sea
Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Ahoj Jardo,
dík za odpověď, jachting se dost změnil je to dáno dne?ními mo?nostmi - začalo se charterovat ve velkém, lodě se dají pojistit i u nás, vznikají nové typy lodí se ?irokou zádí a jsou čím dál vy??í, vybaveněj?í...atd. Na moři se naviguje přes GPS, zru?ili navigační systém Decca... a tak dále.
K těm "balastům" jezdil jsem pár let na regaty do Chorvatska - SAS CUP, Pohár Niké. Viděl jsem tam pár nechutností - hádky, nefér jednání, vychloubání a hru na mořské vlky. Pár dobrých jachtařů tam bylo a ti byli nejskroměj?í. Rád jsem tam jezdil na první ročníky, to byla pohoda, postupem času se to nějak pokazilo. Zrovna na tohle jsem si vzpomněl kdy? jsem začal psát tohle téma.
Taky tě zdravím
dík za odpověď, jachting se dost změnil je to dáno dne?ními mo?nostmi - začalo se charterovat ve velkém, lodě se dají pojistit i u nás, vznikají nové typy lodí se ?irokou zádí a jsou čím dál vy??í, vybaveněj?í...atd. Na moři se naviguje přes GPS, zru?ili navigační systém Decca... a tak dále.
K těm "balastům" jezdil jsem pár let na regaty do Chorvatska - SAS CUP, Pohár Niké. Viděl jsem tam pár nechutností - hádky, nefér jednání, vychloubání a hru na mořské vlky. Pár dobrých jachtařů tam bylo a ti byli nejskroměj?í. Rád jsem tam jezdil na první ročníky, to byla pohoda, postupem času se to nějak pokazilo. Zrovna na tohle jsem si vzpomněl kdy? jsem začal psát tohle téma.
Taky tě zdravím
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: sea
Tome, jako mořský vlk - hrdina, který se vrací k man?elce z charteru (jaks to definoval) ti mohu říct, ?e to je fajn. Nelze srovnávat.
Ale chci-li se jachtingu věnovat víc, není pro mě nyní jiné cesty, ne? pořídit "men?í" kajutovku a plachtit si třeba i o víkendech na českých "rybnících". Na charter ale rozhodně nezanevřu, proto?e je to zku?enost k nezaplacení, jako ka?dá jiná.
Co se týče lidí, tak z těch mnoha desítek (stovek?), co jsem potkal na charterovkách byl evidentním blbem/snobem jen jeden. Asi mám ?těstí Jasně, ?e mnozí z nich to brali pouze jako jednorázovou zajímavou dovolenou bez vět?ího zájmu o plachtění, ale i tak jsem si to v?dy u?il. A někteří z oněch plavčíků jsou ji? dnes kapitány nebo se aspoň na loď pravidelně vracejí v rámci dovolených:-)
Ale chci-li se jachtingu věnovat víc, není pro mě nyní jiné cesty, ne? pořídit "men?í" kajutovku a plachtit si třeba i o víkendech na českých "rybnících". Na charter ale rozhodně nezanevřu, proto?e je to zku?enost k nezaplacení, jako ka?dá jiná.
Co se týče lidí, tak z těch mnoha desítek (stovek?), co jsem potkal na charterovkách byl evidentním blbem/snobem jen jeden. Asi mám ?těstí Jasně, ?e mnozí z nich to brali pouze jako jednorázovou zajímavou dovolenou bez vět?ího zájmu o plachtění, ale i tak jsem si to v?dy u?il. A někteří z oněch plavčíků jsou ji? dnes kapitány nebo se aspoň na loď pravidelně vracejí v rámci dovolených:-)
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Tom píše:... Byl jsem před pár lety v jedné partě co stavěla repliku starého plachetníku... Tom
Nebyla to Viktorka? Kde je teď neví?? Jejich web je nefunkční http://viktorka.neurosis.co.kr/, tak se mi ztratili z dohledu
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Ahoj,
byla to Viktorka. V létě stála v Polsku v Trzebiezi na ?tětínskym zálivu.
Pak prý přeplula do Kolobrzegu kvůli nějakým opravám. Mo?ná, ?e tam teď zimuje. Víc nevím. Z tý starý party si občas pí?u s bývalým kapitánem Polárky. Ale zkus www.victoria.szczecin.art.pl
ahoj
byla to Viktorka. V létě stála v Polsku v Trzebiezi na ?tětínskym zálivu.
Pak prý přeplula do Kolobrzegu kvůli nějakým opravám. Mo?ná, ?e tam teď zimuje. Víc nevím. Z tý starý party si občas pí?u s bývalým kapitánem Polárky. Ale zkus www.victoria.szczecin.art.pl
ahoj
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Ahoj,
V oblasti přídě a kýlu je to okolo 5cm pak se to postupně směrem nahoru ztenčuje zhruba na 1-1,5cm. Paluba je sendvič - laminát, pěna, laminát(laminát- 1cm, vrstva pěny- asi 4cm a přelaminováno asi dvěma vrstvami). Uvnitř na trupu na bokách jsou vlaminované výztuhy. Vnitřek je uspořádán tak, ?e v?echny skříňky, kóje, navigace...atd. znásobují pevnost trupu ale je to na úkor pohodlí posádky.
Asi je to Lexan u? si to nepamatuji ale je dobrej. 3mm toho materiálu vydá za 1cm plexiskla.
V oblasti přídě a kýlu je to okolo 5cm pak se to postupně směrem nahoru ztenčuje zhruba na 1-1,5cm. Paluba je sendvič - laminát, pěna, laminát(laminát- 1cm, vrstva pěny- asi 4cm a přelaminováno asi dvěma vrstvami). Uvnitř na trupu na bokách jsou vlaminované výztuhy. Vnitřek je uspořádán tak, ?e v?echny skříňky, kóje, navigace...atd. znásobují pevnost trupu ale je to na úkor pohodlí posádky.
Asi je to Lexan u? si to nepamatuji ale je dobrej. 3mm toho materiálu vydá za 1cm plexiskla.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Ahoj Tome. Ak su tie hrubky naozaj take 1 - 1,5 cm, tak je to naozaj maly panciernik. Na giaurovy mam tak boky cca 20mm a keď som osadzal stevenku tak dole bolo tak 30 - 35 mm. Tie nové fabricke lode asi nerobia tak hrube. Mam projekt jednej Novozelandskej preglejkovej lode 28 stop a ta je z 12 mm marine preglejky bez olaminovania, čo zodpoveda tak 6 - 8 mm laminatu.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Pozri na http://www.hartley-boats.com/28.html
Chcel som sa ?a e?te spíta? ako ma? hrubé nerezové lanká v takelá?i. Ja mam v projekte na tej 755 cm 5mm, ale vanty sú a? 6 mm, s?a?eň je vysoký 8m. Ahoj
Chcel som sa ?a e?te spíta? ako ma? hrubé nerezové lanká v takelá?i. Ja mam v projekte na tej 755 cm 5mm, ale vanty sú a? 6 mm, s?a?eň je vysoký 8m. Ahoj
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Oka mám zalisované ale raději bych měl záplety. Zdá se mi to být bezpečněj?í. Jeden můj kamarád má Sasanku v Rudém moři co? je vzhledem k slanosti vody dost drsný prostředí a tomu zůstaly vanty v ruce. Po ?esti letech plaveb oka úplně "vyhnila" a lanko tam přestalo dr?et. Myslím, ?e záplety jsou lep?í.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Má? ich zalisované tak, ?e tam má? vlo?ené oko / srdíčko / a lano je zalisované medenou trubkou, alebo má? nalisované nerezové terminály ? Lano má? nerez 1x19? Ja som i?iel zo 7 mm nerez lanom 1x19 k machrom na zapletanie a povedali, ?e to sa nedá, ?e to je stra?ne trvrdé. Tak som nakoniec kúpil ?roubovacie koncovky Nordseeman, ale sú dost drahé, tak ich mám len na predný steh na rolfok. Ostatné lana mám na giaurovy 7m pozink kon?trukcie asi 7x7. Tie sú mekké a dajú sa zapleta? a mám ich aj zapletené. Ale bol tam u mňa jeden Ruský jachtar, ten hovoril ?e ich má také isté a zo začiatku povolujú. Tak som náchylný ich aj vymeni?, ale je to hrúza penez. Ahoj
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Ahoj mám tam zalisované nerez terminály. Lanko je asi 1krát 19 nevím přesně(Seagull).
Jestli má? záplety, tak si to nech. Oni se trochu vytáhnou a pak dr?í. Kdysi nerez neznali, dělali si záplety na obyč. ocel. lanech. Je?tě dnes jezdí plachetnice - mají pozinky lanka. Na Gandalfovi je mám taky u? dost let a jsou v pohodě. Ale trochu jsem je upravil po vzoru rybářů. Oni je ma?ou takovým tmavým sajrajtem a obalují je plátýnkem a potom oplétají tenkým provázkem. Zamezí tak přístupu vody a vzduchu a déle to vydr?í. Já jsem to udělal tak, ?e jsem je natřel antirezinem, pak jsem je místo plátýnka obalil do speciální elekrikářský gumový pásky a celé to opletl 2mm polyes. ?ňůrou. Kdy? jsem takhle vjel někde do rybářskýho přístavu , tak na mě přátelsky "mrkali". Je to ale stra?ně pracný, v tý době jsem neměl na nerez prachy, tak jsem to vyře?il takhle. Tyhle lanka jsem tam dával v roce 1996 a je?tě je měnit nebudu. Pozinku bych se na pár let nebál. Ale nerez je samozřejmě lep?í.
Jestli má? záplety, tak si to nech. Oni se trochu vytáhnou a pak dr?í. Kdysi nerez neznali, dělali si záplety na obyč. ocel. lanech. Je?tě dnes jezdí plachetnice - mají pozinky lanka. Na Gandalfovi je mám taky u? dost let a jsou v pohodě. Ale trochu jsem je upravil po vzoru rybářů. Oni je ma?ou takovým tmavým sajrajtem a obalují je plátýnkem a potom oplétají tenkým provázkem. Zamezí tak přístupu vody a vzduchu a déle to vydr?í. Já jsem to udělal tak, ?e jsem je natřel antirezinem, pak jsem je místo plátýnka obalil do speciální elekrikářský gumový pásky a celé to opletl 2mm polyes. ?ňůrou. Kdy? jsem takhle vjel někde do rybářskýho přístavu , tak na mě přátelsky "mrkali". Je to ale stra?ně pracný, v tý době jsem neměl na nerez prachy, tak jsem to vyře?il takhle. Tyhle lanka jsem tam dával v roce 1996 a je?tě je měnit nebudu. Pozinku bych se na pár let nebál. Ale nerez je samozřejmě lep?í.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Dík za informácie, ale to by som nezvládol to omotáva?, je tam asi 100 m lán. S?a?ňa sa u? nebudem chyta?, ale mám tam len jedny sálingy a rozmý?lam tam časom prida? e?te jedny. Mám Děčinsky s?a?en a moj kamarad Pi?ta ktorý má taký istý s?a?eň tam pridal e?te jedny, vraj je to inak dos? mekké. No, vyskú?am, uvidím. Ahoj
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Denis píše:Dík za informácie, ale to by som nezvládol to omotáva?, je tam asi 100 m lán. S?a?ňa sa u? nebudem chyta?, ale mám tam len jedny sálingy a rozmý?lam tam časom prida? e?te jedny. Mám Děčinsky s?a?en a moj kamarad Pi?ta ktorý má taký istý s?a?eň tam pridal e?te jedny, vraj je to inak dos? mekké. No, vyskú?am, uvidím. Ahoj
to Denis,
předpokládám že nejde o omotání celé pevné takeláže.
Zřejmě se jedná pouze o zajištění proti elektro-osmóze (dva různé kovy).
Maximálně ještě jako ochrana proti nadměrnému otěru plachet. Tedy do výšky kde může ještě dojít ke styku plachty s pevným lanovím.
Dnes se to řeší novodurovou trubkou (patřičné délky), navlečenou na stěh.
Na modernějších lodích, to ani esteticky nijak neruší.
Když tam může být laminát, snese to i novodur.
Jinak jelikož také stavím a furt (krásné české slovo) o tom různě koumám, napadlo mě tudle, natáhnout na to pivní trubku (jakési PVC).
Vnitřní světlost 6mm, stěna 2mm.
Po zahřátí (nejlépe horkovzdušnou pistolí), si s tím můžeš dělat co chceš.
Například roztáhnout a narvat přes zálisek (záplet). Po zchladnutí se to samo stáhne.
Nahoře zatavíš.Na konci bych to omáznul ještě pro sichr silikonem a omotal nějakou tou páskou. Je to levné, estetičtější a snadno proveditelné (i opravitelné).
Je to tak snadné a levné že by se s tím dala klidně udělat kompletní takeláž. Dokonce uvažuji i o zábradlí.
Ahoj, alffa
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Tu omotávku robil Tom ako ochranu pozinkovaných lán, ak sa dobre pametám. Pozinkované lano po čase začne korodovať a rýchlo mu skončí životnosť, plus bordel na palube. Preto ta omotávka.
Ja som presvedčený, že najlepšie lano je nerez 1x19 a oká tvorené zátiskom zo srdíčkom. Ak už lano nedokážeš ohnúť okolo oka /srdíčka/ tak je najlepšie riešenie použiť Nordseemana, to je šroubovací terminál. Toto riešenie je samozrejme asi najdrahšie, aj keď len relatívne. Ak použijem totiž lacnejšie pozink lano, tak musím použiť silnejšiu dimenziu, lebo má menšiu únosnoť. A tiež tie laná niečo vážia, čiže čím hrubšie laná v takeláži, tým viac olova v kýle, alebo hlbší ponor, alebo zhoršený klopný moment.
Zalisované nerezové termináli som vylúčil.
Ja som presvedčený, že najlepšie lano je nerez 1x19 a oká tvorené zátiskom zo srdíčkom. Ak už lano nedokážeš ohnúť okolo oka /srdíčka/ tak je najlepšie riešenie použiť Nordseemana, to je šroubovací terminál. Toto riešenie je samozrejme asi najdrahšie, aj keď len relatívne. Ak použijem totiž lacnejšie pozink lano, tak musím použiť silnejšiu dimenziu, lebo má menšiu únosnoť. A tiež tie laná niečo vážia, čiže čím hrubšie laná v takeláži, tým viac olova v kýle, alebo hlbší ponor, alebo zhoršený klopný moment.
Zalisované nerezové termináli som vylúčil.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů