HANNAH-bayliner buccaneer 285

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

HANNAH-bayliner buccaneer 285

Příspěvekod dan » sob bře 15, 2008 3:14 pm

ahoj,HANNAH je typ Bayliner Buccaneer 285,r.v.1979,delka 8.13m sirka 2.44,vaha 2747kg,balast 750kg,stojna vyska v kajute 1.85m.zakladni oplachteni 35.34m.Ma dlouhy pevny shoal keel a ponor 0.7m.spani 3+2.vestaveny motor Volvo Penta.voda 114 l,diesel 91 l.
Vyhody:Zrejme nejvetsi lod ktera se jeste da prepravit bez nutnosti zvlastnich povoleni za osobakem,nejprostornejsi lod sve delky kterou jsem kdy videl.sila laminatu 1.5 az 2 cm,v dobe kdy byla vyrobena se jeste tak nesetrilo materialem,tyto lode jsou v tomto smeru hodne predimenzovane a povestne tim ze netrpi osmozou.slusny hajzlik se sprchou,kuchynka.Kajuty na opacnych koncich lodi oddelene kuchynkou a kokpitem,podstatne vetsi soukromi nez u beznych designu.maly ponor umoznujici plavbu v melkych vodach a kanalech.vysoko posazeny kokpit udrzuje posadku v suchu.
Nevyhody:diky vysokemu boku vetsi snos pri plavbe na bocni vitr.V silnem vetru zacina byt "lina"pri obratech proti vetru.Diky sve vaze je pomalejsi nez moderni plachetnice.
Aby splnovala podminky pro bezproblemovou prepravu je nutno obstarat cca 600kg hlinikovy trailer,ktery v CR stoji novy kolem 150-180 000 kc a starsi je temer nemozne sehnat + silne auto s kouli na 3.5 t.
odkaz na stranky o buccaneerech http://www.geocities.com/buccaneersailboats/index.html
fotky Hannah jsou ve fotogalerii
tohle je jiny pekne udelany bucc 285[img]http://[img]http://img512.imageshack.us/img512/9363/mvilpicpb0.th.jpg[/img][/img]
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Rijen na Kanale...30 celsia.

Příspěvekod dan » stř říj 05, 2011 9:57 pm

Nejdou mi pridat fotky do galerie tak dam alespon neco tady.Paradni vikend...
Obrázek

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » sob lis 03, 2012 2:14 am

Taky tady mame zivo :( .Video ze vcerejsi zachrany jachty ktere pri vjezdu do Brightonske mariny selhal motor.
http://rnli.org/NewsCentre/Pages/RNLI-B ... escue.aspx
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » sob lis 03, 2012 8:32 am

Si budu muset asi vážně poopravit některé své pohledy na pevnost bakelitu... :D I když tohle je jinak stavěná loď,jako ty krasavice bakelitové vezdejší... Jenom jsem s toho videa moc nepochopil,co tu loď drželo od těch šutrů,že se o ně nerozmlátila...Ale jinak tohodle se děsím jako čert kříže...Blbá náhoda Ti zpřeráží hnáty a pak už je to jenom na neckách,aby to ustáli... :D

howk
Monty
Uživatelský avatar
jakubolomouc
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: sob lis 03, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jakubolomouc » sob lis 03, 2012 10:53 am

Dane, ten odkaz mi ukazuje že je to zablokované - škodlivý virus, je to ještě někde jinde např. yootube a pod jakým názvem.
Děkuji
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » sob lis 03, 2012 2:39 pm

na youtube je to tady
http://www.youtube.com/watch?v=n81ST8Lu ... ature=plcp
Monty on tam hlavne v tu chvili nemel co delat,o par mil dal je port V Newhaven ktery je pristupny v kazdem pocasi.U nas je to v takove kondici masakr ,vjezd je nedostatecne chraneny a sirka je za odlivu limitovana na deset metru z jedne strany betonova zed,z druhe vetsinou navetrne taky a k tomu jeste trimetrovi jezci.. do toho proud jak prase,vyska prilivu je tu kolem 6 metru...kdyz se vjezd blbe nacasuje tak je to mazec i v lepsim pocasi.
kdyz jsme se jednou v lete utikali schovat pred zhorsujicim se pocasim tak jsme tam objevili jeste zakotveny bagr a sirka vezdu byl tak max 6 metru v metrovych vlnach.Tak to jsem se fakt malem posr...
Jedine jeho stesti bylo ze stanice RNLI je z druhe strany te zdi o kterou se mlatil a zachranari tam byli za 6 minut... :good:
Uživatelský avatar
cechura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv bře 01, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod cechura » sob lis 03, 2012 6:21 pm

Shlédl jsem to video opakovaně a proměna moře v průběhu akce mi v těch necelých 2 minutách nesedí.
Člun i plachetnice jsou zpočátku na divokým moři, akce končí na rybníku. Je proměna moře skutečně tak rychlá?? j.c.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » sob lis 03, 2012 6:28 pm

Ta cast kde ho prekladaji na clun tocena v bazenu pred marinou,tam uz jsou v zakrytu zdi a hladina je klidnejsi
Uživatelský avatar
cechura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv bře 01, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod cechura » sob lis 03, 2012 6:32 pm

:thankyou:
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pon lis 11, 2013 5:05 pm

Ahoj lidi,budu vytahovat lod kvuli antifoulingu a zvazuji pri te prilezitosti trosku upravit kyl,konkretne pridat
asi 200kilo balastu na spodek kylu.Nejradeji bych tam prilaminoval petimetrovy ocelovy U profil cca 10x10cm,nechce se mi vrtat do existujiciho kylu.Moje predstava je naplnit profil zahustenym epoxy,priplacnout to na dno kylu a prilaminovat k existujcimu kylu.Potreboval bych si ujasnit par veci..
-je potreba nejak upravit povrch oceloveho profilu pred laminatem?
-jakou silu a kolik vrstev tkaniny pouzit,melo by to spolehlive drzet cca 40 kilo na metru
-kolik centimetru by mel asi byt presah tkaniny na existujici kyl
-kyl je dlouhy asi 5 metru,hluboky cca pul metru,je soucasti laminatoveho vylisku trupu, vyplneny zrejme sekanym olovem.Mel bych mit obavy o jeho pevnost pri pridani extra zateze nebo je 200 kilo pri tehle delce a konstrukci pod vodou zanedbatelnych?Prinejhorsim bych pretah tkaninu az na spodek trupu ale nechce se mi...
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » pon lis 11, 2013 5:56 pm

Ahoj Dane.
Odděloval jsem železný kýl hydrodynamického profilu dlouhý 2m, široký max.0,27m, váha 1,44T od laminátového trupu.
Poté, co jsem zevnitř lodi uřezal hlavy šroubům a jeřábník ji nadzvedl, čekal jsem, že kýl vlastní váhou odpadne od lodi. Nestalo se. Byl ještě přilepen Eprozinem a
mně trvalo několik hodin, než jsem s pomocí barbory a pajsrů tu visící bestii oddělil od trupu.
Takže osobně bych nelaminoval, pouze lepil.
Jestli to má smysl ? Určitě, pokud ji nepřetížíš. To už ale víš.
Mám opačný případ. Kýl šel pryč, byl moc těžký. Loď byla hodně zanořená,
plula těžkopádně. Budu dřív refovat. k.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte lis 12, 2013 5:56 pm

Ja myslím že to s tým U profilom nepôjde, neolaminuješ ho, pretože tkaninu musíš laminovať vo vinkloch pod polomerom min 15 mm. Inak sa tvoria masívne vzduchové bubliny. Rakušáci na Neusiedelskom jazere kde je vody asi 1 m, majú všetci preobené kýly, samozrejme ich skracujú a čo som videl, tak dole dávajú trubku, Styk trubky s kýlom vytmelia epoxidovým tmelom, kludne by som použil epoxid s pieskom na prvé hrubé pretmelenie, druhú a ďalšie vrstvy asi niečo od profíkov. , a potom to polahky prelaminuješ. Ak by si do trubky nalial olovo, tak to by si bol iný fajer ;) Presah spoja pri laminovaní na starý kýl by som dal cca 40 cm, tak ako ti výjde šírka sklotextilu. Istotne by som dal 3 x 400, alebo 300 g biaxial a navrch dvakrát jemné plátno, povedzme okolo 200 a 100g/m2. Vrstvy biaxialu by som voči sebe posunul o 5 cm. Lepšie sa ti bude tmeliť-
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » stř lis 20, 2013 10:40 pm

diky za reakce.Ta trubka by byla ok ale krome pridani zateze by to melo slouzit take ke zpeveni kylu pri sedani na dno pri odlivu,proto jsem chtel profil ktery se da nasadit na existujici kyl,prijde mi to tak nejak pevnejsi... :? Taky bych trubku mohl podelne narezat,asi to tak nakonec udelam. Vylit to olovem - castecne jo,mam tu asi 100 kilo,dalsich sto mel ten planovany zelezny profil,pocitam ze vaha trubky bude podobna pokud sezenu stejnou tloustku materialu.Nechci tam davat o moc vice a pretezovat lod,ono podstatnou cast z tech 200 kilo hodlam ziskat tim ze poslu muj polomrtvy inboard konecne do vecnych lovist a za nim i predimenzovanou palivovou nadrz a presedlam definitivne na outboard.Takze jen presunu existujici zatez o metr nize a ziskam spoustu mista vevnitr....
to Kanic- eprozin, pomooc,strejda gugl mlci,mohl bys me prosim nasmerovat?co to je,kde to hledat....
-pokud bych jen vylil profil olovem a pokousel se lepit tak nejspis prilepim olovo a profil upadne co s tim? nasazet olovo do zahusteneho epoxy,zalit a "priplacnout" a pak tkaninu?
-mohl bych epoxy zahustene piskem pouzit primo jako lepici hmotu,nebude ten pisek problem?slysim o tom poprva a vypada to dobre,cti levne... :roll:
-jak se laminuje na povrch zeleza,staci kdyz to trochu obrousim a natru resinem pred laminaci nebo je potreba udelat jeste neco vice?

predem dik za info ,odmakam to uz sam :)

Obrázek
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2478
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 24
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv lis 21, 2013 8:13 am

Eprozin-epoxydový tmel,(70tá léta) nevím jestli se ještě vyrábí :?
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1365
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 17

Příspěvekod smike » čtv lis 21, 2013 8:32 am

Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 247
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod gryf » čtv lis 21, 2013 11:51 am

K dodatečnému zatížení lodě - byl bych více než opatrný. Každá loď je dělaná - spočítaná na nějakou váhu. Dost to rozhodí vlastnosti. Kamarád v marině dodatečně zatížil olovem - moc mu šla do náklonů. Použil olovo - do okapových koryt nalil dva cca 50 kg válce, na kýl spojil šrouby a matkami. Sezona nestála za nic - těžká loď, a vrchem mu do lodi okolo ukončení kýlu (měl ho vytažené do kajuty) šla voda. Oni projektanti většinou ví, co dělají.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv lis 21, 2013 12:19 pm

To bys pak ale na loď nesměl ani vlézt. Já mám loď oproti papírovým hodnotám težší o 900kg, bez posádky a krámů v lodi, a plachtí to slušně. Spíš než váha bude ovlivňovat plavební vlastnosti tvar pod vodou - jak to bude vytvarované a aby to zbytečně nebrzdilo.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » čtv lis 21, 2013 12:25 pm

Jo toho ze by to kyl nedal se taky bojim,na druhou stranu si rikam ze vzhledem k tomu jak je tahle lod stavena tak by to snad nemusel byt problem,je to docela tank a 200 kilo snad neni tak moc...no moh bych dat i mene ale pak to podle me nema snad ani smysl delat.Taky bych mohl zesilit laminat v mistech kde se kyl spojuje s trupem... :? Blbe je ze delat to vsechno z pod lodi by byla docela pakarna....
Prinejhorsim to dam zevnitr na dno,po vytazeni motoru atd jsem s vahou balastu na hrane a nejak to resit musim...ale torpedo na kylu by se mi libilo vice
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » čtv lis 21, 2013 4:13 pm

Souhlasím, že záleží na tvaru trupu a na obtékání zrcadla.
Ta moje byla stavěna amatérsky, místo 3 vážila bratru 3,5 T.
Solo plula dobře, v 5 lidech s jejich pivy a proviantem tekla na zaďák voda do kokpitu, víření za zádi jako ve splavu.
Znáš to rčení. Někdy je méně více.
Abych se opravil. Nebyl to Eprosin, ale pryskyřice s cementem jako plničem. Jaká nevím. k.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv lis 21, 2013 6:12 pm

dan píše:diky za reakce.Ta trubka by byla ok ale krome pridani zateze by to melo slouzit take ke zpeveni kylu pri sedani na dno pri odlivu,proto jsem chtel profil ktery se da nasadit na existujici kyl,prijde mi to tak nejak pevnejsi... :?

predem dik za info ,odmakam to uz sam :)



Z hladiska ochrany kýlu je úplne jedno či tam dole bude "U" profil, alebo trubka, pretože jedno aj druhé bude držať na tom pôvodnom kýle len vďaka olaminovaniu, prilaminovaniu k pôvodnému kýlu. K prilaminovaniu U profilu ako som už napísal mám výhrady, podla mňa to nepôjde. Ak by si len nasadil U profil na ten pôvodný kýl, tak bude otázka ako ho tam pripevniť? Dali by sa navariť na to účko pracne, kúsky pásoviny a prišroubovať ho z bokov, alebo zospodu do vnútra kýlu, ak by si vysypal olovo čo tam je. Osadenie len do epoxi lepidla by asi nebolo dostatočne pevné a prilepenie polyuretánovým tmelom by bolo úspešné, ak by to účko nebolo nejak zvlášť masívne a ťažké.
Myslím že tak ako to robia Rakúsky jachtári na Neusiedli je dobré riešenie. Máš fotku kýlu, resp pohlad kde je celá loď, vrátane kýlu?
Trubku po dĺžke by som nerezal.
Na olaminovanie ocele je nutné ju odhrdzaviť,/ odreznout/, umyť acetonom a laminovať epoxidom.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » čtv lis 21, 2013 9:24 pm

to Denis: souhlasim s tim co popisujes, je to dobre reseni.Sroubovat to nechci v zadnem pripade protoze vzhledem ke konstrukci kylu (duty,otevreny do lodi) by bylo dosti velke riziko,ze pri pravidelnem nasedavani lode na dno zacne protekat kolem sroubu dovnitr,jedine snad nalaminovat trubky skrz kyl,zalnit a umistit sroub dovnitr ale to je prilis komplikovane...takze predpokladam ze budu lepit a pres to pujde biaxial s presahem na kyl.Jen co se tyka te ochrany tak podle me to neni to same,obcas nastane situace ze se lod na boji nebo kotve zacne za prilivu zvedat ze dna a proud tahne jeji tri tuny bokem treba 40 metru nez se otoci a postavi pridi proti prilivu,pricemz hrka spodkem kylu o dno.Vetsinou ji podrzi zadni kotva ale nekdy taky ne.Jsou to docela pecky a v tom pripade me prijde lepsi pokud by se strana nasazeneho Uprofilu (nebo podelne narezane trubky) "zaprela" o existujici kyl,zatimco u "nenasazene" trubky by veskerou zatez musel unest laminat...
Taky bych mohl U profil zvenku olepit 22 mm marine preklizkou a zhoblovat hrany,tim bych vyresil uhly pro laminaci... :?
tady jsou fotky kylu
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv lis 21, 2013 11:09 pm

To by na Neusiedlerskom jazere Rakušania chrochtali blahom nad tvojim kýlom :)
Dalo by sa to spraviť tak ako píšeš, akurát by si to musel dobre olaminovať, ak to dostáva pecky o dno pri odlive. Aby to tu preglejku nerozmlátilo. A akú má ten kýl šírku? 10 - 15 cm? Predpokladám že pri plavbe ostro na vietor má plachetnica asi dosť velký znos.
Ak by si dal dole trubku priemeru 20 cm a dlžky 3 m a naplnil ju olovom, tak by to vážilo cca 400 kg. Olovo znútra kýlu by si odstránil a aby tam nebola vzduchová bublina, tak by si ju mohol, aspoň čiastočne vyplniť betónom. Na trubku môžeš každých 20 - 30 cm navariť na zvislo pásovinu presne na šírku kýlu a vlastne by si tu trubku nasunul na existujúci kýl. Styk by si vytmelil epoxitmelom. Zdvíhať by sa to dalo s paletovým vozíkom, skrz lepšiu manipuláciuasi radšej s dvomi.
Najlepšie by možno bolo vyrobiť tu novú časť z plechu. Na ohýbačke by ti spravili pekné rádiusy, pozvárali by ti to a je. Otázka je kolko by to stálo? Ta trubka je dobré riešenie pre amatéra, viem si predstaviť že by som to robil ja. Ak by bola z nerezu, tak by to bolo super. Ale ak by tam bolo tolko olova, tak by to chcelo masívne olaminovanie, prípadne pod nový laminát schovať ešte nejaké šrouby,alebo závitové tyče durch cez ten starý kýl. Olaminovanie by muselo byť tak masívne, aby ho žiadne vláčenie po dne nenarušilo.
Ak by ta trubka bola širšia ako je starý kýl, tak by to pomohlo proti znášaniu z kurzu pri plachtení.
Ak ten starý kýl vydrží nárazy do dna, tak bude asi masívny, pevný. Inak by asi nevydržal. Ak by sa ti zdalo, že by neuniesol nové umiestnenie záťaže, asi by ho bolo potrebné nejako vystužiť znútra. Ale ak sa nanovo olaminuje, bude tam toho prevdepodobne dosť.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pát lis 22, 2013 12:24 am

No ono tady v okoli to je tak trochu Neusiedler - v 10 rano vyplujes z mariny za stavu vodocetu sedm metru a ve ctyri odpoledne se vracis pri 0.9.
Pri vjezdu do mariny zamavam ty parte ze zavodni lodi ktera me pred hodinou mijela v kurzu o kterem si nenecham ani zdat a ted se motaji u vjezdu a cekaji na priliv aby mohli dovnitr...nez se jim to konecne povede mam uz lod davno vyvazanou a v davam si v hospode treti pivo,tak kdo vyhral... ;). Na jare jsme s kamaradovou lodi s ponorem 1.20m hrkli o melcinu 10 mil od brehu...zatim tedy za ten kyl vice dekuji nez nadavam :) i kdyz snos je samozrejme radny,no, nejsem zavodnik a kdyz to zacina byt neunosne startuju motor.
sklopna plutev by se hodila ale pri prumerne vysce vlny a vetrnych podminkach,ktere tady panuji,to neprichazi v uvahu,alespon ne pro me,
a pro ploutvokylovku bych musel asi do US,to snad v Evrope ani nikdo nedela..
taky jsem si rikal ze s tim valcem na kylu by se to pekne vyprofilovalo a stoupani by se mohlo zlepsit...
No nic,diky za tipy,jeste nad tim podumam neb uz to do jara stejne asi nestihnu,zacina byt na laminovani prilis velka zima :badgrin:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host