Kočárek nad kokpit
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- dodo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 8
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem ted volal do firmy campingmarket.cz. Pan byl velmi ochotny a vypadal, ze se v tom dost vyzna a jednoznacne mi doprucil material Airtex, 195 g/m2.
http://www.campingmarket.cz/redakce/ind ... lozka=9368
Stoji teda okolo 270Kc/bm v sirce 170 cm, ale rikal ze je to overeny a vyzkouseny, ma UV ochranu a ze to vydrzi 12-15 let, ze z toho sami vyrabeji.
Jeste jsem se ptal na ten MasAcril, ten ma 300-330 g/m2 a rikal ze to je zbytecne predimenzovany, hur se z toho sije a je o 130 Kc drazsi.
Dodo
http://www.campingmarket.cz/redakce/ind ... lozka=9368
Stoji teda okolo 270Kc/bm v sirce 170 cm, ale rikal ze je to overeny a vyzkouseny, ma UV ochranu a ze to vydrzi 12-15 let, ze z toho sami vyrabeji.
Jeste jsem se ptal na ten MasAcril, ten ma 300-330 g/m2 a rikal ze to je zbytecne predimenzovany, hur se z toho sije a je o 130 Kc drazsi.
Dodo
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Dejte bacha na jednu maličkost: některé umělohmotné plachty se suchem scvrkávají a naopak vodou silně zvětšují rozměr - tedy opačně než bavlna. Na vlastní oči jsem viděl, jak si kámoš ránou střihl na plachtu a v poledne mu všude scházelo 10 cm. A byla to zrovna PES batohovina.
Pokud to ušijete ze suché, za deště se dělaj lavóry a opačně, pokud je při šití jen trochu zvlhlá třeba skladováním, zasvítí na ní slunce a nejde dopnout na druky. Jednu takovou z PVC ( lehčí kamionová plachta ) jsem před složením preventivně pocákal vodou, jinak běhen dvou dnů uschla a v dešti jsem stál na rohu okna a čekal jak vůl až nabobtná, by šla dopnout.
Tohle většinou šiči markýz, stanů, deštníků apod. experti vůbec netuší. Dá se to zjistit v tech.listech.
Pokud to ušijete ze suché, za deště se dělaj lavóry a opačně, pokud je při šití jen trochu zvlhlá třeba skladováním, zasvítí na ní slunce a nejde dopnout na druky. Jednu takovou z PVC ( lehčí kamionová plachta ) jsem před složením preventivně pocákal vodou, jinak běhen dvou dnů uschla a v dešti jsem stál na rohu okna a čekal jak vůl až nabobtná, by šla dopnout.
Tohle většinou šiči markýz, stanů, deštníků apod. experti vůbec netuší. Dá se to zjistit v tech.listech.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
kdybych to chtěl mít tip-top, ptal bych se třeba tady, PVC už u nich nejede:
http://www.boots-persenning.de/ueber-da ... l-226.html
http://www.boots-persenning.de/ueber-da ... l-226.html
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 182
- Registrován: sob úno 25, 2006 10:10 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Brno, Motor sailer Tralaren 31
K dotazu Doda přidám mou loňskou zkušenost, kdy jsem si dělal bimini "na míru" na naši plachetnici Tobago.
Původní plán byl, že si nechám naohýbat trubky a zbytek si dodělám sám. Moje kriterium bylo, aby výsledný efekt byl takový, abych se za to nemusel stydět a aby to nějaký pátek vydrželo. Co se týče konstrukce bimini, tak jsem zvolil nerez trubky Ø 25mm, přestože mi téměř všichni tvrdili, že na mou 8-mi metrovku je to předimenzováno. Stejnou radu o předimenzování jsem ale už před mnoha lety nevyslyšel (tehdy se to týkalo délky a síly řetězu kotvy) a tak i tentokrát jsem zůstal u "předimenzování" a praxe opět správnost volby předimenzování potvrdila. Ještě více to ale platí o zvoleném materiálu, v mém případě Masacril s gramáží 330 g. Objednával jsem si ho z Německa přes internet a jakmile jsem ho dostal, tak mi bylo jasno, že sám si bimini bohužel neušiju a náš stroj to nezvládne.
Vše nakonec ale dopadlo skvěle a i čalouník co mi ho šil zjišťoval cenu a kontakt na dodavatele. Bimini nakonec vyšlo dráž než bylo plánováno, ale co na lodi jde podle plánu? Důležité je že se to osvědčilo a fungovalo skvěle jak na moři, tak i na Dunaji, žádný blednutí, scvrkávání, flatrování ve větru ap.
Masacril s vyšší gramáží mohu jen doporučit, stejně jako použití kostěných zipů pro rychlé sundání bimini při transportu anebo na jistotu před bouřkou.
Jestli si mohu dovolit něco na závěr poradit anebo spíše vyjádřit svůj názor, tak jen to, že na loď jako je Reinike batožina na bimini nepatří.
Ahoj a hodně štěstí s bimini
Jura
Původní plán byl, že si nechám naohýbat trubky a zbytek si dodělám sám. Moje kriterium bylo, aby výsledný efekt byl takový, abych se za to nemusel stydět a aby to nějaký pátek vydrželo. Co se týče konstrukce bimini, tak jsem zvolil nerez trubky Ø 25mm, přestože mi téměř všichni tvrdili, že na mou 8-mi metrovku je to předimenzováno. Stejnou radu o předimenzování jsem ale už před mnoha lety nevyslyšel (tehdy se to týkalo délky a síly řetězu kotvy) a tak i tentokrát jsem zůstal u "předimenzování" a praxe opět správnost volby předimenzování potvrdila. Ještě více to ale platí o zvoleném materiálu, v mém případě Masacril s gramáží 330 g. Objednával jsem si ho z Německa přes internet a jakmile jsem ho dostal, tak mi bylo jasno, že sám si bimini bohužel neušiju a náš stroj to nezvládne.
Vše nakonec ale dopadlo skvěle a i čalouník co mi ho šil zjišťoval cenu a kontakt na dodavatele. Bimini nakonec vyšlo dráž než bylo plánováno, ale co na lodi jde podle plánu? Důležité je že se to osvědčilo a fungovalo skvěle jak na moři, tak i na Dunaji, žádný blednutí, scvrkávání, flatrování ve větru ap.
Masacril s vyšší gramáží mohu jen doporučit, stejně jako použití kostěných zipů pro rychlé sundání bimini při transportu anebo na jistotu před bouřkou.
Jestli si mohu dovolit něco na závěr poradit anebo spíše vyjádřit svůj názor, tak jen to, že na loď jako je Reinike batožina na bimini nepatří.
Ahoj a hodně štěstí s bimini
Jura
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host