Jak se určuje délka nohy motoru?

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » úte dub 08, 2008 7:00 pm

teista píše:Zdravím všechny, po zvažování jsem se rozhodl koupit na cestu po Dunaji pětikoňový Tohatsu. Na radu komodora Denise :whist: (děkuju), jsem se obrátil na německou firmu Gruendl, kde nabízejí tento motor za 800 Eur, to je o 12 litříků míń než u nás.

Toto je tedy :offtopic: jako prase, ale stejně to sem musím dát, protože jsem se z toho ještě neprobral.
Dnes mi vyprávěl zákazník, že za opravu Land Rover Discovery (to je tedy auto) chtěl český autorizovaný servis asi 120 tisíc a měla trvat týden. Když si to po telefonu domluvil někde v autorizovaném servisu u Doveru, tak odjel do Anglie, ráno dal auto do servisu, dostal náhradní, večer náhradní vrátil a odjel svým opraveným. Celková cena se vším všudy: 850 liber. Libra je momentálne 32 korun. Bože v jakým státě to žijeme a nakupujeme :puke:
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte dub 08, 2008 7:04 pm

Co chceš, i škodovku dostaneš v Němcích laciněji.....
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » stř dub 09, 2008 8:42 am

to Strýček Bidlo - musím podoknout, že zmíněný motor je u té německé firmy v dlouhodobé akci. Ostatní motory jsou taky levnější, ale rozdíl v ceně už není tak drastický. Toto je drobnost, ale u větších investic si musí člověk holt dát majzla.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Re: Jak se určuje délka nohy motoru?

Příspěvekod Renda » čtv dub 10, 2008 3:24 pm

libor.janko píše:Chtěl bych se zeptat, pokud se dodatečně kupuje motor třeba ke gumovému člunu, jak se určuje délka nohy, jakou má mít? Vím, že to nějak souvisí s výškou zrcadla, ale nevím jak? Poradí mi někdo?

Protože Ti zatím nikdo exaktně na Tvoji otázku neodpověděl:
Ano, máš pravdu. Pokud vím, délka nohy závisí na výšce zrcadla (měřeno na svislici).

S = Standard = 15" = 381mm
L = Long = 20" = 508mm
XL = Extra Long = 25" = 635mm


Na netu je to mnohde popsané. Pěkný článek jsem viděl před časem, tuším, u Tohatsu.
Jo a antikavitační deska na noze motoru má být 2" pod dolní hranou zrcadla. :) Howgh..
david
moderátor
Příspěvky: 5079
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 119
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Jak se určuje délka nohy motoru?

Příspěvekod david » čtv dub 10, 2008 8:50 pm

Renda píše:[
Jo a antikavitační deska na noze motoru má být 2" pod dolní hranou zrcadla. :) Howgh..


S těmi 2" bych z vlastní zkušenosti nesouhlasil. Antikavitační deska má být co nejblíž rovině dna, dokud nezačne kavitovat vrtule. Hodně záleží na tvaru dna těsně před zrcadlem, jsou typy ( např. lodě Helwig ) kde je deska zároveň, příp, i kousek nad dnem. Vypadá to divně a jede to super. Běžně jsme podkládali závěs motoru po cca 5mm, dokud nezačala kavitace a pak o 3-5mm ubrali.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv dub 10, 2008 11:30 pm

Také jsem s tím laboroval a zvedal motor aby byla kav. deska v úrovni podlahy lodě. V návodech k člunům a i motorům se uvádí, že
má být od0 do 2". Přitom motory mají kav. plochu standardně 450mm t.j. 450-381= 69mm= 2,7" (vím, že je to špatně v desetinách).
Ale uvádí se, že jsou pro 15" -381mm tak se s tím asi počítá, že to tak má být. Ovšem zvednout motor na zrcadle o 7cm znamená
dostat se utahovacími šrouby mimo zrcadlo. Vyřešil jsem to zvednutím hliníkové destičky zevnitř a z venku zvednutím přídavné desky
a mezi tím hranolkem přitaženým seshora do desky zrcadla. Na hladké vodě to jelo lépe a motor šel do vyšších otáček. Problém byl
s jízdou ve vlnách. Už při cca 0,5m se stalo, že jak se člun vyhoupl nahoru, tak se vrtule dostala částečně do vzduchu a motor vylétl
do vysokých otáček a raději jsem stáhl plyn. Jezdilo se s tím velmi špatně. Pokorně jsem spustil motor dolu. Po dalším zkoušení mi
připadla optimální hloubka cca 5cm a tak jsem přidal hranolek 2cm a přitáhl jsem ho seshora do zrcadla. To nevadí utahovacím šroubům.
Již jsem to zde někde popisoval, že u slabších motorů okolo 5Hp je silně znát jak se hluboko potopí výfuk motoru. Čím je hlouběji,
tím hůře odchází výfukové plyny a motor jde špatně do otáček. Povedlo se mi to vyřešit tím, že jsem do montážního gumového víčka
na noze přes 1/2" závit z mosazi s naletovaným T kusem z mědi. Tím jsem docílil konstantního odchodu spalin a motor šel lépe do
otáček.Seshora jsem přes slabou pružinu ovládal při jakém tlaku (ponoru nohy) má pouštět. Je to jenom pomocný odchod. Stejně
při větších otáčkách jdou plyny i spodem. Ale hlavně při naloženém člunu šel motor do vyšších otáček a při plném plynu se nedusil.
Je to nejvíce znát u dvoutaktů, kde se více zakarbonují svíčky jak špatně spaluje směs při ucpaném (vyšším sloupcem vody) výfuku.
Jsem velice zvědav kolik lidí mě to začne vyvracet. Já jsem to celé vyřešil koupí 6Hp 4taktu. A ten obchod tam mam také. Rozdíl
v hlučnosti nikdo nepoznal.
Uživatelský avatar
lisiak
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: pon led 04, 2010 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lisiak » pon led 04, 2010 4:40 pm

dobry den som na tomto foru novy tak sa dopredu ospravedlnujem za pripadne chyby.chcel by som poprosit o radu ohladom predlženia nohy lodneho motora mercury F 25 EL EFI r.v.2009.kde sa toto predlženie da kupit pripadne ide zvišit výkon tohto motora na 30 koni?za vašu pomoc vopred dakujem.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon led 04, 2010 5:01 pm

Prodloužením přijdeš o garanci. Je třeba koupit mezikus nohy, novou tyč pohonu, tyč ovládání řazení. Nejlepší je to dát do servisu. Některé motory mají
při stejném obsahu různé typy výkonů. Záleží na tom v čem je rozdíl: osazení karburátoru, typ karburátorů, vstřikování a pod. Většinou se při tom mění vrtule.
U většího motoru je to dosti nákladné.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon led 04, 2010 6:45 pm

Strycek_Bidlo píše: Bože v jakým státě to žijeme a nakupujeme :puke:


taky Off topic, ale nedá mi to
mám stejnou zkušenost osobně
ve značkovém servisu VW mi na pasatu chtěli vyměnit preventivně při jarní prohlídce brzdové desky, kotouče, 2 tlumiče a pružinu za pakatel 145000 Kč
udělali jsme to následně v malém místním servisu za 11500, pro výměnu kotoučů nebyl žádný důvod.

Takže český divoký východ, kdo se v tom neorientuje, toho nemilosrdně okradou.

Servisy lodí a motorů se v tom ani trochu neliší.
Když jsem hledal pomoc při problému s karburátorem na mercruiseru V8, tak mi "servisní technik" na císařské louce navrhl, že mi vymění motor za 60000,- .
Pak jsme zjistili, že byla v karbecu špína a netěsnil jehlový ventil.

Takže přátelé, nezbývá než dávat si pozor, zorientovat se, kupovat jinde. Třeba, až nebudou mít práci, tak jim to dojde.
Uživatelský avatar
lisiak
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: pon led 04, 2010 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lisiak » pon led 04, 2010 6:52 pm

je mi jasne že pridem o garanciu,neviete mi poradit niejaku firmu ktora sa tomu venuje?u nas na slovensku su sami zdierači aspon zatial s mojich skusenosti a pokial tu značku nerobi nie je ochotny vam ani len poradit
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon led 04, 2010 7:25 pm

Když jsem se po těchto motorech více díval, ty máš dlouhou nohu (L) a extra dlouhá (XL) se používá až od F100, takže to asi neprodloužíš.
Zvýšení výkonu by asi šlo, protože F25 i F30 mají stejný obsah (526 cm3) a stejnou váhu. Rozdíl je v nastavení nebo typu vstřikování, takže
nejspíše výměně vstřik. čerpadla. Prodej a servis v ČR inzeruje více firem, tak se poptej pana Googla. Já tyto motory nedělám. Najdi si na
netu katalog dílů a porovnej rozdíly. Budou tam i ceny.
Uživatelský avatar
Skofast
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 28
Registrován: čtv dub 15, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Skofast » čtv dub 22, 2010 10:12 pm

Tak jsem dnes koupil malý laminátový člun. Asi týden mám v inzerci poptávku na použitý závěsný motor 5HP do 10000,-kč a žádná nabídka. I já jako absolutmí začátečník zjišťuji, že tudy cesta nevede. Napsal jsem kamarádovi do Berlína a ejhle, mám pětikoňák za 300eur a ještě si můžu vybírat. ;)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv dub 22, 2010 10:25 pm

Tak to bude asi dosti starý vyběhaný šrot a ty tady budeš loudit o rady aby to vůbec fungovalo. Hlavně si vyber nějaký hodně starý typ od nějaké neznámé značky.
Ono těch 10000Kč je dost málo na něco co by ještě trochu fungovalo. Zjisti si nejprve kolik motohodin a let vydrží běžný motor a podle toho vybírej. Píše se tady o tom.
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » pát dub 23, 2010 12:23 pm

Skofast píše:Tak jsem dnes koupil malý laminátový člun. Asi týden mám v inzerci poptávku na použitý závěsný motor 5HP do 10000,-kč a žádná nabídka. I já jako absolutmí začátečník zjišťuji, že tudy cesta nevede. Napsal jsem kamarádovi do Berlína a ejhle, mám pětikoňák za 300eur a ještě si můžu vybírat. ;)


No kdybys koukal tady do bazaru, tak bys tam našel mou nabídku na funkční a spolehlivý 4HP Mercury za 4000,-Kč
Uživatelský avatar
Skofast
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 28
Registrován: čtv dub 15, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Skofast » ned dub 25, 2010 2:19 pm

Jo to jsem koukal, ale až za 2 dny. Jestli ho ještě máš, tak mi napiš SZ.
Dík.
Uživatelský avatar
Bord
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 96
Registrován: sob čer 27, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Bord » ned srp 16, 2015 1:44 pm

Tak jsem to tu pročet a nedá mi to mám zrcadlo které přechází do dna ve tvaru hodně otevřeného V kavitační deska závěsného motoru je dva cm pod nejnižším bodem dna.Zatím jsem se nedostal na vodu snad to vyjde v září. :?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů