platnost chorvatských papírů
Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
platnost chorvatských papírů
v?ichni, kteří poukazují na to, ?e chorvatské papíry nejsou platné pro občany ČR kteří charterují jachty v různých destinacích světa a to dokonce neplatnost papírů opírají o nějaké české vyhlá?ky by si měli uvědomit, pokud není charterové plavidlo registrované pod českou vlajkou a to není ?ádné tak na tomto plavidle neplatí česká legislativa a vyhlá?ky a jachtař mů?e jezdit s čím chce, tedy s tím co akceptuje strana která nám půjčuje jachtu a ne české vyhlá?ky. Musíme si uvědomit, ?e Francouzi, Holanďané, Amíci, Angláni atd nepotřebgují na rekreační plavbu ?ádné papíry, tedy kapitánské průkazy, pouze radiolicence!!!
A ten kdo s odkazen na nějakou českou vyhlá?ku upozorňuje na nutnost aby podle této vyhlá?ky bylz průkazy vydány státní organizací by si měl prostudovat plné znění námořního práva, ale toho světového, né českého, které v odkazu kdo je oprávněn vydat kapitánský průkaz vyjmenovává: státní nebo soukromé organizace, nebo sportovní kluby, sdru?ení, s odkazem, atd.........
Pokud si v Chorvatsku charteruji jachtu a jsem kontrolován policií je pro tyto úředníky schůdněj?í jejich doklad ne? doklad nějaké země z vnitrozemí gde úředník který ho vydal ani neví co je to moře.
V oblasti legislativy průkazů Vám rád poradím.
Petr
mail:bbb111@atlas.cz
A ten kdo s odkazen na nějakou českou vyhlá?ku upozorňuje na nutnost aby podle této vyhlá?ky bylz průkazy vydány státní organizací by si měl prostudovat plné znění námořního práva, ale toho světového, né českého, které v odkazu kdo je oprávněn vydat kapitánský průkaz vyjmenovává: státní nebo soukromé organizace, nebo sportovní kluby, sdru?ení, s odkazem, atd.........
Pokud si v Chorvatsku charteruji jachtu a jsem kontrolován policií je pro tyto úředníky schůdněj?í jejich doklad ne? doklad nějaké země z vnitrozemí gde úředník který ho vydal ani neví co je to moře.
V oblasti legislativy průkazů Vám rád poradím.
Petr
mail:bbb111@atlas.cz
-
- s/y Pietro Filipi
- Příspěvky: 31
- Registrován: stř lis 09, 2005 9:33 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Králíky
Pojistka
Čau,
jak by se zachovala pojišťovna při nehodě, když by se domákla toho, že já mám chorv. papíry, ale charteruji třeba v Řecku?? Nedělali by náhodou problémy s proplacením pojistky??
Jarda
jak by se zachovala pojišťovna při nehodě, když by se domákla toho, že já mám chorv. papíry, ale charteruji třeba v Řecku?? Nedělali by náhodou problémy s proplacením pojistky??
Jarda
Re: platnost chorvatských papírů
pokud tě ?éf charterové báze pustí s jachtou z mariny je to dostatečné potvrzení tvých schopností a v případě pojistné události poji??ovnu nezajímá tvůj průkaz (jakýkoliv), ale jestli jsi neporu?il povinnosti skippera. (CHARTEROVKY MAJÍ KLAUZULI O ZPŮSOBILOSTI V PODMÍNKÁCH)Tohle mi řerkl u piva v Suko?anu ?éf oblasti poji??ovny Panteneus a to je asi nějvět?í poji??ovna ?iroko daleko v bran?i.
Vím, kdy? v Itálii shořela jedna charterová jachta a skipper měl chorvatské papíry nikdo je po něm nechtěl, tedy ani polici ani poji??ovna a ?koda byla plněna
Petr
Vím, kdy? v Itálii shořela jedna charterová jachta a skipper měl chorvatské papíry nikdo je po něm nechtěl, tedy ani polici ani poji??ovna a ?koda byla plněna
Petr
Chorvatské papíry
Právě jsem přijel z Chorvatska, kontrolovala mě policie a sdělili mi, že s těmi Chorvatskými papíry nemůžu být skipper. Že potřebuji o třídu vyšší, tedy kategorii C. Byl jsem rád ýže mě nechali být a tak jsem se moc nevyptával, ale řekl bych, že Chorvatské papíry jsou k ničemu. Tak na skůtru dojíždět do školy...
- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Chorvatské papíry
Keramx píše:Právě jsem přijel z Chorvatska, kontrolovala mě policie a sdělili mi, že s těmi Chorvatskými papíry nemůžu být skipper. Že potřebuji o třídu vyšší, tedy kategorii C. Byl jsem rád ýže mě nechali být a tak jsem se moc nevyptával, ale řekl bych, že Chorvatské papíry jsou k ničemu. Tak na skůtru dojíždět do školy...
Větší kravinu jsem neslyšel. Nebo ty snad neumíš číst? Na zadní straně je přeci přesně uvedeno nač tě průkaz opravňuje. A název průkazu je Boat skipper, což také jasně říká, že tě opravňuje k tomu být skipper.
Pokud by tomu tak z nějakého důvodu být nemělo (z mě neznámých důvodů), tak by na takový průkaz ani chartrovky lodě nepůjčovali, protože by s tím pak měli sami problémy, že půjčili loď někomu, kdo na ni nemá oprávnění...
Jak říkám, jedna blbost za druhou. Jediné možné vysvětlení by bylo, že jsi v některém bodu přesáhl pravomoce průkazu, ale to nedokážu odhadnout v čem by to vůbec šlo.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9271
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
Pánové pozor. Je rozdíl skipper a skipper.
To o čem mluví keramx je asi případ vykonnávání činnosti za úplatu. Na to samozřejmě běžný průkaz nestačí. Pokud vím i chorvati mají 3 stupně. Pro nás příležitostné "kapitány" je určen první z nich, další 2 jsou už profesní. Pro skippery z "povolání". A dokládají se mimo jiné i praxí.
Vypadá to, že při kontrole jeden mluvil o voze a druhý o koze. Na to je tu ale málo informací, jak se rozhovor odehrál, typ lodě, "nákladu" atd.
To o čem mluví keramx je asi případ vykonnávání činnosti za úplatu. Na to samozřejmě běžný průkaz nestačí. Pokud vím i chorvati mají 3 stupně. Pro nás příležitostné "kapitány" je určen první z nich, další 2 jsou už profesní. Pro skippery z "povolání". A dokládají se mimo jiné i praxí.
Vypadá to, že při kontrole jeden mluvil o voze a druhý o koze. Na to je tu ale málo informací, jak se rozhovor odehrál, typ lodě, "nákladu" atd.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Re: Chorvatské papíry
Keramx píše:Právě jsem přijel z Chorvatska, kontrolovala mě policie a sdělili mi, že s těmi Chorvatskými papíry nemůžu být skipper. Že potřebuji o třídu vyšší, tedy kategorii C. Byl jsem rád ýže mě nechali být ...
Řekl bych že ti poldové jen prubovali, jestli by z tebe nevypadl nějaký ten "kapřík", nebo alespoň "bělička".
Kdyby na tebe opravdu něco měli, tak by jsi bez úplatku nevyvázl.
Rozhodně by Tě nenechali, alffa
Taky mě napadlo, že si mysleli, že to dělám za úplatu. Ještě jsem se díval do smlouvy s charterovkou (Elan Yachting), tam se v podmínkách píše, že prohlašuji, že mám platnou licenci pro vedení zapůjčené lodi. Vpředu na smlouvě je ale v kolonce Extras jasně napsáno co caharterovka poskytuje k lodi navíc a píše se tam Skipper: NO. Takže jim muselo být jasné, že charterovka skippera (mě) neposkytla, takže já tam nejsem za úplatu.
Na kapříka nevypadal, tykal mi a spíš mi radil, než by mě buzeroval. A říkal ať mám příště alespoň to Céčko.
Vzhledem k tomu, že ho mám, tak si ho příště vezmu. Za to nic nedám
Jen dodávám, že jsem měl Elan 333 a byli jsme na lodi čtyři. Kontrolovali nás na Visu v zátoce u majáku.
Na kapříka nevypadal, tykal mi a spíš mi radil, než by mě buzeroval. A říkal ať mám příště alespoň to Céčko.
Vzhledem k tomu, že ho mám, tak si ho příště vezmu. Za to nic nedám

Jen dodávám, že jsem měl Elan 333 a byli jsme na lodi čtyři. Kontrolovali nás na Visu v zátoce u majáku.
Re: Chorvatské papíry
Bilardos píše:Větší kravinu jsem neslyšel. Nebo ty snad neumíš číst? Na zadní straně je přeci přesně uvedeno nač tě průkaz opravňuje. A název průkazu je Boat skipper, což také jasně říká, že tě opravňuje k tomu být skipper.
Ten můj průkaz se jmenuje BOAT LEADER'S LICENCE OF COMPETENCY.
O skipperovi se tam nemluví...
- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Chorvatské papíry
Keramx píše:Bilardos píše:Větší kravinu jsem neslyšel. Nebo ty snad neumíš číst? Na zadní straně je přeci přesně uvedeno nač tě průkaz opravňuje. A název průkazu je Boat skipper, což také jasně říká, že tě opravňuje k tomu být skipper.
Ten můj průkaz se jmenuje BOAT LEADER'S LICENCE OF COMPETENCY.
O skipperovi se tam nemluví...
Z jakého roku máš ten průkaz?
Re: Chorvatské papíry
Bilardos píše:Z jakého roku máš ten průkaz?
2004, září.
Průkaz C je nejnižší a u nás ho omezili na výšku vln 1,2 m a vzdálenost 0,75 míle od pobřeží nebo ostrova, a to jen ve dne, takže je taky nanic.
Takže jedině to Béčko. Nebo si to C udělat třeba v Polsku, tam prý je omezeno asi na 15 mil od pobřeží, což by stačilo.
Tady je možné získat C za asi 450,- Kč http://www.spspraha.cz/prukazy/
a Tady http://www.mdcr.cz/cs/Vodni_doprava/Nam ... /Jachtari/ to B, ale na to je třeba potvrzená praxe a asi 100 odjetých mil. Když jsem se na ministerstvu ptal, jak to mám doložit, tak mi řekli, že mi to musí potvrdit jiný kapitán. Když jsem řekl, že mám smlouvy na sebe napsané na několik lodí a potvrzení z marin o kotvení (takže jsem tam musel dojet), tak to jim nestačilo, že bych musel mít v nějaký speciální knížce, kterou je třeba si koupit u nějaké soukromé firmy razítko z těch marin. Takže pohoda...
- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Chorvatské papíry
Keramx píše:Bilardos píše:Z jakého roku máš ten průkaz?
2004, září.
Průkaz C je nejnižší a u nás ho omezili na výšku vln 1,2 m a vzdálenost 0,75 míle od pobřeží nebo ostrova, a to jen ve dne, takže je taky nanic.
Takže jedině to Béčko. Nebo si to C udělat třeba v Polsku, tam prý je omezeno asi na 15 mil od pobřeží, což by stačilo.
Tady je možné získat C za asi 450,- Kč http://www.spspraha.cz/prukazy/
a Tady http://www.mdcr.cz/cs/Vodni_doprava/Nam ... /Jachtari/ to B, ale na to je třeba potvrzená praxe a asi 100 odjetých mil. Když jsem se na ministerstvu ptal, jak to mám doložit, tak mi řekli, že mi to musí potvrdit jiný kapitán. Když jsem řekl, že mám smlouvy na sebe napsané na několik lodí a potvrzení z marin o kotvení (takže jsem tam musel dojet), tak to jim nestačilo, že bych musel mít v nějaký speciální knížce, kterou je třeba si koupit u nějaké soukromé firmy razítko z těch marin. Takže pohoda...
Tak teď už nechápu vůbec. Napřed jsi psal, že nemůžeš být s HR průkazem skipper a pak píšeš, že máš CZ - C.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
No pánové,
Naštěstí nemáme výsostné vody. Tak se dá předpokládat, že hoši z SPS nebudou lítat po světě s metrem a přeměřovat vám vlny.
V HR; vám HR papíry stačí a nikde jinde je po vás nikdo chtít nebude.
Vyjma majitele charteru. Ten by alespoň nějaké mohl chtít vidět,
(než vám svěří drahou loď).
Jinak váš řidičák nikoho nezajímá.
Opět až v ČR. Tady je vám prd platný i kdyby jste měli řidičák na letadlovou loď.
Hezky šupito-presto na SPS a udělat VMP. Jinak si na Vltavě neškrtnete.
alffa
P.S.
Ještě si všiměte jedné věci:
Vlastníte-li průkaz VMP, můžete plout v jakýchkoli vlnách, klidně ve dne v noci.
Jediná omezení jsou tato:
ROZSAH OPRÁVNĚNÍ VŮDCE MALÉHO PLAVIDLA
• kategorie MJ opravňuje k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a malého plavidla s vlastním strojním pohonem o výkonu do 20 kW,
• kategorie M opravňuje k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a plavidla s vlastním strojním pohonem,
• kategorie SJ opravňuje k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a plachetnice s celkovou plochou plachet do 20 m2,
• kategorie S opravňuje k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a plachetnice.
Naštěstí nemáme výsostné vody. Tak se dá předpokládat, že hoši z SPS nebudou lítat po světě s metrem a přeměřovat vám vlny.
V HR; vám HR papíry stačí a nikde jinde je po vás nikdo chtít nebude.
Vyjma majitele charteru. Ten by alespoň nějaké mohl chtít vidět,
(než vám svěří drahou loď).
Jinak váš řidičák nikoho nezajímá.
Opět až v ČR. Tady je vám prd platný i kdyby jste měli řidičák na letadlovou loď.
Hezky šupito-presto na SPS a udělat VMP. Jinak si na Vltavě neškrtnete.

alffa
P.S.
Ještě si všiměte jedné věci:
Vlastníte-li průkaz VMP, můžete plout v jakýchkoli vlnách, klidně ve dne v noci.
Jediná omezení jsou tato:
ROZSAH OPRÁVNĚNÍ VŮDCE MALÉHO PLAVIDLA
• kategorie MJ opravňuje k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a malého plavidla s vlastním strojním pohonem o výkonu do 20 kW,
• kategorie M opravňuje k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a plavidla s vlastním strojním pohonem,
• kategorie SJ opravňuje k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a plachetnice s celkovou plochou plachet do 20 m2,
• kategorie S opravňuje k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a plachetnice.
Re: Chorvatské papíry
Bilardos píše:Tak teď už nechápu vůbec. Napřed jsi psal, že nemůžeš být s HR průkazem skipper a pak píšeš, že máš CZ - C.
Napřed jsem měl 2.0. Tu zrušili a dali mi za ní C. Protože platí 0,75 míle od břehu, tak jsem si udělal ty chorvatský papíry, který udajně měly platit v chorvatských vodách s omezením do 15t a 12m lodi. Jedno omezení mohlo být překročeno.
Takže mám C i chorvatské papíry. C jsem sebou neměl, protože jsem myslel, že ty chorvatský papíry jsou v Chorvatsku lepší.
- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Chorvatské papíry
Keramx píše:Bilardos píše:Tak teď už nechápu vůbec. Napřed jsi psal, že nemůžeš být s HR průkazem skipper a pak píšeš, že máš CZ - C.
Napřed jsem měl 2.0. Tu zrušili a dali mi za ní C. Protože platí 0,75 míle od břehu, tak jsem si udělal ty chorvatský papíry, který udajně měly platit v chorvatských vodách s omezením do 15t a 12m lodi. Jedno omezení mohlo být překročeno.
Takže mám C i chorvatské papíry. C jsem sebou neměl, protože jsem myslel, že ty chorvatský papíry jsou v Chorvatsku lepší.
Jenže na HR je přece Boat skipper. Nejak se v tom motáš.
Re: Chorvatské papíry
Bilardos píše:Jenže na HR je přece Boat skipper. Nejak se v tom motáš.
To zase nechápu já? V čem se jako mám motat? Můžeš to nějak blíž specifikovat?
Pokud tím "na HR" myslíš jako že na Chorvatských papírech je napsáno Boat Skipper, tak už jsem psal, že to tam nemám, pokud čteš...
- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Pravděpodobně jde o to, že do některého roku se vydávali ty, co máš a pak to inovovali viz. tento odkaz:
http://www.yachtnet.cz/coursecap/img/hrnovy.jpg
Jinak to, co vydávájí dnes je skoro stejné (jako na odkazu). Jen je tam 30BT místo 20BT a je vypuštěna věta o teritorálních vodách Chorvatské republiky.
http://www.yachtnet.cz/coursecap/img/hrnovy.jpg
Jinak to, co vydávájí dnes je skoro stejné (jako na odkazu). Jen je tam 30BT místo 20BT a je vypuštěna věta o teritorálních vodách Chorvatské republiky.
Mám takový podobný papíry. Trochu se tam liší ty řádky nad fotografií. Já tam mám jen Klasa:
http://www.plavidla.cz/image/2004112013 ... 9c9bfe432b
http://www.plavidla.cz/image/2004112013 ... 9c9bfe432b
http://www.plavidla.cz/image/2004112013 ... 9c9bfe432b
http://www.plavidla.cz/image/2004112013 ... 9c9bfe432b
Já tam mám taky to číslo.
Jediný co myslím, že by mohl být problém je, že na těch papírech se nepíše že můžu vozit pasažéry.
Oni nemůžou rozpoznat, zda vozím lidi za úplatu a vydělávám si tím a nebo ne, tak automaticky předpokládají že ano a vyžadují papíry pro skippera, který se tím živí.
Vím o několika lidech, kteří si tak přilepšují, že si dají inzerát, najmou loď, vyberou peníze a vozí tam lidi. Za peníze. Mají takovou minicestovku, bez papírů. Chorvati se tomu asi chtějí bránit.
Takže bych se radši připravil na to, že budou prudit.
Jediný co myslím, že by mohl být problém je, že na těch papírech se nepíše že můžu vozit pasažéry.
Oni nemůžou rozpoznat, zda vozím lidi za úplatu a vydělávám si tím a nebo ne, tak automaticky předpokládají že ano a vyžadují papíry pro skippera, který se tím živí.
Vím o několika lidech, kteří si tak přilepšují, že si dají inzerát, najmou loď, vyberou peníze a vozí tam lidi. Za peníze. Mají takovou minicestovku, bez papírů. Chorvati se tomu asi chtějí bránit.
Takže bych se radši připravil na to, že budou prudit.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů