Plány na pěknou plachetnici :)
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Tak musím s pravdou ven. Brácha celé léto likvidoval na Šumavě následky Kyrila ( nebo jak se ten velký vítr jmenoval) a tak máme pár smrků, dubů i modřínů. v délkách od 2 do 6m. Budu platit jenom to nařezání ( i když to taky něco bude stát) , a pak to proložíme do stodoly. Než dodělám barák , bude to suché. Teď zatím budeme dál plout laminátkou. Spíš dumám kolik čeho nařezat aby se z toho dalo postavit něco takového.
Tak jsem Ti to bobesi, ze staré známosti upravil alffa
Tak jsem Ti to bobesi, ze staré známosti upravil alffa
Co já vím je nejkvalitnější dřevo ze stromů samostatně stojících, tzn všestraně namáhaných povětrnostními vlivy. To Vám jistě v Bahausu nenabídnou, na běžný pile nezaručí a kdo ví co to znamená, jen tak neprodá. Na základní stavební prvky lodi to nebude nejspíš nutné, ale na stěžeň bych to určitě sehnal. Druhá věc je taky druh, samostaný smrk Vám nikdo jentak složit nenechá, na ohybání jsou ale stejně lepší dlouhá vlákna a to nejvíc jasan, buk až pak dub s ostatními. Volně stojícíh jasanů (dle konzultace vodných pro stavbu) je po zahradách a okolo rybníků naštěstí dost, pak je to jeden prima den v přírodě, sice celý s motorovkou ale většinou si za pořezání můžeš nechat kmen. Někdo nechce ani drobos, jenže nejhorší je vždycky ta doprava a naložení kmene, těch pár kousků topiva je poctivě odpracovanejch. Takovej prima dřevorubeckej den a pak už zas jen ten obgligátní známý na pile, spíš s pilou. Jestli to má být o plánování schánění dřeva, tak plánujte zimu, neb jen kanec kácí stromy v létě a o jaru snad radši bez komentáře.
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
To všechno je marksi pravda tak napůl, tak třeba samostatně stojící smrk má větve založené pěkně odspoda, páč nespěchá nikam za světlem. Roste si pěkně pomalu, dřevo má náležitě husté, ale jak na potvoru samozřejmě samý suk. U ostatních stromů je to hodně podobné. Já osobně zimní romantické kácení vynechám a obrátím se na pilaře, sušiče ap. viz Pepa výše.
Ale ať se vrátim do tematu - ficcus tady výš nechal pěkný odkaz na charter na SPRAY na Baltu, nenarazili jste někdo na něco podobého s Hartley 28? Taky bych ji rád viděl in natura na vodě.
to bobes - moc pěknou sis našel, tak si toho nařež radši hodně, na takovou krasavici budeš muset vybírat
teista
Ale ať se vrátim do tematu - ficcus tady výš nechal pěkný odkaz na charter na SPRAY na Baltu, nenarazili jste někdo na něco podobého s Hartley 28? Taky bych ji rád viděl in natura na vodě.
to bobes - moc pěknou sis našel, tak si toho nařež radši hodně, na takovou krasavici budeš muset vybírat
teista
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Od Hartlyho dostaneš plány a k tým potrebuješ ešte teoretické výpočty, ktoré doložia,že to čo je tam nakreslené bude aj naozaj plávať a aké to bude mať vlastnosti. Z tých výpočtov vyplynie aká je plavebná oblasť, výška vlny na ktorých loď môže plávať, počet posádky, nutná výbava a podobné dôležité veci. Vzhladom k tomu že Novozelánďania ani len netušia o čom to my točíme, tak ti samozrejme nič nepošlú. A ak by ti aj niečo poslali, tak to bude v imperialnych mierach a stým ťa zas pošlú niekam naši.
Teda na SPS musíte predložiť komplet projekt, t.j. výkresy a teoretické výpočty. Pri schvalovaní projektu určia či je potrebný stavebný dozor počas výstavby, alebo nie.
Teda na SPS musíte predložiť komplet projekt, t.j. výkresy a teoretické výpočty. Pri schvalovaní projektu určia či je potrebný stavebný dozor počas výstavby, alebo nie.
Nevíte někdo, jaký je postup pro schválení plánů pro stavbu lodi u SPS, když si koupím dokumentaci např. Hartley 28? Není k dispozici nějaký mustr, co všechno musí dokumentace obsahovat? Máte s tím někdo zkušenost?
Dalo by se říci, že mustr je. Je jím vyhláška 223/95 Sb. - příloha Technické podmínky způsobilosti malých plavidel. Předložená dokumentace by měla řešit a vyhovovat všem požadavkům na technická řešení pojmenovaná ve vyhlášce.
Berty
Dalo by se říci, že mustr je. Je jím vyhláška 223/95 Sb. - příloha Technické podmínky způsobilosti malých plavidel. Předložená dokumentace by měla řešit a vyhovovat všem požadavkům na technická řešení pojmenovaná ve vyhlášce.
Berty
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Výpočty som nedal robiť, lebo som si myslel že ju prihlásim pod Nemeckú vlajku cez ADAC, ale odpísali že ak nemám v D aspoň prechodné bydlisko, tak to nie je možné. Preto som zmenšil oplachtenie na 12 m2 aby som ju nemusel registrovať. Čo sa ale ukazuje ako problém pre používanie v HR. Technicky to mám riešené tak že môžem mať dve velkosti oplachtenia. Kto už ma len bude kontrolovať na priehrade, si hovorím, teda tam by som mohol jazdiť s velkou plachtou a ak budem jazdiť sám, eventuelne v zahraničí, tak dám plachtu menšiu aby ma neprekotilo. Alebo musím vymyslieť nejakú fintu ako sa dostať k Nemeckej vlajke.
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Tak jestli už jste na toho H16 tři, tak se můžete na ty výpočty nějak složit. Snad to stojí za to.
A když má loď papíry, je to přecejen lepší. Nemusíš šachovat s plachtama, můžeš se pojistit atd. Přece ty výpočty nemůžou být taková hrůza.
Jinak dík za číslo té příslušné normy, zkusím s tím nějak pohnout.
teista
A když má loď papíry, je to přecejen lepší. Nemusíš šachovat s plachtama, můžeš se pojistit atd. Přece ty výpočty nemůžou být taková hrůza.
Jinak dík za číslo té příslušné normy, zkusím s tím nějak pohnout.
teista
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Pro info:
Vznesl jsem u SPS Praha dotaz na H16 a jiné typy z produkce Hartleyů. Tak uvidíme, co odpoví ...
Edit: A odpověď jsem vložil do vhodnějšího tématu.
Ve zkratce > U "osvědčených typů" netřeba k plánům přikládat teoretické výpočty. A H16 je dle jejich mínění osvědčený typ
Vznesl jsem u SPS Praha dotaz na H16 a jiné typy z produkce Hartleyů. Tak uvidíme, co odpoví ...
Edit: A odpověď jsem vložil do vhodnějšího tématu.
Ve zkratce > U "osvědčených typů" netřeba k plánům přikládat teoretické výpočty. A H16 je dle jejich mínění osvědčený typ
Pilgrim 590
Ahoj, chci se zeptat, zda jste nekdo zacal stavet Pilgrim 590. Zajimalo by me co na to SPS?Saci ty plany co jsou na netu?Chteli by jsme ji zacit brzy stavet. Diky za odpoved.
- obor
- nováček na fóru
- Příspěvky: 3
- Registrován: ned lis 01, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Žiar nad Hronom
Pocket Yacht
Túlanie na webe ma zaviedlo sem: Klipper-mikro
- jednoduchosť Weekendera a design GREY SWAN.
http://sailboats.perm.ru/
- jednoduchosť Weekendera a design GREY SWAN.
http://sailboats.perm.ru/
Naposledy upravil(a) obor dne stř led 11, 2012 2:51 pm, celkem upraveno 1 x.
- stenly38
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 56
- Registrován: sob pro 31, 2011 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Roudnice nad Labem
kajutovka 4,5m
Přo brouzdání jsem našel tuhle malou ,ale velmi zajímavě interiérově řešenou plachetnici-komletní plány fotky ze stavby
http://www.amariner.net/sailing_yacht_design_4_5m.html
http://www.amariner.net/sergey_samostroy_kroha_ru.htm
http://www.amariner.net/sailing_yacht_design_4_5m.html
http://www.amariner.net/sergey_samostroy_kroha_ru.htm
Naposledy upravil(a) stenly38 dne úte led 10, 2012 9:21 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů