platnost chorvatských papírů

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: windward, vilma, MARIS, Pepa

Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte čer 05, 2007 9:41 am

Keramx píše:Já tam mám taky to číslo.
Jediný co myslím, že by mohl být problém je, že na těch papírech se nepíše že můžu vozit pasažéry.
Oni nemůžou rozpoznat, zda vozím lidi za úplatu a vydělávám si tím a nebo ne, tak automaticky předpokládají že ano a vyžadují papíry pro skippera, který se tím živí.
Vím o několika lidech, kteří si tak přilepšují, že si dají inzerát, najmou loď, vyberou peníze a vozí tam lidi. Za peníze. Mají takovou minicestovku, bez papírů. Chorvati se tomu asi chtějí bránit.
Takže bych se radši připravil na to, že budou prudit.

To je úpná blbost.
Pokud Tě neudají alespoň dva z posádky, tak je to neprokazatelné.

Předpoklady v právu neplatí. :!:
Uživatelský avatar
Keramx
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: ned čer 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Keramx » úte čer 05, 2007 11:39 am

alffa píše:Předpoklady v právu neplatí. :!:

Jen mě to napadlo. Protože rozměry lodi i její hmotnost byly vpořádku, jedině ta posádka se dá interpretovat různě. Asi ty papíry oskenuju, pošlu je chorvatskému ministerstvu pomorstva s tím, že mi policie řekla to co mi řekla a co s těmi papíry vlastně můžu a nemůžu...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte čer 05, 2007 10:03 pm

Keramx píše:Mám takový podobný papíry. Trochu se tam liší ty řádky nad fotografií. Já tam mám jen Klasa:
http://www.plavidla.cz/image/2004112013 ... 9c9bfe432b
http://www.plavidla.cz/image/2004112013 ... 9c9bfe432b

Toto čo si tam dal sú tvoje papiere? Tak v nich je klasa Rímska 3, teda III a pod tým je kolonka ur.broj teda pracovné číslo, niečo ako klasifikačné číslo, alebo číslo preukazu.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » stř čer 06, 2007 5:01 am

Ahoj.
Mám kromě českých i stejné papíry jako Keramax (shodou okolností též z roku 04), jen v rubrice klasa mám šílenou kombinaci čísel, písmen a pomlček končící letopočtem 1997, takže silně pochybuju, že by to byla oblast povolené plavby. Spíš mi to připadá jako odvolávka na nějaké ustanovení zákona. Tu takzvanou "oblast III", jak to u Keramaxe rozšifroval Denis, bych spíše považoval za umně proškrtnutou rubriku. Chorvati to snad ani takhle nenazývají... I ve dvou dalších rubrikách vepředu mám, na rozdíl od K., zase úděsnou kombinaci čísel. Zadní strana je totožná a ať ji čtu shora či zdola, naprosto žádné omezení nevidím.
Právě naopak. Od roku 05 už tam omezení jsou (viz ten průkaz co sem dal Bilardos).
Ostatně jsem byl právě celkem znalými lidmi popoháněn, ať si rychle udělám ten "svůj" typ průkazu s tím, že další rok nějaká ta omezení již budou. Mimochodem ta úprava v CR byla částečně, možná že i zcela, zapříčiněna velmi silným lobbingem naší strany prostřednictvím MD, resp. toho kvanta organizací a lidí, kteří mají z toho nablblého obnovovacího systému u nás náramnou a doživotní živnost.
Wlady
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř čer 06, 2007 8:13 pm

To číslo KLASA je číslo inspektora nebo číslo odboru nebo místa, který má oprávnění vydávat "Osvědčení o způsobylosti pro řízení lodí" překlad z chorvatštiny. Otázka pak zní, když je kolonka proškrtnuta /// má pan kapitán "lučky"své registrační číslo v razítku? . Regisrační číslo (R.BROJ) je Vaše osobní číslo u výše uvedeného inpektora nebo odboru námořní dopravy na půkazech uvedeno SEKTOR POMORSKOG PROMETA. Jěště mám také vyplněné rodné číslo JMBG. Osobně mám průkaz vystavený na Ministerstvu námořní dopravy a dopravy v Zagrebu- doslovný překlad. Průkaz je bez omezení tonáže, délky výkonu a doby platnosti. Jediné částečné omezení je to,že mohu provozovat činnost určenou k přepravě cestujících jen v jednotlivých oblastech, ale to tam máte všichni.
Berty
Naposledy upravil(a) berty dne čtv pro 06, 2007 1:01 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to berty

Příspěvekod Wlady » čtv čer 07, 2007 3:43 am

Ahoj.
Díky za vysvětlení, přeci jen je ten "kolektivní rozum" k něčemu dobrej :lol: .
Wlady
Uživatelský avatar
c25land
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 24
Registrován: čtv dub 10, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod c25land » pát dub 18, 2008 9:12 am

Jenom to sem přidám :) co jsem našel http://www.lode.cz/re/clanek.php?ID=824&rub=10

Následuje překlad oficiálního vyjádření Chorvatského ministerstva v teto veci:

REPUBLIKA HRVATSKA
Ministerstvo Pomorstva, Prometa i Veza
Uprava Pomorstva
10000 Zagreb, Prisavlje 14
tel: 01 61 69 111, fax: 01 61 95 956
Zagreb, 22. ledna 2002

Věc: „Uvjerenje za voditelja brodice“

Vážený pane………..

Váš dopis ze dne 4.ledna roku 2002.

K Vašemu dotazu jestli „Uvjerenje o osposobljenosti za voditelja brodice“, které jste získal po složení zkoušky v Rogoznici, je platné na všech mořích a oceánech odpovídám Vám následující:

Podle článku 1. odstavec 1. a 2. „Pravilnika o brodicama (Narodne novine, br.81/94 a 77/01)“ osoba, která získala „Uvjerenje o osposobljenosti za voditelja brodice“ je oprávněna řídit člun, který se plaví ve vnitřních mořských vodách a teritoriálním moři Chorvatské republiky. Z toho vyplývá upozornění, že předmětné „Uvjerenije“ není mezinárodní a není platné na zbývající moře a oceány. Nicméně, podle našich poznatků některé středomořské státy uznávají naše „Uvjerenje o osposobljenosti za voditelja brodice“ přesto, že Chorvatská republika s nimi neuzavřela dohodu o vzájemném uznávání takových oprávnění.

S úctou


NÁMĚSTEK MINISTRA

Kap. Rino Petrič
Kulaté razítko
Uživatelský avatar
terrier
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 90
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod terrier » pon čer 02, 2008 9:39 am

Když už jsme u toho Chorvatska v právě vyšlém Yachting revue je článek ve kterém se píše, že několik českých jachtařů mělo velké problémy s půjčením lodi delší než dvanáct metrů a mají kapitánský průkaz vydaný před rokem 2004 - zkrátka, že je jim charterovky nepůjčili. Splitský kapitanát vyhlásil, že tito držitelé průkazu nemají udělanou zkoušku s radiotelefonie ale, že je možné ji dodělat na místě za 240 kun a dvěma fotkama k tomu.

Nevím, ale mě to přijde jako postavené na hlavu, do dvanácti metrů není problém nad dvanáct metrů problém je, přitom umět používat vysílačku potřebuji tak jak tak.

Neví o tom někdo něco? nebo to je zase jen nějaký informační šum?
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » pon čer 02, 2008 10:00 am

Děkuji

Mě zaráží ta podobnost (12 m) s omezením českých papírů sk. C. Nebylo to myšleno takto? Protože doposud to tolerovali a půjčovali na céčko i větší lodě. Jestli to není ten šum...
Uživatelský avatar
terrier
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 90
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod terrier » pon čer 02, 2008 10:28 am

Nevím jak to bylo myšleno, je to letošní zkušenost. Volal jsem do svých charterovek, vědí o tom co vyšlo v časopise, ale konkrétní zkušenost s tím na Jadranu nezaznamenali.

Pokud by to byla kachna už bych začal věřit, že je to konkurenční boj jadran - řecko - itálie ve všeobecné histerii masa, dětí by to byl jen další políček vůči chorvatsku. Asi začínám být paranoidní:-)
Uživatelský avatar
Jezura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 102
Registrován: ned bře 30, 2008 1:00 am
Reputace: 1

HR papíry

Příspěvekod Jezura » pon čer 02, 2008 10:37 am

mrkněte na http://www.vltava-yacht.cz/HR.html

je tam zajímavé pojednání na téma platnosti HR kvalifikace
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3055
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » pon čer 02, 2008 10:59 am

Dívala jsem se na ten odkaz, přepnula jsem si to na ruštinu, bo mi je celkem jedno, v jakém jazyku si počtu.

V prvních 4 oknech=nadpisech=slovech, /česky jsou to "kap. průkazy, prodej jachet a novinky"/ jsou celkem 4 jazykové chyby. :? Tak jsem zatím dál nečetla.
No, uvědomuju si, že obsah a forma jsou rozdílné věci a na formě nebazíruju, tak se k tomu ještě třeba vrátím.
I když téma platnosti-neplatnosti HR papírů mě už přestalo přespříliš zajímat.
Uživatelský avatar
hanes
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv čer 21, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod hanes » pon čer 02, 2008 11:09 am

No jako čertsvou majitelku této licence by tě toto téma naopak zajímat mělo :D
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3055
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » pon čer 02, 2008 11:36 am

Ve stručnosti zatím takto : motivace, proč jsem si HR papíry udělala, trvá a tak jsem ráda, že je mám. To, že k různým zkouškám je třeba se porůznu připravit, beru jako fakt, různých zkoušek už jsem udělala stovky a jejich vztah k praxi nepřeceňuju. Znám osobně i tu roli zkoušejícího, tak vím, jak se na to dívá on a jak posuzuje uchazeče.

To, že na zkoušky na MD ČR je třeba se jinak připravit též nezpochybňuju, ovšem jsem přesvědčena, že ani ony samy o sobě neudělají, BOHUŽEL, opravdickýho jachtaře, vlka mořského.

A opakované upozorňování těch, co se živí zkouškami a kursy pro ČR papíry na "ubohost" HR papírů já osobně vnímám jako jakousi reklamní činnost pro podporu jejich aktivit, nikoli jako upřímnou nezištnou snahu pomoci nebožákovi, který je v nebezpečí své neznalosti. No ale proč nespojit příjemné s užitečným, že.
Stejně tak občas zažívám pocity trapnosti, když pozoruji, že u některého jachtaře slouží ČR papíry spíše k vycpání seběvědomí než k získání radosti z jachtingu. No ale proč, koneckonců, ne, život je krátkej, ať se každej poraduje, jak umí.
Uživatelský avatar
hanes
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv čer 21, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod hanes » pon čer 02, 2008 11:46 am

To bylo jenom takové malé rýpnutí :-)
Samozřejmě, žádná zkouška z nikoho mistra neudělá, to dokáže jenom praxe.
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3055
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » pon čer 02, 2008 11:51 am

já nejsem dotčená, jenom ukecaná :) a napadá mě toho hrozně moc, co bych mohla o HR zkoušce atd. říci, ale není čas, odcházím do práce, ahoj.
Uživatelský avatar
terrier
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 90
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod terrier » pon čer 02, 2008 12:00 pm

Přepíší sem ten text

"Chorvatské nemilé překvapení

Začátek letošní sezóny přinesl nepříjemné překvapení některým českým jachtařům. Při přebírání lodí zjistili, že chorvatské úřady zahájily ofenzivu na držitele chorvatských kapitánských průkazů, kteří je získali před rokem 2004. Jejich držitelé totiž podle informací splitského kapitanátu nemají složenou zkoušku s radiofonie. Kdo má tento druh průkazu, může plout s lodí do 12 metrů délky. Ti jachtaři, kteří byli zvyklí charterovat delší lodě a mají je už zaplacené, se tak dostávají do úzkych - charterové firmy jim loď půjčí jedině po předložení průkazu platného pro danou loď. Zkoušku z radiofonie je možné dodatečně absolvovat na jednotlivých kapitanátech. Na její složení je kromě znalostí potřeba ještě 240kun a dvě fotografie. Pokud si nejste jisti, zda váš průkaz bude na půjčení lodě stačit, nechte si ho zkontrolovat od charterové agentury, u které máte pronajatou loď" tolik z Yachtingu revue červen 2008
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » pon čer 02, 2008 12:34 pm

Zase jenom účelová kachna /lež/ některých zájmových seskupení. Řekl bych že asi nemá cenu se tím zabývat.
Cituji poslední odstavec z druhé straně mého HR průkazu, vydaného 1.6.2001 v Zadaru.

The holder of this Licence is authorised to operate radio-telephone station on boat while sailing Croatian teritorial sea and internal waters.

Pepa
Uživatelský avatar
terrier
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 90
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod terrier » pon čer 02, 2008 1:18 pm

no jo,.... ale jaký význam tam má těch dvanáct metrů, přeci jestli mám dvacet, třináct, jedenáct devadesát nebo osm metrů stále používám stejnou vysílačku a musím mít na ní povolení.

Prostě jak to čtu tak to čtu a jsem ztoho jelen, žádné logické vysvětlení mě nenapadá, jenom to, že je to kachna nebo placený článek jak očernit chorvatsko. Faktem je že v chorvatsku zase popojeli ceny nahoru a že se platí už i tam kde se kdysi ještě neplatilo.
Uživatelský avatar
Ludek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 191
Registrován: stř dub 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ludek » pon čer 02, 2008 1:35 pm

Clanek byl v Yachting Revue. Taky jsem na nej narazil. Bohuzel autor se podepsal jako "had". Tak nevim co za tim je. Kazdopadne zneni na zadni strane prukazu, tak jak ho cituje Pepa je jasne.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » pon čer 02, 2008 5:53 pm

To terrier, Jestli tě to tak trápí, tak logika věci mi parví, že to správně odhalil Baharis. Chorvati nemají omezení lodí do 12 m, ale má české C. Je velmi pravděpodobné, že tam někdo přišel s českým C a neměl vedlejší průkaz na radio, neb jak známo C samotné rádo neobsahuje. To přesně odpovídá popisu situace a možných následných problémů v jednání s něktrým nadmíru iniciativním pracovníkem charterovky. Toto riziko je všeobecně známo a mnohokrát zde bylo rozebíráno. Že si nějaký pracovník HR charterovky vyšlápl /typl bych si, že byl nejspíše vyprovokován/ na CZ prúkaz je docela možné. Prtoč by to dělal na průkazy chorvatské.
Pepa
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

C+radio

Příspěvekod pecho » pon čer 02, 2008 6:30 pm

To Pepa, to jako, že ten radioprůkaz k C zapomněl doma nebo, že ho neměl vůbec? Vždyť tady napřed musím na radioprůkaz na zkoušky a pak teprve na zkoušky na C. Na chartrovkách v Hr vždy předkládám jak radioprůkaz tak i Cprůkaz. Na Sukošanu dřív se muselo s tím a s crewlistem běžet na to buro, seděl tam nějakej kompetentní úředník prohlídl, crewlist a prohlídl mi doklady a pak mi na to bouchnul štempl a podpis, v poslední době si to už kontrolují jen samy chartrovky, úředník nikde. (Jinak jsem nikdy nezkoušel brát větší loď, než na kterou mám papíry, stává se ale že někde mají lodě napsanou délku 11,95 m a jinde tu samou už vedou jako např. 12,30m apod.,ale neměl jsem s tím problém) Zdraví Pecho.
Uživatelský avatar
erar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 105
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod erar » pon čer 02, 2008 8:34 pm

terrier píše:no jo,.... ale jaký význam tam má těch dvanáct metrů, přeci jestli mám dvacet, třináct, jedenáct devadesát nebo osm metrů stále používám stejnou vysílačku a musím mít na ní povolení.

Prostě jak to čtu tak to čtu a jsem ztoho jelen, žádné logické vysvětlení mě nenapadá, jenom to, že je to kachna nebo placený článek jak očernit chorvatsko. Faktem je že v chorvatsku zase popojeli ceny nahoru a že se platí už i tam kde se kdysi ještě neplatilo.



Chorvat rozlišuje do 12m plachetnice nad 12 jachta :)
Uživatelský avatar
micin
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 14
Registrován: pon zář 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod micin » úte čer 03, 2008 2:16 pm

Ja jsem jeste neslysel, ze by mel nekdo problem s chorvatskymi papiry jinde nez v CR :)
Jestli ted zacali delat trable chorvati, tak to je celkem legrace a beru to spis jako pokus vytahnout z lidi penize za novou zkousku. V tom jsou dobri ;) Ale mozna, ze to bude jinak, jak psal Pepa...

m
Uživatelský avatar
pcworker
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pon srp 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod pcworker » úte čer 03, 2008 9:12 pm

Pepa píše:Zase jenom účelová kachna /lež/ některých zájmových seskupení. Řekl bych že asi nemá cenu se tím zabývat.
Cituji poslední odstavec z druhé straně mého HR průkazu, vydaného 1.6.2001 v Zadaru.

The holder of this Licence is authorised to operate radio-telephone station on boat while sailing Croatian teritorial sea and internal waters.

Pepa


Ja mám chorvátsky Boat Skipper Category B z augusta 2007 a tam už žiadna zmienka o "radio-telephone station on boat" nie je.
Čo teraz ?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů