platnost chorvatských papírů
Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma
Tak jsem dnes obdržel mail s následující zprávou:
Nařízení z roku 2008 o tom, že pro plavbu pod chorvatskou vlajkou budou akceptovány jen chorvatské průkazy, bylo začátkem roku 2009 zmírněno. Budou uznány i zahraniční průkazy, ale jen za určitých podmínek.
Jak vyplývá z níže uvedeného dopisu z ledna 2009, Chorvati budou uznávat zahraniční osvědčení k vedení lodě, která jsou platná v dané zemi, v rozsahu určeném daným osvědčením.
Předpokladem pro uznání je buď podpis oboustranného Memoranda mezi Chorvatskem a daným státem NEBO dodání informací z dané země o tom, které průkazy jsou v dané zami platné, za jakých podmínek jsou vydávány a jaký je jejich rozsah, aby bylo možno o uznání rozhodnout.
Česká Republika nemá zatím takovou dohodu podepsanou a Chorvatsku zatím žádné informace nedodala. Věříme, že se situace do začátku plavební sezóny vyjasní.
Slováci mají dohodu podepsanou již od roku 2002, takže platná osvědčení vydaná Ministerstvem dopravy a spojů Slovenska jsou plně uznávána.
Překlad dokumentu chorvatského Ministerstva moře, dopravy a infrastruktury naleznete na www.nika-yacht.cz
Jestli tomu dobře rozumím, tak chorvati nemusí akceptovat české doklady VMP, protože češi nedodali chorvatskému ministerstvu infomace a podmínky vydávání nových osvědčení pro vůdce lodí platné v ČR. A na rozdíl od slováků nebo maďarů nemá ČR podepsané uzavřeno oboustranné memorandum o uznávání osvědčení k vedení lodě.
Mě se to naštěstí netýký, mám chorvatský papíry.
Nařízení z roku 2008 o tom, že pro plavbu pod chorvatskou vlajkou budou akceptovány jen chorvatské průkazy, bylo začátkem roku 2009 zmírněno. Budou uznány i zahraniční průkazy, ale jen za určitých podmínek.
Jak vyplývá z níže uvedeného dopisu z ledna 2009, Chorvati budou uznávat zahraniční osvědčení k vedení lodě, která jsou platná v dané zemi, v rozsahu určeném daným osvědčením.
Předpokladem pro uznání je buď podpis oboustranného Memoranda mezi Chorvatskem a daným státem NEBO dodání informací z dané země o tom, které průkazy jsou v dané zami platné, za jakých podmínek jsou vydávány a jaký je jejich rozsah, aby bylo možno o uznání rozhodnout.
Česká Republika nemá zatím takovou dohodu podepsanou a Chorvatsku zatím žádné informace nedodala. Věříme, že se situace do začátku plavební sezóny vyjasní.
Slováci mají dohodu podepsanou již od roku 2002, takže platná osvědčení vydaná Ministerstvem dopravy a spojů Slovenska jsou plně uznávána.
Překlad dokumentu chorvatského Ministerstva moře, dopravy a infrastruktury naleznete na www.nika-yacht.cz
Jestli tomu dobře rozumím, tak chorvati nemusí akceptovat české doklady VMP, protože češi nedodali chorvatskému ministerstvu infomace a podmínky vydávání nových osvědčení pro vůdce lodí platné v ČR. A na rozdíl od slováků nebo maďarů nemá ČR podepsané uzavřeno oboustranné memorandum o uznávání osvědčení k vedení lodě.
Mě se to naštěstí netýký, mám chorvatský papíry.
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1112
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Tohle je takový tradiční Chorvatský folklórní tanec okolo průkazů, který se opakuje ob rok, pokud si dobře pamatuji.
Zatím to bylo vždy tak, že nakonec vyměkli.
Vzhledem k tomu, že je "krize", lze předpokládat, že bude menší zájem o pronájmy lodí a to je už konec konců trochu vidět už i teď z většího množství lastminute oproti loňskému roku, řekl bych. A tak lze předpokládat, že opět ochotně vyměknou, aby udrželi příjmy z chartů.
Je to určitě nezanedbatelný krajíc příjmů o který se Chorvati nějakým takovýmhle nařízením nenechají připravit.
Zatím to bylo vždy tak, že nakonec vyměkli.
Vzhledem k tomu, že je "krize", lze předpokládat, že bude menší zájem o pronájmy lodí a to je už konec konců trochu vidět už i teď z většího množství lastminute oproti loňskému roku, řekl bych. A tak lze předpokládat, že opět ochotně vyměknou, aby udrželi příjmy z chartů.
Je to určitě nezanedbatelný krajíc příjmů o který se Chorvati nějakým takovýmhle nařízením nenechají připravit.
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1112
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Oni Chorvati chtějí, aby bylo řečeno které průkazy jsou platné, jestli jsem to dobře pochopil.
Asi to není u nás asi až tak jednoduché poslat potřebné podklady, protože zrovna v tom může být problém. Sice byly zákonem zrušeny "staré" průkazy které vydávala SPS (2.0, 2.1, ...), ale existuje soudní rozhodnutí, že to není pravda, že stále platí (hodně zjednodušeno).
Uvidíme co se z toho vyvrbí.
Taky je možné, že je to další akce na peněženky jachtařských turistů, prostě až tam přijedeš tak zaběhneš rychle udělat chorvatské papíry a zaplatíš nějaké EURáče do jejich státní kasy.
Asi to není u nás asi až tak jednoduché poslat potřebné podklady, protože zrovna v tom může být problém. Sice byly zákonem zrušeny "staré" průkazy které vydávala SPS (2.0, 2.1, ...), ale existuje soudní rozhodnutí, že to není pravda, že stále platí (hodně zjednodušeno).
Uvidíme co se z toho vyvrbí.
Taky je možné, že je to další akce na peněženky jachtařských turistů, prostě až tam přijedeš tak zaběhneš rychle udělat chorvatské papíry a zaplatíš nějaké EURáče do jejich státní kasy.
Chorvatské doklady
Ahoj, je pravda že soud prohráli, ale vzápětí vydali vyhlášku které doklady jsou platné a tam 2,0 a další nejsou. Jakmile budou chtít aby Chorvati uznali naše doklady tak musí uznat Chorvatské. V první řadě jde o peníze, bohužel naše. Zdravím a s úsměvem Hastrmank.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 570
- Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Frýdek-Místek
Je celkem zajímavé sledovat, jak se přelévají priority podle toho co kdo vydá za nařízení. Není tomu tak dávno, co se diskutovalo o platnosti chorvatských papírů, dneska je to platnost (využitelnost) papírů českých. Nicméně z vlastní zkušenosti (i když ve trochu jiném směru) vím, že problém nejen s pojišťovnou být může pro uživatele lodí plujících pod českou vlajkou. Pokud se v nějaké hodně nedávné době nezměnil zákon tak loď pod čekou vlajkou mohl vést jen kapitán s českými papíry. Což má úplně šílenou logiku, jako kdybych si půjčil auto s chorvatskou registrací na chorvatském letišti a musel bych si dělat chorvatský řidičák.
- rafiz
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 134
- Registrován: pon led 28, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Před rokem jsem došel k závěru, že na skládací kajak, nafukovací člun, necky, záchraný kruh nebo hrnec žádné papíry nepotřebuji, pokud na to nezavěsím plachty nad 12 m2. Vaše debata ve mne vzbuzuje podezření, zda nejsem na omylu. Stačí odvaha nebo je nutná i bumážka? Tak jak to tedy je?
rafiz
rafiz
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
rafiz píše:Před rokem jsem došel k závěru, že na skládací kajak, nafukovací člun, necky, záchraný kruh nebo hrnec žádné papíry nepotřebuji, pokud na to nezavěsím plachty nad 12 m2. Vaše debata ve mne vzbuzuje podezření, zda nejsem na omylu. Stačí odvaha nebo je nutná i bumážka? Tak jak to tedy je?
rafiz
Mícháš dohromady třešně a jablka.
Tudy cesta nevede. S odvahou to nemá už vůbec nic společného.
alffa
mboban píše:... . Ale spíš se kloním k tomu, že ta brzda je na české straně. Proč to slováci, maďaři a jiní mají již dávno s chorvaty vyřešeno?
myslim, ze nie je mnoho statov, ktore maju s chorvatskom tuto zmluvu podpisanu.
zrejme by potom chorvatske papiere platili v tej druhej krajine? naco by si potom niekto robil VMP?
myslim, ze to je dovod, preco sa ine staty zdrahaju tuto zmluvu s chorvatskom podpisat. alebo?
- rafiz
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 134
- Registrován: pon led 28, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pro mě jsou plavební předpisy skryty ve velké mlze. Že na kolo řidičák nepotřebuju a na motorku už jo, to vím, ale jak je to s loděmi? Od sedmi let jsem jezdil na čtyřmetrovém kajaku bez plachet a za celou dobu jsem policajta na vodě ani na břehu neviděl. Tak nepředpokládám, že když mám teď kajak o dva metry delší a na něm 5,5 m2 plachty, že by měl být v Čechách najednou problém. Jestli ano, tak pak asi budu při kontrole čučet jak péro z gauče. Když tu ale čtu o oprávnění vést malou loď (brodica), chytá mě nejistota. Třeba v Rusku musí mít papíry ta loď, ne vůdce. Že by na mě čučeli je možný. Vzpomínám si, že jeden člen posádky voru Kon-Tiki, který plul přes Pacifik z Peru, rozčilil celníka tím, že mu tvrdil, že přijel kanoí a odjíždí na voru.
rafiz
rafiz
- Neny
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: úte úno 24, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Modra/SR
Cafte. Az po navrate domov som zistil, ze mam preklep v chorvatskom B-cku. Pridali mi tam jeden rok zivota! Nie ze by som bol chulostivy na vek, ale nesedi mi to s pasom a ak sa nebodaj daco stane, tak by to mohol brat dakto (trebars poistovna) ako neplatny doklad. Neviete ako sa to reklamuje, co to stoji a ci to staci poslat postou alebo po dakom osobne? Dik za odpoved!
- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
chybné papíry
2 Windward,
asi pro jistotu, aby si vzal sebou i nějakou náhradní fotku, ta původní asi nepůjde odstranit, budou muset na svoje náklady vystavit nové doklady s novou fotkou, můj názor. Zdraví Pecho
asi pro jistotu, aby si vzal sebou i nějakou náhradní fotku, ta původní asi nepůjde odstranit, budou muset na svoje náklady vystavit nové doklady s novou fotkou, můj názor. Zdraví Pecho
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů