máš český, slovenský alebo chorvátsky preukaz. Dôležité je zavinenie, porušenie Colregu a miestnych zákonov pre plavbu v teritorialnych vodách Spojeného královstva Velkej Británie a Severného Írska.

Tuším by sme mali o profi skiprovaní založiť nový topic.
Uživatelský avatar
FD68
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 33
Registrován: pát zář 28, 2007 2:00 am
Reputace: 0

teda nevím, ale české průkazy na omezenou dobu???

Příspěvekod FD68 » sob úno 02, 2008 9:54 pm

nejsem blázen, abych si pořizoval české, když se musí obnovovat, není problém si je udělat třeba v Chorvtasku a je klid. Nebo si pořídit CANY .
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » pon úno 04, 2008 3:58 pm

Konsultoval jsem vcera a dnes otazku poruseni / neporuseni ceskeho zakona se dvema zdroji - s pravnim oddelenim MDCR a s nezavislym pravnikem. Kdyz shrnu informace z obou techto zdroju, pak situace je nasledujici.

1. Obecne vzato, cesky zakon rika, ze drzitel prukazu velitele namorni jachty MDCR smi ridit namorni jachtu pod ceskou vlajkou. Zakaz ridit namorni jachtu pod cizi vlajkou vubec z niceho ne vyplyva, proto k poruseni nejakeho zakona CR vubec nemuze dojit.

2. Pokud zakon tretiho statu nebrani drziteli predmetneho prukazu, aby ridil namorni jachtu pod jeho vlajkou, pak nedochazi k poruseni zakona zminovaneho tretiho statu.

3. Dle momentalniho stavu Evropske legislativy drzitel prukazu velitele namorni jachty MDCR smi ridit namorni jachtu pod vlajkou jakohokoliv jineho evropskeho statu a naopak !!! (plati pouze pro totozne prukazy).

4. V pripade, ze drzitel predmetneho prukazu ridi namorni jachtu pod vlajkou tretiho statu a tento stat takovy prukaz "uznava", pak zadna pojistovna nema zakonnou moznost "neuznat" predmetny prukaz v pripade pojistne udalosti. Jinymi slovy, pokud drzitel plni rozsah opravneni sveho prukazu a zaroven plni podminky, kterymi se musi ridit sverena mu namorni jachta pod vlajkou tertiho statu, a take podminky pojistne smlouvy, zadna pojistovna si na nej zakonnym zpusobem neprijde a bude muset v pripade pojistne udalosti plnit v sjednanem rozsahu.

Pratele,

jsem naklonen tomu, povazovat otazku platnosti ceskych prukazu za uzavrenou. :)

-----------------------
Postupne v tematu vznikl OT. Je to dane tim, ze temata s kym jit na kurs a jaky prukaz si udelat spolu uzce souvisi. Udivime, jak se to zde vyvine a uklidime topik v souladu s vyvojem.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 04, 2008 4:30 pm

Neviem či poznáš tú ludovú múdrosť o právnikoch, ak sa stretnú traja právnici tak je s toho peť právnych názorov. :) Takže na výklad zainteresovaných by so sa moc nespoliehal, leda že by dal také isté vyjadrenie právnik nejakej poisťovne, povedzme Alianzu.
Záležitosť s preukazmi MDČR bude uzavretá až zmenia dikciu zákona. A ideálne by bolo aby v zákone oddelili profesionálnych skiprov od dovolenkárov a majitelov lodí. Jednoducho ten zákon je paškvil, prečo by si mal niekto obnovovať papiere? To si niekto obnovuje papiere na auto? A pritom na cestách zomiera ročno kapku viac ludí ako na mori. A profesionálnych skiprov nech skúšajú trebars každý rok, ale nech nebuzerujú obyčajných ludí.
Ale ako som napísal, mňa to až tak netrápi, prúser bude ak sa naši nechajú inšpirovať českými zákonmi a zistia od čoho muchy kapú. Takýmito zákonmi sa vytvára korupčné prostredie.
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pon úno 04, 2008 7:27 pm

debata mi prijde trochu ulitla a podeziram windwarda, ze krmi trola(y) :hmm:

s kampucskymi papiry na ceske lodi nemas co pohledavat, to uz poruseni zakona je. o ostatnich bodech se tady s tebou nikdo nepre, i kdyz ocenuji, ze jsi si informace overil. s kym jsi to konzultoval na mdcr?

2 FD68 prukaz CANY - no neverim, ze se to tu neprobiralo, ale shrnu kratce - pouze pro sportovni akce, takze zadny charter. a pravne je to tak na vode, ze bych tuto diskusi uzavrel driv, nez zacne, protoze na tema prukazu CANY se snad neda rict jedno jediny pravdivy tvrzeni, snad jenom to, ze namaji jasnou oporu v ceske legislative

2 Denis - s tou namorni jachtou to je trochu jinak, s tou bylo bohuzel pocitano v zakone od uplneho zacatku, ale lobingem clenu CANY se do zakona dostala rekreacni jachta. CANY puvodne doufala, ze bude mit pod kontrolou rekreacni prukazy a registr rekreacnich jachet. bohuzel, pomerne kompaktni navrh zakona dostal znacne slabiny, takze v casti zakona a vyhlasek rekreacni jachta vypadla uplne. a s tou slovenskou vlajkou... je to uz z principu, tady ziju, tady platim dane, tak co kurna po mne jeste chcete? mam platit i za ceskou SPZ na aute? byl bych hloupej, kdybych nevyuzil moznosti lod natruc nezaregistrovat na slovensku. aspon na nas budete delat dlouhej nos :P
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 04, 2008 8:02 pm

Mám dojem že v pravidelných intervaloch preberáme túto problematiku a len sa o tom rozpráva ako v krčme na pive stále dokola. Ten zákon je síce na "censored", ale nie až tak moc. Nemáte pocit že by ste sa mali obrátiť na ministerstvo s petíciou na zmenu tohoto zákona? Myslím tým Vás občanov ČR. To by bola prvá legislatývna iniciatíva jachting.info :?
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » pon úno 04, 2008 10:02 pm

Pratle,

za nedostatkem casu zkusim vam odpovedet vsem najednou. Pokud nekdo bude mit dojem, ze jsem na jeho repliku nereagoval v dostatecne mire, mejte prosim za to, ze jsem to neudelal ve zelm umyslu.

Duvod, proc jsem se do tematu platnosti ceskych prukazu vubec poustel je to, ze z meho pohledu v prostredi jachtaru "poletuje" velice zkreslena inforamce. Jsem presvedcen, ze cesky zakon, ktery se "jachtani" bezprostredne tyka, pri nejmensim si zasluhuje toho, aby jachtari si tento zakon poradne prostudovali a pochopili.

Duvod, proc jsem se obratil za objasnenim na MDRC neni v tom, ze bych nevedel, jak se veci maji. Ani v tom, ze bych zpochybnoval nezor MDCR. Duvod spocival v tom, abych zajistil nazor odborniku na danou problematiku. Tim padem, na jedne strane jsem se zeptal na nazor pravniho oddeleni MDCR, a na strane druhe jsem si zajistil nazor absolutne nestranneho pravnika, velkeho specialisty na trestni a obchodni pravo. Nazor tohoto nezavisleho pravnika, ktery se na prislusne zakony podival jen ciste profesne a nezaujate (neni ani jachtar), je absolutne jednoznacny a je v naproste shode s tim, jak to bylo podano pravnim oddelenim MDCR. To hlavni spociva v nasledujicim: drzitel prukazu velitele namorni jachty MDCR, ktery ridi se souhalsem tertiho statu namorni jahtu pod vlajkou tohoto tretiho statu, v zadnem pripade nejedna v rozporu se zakonem CR. To je vylouceno tim, jak jak jsou prislusne paragrafy formulovany. Toto jsem chtel specialne zduraznit a poskytnout zdejsimu obecenstvu padny argument. Je nepochybne, ze nazor nezavisleho pravnika plni funkci padneho argumentu velice zdarne. Zde proste jiz nemuze byt zadna diskuze, proto famy na dane tema jiz povazuji za vyresene a predmet pro sebe povazuji za jiz vycerpany.

Domnivam se dale, ze toto tema by nebylo vhodne vymazat. Naopak, jsem toho nazoru, ze toto tema velice dobre poslouzi vsem neznalym jachtarum, kteri nemaji moznost si skutecny stav veci overit. Myslim, ze dane tema plni v prvni rade funkci edukacni, proto nepochybne toto tema musi byt upraveno, tj. vycisteno od "plev", a nasledne uchovano.

Dale jsem presvedcen, ze chteji-li jahctari novy zakon, musi si minimalne sami sobe rict, co od noveho zakona ocekavaji. Proto diskutujte a necht z te diskuze vzejde rozumne zrno. Nadavat na urady a konstatovat, ze vse je spatne - to vubec nikam nevede.

S uctou ke vsem kolegum-jachtarum
Roman Verba
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pon úno 04, 2008 10:36 pm

tak dobra, zatim mam cas, tak to napisu znova - nikdo tady nezpochybnuje platnost ceskych prukazu - jsou vydavany statem a tim by ti mnely poskytovat alespon jakous takous pravni ochranu. snazime se tu vysvetlist, ze chorvatske prukazy - i kdyz jednoduse a nadosmrti ziskane, mohou pres zdanlivou bezproblematicnost v nekterych situacich prinest velke problemy.
windward píše:Pratle,
To hlavni spociva v nasledujicim: drzitel prukazu velitele namorni jachty MDCR, ktery ridi se souhalsem tertiho statu namorni jahtu pod vlajkou tohoto tretiho statu, v zadnem pripade nejedna v rozporu se zakonem CR.

proc tretiho, v tomto pripade stacilo napsat druheho :D , ale i tak je to vec, kterou nikdo nezpochybnuje, kdyz neco napisu tluste, chci to zviditelnit. takze problemy bych videl tam, co jsem to posledne napsal tluste.
dotaz s kym jsi to diskutoval na pravnim oddeleni trva.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pon úno 04, 2008 11:26 pm

Taky nevidím rozpor, zákon povoluje loď pod českou a nezakazuje jinou. Pojišťovna by měla pojištovat v souladu s nadřazenými orgány tudíž právní názor MDCR je směrodatný, pro jiné podmínky musí být smlouva doplněna. Mě by zajímalo to prodlužování platnosti MDCR a jeho složitost. Zkusím popsat svou situaci a jestli poradíte a potvrdíte budu rád.
Papíry obecně mě moc nezajímají, důležitější je pro mě vědění znalost a praxe, přesto si je asi udělám. Samozřejmě jsem hned po loňské první návštěvě chorvatského moře chtěl koupit jachtu. Dnes po zvážení situace časově, investičně a bydlišti hodlám zakoupit Piráta a sjet si Vltavu a dál,daleko nejdáleji hezky kousek po kousku a něco většího možná později(třeba spray :good: ). Původně jsem ještě tedy VMP nechtěl, ale oslovil mě kamarád, který si che na jaře dělat VMP, nechce v tom jet sám a já už bych to pak rád dodělal i na moře. Na charter jedeme s těmi samými v říjnu, z Trogiru a tady bych se chtěl zeptat, jestli víte kam tam po příjezdu zajít, jestli si objednat zkoušku už při příjezdu, jestli se mám připravovat nějak jazykově, zda jsou bez kurzu horší podmínky .... no prostě co tak asi mám čekat a co nejlíp se připravit. Průběžně studium samozřejmě předpokládám a na jachtě se po dvoučlených posádkách střídáme deně v ovládání (plachty,kormidlo, kuchyň), jelikož jsou na lodi tři čerstvý kapitáni konzultace snad u každě věci jsou výbornou školou, takový způsob bych doporučil všem kteří chtějí na lodi strávit naučnou dovolenou. To jsem toho zas vychrlil co, no já prostě asi neumím být stručný, samozřejmě jeden z těch kapitánů je určen jako odpovědný kapitán. 8)
Naposledy upravil(a) marks dne úte úno 05, 2008 12:01 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 04, 2008 11:33 pm

Aký zákon zakazuje občanovy ČR absolvovať skúšky v druhej krajine a získať oprávnenie na vedenie plavidla?
Aký zákon zakazuje viesť občanovy ČR s preukazom druhej krajiny plavidlo v tejto krajine, alebo v tretej krajine?
Poznáte niekto niekoho, kto by mal velké problémy preto že viedol loď v druhej krajine s chorvátskym oprávnením? Alebo boli proti nemu vyvodzované nejaké sankcie zo strany ČR, alebo druhej krajiny?
Poznáte niekto nejakého občana ČR ktorému by odmietli dať hocikde v cudzine čártrovú loď len preto že má chorvátske oprávnenie na vedenie plavidla?
Viktorka sa plavila okolo sveta pod Českou vlajkou a aké mali oprávnenie jej skipri ???Viete?
Uživatelský avatar
Ludek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 191
Registrován: stř dub 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ludek » čtv úno 07, 2008 9:52 am

Diskuze ohledne "papiru na lod" se zda nekonecna. Mozna bych to lapidarne shrnul nasledovne:
1. Mas svoji lod, zdane papiry nejsou treba.Otazka je co na to pojistovna v pripade pojistne udalosti.
2. Lod si pujcujes, papiry jsou treba protoze je chartrovka vetsinou chce. Otazka je co na to pojistovna pokud si na chorvatske papiry pujcis lod mimo teritorialni vody Chorvatska.

Je to asi tak nejak?
Uživatelský avatar
Meryl
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 236
Registrován: čtv srp 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Meryl » čtv úno 07, 2008 10:40 am

Na to stačí selský rozum,
že pokud si půjčím loď za 4 milióny, asi potřebuji aby pojišťovna
nedělala problémy. A také by stačilo, aby se něco stalo někomu
z posádky a pokud kapitán nebude mít papíry naprosto OK,
tak je to pěkný malér.
Neštěstí nechodí po horách...

Stačí zapátrat a člověk zde najde vyčerpávající informace
od povolanějších, než jsem já.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Územní platnost HR a ČR průkazů.

Příspěvekod windward » ned úno 24, 2008 10:36 am

Pratele,

provedl jsem uklid, ktery trval 1.5 hodiny. Doufam, ze se mi podarilo tema zprehlednit. Prosim pekne, abyste zde prispivali pouze o uzemni platnosti chorvatskych nebo ceskych prukazu.

windward
Uživatelský avatar
netopejr
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: pát úno 22, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod netopejr » čtv úno 28, 2008 11:27 pm

ahoj našel sem něco k tomu,nevím jestli to nezměnili,ale 12 měsíci roku 2005 to je bylo v zakoně přesně tak.
ČESKÁ REPUBLIKA
CZECH REPUBLIC

PRŮKAZ ZPŮSOBILOSTI K VEDENÍ REKREAČNÍ JACHTY
CERTIFICATE OF COMPETENCE YACHTMASTER COASTAL

VYDÁN
ISSUED BY

MINISTERSTVEM DOPRAVY A SPOJŮ
MINISTRY OF TRANSPORT AND COMMUNICATIONS

Vydáno v Praze dne Platné do

Issued in Prague on Valid till

Číslo průkazu/Number of Certificate

Držitel průkazu/Holder of the Certficate

Datum narození/Date of birth

3,5 x 4,5 Místo narození/Place of birth

Státní příslušnost/Nationality

Podpis držitele průkazu
Signature of the Holder of the Certificate

Ministerstvo dopravy a spojů České republiky potvrzuje tímto, že držitel/ka/ tohoto průkazu složil/a/ úspěšně zkoušku, která prokázala jeho/její*) schopnost vést v pobřežním moři rekreační jachtu do maximální délky 12 metrů v souladu se zákonem č. 61/2000 Sb., o námořní plavbě, a je právoplatným držitelem národního povolení a může vykonávat funkci
Ministry of Transport and Communications of the Czech Republic certifies herewith that the holder of this certificate has successfully passed examinations necessary to demonstrate his/her competence to operate pleasure yacht up to the maximum LOA 12 metres in the territorial sea in accordance with the Act. No. 61/2000 on Maritime Navigation, and in lawful holder of the National Licence and may serve in the capacity
jako/as
VELITEL REKREAČNÍ JACHTY
YACHTMASTER COASTAL

Omezení/Limitation

Upozornění/Wargning

Držitel tohoto průkazu není oprávněn k vedení námořní jachty.
The holder of this certificate is not competent to operate pleasure yacht, which is chartered or used for other commercial purposes.


Podpis odpovědného státního úředníka
Signature of duly authorized official
Úřední razítko
Official seal
Jméno odpovědného státního úředníka
Name of duly authorized official

ROZSAH OPRÁVNĚNÍ
RANGE OF COMPETENCE

Držitel tohoto průkazu je oprávněn vést rekreační jachtu o maximální délce 12 metrů, v pásmu pobřežního moře, stanoveném pobřežním státem, až po hranici nepřesahující 12 námořních mil měřených od základních linií určených v souladu s Úmluvou o mořském právu, pokud síla větru nepřesáhne 4 stupně Beafortovy stupnice.
The holder of this Certificate is competent to operate pleasure yacht up to the maximum LOA 12 metres in the territorial sea, which is established by coastal State, up to a limit not exceeding 12 nautical miles, measured from baselines determined in accordance with the Convention on the Law of the Sea, if the wind does not exceed force 4 of Beaufort scale.
Uživatelský avatar
Papito
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 263
Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: chebsko

Příspěvekod Papito » pát úno 29, 2008 12:04 am

Milá děvčátka a chlapci, nevím kde jste vzali jistotu, že v průkazu MDČR je napsáno, že platí na lodě s českou vlajkou.Držím před sebou svůj průkaz č. B-00401 a čtu prohlášení MDČR, že jsem chopen vést na moři jachtu o maximální LOA 24m a vykonávat funkci Velitele mořské plavby (Yachtmaster Offshore). V rozsahu oprávnění je jediné omezení - do vzdálenosti 200 mil od pobřežní linie. Žádné jiné omezení tam není!
Každý se musí rozmyslet, jestli se chce něco naučit, nebo jenom získat papíry. Mému známému v Německu poslali Chorvati průkaz poštou - za 300 éček,aniž kdy viděl moře. Rovněž není znám případ, že by od zkoušky v HR někoho vyhodili. V HR se prý vůbec nezkouší Colreg - což je základ zkoušek ve všech státech.
Souhlasím s Windwardem, že zkouška formou testu je fraška. Když jsem kdysi dělal zkoušku na omezený radioprůkaz, dusili mě tři frajeři postupně asi hodinu. Vloni jsem měl test na Všeobecný průkaz hotov za 12 min., bez chyby. Je ale pravda, že zůstala zachována ústní zkouška z angličtiny, kterou projde jenom ten, kdo se anglicky skutečně domluví.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pát úno 29, 2008 1:43 am

milý chlapče, nevím kdo ti povídal,že v chorvatsku při zkoušce nevyžadují colreg.Mě na zkoušku připravoval právě windward a pravdou je, že jeho žáci nejsou od zkoušek vyhazováni. Jinak je řada případů, kdy od zkoušek z chorvatských kapitanátů odcházejí uchazeči s nepořízenou.Pokud tvůj známý v německu využije takhle získaný průkaz k samostatnému vedení lodě a nemá zkušenosti s plavbou, pak je to debil a jeho osud je v jeho rukách.
Uživatelský avatar
Papito
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 263
Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: chebsko

Příspěvekod Papito » pát úno 29, 2008 2:36 am

to Designer,
s tím Colregem se to nějak traduje,už nevím kdo s tím přišel: Souhlasím s Tebou, že nechat si poslat papíry, aniž bych viděl moře je debilita. Onen známý není jediný, kdo se chlubí, že získal chorvatské papíry, aniž by se něco učil. Proto jsem ve svém příspěvku dělil jachtaře na ty, kteří se to chtěj naučit a ty, kteří chtějí papíry. Když se na kterémkoliv kapitanátu v HR zeptáte, kdo dělá na lodích největší průsery, tak Češi naprosto suverénně vedou. Zdá se, že podceňování odbornosti a nedodržování pravidel je naším národním rysem...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát úno 29, 2008 12:53 pm

Papito napísal: Mému známému v Německu poslali Chorvati průkaz poštou - za 300 éček,aniž kdy viděl moře.
Jenom jestli nekecáš. A keď netrepeš dovetra ty, tak istotne práši tvoj kamarát v nemecku. V Chorvátsku funguje štandartná správa štátu ako inde v európe, to čo píšeš principiálne nie je možné. Samozrejme ako v iných krajinách bývalého Rakúska-Uhorska sa aj tu vyskytuje korupcia, ale to je protizákonné konanie a nie štandart chorvátskej štátnej správy.

Ďalej si napísal: Rovněž není znám případ, že by od zkoušky v HR někoho vyhodili.
Asi si chcel napísať že tobě není znám případ kdy.....
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pát úno 29, 2008 2:13 pm

to papito,denis
já ty zkazky o "papírech bez moře" taká slyšel - ale nikde jsem nenašel konkrétní nabídku ve stylu - dej mi 300 éček a nemusíš se o nic starat. Prostě možné to asi je (možné je naprosto všechno), ale já bych takový průkaz nechtěl ani zadarmo, ani kdyby mě za to ještě zaplatili! Pro kapitanát představuje každý držitel průkazu bez prokazatelných minimálních znalostí příslib jasného průseru v budoucnosti. Chorvati jsou různý, ale s mořem a z moře žijí staletí. Je jim jasné, že zkoušky u nich neskládá člověk s tisícovkama majlí a rokama na palubách, ale mě zkouška přišla korektní (vloni v Zadaru) a chtěli vědět věci, které prostě musíš znát než vypluješ a zbytek...ten je na tvém rozumu a rozvaze. Já o sobě vím, že vlastně nic nevím. Takže se za dva týdny chystám s windwardem na Maltu a do Tunisu a pak snad budu o něco málo zkušenější. Pak si teprve dovolím vzít na týden loďku sám... :shock:

ještě poznámka. Před zkouškou jsem se ptal winwarda, zda bude možné - pokud neprojdu - opakovat zkoušku v sobotu. Odpověď: NE, moje posádky nikdy nevyhoděj. Já si vás přezkouším a pokud budu mít pocit, že to neumíte, k žádné zkoušce nejdete!!!
Uživatelský avatar
trik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: pát led 18, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Jak s HR papíry v Polsku?

Příspěvekod trik » pát úno 29, 2008 4:29 pm

Ahoj diskutujícím, :)

nechci zbytečně rozvíjet toto téma.
K oprávnění vydávaném v ČR.
Schází mi smysl těch obstrukcí kolem jeho získání a omezené doby platnosti. Nejsme totiž přímořský stát, kde by takové obstrukce byly snad i pochopitelné. Nevím, že by měli tak přísné podmínky jinde. (prosím o opravu)

Proč jsme tedy papežštější než papež? Zde jde spíše o byrokracii a finance.

Mám průkaz z HR s nímž jsem dosud neměl žádný problém.
A pokud nastane pojistná událost (nikomu nepřeji), pak je jachta pojištěna.

Mimochodem, je to pěkný kšeft "udělat si papíry". Pro místní v HR stojí tohle oprávnění 100,-Kuna a já platil 100,-Eur + týden na jachtě. A ty české jsou ještě dražší.

Má někdo zkušenost s Polskem, akceptují HR průkaz?
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pát úno 29, 2008 4:32 pm

pokud jsem slyšel, tak v polsku charter jak ho známe není (tedy na moři, mazury jsou jinak) a půjčí ti loď jenom s kapitánem..
Lakomec

průkaz

Příspěvekod Lakomec » pát úno 29, 2008 5:13 pm

Ahoj všichni. Zajímavé téma, dovolím si vstoupit a reagovat postupně: To Denis - znám takového člověka, který měl problémy s papírama HR v Řecku, jsem to já. A proto jsem si udělal MDČR, mimochodem, asi jsem je dělal s Papitem, protože mám číslo 400. Ale k těm problémům, podle mě nezáleží na tom, jaké papíry jsou, ale jaký člověk se na ně dívá, když na kapitanátě potvrzuje plavbu, což je v Řecku běžné, že před vyplutím kapitanát potvrdí plavbu. Někdy vyžadují místopřísežné prohlášení druhého kapitána, někdy ne, je to v lidech. Nicméně aby nebyly problémy, udělal jsem si české.
To ostatní a k papírům HR. V roce 2005 jsem připravoval jednu posádku na zkoušky v HR, skutečně mám pocit, že ty zkoušky udělá každý. Ale to že je udělá, neznamená, že umí. Udělá je každý proto, že ten poplatek je pro ně business, že to je rychlé a jednoduché. Zkouška je hotova za 5 minut. Zkouší se z Colregu, ale není to podle mě zkouška. dají Ti obrázky a ty určíš, kdo a jak má přednost. Ukážou Ti mapu, a ty řekneš, co je to nebo ono, pojmenuješ kardinální znak, maják, rozpoznáš podmořský kabel atd. Ukážou Ti obrázky lodí kvůli navigačním světlům, a když nejsi idiot, tak víš, co je to za loď, protože jako tahák si v rychlosti přečteš popis. Nestihneš vše, ale pochopíš, že se jedná o rybářskou loď a máš tam třeba 150 m, tak víš, že tahá sítě dál jako...... To samé u vlečných souprav. Je to skvělý návod, ,který se využije. Někdo se připraví dobře proto, že chce a chce tomu rozumět, někdo jen potřebuje frajeřit s papírama a prohánět se na motoráku kolem pláže.
To pojišťovny: Letos jsem řešil s pojišťovnou poškození lodě - přední lukna praskla, ovládání kotvy se vyndávalo přes okno. Byl takový vichr, že kotevník po vytažení kotvy luknu neudržel, ta se rozbila a tak jsme to řešili. Nikoho nezajímal nějaký papír, oprávnění, každého zajímá pojistka. Máš, nebo nemáš. Takže podle mě platí, že průkaz k vedení je potřebný pouze pro získání lodě, potažmo práce na ní, pokud potřebuješ prokázak kvalifikaci. Při řešení čehokoliv dalšího nikoli. K tomu poslouží dobře vedený lodní deník, každou hodinu zápisy. Když jsem na kapitanátě zdokumentoval, jaké bylo počasí, protože pojišťovna chtěla vyjádření Coast guard o pověternostních podmínkách, udělali jsme kopii deníku a bylo to pro ně víc, než nějaký papír, byť by byl pozlacený.
Mějte se fajn, přeji hezký víkend
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát úno 29, 2008 6:32 pm

Ahoj Lakomec, tvojím verejným prehlásením ťa registrujem ako prvého o ktorom som počul že mal problémi s HR papiermi.
Ešte by bolo možno dobré aby si to trochu bližšie popísal, dali ti nakoniec tú loď, alebo ti ju nedali, musel si si klaknúť na kolená a úpenlivo prosiť, alebo si musel doniesť flašku Metaxi :D ???

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů