platnost chorvatských papírů

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: windward, vilma, MARIS, Pepa

Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Kurim u Brna CR

Re: chybné papíry

Příspěvekod TashonkaWitko » čtv srp 26, 2010 10:41 am

mozna je to obecne znama vec (pak se omlouvam za duplicitu) ale vcera na pivu mi rikal kamarad, ze jeho kamosovi letos v lete odmitla italska charterovka pujci na HR papiry lod. Nastesti se do dozvedeli par dni predem. Vic o tom nevim. Je to sice info "jedna pani znala druhou" ale povazuji je (znam je oba) za verohodny zdroj. Pokud bude zajem mohuse se pokusit zjistit podrobnosti - kdy, kdo, co, reseni atd ...
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 265
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » čtv srp 26, 2010 11:14 am

mne na HR papíry letos v Itálii lod půjčila italská respektive řecká charterovka bez problému, Všem i v HR posílám kopii papíru vždy už při objednávce.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » pát srp 27, 2010 11:08 am

Přidám svoji čerstvou zkušenost z letošního Řecka. Použil jsem rovněž chorvatský průkaz. Odeslán předem, na místě jej už ani nikdo nechtěl vidět. Rovněž niko nechtěl vidět papíry či prohlášení od cooskipera, ale chtěli vědět kdo to je a musel být přítomen předávání lodě.
Pepa
Uživatelský avatar
Rumex
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned čer 01, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dětmarovice

Příspěvekod Rumex » pát srp 27, 2010 11:41 am

Zdarec, mám úplně stejnou zkušenost jako Pepa, krom cooskipera, ten musel podepsat čestné prohlášení, že když padnu za vlast, doveze zbytek posádky na břeh. Po odesláni neskenovaného průkazu ho už nikdo potom nechtěl vidět. :shock:
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pát srp 27, 2010 1:06 pm

recko ... HR tramvajenka bez problemu. Co-skippera nikdo neresil (Royal Eagle Ateny)
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 112
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod hawsepipe » čtv úno 10, 2011 9:32 am

Vážení, celkem slušně ovládám chorvatštinu, tak se Vám to pokusím srozumitelně a krátce shrnout jak je to dnes de-iure v Chorvatsku:

Ale především nesrovnávejte průkazy od SPS s Chorvatskými o kapitanátů. kapitanáty jsou úřady pro mořskou plavbu. Pro plavbu na vnitrozemských vodních cestách, například na řece Sávě, co protéká Záhřebem, taky průkazy od přímořských kapitanátů neplatí a je potřeba mít průkaz od Chorvatské obdoby SPS


V HR mají tyto námořní (pro plavbu na moří) průkazy způsobilosti - tak jak stoupá rozsah oprávnění:

Průkazy pro plavbu pouze v teritoriálních vodách Chorvatska:
- voditelj brodice A
- voditelj brodice B
Průkazy pro mezinárodní plavbu: (tedy k vyplutí z ter. vod HR do vod jiných zemí nebo na "volné moře").
- voditelj brodice C

- zapovjednik jahte A
- zapovjednik jahte B

Principiálně je ještě další rozdíl mezi voditeljem brodice a zapovjednikem jahte:
voditelj brodice A-B-C = jsou průkazy pro vlastní „rekreaci“
zapovjednik jahte A-B = průkazy pro nájemné placené skippery

Jiná otázka je, že spousta kapitanátů zejména v zemích sousedících s HR v oblasti Jadranu "tiše toleruje" plavbu s HR průkazy mimo jejich oficiální limit.
Uživatelský avatar
pavel99
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: ned lis 08, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod pavel99 » čtv úno 10, 2011 10:50 pm

Jde hlavně o příspěvek k národnímu důchodu jak už se tu několikrát psalo. Já být přímořský stát, tak taky chorvatské teritoriální průkazy uznám. Pokud jejich majitelé plují v mích vodách, platí mé dně. Loď i posádka potřebuje najíst a pokud si ještě u mě půjčí .... super, hlavně dnes.

Místní legislativa je jedna věc a realita jiná. Co jsem tak četl po fórech, tak ani na Kanárech neměli s Chorvatským B žádný problém.

Od roku 2004 mám Chorvatský průkaz "voditel brodice" kdy ještě nebylo rozdělení na kategorie A,B,C. V roce 2007 mi u charteru Baotič v Dubrovníku tvrdili, že průkaz není platný a mám si jej na kapitanátu vyměnit. Loď ale předali, že je to nakonec můj problém. S tím že by mi někdo tvrdil že můj chorvatský průkaz není platný jsem se jinde v Chorvatsku nesetkal, ani jsem na netu nic nenašel. Máte někdo podobnou zkušenost, nebo informace jak to vlastně je?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8196
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát úno 11, 2011 7:22 am

Mám asi stejný průkaz a nic takového jsem neslyšel.

V žádném případě neměnit, protože na něm není žádný text o omezení, pokud se nepletu, což může být za jistých okolností výodou.... :whist:
Uživatelský avatar
Stanly
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 25
Registrován: stř led 30, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Stanly » pát úno 25, 2011 6:12 pm

A.K ev.výměně CRO licence souhlasím s Liborem. NEMĚNIT!
Navíc ani žádné ofic.sdělení o nutnosti výměny nikdo (u nás) zatím nezveřejnil. Další skutečností je, že po vstupu CRO do EU konečně odpadnou věčné diskuse o platnosti uvedené licence v ostatních státech EU :whist: . Zůstane nám však časově neomezená platnost licencí? (př. naši od MDČR musím obnovovat každých 5 let, vč.průkazu radiooperátora ... na ČTU, lékařské prohlídky (pouze MD vyjmenovaní lékaři), ap.

B. Neví někdo z fóra,jak bude (by mohla) vypadat novela nám.zákona ve směru požadované změny v oprávnění MDČR "C"? - př.LOA lodě (dosud 12 m-pouze), tonáž (CRO "B" je do 30 t), ev.síli větru (dosud do 4Bf), výšky vln, plavby Nm od pobřeží, ap....? :mad:
Uživatelský avatar
Stanly
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 25
Registrován: stř led 30, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Stanly » pát úno 25, 2011 6:33 pm

K předcházející poznámce B. - se částečně omlouvám, brž až nyní jsem objevil vláko "Petice za odstranění omezení v průkazech MVRP - ICC". Jen chci doplnit, že se lze domnívat, že v rámci ujednocení právních předpisů v EU by se licence MDČR "C" měla (mohla) svými omezeními podobat př. CRO licenci "B" (a dříve vydávaným licencí), .... :shock:
Uživatelský avatar
DarkDruid
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 85
Registrován: pon črc 26, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod DarkDruid » pát úno 25, 2011 11:46 pm

Stanly píše:CRO "B" je do 30 t


V CRO B stojí "30 GT", přičemž GT není jednotka hmotnosti, viz http://en.wikipedia.org/wiki/Gross_tonnage. To jen pro upřesnění.
Uživatelský avatar
pavel99
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: ned lis 08, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod pavel99 » sob úno 26, 2011 12:35 am

Stránky Ministerstva dopravy -Návrh novely zákona č. 61/2000 Sb., o námořní plavbě - http://www.lepsipravo.cz/TopicForm.aspx?TopicId=25
Uživatelský avatar
FerenCS
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 576
Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod FerenCS » stř srp 10, 2011 10:28 pm

V pôvodnom vlákne TU to chcú zmazať, tak som si povedal, že tu by to mohlo vydržať dlhšie... ;)

Moreplavba alebo Oprávnenia vydávané v Chorvátsku

V Chorvátsku upravuje podrobnosti o námornej plavbe zákon č. NN 181/2004 Pomorski zakonik a rekreačnú plavbu upravuje vyhláška NN 57/2006 Pravilnik o brodicama i jahtama. Tá upravuje aj podmienky potvrdzovania spôsobilosti na vedenie člna (Uvjerenje o osposobljenosti za voditelja brodice) alebo jachty (Svjedodžba o osposobljenosti za zapovjednika jahte), ktoré vydáva po vykonaní patričnej skúšky ministerstvo, resp. prístavný kapitanát (lučka kapetanija).

Vyhláška ďalej stanovuje oblasti plavby (Područje plovidbe) a predpisuje, akú minimálnu posádku musia mať lode, ktoré sa v danej oblasti plavby plavia

Druhy oprávnenia

Osoba, ktorá vedie plavidlo alebo jachtu musí mať spôsobilosť ako:

Vodca plavidla kategórie A ( Voditelj brodice kategorije A, Boat Skipper A )
Vodca plavidla kategórie B ( Voditelj brodice kategorije B, Boat Skipper B )
Vodca plavidla kategórie C ( Voditelj brodice kategorije C, Boat Skipper C )
Veliteľ jachty kategórie A ( Zapovjednik jahte kategorije A - do 100 BT, Yacht Master A )
Veliteľ jachty kategórie B ( Zapovjednik jahte kategorije B - do 500 BT, Yacht Master B )

Oblasti plavby


Oblasť plavby I – medzinárodná plavba po všetkých moriach a vodách prístupných z mora
Oblasť plavby II – medzinárodná plavba v Jadranskom mori
Oblasť plavby III – plavba po vnútrozemských morských vodách, v teritoriálnych vodách Chorvátskej republiky a vodách prístupných z mora
Oblasť plavby III.a – do 6 Nm od pobrežia pevniny alebo ostrova
Oblasť plavby III.b – do 3 Nm od pobrežia pevniny alebo ostrova
Oblasť plavby III.c – do 1 Nm od pobrežia pevniny alebo ostrova
Oblasť plavby IV – plavba v prístavoch, zálivoch, riekach chorvátskeho jadranského povodia do hranice splavnosti zo strany mora

Predpísaná posádka


Plavidlo v oblasti plavby I a II
vodca plavidla kategórie C
člen posádky so spôsobilosťou vodcu plavidla kategórie B
Plavidlo v oblasti plavby III a IV
vodca plavidla kategórie B
Plavidlo v oblasti plavby III.a, III.b, III.c a IV do dĺžky 6 m a výkonu motora do 8 kW
vodca plavidla kategórie A
Plavidlo s výkonom motora do 15 kW
vodca plavidla kategórie B
Jachta do 20 BT v oblasti plavby I a II
vodca plavidla kategórie C
jeden člen posádky
Jachta do 20 BT využívaná na komerčné účely v oblasti plavby III, III.a, III.b, III.c a IV
vodca plavidla kategórie C
Jachta do 20 BT využívaná na komerčné účely v oblasti plavby III, III.a, III.b, III.c a IV najímaná bez posádky (bareboat charter)
vodca plavidla kategórie B
Jachta od 20 BT do 100 BT bez ohľadu na oblasť plavby a účel využitia
veliteľ jachty kategórie A
člen posádky so spôsobilosťou vodcu plavidla kategórie B
Jachta od 100 BT do 500 BT bez ohľadu na oblasť plavby
veliteľ jachty kategórie B; s dokladom o spôsobilosti
základná bezpečnosť na lodi
protipožiarna ochrana
poskytovanie prvej pomoci
člen posádky so spôsobilosťou člena posádky strážny strojný dôstojník
člen posádky so spôsobilosťou člena posádky základná bezpečnosť na lodi
Jachta nad 500 BT

Platnosť oprávnenia


V praxi to znamená, že jednotlivé oprávnenia majú nasledovné obmedzenia:
Vodca plavidla kategórie A

Rekreačné plavidlá na nekomerčnú plavbu v oblasti plavby III.a (do vzdialenosti 6 Nm od pevniny alebo ostrova) do dĺžky 7 m s motorom do výkonu 15 kW

Vodca plavidla kategórie B


Všetky typy rekreačných plavidiel (motorové a plachtové) bez obmedzenia na základe výkonu motora, v medzinárodných vodách a v teritoriálnych vodách Chorvátskej republiky
komerčná plavba
lode na prevoz osôb do vzdialenosti 3 Nm od pevniny alebo ostrova
lode na prevoz nákladu a rybárske lode
nekomerčná plavba
jachty do 30 BT na nekomerčné účely
nájomné jachty do 30 BT najímané bez posádky

Vodca plavidla kategórie C


Plavidlá na nekomerčnú plavbu v oblastiach plavby I a II
Plavidlá na komerčnú plavbu
lode na prevoz nákladu a rybárske lode v oblastiach plavby I a II
lode na prevoz osôb do dĺžky 12 m v oblastiach plavby III a III.a
Jachty bez ohľadu na účel cesty do 30 GT v oblastiach plavby I a II
Jachty na komerčné účely do 30 GT s profesionálnou posádkou v oblastiach plavby III, III.a, III.b, III.c, a IV
pozn. mám voľade doma HR mapu Jadranského mora kde boli kategórie plavby B a C rozdelené aj podľa ročných období.

Na plavbu je tiež potrebné osvedčenie o spôsobilosti operátora rádiovej stanice, ak je takouto stanicou plavidlo vybavené.
Uživatelský avatar
Neny
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: úte úno 24, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Modra/SR

Příspěvekod Neny » pon srp 15, 2011 10:46 am

Ahoj FerenCs. Vieš sem hodiť originálny zdroj, z ktorého máš tieto informácie? Dík moc.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » pon srp 15, 2011 11:13 am

V tomto vlákně je již asi vše, co s touto otázkou souvisí. Neny, to co hledáš (to co sem dal ferenCS), je o dvě stránky zpět ......už čtyři roky.
Leckdo zde vytváří nějaký post, aniž by se vůbec obtěžoval to vlákno přečíst. Takže to jsou převážně stále dokola se opakující úvahy či fakta, nepřinášející nic nového.
Pepa
Uživatelský avatar
FerenCS
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 576
Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod FerenCS » úte srp 30, 2011 1:32 pm

Pepa píše:V tomto vlákně je již asi vše, co s touto otázkou souvisí. Neny, to co hledáš (to co sem dal ferenCS), je o dvě stránky zpět ......už čtyři roky.
Leckdo zde vytváří nějaký post, aniž by se vůbec obtěžoval to vlákno přečíst. Takže to jsou převážně stále dokola se opakující úvahy či fakta, nepřinášející nic nového.
Pepa

je, ale po chorvatsky, TU je tá mapa čo som spomínal :)
Uživatelský avatar
FerenCS
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 576
Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod FerenCS » úte srp 30, 2011 1:44 pm

Neny píše:Ahoj FerenCs. Vieš sem hodiť originálny zdroj, z ktorého máš tieto informácie? Dík moc.


bolo to na www.wikiboks.org ale kde? :?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host