STANDING ORDERS - trvalé příkazy

Různá témata kolem ovládání lodě a bezpečnosti plavby

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
Papito
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 263
Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: chebsko

STANDING ORDERS - trvalé příkazy

Příspěvekod Papito » čtv úno 28, 2008 11:13 pm

Začíná jachtařská sezóna a spousta z nás bude vozil lidičky, kteří ještě na moři nebyli. Jelikož budou zapsáni na crewlistu, stanou se členy posádky ať chtějí nebo nechtějí.
Většinou se po krátkém zácviku snaží...
Protože si skipper musí občas zdřímnout, považuji za užitečné nalepit vedle schůdků z kajuty do kokpitu následující Standing orders:

STÁLÉ PŘÍKAZY PRO HLÍDKU VE SLUŽBĚ
Skipper musí být neprodleně informován když:
1. dojde ke změně rychlosti nebo směru větru
2. stav moře se náhle změní
3. viditelnost klesne pod dvě námořní míle
4. jiné plavidlo se přiblíží pod dvě námořní míle
5. je hlášeno bouřkové varování pro naši nebo sousední oblast
6. bude prováděna jakákoliv změna kurzu
7. bude prováděno refování nebo jakákoliv změna plachet
8. při prvním spatření země vč. bójí, světel a jiných navigačních znaků
9. za všech okolností, má-li hlídka nejmenší pochyby o tom, jaká akce má být provedena
10.z těchto příkazů neexistuje výjimka

Hezky graficky upraveno a zalaminováno budiž do hlav vtloukáno...
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » čtv úno 28, 2008 11:22 pm

Máš pravdu, ale asi si moc nepodřímeš.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pát úno 29, 2008 8:46 am

No...Měl jsem posádky,že jsem neusnul celej tejden na 10 minut bez přerušení.Když mně někdo budí s kdejakou debilitou,jako že došel plyn,ve vodě něco světélkuje, přestalo svítit světo nad kuchyňkou,kterým čudlíkem se zapíná vysílačka,kde si může zapnout nabíječku na MP3ku a podobně,tak mně jde za pár dní roztrhnout a jsu hoooodně pak nevyspanej,nasranej, a nepříjemnej....Budit mně posádka může jenom v případě,že se opravdu něco děje..Ty dvě míle se mně zdají přehnané,co se týče jiné lodi a hlavně v Hr...Ať si vachta poradí...Nejsou to malé děcka....I když někdy je lepší a bezpečnější plout sólo,než s debilní posádkou. :smash:
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pát úno 29, 2008 10:10 am

zlate jsou pasadky, ktere se k tomu pres oc nehrnou mam kuchynske minutky, natahnu na deset minut, po deseti minutach zkountroluju more vitr, minutky natahuju na dalsich deset minut, ale to uz opet sladce drimu :D
nerikam, ze to jde pouzit vsude a za vsech okolnosti, ale vetsinou ano. no a rano je clovek vyspanej, jak by prospal ceou noc.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pát úno 29, 2008 2:18 pm

Pánové, máte můj obdiv. Já bych s lidma které neznám a měl jim skiprovat do toho nešel. :ambulance:
Uživatelský avatar
prezident
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv čer 07, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod prezident » pát úno 29, 2008 3:19 pm

keby ste neponocovali po nociach a neklabosili z ostanymi skippermi tak nemusite cez den chrnet :lol: SRANDUJEM

Papito ta 4 (4. jiné plavidlo se přiblíží pod dvě námořní míle) je v Chorvatsku pocas sezony asi naozaj neproveditelne :)

Tie prve dva body urcite, i ked to ta myslim hned vytiahne z mrakot ked ti zacne flatrovat plachta.
Uživatelský avatar
Papito
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 263
Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: chebsko

Příspěvekod Papito » pát úno 29, 2008 4:26 pm

Všem předchozím pánům, máte pravdu, v HR neproveditelné. Ono je to míněno spíš na delší oceánské pasáže, ale ve Středozemním moři by se to také dalo uplatnit. Samozřejmě se to dá upravit na konkrétní podmínky a konkrétní posádku. Pochází to z Británie, mě se to líbilo, tak jsem to dal nezávazně do placu...
Uživatelský avatar
c25land
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 24
Registrován: čtv dub 10, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod c25land » pát dub 11, 2008 9:26 am

No ohledně té vzdálenosti k jiné lodi ... proveditelné to je :) ale až trochu mimo hlavni plavební trasy. Stejně ruku na srdce šli by jste si lehnout s novou posádkou když je okolo provoz a jedete na plachty ? :) já teda ne :) takže si myslím že to pravidlo není špatné ... ;)
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pát dub 11, 2008 11:36 am

Ideální místo na spaní je noční průjezd messinou :lol:
Uživatelský avatar
Achlamarin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 135
Registrován: stř čer 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Achlamarin » pát dub 11, 2008 2:48 pm

Co dělat když skipper spí, bych viděl tročičku jinak, a jednodušší. Tři pravidla:

1.
Když skipper planuje delší plavbu, má mít na palubě dalšího „znalce“ (přinejlepším First Mate). „Znalce“ musí jako minimum: rozumět význam navigačních značek a světel; a umět: poslat MAYDAY, zapnout motor, a nouzově uvolnit tlak na plachtách. Minimálně.

2.
Když skipper se rozhodne, že situace je dostatečné bezpečná i stabilní a jde spát, musí nařizovat „znalce“, aby byl v místě, kde může působit nejlíp a rychleji.

3.
Při plavbě, nesmí "znalce“ nesmí dělat nic jiného (například vařit), kromě zodpovídat za hlídku. Musí probudit skippera dle selského rozumu vždy když posoudí, že situace by se mohla vyžádat učinit rozhodnutí tykající se bezpečí lodi či lidi.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

zástupce kapitána

Příspěvekod Renda » pát dub 11, 2008 5:05 pm

to Achlamarin: To se mi moc líbí! :clap:
Funkce zástupce kapitána je u nás trestuhodně podceňována.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » sob zář 20, 2008 1:44 pm

Tématem tohto vlákna jsou trvalé příkazy pro posádku na plachetnici, respektive i na rekreačním motorovém člunu.
Následující příspěvky v tomto vlákně se soustavně začaly zabývat otázkou manévrovatelnosti velkých námořních plavidel a to v rovině teoretické i praktické.
Z tohto důvodu byly následující příspěvky s tímto obsahem přeřazeny do nově založeného vlákna
"Manévrovatelnost velkých námořních plavidel - teorie a praxe"
Pepa

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host